القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية امتلكتنى طفله الفصل الرابع 4 بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 

رواية امتلكتنى طفله الفصل الرابع 4 بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 





رواية امتلكتنى طفله الفصل الرابع 4 بقلم بيرى الصياد حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 



البارت الرابع من 

امتلكتنى طفله❤

بقلم بيرى الصياد ✍🏻✨



ينظر حامد إلى نوح بعد قليل وهو يضع يده بيده ويعقدون القرن ونوح يشعر باشمئزاز شديد وهو يضع يديه بيد هذا الحقير ولم ينتظر نوح جملة المأذون الاخيره فقط سحب يديه ونهض وقال وهو ينظر الي حامد.دلوقتي بنتك مراتي يعني هتفكر تقرب منها هقتلك فاهم


ينهض حامد ويقول.ليه بس كده يا نوح باشا هنبدا نزعل من بعض بطريقه دي تالا بنتي وواجب عليا أسأل عليها واشوفها برضو


نوح بغضب شديد.تالا بنتي انا يا حامد  واوعى تنسا انك رميتها وانا اللي ربتها يبقى بنتك ازاى تالا بنتي ومني انا فاههههههههههم


يفزع حامد من صوته ويميل إليه براسه ينظر نوح إلى المأذون ويقول.لما القسيمه تجهز كلمني


وكان  يذهب لكن يقول المأذون.بس يا نوح بيه برضو هنحتاج بصمة وامضت الانسه تالا علي الورق ده هو كده ناقص


ينظر إليه نوح ويسحب الورق ويذهب إلي الخارج علي الفور وهو يفكر ماذا يفعل لأجل أن يأخذ توقيع تالا علي هذه الأوراق بالفعل وبعد قليل دخل نوح إلى مكتبه وينزع الجاكيت ويجلس علي الكرسي ويضع الورق أمامه تدخل هذه الفتاه تضع اليه القهوه وتنظر الي الورق تنصدم وهي ترى اورق زواجه وينظر إليها نوح ويقول بصوت عالي.ايه بلمتي كده ليه غوري بره


تفزع سوزي من صوته وتركض الي الخارج وينظر نوح إلى الورق وينظر أمامه وهو يفكر ماذا فعل بحاله فهو تزوج هذه الفتاه التي من المفترض تكون ابنته والتي تعتبره شقيقها 


علي الناحية الاخري كانت انتصار تتحدث علي الهاتف وتقول.تمام كده يا حامد فلوسك هتوصلك بكره بالكتير 


يبتسم حامد بطمع ويقول.نفس المبلغ اللي اتفقنا عليه يا انتصار هانم 


انتصار باشمئزاز من شخصية هذا الراجل.معرفش منى اختي كان عقلها فين لما كانت بتتجوز واحد زيك


يضحك حامد ويقول.الحب بقي يا انتصار هانم تعملي في ايه ملهوش علاج المهم هاخد فلوسي امتى انا جوزت ابنك بنتي اهو عشان ياخدها وتكون من نصيبه عايز بقي اللي من نصيبي يا هانم


انتصار بصوت عالي.قلت لك بكره بالكتير وفلوسك هتكون عندك يا حامد واعمل حسابك مش عايزه اشوف وشك بعد ما تاخد الفلوس دي


انهت حديثها وتغلق الهاتف في وجهه وتنظر أمامها وتبتسم بخبث شديد وتقول.طالما حطيتك في دماغي يبقى مش هرتاح غير لما اشوف ابنك يا نوح باشا ولسه اللي جاي كبير اوي خلي بالك من امك يا حبيبي


انهت حديثها وتضحك بخفه وتذهب الي الاسفل وترى بالذي يقول بصوت عالي.عمتتتتتتتتتتتتتتتو


تفزع انتصار بشده وكانت ان تقع لكن تمسك حالها وتنظر الي من قال هذا وتبتسم لنجاح خطتها الثانيه وتنزل علي الدرج ويقف أمامها هذا الشاب ويضمها بقوه كبيره وتبدله انتصار بقوه اكبر ويقول هذا الشاب.احلي مرات عم في الدنيا كلها يا اينو


انتصار بغيظ شديد.كده تخضني يا كلب انت اهلك معرفوش يربوك يا معتز


يبتعد معتز عنها ويقول.اعملك ايه ملقتش حد في البيت وكأنه مسكون عفاريت م


قطع حديثه هذه الفتاه التي شهقت بقوه وتقول.عفاريت ايه تاني


ينظر معتز الي هذه الفتاه التي شهقت ويبتسم ويصعد الدرج بسرعه ويقف أمامها ويضع يده علي كتفها ويقول.تالا عامله ايه صغنن


تبتسم تالا ابتسامة رائعه وتقول.كويسه بقالي كتير مش بشوفك يا معتز


يضع معتز يده علي كتفها وبقول وهو يسحبها معه الي الأسفل.مشاغل يا توتي انا مش عارف اهرش في دماغي حتى من اللي ورايا عندي شغل كتير اوي وعمتو قالتلي اني وحشتها قولت احن عليكم واجي اشوفكم عاملين ايه من غيري عارف ان البيت مضلم وان ميتعش في مش كده يا توتي


تالا بغيظ شديد.لا مين قال كده يا حبيبي محصلش البيت حلو اوي من غير ومن غير دوشتك انت وريهام 


حد جاب سيرتي وانا بنت حلال باجي علي السيره عارفه من غير ما حد يقولي.كان هذا صوت ريهام وهي تنزل علي الدرج وينظر اليها معتز ويبتسم ويذهب يضمها ويقول.لا بس تصدقي وحشتيني اوي يا بت يا ريهام


ريهام بغيظ شديد وهي تضمه.لو كنت وحشك كنت سالت ولا عبرتني يا كلب بس انت مش معبرني من يوم ما مشيت وروحت تصيع مع البنات اكيد يا صايع مش كده


انهت ريهام حديثها وهي تبتعد عنه وينظر اليها معتز ويقول بغضب متصنع.اتصدقي يا بت انك كلبه فعلا وخساره فيكي اللبن اللي استخسرته فيا وشربتهلك  وانتي صغيره 


تضع ريهام يدها علي خصرها وتقول.لبن ايه اللي شربتهولي يا حبيبي ده انت اللي رضعت من امي انا اخدت رزقي مني مش تحمد ربنا اني ساكته ورضيت كمان انت مش عاجبك 


يضربها معتز خلف رأسها وكان ان يتحدث لكن تقول انتصار.بس بقي ايه قاعده مع اطفال صغيرين معتز تعالى عايزك بسرعه


أنهت حديثها وتذهب الي غرفه توجد في الاسفل ويعدل معتز الجاكيت ويقول بغرور وهو ينظر الي ريهام.روحي يا بت اعملي عصير ليمون وسندوتش علي السريع لمعتز باشا سيدك


كانت ريهام ان تهجم عليه لكن تمسكها تالا وتقول.بس يا ريمو معتز ميقصدش سيبيي بقي حرام عليكي


معتز وهو يصعد الي الاعلي.ايوه اسمعي كلام توتي يا بت هي بتفهم ورقيقه مش زيك جعفر 


تنظر ريهام الي تالا وتسحب حالها منها وتقول.انتي ليه مسبتهوش من الاول يا ريهام 


ريهام بغيظ شديد.انتي ليه مسبتنيش عليه يا تالا كان نفسي اكسره واربي علي كلامه ليا بس انتي السبب


تالا بغيظ أشد.انا اللي معرفش مالك ومال معتز يا ريهام هو كيوت وطيوب بس انتي اللي معرفش مالك


ريهام وهي تذهب الي الخارج.اه كيوت والنبي اسكتي يا تالا


تنظر تالا خلفها بغضب طفولي فهي لا تفهمها لتركض خلفها وهي تتعهد بأنها لن تترك هذه الفتاه


احلفي.كان هذا اول كلمه نطق بها معتز بصدمه من حديث انتصار التي نظرت اليه وقالت.ايوه مالك يالا في ايه


معتز بصدمه شديده.انتي عايزاني استفز ابنك وبمين بتالا يا مرات عمي يعني احنا كلنا عارفين تالا ايه بنسبة لنوح عايزاني اروح استفزه


انتصار بغيظ شديد.هتعمل كده ولا اشوف غيرك يا معتز


لا يستطيع معتز ان يتحدث فقط ينظر اليها وهو لا يعلم ماذا يفعل بحاله الآن وتنظر اليه انتصار وتقول باستعطاف شديد.معقول ترفض طلب لمرات عمك اللي رضعتك مع بنتها يا معتز معقول متنفذ ليش طلبي الصغير ده


معتز بصوت عالي.صغير ايه يا انتصار انتي بتقوليلي انتحر يا شيخه حرام عليكي ده انا زي ابنك برضو


انتصار بغضب.ايوه زي ابني يبقي تسمع كلامي يا معتز عشان انا من هنا لحد ما تالا ونوح يتجوزا انا مش هرتاح يا معتز حرام عليك يا ابني 


معتز بغيظ شديد.وعلشان انتي ترتاحي اروح انا ضحيه يا انتصار ياختي ده انتي زلتيني برضاعه اللي رضعتها يا ستي  هجبلك بقره كامله ومليش دعوه بابنك خالص


تضربه انتصار علي كتفه وتقول.ولا اسمع الكلام والا هقتلك انا اختار يا يقتلك نوح يا اقتلك انا


يربع معتز علي الأرض ويقول.يا وليه حرام عليكي انتي عايزه القطر يعدي عليا انا لسه صغير وعايز اعيش حياتي يا صغير علي الموت يا معتز اااااااااااه يا زمن ايه اللي انا عملته عشان يحصلي كل ده


تنفخ انتصار بغضب وهي تريد ان تقتله بالفعل وكانت ان تتحدث لكن تدخل تالا وتنظر الي معتز وتقول باستغراب.مالك يا معتز ايه اللي حصل 


ينظر اليها معتز ويبتسم ويقول.اااه يا بت المحظوظه هتعدي منها زي الشعره من العجين انتي ويمكن يعدي عليا ويبوسك في الآخر ااااااااااااااااااااه علي الظلم يااااااااااااا نااااااس


يصرخ معتز بجملته تفزع تالا وهي لا تفهمه وتقول انتصار بغضب شديد.في ايه يا حيوان انا لو طلبت منك روحك مكنتش عملت كل ده


ينهض معتز ويضع يده علي خصره ويقول.انتي عايزاني اقعد في السرير طول عمري يا انتصار ده يمكن يجبلى شلل رباعي من وراكم


تنظر اليه انتصار بغضب شديد ليبتسم معتز ببالها ويقول.هروح اشوفلي حاجه اكلها قبل ما ابدا الحرب باي


انهي حديثه ويركض الي الخارج وتقول تالا باستغراب شديد.هو مالو يا ماما 


تمسك انتصار يديها وتجلسها علي السرير وتجلس بجانبها وتقول.سيبك منه يا حبيبتي وقوليلي نوح عمل معاكي ايه لما كنتي في اوضته انهارده 


تالا بتلقائية شديده.انا مكنتش عارفه انام لوحدي يا ماما وابيه قالي لما معرفش انام اروح انام عنده وانا روحتله والصبح أبيه باسني وكان بيفعص فيا معرفش ليه


تصدم انتصار من حديث وبراءة تالا وتنظر اليها قليلاً وتقول في داخلها.يخربيتك ومش عايز تتجوزها ده انا اخاف علي بنتي وهي معاك واتجلط لو متجوزتهاش يا نوح


وتبتسم الي تالا وتقول.طيب يا حبيبتي ممكن عشان خاطري متروحيش عند نوح تاني ولما متعرفيش تنامي تروحي عند ريهام او تجيلي


تالا بغيظ طفولي.بس انا برتاح وبنام حلو مع ابيه يا ماما هو حضنه حلو اوي 


تنفخ انتصار بقوه وتقول.اسمعي الكلام ومتتعبنيش معاكي يا تالا متروحيش لنوح تاني اوضته لو بتحبيني بجد اسمعي الكلام


تقبلها تالا وتقول.حاضر يا ماما حاجه تانيه


تنفي انتصار برأسها لتنهض تالا وتقول.ماشي هروح انا اشوف ريهام ومعتز بيعملوا ايه


اومأت لها انتصار وتذهب تالا الي الخارج وتنظر خلفها انتصار وتبتسم وتنظر أمامها وهي تفكر بخطوتها القادمه


في مساء هذا اليوم يدخل نوح المنزل ويرى هذا المشهد أمامه هذا الشاب الذي يدعى معتز يمسك تالا التي تحاول ان تصل الي ريهام لكي تضربها ليقول نوح بصوت افزع الجميع بشده.ايه الارف ده


ينظرون اليه الجميع بفزع ويترك معتز تالا بسرعه ويذهب اليه نوح ويلكمه بجميع قوته ليقع معتز بقوه كبيره علي الأرض ويقول نوح بغضب شديد.انت ازاي تمسكها كده يا زباله 


يبلع معتز ريقه بصعوبه شديده وكان نوح ان يهجم علي معتز لكن تمسكه انتصار بسرعه وتقول.خلاص يا نوح معتز مش قصده يا حبيبي هو بس كان بيشيل تالا عشان مش عايزها تتخانق مع ريه


نوح بصوت عالي بشده.تتخانق ولا يولعوا في بعض مال الزباله ده وليه يمسكها كده احنا هنستعبط ولا ايه


تالا برقه وخوف شديد.معتز معملش حاجه يا ابيه هو بس مكنش عايزنى اضرب ريهام عشان كده كان بيشيلني عنها مش اكتر


ينظر اليها نوح بغضب شديد لتنظر تالا الي الأرض وتفرك يديها كالأطفال بخوف شديد ويذهب نوح الي الاعلي دون كلمه أخرى وينظر معتز خلفه وينهض وينفض يده ويقول بغرور.خاف مني لا اضربه عشان كده طلع يجري 


تضربه ريهام علي كتفه وتقول.اه ما هو واضح ياخويا ده كان عايز يقتلك لوله البت تالا انت المفروض تبوس ايديها عشان انقذتك


معتز بغيظ شديد وهو ينظر إلى انتصار.بس يا رب يعجب انا هروح بيتنا بقي وكفايه كده اوي يا دوب اقدر اعيش


تمسكه انتصار وتقول بهمس اليه.طبعا لا يا حبيبي ده انت لسه في البدايه كمل ولو حصل اللي انا عايزه اوعدك هعملك كل اللي انت عايزو


معتز بحسره شديده.يا وليه ارحميني انا ممكن اموت في ايي لحظه من ورا ابنك ده الواد مسلمش عليا ولا حتي قالي حمدلله علي السلامه


يشعر معتز بمن تضع يديها علي كتفه وتقول بهمس.ليه ياسطا هو انت ولدت ولا ايه 


ينظر اليها معتز بغضب شديد ويقول.طب تصدقي انك كلبه يا ريهام ده انا كنت بدافع عنك يا بت


ريهام بغيظ شديد.انت كنت بتدفع عني ومسكت تالا بعد ما سمعت صوت عربية نوح يا بابا أنا مليش دعوه 


كان معتز ان يتحدث لكن تقول تالا بعدم فهم فهي لا تسمع صوتهم.انتوا بتتكلموا في ايه


تنظر اليها انتصار وتقول.مفيش يا حبيبتي اطلعي قولي لنوح ينزل عشان العشا


تفكر تالا وتقول بخوف.لا انا مش هروح خلي ريهام يا ماما


ريهام بسرعه.لا طبعا انا مليش دعوه روحي انتي هو مش هيكلمك ولا هيقولك حاجه يا تالا


تخاف تالا بشده وكانت أن تتحدث لكن تقول انتصار بابتسامه.متخفيش يا روحي واطلعي قوليله ينزل وروحي يا ريهام شوفي الاكل جهز ولا لسه


تركض ريهام الي المطبخ وتنظر خلفها تالا وتنظر إلى انتصار التي تحدث مع معتز لكي تصعد تالا الي نوح وتتنهد تالا وهي تقوي حالها وتذهب بالفعل الي الاعلي وتقف امام غرفة نوح وتدق الباب لا تسمع صوت لتدخل وتنظر الي الداخل لا ترى نوح لتستغرب بشده وتراه يخرج من الحمام وهو يرتدي سروال قصير فقط وينظر إليها نوح ويحمر وجه تالا بشده ليذهب نوح ويقف امامها 


تنظر اليه تالا والماء تتساقط من شعره علي وجهه وتبلع تالا ريقها فهو شكله جذاب بشده ويسحبها نوح اليه من خصرها ويقول ولا يفصل إنش بينهما.مش عيب اللي حصل تحت ده 


تلوي تالا شفتيها بطفوليه وتقول.مكنش قصدي يا ابيه والله ومخدتش بالي وكمان معتز زي اخويا بظبط


ينظر نوح الي شفتيها ويهجم يقبلها بجنون شديد ويرتخي جسد تالا بين يده علي الفور ليبتعد عنها وينظر إليها تنظر تالا الي عيونه بتوهان شديد يبتسم نوح ويقول.اوعي تعيدي اللي حصل تاني يا تالا فاهمه 


اومأت له تالا دون وعي ليبتسم نوح ويقربها اليه اكتر ويقول بهمس شديد.عايزك تكبري وتحطي في دماغك تتعلمي كل حاجه بعملها عشان بعد كده تعملي زيها فاهمه


تالا بفضول شديد.هتعلم ايه يا ابيه


يمص نوح شفتيها بقوه ويتركها ويقول.اول حاجه هتتعلميها دي يا قلب ابيه وسنينه


تخجل تالا بشده ويحمر وجهها وتكون قابله للأكل ليمص نوح شفتيها ويتركها ويعود يمصها مره اخرى لكي فقط لا تفقد الوعي وترفع تالا يديها علي كتفه دون وعي منها وينظر اليها نوح ويعصر جسدها بوقاحه ويشعر بطروتها بين يده ليقول بحراره شديده.مش عايزه غير تتاكلي يا تالا 


تالا ببراءة شديده.هتاكلني ازاي


يحملها نوح بين يده ويقول.هوريكي دلوقتي 


انهي حديثه ويذهب يضعها علي السرير وينظر اليها وهي تنظر اليه ببراءة وعدم فهم ويبدا نوح ان يفك أزار هذه البلوزه لتمسك تالا يده وتقول ببراءه وصوت منخفض.ماما قالتلي انه عيب حد يعمل كده يا ابيه مينفعش


يقترب نوح ويمص شفتيها بقوه ويقول.عيب علي كله الا انا يا تالا انا جوزك دلوقتي وكل سنتي فيكي من حقي انا فاهمه


تنظر تالا الي سطح الغرفه بعدم فهم واستيعاب ويفك نوح ازرار البلوزه بالكامل وينظر نوح الي مقدمة صدرها ويدخل يده يعصر جسدها بقوه كبيره تتاوه تالا بصوت عالي ودلع دون وعي لتقيد النار في جسد نوح وينزع عنها ملابسها الداخلية ويهجم يقبلها بجنون ووقاحه شديده وتتاوه تالا وتقول.ابيه


نوح وهو يعصر ويقبلها بوقاحة.روح وحيات ابيه كلها


تضع تالا يديها علي شعره لكي تبعده عنها وتقول بصوت منخفض.ابيه عشان خاطري كفايه انت بتعمل ايه انا هخاف منك


ينظر اليها نوح ويغلق عينيه بقوه كبيره ويقول. شكلك هتتعبيني معاكي اوي يا تالا 


تالا ببراءه شديده.انا تعباك يا ابيه


يعصر نوح جسدها بوقاحه وهدوء ويقول.انتي تعباني اكتر من ما تتوقعي يا تالا انتي متعرفيش انا محتاجك قد ايه دلوقتي محتاجك اوي يا جنون وحيات ابيه


تنظر اليه تالا وهي لا تفهمه ولا تستطيع ان تستوعب حديثه وتقول.انا مش فاهمه حاجه انت محتاجني في ايه يا ابيه


نوح بغضب شديد.بطلي ابيه دي يا تالا كفايه انا مولع وعلي اخري ارحميني شويه 


تفزع تالا من صوته وتقول بشبه بكاء.انا عملت ايه قولي اقولك ايه وانا اقوله


ينفخ نوح بقوه ويقول.قولي نوح والغي ابيه دلوقتي يا تالا


تخجل تالا وتضغط علي شفتيها بقوه وتقول.لا عيب ومينفعش يا اب


قطع حديثها نوح الذي هجم علي شفتيها ويقطم عليهم بقوه كبيره ويقول.كل ما تقولي ابيه هعمل نفس الموضوع ده


تضع تالا يديها علي شفتيها فهو اوجعها بشده وتنزل دموعها وكانت ان تنهض لكن يمسكها نوح وينزع يدها عن شفتيها ويمصهم بهدوء وكأنه يصلحهم ويقول.خلاص مش هيوجعوكي تاني بس ارحميني انتي ومتقوليش ابيه واحنا مع بعض عشان مزعلش منك يا توتي


تبتسم تالا وتمسح دموعها وتقول.امال اقول ايه غير ابيه انا بحبها واتعودت عليها يا اب


لم تستكملها من نظرة نوح إليها فهي خافت ان يفعل ما فعله مره اخري وتنفي تالا بطفوليه بأنها لم تقولها مره أخرى ويبتسم نوح عليها ويقترب منها بشده ليلتصق جسدها بجسده وتزيد ناره اكثر ويقول نوح بهمس تشعل به النار.جربي تقولي نوح يا تالا يلا قوليها دلوقتي 


تنظر تالا الي عيونه وتقول.عيب مام


قطع حديثها نوح الذي هبط علي شفتيها ويمصهم بقوه ويقول.ملكيش دعوه بحد غيري انا دلوقتي واسمعي الكلام يلا يا تالا قولي نوح


تالا بصوت متقطع وخجل شديد.ن..نو...ح


يبتسم نوح ويقول.قوليها تاني


تنفي تالا بسرعه ليقول نوح.يلا يا تالا عايز اسمعها منك


تبلع تالا ريقها بصعوبه وتقول بصوت منخفض بشده.نوح


نوح بهمس.مسمعتش قوليها تاني بصوت اعلي يا تالا 

تنظر اليه تالا بترجي ليتركها ولا يجعلها تفعل هذا مره أخرى لكن يقول نوح بصرمه وحزم.قوليها يا تالا يلا 


تالا بسرعه كبيره.نوح


يبتسم نوح وكان ان يتحدث لكن يدق الباب ويسمعون بمن تقول من الخارج.يلا يا ابيه عايزين نتعشى


تفزع تالا بشده وتدفن حالها بين احضانه بخجل شديد بأن احد يراها وهي بهذه الحاله معه ويضمها نوح بقوه كبيره ويقول بصوت عالي.روحي يا ريهام واتعشوا انتوا انا وتالا مش جعانين ومحدش يجي هنا تاني


تستغرب ريهام بشده من حديثه وتقول.حاضر يا ابيه

وتركض الي الاسفل لكي تقول لوالدتها حديث نوح إليها ويضم نوح تالا بقوه كبيره الي احضانه ويقول.متخافيش محدش هيقدر يتكلم معاكي طول ما انتي معايا يا تالا مش هسمح لحد يقربك 


تنفي تالا برأسها وتقول برقه وصوت منخفض.ماما هتزعقلي لو عرفت اني سبتك تعمل كده يا ابيه


يبتسم نوح ويخرجها من أحضانه ويمص شفتيها ويقول.محدش هيقدر يتكلم معاكي يا تالا متقلقيش 


تحاول تالا ان تعدل ملابسها بسرعه وخجل شديد وينظر اليها نوح وينهض بسرعه ويأخذ هذه الأوراق ويذهب الي تالا ويقول.يلا يا حبيبي عايزك تمضي وتبصمي هنا


تالا باستغراب شديد.ليه ورق ايه ده يا ابيه 


ينظر اليها نوح ويمد إليها القلم ويقول.ده ورق جوازنا امضي يلا 


تتصدم تالا بشده و تنتفض من مكانها بسرعه كبيره و

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع
    close