القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الثالث عشر 13بقلم منة الله الجزار حصريه


رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الثالث عشر 13بقلم منة الله الجزار حصريه




رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الثالث عشر 13بقلم منة الله الجزار حصريه


 البارت 13

عالمي معك انت ♥

ج 2من "خلف الاقنعة" 

نبدا بسم الله الرحمن الرحيم 

♥♥♥♥♥


عند ياسر داخل الاوضة ووراه سعدية راح قعد علي السرير وحط راسه بين ايديه بحزن.. سعدية قعدت جانبه وحطت ايدها علي كتفه. 


سعدية بحزن.. هتتصلح ربنا مش بيحب الظلم. 


ياسر بحزن.. كنت حاسس بقلبها كنت سامع ك'سرته وابن 🐕 التاني واخد الموضوع عند واللى هيروح في الليلة دي كلها مش مالك ومليكه بس حتي جاسمين هتروح ضحية العند ده. 


سعدية.. بتنهيدة.. العند اخرته وحشه قوي واكيد محدش بيطلع كسبان فيه. 


ياسر.. بغضب.. ماني بقول اكديه هو بيعمل حاجات عكس بعض خالص يعني يروح يخطب واحده والتانيه يغير عليها بجد ده عاوز علقه صوح عشان يتظبط دماغه وبعدين لو انس موجود مكنش هيسمح بالحديت الماسخ ده واصل. 


سعدية بحزن.. في سرها.. كله بسبب انس وداليا واللى عملته فيهم زمان بيترد ليا قدام عنيا تاني بس المره دي في حد هيوجعني يارب ابعد الحزن والهم عن قلب بتي وانتقم مني براحتك ان شاء الله تاخدني عندك بس بتي لع. 


سعدية دموعها نزلت.. واتكلمت بصوت ضعيف.. اني السبب في ده كله اني اللى وديت بتي للهلاك بيدي مكنتش خابره اني بحطها مع واحد سمؤي زي سامر بس عشان انقذها. 


ياسر نفخ بضيق.. اللى مكتوب علي الجيبن لازم تشوفه العين. 


سعديه.. حوصل. 


ياسر اخدها في حضنه.. هتتصلح ان شاء الله هتتصلح. 


♥♥♥♥♥


عند صافية بغضب.. مالك. 


الاتنين فتحو عيونهم بصدمه ومليكه زقته عنها وبصت لستها بصدمه ورعب وهو بعد خطوتين لورا وكان بيبص لسته بصدمه. 


صافية بغضب وضربت عكازها في الارض.. دخلت وقفلت الباب وراها وقربت علي مالك بعيون حمراء من كتر الغضب ووقفت قدامه.. وهب قلم نزل علي وشه منها. 


مليكه شهقت بصدمه وهو حط ايده علي خده مكان القلم... مليكه راحت وقفت جانب مالك وكانت هتكلم بس صافيه سكتتها. 


مليكه.. ستي هو... وسكت لما صافيه اتكلمت. 


صافيه اتكلمت بغضب.. اخرسي. 


صافيه مسكته من هدومه بغضب.. لو دلع ابوك وامك فيك نساك حدودك واخلاقك ودينك تبقي ميشرفنيش انك تكون حفيدي شكل ولدي معرفش يربي يا خسارة تربيتي فيه ويخسارة تربيتي وثقتي فيكم انتم الاتنين.. بدل ما تحميها تعمل العمله دي ليه اكديه.. واعمل حسابك هجوزها ليك وعملتك انت هتشيل تمنها كويس. 


مالك كان واقف ساكت مفتحش بؤقه.. لما خلصت كلامها.. انا مستعد اعمل اللى انتي عايزه؟ 


صافيه بغضب.. ماهو مش برضاك يابن انس هتعمل اكديه برضاك او غصب عنك والبت اللى انت خطبتها دي كمان هتجوزها.. عشان اني مش عيل زيك هيصغرني مع الناس او هيصغر عمه. 


مليكه بغيره.. نعم يتجوزها ليه ان شاء الله؟ 


صافيه بغضب.. عشان تأ ديب ليه وليكي واعمل حسابك هتعدل بينهم ولو جات جاسمين وقالتلي مبيعدلش بينا يستي هتبري منك ليوم الدين. 


وسابتهم ومشيت وهي غضبانه. 


مالك كان مصدوم ومليكه بتبصله وبتهز في رجليها بغضب وغيرة. 


مالك راح قعد علي الكرسي وهي بصت عليه. 


مليكه بغيره.. هتجوزها؟ 


مالك بتنهيدة.. وبرود.. اه. 


مليكه راحت وقعدت قدامه بصدمة.. اه وبتقولها بكل برود اكديه. 


مالك بحزن.. وقهر.. امال عاوزني اعمل ايه؟ ستي هتغضب عليا ليوم الدين اللى حصل كان غلط يا مليكه هي معاها حق في كل كلمه قالتلها بدل ما احميكي انا اللى بعمل كدا بدل ما اقول لابوكي انا طالب ايد بنتك عملت كدا بس ولله كان غصب عني انا غيرتي كانت عمياني مش عارف عملت كدا ازاي؟ 


مليكه بقهر.. يعني هتجوزها..؟ 


مالك.. مفيش قدامي حل تاني، انتي شايفه؟ 


مليكه بدموع وقهر.. ماشي يا مالك اعمل اللى انت عاوزه. 

وراحت قعدت علي السرير وكانت بتعيط. 


مالك بصلها بحزن وبص عليها.. يارب. 

♥♥♥♥♥


عند صافيه كانت متعصبها اوي دخلت عليها همت. 


همت.. بتهنيدة.. هتجوزيه اتنين يا صافيه. 


صافيه بغضب.. حوصل هتيجوز الاتنين عشان يتأدبو هما الجوز. 


همت.. بغيظ.. هتجوزيهم عشان تأدبيهم طيب وذنبها ايه الغلبانه التانيه طيب تدفع تمن مش تمنها ليه؟ 


صافية بغيظ.. مالك يا وليه انتي اشمعنا ده اللى معارضني فيه؟ 


همت بغضب.. انتي هتعاقبي تلاته مش اتنين وفكرك يعني ان مليكه هتسيبه ليها دي مش بعيدة تسمهم الجوز. 


صافيه بصتلها بغيظ.. يعني عاوزه اي دلوقت؟ 


همت.. بلاش جوازه من الاتنين هتجيبي لنفسك وجع دماغ و هتقومي حرب في البيت ملهاش اخر الحرب دي انتي اللى هتكوني خسرانه فيها وظالمه كمان وربنا مابيرضاش بالظلم يشيخه. 


صافيه.بعند. لع لازم يتادبو الاتنين علي اللى حوصل ده. 


همت بتهنيدة من عندها.. اني عرفت دلوقت مالك واخد العند وتنشيف الرأس ده من مين طلع منك صافيه راجعي نفسك البت هتتظلم بينهم ونا'ر الغيرة وعارة قوي وهتحرقهم وبعدين نسيتي البلوة اللى اسمها سامر ده هتعملي معاه اي؟ 


صافيه.. سامر هيسافر عشان المشروع اللى بره مصر ولما يرجع هيلقي مالك اتجوز مليكه وبكديه اكون خلصت منيه. 


همت.. ربنا يسترها عشان حاسه ان الواد ده مش هيسكت واصل. 


صافيه.. صحيح فين نديم وطارق مش سامعه ليهم حس..؟ 


همت حط ايديها علي بؤقها وضحكت. 


صافيه استغربت.. اتضحكي ليه يا مرا؟ 


همت بضحك.. سبيهم في حالهم ههه. 


صافية بعدم فهم.. معقوله تكون نديم ق'تلته مش بعيده بت ولدي وتعملها. 


همت ضحكت.. لع دي هتشقه بالعرض هههه. 


صافية بغيظ.. ماتقولي ياوليه في اي؟ 


همت بضحك.. نديم مش بقت هتبقي نديم بس دي بقت مدام نديم. 


صافية بغيظ.. ماهي مدام من زمان امال جوازها من طارق ده اي؟ 


همت بغيظ.. فتحي دماغك يا صافيه هو مالك ومليكه اثروا عليكي ولا اي؟ 


صافية فتحت عيونها بصدمه..بعد ما فهمت.. كيييف؟


همت قعدت تضحك علي منظرها... 


صافية.. بضحك.. طيب كيف حوصل ده؟ 


همت بضحك.. طارق طلع ذكي وبت ولدك شكلها وقعت ومحدش سما عليها. 


صافية.. متاكدة من الحديت ده دي نديم معتقدش انها تكون وقعت لع لع نديم تقت"ل تش"نق اما تحب لع  غلطانه في العنوان. 


همت.. ماني بقولك اهو هتشقه بالعرض. 


قعدو يضحكو الاتنين عليهم. 


صافية.. ربنا يهديهم. 


همت.. بحماس.. عاوزه الصبح يجي بسرعه عشان اشوف هتعمل فيه اي ههه؟ 


صافية بسخرية.. يا خوفي لتقوم قيامة في البيت كله هه؟ 

"دائماً ظالمين نديم 😂" 


♥♥♥♥♥


الصبح جه ومعاه احداث جديدة. 


كان الكل ساكت محدش بيكلم قطع الصمت ده صافية وهي بتوجه كلامها لسامر. 


صافيه بجدية.. بما انك بقيت شريك معانا في الشركه يبقي لازم تكون واخد الموضوع جد. 


سامر بجديه.. طبعاً واخد جد وعاوز اطلب اذنك في حاجة عاوز انى اللى اسافر اتمم علي الثفقه اللى هتتعمل في لندن.. عاوز تديني فرصة. 


صافية في سرها بخبث.. ده اللى انى كنت عاوزها يحصل لازم تبعد عشان خطتي تمشي صوح. 


اتكلمت بجدية.. وياترا انت قدها الثفقه كبيرة. 


سامر بجدية.. جربيني مش هتخسري حاجه؟ 


صافية.. زين جهز نفسك عشان تسافر. 


سامر ببفرحه.. هقوم دلوقتي اجهز شنطتي.. وقام وطلع فوق وهو فرحان بس كانت مرسومه علي وشه ابتسامه خبيثه. 


ياسر بغضب.. هتشيليه ثفقة بملايين كيف ياما وكلنا خابرين زين مين هو سامر وانه مابيردش الخير لينا. 


صافية.. ببرود.. انى خابره زين اللى بعمله. 


مالك كان قاعد بيبص علي سته بحزن وهي معبرتهوش اصلا ولا هو ولا مليكه. 


صافية قامت وسابتهم. 


مالك قام وراها وراح وراها الاوضة. 


صافية دخلت اوضتها وهو وراها.. ستي عاوز اتكلم معاكي؟ 


صافية..ببرود.. اني مش فاضيه ليك. 


مالك بحزن.. عشان خاطري ولا اقولك مش علشاني انا عشان خاطر ابويا اسمعيني. 


صافية.. بحزم.. عاوز اي؟ 


مالك قعد قصادها علي الارض ومسك ايدها بس هي سحبتها منه بغضب. 


مالك دموعه نزلت بحزن.. واتكلم بصوت مدبوح.. ولله العظيم اللى حصل ده كان غصب عني انا من غيرتي مكنتش شايف قدامي ومعاكي حق بدل ما نا اكون امان ليها اكون كدا بس ولله ورحمة ابويا وامي مكنت قاصد اعمل كدا بالله عليكي صدقيني. 


صافية ودت وشها الناحيه التانيه بعيد عنه.. 

مالك حط راسه علي رجل سته وقعد يعيط.. انا مليش غيرك في الدنيا دي مش تحسسيني اني خلاص رجعت يتيم تاني. 


صافية عيونها دمعت وحطت ايدها علي شعره.. انت مش يتيم وبعدين اتكلمت بحزم.. يعني موافق تتجوز  الاتنين. 


مالك رفع راسه براحه ليها وعيونه لسه فيها دموع.. موافق. 


جه عليهم صوت من بره.. وانا مش موافقه. 


بصو ناحية الصوت بصدمه... واتصدمو اكتر لما سمعو صوت صووويت جاي من بره وووويتبع. 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة الجزء الاول من هناااااااااا

 الرواية كامل الجزء الثاني من هنااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع
    close