رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل السادس عشر 16بقلم منة الله الجزار حصريه
رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل السادس عشر 16بقلم منة الله الجزار حصريه
البارت 16
عالمي معك انت
ج 2 من خلف الاقنعة
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤
الصدمه حلت علي الكل وهما شايفه واقف وحاطط ايده علي كتفه و الد'م مغرق هدومه نزل علي رجل واحده مكنش قادر يقف واثر الوجع والتشنج بان علي وشه كان وشه احمر من كتر الوجع.
صرخت مليكه.. مااااالك.
وحاولت تروح ليه بس منعها واحد من رجال سامر.
سامر كان قاعد علي الكرسي وحاطط رجل علي رجل بستمتاع وهو بيلعب في السلا'ح بتاعه.
سامر بستمتاع وشر.. قولت ليكم نهايتكم علي يدي يا ولاد الشافعي... وجه كلامه للمأذون اللى كان مرعوب.. وانت ياعم الشيخ هتطلق الاتنين دول وهتجوزنا انى ومليكه.
مليكه باعتراض.. مستحيل ده انى اقت'ل نفسي ولا اكون في يوم علي ذمتك ومستحيل اسيب مالك مهما حوصل حتي لو هتكون حياتي قصاده.
طارق بشر.. هو انت مفكر ان شويه التيران اللى انت متحامي بيهم دول هينقذوك مننا تبقي عبيط ياسامر لو فكرت تقرب علي حد فيهم هتلقيني انا اللى واقف ليك وانت لحد دلوقتي ما تعرفش مين هو طارق.
مالك بوجع.. فضل يضحك بهستريه.. و سامر مكنش عارف ولا فاهم حاجة.
مالك بشر.. انهارده هيكون في فرحين يا سامر فرحي انا ومليكه والفرح التاني هو مو'تك مفكر انك هتخرج من هنا عايش تبقي عبيط ده لو انا سمحت ليك انك تخرج من هنا علي نقاله تبقي امك داعية ليك... هتتمني انك مقبلتش مالك في حياتك.
ياسر بقوة.. حق اخوي مش هيروح ياسامر وهاخده منك حتي لو هاخد فيك مؤبد.
مالك بشر.. محدش هياخد حق ابويا غيري انا وبس.
سامر فضل يضحك بسخرية وقام وقرب من مالك وونزل لمستواه.. انت مجنون انت بتهدد وانت كمان شويه هتقابل ابوك وامك وتروح ليهم حلو جو التهديد ده بس انتم لحد دلوقت ماشوفتوش وش سامر الحقيقي.
وبصله بشر.
مالك بخبث.. هنعرف مين اللى هيضحك في الاخر.
وبحركه سريعه اخد رقبة سامر تحت دراعه وكان بيضغط عليها بقوة وسامر بقا نايم في الأرض وبيحاول يهرب من بين ايد مالك.
مالك.. قولتلك انا اللى هضحك في الاخر.
رجالة سامر حاولو يفكوهم عن بعض بس مالك كان متبت فيه وكان علامات الاختناق ضهرت علي وش سامر واحد من رجالة سامر ضر'ب مالك في كتفه المصا'ب بضهر السلا'ح.
مالك صرخ من الالم.. ااااااه.
طارق وياسر كانو مكتفنهم عشان ميفكوش نفسهم والبنات كانو حاطين حوليهم اسلا'حه بس مفيش تكتيف.
شالو مالك من علي سامر بصعوبه وجاسمين جريت علي سامر تشوف ماله بخوف.
جاسمين بخوف.. انت كويس؟
سامر.. اه.
مليكه بغيظ.. شوفتي ياستي اهي دي اللى كنتي عاوزه تجوزيها لمالك وتبقي ضرتي شوفتي راحت وجابت لينا المصيبه اللى اسمها سامر.
جاسمين بعدم فهم.. تقصدي ايه؟
نديم بلوي بوز.. كنتي هتبقي مراته التانيه يا حبيبتي بس بعد اللى حوصل ده لا عاد قادر يتجوز الاول اصلا.
جاسمين.. معقوله.. ايه يضمن ليا انك بتقولي الحقيقه؟
نديم.. خلاص ياما ده لو انشقت الارض اكديه مش هيتجوزك خليكي بقى مع المحروس بتاعك ويلا بره بيتنا.
راجل سامر همس ليه..حاجه.
سامر اتنفض من مكانه بصدمه والكل كان ملاحظ ده.
طارق بسخريه.. ايه يا سامر الست الولاده نسيت تديك الرضعه.
راح سامر اتعصب وشاور لراجل من رجالته راح ضار'ب طارق علي دماغه بسلا'ح.
نديم بخوف.. طارق.
طارق بضحك.. يابركت دعاءكي ياما أخيراً شوفتك وانتي خايفه عليا لولولوي زغرطولي يا جدعان طلعت بتخاف عليا هههه.
نديم بغيظ.. وحياة امك بس لخليها تدعي ليك علي طول بس اصبر عليا.
سعديه بغيظ.. مالك يابت الواد فكرك من غير قلب ولما خوفتي عليه حس انه غلطان في كلامه.
نديم بغيظ.. حتي انتي يا سعديه ماشي.
صافيه بضحك.. ولله كلنا كنا عندنا نفس الشعور مش طارق بس 😂.
طارق بمرح.. ياختي عليها ياختي عليها حلو ازاي.
ياسر بضحك وغيظ في نفس الوقت.. انت في اي ولا اي؟
طارق بمرح.. مانا مش مصدق انها خايفه عليا.
نديم.. ضحكت علي شكله.
طارق بضحك.. ضحكت يبقي قلبها مال لولولوي.
سامر ضر'ب ط'لقه في الهوا الكل اتخض.
سامر بغضب. بسسسسسسس.. عصبتوني انتم بتحدتو كتير قوي و جه الدور عليكم انكم تروحو لفوق وندعي ليكم... كلهم صوب اسلا'حتهم حوليهم.
سامر ببستمه.. مع السلامه يا عيلة الشافعي بعتكم انكم هتمو'توا سوا.
الكل مسكو في ايد بعض بقوة.
سامر بخبث.. تلاته.
جاسمين.. اتنين.
سامر.. واحد. والكل شدوا الزناد وخلاص هيصوبوا.
باب البيت اتفتح ودخل راجل راجل لابس قناع ومعاه رجاله كتير وكلهم مسلا'حين.. ودخل وهو بيصوب هو ورجالته علي رجالة سامر والبنات كانو بيصوتوا والكل نزلو تحت عشان يستخبو والمأذون راح استخبي تحت السفرة... مفضلش من رجالة سامر غيرة هو وجاسمين وراحو اتنين فكو طارق وياسر.
سامر بغضب.. انت مين؟
المقنع.. بسخرية.. غبي قوي يا سامر مش كان لازم تخلص مهمتك علي الاخر ماهو لو انت كنت خلصتها علي الاخر كان زمانك خطتك ناحجه ومكنتش زمانى واقف قدامك اهنه.
صافية بدموع.. اني خابره زين صاحب الصوت ده.
مالك خلاص انهارت قوته من كتر النز'يف ووقع اغمي عليه.
مليكه ونديم.. مااالك.. وجريو عليه.
المقنع..للرجالته.. خدوه علي المستشفى بسرعة وانى هتصرف مع ال🐕ده وهدفعه التمن زين.
شالو مالك ومليكه راحت معاهم وراحو علي المستشفى..
جاسمين كانت بتحاول تهرب شافت النجفه وكان واقف تحتها المقنع ورجالته كانت بتفك فيها بس نديم شافتها نديم جريت وطلعت وراها وجابتها من شعرها الاتنين كانو بيتخانقو طارق طلع فوق عشان يفك بينهم بس كانو في علي الاحرف وجاسمين استغلت كدا وكعبلت نديم ووقعتها هي وطارق من علي السلم لما هو حاول يمسكها بس وطارق بيقع زق جاسمين جامد وقعت من علي التربيزين وقعت علي ضهرها والكل جري علي نديم وطارق همت شافت النجفه وهي بتتلخلخ صرخت... حاسب يا ولدددي.
المقنع لقها هتقع عليه هو وسامر راح شادد سامر معاه وانقذه منها ووقعت علي جاسمين مو'تتها وقع جزء منها علي جاسمين والباقي علي الارض.
كانت بتنز'ف من بؤقها.
صافيه جريت عليه تطمن عليه.. بدموع.. انت بخير ياولدي حوصل ليك حاجة..؟
المقنع.. لع انى بخير.
سامر اول لما شاف منظر جاسمين قدامه قعد يصرخ ويصوت.. وراح عندها.. جاسمين جاسي فوقي بالله عليكي متروحيش مني.
اخدو طارق ونديم علي الدكتور عشان يشوفهم حصل ليهم حاجة ولا لا.
صافية شالت من علي وشه القناع وحضنته بدمووووع فرحه.. ولدي أنس.
أنس بحب.. اتوحشتك قوي ياما. وفضل يبوس فيها وهي كانت بتبوس فيه وتحضنه.
همت حضنته بدموع.
أنس.. كيفك ياست الكل.
همت.. بدموع.. بخير ياقلبي.
سامر بغضب قام ومسك سلا'حه وصافيه شافته وصرخت.. ولدي.
سامر بشر.. هخلص عليك المره اللى فاتت كنت غبي ومتاكدتش انك مو'ت المره دي هتاكد اني خلصت عليك..
سامر سحب الزناد وويتبع.
عارف الصدمه ازاي انس لسه عايش وادام عيش ليه مجاش من الاول؟
عاوزه تفاعل عشان تعرفوا ايه اللى حصل مع انس وخله يختفي الفتره دي كلها وليه سامر كان بيعيط علي جاسمين اوي كدا..........
وهل مالك هيمو'ت ولا ايه نظامه؟
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة الجزء الاول من هناااااااااا
الرواية كامل الجزء الثاني من هنااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق