القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بين العشق و الخداع الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات


رواية بين العشق و الخداع الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 






رواية بين العشق و الخداع الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 


حنين بصت على عدنان :- بابااا 

جريت عليه حطت راسه على قداميها:- بابا.. بابا رد عليا 

قامت جريت على اوضتها اخدت الفون و اتصلت بالاسعاف دخلت غرفة الملابس غيرت هدومها و نزلت جري شوية و الإسعاف جت حطوه في سيارة الإسعاف حنين ركبت معاه و هى مسكة ايديه و امها جانبها بعد وقت في المستشفى 

هاندا بدموع:- ابوكي يا حنين ابوكي شكله خلاص ا انا حاسه 

حنين هزت راسها بنفي و هى بتحاول تكون هادية و ثابتة :- لا يا ماما بابا ها يبقي كويس شوية تعب و هيروحو لحالهم انتى مش سامعة الدكتور بيقول ان شوية تعب بسبب الضغوطات 

هاندا بصتلها بابتسامة:- احضنيني يا حنين .... احضنيني 

حنين حضنتها هاندا دموعها نزلت بوجع:- كله حصل بسببي سامحيني يا بنتي ارجوكي سامحيني 

حنين نزلت دموعها:- مسامحكي يا ماما والله مسامحكي 

هاندا بابتسامة:- خلي بالك من نفسك يا بنتي اوعي تخلي حاجة في الدنيا تاذيكي أو تكسرك خليكى اوية جامدة اوعي تخلي طيبتك تضيعك يا حبيبتي 

حنين بصت لفوق بوجع و قهرة دموعها نزلت :- ماما انا اوية بيكي و بابا و هفضل كدا 

مكنش فيه رد من هاندا حنين بصتلها قالت بصوت مرتعش:- ماما انتى نمتي ولا اي 

حنين مسكت ايد امها ملقتش فيها نبض الدكاترة و الممرضات جريو على اوضة عدنان حنين نن عينيها بيتحرك يمين و يسار و هى مش فاهمة حاجة اما في البيت 

ادم قام:- ااي بتقولي اي 

اسيل بدموع:- جدو وقع و الاسعاف اخدو و انا قعدة لوحدي مفيش غير الشاغلين و انا مش عارفه اعمل اي انا خايفه اوي يا بابى 

ادم:- مستشفى اي ما تقولي يا حبيبتي 

اسيل:- مستشفى***** 

ادم قفل الفون جميلة بصتله باستغراب و قلق:- في اي يا ادم 

ادم اخد المفاتيح:- اوعي تفتحي الباب مهما حصل انا مش هتاخر 

ادم خرج من الشقة و قفل الباب و هو بيحاول يكلم حنين بعد وقت راح المستشفى و طلع الدور الى في حنين لكن وقف مكانه لم سمع صرخ حنين راح مكان الصوت كانت حنين في حالة انهيار:- ماتوا يعني اي يعني اااي ماتوا هى كانت بتتكلم معايا و بابا انت قولت ان شوية تعب و هيروح دلوقتي بتقول البقاء لله الاتنين راحوا اااانت بتضحك عليا 

وقعت على الارض حطت ايديها على راسها و بقت بتصرخ :- اااااااااااااااااااه 

تاني يوم بالليل كان العزاء خلص 

ادم:- ط 

حنين بابتسامة:- انا كويسة ... سعيكم مشكور استاذ ادم 

جميلة مسكت ايديها:- طب اقعد معاكي 

حنين:- شكرا كفاية الى عملتيه... امشي يا جميلة محتاجة اكون لوحدي 

جميلة حضنت حنين و الدموع في عينيها خرجتها من حضنها و مشيت هى و ادم حنين قفلت الباب سندت عليه بتبص حواليها اد اي البيت بقا فاضي و مرعب دموعها نزلت بوجع طالعت اوضة ابوها و امها فتحت الباب بتبص على الاوضة بوجع اتجهت لسرير و نامت و هى ضمة رجليها فتحت تلفونها و بقت بتبص على صورهم بوجع الاتنين في وقت واحد طب ازاي حاسه ان روحها راحت منها بقت بتعيط زى الطفلة الصغيرة طبعا كانت لازم تبان قدام الناس انها قوية و ثباتة خصوصا قدام الى غدور بيها 

حنين بوجع:- جوم علشان يفرحو فيا بعد ما دمروني يا امى بس انا السبب 

فلاش 

عدنان:- يا بنتي هو علشان انتي صاحبتهم ها تشغليهم عندي 

حنين بمزح:- يا بابا احنا المنقذ في كل مطب و هما قصادوني أقوالهم لا يرضيك اطلع مش اد كلامي 

عدنان اخد فنجان القهوة منها:- لا و على اي هشغلهم معايا و يارب يطمر فيكم 

حنين حضنت ابوها فرح:- ربنا ما يحرمني منك ولا من جمايلك يا ابو حنين 

هاندا:- اوفر هتعيشي و هتموتي اوفر 

مشهد تاني 

حنين:- انتي مش عايزين مبسوطة يا ماما انا بحب ادم 

هاندا:- بس هو مش بيحبك حنين انا مش مطمنة لى لولد دا حاسه انه هيضيعك مش عارفه بس مش مرتحله 

حنين:- بس انا بحبه 

هاندا:- حبك برص دى اخره سواق عند ابوكي مش تحبيه انا عارفه بتحبو فيه اي 

باك 

اخدت صورة امها و ابوها من على التسريحة و رجعت  على السرير و هى حضنة الصورة اما عند ادم 

قعد سرحان 

فلاش 

ناريمان:- تو تو بتسرق حماك اخص عليك و مليون اخص 

ادم بصلها بسخرية:- دا على اساس انكم غلابة و انتوا مستغلين سفر الراجل و ان بنته مش بتشتغل ولا بتجي الشركة و نهبينه مش عيب كدا يعني صاحبتكم عمللكم قيمة و فتحتلكم بيتها و شركة ابوها و انتوا تسرقو تو 

يسر بصتله بخوف:- طب بص احنا هنبقا فريق تمام لا تاذينا ولا ناذيك ولا اي يا ناريمان 

ناريمان هزت راسها 

ادم بصلهم ببرود قعد على مكتب عدنان و حط رجل على رجل:- موافق بس مفيش حاجة تمشي الا لم ترجعو ليا في كل حاجة كل صغيرة وكبيرة لازم اعرفها 

مشهد في بيت يسر 

ناريمان:- يعني اي 

ادم ببرود:- يعني هل توقعي عدنان و خليه يتجوزك تاخدى منه كل حاجة و نوقعه في شر اعملوا 

ناريمان هزت راسها:- و انا موافقة 

باك 

جميلة صحيت قامت قعدت:- مالك يا ادم 

ادم بشرود:- مفيش كويس 

جميلة:- كويس ازاى و انت مش معايا اصلا ولا مع نفسك حتي متكنش اتجوزت التالتة 

ادم بدون وعي:- هو انا كام مرة اعيد كلامي يا حنين قولت مفيش حاجه يبقا مفيش خلصت 

ادم سكت لم فاق مسح على وشه جميلة ببرود:- ادم ابقا شوف عايز اي يعني حدد علشان التسرع وحش تصبح على خير 

جميلة اتغطت و نامت اما ادم ف سرحان و بيفكر في حنين حب شفقة شعور بالذنب بعد ما دمرها تاني يوم في الفيلا 

تامر جاه لم اتصل بيها و لقها مش بترد 

تامر:- هى فين 

الشغالة:- في اوضة اهلها من امبارح و هى كدا لا خرجت ولا سامعة صوتها اسيل بتسال عليها طول الوقت 

تامر بعصبية:- انتي بتقولي اي يعني اي من امبارح مسمعتيش صوتها 

تامر اتجه لسلم و الشغالة وراه 

الشغالة خبطت:- حنين ... حنين افتحي الباب يا بنتي 

مكنش فيه رد خبطت بقوة و قلق:- حنين افتحي الباب يا بنتي متوجعيش قلبي عليكي 

الشغالة بصت لتامر بقلق:- لا كدا مش طبيعي ولا مرة عملتها 

تامر :- بعد اذنك 

الشغالة:- اتفضل 

تامر حاول يفتح الباب بس مقفول من جوا فضل يحاول لحد ما كسر الباب كانت حنين على الارض و علبة برشام فاضية مرمية على الارض جانبها ووووووو

يتبع 


منك لله يا ادم انت و اصحابها دمرتو البت و جننتوها 

 


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع
    close