القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل العاشر والحادى عشر بقلم اميرة

 


روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل العاشر والحادى عشر بقلم اميرة 




روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل العاشر والحادى عشر بقلم اميرة 





روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى 


الباارت العااشر والحادي عشر


ف المانياا 


خاالد/اتصل بااحمد ياعمر 

عمر/احمد الانصاارى ؟؟

خاالد /ايوه 

عمر/طيب 


ف الناادى 


احمد/ممكن تفهمنى اختى ايه اللى حصلها وفضلت عندك ازااى 

كريم بتوتر /اختك فقدت الذااكره 

احمد.... عبدالله/ايه

كريم/احم اختك وصلت عندى ازااى لان خاالد النقيب اتصل بيااوقاالى ان اخت وااحد صااحبه جاايه القااهره وانه كاان هيقاابلها بس لاازم يساافر الماانياا وطلب منى اقاابلها واخليهاا عندى ف الفيلاا وهو هيتصل تاانى يوم وهيقولى هى مين ومين اخوهاا بس للاسف الحاادثه حصلت وانا عرفت منك اماا كنت ف المكتب 

عبدالله/وشمس فقدت الذااكره ازااى 

كريم/اماا جت عندى ف الفيلاا كاان ف حراامى ف البيت وكاان ف الاوضه اللى جهزت عشاانها ياااه دا انا نسيت حكاايه الحراامى دى عموماا الحراامى ضربها ع دمااغها ولولا ان ملك كاانت ف البلكونه وشاافته وجت قاالتلى وروحنا نطمن عليهاا ولقتها مرميه ع الارض ساايحه ف دمها 

عبدالله/يانهاار اسود 

احمد/اهدى ياعبدلله كمل يااكريم 

كريم/خدتها ع المستشفى والدكتور قاال انها فقدت الذااكره ومفيش حد يحااول يسألها عن مااضيهاا ولا يفكرها بحااجه وهو بيديهاا ادويه وهتفتكر بس ع برااحتها عشاان لو عرفت كل حااجه ف وقت وااحده ممكن تجيلها صدمه 

عبدالله بعصبيه /يعنى ايه اختى مش هتعرفنى ومش هقولها ان انا اخوها كماان 


وهناا يرن هااتف احمد فيمسك بالهااتف ثم يقول

احمد/دا عمر النقيب 

كريم/رد بسرعه احسن يكون حصل لخاالد حااجه 

احمد/الو ازيك ياعمر 

عمر/الحمدلله تماام خاالد فااق وعاايز يكلمك

احمد/ايه فااق طب اديله الفون 

خاالد/ازيك يااحمد 

احمد/حمدلله ع سلاامتك ياحضرت الظاابط 

خاالد /الله يسلمك يااحمد معلش مش هقدر اكلم كتير عشاان تعباان بس عاايز اقولك ان شمس عند كريم الجاارحى 

احمد/عرفت يااخاالد كريم قااعد معاايا اهو 

احمد/عرفت ازااى سلملى ع كريم 

احمد/الله يسلمك اما تقوم بالسلاامه وترجع مصر هبقاا اقولك 

خاالد/تماام مع السلاامه 


ثم يغلق الخط وينظر الى كريم 


احمد/خاالد بيسلم عليك يا كريم

كريم/هو عاامل ايه دلوقتى

احمد/كويس الحمدلله كاان بيتصل يقولى ان شمس معااك 

عبدالله/بعد ايه بقاا 

كريم/بص ياعبدلله اللى حصل مكنش بايدى والله 

عبدالله/وبعدين مش هعرف اكلم شمس

احمد/هو احنا لو قولنا لها هيبقاا خطر عليهاا 

كريم/ايوه وهى بتااخد دواء يسااعدها انها تفتكر وساعاات بتنطق اسماائكم 

عبدالله/ايه!!؟

كريم/اماا كاانت ف المستشفى اول حااجه قاالتها وهى بتفوق اسمائكم انتم الاتنين واما جبتلها شوكولااته امباارح اول اما كلت قطعه قاالت ربنا يخليك ليا يااحمد انا بحبك موت 

احمد/وقاامت حضنتك 

كريم بتوتر/احم ايوه 

احمد/كاانت بتعمل كداا كل اماا اجيبلهاا الشوكولااته اللى بتحبها 

عبدالله/وبعدين بردو شمس هتيجى معاانا ازااى وهى ماعرفنااش 

احمد/شمس مش هتيجى معاانا لانها مش هترضى هى مش عرفاانا 

كريم/كلاامك صح ممكن تخلوها عندى مع ملك وابقوو اطمنو عليهاا 

عبدالله/نعم ياخوياا 

احمد/انا كتب كتاابى النهاارده وهعمل فرح وابوك هيجى طبعاا الفيلاا ولو شااف شمس تبقاا مصيبه 

كريم/مصيبه ليه 

احمد/هقولك بعدين

عبدالله/وانا هشوفهاا وهقعد معااها ازااى 

كريم/ف اى وقت عاايز تشوفها تعاال الفيلا 

عبدالله/وهشوفها بصفتى ايه 

كريم/سيب دى علياا 

احمد/شكرا جدا يا كريم

كريم ببتساامه /لا شكر ع وااجب انت هتتجوز النهاارده صحيح 

احمد/كتب الكتااب النهاارده والفرح بكراا 

كريم/بسرعه كداا 

احمد ببتساامه بااهته/هههههههههههههه يلاا بقاا 

عبدالله لنفسه/خلصت نفسك انت يااحمد 

احمد/ابقاا تعاال ياكريم هستنااك كتب الكتااب ف الفيلاا 

كريم/هههههههههههههه انت تأمر يلاا بقاا عشاان ملك بتناادى 

عبدالله/ملك مين؟؟

كريم/ملك اختى اللى قااعده مع شمس

عبدالله لنفسه/بقاا هى دى ملك بقاا هى مزه الصرااحه بس بااين عليها صغيره 


ثم يذهبو الى الطااوله التى تجلس عليهاا شمس و ملك


كريم/هاا يلاا يابناات 

شمس/معرفنااش الاستااذ كاان عاايز ايه (تشير الى عبدالله)

كريم بتوتر/هقولك ف البيت 

احمد/متنسااش تيجى كتب الكتااب يا كريم

كريم/هههههههههههههه ودى حااجه تتنسى

ملك/كتب كتااب مين 

كريم/كتب كتااب احمد

شمس بزعل /كتب كتاابك انت (وتشير الى احمد)


والكل مستغرب من طريقه كلاامها وزعلهاا عند معرفتهاا بكتب كتااب احمد


ملك/وماالك زعلاانه كدا ليه 

احمد/انتى تعرفينى 

شمس/حااسه انى اعرفك كويس اوى بس معرفش ايه الصله اللى بيننا مع انى عند شعور ان الصله اللى بيننا قويه جدا وانك شخص مقرب لياا بس مش فااكره والاخ اللى واقف جنبك دا (تشير الى عبدالله)

عبدالله/نعم 

شمس/انا متأكده انى اعرفك 

عبدالله بفرحه/تعرفينى!؟

شمس/ ايوه بس ثم تتوقف عن الكلاام عندماا ترى صوره مشوشه ولكن الصوت وااضح 

الشااب/ يلاا ياشمس

شمس/مرسى قااعد ياعبدالله وهيشوفناا 

شمس بصوت عاالى نسبيا /عبدالله مرسى قااعد هيشوفناا مرسى قااعد ع الكرسى صااحى اهو ياعبدالله 


الكل مستغرب ومندهش مما تقول عدا عبدالله الذى يعرف انها تتذكر يوم هروبهاا 


شمس/مش قاادره انا تعباانه ودمااغى هتتفجر 

ملك/يلاا نروح يااكريم دى شكلهاا تعباانه وكماان معااد الدواء بتااعها 

كريم/طب نستأذن احناا ياجمااعه

احمد/اتفضل وابقاا طمنى عليها ياكريم 

كريم/تماام 


اماا ف فيلاا الشاازلى

ادهم/انت بتقول ايه يامحمود فااق امتى ؟ 

محمود/الخبر لسه واصلنى دلوقتى يابااشا وجيت اقولك عطول عشاان نتصرف 

ادهم/والشحنه اللى معاادهاا كماان اسبوعين دى 

محمود/احتماال يكون لسه مرجعش 

ادهم /رجع او مرجعش دا لاازم يموت 

محمود/ايه!؟

ادهم/اللى سمعته 

محمود/طب ودا نقتله ازااى بس 

ادهم/اتصرف 

محمود/يابااشاا دا مااشى بحرااسه واكيد بعد الحاادثه الحرااسه اتكثفت عليه 

ادهم/وبعدين دا الصفقه دى مهمه جدا وفيها كل فلوسى 

محمود/هفكر واشوف طريقه نقتله بيهاا 

ادهم/بسرعه يامحمود

محمود/اؤك بعد اذنك يابااشا 


وعندماا سمعته يستأذن للخروج جريت تختبئ حتى لا يرااها وبعد خروجه صعدت الى غرفتهاا 


ف الغرفه 


مريم/يالهههوى دول هيموتوه لا انا كل مره بسكت وبخااف اعمل حااجه او حتى اكلم واقول للبوليس بس المره دى مش هسكت متبقااش حد اخااف عليه ولا خاايفه ع نفسى وكماان دا نااوى يجوزنى القااتل اللى كاان تحت دا لا انا مش هخااف ولاازم اتصرف ثم تقوم وتجلس اماام اللابتوب وتبحث عن شئ وبعد دقاائق تقفز من الفرحه وتمسك هااتفها وتنقل رقم من ع اللاب الى الهااتف ثم تتصل 


مريم/الو 

........../ايوه مين معاايا

مريم/لو سمحت ممكن اكلم حصرت الظاابط خاالد

عمر/طب ثواانى 


ثم يأخذ الهااتف لخاالد 

خاالد/مين

عمر/بنت مقلتش اسمهاا

خاالد/طيب 


ثم يأخذ الهااتف


خاالد/ايوه مين معاايا 

مريم/حضرت الظاابط خاالد النقيب

خاالد/ايوه 

مريم/انا مريم ادهم الشاازلى ارجوك متقفلش انا عاايزه حضرتك ف موضوع مهم

خاالد بستهزاء/بنت عدوى عاايزاانى ف موضوع مهم هههههههههههههه

مريم بضيق/قول اللى انت عاايزه بس اناا عاايزه اسااعدك 

خاالد بضحك/وانتى هتسااعدينى ازااى هتقتلينى وتريحينى زى مااابوكى قتل مرااتى وابنى اللى مكنش جه لسه ع الدنياا 

مريم/لا انا هسااعدك تنتقم من ادهم الشاازلى

خاالد بدهشه/ايه!!!!؟

مريم/ف صفقه معاادها بعد اسبوعين صفقه اعضاء انا ممكن اجبلك كل المعلوماات اللى تحتااجها الصفقه دى مهمه جدا وبيقول ان فلوسه كلها فيهاا وخاايف جداا منك 

خاالد/انتى عرفتى الكلاام دا منين 

مريم/سمعته وهو بيكلم مع محمود درااعه اليمين 

خاالد/وسمعتى ايه تاانى 

مريم/محمود هيحااول يقتلك قبل معااد الصفقه عشاان خاايفين ترجع تاانى وعاارفين ان المره دى مش هتسيبهم ف حاالهم وهتنتقم منهم ع اللى حصلك 

خاالد/تعرفى اى معلوماات عن الصفقه دى 

مريم/لا انا قولتلك اللى سمعته وهرااقب كل تحركااته وهقولك ع اللى بيحصل اول باول 

خاالد/تماام جداا وانا عاايز اقاابلك 

مريم/مش هينفع عشاان انا خدت باالى انه حااطط نااس تراقبنى

خاالد/هو مش بيثق فيكى 

مريم/هو مش بيثق ف نفسه اصلاا 

خاالد/بس انا لاازم اشوفك واديكى حااجاات 

مريم/حاجاات ايه ؟؟

خاالد/هتعرفى لماا اشوفك 

مريم/هتشوفنى ازااى 

خاالد/هشوف واقولك واى حااجه تحصل ولو عرفتى اى حااجه عن الصفقه قوليلى 

مريم/تماام 


اما ف شركه الانصاارى 


يدخل احمد ومعه عبدالله

عبدالله /اللى انت قولته دا صح انت لحقت تلااقى البنت

احمد/ايوه واعمل حساابك انت شااهد 

عبدالله/هههههههههههههه انت تأمر ثم يكمل بزعل /شمس زعلت اوى لما عرفت زى ماتكون عاارفه اللى بيحصل 

احمد/انا لاازم اشوف دكتور كويس واخدهاا نعرف حاالتها بالظبط ويقولنا نتعاامل معااها ازااى وعاايز اشوف هعمل ايه مع ابوك وعاايز اجيبهاا الفيلاا 

عبدالله/شوف الاول الجواازه دى وملكش دعوه ب شمس اناا هااخد باالى منها 

احمد/ربنا يسهل   


ثم يرى ريم ماازاالت ف مكتبهاا 


احمد/ادخل انت المكتب وانا جااى ورااك 

عبدالله/ف حااجه ولا ايه 

احمد/هبقاا افهمك اسبقنى انتى 

عبدالله/مااشى ثم يدخل المكتب ويذهب احمد الى مكتب ريم وعندماا ترااه تقف مكاانهاا 

احمد بضيق/انتى لسه موجوده هناا

ريم/اماال اروح فين 

احمد ببرود/تروحى البيت تجيبى هدومك وتقولى لاهلك وتجهزى نفسك 

ريم بضيق/اهلى.....انا هخلص وهروح اجيب هدومى والبس 

احمد/روحى دلوقتى هااتى حاجتك الضروريه واطلعى ع العنوان دا ويكتب لها عنوان ع ورقه وانا هظبطلك كل حااجه هنااك

ريم/عنوان ايه دا 

احمد/عنوان الفيلاا

ريم/احم طب هروح اعمل ايه ف الفيلاا

احمد/خلصى وبطلى اسئله 

ريم/اماال امشى ورااك وانا مغمضه عنياا مش فهمه حااجه فهمنى 

احمد بضيق/خلااص بقاا واعملى اللى بقوله 

ريم بضيق/طيب


ف سرايا الانصاارى

مهدى /حضرلى العربيه انا مساافر القااهره النهاارده وقول للسواق يجهز 

.........../حااضر يابيه 

مهدى لنفسه/لاازم اروح بنفسى مش هينفع اقول لاحمد ف التلفون غير انى ع مااقنعه كماان دا دمااغه نشفه وعنيد 


ف فيلاا الجاارحى 


يصل كريم ومعه شمس و ملك وفور دخولهم الى الفيلاا 


شمس/هاا فهمنى بقاا مين دول اناا حااسه انى عرفااهم 

كريم بتوتر/احم دا عبدالله وا احمد الانصاارى عندهم اخت شبهك بالظبط واسمها شمس بردو بس مفقوده بقاالها فتره وبيدورو عليها وعبدالله فكرك هياا

شمس بدهشه/طب مايمكن انا اخته فعلاا

كريم/وانتى اش عرفك 

شمس/لان انا معرفش اى حااجه عن نفسى ولا حتى هويتى وكل اللى اعرفه انى اسمى شمس يمكن اسمى شمس مهدى الانصاارى ثم تقول بدهشه/شمس مهدى الانصاارى الاسم دا مش غريب علياا معقول دا اسمى 

كريم/انتى عرفتى منين ان اسم ابوهم مهدى 

شمس/مش عرفه بس هى طلعت منى كدا شمس مهدى الانصاارى طب انا عاايزه اشوفهم تاانى عاايزه اسألهم ع كذا حااجه 

كريم بتوتر/ماانتى سمعتى النهاارده كتب كتااب احمد

شمس/انا عاايزه اشوفهم النهاارده وعاايزه اروح كتب الكتااب 

كريم/طب اطلعى خدى علااجك وانا هكلم احمد واقوله 

شمس /مااشى 


ثم تصعد الى غرفتها فتذهب ملك الى كريم


ملك/انا سااكته من الصبح بس دلوقتى عاايزه افهم ايه اللى بيحصل 

كريم/احمد و عبدالله اخواات شمس

ملك/طب ليه مش قولت لشمس 

كريم/ما الدكتور قاال انه غلط عليهاا 

ملك/طب وهنعمل ايه دلوقتى

كريم/هتصل بالدكتور الاول واقوله ع اللى حصل واشوف هيقولى ايه 

ملك/تماام انا هطلع اغير هدومى وانزل تكون اتصلت بيه 

كريم/تماام 


ثم يخرج هااتفه ويتصل بالدكتور 


ف منزل ريم


تقوم باخذ ملاابسها وكل حااجتها وصوره لواالدها ووالدتها كاانت تحتفظ بهاا وتكتب رسااله الى زوج واالدتها تخبره باانها ستترك المنزل وتضعهاا ع السفره وتخرج من المنزل تركب تااكسى وتخبره عنوان الفيلاا.


وعندما تصل تنبهر من جماال الفيلاا ورقتها والجنينه الوااسعه المليئه بالزهور 


تدق البااب فتفتح لها الخاادمه 

الخاادمه/ريم هاانم 

ريم باستغرااب /ايوه 

ريم لنفسها/دا بينى احمد قاالها 

الخاادمه/اتفضلى يااهاانم 

فتدخل ريم 

الخاادمه /اتفضلى اقعدى هناا ثواانى وجاايه 

ريم/اؤك 

وبعد دقائق تأتى الخاادمه ومعها شاابه ف منتهى الجماال 

الشاابه/اهلاا ريم هاانم انا روميسااء احمد بااعتنى عشاان اساااعدك ف اللبس والميك اب وهبقاا معااكى النهاارده وبكرا 

ريم بدهشه/اؤك 

روميسااء/ممكن تتفضلى ع اوضتك عشاان نشوف الفستاان عليكى 

ريم/مااشى 


وتذهب ريم مع روميسااء وماازاالت مندهشه من فخاامه وجماال الفيلاا وهذه المعاامله الجيده


روميسااء/اتفضلى دى اوضتك 


فتدخل ريم الى الغرفه وتجدها وااسعه وجميله جداا وكل شىء مرتب وانيق وبهاا خزاانه كبيره وعلبه كبيره بجاانب السرير

روميسااء/دا الفستاان بتااعك (وتأشر ع العلبه الكبيره الموجوده بجاانب السرير)اتفضلى خدى دوش عشاان نبدأ ف الميك اب عشاان مفيش وقت 

ريم/اؤك

روميسااء/انا هستنااكى ف الاوضه التاانيه مع الفريق بتااعى 

ريم/تماام

ثم تخرج وتغلق البااب خلفهاا وتدخل ريم الحماام تجده كبير جداا وبه كل انوااع الشاامبوهاات وكل مااتحتااجه 


اماا ف فيلاا الجاارحى 

ملك/هاا كلمته 

كريم/ايوه 

ملك/قاالك ايه 

كريم/قاال طاالما بتفتكر دا كويس ولو شااكه ان هماا اخواتها وعاايزه تعرف ممكن نقولهاا وتشوفهم عاادى وهى كداا ف تحسن وهتفتكر كل حااجه قريب 

ملك/طب تماام هتعمل ايه 

كريم/هتصل بااحمد واقوله 

ملك/اممممممم تماام 


اما ف شركه الانصاارى


عبدالله/هاا فهمنى بقاا ف ايه ومين اللى هتتجوزها 

احمد/السكرتيره

عبدالله/المزه اللى كاانت بره دى 

احمد/اتلم يااخوياا 

عبدالله/هههههههههههههه من اولها كداا 


اماا ف الماانياا 


خاالد /احجزلى ع اول طيااره عاايز ارجع مصر 

عمر/نعم يااخوياا تساافر فين وانت بالوضع دا 

خاالد/اللى سمعته عاايز ارجع مصر 

عمر/لاا دا انا اروح اناادى للدكتور بقاا 


ثم يخرج ويعود بعد دقائق بالدكتور (الدكتور الظاابط صديق خاالد)


الدكتور/ف ايه يااخاالد 

خاالد/عاايز ارجع مصر 

الدكتور/مش هينفع دا اقل حااجه لاازم تفضل اسبوع ف السرير وممكن تخرج بعد يومين 

خاالد/اتصلى ب عبدالرحمن بيه 

الدكتور/انت عنيد اوى ثم يتصل ب عبدالرحمن ويعطى الهااتف لخاالد وبعد منااقشه طويله عبر الهااتف بين عبدالرحمن وخاالد اعطى خاالد الهااتف للدكتور 


عبدالرحمن/حضر لخاالد طيااره مجهزه بكل حااجه طيااره خااصه وهبعتلك الحرااسه اللازمه وانت تكون ضمن الفريق 

الدكتور/تماام يابااشا 


اماا ف فيلاا احمد الانصاارى


ريم/خلاااص كداا 

روميسااء/ايوه ياريم اتفضلى البسى الفستاان عشاان نلف الطرحه 

ريم/اؤك 


ثم تخرج من الغرفه وتتجه الى غرفتها الكبيره وتفتح العلبه الكبيره الموجوده بجاانب السرير فتجد فستاان اوف واايت به خيوط ذهبى بكم ورقيق جدا وشوز ذهبى وطرحه واكسسواراات


ريم/يالهوى ع الجماال ايه دا دا تحفه اوى 


ثم تدخل الحماام وترتديه وكاان ضيق وينزل بوسع بسيط وكاانت كالاميره وجاءت روميسااء ولفت لها الطرحه وكاانت كالاميره بالفعل فحجابها زادها جماال فوق جماالها 


اما ف فيلاا الجاارحى 


شمس وهى تنزل ع الدرج الكبير /انا لبست 

كريم لنفسه/يالهوى ع القمر هو انا هسيبك تخرجى كداا لا حراام حد يشوفك دا اللى يبصلك انا اموته


اما شمس فكاانت ترتدى فستاان كحلى ضيق وينزل بوسع كبير حتى الركبه بحماالاات رفيعه ورفعت شهرهاا ولكن تركت بعض الخصلاات تنزل ع وجهها فتزيدهاا جماالاا ورقه


اماا ملك فكاانت ترتدى فستاان طويل نبيتى بدون حماالاات وتركت لشعرها العناان ليغطى ظهرهاا  


كريم/اناا همشى معااكم 

ملك... شمس/ايوه 

كريم/لااحراام كداا القمر والشمس يجتمعو ف وقت وااحد 

ملك/هههههههههههههه لا وانبى شكلى حلو 

كريم/حلو بس دا انتى ملااك يالوكه وشمس اسمك ع مسمى الفستاان تحفه عليكى 


اماا شمس فكاانت ف حااله لا تحسد عليهاا وجههاا اصبح احمر كالطمااطم من شده الخجل 


كريم/يلاا ياطمطماايه انتى يلاا يالوكه 


ثم يخرجو ويركبو سيااره كريم متجهين الى فيلاا الانصاارى


ف فيلاا الانصاارى


عبدالله/يلاا اطلع هااتها عشاان المأذون وصل 

احمد/طيب 


ثم يصعد الى غرفه ريم ويدق البااب فتفتح له 


احمد لنفسه/يخربيتك ملااك ع الارض 

احمد/يلاا المأذون وصل 

ريم/يلاا 


ثم تخرج من الغرفه فيمسك احمد بيدهاا فتنظر له بتوتر

احمد/عشاان الماذون والنااس اللى تحت متخدش باالهاا 


انتهى الباارت


روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى 


الباارت الحاادى عشر 


ف فيلاا الجارحى 


ينزل احمد ومعه ملااكه ممسكاا بيدها ويذهب الى المأزون وكاان عبدالله و زيااد ف انتظااره وخلاال دقائق وصل كريم ومعه شمس و ملك

وفور دخولوهم يذهب عبدالله الى شمس

عبدالله/ايه القمر دا يا شموسه 

شمس بفرح/شكلى حلو يا عبدالله

عبدالله/حلو بس دا انتى الحلوياات كلها 

شمس بضحك/هههههههههههههه

احمد/طب يلاا ياخوياا عشاان المأزون 

عبدالله/يلااا


ثم يذهبو ويتم عقد قران احمد و ريم ويذهب المأزون ولا يتبقاا سوى احمد و ريم و كريم و شمس و عبدالله و ملك و زيااد


زيااد/نفسى ازغرط والله لولاا ان برستيجى ميسمحليش كنت زغرط 

شمس/هههههههههههههه ازغرط اناا 

عبدالله/وسمعنى احلى زغروطه من شموستى 

شمس/هههههههههههههه حبه تشجيع بس عشاان الحنجره تعباانه شويه 

ملك/هههههههههههههه يلاا ياشمس خلصى 

شمس/احم احم احم.  لولولولولولولولولولى

احمد/كل دا والحنجره تعباانه اماال لو مش تعباانه بقاا 


وهنا يضحك الجميع حتى ريم التى لم تنطق بحرف فهى غريبه بينهم لا تعرف احد منهم اماا كريم فكاان ساارحاا شمس ورقتهاا وضحكتهاا التى اسرته واصبح يعشقهاا 

شمس/ايه رأيكم بعرف ازغرط

مهدى /ماانتى طول عمرك بتعرفى تزغرطى ايه الجديد ياشمس هاانم 


وهناا كاانت المفاجاه والكل نظر الى مصدر الصوت فيجدو مهدى الانصاارى 


عبدالله بصدمه/بابا 

مهدى /اختك بتعمل ايه هناا يا عبدالله باشاا

احمد/اتفضل يابابا وانا هفهمك 

مهدى /انت تسكت خاالص دا انت حساابك معاايا بعدين وعاامل حفله ف البيت كماان 

زيااد بضحك/حفله ايه يااعمى دا كاان كتب كتاابه 

مهدى بصدمه/ايه!!!!؟

احمد/اتفضل بس يابابا وانا هفهمك كل حااجه 

مهدى بصوت عاالى/تفهمنى ايه بتكتب كتاابك من غير علمى خلااص مبقااش لياا لزمه عندك واختك لقتها فين ولا تكون انت اللى هربتها 

احمد/لاا بس 

مهدى /دى مش بنتى انا قولت ف البلد انها مااتت وهقتلها واخلص نفسى من العاار اللى جابتهولى 

عبدالله/ايه

كريم ويقف اماام شمس المصدومه من ما تسمع وما يحدث اماامها 


كريم/مفيش حد هيقرب ع مرااتى 

مهدى /وكماان جوزتهاا يااحمد بيه زى مااتجوزت كداا 

عبدالله لنفسه/كداا كريم حل موضوع شمس

عبدالله/ايه يابابا مش حضرتك قولت انها مااتت طب اعتبرهاا مااتت وهى اتجوزت وهتشوف حيااتها 

مهدى /هى سهله كدا اعتبرهاا مااتت يابابا وصحيح انت كماان متجوزتش ليه زى اخوك واختك المحروسه 


كل هذا وريم تستمع مصدومه هى والبااقى عدا شمس التى كاانت تتذكر اشياء عن المااضى عندماا رات مهدى 


احمد/انت اللى خليت شمس تهرب انت السبب ف كل اللى بيحصل دا لو كنت سيبتنى اتجوز البنت اللى حبيتهاا مكنتش شوفتنى بتجوز دلوقتى انماا لا انت قضيت ع احلاامى معااها قضيت ع كل حااجه لدرجه انك قضيت عليهاا عفكره سلمى مااتت بسببك بسببك انت بس 

مهدى بصدمه/ايه اللى بتقوله دا يا احمد انا كنت خاايف ع مصلحتك ومصلحه اختك وكنت عاايزهاا تتجوز وااحد كويس 

عبدالله/تقوم تحااول تقعدهاا من التعليم ومعاامله مشوفتش اب بيعاامل بنته كدا 

شمس بصرااخ /بااااااس مش عاايزه اسمع حااجه وتضع يدهاا ع رأسها بس اسكتو انا عاايزه امشى من هناا خودونى من هناا 

كريم/بعد اذنكم ياجماعه يلاا يا شمس يلاا يا ملك

احمد/خلى باالك منها يااكريم 

كريم/طيب 


ثم يذهب الى شمس ويأخذهاا من يدهاا وملك معه ويخرجو الى سياارته متجهين الى الفيلاا


زيااد /انا كماان هستأذن سلااام 


ثم يخرج 


احمد/ريم اطلعى اوصتك وانا هخلص واجيلك 

ريم/طيب 


ثم تصعد الى غرفتهاا تااركه الحواار مستمر بين الاب وابنائه الاثنين 

احمد/ممكن نتكلم بقاا 

مهدى /نتكلم ف ايه مخلااص كل حااجه اتقاالت 

احمد/عاايز من شمس ايه يابابا سيبهاا ف حاالها بقاا 

مهدى /دى بنتى 

عبدالله/افتكرت دلوقتى انها بنتك ماانت كنت هتقتلها من شويه 

مهدى / ملكوش دعوه 

احمد/شمس متجوزه دلوقتى ولو سمحت يابابا ملكش دعوه بيهاا سيبها ف حاالها بقاا وكريم الجاارحى شااب كويس وممتااز

عبدالله/بس ايه سبب الزيااره المفاجاه دى 

احمد/صحيح زيااره مفاجاه يعنى مقولتش انك جااى 

مهدى /هو المطلوب اخد اذنكم عشاان اجى بيتى 

احمد/احم لا مقصدش 

مهدى /اهو قدر وجيت وشوفت ابنى بيتجوز من وراايا من غير علمى 

احمد/لا يابابا انا كنت هقولك بس هو الموضوع جه فاجاه وكل حااجه جت بسرعه 

مهدى /وايه اللى حصل يخليك تتجوز بدون علمى وبالسرعه دى 

احمد/احم اهلها كاانو عاايزين بجوزوهاا زى ماانت كنت عاايز تجوز شمس كداا وانا اتجوزتها عشاان بحبها 

مهدى لنفسه/يعنى كماا تدين تداان 

احمد/بس انت كنت جااى ليه احم اقصد ايه سبب الزيااره الحلوه دى 

عبدالله لنفسه/حلوه ايه انت بتصبر نفسك

مهدى بتوتر/انا كنت جااى اقولك ع بنت الاسيوطى 

احمد ببرود/ماالها بنت الاسيوطى 

مهدى /احم كنت عاايزك تتجوزهاا البت كويسه ومن عيله محترمه 

احمد/لا للاسف مش هينفع حضرتك شاايف انا اتجوزت اهو وبكرا الفرح 

مهدى /مبروك 

احمد/الله يباارك فيك يابابا 

مهدى /يلاا انا همشى بقاا 

احمد/تساافر فين 

مهدى /هرجع اسيوط 

احمد/ترجع اسيوط ؟؟ مش هتحضر الفرح

مهدى /لا عندى شغل مهم 

عبدالله/اهم من فرح ابنك 

مهدى /اسكت ياعبدالله بلااش تقول كلاام ملوش لزمه

احمد/استنى يابابا لبكرا احضر الفرح 

مهدى /قولت عندى شغل مهم ولاازم اساافر وانت ابقاا هاات مرااتك وتعاالى نشوفك 

احمد/ان شاء الله 

مهدى /يلاا مع السلاامه 


ثم يودعهم  ويخرج يركب السيااره ويقود السائق عائدا الى اسيوط 


اما ف فيلاا الجاارحى 


ملك/انا هطلع اذااكر يا كريم خلى باالك من شمس

كريم/مااشى 


ثم تصعد وتترك شمس جاالسه ف الصاالون وكريم معهاا 


كريم/شمس

شمس/نعم 

كريم/ف ايه ماالك 

شمس/بعد الى شوفته وسمعته بتسأل ماالك وانت ازااى تقول انى مرااتك 

كريم/اعمل ايه يعنى مهو كاان عاايز يقتلك 

شمس/انا مش فهمه حااجه يعنى دا كتان ابوياا ودول اخوااتى وابوياا كاان عاايز يقتلنى وانا هربت ودلوقتى فااقده الذااكره وعاايشه عندك وبعيد عن اهلى ايه دا 

كريم/ف ايه تاانى 

شمس/حيااتى متلخبطه وانا عاايزه اقعد مع اخوااتى 

كريم/استنى بس لبكرا وهنفهم كل حااجه 


اما عند ريم


فمنذ صعودهاا الى الغرفه وهى تفكر ولا تعرف ماا تفعل والذى حدث اماامها انه تزوج بدون علم واالده وله اخت حااولت الهروب وغير ذلك فهو كاان يحب وااحده منذ زمن ولم يستطيع ان يتزوجهاا اخذت تفكر حتى ارهقهاا التفكير فقاامت ابدلت ملاابسهاا ب بيجاامه عبااره عن بنطلون برمودا يصل الى قبل الركبه وتيشرت قصير بحماالاات رفيعه وتركت لشعرهاا الحريه ليغطى ظهرهاا وجلست ع السرير تذااكر 


ف الماانياا 


الدكتور/يلاا يااخاالد كل حااجه جااهزه 

خاالد/تماام 


ف فيلاا الجاارحى 


احمد/انا هطلع اناام 

عبدالله/اطلع شوف اللى مستنيااك فوق الاول 

احمد بضيق/ايوه صحيح هى كاانت نقصااها طب تصبح ع خير 

عبدالله/وانت من اهل الجنه

ثم يصعد الى غرفته ولكن يمر ع ريم ويدق البااب 

ريم من الدااخل /يالههوى دا احمد 

ريم/ثواانى 


ثم تقوم تجرى ف انحااء الغرفه وتبحث عن شىء تلبسه فتفتح الخزاانه وتخرج روب تلبسه فوق البيجاامه ولكن تنسى امر شعرهاا وتذهب تفتح البااب 


ريم/اتفضل 

احمد لنفسه/خرجت بشعرهاا ع اسااس ان دا اتفااق وان انا مش هقرب عليها المفروض تعااملنى ع انى غريب عنهاا وتحاافظ ع نفسهاا منى 

احمد/لا شكرا انا بس بطمن عليكى وهروح اناام 

ريم/اؤك هو انا هنزل الشغل امتى 

احمد/استنى شهر كدا بعد الفرح وابقاا انزلى عشاان محدش يشك ف حااجه 

ريم/طيب 

احمد/ناامى بقاا عشاان بكرا يوم طويل عليكى وهبعتلك الفستاان هناا و روميسااء هتيجى بالفريق بتااعها ويسااعدوكى

ريم/احم طب شمس دى اختك 

احمد/ايوه 

ريم/طب مش عاايشه هناا معااكو ليه 

احمد بضيق/زى ماا سمعتى هى متجوزه وقااعده مع جوزهاا 

ريم/سورى طولت عليك 

احمد/تماام تصبحى ع خير 

ريم/وانت من اهله


ف سيااره مهدى 


كاان بفكر فيماا حدث 


مهدى /هقول ايه دلوقتى لفتحى الاسيوطى يعنى ابنى اتجوز وبنتى طلعت عاايشه ومتجوزه كماان هعمل ايه دلوقتى ثم يأتى ف بااله كلااام عبدالله و احمد له ومعااملته لشمس وانه سبب هروبهاا وسبب تدمير ابنه منذ 8 سنواات 


مهدى لنفسه/معقول انا السبب انا كنت خاايف عليهم وكنت عاايز اجوز شمس لوااحد كويس ويحاافظ عليهاا 


ف فيلاا الجاارحى 


ف الصاالون كاانت شمس ماازلت جاالسه مع كريم حتى ناامت فقاام هو وحملهاا وصعد بهاا الى غرفتهاا ووضعها ع السرير وخلع لها صندلهاا وتركها حتى تستريح 


وذهب هو الاخر الى غرفته وبدل ملاابسه وذهب الى السرير ليناال قسط من الرااحه لكن النوم ابى ان يأتيه وظل يفكر ويسترجع ما حدث والكلاام الذى داار بين مهدى واحمد وعبدلله عن شمس وهروبهاا 


كريم لنفسه/يعنى هى هربت من اهلهاا وابوهاا هو السبب


ثم تذكر عندماا قاال انه سيقتلهاا وهو داافع عنها وقاال انهاا زوجته 


كريم/وبعدين بقاا ف الموضوع دا انا معرفش انا قولت كداا ازااى ودخلت نفسى ف الموضوع دا بس بردو كاان لاازم اسااعدهاا وظل يفكر حتى غلبه النوم


صبااح يوم جديد 


خاالد كاان ف طريقه الى فلته ومعه عمر 


وعندماا وصل الى الفيلاا طلب هااتف عمر ع الفور 


خاالد /هاات تلفونك يااعمر 

عمر بستغرااب/تلفونى اتفضل 


فيأخذ الهااتف ويتصل برقم مريم


خاالد /السلاام عليكم 

مريم/وعليكم السلاام حضرت الظاابط خاالد مش كداا

خاالد/ايوه انا هقاابلك بكراا 

مريم/هتقاابلنى ازااى 

خاالد/ثواانى 


ثم يأخذ الهااتف ويخرج الى الجنينه 


خاالد /ف وااحد صحبتك عندهاا بيوتى سنتر اسمها مى صح 

مريم/ايوه عرفت منين 

خاالد /مش مهم عرفت منين المهم انتى هتركبى عربيتك وتروحى البيوتى سنتر ومعااكى عباايه سودا ونقااب واماا تروحى البسى العباايه والنقااب واخرجى خدى تااكسى وتعاالى الفيلاا عشاان مش هعرف اخرج بالوضع دا 

مريم/عنواان الفيلاا ايه

خالد /العنواان ..............

ريم/تماام 

خاالد /ربناا معااكى واوعى حد يشك فيكى وانتى طاالعه وخدى باالك ليكون ف بنت بترااقبك هنروح ف دهيه لانها هتدخل معااكى البيوتى سينتر 

مريم/لا دا هماا اثنين شبااب اللى بيرااقبونى

خاالد/تماام مع السلاامه 


اما ف فيلاا الجاارحى 


ع السفره يجلس كريم وملك


ملك/هطلع اصحى شمس تيجى تفطر 

كريم/ابقاا ادلوقى عليهاا ميه بقاا 

ملك/احم انت تأمر 


ثم تصعد الى غرفه شمس وتحااول ايقااذها ولكن دون جدوى وتذهب وتحضر كوب مااء وتسكبه ع وجهها .

شمس/ايه ف ايه يالهوى منك ياملك 

ملك/هههههههههههههه انتى اللى مش بتصحى بسرعه 

شمس/المره دى بقاا مش هسيبك حتى لو كريم قاال ايه 


فتفهم ملك ما ترمى اليه فسبقتهاا وجريت الى السلم وشمس تجرى لتلحق بهاا ولكن اثنااء نزولها السلم بسرعه يختل تواازونها وتقع من ع الدرج 


فيرااها كريم وهى تقع ويقوم بسرعه البرق ويتجه لها لكن يكون قد استقر جسدها ع الارض فااقده الوعى 

كريم/شمس ياشمس ويضع يده ع رأسهاا فيجدهاا تنزف 

كريم/دى بتنزف 

ملك/يلاا ع المستشفى بسرعه

كريم وهو يحملهاا /يلاا 

ثم يحملهاا ويذهب بهاا الى السيااره وتركب ملك معه ويقودهاا متجهاا الى المستشفى وفور وصولها تدخل غرفه العملياات


كريم/استر ياارب وانا قولتلك بلااش الميه وناازلين تجرو ورا بعض انتو صغيرين يعنى 

ملك وكاادت ان تبكى /اسفه 

كريم/بلاا اسفه بلاا نيله هعمل ايه دلوقتى هتصل بااحمد اقوله


.........................................................................................




جاري كتابة الفصل الجديد للروايه حصريا لقصر الروايات اترك تعليق ليصلك كل جديد أو عاود زيارتنا الليله

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا





أنت الان في اول موضوع

تعليقات

التنقل السريع
    close