القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الرابع والخامس بقلم اميرة

 


روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الرابع والخامس بقلم اميرة 





روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الرابع والخامس بقلم اميرة 




روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى 

البارت الرابع والخامس 


كريم /انا هطلع انام عشان عندى اجتماع مهم بكرا 

ملك/اؤك واحنا كمان هنطلع ننام يلا يا شمس 


اما شمس فكانت تنظر الى الدور العلوى 


ملك/شمس ف حاجه ولا ايه 

شمس/انا شوفت خيال حد فوق 

كريم/مفيش حد فوق اكيد بتتخيلى 

شمس/بقول شوفت حد فوق وكان لابس اسود 

ملك/ لا لا اكيد بتتخيلى زى ماكيمو قاال 


شمس لنفسها / كيمو دا حمار اصلا 


شمس/اؤك يلاا 

ملك/تعالى اوريكى اوضتك 


ف غرفه ف الدور العلوى 


شاب ممسك بالهاتف


الشااب /ياباشاا مش لحقت اخد الورق البيه وصل قبل ماادخل المكتب وف بنت كانت هتشوفنى وع الاغلب شافتنى 

................./انت اصلا غبى خلااص اتنيل تعاال اتصرف واطلع واوعى تسرق حاجه انا عاارفك مهما حصل هتفضل حرامى معفن 

الشااب /تشكر ياباشا ويلا سلاام عشان صوت حد جاى هنا 


واغلق الخط ويجد انا باب الغرفه يفتح ولا يعرف مايفعل فاختبئ خلف الكنبه 


ملك/اتفضلى ياشمس دى اوضتك 

شمس/اؤك ميرسى ياا...

ملك/ملك اسمى ملك 

شمس/اسمك جميل ياملك 

ملك/ميرسى هسيبك بقاا عشان تستريحى 


وتخرج ملك وتغلق الغرفه 


شمس/وانبى بنت ذوق احسن من جعفر اللى ديما ضارب بوز دا 


ثم تحمل حقيبتها وتضعها ع الكنبه 


شمس/الشنطه تقيله اوى ليكون دا كله من المجوهرات بس دى مجوهراتى والهدايا اللى احمد و عبدالله جيبنهاالى مش كنت معقول اسيبها 


الشاب لنفسه/مجوهرات يااااه دى فرصتى والباشا مش هيعرف حاجه 


شمس وتفتح الشنطه وتخرج منها بيجامه وتاخذها وتتجه الى الحمام لابدال ملابسها ولكن تسمع صوت ف الخارج فتخرج سريعا بعد تبديل ملابسها 


فتجد شخص يرتدى اسود ووجهه مغطى بوشاح اسود كاادت ان تصرخ الا انا الشاب اسرع ووضع يده ع فمها 


الشاب /اوعى اسمع صوتك 


فتقوم شمس بعض يده فيتركها لتصرخ هى 


شمس/حرامى حرامى 


وكادت ان تخرج من الغرفه الا انا الشاب كان ممسك بشىء ما نحاسى وخبطها ع رأسها فوقعت والدماء تسيل من رأسها 


الشااب /يانهار اسود لتكون ماتت فيسرع ويأخد الشنطه ويقذفها من البلكونه ويقفز خلفها 


اما ملك فكانت بدلت ملابسها ووقفت تشم الهواء ف البلكونه فوجدت شىء ما يقفز من بلكونه غرفه شمس ويجرى ف الجنينه محاوله الصعود من ع السور للهروب فادركت انه حرامى فاسرعت الى غرفه كريم 


ملك/كريم كريم قوم ف حرامى 

كريم/هى خرطط عليكى روحى اتخمدى ياملك وسيبينى اتخمد 

ملك بزعيق /كريم بقولك شوفته نط من بلكونه اوضه شمس 

كريم/هى ليله مش معديه 

ملك/يلا نشوف شمس 


وتخرج من غرفه كريم متجهه الى غرفه شمس 


كريم/يلا يااختى 


ويمشى خلفها 


ملك تدق باب الغرفه ولكن لا رد 


ملك/طب افتح 

كريم/افتحى شوفى ف ايه وانا هستناكى هنا احسن يكون مفيش حاجه وتكون نايمه 

ملك/اؤك 


وتفتح باب الغرفه وتدخل ولكن لاتجد شمس ع السرير وتجدها ملقاه ع الارض بجانب السرير والدماء حولها ومازالت تنزف 


ملك بصراخ /يالهوى ياكريم الحقنى

 

فيدخل كريم بسرعه وعندما يجدها هكذا يحملها 


كريم وهو يتجه الى اسفل /ملك هاتى مفاتيح العربيه بسرعه عشاان دى نزفت كتير 

فتسرع ملك الى غرفه المكتب وتأتى بالمفاتيح وتلحقه وتفتح له الباب الخلفى وتركب وتضع رأس شمس ع ركبتيها ويركب كريم ويسوق بسرعه جنونيه وبعد فتره قصيره يصلو الى المستشفى ويتم ادخاال شمس غرفه العمليات ع الفور وبعد فتره قصيره يخرج الدكتور 

فيسرع كريم وملك اليه 


كريم/عامله ايه يا دكتور

الدكتور/حالتها صعبه غير انها نزفت كتير ومحتاجين دم بس للاسف الفصيله بتاعتها نادره ومش موجوده ف المستشفى 

ملك/فصيلتها ايه 

الدكتور/O سالبى 

ملك/دى نفس فصيلتى انا هتبرعلها 

كريم/لا ياملك انتى ضعيفه ودا غلط عليكى خليكى وهنشوف ف اى مستشفى تانيه 

ملك/مفيش وقت ياكريم اتفضل يا دكتور

الدكتور/اتفضلى ياانسه


وبعد مده تعود ملك


كريم /حبيبتى انتى كويسه اقعدى استريحى 

ملك/انا كويسه الدكتور قاالك حاجه عن شمس 

كريم/لا لسه مطلعش 


وبعد فتره وكانت الساعه تعدت ال 6 صباحاا


يخرج الدكتور من غرفه العمليات 


ملك/ها يا دكتور شمس عامله ايه 

الدكتور/الحمدلله النزيف وقف بس ف مشكله 

كريم بسرعه /مشكله ايه ؟

الدكتور /احتمال كبيره تكون فقدت الذاكره 

ملك بدهشه /ايه 

كريم/اهدى ياملك بيقول احتمال 

الدكتور/هنتأكد لما تفوق 

كريم/هى هتفوق امتى 

الدكتور/سااعه كدا 


اما عند خالد فقد وصلت طائرته ارض المانيا ووجد سياره ف انتظااره فركب هو وزوجته واتجهو الى المستشفى لرؤيه والده ولكن ف الطريق لاحظ خالد سياره تمشى خلفهم من المطار فكان التوتر قد بدى ع وجهه 


حياه /ف ايه ياخالد 

خالد/هه مفيش 

حياه /مفيش ايه دا انت قلقان خالص مالك متوتر كدا ليه 

خالد/ف عربيه ماشيه ورانا من وقت مركبنا

حياه بهدوء /عادى ياحبيبى ممكن يكونو راحين نفس المكان 

خالد /ممكن بس 


ولم يستطيع اكمال كلمته حيث انا السياره التى كانت تراقبهم اسرعت وفجأه كانت سياره خالد ف الهواء ثم ارتطمت بالارض فكان حادث شنيع 


وبعد فتره ف المستشفى ف المانيا ولحسن الحظ او لسوءه كان نفس المستشفى التى بها والد خالد وعندما علم توفى اثر جلطه قلبيه حاول عمر ان يكون متماسك من اجل اخوه فالخبر صعب ولكن سيكون اصعب ع خالد اذا علم بوفاه والده وزوجته ف آن واحد 


عمر/خالد عامل ايه يادكتور 

الدكتور/للاسف دخل ف غيبوبه وف كسور كتير ف جسمه 


اما ف اسيوط 


كان مهدى خارج من السرايا فوجد مرسى نائما ع كرسيه 


مهدى/زفت يامرسى 

مرسى /....................(المنوم عاامل مفعوله اشكر عبدالله بقاا يامرسى الكلب😏😂) 

مهدى/انت يازفت ويحاول افاقته حتى فاق 

مهدى /انت ازاى تنام ياحمار انت 

مرسى /والله يابيه معرفش نمت ازاى انا كنت قاعد مع عبدالله بيه و 


ويقطع كلاامه وصول خادمه تبكى 


الخادمه /الحق يامهدى بيه شمس هانم هربت 

مهدى بزعيق وصوت عالى /انتى بتقولى ايه يابت انتى 

الخادمه /والله يابيه دخلت اديها  الاكل زى ما سيادتك امرت مش لقيتها ولقيت الدولاب فاضى 

مهدى /بصوت عالى 

عبدالله يا عبدالله تعالى شوف اختك المحروسه


عبدالله وكان ينزل بهدوء حتى لايشك به والده 


عبدالله بهدوء /نعم يابابا بتزعق ليه 

مهدى /نعم الله عليك ياخويا المحروسه اختك هربت 

عبدالله/ايه ؟شمس لا مش معقول لا متعملش كدا 

مهدى /اهى اتجرأت وعملتها 

عبدالله/طب والعمل دا الخبر هيتنشر ف البلد كلها 

مهدى /مرسى يازفت عايزك تعرف الناس كلها ان شمس الانصارى ماتت 

عبدالله/ايه !؟

مهدى /هلقيها وهقتلها مطرح ماهى عاايزه تجبلى العار ابعت يامرسى رجلتنا ف كل حته ف اسيوط يمكن لسه موجوده هنا 

عبدالله لنفسه/يالهوى يالهوى امال لو عرف ان انا اللى هربتها هيدفنى انا وهى مع بعض يلا اهو نونس بعض بدل ماتبقى لوحدها عشان متحسش بالوحده 


اما ف القاهره ف المستشفى 


تخرج الممرضه بسرعه فيوقفها كريم


 

كريم /هى فاقت 

الممرضه /ايوه هنادى للدكتور 


وبعد دقائق يأتى الدكتور 


ملك /ممكن ادخل معااك 

الدكتور/اتفضلى يمكن تتعرف عليكى عشان نعرف اذا فقدت الذاكره ولا لاء 


ثم يدخل الدكتور وملك وكريم فيجدوها نائمه كالملاك ع السرير ومغمضه عينيها

 

الدكتور /يابنتى 


فتفتح شمس عيناها وتنظر حولها باستغراب 


الدكتور/اسمك ايه يابنتى 

شمس/اسمى .. اسمى .. مش عرفه 

الدكتور /طب البنت دى اسمها ايه (ويأشر ع ملك )

شمس/مش عرفه 


انتهى الباارت

هنزل كل يوم باارت الصبح وباارت بالليل السااعه 10😍😆


روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى

البارت الخامس 


شمس/مش عارفه مش فاكره حاجه 

الدكتور/طب استريحى ونامى دلوقتى


ثم يؤشر للمرضه ان تعطيها الدواء ويخرج وخلفه ملك وكريم 


الدكتور/للاسف فقدت الذاكره 

كريم /طب وبعدين 

الدكتور/انا هتابع معاها وهكتبلها ع ادويه ياريت تخدها ف معادها ومفيش حد يحاول يضغط عليها عشان تفتكر حاجه عشان هتتعب 

ملك لنفسها /هو احنا نعرف عنها حاجه اصلا عشان نفكرها بيها 

كريم/اؤك يادكتور تقدر تخرج امتى 

الدكتور/ممكن تخرج النهاارده بالليل بعد اذنكم

كريم ،، ملك/اتفضل 


كريم/ايه المصيبه اللى انا فيها دى طب هقول لخالد ايه 

ملك /كريم 

كريم/نعم ياملك 

ملك/هنعمل ايه احنا منعرفش عنها اى حاجه 

كريم/هتصل بخالد واساله عن اهلها لازم يجو يشوفو حالتها 

ملك/طب مستنى ايه اتصل 


فيمسك كريم الهاتف ويحاول الاتصال بخالد ولكن الهاتف مغلق 


كريم /تلفونه مقفول

ملك/حاول تاانى 


فيحاول كريم اكثر من مره ولكن دون جدوى 


ملك/ها 

كريم/بردو مقفول 

ملك/يمكن لسه موصلش 

كريم/لا دا المفروض الطياره تكون وصلت من ساعتين 

ملك/خلااص ابقا جرب اتصل تانى بعدين

كريم/خدى ياملك مفاتيح العربيه وروحى الفيلا شوفى كدا شنطتها يمكن تلااقى بطاقتها او اى حاجه نعرف بيها اهلها وهاتيلها هدوم عشان اما تيجى تخرج

ملك/اؤك


وتذهب ملك الى الفيلا اما كريم فيدخل لشمس وكانت نائمه فجلس ع كرسى بجانبها 


كريم لنفسه/وبعدين ،، شكلك هتجيبيلى مصيبه وهعمل ايه لما اهلك يعرفو هروح ف داهيه 


شمس بهمس وهى نائمه /احمد

كريم يحاول ان يسمع ما تقول 

شمس/لا ياحمد حرام عبدالله هيزعل ،، بطل بقاا ياعبدالله عايزه اذاكر 

كريم/نهارك اسود احمد مين وعبدالله مين 


ثم يحاول افاقتها 


كريم/شمس شمس

شمس/هه ف ايه 

كريم/انتى كويسه 

شمس/انت مين ؟

كريم/انا اسمى كريم 

شمس/انا كويسه بس دماغى بيوجعنى 

كريم/هناديلك الدكتور 


فتمسك شمس بيده 


شمس/لا مفيش داعى 


فيجلس كريم ويسحب يده 


كريم/امال مين احمد و عبدالله دول يا شمس

شمس/احمد وعبدالله مين 

كريم لنفسه/بلااش اضغط عليها عشاان متتعبش زى ما الدكتور قال 

كريم/لا خلااص متخديش ف باالك 


اما ف مطار القاهره 


زياد /اخير نورت مصر يااحمد باشا 

احمد/ازيك يازيزو

زياد/الحمدلله ياحمد اخبااارك

احمد/الحمدلله تمام يلا بقاا ودينى الفيلا عشان استريح شويه قبل الاجتماع 

زياد/اجتماع ايه 

احمد/القريه السياحيه ،، الشراكه بتاعه شركات الجارحى 

زياد/كريم الجارحى

احمد/ايوه 

زياد/دا جبار حوت شغل 

احمد/هو دا اللى انا عاايز

زياد/تمام يلاا

 

ثم يركبو سيارده زيااد وف طريقهم الى الفيلا

واثناء الطريق يمسك احمد بهاتفه ويحاول الاتصاال بخالد اكثر من مره ولكن الهاتف مغلق 


زياد/بقالك سااعه بتتصل بمين ومش راضى يعبرك 

احمد/برن ع خالد موبايله مقفول

زياد/خالد سافر المانيا

احمد بستغراب/ايه

زياد/ايه مستغرب ليه 

احمد/سافر امتى وانت عرفت منين 

زياد/كنت كلمته من يومين وعرفت ان المدام حامل وكنت رايح امبارح بالليل اباركله بس البواب قالى انه سافر هو والمدام الظهر 

احمد/سافر ازاى 

زياد/سافر ازاى ايه اكيد بالطياره انت بتسأل اسئله مش منطقيه خالص 

احمد/تصدق جيبت التايهه

زياد/انت متعرفش قيمتى دا انا عبقرى

احمد/معاك رقم عمر 

زياد/لا مش معايا وبعدين عمر مش هنا عمر ف المانيا 

احمد/هو كماان 

زياد/يابنى ابوه تعبان وكان سافر يعمل عمليه وخد عمر معاه تلااقى خالد راح يشوفه

احمد/طب ودينى الفيلا واتصرف وهاتلى رقم عمر 

زياد/انتو تعبينى معاكم ديما كدا يلا ياخويا انزل وصلنا 


فينزل احمد ويدخل الفيلا 

فيلا الانصارى:: كبيره جدا بحديقه اماميه كبيره وحديقه خلفيه وساحه لركوب الخيل فاحمد الانصارى من عشاق هذه الرياضه وكان عبدالله الانصارى يقيم ف هذه الفيلا اثناء دراسته بكليه الهندسه جامعه القاهره 


ف اسيوط 

ف فيلا الانصارى 


يدخل فتحى الاسيوطى ومعه ابنه حاتم الاسيوطى 


مهدى /يااهلا وسهلا نورت السراياا يا حج فتحى 

فتحى/منوره باهلها هو الكلام اللى انا سمعته دا صح 

مهدى /طب اقعد نشرب الشاى الاول 

فتحى /لا شاى ولا قهوه انا عايز اعرف عروسه ابنى ماتت زى ما سمعت

حاتم /هى شمس ماتت ياعمى 

مهدى /ايوه يابنى 

فتحى/ودفنتها امتى يا مهدى ولا لسه هتدفنها 

مهدى بتوتر /دفنتها امبارح

فتحى /بنتك فين يامهدى 

مهدى /ايه الطريقه دى يافتحى 


وهنا يدخل عبدالله


عبدالله/ف ايه ياحج فتحى صوتك عال ليه

حاتم /شمس فين يا عبدالله


عبدالله ينظر الى والده ويصمت 


مهدى /شمس هربت ياحاتم 

فتحى /ازاى تسمحلها تهرب يامهدى 

مهدى /معرفش هربت ازاى يافتحى 

فتحى /البت متعرفش تعمل كدا لوحدها اكيد ف حد ساعدها 

عبدالله لنفسه/يخربيتك ياشمس دا انا اللى هندفن النهاارده

مهدى /لا محدش يجرأ ويساعدها هنا 

فتحى /لازم تتدور عليها وتلاقيها 

مهدى /انا بعت رجالتى يدورو عليها وهموتها مطرح ماالقيها 

فتحى /وانا هبعت رجالتى ينزلو القاهره يدورو عليها 

حاتم /بس لما تعرفو مكانها محدش يقرب منها ولا تقتلوها انا هجوزها 

عبدالله لنفسه/قدرك وراكى وراكى يا شمس الواد عايز يجوزك بردو 

مهدى /ربنا يسهل ياحاتم 

فتحى /طب نستأذن احنا بقاا 

مهدى /مشربتوش الشاى 

فتحى /نبقاا نشرب الشربات لما نعرفو مكان شمس 


ثم يخرجو ويخرج معهم مهدى ليوصلهم الى باب السرايا 


اما عبدالله يصعد الى غرفته ويمسك بهاتفه ويتصل باحمد

عبدالله/ازيك يااحمد 

احمد/الواحد ميعرفش ينام شويه خاالص 

عبدالله/تنام ايه دا انا هنا هموت ف جلدى

احمد/ليه ياجباان 

 عبدالله/ابوك قال ف البلد ان اختك مااتت وفتحى جه هو وابنه عشان يتأكدو وابوك قالهم انها هربت وبعتو رجالتهم القاهره يدورو عليها الحق اختك بقاا 

احمد/تمام

عبدالله/ابقاا طمنى وخليها تكلمنى 

احمد/ان شاء الله 


ف المستشفى كانت الساعه تعدت الثانيه ظهرا 


تدخل ملك غرفه شمس فتجدها نائمه وكريم نائم ع الكرسى بجانبها 

ملك /هههههههههههه نوم العوافى كريم  يا كيمو 

كريم/ايه ف ايه 

ملك/مش لقيت شنتطها بينى الحرامى سرقها 

كريم/يانهار اسود احنا كدا منعرفش عنها حاجه 

ملك/انا جبتلها هدوم من عندى 

كريم وهو ينظر ف سااعته /ياااه الساعه بقت 2 انا عندى اجتماع مهم الساعه 4

ملك/وهتسيبنا انا وشمس هنا 

كريم/انتى اقعدى معاها وانا اما اخلص هرن عليكى عشان تجهزو وهاجى اخدكم  

ملك/اؤك روح انت نام سااعه دا انت منمتش طول الليل

كريم/اؤك 


ثم يخرج ويذهب الى الفيلا 


ف الفيلا 


كريم/ياداده

الداده/ايوه يابنى 

كريم/جهزو لشمس جناح ياداده

الداده/حاضر يابنى هى هتيجى امتى 

كريم/بالليل ان شاء الله 


ثم يصعد الى غرفته ويحاول الاتصال بخالد ولكن دون جدوى فالهاتف مغلق 


ف شركه الجارحى ف مكتب كريم 


تدق السكرتيره الباب ثم تدخل 

السكرتيره/مستر احمد وصل يافندم 

كريم/خليه يتفضل حالا يابسمه


ثم يقف ف استقبال احمد الانصارى ويحيه ويجلسو يناقشو المشروع وبعد فتره 


كريم/افكارك هايله يامستر احمد

احمد/هههههههههههه مستر ايه بقاا دا احنا بقينا صحااب قولى يااحمد وانا هقولك ياكريم 

كريم/هههههههههههه ماشى ياحمد

احمد/ماشى يامستر كريم 


ثم يضحكو الاثنين فيرن هاتف احمد 


احمد/ ايوه يازياد جبت الرقم 

زياد/ايوه هبعتهولك ف رساله

احمد/اؤك بسرعه 

زياد/تمام ثم يغلق الخط

كريم/ف حاجه ولا ايه 

احمد/هه ثوانى بس 

تصل الرسااله لاحمد ويتصل فورا بعمر 

احمد/الو عمر النقيب 

عمر/ايوه مين معايا 

احمد/معااك احمد الانصارى

عمر/ازيك يااحمد اخبااارك

احمد/الحمدلله تمام اخبااار خالد ايه وقافل الموبايل ليه 

عمر/خالد عمل حادثه 

احمد/ ازاى وامتى 

عمر /وهو جاى من المطار ع المستشفى عمل حادثه 

احمد/طب مين كان معاه 

عمر/حياه مراته 

احمد/وهى عاامله ايه 

عمر/الحادثه كانت جامده وللاسف حياه اتوفت

احمد/البقاء لله ياعمر طب والوالد عامل ايه 

عمر/الله يرحمه مستحملش الخبر 

احمد/ربنا يصبرك ياعمر وخالد اخباره ايه 

عمر/خالد دخل ف غيبوبه 

احمد/الف سلاامه عليه وابقاا طمنى عليه عطول وانا هاجى ف اقرب وقت 

عمر/الله يسلمك مع السلاامه 

ثم يغلق الخط 


كل هذا وكريم يسمع الى الحديث فعندما سمع اسم عمر النقيب تابع الحديث حتى يعرف اى شئ عن خالد


كريم/انت كنت بتسأل ع خالد النقيب 

احمد/ايوه 

كريم/انت تعرفه 

احمد/ايوه صاحبى واكتر من اخ 

كريم/طب هو عامل ايه بحاول اكلمه من الصبح 

احمد/خالد عمل حادثه 

كريم/ازاى دا وامتى 

احمد/......................ويروى له حديث عمر 

كريم لنفسه/يانهار اسود انا كدا لبست البت ومعرفش عنها حاجه 

احمد لنفسه/هعرف مكانك ازاى ياشمس لاازم القيكى قبل ما يقتلوكى 

انتهى الباارت

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع
    close