روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل السادس والسابع بقلم اميرة
روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل السادس والسابع بقلم اميرة
روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى
البارت السادس والسابع
احمد/اؤك ف اى حااجه تانى ف الشغل
كريم/لا هنبدأ شغل ف القريه من بكرا
احمد/اؤك لو ف اى حااجه ابقاا اتصل بياا دا الكاارت بتااعى انا لاازم امشى دلوقتى
كريم/اؤك اتفضل
فيقوم احمد ويصاافحه ثم يخرج من الشركه ويذهب الى شركته
وعند دخوله الى شركته وبدأت الموظفات فالتهاامس فهو شااب الذى تتمناه اى فتاه
يدخل مكتبه وتدخل خلفه السكرتيره
السكرتيره/مستر احمد
احمد/ايوه ياهناء
هناء /عاايزه حضرتك ف موضوع مهم ممكن
احمد/اكيد ياهناء اتفضلى
هناء /انا فرحى بعد اسبوعين وخطيبى طلب منى اسيب الشغل وانا موافقه وعايزه اقدم استقالتى
احمد/اؤك ياهناء زى ماتحبى اكتبيهاا وانا همضيلك عليهاا
وهنا يدخل زياد
زياد/احمد باشا نورت الشركه
احمد/اتفضلى انتى ياهناء
هناء/اؤك يافندم
ثم تخرج ويجلس زياد
زياد/ها اخباار الاجتماع ايه
احمد/تمام بس عاايزك تشوفلى سكرتيره
زياد/وهناء
احمد/هناء هتتجوز وهتقدم استقالتها
زياد/تمام هنزل اعلاان
ف كليه الهندسه جامعه القاهره
سااره /ها ياريم ف ايه بقاا
ريم/هدور ع شغل ولازم اسيب البيت
سااره /تسيبى البيت ايه انتى اتجننتى
ريم/انا مستحيل اقعد ف البيت بعد وفاه امى دا ممكن يستغل انى لوحدى ويجوزنى ابنه الصايع
سااره /طب هتقعدى فين
ريم/مش عرفه بس هدور ع شغل الاول وبعدين هتصرف
سااره/مش عرفه اقولك ايه ونفسى اساعدك ويااريت....
ريم/لا ياساااره مش هااجى اقعد عندك
سااره/مااشى يااريم يلاا بقاا عشاان هتتأخرى
ريم/اؤك يلاا
ف المستشفى
ملك/يلاا ياشمس بقاا عشان كريم ف الطريق
شمس/كريم اللى كان هنا الصبح
ملك/ايوه
شمس/هو يقربلك
ملك/ايوه كريم يبقاا اخوياا
شمس/ اؤك وانا اقربلك ايه بقاا
ملك بتوتر /انتى انتى......
ليقطع كلاامهم صوت دق ع الباب ثم يدخل كريم
ملك لنفسهاا/الحمدلله جيت ف وقتك مكنتش عاارفه هرد عليها اقول ايه
كريم/ايه دا انتى لسه مجهزتيش ياشمس
شمس/هلبس اهو
ثم تقوم من ع السرير وتأخد ملاابسها وتدخل الحمام وبعد فتره قصيره تخرج وكانت ترتدى بنطلون تلج ابيض وتيشرت سيمون به روسومات بيضاء وشعرها منسدل ع ظهرها ورأسها ملفوف بشاش ابيض تحجب نزول خصلاات شعرها ع وجهها
كريم/يخربيت جماالك
ملك بخبث /بتقول حاجه ياكيمو
كريم/هه لا مفيش
اما عن شمس فوضعت رأسهاا ف الارض خجلاا
كريم/يلاا اتفضلو
ملك/يلاا ياشموسه
شمس/يلاا
ثم يخرجو وتركب ملك بجوار كريم وتركب شمس ف الكرسى الخلفى
وبعد فتره يصلو الى الفيلاا
ويدخلو جميعاا
كريم/ملك انا قولت للداده تجهز جناح لشمس جنب جناحك
ملك/طب تمام اوى
كريم/وبكرا ابقاا خوديها وانزلو اعملو شوبيج واشترى اللى هى عاايزاه
ملك/انت كلمت خاالد
كريم/خاالد عمل حادثه وراح ف غيبوبه
ملك/يانهار اسود
كريم/شمس هتفضل هنا لحد اما خاالد يفوق ويقول لنا مين اهلها
ملك/اؤك يلا ياشمس اوريكى اوضتك
ثم يصعدو جميعاا
كريم لنفسه/شكل حكاايتك حكاايه ياشمس
ف جنااح شمس
ملك/بصى دى بجاامه غيرى وناامى عشاان تستريحى وبكرا هنعمل انا وانتى شوبيج وتشترى كل اللى انتى محتجااه
شمس/اؤك
ف فيلاا احمد الانصاارى
احمد/يعنى اعمل ايه يااعبدالله
عبدالله/تعمل ايه؟انت عارف معنى الكلاام اللى بتقوله دا معنى كدا ان اختك ضاعت مننا
احمد/تعرف تنزل القااهره
عبدالله/وهقول لاابوك ايه
احمد/ملكش دعوه باابوك انا هكلمه
عبدالله/يااريت وانا هااجى ادور عليها
احمد/تمام سلااام
عبدالله/سلااام ياخوياا
صبااح يوم جديد
ف منزل متوسط الحاال
............./يلا يابت عاايز اكل قبل مااروح الشغل اخلصى
ريم/ثوانى يااعمى
العم وهو يمسك بالجرايد ليتفحصلها/طب خلصى
فتخرج ريم من المطبخ وف يدها الاطبااق
ريم/اتفضل يااعمى الاكل اهو
فيقوم العم من مكاانه ويجلس لتنااول الطعاام وتمسك ريم بالجرايد تتفحصها لعلها تجد اعلاان عن وظيفه
العم/انتى قعدتك هنا مع الواد ابنى متنفعش
ريم بتوتر /يعنى ايه
العم/يعنى الواد عايز يتجوزك
ريم/بس انا مش موافقه
العم /ليه ان شاء الله ابنى نااقصه ايه وعفكره انا مش بااخد رأيك احمدى ربنا انى مخليكى تكملى تعليمك
ثم يقوم من مكاانه
العم/انا راايح الشغل
ثم يخرج ويتركها تكاد تبكى ع حظها فمنذ وفااه والدها وهى ف العااشره من عمرها تزوجت امها هذا العم وكان يحب والدتها بشده وكان لديه ابنه ولكن العلااقه بينه وبينها لم تكن ع مايرام وكان الولد يكره ريم جدا لانها كانت متفوقه ف دراستها اما هو فخرج من التعليم والآن يريد ان يتزوجها ووالده لا يرفض له طلب وهى ليس لديها احد حتى والدتها فقد توفت منذ شهرين
بالصدفه تقع عيناها ع اعلاان عن وظيفه السكرتيره فقررت ان تقدم ع الوظيفه لعلها تُقبل وذهبت لارتداء ملاابسها
اما ف فيلا احمد الانصارى
احمد/ازيك يابابا
مهدى /الحمدلله يااحمد انت اما نزلت مصر مجتش اسيوط ليه
احمد /كاان عندى اجتمااع ضرورى هااجى اسيوط قريب ان شاء الله
مهدى /مااشى يابنى اخباار الشغل ايه
احمد/الحمدلله تمام صحيح يابابا انا عاايز عبدالله ينزل الشغل معاياا طاالما خلص درااسه بقاا
مهدى /يااريت خليه يشيل المسؤليه عنك شويه
احمد/تمام
مهدى /مع السلاامه ثم يغلق الهااتف ويجد عبدالله ناازل من غرفته
مهدى /عبدالله
عبدالله/ايوه يابا صباح الخير
مهدة /صباح النور ،، احمد اتصل بياا وعاايزك معااه ف الشغل
عبدالله/تمام انا كماان كنت بفكر انزل معااه بقاا
مهدى /تمام حضر نفسك وساافر
وهنا يأتى الحج فتحى الاسيوطى
مهدى /اهلاا بالحج فتحى
فتحى /اهلاا بيك يامهدى مفيش اى اخباار عن شمس
مهدى /لا والله مفيش وانا قولت لرجاالتى تيجى وانا قولت للناس انها مااتت يبقاا نقفل الموضوع بقاا
فتحى /يعنى ايه
مهدى /انا بنتى هربت ياحج يعنى حتى لو عرفتو مكانها مش هينفع تتجوز حااتم
فتحى /بس انا عاايز انااسب عيلتك ياحج فتحى عشاان تفضل صلااتنا قويه وعااقتنا ببعض والشرااكه اللى بيننا
مهدى بتوتر /والله لو عندى بنت تاانيه كاانت هتبقاا لحااتم
فتحى /اى انت معندكش بناات بس عندك شباب زى الورد
عبدالله لنفسه/نهاارك اسود انت عاايزنى اجوز بنتك
عبدالله/لا يابابا لو سمحت انا بحب وااحده وهخطبها قريب
مهدى /استنى ياعبدالله تقصد ايه ياحج فتحى
فتحى /اقصد انك تجوز البشمهندس احمد لبنتى
مهدى بتفكير /تصدق فكره انا هكلم احمد ف الموضوع دا
عبدالله لنفسه/البس يااحمد
ثم يترك فتحى مع والده ويخرج ويتجه الى غرفته يجهز شنطه سفره
عبدالله/انا لاازم اساافر ف اقرب وقت واشوف احمد واقوله
ف فيلاا الجاارحى
ملك/شمس..... ياشموسه.....قومى يابنتى كل دا نوم
شمس/هى السااعه كاام
ملك/السااعه 10
شمس/يااااه انا نمت دا كله
ملك/طب يلاا قومى البسى عشاان تفطرى وننزل انا وانتى نعمل شوبينج
انتهى الباارت
.....................................................
عاارفين لو مش لقيت تفااعل هزعل وهجيب شمس وكريم يزعلو واحمد وريم وملك عبدالله حبيب قلبى 😔😔😃
روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى
الباارت الساابع
ف المانياا
عمر/هو حالته ايه دلوقتى يا دكتور
الدكتور/للاسف مفيش اى تحسن ف حاالته
عمر/طب ممكن ادخل اشوفه
الدكتور /للاسف مش هينفع
عمر بخيبه امل /اؤك
ف شركه الجارحى
زياد/يلاا ياعم كريم معااد المقاابله عشاان السكرتيره
كريم/اعملها انت يا زياد انا مش فااضى
زياد/وانا ماالى هى سكرتيرتى ولا سكرتيرتك
كريم/يوووووه بقاا اعملها انت يازيااد وخلااص
زياد/يابنى ارحمنى بقاا هو مفيش غيرى ف الشركه دى
كريم/يلاا يازيزو
زياد/مااشى ياخوياا هو قلبى الابيض اللى زى البفته دا اللى مودينى ورا الشمس
ثم يخرج ويتجه الى غرفه المقاابله
زياد/دخليلى اول وااحده
السكرتيره/حااضر يامستر زياد
فيدخل زياد الغرفه ويجلس ع مكتبه وتبدأ السكرتيره ف عرض المتقدماات ع الوظيفه ع زيااد حتى يأتى دور ريم
زياد/كنتى بتشتغلى فين قبل كدا
ريم/انا لسه بدرس
زياد/بتدرسى؟؟؟
ريم/ايوه انا ف تالته هندسه
زياد/بس انتى كدا مش هتعرفى تنظمى بين الجامعه والشغل
ريم/لا ان شاء الله هعرف انا عاايزه شغل عاايزه شغل ضرورى
زياد/...............
ريم/لو سمحت طب جرب وانا هحااول اثبت نفسى
زياد/والله انا لسه بقول انى قلبى الابيض دا هو اللى هيودينى ف دهيه للاسف
ريم/نعم؟؟
زياد/لا ولا يهمك اؤك هخليكى تحت التدريب لفتره وانتى وشطرتك بقاا لو قدرتى تثبتى نفسك
ريم/بجد!؟
زياد/يعنى دا فيه هزار
اتفضلى معاايا
ثم يأخذها ويذهب الى مكتب احمد ويدق ويدخل
زياد/احمد السكرتيره الجديده اهى
يرفع احمد رأسه وينظر الى ريم التى ترتدى فستاان باكمام طويل وطرحه بسيطه
استو9وب|√|
ريم ::؛:: فتااه ال21 من عمرها بشرتها بيضاء ورديه وعيونها سودا مثل الليل وشعرها اسود ولكن دائما ما تغطيه بحجااب مما يزيد من جمالهاا طولها مناسب وجسدها رشيق::؛::
احمد/اؤك اتفضلى مكتبك برا
فتخرج ريم وتجلس ع المكتب فتجد ملفاات ع المكتب فتبدأ ف قرأتها لعلها تعرف شىء عن الوظيفه الجديده
احمد/دى بااين عليها صغيره
زياد/ف تاالته هندسه
احمد/انت بتشغل وااحده بتدرس ومعندهااش اى خبره
زياد/محتااجه الشغل وعندها ظروف وشكلها غلباانه
احمد/هو انت بتشتغل بالعواطف
زياد/معلش جربها اقولك حطها فتره تحت التدريب
احمد/تصدق فكره اصل انا كنت نااوى اشغلها ع العمياانى كدا
زياد/تصدق انا قاايم من وشك
احمد/اتفضل ع شغلك وابعتلى السكرتيره الجديده
زياد/طيب ياخوياا بس وانبى خف عليها دا البت شكلها طيبه
احمد/اطلع برا يازيااد
زياد/طاالع اهو بس متزقش
ثم يخرج ويجد ريم جاالسه ع المكتب وتتفحص الاوراق الموجوده ع المكتب
زياد/انسه ريم
ريم وتقف مكاانها بتوتر/نعم يامستر زياد
زياد/بلااش توتر وادخلى مستر احمد عاايزك
ريم بتوتر اكثر /م مستر احمد
زيااد ويضحك ع شكلها /ايه يابنتى خاايفه كدا ليه
ريم /حضرتك تعرف هو عاايز ايه
زياد/لا والله معنديش فكره بس اكيد هيطلب منك شغل يلاا ادخلى وبلااش التوتر دا عاايز ثقه وتحدى
ريم وقد استعاادت بعض ثقتها بنفسهاا/اؤك
ثم تذهب تجااه الغرفه وتدق الباب وتدخل
ريم/حضرتك عاايزنى
احمد وهو لا ينظر لها/ايوه خدى الفاايل دا صوريه وادى لكل مهندس نسخه
ريم بهمس /وانا هعرف المهندسين دول عددهم كام منين وهعرفهم ازاى عشاان اديهم الفايلاات
احمد/بتقولى حااجه
ريم/ايوه هعرف عدد المهندسين ازااى انا لسه جديده
احمد/مش شغلى دا شغلك انتى عموما روحى مكتب هناء هتلااقى كل الورق اللى هتحتاجيه
ريم/هناء مين؟؟؟
احمد وقد بدأ الضيق يظهر ع وجهه /هناء السكرتيره اللى كانت قبلك
ريم/اؤك
ثم تستدير لتخرج ولكن يوقفها صوت احمد
احمد/استنى
ريم وتنظر له/نعم
احمد/انا سمحتلك تمشى
ريم/انت قولت اللى كنت عاايزه
احمد/يسلاام هى اسمها انت ولا حضرتك وبعدين مين قاالك انى خلصت اللى انا عاايزه
ريم بضيق /سورى حضرتك عاايز ايه تاانى
احمد ببتساامه جانبيه /مش عاايز حااجه اتفضلى
ريم وهى تضرب الارض بقدميها بطفوله ثم تستدير وتخرج
احمد لنفسه/منك لله يازيااد جايبلى طفله
اما ف مجموعه شركاات الجارحى ف مكتب كريم يرن هااتفه
كريم/ايوه ياملك
ملك/ايوه ياكيمو بقولك انا وشمس خلصنا شوبينج وف مطعم هنتغدى تعاالى اتغدى معاانا
كريم/مش هينفع ياملك
ملك/وحيااتى ياكيمو
كريم/امممم عشاان خاطرك بس .... قولى اسم المطعم
ملك/مطعم ....................
كريم/اؤك نص سااعه واكون عندك
ملك/اؤك متتأخرش
كريم/ماشى سلاام
ملك/سلاام
ثم تنظر الى شمس
شمس/هاا جااى
ملك/مش قولتلك ميقدرش يرفضلى طلب
شمس/هههههههههههه مااشى بس انا حااسه انى شكلى مش حلو ومتغيره اوى
ملك/اسكتى يابت دا انتى قمر اقسم بالله
اما ف سرايا الانصاارى
نزل عبدالله ممسكاا بحقيبه سفره
عبدالله/انا ناازل القااهره يابابا
مهدى /عطول كدا ياعبدالله
عبدالله بابتساامه/ايوه متحمس للشغل
مهدى بفرح /مااشى يابنى ربنا معااك
ثم يودعه ويخرج عبدالله باتجااه سياارته
عبدالله لنفسه/بسرعه ايه دا لو اطول اطير هطير واروح اقول لااحمد ع الجواازه اللى انت لبستهااله دى
ثم يركب سياارته وينطلق ف طريقه الى فيلاا احمد الجاارحى
اما ف المطعم فيصل كريم ويرى ملك فيذهب ف اتجااه الطاوله التى تجلس عليهاا
كريم/مين دى ياملك وفين شمس
ملك/نعم ياخويا
كريم/انتى قولتيلى ان شمس معااكى مقولتيش ان ف حد تاانى
شمس وتكااد ان تضحك /نعم اماال انا مين
كريم/انا عاارف الصوت دا
شمس/لا وانبى
كريم/انتى شمس صح ايه اللى انتى عملااه ف نفسك دا
ملك/ايه رأيك
كريم لنفسه/يخربيتها مزه
كريم/اهو مش بطاال
ملك لنفسهاا/وحيااه مريهاان هاانم انت مبتفهم دا البت قمر ليله اكتمااله
كريم/امتى عملتو دا كله
ملك /اما كنا ف الشوبينج
فلااش باالك
ملك/يلاا نفطر عشاان هتتعبى النهاارده
شمس/هتعب ليه
ملك/يلاا بس
وبعد الفطاار تركب ملك سياارتها ومعهاا شمس ويتجهو الى المول ثم الى البيوتى سنتر
ملك/عاايزه اقاابل صاافى هاانم
السكرتيره/ثوانى اديهاا خبر ياملك هاانم
وبعد دقائق تدخل ملك ومعها شمس
صاافى /ملوكه ازيك ياحبيبتى
وبعد الترحيب
ملك/عاايزاكى تظبطى شمس ياطنط
صاافى/انتى تأمرى ياملوكه اتفضلى ياشموسه
ملك/قومى ياشمس مع طنط
فتذهب شمس مع صاافى
صاافى لبناات السنتر /عاايزاكو تظبطوها كل حااجه ميك اب وشعر وكله
وبعد فتره ليست بقصيره
الموظفه/اتفضلى ياانسه شوفى نفسك
شمس/دى انا
الموظفه/ايوه انتى قمر ماشاء الله
شمس/انا اتغيرت اوى ..... عاايزه اروح لملك
الموظفه /طب اتفضلى معاايا
ف مكتب صاافى يدق البااب
صاافى /اكيد شمس.......اتفضل
فتدخل شمس
ملك/مين دى
شمس/هههههههههههه انا معرفتش نفسى والله
صاافى /يالهوى انتى اتغيرتى 180 درجه ايه الجماال دا
صاافى /بسم الله ماشاء الله قمر
ملك لنفسها/لاازم كريم يشوفك وانتى مزه كداا
ملك/طب نستأذن احناا
صاافى /اؤك اتفضلو
ملك لنفسهاا /هتصل بكريم يجى يشوفك ويتغدى معاانا هيييييييييييح شكلى هتسلى
باااك
كريم/طب يلاا نتغدى
اما عند عبدالله فقد وصل القااهره
عبدالله لنفسه/اناا هنزل اتغدى ف اى مطعم انا مفطرتش وواقع من الجوع منك لله ياحج فتحى الكلب انت وابنك وبنتك
ثظ يوقف سياارته وينزل ويدخل المطعم ويجلس ويطلب الطعاام
شمس/طب يلاا نروح بقاا عشان انا تعبت وحااسه انى دايخه
عبدالله لنفسه/دا صوت شمس
ملك/كيمو صحيح انا هشترك لشمس ف الناادى عشاان نروح مع بعض
كريم/اؤك ياملك
شمس/يلاا بقاا انا عاايزه اناام ودمااغى صدع
عبدالله/لا بقاا انا متأكد دا صوت شمس
ثم ينظر خلفه ع الطااوله التى يجلس عليها كريم والبناات
عبدالله/مش شمس اماال ايه بقاا دا صوتهاا
كريم/انتى خدتى علااجك
شمس/لسه
كريم بعصبيه /لسه ايه انتى بتهزرى دى صحتك وانتى ياست ملك مش تااخدى باالك منهاا
شمس/بس
كريم/مش عاايز اسمع حااجه يلاا اتفضلو ع البيت وخليهاا تااخد العلااج بتااعها يا ملك
ملك لنفسهاا/ماالك متعصب كدا ليه ياكيمو هههههههههههه مش بقولك هتحبهاا يابن مريهاان
ملك/اؤك
ويخرجو وتذهب ملك الى سياارتها ومعهاا شمس ويتجهو الى الفيلاا ويذهب كريم الى الشركه
كريم لنفسه/انا ليه اتعصبت كدا ...... اكيد عشاان هتتعب ودى اماانه ..... ايوه دى اماانه مش عشاان حااجه تاانيه
انتهى الباارت
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق