روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الثامن والتاسع بقلم اميرة
روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الثامن والتاسع بقلم اميرة
روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى
الباارت الثامن والتاسع
عبدالله لنفسه/وبعدين بقاا يا شمس هتفضلى مختفيه كدا لحد امتى والله وحشتينى ووحشتنى رخاامتى عليكى ومش عاارف هلقيكى ازااى او فين اصلاا انا اللى غلطاان انى قولتلك تهربى كل دا غلطى انا وبسببى انا حصل كل دا
ثم يقوم من مكاانه ويضع النقود ع الطااوله ويخرج متجها الى سياارته ويقودهاا متجهاا الى فيلاا احمد الانصاارى
اماا ف شركه الانصاارى
ريم لنفسها/كل الموظفين مشيو الا الرااجل اللى جوا دا مش نااوى يروح بيته بقاا ولا ايه ......... انا كدا هتأخر .........احسن حل اروح استأذن منه وامشى
ثم تقوم من مكاانها وتدق باب مكتب احمد وتدخل
ريم/مستر احمد
احمد/نعم
ريم/كل الموظفين مشيو
احمد ببرود /وايه يعنى
ريم /يعنى انا كماان عاايزه امشى السااعه بقت 7
احمد ببرود مستفز/هو انا مشيت
ريم بعصبيه /وانا ماالى وماالك هو انا احمد الانصاارى
احمد ويقف مكاانه بعصبيه/اسمها احمد الانصاارى كداا........وبعدين ايه انا ماالى وماالك دى هو مش انتى السكرتيره بتاعتى ولا ايه
ريم/ابوه اناا السكرتيره بتااعتك بس مش خياالك ولا ظلك عشاان افضل هناا طول ماانت موجود انا لياا بيت و......................ثم تصمت
احمد/ و ايه........ثم يصمت........ وزوج
ريم/زوج ايه وقرف ايه ايه الهبل دا انا اقصد انى لياا اهل يسألو علياا
احمد ببرود/اممممممم ساااعه كدا واخلص
ريم/طب انا همشى اناا
احمد/اما اجى انا مااشى ابقاا اقفلى وامشى
ريم بعصبيه وصوت عاالى /هو انا الحرااسه بتااعتك ماانت ماشاء الله طول بعرض اهو وتعرف تحرس وتهتم بنفسك مش تجيب بنت تحت مسمى سكرتيره تحرسك وتفضل معااك مكاان متروح
احمد وقد وصل الى قمه عصبيته ذهب اليها ودفعهاا الى الخلف حتى تصتدم بالحائط ثم مسكها من كتفيهاا بشده كااد ان يكسر عظاامها بين يديه
احمد/اما تكلمى معاايا تتكلمى عدل وباحتراام هنا انتى اللى شغااله عندى وانا مديرك مش العكس
ريم وكاادت ان تبكى من كلاامه ومعااملته وطريقه التى مسكهاا بهاا /سيبنى بعد اذنك مينفعش كداا
احمد وقد ادرك قربه منها ومسكها بهذه الطريقه فابتعد عنها /اتفضلى
فتخرج ريم وما ان خرجت حتى انفجرت ف البكااء
احمد لنفسه/انا غلط اوى معااها واتعصبت جاامد
................./بس هى اللى عصبتنى بكلاامها دا
....................../بس عندها حق يعنى ف موظفه بتقعد لدلوقتى دا هنااء كاانت بتمشى مع الموظفين ف معااد الخروج
...................../لااازم اروح اعتذر منها
ثم يخرج وقد اتخذ قراره ف الاعتذاار منها وكاانت صدمته عندماا لم تستمع له وغاادرت الشركه
احمد/يابنت ال............................. مااشى لما اشوفك بكراا لو جتلها الجراءه وجت اصلاا
ثم يدخل الى مكتبه ويستعد للمغاادره
ف فيلاا الجاارحى
ملك/خلاااص ياشمس بقاا هو خاايف عليكى
شمس/بس مش يتعصب كداا ويزعقلى بالطريقه دى
ملك/هههههههههههههه صرااحه مش عرفه هو اتعصب بالطريقه دى ليه
شمس/اهو شوفى حد انتى بتقولى هو اتعصب بالطريقه دى ليه دا كاان شويه وهيضربنى
ملك/هههههههههههههه طب خلااص بقاا فكى وانا هطلع اذااكر شويه واناام عشاان نروح الناادى بكرا
شمس/اؤك
ملك/انا هطلع هتقعدى لوحدك
شمس/هطلع اغير هدومى وهنزل اتمشى ف الجنينه عاايزه اشم هواء
ملك/اؤك
ثم تصعد.الى غرفتها وتمسك هااتفها
ملك/ايوه يااكريم
كريم/الست هاانم خدت الدواء
ملك/ايوه ماالك اتعصبت كداا ليه
كريم/ياملك دى اماانه عندنا لحد اما خاالد يفوق مش كفاايه اللى حصلها وبسببنا فقدت الذااكره
ملك/طب هى زعلاانه منك وقاافشه خاالص
كريم/يووووه اعمل ايه يعنى
ملك/تستااهل ابقاا صاالحها بقاا
كريم/هى فين
ملك/قاالتلى انها هتتمشى ف الجنينه وانا طلعت اذااكر
كريم/اؤك
ملك/انت هتيجى امتى
كريم /سااعه كداا
ملك/اممممممم اؤك
ثم تغلق الخط وتبدأ ف مذااكرتها اماا شمس فصعدت الى غرفتها وبدلت ملاابسها وارتدت برمودا سودا وتيشرت اسود بحماالاات رفيعه جداا وبه روسوماات بيضااء ورفعت شعرها ونزلت الى الجنينه
اما ف فيلاا الانصاارى
يدخل احمد فتأتى اليه الخاادمه
الخاادمه/احضرلك الاكل يااحمد بيه
احمد/لا مش هااكل
الخاادمه/بس استااذ عبدالله مستنى حضرتك عشاان تتعشو مع بعض
احمد/هو عبدالله جه امتى
الخاادمه/وصل النهاارده بعد العصر
احمد/وهو فين دلوقتى
الخاادمه/ناايم من سااعه مااوصل وقاال اصحيه لما حضرتك تيجى
احمد/اؤك حضرى الاكل ع ماااصحيه
الخاادمه/حااضر يابيه
ثم يصعد احمد الى غرفه عبدالله
احمد/عبدالله......... يا عبدالله........ يااض .........يابنى قوم بقاا ....ثم يكمل بصوت عاالى .........عبدالله
عبدالله/ايه ............ ف ايه............... ايه اللى بيولع
احمد ببتساامه /مفيش حااجه بتولع يااخويا يلاا قوم عشاان نااكل
عبدالله/انت لسه جااى دلوقتى
احمد/ايوه يلاا انزل وانا هغير هدومى واجيلك
عبدالله/طيب
ثم يخرج احمد من غرفه عبدالله متجهاا الى غرفته
اما عند شمس
يدخل كريم الفيلاا ولكن هى كاانت شاارده فلم تنتبه عليه فينزل من سياارته ومعه بوكيه ورد وعلبه شوكولااته ويذهب اليها ولكن عندما يراها بهذه الملاابس يصبح بركاان من الغضب والعصبيه فيذهب اليها بسرهه البرق
كريم/ايه اللى انتى لابسااه دا ياهاانم
شمس وقد تفاجأت من وجوده /ايه ف ايه ف لبسى عاادى يعنى
كريم/لا مش عاادى انتى ف الجنينه مش ف اوضه نومك عشاان تلبسى كدا
شمس وكاادت ان تنطق ولكن رات الورد والشوكولااته التى تعشقها جدا فتجرى اليه وتاخذهاا منه
شمس/دى لياا
كريم بدهشه من موقفها /ايوه ليكى
شمس وتفتح الشوكولااته وتاخذ قطعه وتضعها ف فمها /وااو جميله جدا شكر يااحمد.انا بحبك مووووت ثم تحضن كريم
كريم لنفسه/احمد مين........ ممكن يكون حبيبها.........نهاارك ازرق ياشمس
كريم/احمد مين ياشمس
شمس/احمد........ احمد....... مش فااكره بس انا اما كلت الشوكولاته لقيت نفسى بقول كدا تلقاائى ثم تجلس ع الارض وتبكى
فيرق قلبه لها ويجلس ع الارض بجاانبها
كريم/خلاااص ياشمس اهدى
شمس بصرااخ /اهدى ازااى ماانت مش هتحس بياا وااحده مش عرفه اى حااجه عن نفسها حتى مااضيها متعرفوش ولا اهلها تعرفهم عاايشه عند نااس متعرفهمش ثم تذيد فالبكاء
فيأخذها بين احضاانه وهى تتمسك به بشده فهى شعرت بالاماان بين احضاانه
كريم/خلااص اهدى بقاا عشاان خااطرى
وماا كان منها الا انها ذاادت ف البكااء وظلو هكذا فتره هى تبكى وهو يحااول تهديأها الى انا صمتت تماما
كريم/الحمدلله سكتى اخيرا
شمس/..................
كريم/شمس....... ثم يبعدهاا عنه وينظر لها فيجدهاا ملااك نايم فيمسح دموعها برقه ثم يحملها ويصعد بها الى غرفتها ويضعها ع سريرها ويجلس بجاانبها يتأملها
كريم لنفسه/اول مره قلبى يدق بالطريقه دى لما حضنتك حسيت انك بنتى ولما شوفتك باللبس دا كنت عاايز اضربك واقولك متلبسيش كدا مع ان ملك بتلبس كدا واضيق واقصر من كداا ولما قولتى اسم احمد اتضيقت جداا وكنت عاايز اقولك متنطقيش اسم اى رااجل تاانى غيرى مش عاارف انتى بتعملى فياا ايه لما بشوفك بحس بحااجه جوياا بتشدنى ليكى عملتى فياا ايه ياشمس
ثم يفيق من شروده وتامله ويقوم ويقبل جبينها ويتركها ويخرج
اما ف فيلاا الانصاارى
بعد تنااول العشاء
احمد/هاا هتيجى الشغل بكرا
عبدالله/هنزل بس سااعه او سااعتين ف اليوم وبعدين هخرج ادور ع شمس يمكن القيها
احمد/انا بعت كذا وااحد من رجاالتى يدورو عليهاا وبتاابع حااله خاالد مع عمر واول اما يفوق هساافر اشوفه واعرف مكاان شمس
عبدالله/اقولك ع حااجه حصلت معاايا النهاارده
احمد/قول
عبدالله/كنت ف مطعم بتغدى وسمعت صوت شمس
احمد/سمعت صوتهاا ؟؟طب مش تدور عليهاا
عبدالله/يعنى انا مستنيك تقولى ماانا بصيت ع مصدر الصوت ولقيت بنتين بس هى مش فيهم
احمد/اممممممم وبعدين
عبدالله/صحيح نسيت اقولك
احمد/اشجينى يااخوياا وانت اخباارك فل النهاارده كداا
عبدالله/لا دا خبر غير دا حااجه كدا اسبيشيل
احمد/قول يااعم
عبدالله/ابوك هيجوزك بنت فتحى الاسيوطى
احمد/نعم ياخوياا
عبدالله بضحك /اى والله
احمد/لا وانبى وازااى ان شاء الله
عبدالله/اكيد هيتصل بيك ويقولك
احمد/لا دا مستحيل
عبدالله بضحك /اهرب انت كماان
احمد/انت بتهزر
عبدالله/هههههههههههههه اماال اقول ايه يعنى
احمد/انا لاازم امنع الجواازه دى
عبدالله/ابوك خد قراره ومش هيرجع فيه
احمد/اممممممم طب لو قولتله انى اتجوزت
عبدالله/هههههههههههههه انا قولتله انى بحب وااحده وهخطبها وهشوف اى بنت تمثل معاايا دول المخطوبين واديها فلوس وخلااص
احمد بتفكير /تصدق فكره بس دا انا هتجوزها فلوس ايه اللى هتعوضها عن انها تشيل لقب المطلقه بعد اما اطلقها
انتهى الباارت
....................................................................
لو لقيت تفااعل حلو هنزل اقتبااس للباارتين اللى جااين بالمنااسبه الباارتين اللى جااين لما احمد و عبدالله يعرفو مكاان شمس والباارت بتااع بكرا طويل جدا زى ما وعدتكو يلاا بقاا تفااعل ياحلوين😊😄💃💃
روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى
الباارت التااسع
احمد/تصدق فكره بس دا انا هتجوزها فلوس ايه اللى هتعوضها عن انها تشيل لقب المطلقه بعد اما اطلقها
عبدالله/يااااه ف كتييير همهم الفلوس والطبقه الاجتمااعيه اكتر من كلاام النااس وف اللى محتااج الفلوس فبيضطر يعمل كدا عاادى يعنى دور هتلااقى
احمد/انا هقوم اناام عشاان تعباان
عبدالله/وانا هقوم اكمل نوم
احمد/انت مبتشبعش نوم ابدا
عبدالله/تعرف عنى كدا
احمد/هههههههههههههه انت شااطر غير ف اللمااضه
عبدالله/ولا لمااضه ولااحااجه انا قاايم اناام
ثم يقوم من مكاانه صااعدا الى غرفته تااركاا احمد غاارقاا ف افكااره لا يعرف ما يفعل
احمد لنفسه/هلقيها ازااى وانا مليش علااقاات كتير بالبناات ........... طب اقول لاى وااحده من اللى معجبين بياا.......بس انا اش ضمنى انها تكون كويسه .......... وللحظه يأتى ف بااله زياااد.......... زيااد/دا غلباانه ومحتااجه الشغل جدا .......... يعنى بتدرس وبتشتغل يعنى محتااجه الشغل زى مازيااد بيقول ..........اعرض عليها والفلوس اللى تطلبها ..........بس ايه اللى يجبرها ع كداا يعنى لسه صغيره ع انها تشيل لقب المطلقه ............ مش هتواافق اكيد ...........طب هجرب وهعرض عليها الموضوع بكراا..........يمكن توافق
احمد/اووووووف منك لله يابابا عشاان اللى عاامله فينا دا يعنى شمس وهربت نااوى ع ايه تاانى بس
ف مكاان اخر ف فيلا جميله جدا ذات زوق رااقى
ادهم /ها يا محمود الشحنه هتيجى النهاارده
محمود/ايوه يابااشا
ادهم/واخباار حضرت الظاابط ايه
محمود/لسه ف غيبوبه
ادهم/طب ماتخلصو عليه احنا استغلينا انه ف غيبوبه والصفقه تمت دا لو رجع هيبقاا نااوى ع شر خصوصاا انه هيبقاا متأكد اننا سبب كل اللى حصله
محمود/ف حرااسه ع اوضته وحتى مفيش ممرضين بيدخلو اللى بيتاابع حاالته دكتور ظاابط تبعهم
ادهم/من حقهم دا ظاابط مينسبش
محمود/طب يابااشا مش هتعملى اللى وعدتنى بيه
ادهم/هههههههههههههه مستعجل ع ايه اهى عندك اهى اتجوزها
محمود لنفسه/دى بنتك الله يخربيتك بس انا ماالى البت حلوه ومتنسبش وهى الوريث الوحيد كماان
محمود/تسلم ياباشاا
استو9وب |√|
ادهم الشاازلى::: ؛::: رجل الاعماال المشهور (دا الظااهر) اما هو ف الحقيقه تااجر مخدراات واعضااء :::::؛:::::رجل ف العقد الساادس من عمره لديه ابنه ف منتهى الجماال ولكن هو يعتبرها احد انتيكااته توفت زوجته فور معرفتها ان زوجهاا وشريك عمرها وحبيبها تااجر اعضااء توفت بسكته قلبيه عند معرفتها انه تزوجها من اجل شهوته ليس حباا بها توفت وتركت ابنتها ف الساادسه من عمرهاا تركتها تعاانى فقدان الام وحنانها الذى كاانت تحتااجه ف كل مرااحل عمرها حتى اصبحت ف العشرين من عمرها ولكن الان معاانتها تزداد ف الرجل الذى يدعى والدها يريد ان يمنحها هديه لزرااعه اليمين (محمود) مكافأه ع مهاارته ف العمل .
مريم ادهم الشاازلى::: ؛؛::: فتااه ف العشرين من عمرها بيضااء جدا كأن الشمس لم تشرق ع وجهها ابدا وعيونها تشبه عيون القطط خضراء وشعرها اسود طويل ولكنها ضئيله الحجم وقصيره بعض الشىء
ف الماانياا
عمر/ها يا دكتور الممرضه قاالت انه فااق
الدكتور/فااق لفتره قصيره ودخل ف غيبوبه تاانى بس طاالما فااق يبقاا ف امل انه يفوق تاانى
عمر/طب ممكن ادخل اشوفه
الدكتور/بس خمس دقايق بس مطولش عن كداا
عمر بفرحه /حاضر
ثم يخرج من مكتب الدكتور متجهاا الى غرفه خاالد وعندماا ترااه الحرااسه يسمحو له بالدخول فهم يعرفو عمر النقيب اخو الظاابط المبجل خاالد النقيب.
فيدخل عمر ويرى اخااه العزيز نائم ع السرير تحيطه الاجهزه من كل جهه وانابيب كثيره متصله بجسده فيدخل ويجلس بجاانبه
عمر/خاالد حبيبى مش هتفوق بقاا وحشتنى والله قوم بقا الله يخليك قوم خد حق مرااتك وابنك اللى مكنش جه ع الدنياا وابوك الله يرحمه اللى ماات بسكته قلبيه لما عرف انك عملت حادثه وحالتك خطيره قوم بقاا ياخاالد عشاان خااطرى .... ثم يبكى وهو ممسك بيد اخااه ويصمت فجأه عندما يسمع صوت الجهااز فيقوم بسرعه ويناادى الدكتور وخلاال دقاائق بل ثوانى يأتى الدكتور مع فريقه ويخرجو عمر من الغرفه
وبعد فتره يخرج الدكتور
عمر بتوتر وقلق /ها يادكتور
الدكتور بفرحه/فاااق
عمر بفرحه عاارمه/ اللهم لك الحمد والشكر طب ينفع ادخل اشوفه
الدكتور/هو ناايم دلوقتى
عمر/طيب
صبااح يوم جديد
يستيقظ كريم ويأخذ دوش ويرتدى ملاابسه المكونه من بنطلون جينز اسود وقميص ابيض وبليزر اسود ويضع برفاانه المفضل ويتجهه الى غرفه ملك ويدق البااب
ملك/اتفضل
فيدخل كريم
كريم/يلاا يالوكه عشاان نفطر
ملك/اؤك يلاا
كريم/طب متصحى شمس تفطر معاناا
ملك بخبث/شمس مش بتصحى دلوقتى
كريم بتوتر/احم طب مش انتو هتروحو الناادى صحيتها تفطر وروحو بدرى عشاان متتاخروش وتيجى تذاكرى
ملك/اممممممم تصدق فكره خلااص انزل وانا هصحيها واجى
كريم/اؤك
ثم يخرج من الغرفه ويهبط الدرج متجهاا الى السفره ف انتظاار الفتاتاان
ملك لنفسها/مش قولتلك هتقع يابن مريهاان واهى الصنااره غمزت
ثم تذهب الى شمس
ملك/شمس......... ياشمس.......... شموسه..........يابنتى
ملك/طيب استحملى بقاا اللى هيجراالك ثم تاتى بكوب ماء وتسكبه ع شمس
شمس بفزع/ايه ف ايه
ملك بضحك/بقاالى سااعه بصحى فيكى ايه ميته
شمس/تقومى ترشى ميه ع وشى
ملك بضحك /ايوه
شمس/طب شوفى بقاا هعمل فيكى ايه ثم تقوم وتقف ع السرير فتجرى ملك خاارج الغرفه وهى خلفهاا وتنزل ملك ع الدرج باقصى سرعه وشمس تلحق بها وماازاالت تجرى خلفها حتى رأهم كريم فيقوم من مكاانه فتجرى ملك اليه وتتحاامى به
شمس/هوريكى بردو
ملك/خلااص ياشموسه بقاا والله كريم هو اللى قاالى اصحيكى
شمس/تقومى تصحينى كداا
كريم/فيه ايه فهمونى
شمس/ملك دلقت ميه ع وشى عشاان تصحينى
ملك/مهى مكنتش رااضيه تصحى
كريم بضحك/تقومى تدلوقى ميه ع وشها يامجنونه
ملك/مش انت اللى قولتلى اصحيها
شمس وهى تحااول انا تصل اليها وتقفز ع كريم/هضربك بردو
كريم لنفسه/يخربيت جماالك بشعرك دا وعينيكى الجميله وبعدين بردو طاالعه باام اللبس دا
ملك/ماتتكلم ياكريم
كريم/خلااص ياشمس بقاا
شمس بضحك/لا يعنى لا هضربها بردو
كريم ويحااوط خصرهاا بيديه وينظر الى عينيه /خلااص بقاا عشاان خااطرى ياشمسى
شمس بتوتر وهى تضع عينيها بالارض هروباا من عينااه /طب....طب خلااص سيبنى
ملك لنفسها/ روميو وجوليت ياخوااتى
ملك/خلااص سيبها ياكريم وهى مش هتضربنى صح ياشمس
شمس/هاا ..... ايوه صح
كريم وهو يتركها /طب يلاا عشاان نااكل
شمس/اؤك
ثم يجلسو لتنااول الطعاام
ف منزل ريم كاانت تجلس تفطر هى وزوج امها وكالعااده ابنه الصاايع لم ياتى من سهرته بعد
العم/ها فكرتى
ريم بتوتر/فكرت ف ايه
العم/جوازك من ابنى
ريم/انا قولتلك مش موافقه
العم/كتب الكتااب هيبقاا بكرا قداامك النهاارده تفكرى مش مواافقه تلمى هدومك ومشوفش خلقتك هناا
ريم/انت بتقول ايه ياعمى
العم/اللى سمعتيه قداامك النهاارده تفكرى واما اجى من الشغل هعرف قرارك
ثم يتركها ويغاادر
ريم لنفسها/هعمل ايه بس كل حاجه بتتعقد وانا مش عاايزه اتجوزه لا مستحيل انت عاايزه اعيش قصه حب وتجوز الشخص اللى بحبه
ثم تقوم ترتدى ملاابسها المكونه من فستناان طويل وطرحه بسيطه
وتذهب الى الشركه وهى تائهه لا تعرف ما تفعل
اما ف فيلاا الجاارحى
ملك/يلاا بقاا ياشمس
شمس/خلاااص جاايه اهو
وهناا تخرج شمس وكاانت ترتدى بنطلون جينز اسود وتيشرت احمر كب وجاليه اسود قصير وتركت لشعرها العناان ليغطى ظهرها
اما ملك فكاانت ترتدى جيب تصل الى قبل الركبه بقليل لونها ابيض وتيشرت اسود بحملاات عريضه به روسوماات بيضااء ورفعت شعرها المتموج ولكن هنااك خصلاات قليله نزلت ع وجهها لتعطيها مظهر جذااب
ويخرجو ويركبو سيااره ملك الحمراء الفخمه
اما ف المانياا
عمر/هاا ممكن ادخله يا دكتور
الدكتور/ايوه اتفضل هو فااق الصبح وسال عليك
عمر بفرحه/بجد طب هروح اشوفه بعد اذنك
ثم يخرج من مكتب الدكتور متجهاا الى غرفه خاالد ويدق البااب بهدوء ثم يدخل فيجده نايم فيجلس بجاانبه
عمر/خاالد
خاالد وهو يفتح عينااه /عمر انت جيت
عمر/اخيرا وحشتنى اوى
خاالد /ايه اللى حصل اللى سمعته دا صح
عمر بتوتر/انت سمعت ايه
خالد /حيااه مااتت
عمر ويبدو ع وجهه الزعل /ايوه
خاالد /وبابا
عمر/الله يرحمه
خاالد بعصبيه /هنتقم ليهم ادهم الشاازلى اخرتك ع ايدى انا
عمر/اهدى يااخاالد بس ......صحيح كريم الجاارحى واحمد الانصاارى سالو عليك وكاانو بيتصلو ع طول
خاالد /شمس اكيد عشاان شمس
عمر/شمس مين
اما ف شركه الانصاارى
ف مكتب احمد تدق ريم البااب وتدخل
احمد لنفسه/اهى جت طب كويس عشاان اقولها
احمد/اتفضلى
ريم بضيق وتوهاان /نعم
احمد/اقعدى عاايز اقترح عليكى حااجه
فتجلس ريم وتنظر له تحسه ع الكلاام
احمد بتوتر /عاايزك ف موضوع
ريم باستغرااب من طريقته /موضوع ايه
احمد/عاايز مسااعدتك
ريم بضحك/مسااعدتنى انا احمد الانصاارى بيطلب مسااعدتى انا
احمد بضيق/مش طاالبه تريقه
ريم بجديه/عاايز ايه
احمد/تتجوزينى
ريم بدهشه وصدمه /نعم!!!؟
احمد/استنى افهمينى انا هتجوزلك لمده سنه وهنمثل قدام النااس اننا متجوزين ومش هقرب منك طول الفتره دى وهتعيشى بحرينك واما السنه تخلص هطلقك واديكى اللى انتى عاايزااه
ريم/انت اتجننت ايه اللى بتقوله دا انت فاااكرنى ايه وااحده من الزبااله الى تعرفهم
احمد/ اممممممممممممم اولاا انا معرفش زبااله من اللى انتى بتقولى عليهم دول ولو اعرف مكنتش هقولك وكنت هشوف اى وااحده منهم اقولها فكرى....فكرى كويس وانا هديكى اللى انتى عاايزااه
ريم/ليه يعنى دا كله
احمد/وااقع ف مشكله
ريم /مشكله ايه اللى هتخليك تتجوز بالطريقه دى
احمد/حااجه خااصه مش لاازم تعرفى
ريم لنفسها/وانا كماان بس مش لدرجه انى اتجوزك.....طب وفرقت ايه ماانا اتجوز دا احسن من الزفت التاانى واهو هيخلينى اكمل تعليمى واما يكلقنى هخليه يجيبلى شقه وشغل وهعتمد ع نفسى وهكمل حيااتى
ريم/انا موافقه
احمد لنفسه/قد كدا الفلوس عمياا عينيكى
احمد/مااشى ممكن كتب الكتااب النهاارده لو ينفع
ريم/اؤك
اما ف الناادى
شمس/انا تعبت من الجرى هروح اغسل وشى واجى
ملك/اؤك هستنااكى هنا
وبعد فتره تأتى شمس وقد تلااش كل الميك اب الذى وضعته قبل خروجها وعاادت الى طبيعتها باختلااف بسيط
وف هذه اللحظه يدخل عبدالله الناادى
ويجلس ع طااوله بقرب شمس و ملك ولكن لاايأخذ بااله من شمس ويطلب عصير فيرن هااتفه برقم احمد
عبدالله /ايوه يااحمد
احمد/انت خرجت من الشركه
عبدالله/ايوه نزلت ادور ع شمس واسأل عليها يمكن حد يعرفها
وكاان يدير وجهه للناادل فوقعت عينااه ع شمس
عبدالله بصدمه/شمس
احمد/ايه يابنى
عبدالله/شمس اهى
احمد/اهى فين انت فين
عبدالله/انا ف الناادى
احمد/ف انهى ناادى
عبدالله/ثوانى يااحمد خليك معاايا ثم يقوم من مكاانه ويمشى ف اتجااه شمس وملك
احمد/فهمنى طيب ولا قولى ف انهى ناادى
ولكن عبدالله لا يرد
عبدالله/شمس
شمس/نعم انت مين
عبدالله/انتى مش عرفاانى
شمس/لاا مش فااكره انى اعرفك
عبدالله بعصبيه/انتى بتهزرى
ملك/فيه ايه يا استااذ
احمد وكاان يسمع كل شىء /انت ف انهى ناادى ياعبدالله
عبدالله/انا ف ناادى ..........
احمد /طب حاافظ ع هدوئك وانا مساافه السكه
اما ملك فتمسك بهااتفها وتتصل بكريم
ملك/الحقنى ياكريم
كريم/ف ايه ياملك
ملك/ف وااحد بيكلم شمس وبينى يعرفها وهى مش فكرااه وبيزعق
كريم/انتو لسه ف الناادى
ملك/ايوه
كريم/طب خلى باالك منها واوعى يااخدها وانا جااى ف الطريق
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق