روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الرابع وعشرون والخامس وعشرون الأخير بقلم اميرة
روايه كيف لا اعشقها وهى طفلتى الفصل الرابع وعشرون والخامس وعشرون الأخير بقلم اميرة
الباارت الرابع والخامس والعشرون الاخيره
مهدى/قاالك ايه
الخاادمه/قاال طيب
مهدى/اماال اتأخر كدا ليه دا بقااله نص سااعه ومنزلش
عبدالله/خلااص يابابا سيبه بقاا عريس وكدا خليناا نااكل احنا دا انا وااقع من الجوع
مهدى بعدم اقتنااع/طب هبعت الخداامه تشوفه تاانى
عبدالله/سيبه ياابااباا خلااص وهو اصلاا طاالما اتاخر كدا يبقاا مش هيروح الشغل هنزل انا مكاانه وخلااص
مهدى بعدم رضى/مااشى
ثم يتجهو الى السفره ليتنااولو الفطاار
ف فيلاا الجاارحى
كريم/شمس... يااشمس
شمس/اممممممم
كريم ببتساامه/طعمه حلو
شمس/ايه دا
كريم/سيبك يلاا قومى عشاان نفطر
شمس ببرود/مش عاايزه افطر
كريم/ليه
شمس/مش جعاانه
كريم/طيب
ثم يخرج من الغرفه بحلته السوداء ورائحه برفاانه التى تملئ الغرفه
شمس/يعنى مش يعزم كماان مره لا بيقول طيب(وتقلد صوته)باااارد
ثم تقوم وتتسند ع الحائط وتدخل المرحااض وتغير ملاابسهاا ثم تصعد تتصفح الانترنت
ف الاسفل
ملك/ايه فين شمس
كريم/مش هتفطر
ملك/ليه
كريم/مش جعاانه
ملك/طب اقعد افطر بدل ماانت وااقف كدا
كريم/مليش نفس انا ناازل الشغل سلاام
ثم يخرج دون ان ينتظر ردهاا
ملك/ايه البيت دا يعنى شمس مش هتفطر و كريم ملوش نفس ونزل الشغل و مريهاان هاانم ناايمه وهتصحى الظهر ع مؤتمرااتها وجمعيتهاا وكلاابهاا ال الرفق بالكلااب مش اما يرفقو ب البنى ادمين الاول نااس جااهله والله
ثم تكمل طعاامها
ف فيلاا خاالد النقيب
خاالد /اما يخرج عشاان العمليه ع السااعه 10 كداا تكونى مجهزه كل حااجتك وتجيبيهاا وتيجى هناا
مريم/لا مش هسيب البيت
خاالد/لو رجع عاايش او هرب مش هيسيبك وانتى بقيتى مسؤليتى ومش هسمح يحصلك حااجه
ملك/دا نصيب واللى يحصل يحصل بقاا حتى لو موتنى وايه يعنى عاادى انا عااايشه ميته اصلاا ومليش حد اعيش عشاانه
خاالد بعصبيه/انتى هبله ياابنتى ولا مجنونه ايه الكلاام دا
مريم/انا ولا هبله ولا مجنونه انا عااقله وعرفه بقول ايه كويس
خاالد/لا دا جناان اللى انتى بتقوليه دا اسمعى الكلاام ياامريم وتعاالى
مريم ببرود/وهااجى وهقعد عندك وتعينلى حرااسه مثلاا ولو رجع وعرف انى ورا كل اللى حصل وعاايز يموتنى هيموتنى وانت مش هتقدر تحمينى منه بص من الاخر كدا اللى عاايزه ربنا هيكون
خاالد/.................
مريم/سلاام يااحضرت الظاابط
ثم تغلق الخط
.مريم لنفسها/اقعد ف بيتك واتعلق بيك اكتر واتعذب دا انا مقبلتكش غير مره وااحده بس ومش عاارفه ايه اللى حصلى وبقيت كل تفكيرى وانا عاارفه انى مليش مكاان ف قلبك وانك اكيد كنت بتحب مرااتك وعاايز تنتقم ليهاا انا ونصيبى بقاا اللى يحصل يحصل
ف شركه الجاارحى
كريم/ازيك يااعبدالله
عبدالله/تماام يااكيمو اخباارك
كريم/الحمدلله
عبدالله/اخباار شموسه ايه
كريم/الحمدلله بقولك عاايز اسألك ع حااجه
عبدالله/اتفضل
كريم/شمس بتحب اكل ايه
عبدالله بستغرااب/ليه يعنى
كريم/عاادى بسأل عاايز اتعرف عليها اكتر
عبدالله/اممممممم شمس بتحب الشورماا والسمك جداا وبتعشق الشوكولااته
كريم/شكراا يااعبدالله
عبدالله/لااشكر ع وااجب يااخوياا
ف فيلاا الانصاارى
متسطح ع السرير وهى ناائمه بجوااره بين احضاانه شبه عااريه ف قمه خجلهاا
احمد/مش عاايزه تقولى حااجه
ريم بتفكير/عاايزه اسألك ع حااجه
احمد بتركيز/اسألى
ريم/سلمى
احمد بتوتر/ماالهاا
ريم/بالنسباالك ايه
احمد وينظر الى السقف/سلمى بنت وحيده اهلها مااتو ف حاادثه وكاانت عاايشه لوحدهاا اتعرفت عليهاا لما كنت هعملها حاادثه ع الطريق وبعدين اتعرفت عليها وبقينا اصحااب وبمرور الوقت بقت قريبه جدا منى بس معاملتها اتغيرت بقت زى مااتكون امى وتعبت ف يوم وروحت معااها تعمل تحااليل وعرفنا انها عندهاا كاانسر وكاانت حاالتها متأخره واناا عرفت انها بتحبنى وانا كنت بحبهاا بس زى اختى بس حااولت اقنع نفسى انا بحبهااكااحبيبتى وكداا وكنت عاايز افرحهاا ف اخر اياامها وقررت اتجوزهاا واعيش معااها اخر اياامهاا وفاتحت بابا ف الموضوع بس بابا (ثم يصمت)
ريم/بابا مااله
احمد/بابا موفقش واما سلمى عرفت تعبت وحالتها اتأخرت جدا واتحجزت ف المستشفى وانا جاالى سفريه مهمه فساافرت وبابا استغل انى مش موجود ورااحلها المستشفى وهددها انها تبعد عنى وبعدها جاالى خبر وفااتها مكنتش عاارف اى حااجه حسيت انى انكسرت افتكرت انها مااتت من الكاانسر بس اما سألت الدكتور قاالى ان بابا جه والدكتور منعه لان حاالتها حرجه بس بابا رفض وهدده يقفل المستشفى ودخلها وبعد خروجه الممرضه ناادتله وكاانت بتحتضر بس لحد دلوقتى معرفش السبب بابا ولا الكاانسر لان الدكتور بيقول ان حاالتها كاانت حرجه جدا ف اليوم دا كنت بحبهاا جدا
ريم بتأثر/ولسه بتحبها
احمد وينظر ف عينيهاا/انا دلوقتى عرفت انى حبى لسلمى كاان حب اخوى انما انتى عشقى وحبى الاول والاخير
ريم بخجل/..................
احمد/انا مش هسألك بتحبينى ولا لاء هسيبك تتأكدى من حبى ليكى مع انى شاايف الحب ف عيونك ثم يقبل جبينهاا
ريم/.................
فيقوم من مكاانه ويتجه الى الحماام
ريم بهمس/مش عرفه ليه بحس بالاماان ف حضنك حااسه انى فعلاا بحبك
ف شركه الانصاارى
عبدالله/يلاا البسى عشاان جااى
ملك/ملوش دااعى يااعبدالله
عبدالله/يلاا ياابت
ملك/يك بت اما تبتك
عبدالله بضحك/يلاا روحى البسى واستنينى برا
ملك/اؤك
ثم يغلق الخط
ف مكتب اخر
السكرتيره/البشمهندسه ساارا براا ياافندم
زيااد/ خليهاا تفضل
وبعد دقائق تدخل سااره
زيااد وينظر لهاا/فيه حااجه
سااره/التصميم اهو
زيااد/خلصتيه
سااره/ايوه وتمد يدهاا له بالتصميم
فيأخده منهاا وينبهر من جمااله
زيااد/تماام جميل جدا
سااره بفرحه/بجد
زيااد ببتساامه/ايوه
سااره/هييييييح
زيااد بضحك ع شكلهاا/بس يااهبله اهدى
سااره وتهدأ/طب هعمل ايه النهاارده
زيااد/خدى تصميم تاانى
سااره/اشطاا
زيااد/يسطاا
سااره/مااشى ياابرنس
زيااد/يااجاامد
سااره/هههههههههههههه سوااقين تكااتك
اماام فيلاا الجاارحى يصل فيجدهاا ف انتظااره وتركب معه ويتجه الى مكاان درسهاا حسب وصفهاا للطريق
عبدالله/ازيك
ملك/ع اسااس انك متعرفش يعنى ماانت لسه مكلمنى من نص سااعه
عبدالله/تصدقى انا غلطاان انى بسألك
ملك/خلااص يااعم انا كويسه قرده قداامك اهو
عبدالله/مااشى يااقرده
ملك/رخم
عبدالله/شكرا
ملك/باارد
عبدالله/شكرا
ملك/فريزر
عبدالله/شكرا
ملك/ اقف نزلنى
فيقف عبدالله
ملك/ايه دا انت وقفت
عبدالله/وصلناا يااقرده
ملك وتفتح باب السيااره/باارد
عبدالله/ميرسى هتخرجى امتى
ملك/ع 10 كداا
عبدالله/10 هبقاا هنا
ملك/تماام
ثم تخرج وتتجه الى درسها ويعود هو الى الفيلاا ويصعد يبدل ملاابسه ثم ينزل يجلس مع احمد ف المكتب
عبدالله/استريحت انت النهاارده وانا طلع عينى ف الشركه هااخد اسبوع رااحه بقاا اعوض تعب النهاارده
احمد/اتوكس يااخوياا مكنتش حته يوم هاا عملت ايه
فيجلس عبدالله ويروى له مااحدث ف الشركه
ف فيلاا الجاارحى
كريم/شمس فين يااداده
الداده/منزلتش من اوضتها ياابنى ومكلتش طول النهاار
كريم/طب وملك وماما
الداده/الهاانم نزلت من شويه وملك رااحت الدرس
كريم/اؤك يااداده شكرا
الداده/احضرلك الاكل ياابنى
كريم /لا شكرا
ثم يصعد الى غرفته فيجدها جاالسه ع الاريكه اما التلفااز وعندما رأته تجااهلته
كريم/مكلتيش ليه
شمس/مليش نفس
كريم/طب انا جعاان هتااكلى معاايا
شمس/لا
كريم/اممممممم عبرااحتك بس انا هااكل سمك و شورماا
شمس بدهشه/بجد
كريم ببتساامه/اهو
ثم يخرج اكيااس بهاا الطعاام ويجلس ع الكرسى ويخرج الطعاام
شمس بفرحه/يااااه انا جعاانه اوى ثم تبدا ف تنااول الطعاام
كريم ببتساامه/مااكاان من الاول
شمس وفمها ملئ بالطعاام/بحب الاكل دا الاول مقدرش اقااومه
كريم/طب ابلعى الاول
وبعد فتره تنهى طعاامها ويسندها كريم حتى تدخل الحمام وتغسل يدهاا وتخرج وتجلس ع الاريكه وتأتى خاادمه تأخذ بااقى الطعاام ويغير هو ملاابسه ثم يذهب ويجلس معهاا
كريم/شمس
شمس ببتساامه/نعم
كريم بضحك/لو كنت اعرف ان الاكل هيخلينى اشوف الابتساامه دى كنت جيبته من زماان
شمس بضحك/هههههههههههههه
كريم ويخرج شوكولااته من جيبه/اتفضلى
اما هى ما ان ترى الشوكولااته حتى تستند وتقف فيقوم هو الاخر يقف امامها
كريم بقلق/فيه ايه يااشمس
شمس وتحضنه/انا بحبك اوى وبحب الشوكولااته دى اوى
كريم ويبعدهاا عنه بهدوء وفرحه/بتحبينى
شمس بخجل/هاات الشوكولااته
كريم/لا مش هتخديها غير لما اسمعهاا
شمس/هاات بقاا يااكيمو
كريم بضحك/اهو عشاان كيمو دى هتدهاالك ثم يعطى لها الشوكولااته
الباارت الخاامس والعشرون (الاخيره)
ف فيلاا الشاازلى
محمود/يلاا ياابااشاا
ادهم/يلاا
ثم يخرجو من الفيلاا ويركبو سيااره من سيااراات ادهم ويقود محمود
مريم/خرجو يااخاالد
خاالد/تماام خلى باالك من نفسك
ف مكاان اخر
عبدالله/دا كله بتااخدى دروس
ملك/دول عربى وكيمياا بس
عبدالله/ايوه ماانتى دحيحه
ملك/انا دا انا فااشله
عبدالله/فااشله مااشى ياافااشله
ف مخاازن مهجوره ف منطقه شبه مهجوره
ادهم/خلاص كله تماام
محمود/كل حااجه جااهزه
وفجأه يسمعو صوت طلقاات نااريه بالخاارج
ادهم بخوف/فيه ايه
محمود برعب/مش عاارف ثم يتجه الى البااب فيرى خاالد ومجموعه كبيره من الظبااط والمكاان محااصر فيعود بسرعه الى ادهم
محمود بخوف/خاالد النقيب والبوليس برا
ادهم/يانهاار اسود
ثم يخرجو مسدسااتهم ويبدأ ف اطلااق النيراان ولكن تبدأ رجاالتهم ف السقوط موتاا ويتم اقتحاام المكاان وفور اقتحاامه يهرب محمود من نفق سرى لاايعرفه ادهم لانه لايأتى الى المخاازن ومحمود هو المسئول عن التسليم
خاالد/ادهم الشاازلى اخرتك ع ايدى
ثم يبدأ هو وجنوده اطلااق النيراان ع رجااله ادهم ويطلق خاالد طلقه ع ادهم فتصيبه وطلقه اخرى واخرى حتى يسقط غريقاا ف دمه
وعندما الرجاال رئيسهم وقع غريقاا ف دمه بعضهم فر واخرون حااولو واخرون استسلمو
وبعد فتره كاانت الشمس ع وشك الشروق
ف فيلاا الشاازلى
خاالد/عاايز اقاابل مريم
الداده/ثوانى هنااديلهاا اتفضل ه
ومااكاانت لتكمل كلااامها حتى اتى صوت مريم
مريم/اتفضل يااحضرت الظاابط تشرب ايه
خاالد/مفيش دااعى
مريم/لا مينفعش
خاالد/طب ممكن قهوه سااده
الداده/امرك
ثم تذهب وتجلس مريم مع خاالد
مريم/ايه اللى حصل هرب؟؟
خاالد/ادهم ماات البقااء لله
مريم بحزن وفرح ف نفس الوقت/ربنا يغفرله ويرحمه
خاالد/محمود هرب
مريم برعب/يانهاار اسود
خاالد/ايه
مريم/هيموتنى مش هيسيبنى
خاالد بخوف/انتى تيجى تقعدى عندى وتسمعى الكلاام
مريم بعند /لا انا هروح المزرعه بتااعه ماما ومش عاايزه اى حااجه من فلوسه ممكن تنقلهم لحسااب الدوله
خاالد/وانتى هتعيشى ازااى
مريم/ورثى من مامى والمزرعه وفيلاا ف التجمع ورصيد ف البنك
خاالد/طب ليه مش عاايزه تيجى عندى
مريم بتوتر/عاايزه اعتمد ع نفسى
خاالد بزعل/طب هتعملى ايه دلوقتى
مريم/هااخد الخدم والداده وهروح المزرعه هقعد هنااك
خاالد/اؤك بعد اذنك
مريم بحزن/مش هتشرب القهوه
خاالد/مره تاانيه
ثم يخرج وتبدأ هى ف نقل كل شىء يخصها ويخص والدتها الى المزرعه
وتمر الاياام حتى مر اكثر من شهر كل شخص منهمك ف عمله
..اصبحت ريم تشعر بمشااعر كثيره تجااه احمد فهو دائما يثبت لها حبه ويعااملهاا كاميرته وطفلته وابنته ولم يضغط عليهاا ابدا لتعترف باذا كاانت تحبه ام لا واصبح يؤدى صلااته دائما دون انقطااع
..اماا خاالد فكاان يهااتف مريم كل سااعه يطمأن عليهاا اصبح روتيناا بالنسبه له اصبحت مسئوليته ودائما ما يزورهاا ف المزرعه فهو اصبح بصحه افضل بكثير وعااد كساابق عهده حضرت الظاابط خاالد النقيب
..وشمس بقاا فكت الجبس ونزلت الجاامعه وطبعاا ديماا ف خنااق مع كريم وخصوصاا انه بيغير عليهاا جدا من اى حد معااها ف الجاامعه حتى الدكااتره وديماا بيلمحو لبعض بمشااعرهم ولكن لم يعترفو لبعض بحبهم ابدا
...عبدالله ماازاال ع عاادته يهااتف ملك كل يوم بااكرا يوقيظهاا من نومهاا ويبدا خنااقهم ولكنه ادرك حبه له وهى الاخرى
وف يوم ماا
خاالد/تعاالى بقاا اتغدى معاانا انا عاازم اصحاابى وزوجااتهم
مريم بتردد/اؤك
وبعد مرور اياام قليله
ف فيلاا خاالد النقيب
ريم/بعد اما عرفت بموت ادهم بيه واللى حصل حااولت اكلمك كتير بس فونك ديماا مقفول وعرفت انك سيبتى الفيلاا
مريم/نقلت ف المزرعه بتااعه ماما اكيد فكرااها
ريم/ودى حااجه تتنسى
خاالد/انتو تعرفو بعض من امتى
مريم/ريم صديقه الطفوله بس اتفرقنا ف الكليه
ريم/اعرفك شمس اخت احمد جوزى وملك اخت كريم جوز شمس
مريم/اتشرفت بمعرفتكو
خاالد/تعاالو يااشبااب نقعد مع بعض ونسيب البناات ع برااحتهم
ثم يقومو الشباب ويتجهو الى الصاالون
كريم/ولسه ملقتوش محمود
خاالد/اللى قاالقنى انه مختفى خاالص من سااعه العمليه خاايف ليكون بيدبر لحااجه دا مصيبه
احمد/ماايمكن هرب برا البلد
خاالد/اللى زى محمود دا جباان جدا معتقدش انه يحااول يهرب وهو ممنوع من السفر
عند البناات
مريم/ماتيجو نعمل شوبينج يااجمااعه عاايزه اخرج واشترى حااجاات
شمس/فكره حلوه
ريم/اشطاا امريومه
ملك/طب يلاا نقول لكريم والشبااب
فيذهبو لهم ويأخذو اذنهم
احمد/بس متتأخروش واحنا هنستنااكم هنا
البناات/تماام
ثم يخرجو ويركبو سيااره مريم
ف مكاان اخر
........../خرجت ياابااشا هى وتلت بناات معااها
........./مفيش شبااب
........../لاء ياابااشاا
........../تماام نفذ
.........../تماام ياابااشا
واثنااء طريقهم طااردتهم سياارتاان حتى وقفو ف طريقهم ونزل مجموعه من الشبااب واتجهو لهم وسط صرااخهم واغلقت مريم السيااره من الدااخل ثم اتصلت بخاالد وسط صرااخ البااقى
خااالد/ايه دا مريم بتتصل
عبدالله/هههههههههههههه طب رد يااخوياا
فيفتح الخط
خاالد /الو
ع الجهه الاخرى كاانو الرجاال يحااولو كسر زجااج السيااره
مريم/الحقنى يااخاالد ف رجااله ه
ومااكاادت تنهى كلاامها حتى انكسر الزجااج فصرخت وصرخو الاخرون واخذ شااب الهااتف وكسره ثم اخرجوهم من السيااره وهم مازالو يصرخو ويحااولو المقااومه ولكن المكاان كاان طريق خاالى
ف فيلاا خاالد النقيب
خاالد بعصبيه ورعب/محمود عملهاا اكيد خطفهم
عبدالله/ياانهاار اسود وبعدين لاازم نتصرف قبل ماايأذيهم
احمد/بلغ البوليس ويلا نروح ندور عليهم
خاالد بتذكر /ياارب تكون لاابسهاا
كريم/ايه دى
خاالد وهو يفتح اللابتوب الخااص به /سلسله ادتها لمريم تلبسهاا ف جهااز تتبع
احمد/طب شوف بسرعه
وخلاال لحظاات عرف خاالد مكاانهم
خاالد /يلاا واركبو العربياات وامشو وراايا وهنا يرن هااتفه برقم مجهول فيفتح بسرعه
........../حبيبه القلب هى وكاام بنت حلوين كدا يااخالد بيه معاايا
خاالد بصرااخ /محمووووود
محمود/متزعقش بس انا بقولك عشاان متقلقش بس بااااااى
ثم يغلق الخط
خاالد/يلاا بسرعه
ثم يتهجو الى سياارااتهم ويقودو متتبعين خاالد
وبعد دقائق يوقف خاالد السيااره ف مكاان بعيد عن فيلاا شبه مهجوره ف مكاان مهجور
احمد/هماا هنا
كريم/المكاان هنا مهجور
خاالد ويأشر ع الفيلاا/هما هنااك ف الفيلاا دى
كااد عبدالله ان يسير بهمجيه تجااه الفيلاا ولكن اوقفه خاالد
خاالد/اهدى يااعبدالله فيه رجااله كتير
كريم/واحنا هنقف هنا ولا ايه
خاالد/الفرقه ف الطريق
ف الفيلاا
يدخل غرفه بهاا اربع كرااسى ع كل كرسى فتااه مقيده جيدا حتى فمهاا وفور دخوله تنظر له مريم بصدمه وتحااول التحدث ولكن هنااك بلااستر ع فمهاا فيذهب لهاا ويبعد البلااستر عن فمهاا
مريم بصدمه/محمود
محمود بعصبيه ويجذبهاا من شعرهاا/بقاا انتى ياابنت الشاازلى بتبلغى عنى والبيه معينلك حرااسه فااكر انه يقدر يحميكى منى ثم يتركهاا بعنف ويصفعاا ع وجهها وسط محااولاات بااقى الفتياات ف المقااومه لفك القيود عنهم ولكن دون جدوى
وبدأ وجهها ف النزيف فتركهاا وخرج يكلم ذرااعه اليمين الذى ناادى عليه
خاارج الفيلاا وصلت السيااره التى تشمل فرقه كاامله من العسااكر
واقتحمو الفيلاا يضربو النيراان ونجحو ف دخولهاا وحااول محمود الهروب مره اخرى ولكن هذه المره لا لم يتركه خاالد وهجم عليه بالطلقاات الناريه حتى صفااه
ثم انتشرو ف انحاء الفيلاا يبحثو عنهم حتى وجدوهم كلهم مقيدين عدا مريم المغشى عليهاا ووجههاا مليئ بالدمااء وماازاالت تنزف فاسرع اليهاا خاالد وفك قيودهاا واخذ كل وااحد يفك قيود مرااته وفك عبدالله قيود ملك وماا ان انتهى خاالد من فك قيودهاا حتى حملهاا واتجه الى سياارته
اما عبدالله
عبدالله بقلق انتى كويسه
ملك بعيااط/كويسه كويسه
ثم تحضنه فيلف ذرااعيه حول خصرهاا ويضمهاا له
كريم/شمس حبيبتى انتى كويسه
شمس برعب وهى بين ذرااعيه/خدى ع البيت هيموتونى
كريم/متخاافيش خلااص انتى معااياا
اما احمد فماا ان فك قيود حتى اختل تواازونهاا فاسرع بامسااكها واغشى عليهاا فحملهاا وذهب الى المستشفى ومعه كريم و شمس وعبدالله و ملك
ف المستشفى
كاان يقف وع وجهه علااماات القلق الشديد وتقف شمس بين احضاان كريم وعبدالله يوااسى ملك التى تبكى وخاالد يعطى مريم مسكن ليسكن الم وجهها
حتى خرج الطبيب
احمد بقلق/ماالها ياادكتور هى كويسه صح
الدكتور ببتساامه/الف مبروك المدام حاامل ف اسبوعين
احمد بفرحه/بجد طب ممكن ادخل اشوفهاا
الدكتور/اتفضل بس هى لسه فااقده الوعى دقايق وهتفوق يااريت تدخل لوحدك
احمد/تماام شكراا
ثم يدخل لهاا
كريم بهمس/عقباالناا
شمس/ان شااء الله لما نعمل الفرح الاول
كريم/ف اسرع وقت يااحبيبتى
عبدالله/وانتى مش نااويه تكبرى ولا ايه انا عاايزه اتجوز
ملك/متتجوز يااخويا هو انا مسكااك
عبدالله/اصلى بفكر اتجوزك واكسب فيكى ثوااب
ملك/ليه يااخوياا كنت معنسه ولا معنسه
عبدالله/مين اللى قاال كدا دا انتى ست البناات بقولك ايه سيبك من الثاانويه دى وتعاالى نتجوز تعليم ايه انتى فااشله ومش هتنفعى
اما خاالد فينزل ع ركبته ثم نظر ل مريم
خاالد/تتجوزينى
مريم بدهشه وفرحه عاارمه/ايوه
فيقوم ويحضنهاا
تمت بحمد الله
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق