...................................................................
..........الفصل 21 ........
ف شقه قااسم وبعد خروج عمرو صديقه من الشقه
اتصل بمجهول
قاسم:تعالا بسرعه عندي الشقه
المجهول :تمام
بعد نصف ساعه وصل قاتل ماجور للشقه
القاتل :اي ياباشا مش من عوايدك تطلبني كدا
قاسم:خد الفلوس دي والصوره دي كون جاهز وقت مااطلبك
انت فاهم
القاتل :وانا اي ليا غير فلوسك ياباشا اؤمر وتصح الصبح تلاقيهم ف الوفيات موجودين زي كل مره هي شغلانه يعني
ولا هي اول مره مش عملتها قبل كدا وقتلت الطالب دا الي اسمه مروان
ومن غير اي دليل سيبته ورايا
قاسم:خليك منتظر مني تليفون
القاتل:تمام باباشا اطير انا بقي
قاسم :ريهام حاتفضل بتاعتي انا وبس
..................................... ................................
اليوم التالي
كان قاسم بمكتبه ف الجامعه جالس
دخل عمرو عليه
عمرو:عامل اي دلوقتي ياقاسم
قاسم:الحمد لله افضل
عمرو:انا جيت عشان اوريك كورس العلاج
قاسم:بعدين ياعمرو انا مشغول دلوقتي
عمرو:مشغول ف اي مفيش حاجه اهم من صحتك دلوقتي
قاسم:انت ناسي فرحي بكرا
عمرو:انت لسه ملغطتهوش
قاسم:والغيه ليه
عمرو:انت مجنون انت عندك الايدز
اي علاقه حاتعملها مع اي واحده حايتنقلها المرض ليها انت عايز تقتل ريهام كامله ع جروب روايات ورده صابرينا
انت اكيد مجنون انت عارف خطوره المرض دا كويس ومصمم تكمل الفرح
قاسم:ايوا حااكمله اومال اسيبها قبل فرحها بيوم
الناس تقول عليها اااي
عمرو:والله الناس تتكلم عليها افضل من انها بعد جوازها بيومين تموت
انت ازاي بتحبها
الي يحب حد يتمناله الخير
مش الموت والشر
قاسم:عمرو مسمحلكش
عمرو:تسمح لمين
انا دكتور قبل مااكون صاحبك
وقسمي يمنعني اني اسكت عن الجريمه دي انا حاابلغها لو حصل اي بالذات
انا لايمكن اشارك ف تدمير مستقبلها
لايمكن اعمل كدا
ذهب عمرو غاضبا من مكتب قاسم يريد الذهاب الي ريهام ليوقف تلك الزيجه بااي ثمن
اتصل قاسم بالقاتل
قاسم:نفذ
هو دلوقتي طالع من الجامعه
القاتل:غالي و الطلب رخيص
كان عمرو يعبر الطريق ليركب سيارته المصفوفه ف الجه الاخري ولكن
تاتي سياره مسرعه سوداء وتصطدم به
فيسقط صريع ينزف الدماء
احد الماره:اسسسسسعاف حد يطلب الاسعاف الراجل بيموت
كان يتطلع قاسم من نافذه مكتبه علي صاحب عمره غريق بدمائه
قاسم باابتسامه : ريهام ملكي انا وبس
ومحدش حايفرقنا عن بعض لو علي الموت حاتموت معايا
.......................................................................
كانت وعد بقصر الشريف
كان هاتف وعد يصدر رن يا ن برقم مجهول
رن رن رن رن
وعد:الو
خالد:انا خالد يا وعد
وعد بنبره مكسوره:افندم يادوك خالد ف حاجه
خالد:وعد ممكن نتقابل
وعد:ليه ياافندم حضرتك عايز تكشفي عليا عشان تتاكد من عذريتي واني صادقه
عموما ريح بالك
انا ست متجوزه دلوقتي رسمي
خالد:ارجوكي قابليني لازم اوضحلك كل حاجه
وعد:لا ياخالد كفايه اخر مره قابلتك فيها نسيت جرحتيني ازاي واخرها كنت عايز تضربني لولا جوزي حماني منك
خالد:ياوعد ارجوكي متقوليش جوزي
وعد:بس دي الحقيقه انا ست متجوزه
خالد:انتي عايشه مع وحش مش بني ادم
ارجوكي اسمعيني
عاصم دا انسان قذر قووي يا وعد
دا مش بني ادم
دا المفروض يعيش ف الغابه انسان همجي حاياذيكي
وعد:لو سمحت كفايه لحد هنا
انا مسمحلكش تهين جوزي
لحد هنا وكفايه يا دوك خالد
اظن انك اتجوزت اميره من زمان وعايش حياتك
فاارجوك متخربش بيتي ومتدمرش حياتي
خالد:انتي كدابه
انتي لسه بتحبيني يا وعد
سامعه انتي بتحبيني
وانا متاكد انك مش بتحبي عاصم
عمرك ماحبتيه
عموما انا كنت حااحكيلك عن سيلااااا
وعد:اااي انت بتقول ااي
خالد:حااستناكي ف مكانا يا وعد كمان نص ساعه
اغلقت وعد الهاتف
بعد خمس دقائق
دخل عاصم الي الجناح الخاص به
وعد:عاصم
انا ف حجات لازم اجيبها من الكليه عشان امتحاناتي
عاصم:طب متتعبيش نفسك وخلي السواق يجيبهالك
وعد:لا انا بقالي كتير مخرجتش ممكن تسمحيلي اخرج لو سمحت
عاصم:تمام
روحي وانا حااخلي السواق يجهز
حاتلاقي جوه ف فلوس ف الكومود خودي الي عايزاه
وعد:شكرا
عاصم:ولا يهمك
ذهبت وعد لتغيير ملابسها
عاصم:وعد
وعد:نعم
عاصم:خلاص ولا حاجه
خرج عاصم من الغرفه
ارتدت وعد فستان ابيض رقيق الي بعد الركبه
وتركت العنان لشعرها
واخذت عكازها
.....................................................................
بعد نصف ساعه
كانت وعد ف الحديقه جالسه
جاء خالد الي وعد كان يرتدي بنطال جينز وقميص اسود يظهر عضلات صدره ونظاره شمسيه
خالد:وعد اي الي حصل لرجلك مالها
وعد: هاااا عايز اي ياخالد مني
خالد:طب قوليلي الاول مالها رجلك اتكسرت ازاي
وعد:والله كل الي اعرفه انك جايبني عشان تقولي حجات مهمه مش عشان تسالني عن رجلي اتكسرت ازاي
خالد:عايز اقولك علي المؤامره الي اتعملت علينا
عاصم واميره هما السبب ف ان المحضر يجيلك وموضوع بيت الطاعه دا كله كان تزوير ف تزوير
وعد:ياااه تصدق دا الي كنت عايزه اقولهولك من شهر
فاكر قولتلي اي وقتها
ولا افكرك
خالد:يا وعد انا وقتها كنت مجروح من الي حصل
وكل الي عملته بسبب غضبي انك فضلتي واحد تاني عليا
وعد:لو دا الي عايز تقوله اسمحلي امشي لان كدا دا فات لاوانه ومعدتش ينفع الكلام فيه تاني
خالد :طب معندكيش الفضول انك تعرفي
حكايه سيلااا
وعد:مين دي
خالد:دي كانت مرات عاصم الاولي
وعد:وانت عرفت ازاي دا
خالد:عاصم واميره كانوا يعرفوا بعض من زماان
عاصم سقط مراته مش بس كدا دا عذبها وكان بيديها حبوب مهلوثه وحبوب تقتل خلايا المخ
دا غير الحرق والصعقات الكهربيه الي كان بيعذبها بيها.
عاصم مش بني ادم دا وحش ياوعد
لازم تتطلقي منه
لازم تهربي قبل ماياذيكي يا وعد
وعد:انت كداب عاصم مستحيل يعمل كدا
خالد:دا انسان مريض ياوعد صدقيني ابعدي عنه ياوعد وانا مستعد اتجوزك ونبني حياه جديده انا وانتي وبس
وعد:واميره
خالد:حااطلقها
انا لسه بحبك ياوعد احنا الاتنين بنحب بعض
خلينا نفضل مع بعض تاني ونرجع زي الاول
ابتعدت وعد عن خالد
وعد:انا حاامشي
وذهبت وعد الي المستشفي
لتزيل الجبس فاليوم هو الميعاد المحدد لازالته
......كانت عيون عاصم تراقبهم من بعيد ولكنه لم يتدخل بينهم ........
ذهبت وعد الي المستشفي لازاله الجبس
ف الطواريء
كانت وعد تزيل الجبس واستطاعت المشي علي قدمها بدون العكاز
الطبيب: الف سلامه عليكي
وعد:الله يسلمك يادوك اقدر امشي دلوقتي
الطبيب:طبعا
ذهبت وعد للخارج ولكنها رات قاسم يدلف احدي الغرف
وعد:قاسم اي جابه هنا ليكون جرا حاجه لريهام
انا حااروح اشوف في اي
استر يارب
دلف قاسم الغرفه وجاءت لتدخل الغرفه لكنها سمعت قاسم يتحدث
قاسم:هااا ياعمرو عامل اي دلوقتي
وعد بسرها :الحمد لله افتكرت ان ريهام تعبت ولا حاجه
وجاءت لتذهب ولكنها صدمت من ما سمعت
قاسم:ينفع كدا ياعمرو الي حصل
ليه تجبرني اقتلك
وعد:😱😱
قاسم:اهو خلتني اجر واحد مايسواش جنيه داسك بالعربيه
فيها اي لما تسكت لازم اخلاقك تانبك
لا واي عايز تقولي لريهام اني عندي الايدز ومتتجوزنيش
عشان المرض حاينتقلها وتموت
وانا حاسيبك تعمل كدا ببساطه
لا ياحبيبي
دا نجوم السما اقربلك من ان ريهام تبعد عني
يالا كان بودي اقعد معاك والله بس انت. عارف اني عريس
وبكرا الليله ليلتي ولازم اروح استعد
بقي عريس وكدا
اسرعت وعد تركض وخرجت من المستشفي بالكامل
وعد :انا لازم اقول لريهام كل حاجه
بس ريهام بتحب قاسم وحاتنجرح قووي
انا حااقول لعاصم
.......عادت وعد الي قصر الشريف
صعدت لغرفتها وانتظرت عاصم ولكنه لم ياتي
الساعه 11مساء
ملت وعد من الانتظار
ولكنها تذكرت كلام خالد
وكذبت كلامه لان عاصم ليس بذلك السوء
وعد:صحيح هو اذاني كتير ووجعني بس عاصم ميعملش كدا لا مستحيل اكيد خالد بيكدب
ثم انارت الغرفه لتذهب الي الحمام لتستحم
ولكنها وقفت امامها ذاهله ماتراه
وعد ببكاء
دي دي مش انا
........................................................................
عاد خالد من مقابله وعد الي بيته
اميره:كنت فين ياخالد
خالد:ملكيش دعوه
اميره:روحت تقابلها صح
خالد:اه صح
اميره:ان شاء الله يقتلها زي ماقتل التانيه
خالد وامسك اميره من شعرها
وانتي قولتيلوا
اميره:اه قولتلوا الحقيقه ان مراته بتخونه مش دا الحقيقه
ضرب خالد اميره بقوه
ياحيووانه مش مكفيكي الي عملتيه فيا
دي غلطتي اني اتجوزتك وسترت عليكي
وقام خالد برميها خارج الشقه
انتي طااااالق بالثلاثه
مشوفش وشك تاني لاني وقتها حااقتلك انتي سامعه
اميره:اما انتقمت منكم انتوا الاتنين ميبقاش اسمي اميره
....................................................................
كانت ريهام جالسه بغرفتها تتحدث مع قاسم
قاسم:مبروك ياقلبي اخيرا بكرا حانكتب الكتاب وتبقي بتاعتي انا وبس
ريهام بخجل :مبسوط
قاسم:بحبك
ريهام بخجل :وانا كمان
قاسم:انتي اي
ريهام:عايزه اقروش فحل بصل
قاسم:تقروشي فحل بصل
يخربيت ابو الرومانسيه الي طلعتيني منها ياشيخه
ريهام:😂😂😂 انت تؤمر يابيشا
قاسم:تصبح علي خير يامراتي.
ريهام:عايز تاكل بصل انت كمان
اغلق قاسم الهاتف بوجهاا
ريهام وتتحدث
اكونش زعل مني
لا لا مالوا البصل دا حتي بيخلي الكبد يفرز الانسولين
................................................ ..............
كانت وعد بغرفتها وافقه مصدومه
وتتطلع بالصوره
كانت سيلااا
تقف ف الصوره ضاحكه
ترتدي فستان اسود رقيق كب من الصدر
ويتدلي بمنحيات جسدها من الاسفل
وشعرها موضوع علي جانب رقبتها
ترتدي قلادتها المحفور عليها اسمها
Sila
وعد:دي مش صورتي
لا لاء
البنت دي شبهي قووي لدرجه اني افتكرتها انا ف الاول
بس دي لابسه السلسله الي لقيتها ف هدوم قاسم
واضح ان خالد
. مكدبش عليا
بس اذا هي كانت حامل
ليه قاسم عذبها لحد ماسقطها
اي دا
الفستان الي لابساه دا انا شوفته ف الهدوم الي جواا
واضح ان قاسم محتفظ بيه هو والسلسله لحد دلوقتي
الساعه 1مساءا
كانت وعد ترتدي الفستان الاسود الخاص بسيلااا
وكانا مفصل عليها وكانها هي
وارتدت القلاده الخاصه ب سيلاا
وقامت بلم شعرها علي جانب رقبتها كالفتاه التي بالصوره وضعت مكيلج رقيق كالفتاه
وتحدثت
وعد:انا بقيت هي
مفيش بينا ااي فرق
مفيش بينا اي اختلاف غير الغمازه الموجوده عندها
تطلعت وعد الي الصوره متحدثه
انتي مين
وانا جيت هنا ليه
دا الي عاصم لازم يجاوبني عليه
انتظرت وعد عاصم الا ان دقت الساعه الثانيه صباحا
كانت وعد جالسه علي الفراش
دخل عاصم بهيبته كالعاده الي الجناح الخاص به
عاصم:سيلااااا
وعد وخلعت القلاده والقتها علي عاصم
وعد:لاء وعد
ومن حقي اعرف كل حاجه عن سيلاااا
وعد:انت اتجوزتني ليه ياعاصم
انطق
عملت دا كله فيا ليه ياعاصم.
انت عملت دا كله فيا لانك معرفتش تعذبها فلما لقيت شبيهتها
قولت فرصه
واخد فرصه تعذيبها
وعد ببكاء
عملتلك اي عشان تدمر حياتي
عملتلك ااي عشان دا كله يحصل فيا
حرررام عليك ذلتني وكسرتني
ومكنتش عارفه اكرهك
والله ماقدرت
انا حبيتك. حبيت قسوتك لاني عارفه انها وراها سر
حبيت غموضك
وخوفك عليا وغيرتك عليا
كل دا مكنتش مبينه بس اني اكون لعبه عندك مجرد شبيه لمراتك عشان تعذبني
دا الي عمري ماحاسامحك عليه ابدا يا عاصم
عمري ماحااسامحك عليه
عاصم ببحه رجوليه حزينه وهنا لاول مره سقطت
دموعه امام وعد
انتي نسخه منها عيونك سودا زيها وشعرك نفس لون شعرها بس انتي شعرك طوويل عنها
نفس ملامح وتقاطيع الوش
بس وشك طفولي اكتر
نفس الطول ليكم نفس الضحكه بس هي كانت عندها غمازات حلوه بتنور الدنيا بضحكتها
تقريبا ظلمتكم انتوا الاتنين
تعرفي انها كمان كانت زيك شغاله ف مطعم بس الفرق هي كانت لقيطه وانت يتيمه
وانا دخلت حياتكم انتوا الاتنين بس الفرق
هي ماتت و مش قادر انساها
تعرفي انا اعرفك من امته
انا اعرفك من خمس سنين
متستغربيش
اه خمس سنين كنت براقبك وعارفك ومعاكي وجمبك
عايزه تعرفي سيلاااا مين
تعالي معايا
اخذ عاصم وعد الي جناحه القديم الخاص بيه هو وسيلااا
انار عاصم الجناح فكان محترق
عاصم:دا كان جناحنا انا وهي
عشت معاها اجمل سنه ف عمري.
حبيتها قوووي حبيتها لدرجه اني لما عرفت انها خانتني مسنتسش اسمعها
واذيتها وجرحتها
وقتلت ابني
وعد:بدموع 😨😨 اي قتلت ابنك
عاصم:اه قتلت ابني وهو في رحمها بدون رحمه ولا شفقه
بدون اي وجه حق عملت المحاكمه وقتلتها هي وابنها
حتي اني مدفنتهاش
خليت الهدم يرموها ف اي خرابه
وعد:اي الجبروت دا
عاصم:حبيتها قووووي لدرجه اني انجرحت واتحولت لشخص تاني معرفش نتيجه الي عمله بعد ماظهرت الحقيقه
وقصي عاصم ماحدث له عن سيلااا
وبنت سينا
ولما كان يريد ان يطلقها تاني يوم الزواج
وعد ببكاء
وانت عملت دا كله لانك كنت فاكرني سيلااا
عشان كدا كنت عايز تشتري عذريتي
كنت عايز تتاكد اني هي
اانت عملت كدا عشان كنت فاكرها مامتيتش
عاصم:ايوووا
ايوا عملت كدا لاني افتكرت هي
ماهو مش معقول اتنين ليهم نفس نبره الصوت ومتشابهين للدرجه دي
لما عرضت عليكي اشتري عذريتك كنت عايز اثبت انها انتي وانك فاقده الذاكره
او اي حاجه
انك رجعتيلي تاني
واني حااكفر عن ذنوبي الي عملتها ف حقك
بس
وعد بصرراخ بس ااي انطق
بس اااي
انت كسرتيني ياعاصم
انا ح
عاصم وانتبه لما ستقوله لكنها تراجعت
وعد:انا كان ممكن استحمل اي حاجه غير اني اكون شبيه ليها
يعني طول جوازنا كنت فاكرها هي وانا مكنتش موجوده بين حساباتك
ودلوقتي
عايز ترجع الطفل الي خسرته زمان
وتسميها سيلاااا زي ماكنتوا عايزين
بس انا وعد ياعاصم
مش سيلاااا
عاصم:انا خاين يا وعد انا خونت الانسانه الي حبتني خونتها مرتين
مره يوم ماصدقت انها خانتني ومره
يوم ماحبيتك ونسيتها
ذهب اليها عاصم
ورجع عند قدميها
انا اهو
عاصم احمد الشريف
جيتلك راكع
وبتاسفلك عن الي سببتهولك زمان وطالب العفو منك
ابدائي معايا من جديد
انا حبيتك
حبيتك من زمان قوووي
وقت مااتاكدت انك مش هي
حرقت كل حاجه كانت بتخص سيلااا زمان
وعد
انا بحبك
هبطت وعد لمستواه
وعد:وانا بحبك قوووي ياتاعبني
ومسحت وعد دموع عاصم قائله
هو احنا مش حانعدي ليفيل البوس ولا اي
عاصم ذهل من ماتفوهت به حبيبته
وعد :انا فكيت الجبس يااعمي
صدرت من عاصم ضحكه رجوليه جذابه
نابعه من قلبه
وعد:سرحانه ف عاصم وف جمال ضحكته
عاصم:هو انا حلو قووي كدا
وعد:قوووووي ياحبيبي
بس اوعي تعمل الي كنت بتعمله زمان
زي الممرضه دي بدل مااجيبها امسح بيها البلاط
حمل عاصم وعد
وعد:حانروح فين
عاصم:حانعدي ليفيل البوس
ودلف الي جناحهم الخاص بادئين حياه جديده..
......................................................................
اميره:اسمعيني
زي ماساعدتك زمان جه الدور انك تساعديني
وعد وخالد
لازم يموتوا
الفصل 22الفصل 22
ف جناح وعد وعاصم
كانت وعد نائمه علي الفراش ترتدي
ثوب نوم ابيض قصير
كانت بااحضان زوجها وشعرها الاسود الطويل يغطي الوساده
استيقظت وعد من نومها
فوجدت عيون عسليه تنظر لها بشغف
وعد:صباح الخير
عاصم:مبتتقالش كدا
وعد:اومال اي
اخذ عاصم شفاه وعد ف قبله رقيقه بث اشواقه لها
وفصل قبلته قائلا
عرفتي بتتقال ازاي
وعد:اه
عاصم:طب طبقي الدرس
قبلت وعد عاصم قبله رقيقه تبث بها حبها له التي لم تكن تعلم انها عشقت من كان سبب حزنها والمها
احبته بجواريحها بل انها عشقت قسوته
صحيح من قال اننا نعشق من يعذبنا ويبكينا
عشقتك جلادي دون وعي من عقلي فقط حكم قلبي
ولقلبي مطلق الحكم
وفصلت قبلتها قائله
وعد: شاطره ف عمل الواجب صح
عاصم:انا شايف اننا لازم نعدي ليفيل البوس دا
فجاه دق الباب بطرقات عاليه
دق دق دق دق
عاصم :😏😏😏 نامي نامي
احنا مش موجدين
كان صوت ريهام عالي
ريهام:افتحي ياوعد اخلصي
اخيييه افتحي اي كل النوم دا
افتحي يابنتي
عاصم :الحماره دي بتخبط ليه دلوقتي
وعد بضحكات عاليه
واضح انك حاتفضل ف ليفيل البوس دا علي طوول
عاصم:😏😏 اومال امبارح كنا بنلعب اي يامدام
كوتشينه
وعد:😂😂 طب افتح بدل ماتكسر الباب
عاصم :نعم ياختي وتشوفك كدا
وعد:فيها اي دي ريهام ياعاصم
عاصم:لا بردو متشوفش جسمك
وعد: ياعاصم انت بتغير من مين
عاصم:يالا غيري هدومك والبسي اسدال
بدل مااغير رائي واساسا انا عايز اعدي ليفيل البوس
وعد:حاضر حاروح البس بيجامه
عاصم:لا اسدال ولفي الطرحه كمان.
وعد:ليه
عاصم واعطاها قبله علي خدها
عاصم:يالا بس اسمعي الكلام ولا نعدي ليفيل البوس
وعد:لا وعلي اي
ذهبت وعد لغرفه الملابس وارتدت الاسدال
فتح عاصم الباب لريهام
عاصم وهو يتاوب
عاصم:اي ف اي ياريهام مالك بتزعقي عل الصبح كدا
ريهام:صبح اي بس الساعه 10
عاصم ومسك ريهاك من قفاها
عاصم:بتصحيني ليه بردو
ريهام :عايزه وعد
جاءت وعد مرتديه اسدال الصلاه
ريهام: مفتحتيش ليه ياوعد عل طوول
عاصم:هي البعيده عاميه مش شايفاها لابسه اي
ريهام:اسفه ياقلبي قطعت صلاتك
طيب انا حاانزل دلوقتي ولما تخلصي تلحقيني
ذهبت ريهام من الغرفه
وعد:داانت
عاصم بضحكه رجوليه جذابه
عارف عارف
بس جوزك كان قناص ف الجيش
فتلاقيني ف المكايد والخدع
وعد:استاذ
عاصم :بس معاكي انتي عايز ابقي تلميذ
وعد: امم افكر ادخلك class بتاعي
عاصم:ماتيجي
وعد:اجي فين
عاصم:نجيب مليجي
لم يعطيها الفرصه للاعتراض وحملها عاصم ليؤدوا طقوسهم الخاصه بهم
طقوس الحب
.....................................................................
ف غرفه الصالون بالاسفل
كانت ريهام تتحدث الي جميله
ريهام:ماما الفستان لسه مخترتهوش
وفي حجات كتير ناقصه والفرح بعد يومين
واخذت تبكي كالاطفال. 😭😭😭😭
حاسه اني حاابقي عروسه وحشه
وخايفه مكونش زوجه صالحه
وقاسم يكرهني بعدين
جميله:ياحبيبتي بلاش توتر
افرحي يابنتي وبعدين انتي حاتبقي احلا عروسه ف الدنيا وانا ووعد حانساعدك ونبقي معاكي علي طووول متقلقيش
ريهام :خايفه
جميله :ليه بس
افرحي يابنتي دي ليله مبتجيش ف العمر غير مره واحده بس
جميله :هي فين وعد
ريهام:روحت صحيتها
حاتكمل صلاه وحاتنزل
جاء احمد لغرفه الصالون
احمد:هااا ياريهام عجبتك القاعه
ريهام :لسه حااروح اشوفها انا وقاسم كمان ساعه
احمد:لوحدكم
ريهام:لا حااخد وعد معايا عشان نروح الاتليه نجيب الفستان
احمد:طيب ياحبيبتي
انا طبعت الدعوات وحاتتبعت كمان ساعتين
اخيرا حانسربوكي ياقرده
ريهام:اخص عليك طب مين حايجبلك السجاير تشربها من ورا ماما بعدي
مسكت جميله ريهام من قفاها
ريهام:ياجدعان حررام عليكم
بلاش ام المسكه دي داانا عروسه حتي
احمد: اموت واقابل الدكتور الي سحبك من لسانك
دا
جميله:ليه حاتخليه يجبلك سجاير
احمد:دي عبيطه ياحبيبتي انتي بتصدقيها
جميله:انت عارف انها بتضرك وبتشربها بردو من ورايا
ريهام :😂😂😂😂 سوري بقي يابيبي
مش حايعمل كدا تاني
احمد :اه خلاص اخر مره
ريهام:مش مصدقاك
قوووول والنيييعمه عشان اتاكد
احمد:والنييييعمه انتي بت كلب
ريهام:😂😂😂😂😂😂 ماشي ياسطا
جميله:اي داااا
الي بتقوله للبنت دا هي ناقصه تفسد ملافظها
احمد: احم طب اروح انا بقي
ذهب احمد لعمله
ريهام :ماما هي وعد اتاخرت كدا ليه
كل دا بتصلي
جميله :سبيها تنزل براحتها
ريهام:بس انا كدا حااتاخر علي قااسم
انا حااطلع اشوفها تاني
جميله : لاء يمكن تعبانه بلاش تزعجيها
حااروح انا معاكي
ريهام :طويب يالا بينا
هاتف ريهام قاسم
ريهام:قاسم انا وماما جاهزين انت حاتعدي علينا امته
قاسم :انا برا يا حبيبتي مستنيكم
ريهام:احنا طالعين
اغلقت الهاتف
جميله:هاا وصل
ريهام :ايوا ياحبيبتي بررا اهو
خرجت جميله وريهام من القصر
قاسم:اهلا مدام جميله
جميله :اهلا بيك ياابني انا حااجي معاكم اذا مايضايقكش
قاسم:ازاي يافندم تقولي كدا اهلا بيكي تنوري
ريهام :كنت حاابه اعرفك علي وعد مرات اخويا النهارده
بس هي تعبانه
قاسم:سلامتها الجايات اكتر من الرايحات
........................................................................
ذهب قاسم مع ريهام وجميله
ف الاتليه
واختارت ريهام ثوب زفاف جميل
ورقيق مناسب لها
كان يشبه اثواب الاميرات
ثوب ابيض ذو اكمام من الدانتيل
ضيق من الصدر ويتدلي من الخصر بااتساع كبير
ذو زخارف رقيقه
كانت ريهام فرحه بذلك الثوب ورفضت قاسم ان يراها وهي ترتديه
ليتفاجيء به ف حفل الزفاف
جميله:ماشاء الله يابنتي قمررر
ريهام:بجد
جميله:ايوااا طبعا انا بنتي ست البنات
خرجت ريهام من الاتليه
قاسم:ليه مخلتنيش اشوفك
ريهام:لاء مفاجاءه
قاسم :ظالمه
ريهام:اشي 😇😇
جميله:يالا ياولاد بقي نشوف القاعه
ذهبوا الي قاعه فوجدوها
قاعه تكفي ل 1000شخص
ذات ديكور ابيض مؤڤ
ومزينه بزهور البنفسج والستائر البيضاء
والكوشه كانت عباره عن كراسي مزينه بزهور الياسمين المفضله لريهام
كان قاسم يمشي بجوار ريهام الا ان ضعف
ولم يكن قادر علي المشي
(معلومه طبيه
فيروس HIV :الايدز
صحيح ماانوجدش. علاج يشفي الجسم منه بس المسكنات الي بتتاخد بتقلل الاعراض للمرض
زي ضمور العظام
وممكن تسبب شلل كلي ف الجسم دا غير تساقط الشعر وممكن يعمل حالات تانيه اخطر بكتير ف مراحله المتقدمه.... منقووول)
المهم
قاسم لم يتحمل الوقف فسقط ارضا
ركضت ريهام اليه
ريهام:مالك
جميله:سلامتك
قاسم:لا بس دوخت شويه
جميله:ليه كدا ياابني
قاسم:لا بس من ضغط الشغل
جميله :سلامتك ياحبيبي
يالا نروح عشان ترتاح
تماسك قاسم واوصل ريهام ووالدتها لمنزلهم
ف سياره قاسم
بدات اعراض المرض تظهر عليه مره اخري
فكانت يده ترتعش بجنون
وجسده غير قادره علي السكون
بعد نصف ساعه
تعب عقل عاصم من المجهود الجسدي الذي حدث اثناء ارتعاشه
وغفي بسيارتها
علي احد الطرق الجانبيه
........................................................................
الساعه 1بعد الظهر
كانت وعد مستيقظه تتطلع بملاح عاصم
تحفظ ملامح وجهه عن ظهر قلب
عاصم بااعين مغمضه
عاصم:قمورر وانا نايم صح
وعد:انت صاحي
عاصم:عايزه تبقي جمبي واغمض عيوني
وعد:ودا من امته
عاصم:من زمان قوووي
مم اما كنتي ف الثانويه
وعد:بجد
عاصم:اومال مدرس الكيمياء دا مين الي كسرله دراعه وخسره شغل شهر
وعد:😯😯 هو انت
عاصم:عايزاه يقولك معجبك بيكي واسكتله
وعد:وانت عرفت ازاي
عاصك:😒😒 عيب عليكي
قولنا كنت شغال ف الجيش قناص احلف
وعد:لا بجد عرفت منين
عاصم:السوال مش كدا
وعد:اومال ازاي
عاصم:السؤال هو انا امته سبيتك ومعرفتش عنك حاجه
انا دايما معاكي ومسبتكيش لحظه
وعد:انت تعرفني من امته
عاصم :حااحكيلك
بعد ماعرفت حقيقه الخداع الي عملته صبا عليا
وقتها اخدتها
عذبتها وريتها من العذاب الوان والوان
وعد:هو في كره وحقد كدا ازاي تعمل البنت دي في سيلااا كدا
مين صبا دي ياعاصم ازاي اتجوزت المجرمه دي
عاصم:صبا دي تبقي بنت سينا
دي المجرمه الي عقدتني من كلمه عذريه
وعد:ازاي
عاصم:خدعتني
حطت ف الاكل حبوب مهلوسه
عملت معاها علاقه غير شرعيه ولما صحيت من النوم لقيت واخد حاطط سلاحه وهي بتعيط بتهمه اني اعتديت علي عذراء
وعد:اومال اي
عاصم:بنت سينا ابوها زرعها ف القبيله عشان تخدعني
ازاي هي عذراء
وهي بالاصل ارمله
وعد:اي الجبروت دا
هو الشرف فيه غش
دي مش بني ادمه
دي لاعندها لا دين ولا اي حاجه
عاصم:تعرفي
حتي اني وانا بقتل ابني حسيت اني بريحه اني بخلصه من ام زي دي ابني كان يستحق ام زي سيلااا
صبا لو خليتها تجيب ابنها
كانت مليته حقد وكره
اخذت وعد عاصم بااحضانها
وعد:لو مش عايز تحكي بلاش تتعب نفسك
احتضنها عاصم بقوه
عاصم:صدقيني وجودك جمبي مش مخليني محتاج حاجه
متسبنيش يا وعد
انا اتعذبت كتير قوووي
الراجل بينكسر وقت الخيانه
كسره مالهاش رجعه تاني
كسره تقتل
اخرجت وعد عاصم من احضانها واضعه يدها علي فمها
وعد:ماعاش ولا كان الي يكسرك
ماعاش ولا كان الي يقهرك
انت عاصم جوزي وحبيبي وسندي
انسي اي حاجه توجعك
انا معاكي عمري ماحاسيبك
بلاش تحكي حاجه حاتوجعك
عاصم:لا حااحكيلك كل حاجه
بعد ماعرفت ان سيلاا بريئه روحت للخدم الي دفنوها
Flash
الخدامه:يابيه انا لقيت فيها الروح ودينها مستشفي حكومي
عاصم:مستشفي اي
الخدامه:معرفش يابيه دا من كام شهر
عاصم:انطقي افتكري بسرعه
الخدامه:اااه افتكرت كانت مستشفي اورام القريبه من الميدان
Back
وعد:وبعدين
سيلاا طلعت عايشه ازاي
عاصم:وقتها روحت وسالت ف المستشفي
وبيانات مجهوله ومعرفتش حاجه عنها بس
وعد:بس اي
عاصم:فضلت اسال ف كل المستشفيات القريبه والبعيده
حتي اني سالت مافيا تجاره الاعضاء لان الجثث الي مش بتبقي ليها اهل
بتبقي اعضاءها من نصيب المافيا
وعد:وبعدين
احتضن عاصم وجه وعد
عاصم:بعد سنه من البحث
ظهرتي انتي
وعد:ازاي
عاصم:روحت تاني للمستشفي علي امل اني الاقي اي حاجه
وقتها كنتي بتجري وتعيطي
وبتقولي نوجااا حد يساعدنا
اتجمدت ف مكاني اتصدمت مكنتش عارف اعمل اي
اخدك ف حضني
ولا اركع واطلب العفو والسماح
ولا اهرب لاني عارف انك حاتشوفيني صغير وضعيف قوووي بس وقتها اتصدمت
وقتها انتي جريتي من جمبي
وقتها قولت الي حصل دا ياانتي كرهتيني قوووي لدرجه انك نسيتيني
ياانتي مش سيلاااا
وكرهت الاحتمال التاني واستبعدته
وقولت لاء انتي سيلاااا يمكن مش فكراني او فقدتي الذاكره من الي اتعرضتيه
بس ااوجعت اول ما سمعت اميره بتقولك ياوعد
بس قولت يمكن الناس الي ساعدوكي سموكي وعد وانك فاقده الذاكره
بس عرفت كل حاجه عنك
وانك وعد مش سيلااااااا
وعد:طب ليه استنيت خمس سنين عشان تقولي
عاصم:انا مكنتش مستني خمس سنين ولا كنت حااقولك حاجه
وعد:اومال ااي
عاصم:ف الخمس سنين دووول كنت مبسوط قوووي وانا بشوفك اه انتي مش سيلااا بس شايف وش سيلااا سامع ضحكتها ونبره صوتها
دقات قلبك كانت بتديني الامل ان سيلااا لسه عايشه
بس
وعد:بس ااي
عاصم:ف الخمس سنين كنت مستمر ف البحث عن سيلاااا وكل مااحس انها ماتت
اجي اشوفك من بعيد عشان يتجدد الامل تاني انها لسه عايشه لحد ماجه اليوم ولقيتها
مدفونه ف مدافن الصدقه
كان عاصم يبكي بحرقه
احتضنته وعد واخذت تهدهده كالاطفال ليطمن ويتوقف عن البكاء
عاصم :ماتت واندفنت ياوعد وهي مش مسمحاني
ماتت غضبان عليا
ماتت واندفنت ف قبرها مظلومه
ماتت
وعد:وليه ياعاصم قولت انك عايز تشتري عذريتي
عاصم:كنت بكدب نفسي وبقول انك هي
وعد:بعدكاعرفت انها اندفنت
عاصم:ايوا
قولت العذريه هي الي حاتثبت اذا كنتي سيلااا او وعد
وعد:وليه طلقتني تاني يوم
عاصم:مكنش باايدي
بنت سينا هربت من المكان الي كنت حابساها فيه
وسايبه رساله تهديد كمان
عايزاني اضحي بيكي انتي كمان واخسرك
وعد:يعني انت مكنتش عايز تخسرني ولا كنت فاكرني سيلااا وعايز شبيهيتها
عاصم:انتي عمرك ماكنتي شبيهتها
انتي وعد
وعد وبس
البنت الي حبيتها
ومكنتش عارف بدا غير لما كنتي حاتروحي مني
وقتها لقيت نفسي بعيط وبقول وعد مش سيلااا وقتها عرفت انك حبي الوحيد الي عمري حاينتهي لو مكملتهوش معاكي
اخذت وعد عاصم بااحضانها
خد عهد عليا من دلوقتي
قلبي مش حاينبض غير ليك وبس
وحياتي كلها حاتكون معاك
عاصم:بجد
وعد:طبعا
عاصم:طب اثبتيلي
وعد:ازاي
عاصم:😏😏😏 خلينا نعدي ليفيل البوس
........................................................................
ف شقه اميره
اميره:فاكراني
صبا:الدكتوره الشمال بتاعه العياده اياها
اميره:بس الدكتوره الشمال دي لولاها كنتي ف الشقه يامكسور دراع يا رجل
يامحروقه
يامسمومه زي ماعاصم كان عايز يعمل كدا فيكي
صبا:عايزه اي
اميره:خالد ووعد لازم يموتوا
صبا:طب وعد وحااستفيد
خالد حايفدني موته باايه
اميره :موته تمن مساعدتي ليكي
صبا :تمام
م طعنت صبا اميره بقلبها
اميره:ان ان انت و واحده خ خ خاينه
صبا:بنت سينا لا بتتهدد ولا بتتساوم
وانت بقيتي كارت محروق ومش مفيده دلوقتي
يالا حاابقي اقري الفتحه عليكي
........................
جميله
الساعه 7ونص
والعريس مجاش ياعاصم
ريهام ببكاء
م مجاش
كانت وعد بتقرا رساله لهم
انا اكتشفت ياريهام انك مش البنت الي حبيتها وانو كان مجرد اعجاب بس مش اكتر
سامحيني
مش حااقدر اتجوزك
واظلمك معايا
انا لقيت قلبي مش معاكي
انا اسف
تعليقات
إرسال تعليق