رواية كان في و خلص يا بيبي الجزء العاشر
للكاتبة/حنان حسن
بعدما شوفت زغلول ادامي...
اتاكدت ان الي كان في الغرفة شخص تاني
او بمعني اصح شخصين ...
وعشان كده
رجعت بسرعة
عشان اشوف مين الي كانوا عندي في الغرفة ...
وبسرعة فتحت الباب
عشان اتفاجئ...
ادامي بعماد زوجي
الي كان قالع ملابسة ....ومنتظرني في غرفتي
ولما فتحت علية الباب لقيتة
مشغول بمكالمة تليفون...
واول ما شوفتة رجعت بضهري بسرعة
وروحت عشان... اجيب سهام
وكان لازم تيجي تشوفة بعنيها لانها مكنتش مصدقاني
وبالفعل... روحت لسهام المطبخ لكن... ملقتهاش
و فضلت ادور عليها في الفيلا
لغاية ما لقيتها
في غرفة هند ....ودخلت عليها وانا بلهث ....وبنهج
ومش قادرة اخد نفسي
فا سالتني سهام
قالت..
مالك بتنهجي كده ليه؟
للكاتبة حنان حسن
قلت..مفيش وقت للكلام يا سهام
تعالي عايزة اوريلك عماد بعينك عشان تصدقيني
بعد ما استمعت سهام لكلامي
جت معايا بسرعة
لكن علي ما وصلنا لغاية غرفتي ملقناش عماد
فا سالتني سهام
فين عماد ده الي صدعتيني بيه يا فريدة؟
قلت...صدقيني يا فريدة ..
انا كنت لسة شايفاة هنا
حتي بالامارة كان قالع هدومة و.......
وقبل ما اكمل كلامي...
شوفت الجاكت بتاع عماد علي الكرسي
فا شاورت بايدي علي الجاكت بتاعة
وقلت...
بصي علي الجاكت ده كده؟
ده الجاكت بتاع عماد...
واكيد سابة..
وملحقش يلبسة
لما شافني رايحة استغيث بحد ينقذني منه
بصت سهام علي الجاكت
ولما فتشت في جيوبة
لقت بطاقة عماد... والفيزا بتاعتة
وغيرها من الاوراق والكروت الخاصة بعماد
وبعدها بصت سهام حواليها في الغرفة
لقت المكان مبعثر
وده كان بيدل علي وجود شخص بالغرفة
لاننا لقينا...
بقايا مشروب مياه غازية... وعقب سيجارة
ما زالت مشتعلة
للكاتبة حنان حسن
وحتي الغرفة....
كانت ريحتها معبقة بالبرفان الي كان ديما يحطة عماد
ولما سهام شافت الاثار دي كلها..
خرجت بسرعة علي البواب
وطلبت منه ...يدور علي عماد
لانها كانت بدات تشك في امر الشخص
الي بينتحل شخصية عماد
وبدت علي وجهها الحيرة
لان الشواهد كلها بتقول ان عماد
ممكن يكون لسة عايش
وزاد شكها في امر عماد ...
لما فرغت الكاميرات
الي علي باب الفيلا
وشافت شخص في الكاميرات
بيتسلل للفيلا
اثناء ما كان البواب بعيد عن البوابة
وشافت نفس الشخص... بيتسلل مره اخري
وهو بيخرج من الفيلا
وهو بيحاول يرتدي ملابسة
للكاتبة حنان حسن
لكن للاسف...
الكاميرات مكنتش جايبة وجهة
لا في الدخول ....ولا الخروج
لكن كان من الملاحظ
حنان حسن - كاتبة روائية

الرئيسيةقصص و رواياترواية كان في و خلص يا بيبي
رواية كان في و خلص يابيبي - الجزء العاشر
2 Hanan Hassan 7/30/2021
رواية كان في و خلص يا بيبي الجزء العاشر - للكاتبة حنان حسن - ستجد الرواية كاملة على المدونة - قراءة ممتعة. قصص,روايات,رواية,قصة,حنان حسن
رواية كان في و خلص يابيبي - الجزء الخامس
رواية كان في و خلص يابيبي - الجزء الرابع
رواية كان في و خلص يا بيبي الجزء العاشر
للكاتبة/حنان حسن
بعدما شوفت زغلول ادامي...
اتاكدت ان الي كان في الغرفة شخص تاني
او بمعني اصح شخصين ...
وعشان كده
رجعت بسرعة
عشان اشوف مين الي كانوا عندي في الغرفة ...
وبسرعة فتحت الباب
عشان اتفاجئ...
ادامي بعماد زوجي
الي كان قالع ملابسة ....ومنتظرني في غرفتي
ولما فتحت علية الباب لقيتة
مشغول بمكالمة تليفون...
واول ما شوفتة رجعت بضهري بسرعة
وروحت عشان... اجيب سهام
وكان لازم تيجي تشوفة بعنيها لانها مكنتش مصدقاني
وبالفعل... روحت لسهام المطبخ لكن... ملقتهاش
و فضلت ادور عليها في الفيلا
لغاية ما لقيتها
في غرفة هند ....ودخلت عليها وانا بلهث ....وبنهج
ومش قادرة اخد نفسي
فا سالتني سهام
قالت..
مالك بتنهجي كده ليه؟
للكاتبة حنان حسن
قلت..مفيش وقت للكلام يا سهام
تعالي عايزة اوريلك عماد بعينك عشان تصدقيني
بعد ما استمعت سهام لكلامي
جت معايا بسرعة
لكن علي ما وصلنا لغاية غرفتي ملقناش عماد
فا سالتني سهام
فين عماد ده الي صدعتيني بيه يا فريدة؟
قلت...صدقيني يا فريدة ..
انا كنت لسة شايفاة هنا
حتي بالامارة كان قالع هدومة و.......
وقبل ما اكمل كلامي...
شوفت الجاكت بتاع عماد علي الكرسي
فا شاورت بايدي علي الجاكت بتاعة
وقلت...
بصي علي الجاكت ده كده؟
ده الجاكت بتاع عماد...
واكيد سابة..
وملحقش يلبسة
لما شافني رايحة استغيث بحد ينقذني منه
بصت سهام علي الجاكت
ولما فتشت في جيوبة
لقت بطاقة عماد... والفيزا بتاعتة
وغيرها من الاوراق والكروت الخاصة بعماد
وبعدها بصت سهام حواليها في الغرفة
لقت المكان مبعثر
وده كان بيدل علي وجود شخص بالغرفة
لاننا لقينا...
بقايا مشروب مياه غازية... وعقب سيجارة
ما زالت مشتعلة
للكاتبة حنان حسن
وحتي الغرفة....
كانت ريحتها معبقة بالبرفان الي كان ديما يحطة عماد
ولما سهام شافت الاثار دي كلها..
خرجت بسرعة علي البواب
وطلبت منه ...يدور علي عماد
لانها كانت بدات تشك في امر الشخص
الي بينتحل شخصية عماد
وبدت علي وجهها الحيرة
لان الشواهد كلها بتقول ان عماد
ممكن يكون لسة عايش
وزاد شكها في امر عماد ...
لما فرغت الكاميرات
الي علي باب الفيلا
وشافت شخص في الكاميرات
بيتسلل للفيلا
اثناء ما كان البواب بعيد عن البوابة
وشافت نفس الشخص... بيتسلل مره اخري
وهو بيخرج من الفيلا
وهو بيحاول يرتدي ملابسة
للكاتبة حنان حسن
لكن للاسف...
الكاميرات مكنتش جايبة وجهة
لا في الدخول ....ولا الخروج
لكن كان من الملاحظ
ان الشخص ده كان بيرتدي الجاكت
الي احنا لقيناه
في اثناء الدخول
لكن... في الخروج لم يكن يرتدية..
ووقفت سهام مسهمة..
ومش قادرة تستوعب الي بيحصل
وقالت..الي بيحصل ده مش طبيعي
ياتري مين الشخص ده
؟
بعد ما سمعت سؤالها
فضلت الطم
واقولها..
الشخص ده هو ... عماد انا متاكده يا سهام
لاني شوفتة كذا مره
وفضلت اعيط
واقول....
يلهوي....
ده زمانة راجع ينتقم مني
وهيقتلني..
ردت سهام بثقة
وقالت...يا بنتي افهمي انا كشفت علي عماد ساعتها بنفسي واتاكدت انه مات
وطبعا انا مقتنعتش بكلام سهام
وفضلت..
اقولها ...
استحالة ....انا مش مصدقة ان عماد مات اصلا
انا متاكدة انه عايش...
وراجع ينتقم مني علي الي عملتة فيه
وعشان كده ...انا لازم
اهرب من هنا فورا
ولقيت ايدي واطرافي كلها بترتعش
وقولتلها....
ارجوكي يا سهام اتصرفي...
وابعدية عني
باي طريقة انشلة حتي نعيد محاولة قتلة تاني
ردت سهام
للكاتبة حنان حسن
وقالت...
اهدي بس يا فريدة
استحالة يكون عماد عايش
وفي اللحظة دي
حسيت اني فقدت اعصابي
وفضلت اتوسل لسهام
وقلت...
لا يا سهام انا متاكده ان عماد عايش
لان الطريقة الي مات بيها عماد مكنتش مقنعة
دا كل الي حصلة انه وقع عليه شوية مية سخنة
و استحالة شوية مية مغلية يكونوا هما الي اتسببوا في وفاتة
اكيد عماد وهمنا انه مات ....
عشان يرجع ينتقم مننا
وفضلت اتوسل لها
وقلت..
ارجوكي يا سهام
ابعدي عماد عني ....واقتلية
وخلصيني منه
انا كرهته ...
ومش متخيلة انه يرجع يقرفني في عيشتي تاني...
بصتلي سهام
وقالتلي...
اهدي بس يا فريدة
انا متاكده ان عماد مات لاني انا الي قتلتة بايدي
قلت...ازاي انتي الي قتلتية؟
بايدك ؟
هو عماد مش ماتبالمية المغلية الي انا وقعتها عليه انا وهند؟
ردت سهام
وقالت...
لا طبعا .... المية مكنتش السبب في موتة ... انا الي خلصت عليه بايدي زي ما بقولك
وسالتها...
عشان اتاكد من المعلومة الي قالتهالي
قلت...خلصتي عليه بايدك امتي وازاي؟
ردت سهام
وقالت..
انا يومها خوفت لا عماد لسانة يرجع يتعدل ويبلغ عن الي حصلة...فا خلصت علية
(بحقنة هواء)
عشان اضمن انه مات فعلا
بصيتلها بدهشة
وسالتها...
قلت يعني انتي الي قتلتي
عماد ؟
ردت سهام
وقالت... ايوه
قلت...يعني مكنش في تنبأ بموتة ولا حاجة؟
ردت سهام
بعدما اخدت بالها ....
انها ورطت نفسها...
باعترافها ليا بقتل عماد
وقالت...
انا قتلتة ..
عشان انقذك من ظلمة...
وقسوتة... والافتراء الي كان بيفترية عليكي...
يا فريدة
للكاتبة حنان حسن
وسواء ...تنبأت بموتة بقي.... ولا متنباتش
مش هتفرق
وسالتني سهام بلوم
وقالت...
انتي نسيتي جوازة من نورهان وكل الي عملو ا فيكي هو وهي
الاتنين ظلموكي والاتنين كان لازم يموتوا؟
استمعت لسيل الاعترافات الي نزل من لسان سهام
وقلت احاول استزيد من الاعترافات
فحاورتها...
وقلت..اديكي قولتي بلسانك
الي عملوه فيا هما الاتنين
ولو كنتي صديقتي و فعلا عايزة تساعديني
كنتي قتلتي نورهان كمان
لان نورهان دمرتني و سرقت مني جوزي.....
واتسببت في ان بنتي تعيش يتيمة...
متفتكريش ان قتلك لعماد لوحده شفي غليلي
ردت سهام
وقالت...ومين قالك اني مقتلتهاش هي كمان؟
قلت..لا....انا مش مصدقاكي طبعا انتي بتكدبي
لاني يوم ما نورهان ماتت ...
انا الي اخدتكم علي غرفة نورهان...
و لما فتحتلكم الباب
علي نورهان
دخلتم معايا ولقيتوها ميتة بسكتة قلبية
للكاتبة حنان حسن
ردت سهام
وقالت...
الكلام ده الي احنا قولنهولك ساعتها... ووهمناكي بيه
لكن الحقيفة ...
هي... اني دخلت انا وهند عندك الشقة
بالمفتاح الي معانا
بدون ما تشوفينا
وقتلنا عماد ...وهند مراتة (بحقنة هواء)
وبعدها ....
خرجنا ....ورجعنا تاني بعدها
وخبطنا علي الباب
وكل ده ....
عشان نساعدك.... ونخلصك منهم
و نتاكد ان عماد ....ونورهان ماتوا فعلا
وبصتلي سهام
واضافت
قائلة
عشان كده
انا متاكده ان عماد مات
ولازم دلوقتي نعرف مين الي بينتحل شخصية عماد
وبيعمل كده ليه؟
وعايز من كده ايه؟
بصيتلها بدهشة
وقلت...فعلا طالما الموضوع كده....
وعماد مات فعلا...
يبقي مين الي بيعمل كده يا تري؟
ردت سهام
وقالت...
انا عارفة الشخص ده جاي تبع مين
ومين الي بيسهلة دخول الفيلا
قلت...تقصدي ان في حد متفق مع الشخص ده
عشان يوهمنا ان عماد لسه عايش؟
قالت...ايوه بالظبط كده
للكاتبة حنان حسن
فا سالتها؟
قلت. ..وتفتكري مين الي اتفق مع الشخص ده؟
عشان يدخل الفيلا و ينتحل شخصية عماد؟
قالت... زغلول
قلت...معقولة؟
قالت...زي ما بقولك كده
الشخص الي بينتحل شخصية عماد ده
جاي تبع زغلول
وقبل ما ارد عليها
سمعنا حركة خارج الغرفة
فاخرجنا بسرعة انا وسهام....
وفتحنا الباب
واتفاجئنا بزغلول في وشنا
واول ما شافنا
لقيتة بيقولنا..
خير يا مزمزلات؟
سمعتكم بتذكروا اسمي
كنتوا عايزني في حاجة؟
رديت بغضب
وقلت....
اولا مينفعش تقف جنب الباب بالمنظر ده
وبعدين ....احنا لو محتاجين لخدماتك
هنتصل بيك
من خلال الموبيل
او هنيجي لغاية عندك...
اقترب مني زغلول
وقالي...
معلش يا فورتيكة... اصل غصب عني
قلبي بيجيبني كل شوية ناحية غرفتك معرفش ليه
بصيتلة بقرف
وقلت... طيب اتفضل دلوقتي عشان
انا.... والدكتورة سهام بنتكلم كلام حريم
ومينفعش انت تسمعه
ابتسم زغلول
وقال....طيب ما تتكلموا
منا بحب اسمع حكاوي الحريم
قلت... حكاوي حريم ايه
الي عايز تسمعها ؟
سمعت الرعد في ودانك
يا شيخ
اتفضل يلا من هنا
عشان الدكتورة هتقولي كلام سر
للكاتبة حنان حسن
رد زغلول باستسلام
وقال.....هقول ايه ؟
مقدرش اعترض علي اوامرك يا فورتيكة
منتي متحكمة فيا وفي قلبي يا مستبدة
وبصلي زغلول شوية
وبعدين
قالي...
انا همشي دلوقتي
بس خدي بالك ان الليل قرب يخلص و........
وقبل ما يكمل كلامة
قاطعتة...
وقلت....
خلاص فهمت ....وحفظت
لازم ننجز عشان الليلة ليلة دخلتنا صح؟
مش انت عايز تقول كده؟
رد زغلول
وقال..اسملة عليكي وعلي نباهتك
يا فورتيكة قلبي
كلامك مظبوط
عموما انا هستناكي
في اوضتنا
وهفضل اصبر الصبر
عشان يصبر علي صبري
رديت عليه بزهق
وقلت...
بص يا اخ زغلول...
انا من يوم ما شوفتك وانا الحاجة الوحيدة الي بدعي بيها ربنا هي الصبر
فا اتفضل بقي وامشي عشان اقفل الباب
وبالفعل مشي زغلول
وكانت سهام
واقفة تسمع الكلام الي دار بيني وبين زغلول
بدون ما تنطق بكلمة واحدة
وكان واضح ان سهام جابت اخرها
من زغلول
وبتتوعدله بمصيبة
وده كان باين... من نظراتها لزغلول
وكان باين كمان
انها ناويالة علي نية
من تحذيرها ليا
لما حذرتني اني مقربش من غرفة زغلول
المهم ....
بعد ما نبهت عليا سهام اني افضل في غرفتي
واقفلها بالترباس من الداخل ...
ومخرجش منها مهما حصل
تركتني سهام وخرجت
وبعد شوية...
سمعت ثلاث خبطات عندي علي الباب
فا فتحت بسرعة
ولقيت في وشي الشخص الي انتحل شخصية عماد
واول ما شافني ادامة
قالي...برافووو عليكي يا فريدة...
بفضلك قدرنا نسجل لسهام اعتراف
بقتلها لعماد ونورهان
ابتسمت ...
وقلتلة
انا الي مفروض اشكرك يا سليم
لان لولا الخطة الي انت حطتها... وانتحالك لشخصية عماد
مكناش هنقدر نوقع سهام وهند
طبعا انتوا دلوقتي توهتوا مني
ومبقتوش فاهمين حاجة
انا هفهمكم كل حاجة
بس عشان تفهموا لازم اعمل فلاش باك
وارجع بالاحداث للخلف
للكاتبة حنان حسن
ومش هنرجع للخلف اوي
احنا هنرجع ليوم ما قابلت سليم في المستشفي بتاعتة
ويومها تعاطف معايا ....
وجه يوصلني بسيارتة
لانه كان فاكر ان قلبي واجعني
وفي الطريق
اتكلمنا ....واخدنا ارقام بعض
ووعدتة باني هكلمة اول ما اروح البيت
عشان اطمنة عليا
وكنت ناوية فعلا اني اكلمة تاني
لاني حسيتة حد محترم
بيتميز بقلب طيب وشخصية جميلة
لكن لما روحت البيت
معرفتش اكلمة
لان موبيلي وقع في المية
وباظ
فا اضطريت ابحث عن موبيل عماد
عشان احط فيه الخط بتاعي واكلمة منه
واثناء ما كنت بتفرج علي موبيل عماد وبتفحصة....
اتفاجئت...
بصدمة عمري
الي قلبت حياتي كلها.... وخلتني اكتشف اني كنت اكبر بني ادمة غبية
والمفاجئة...
كانت لما شوفت بالصدفة
فيديوا اباحي جديد لعماد
مع امراه اخري غير نورهان
ولما ركزت مع تلك المراة في الفيديوا
اتفاجئت...
بان تلك المراة الساقطة هي (سهام )
ومكنتش مصدقة عنيا
لما شوفت سهام مع عماد
في الاوضاع القذرة دي
وفضلت فترة من الوقت
مصدومة ...
وكان حد خبطني علي دماغي
لكن بعد شوية
لقيتني بفتح الواتساب
وقرات الرسايل الي كانت بين سهام... وعماد
للكاتبة حنان حسن
وعرفت انهم كانوا علي خلاف مع بعض
بسبب انه كان وعدها بالزواج ومؤخرا
بدا يتهرب منها بسبب ظهور نورهان في حياتة
المهم..اني لما عرفت المعلومات دي
لقيت نفسي طلعت حمارة كبيرة
وسهام قدرت تورطني في جريمة قتل عماد
عشان تنتقم منه...
يعني سهام انتقمت من عماد بايدي انا
روحت بسرعة علي المحامي عشان
يشوفلي حل في الجريمة الي ورطتني فيها سهام
بمساعدة هند
وبيبتزوني ....
وبيهددوني بيها كل شوية
وبالفعل.... روحت لنتنياهوا المحامي
وشرحتلة كل حاجة
وساعتها نتيياهوا طلب مني اني امنحة شوية وقت
لانة محتاج معلومات زيادة عن سهام وهند
عشان يقدر يحدد ازاي هيجيبلي حقي منها
وبالفعل اخد المحامي وقتة
و قدر انه يخدع (ام سهام)
وقام نتنياهوا بخداع( ام سهام)
وعرفها بنفسة علي انه شخصية مهمة ويعمل مع المخابرات
واوهمها ان سهام بتشتغل معاهم
وهما عارفين كل حاجة عنها
لكن بينقصهم بعض المعلومات
واستدرجها باسلوب اليهود
واستطاع انه ياخد منها معلومات خطيرة عن سهام
وحذرها ان تخبر احد بمقابلتة لها حتي سهام نفسها
وفجر المحامي امامي اكتر من مفاجئة من العيار الثقيل
واول مفاجئة ...
كانت (ان سهام بتكن ليا العداء من زمن بعيد)
والسبب..
ان من زمن بعيد
للكاتبة حنان حسن
سهام اكتشفت...
ان ابويا كان علي علاقة
(بام سهام )
و لما سهام اكتشفت المصيبة دي
صارحت ابوها بالي عرفتة
وطبعا ابوها طار عقلة
لما عرف ان زوجتة علي علاقة بابويا
وكان ناوي انه ينتقم من ابويا
لكن...الي حصل
ان والد سهام اختفي في ظروف غامضة ...
ومحدش عرف هو راح فين
فا اعتقدت سهام ان ابويا قتلة
ومن هنا ....
بدات تخطط سهام انها تنتقم من ابويا
وكان انتقامها قذر زيها
لانها اطلقت الاشاعات وخاضت في عرض امي وادعت بان سلوكها بطال...
مما جعل الشك يتسلل لراس ابويا....
وبدء ابويا يعامل امي بكل قسوة
مما جعل امي تترك لنا المنزل وتهرب
فتاكد ابي حينها ان امي قد خانتة بالفعل
واغلق علي نفسة بابة ليختفي عن اعين الناس
حتي اصيب بالاكتئاب الذي اودي به للانتحار
وبانتحارة ...
نجحت سهام في انها تنتقم من ابويا...
المهم ....بعد ما سمعت من نتنياهوا
كل المعلومات دي...
وغيرها عن سهام
مصدقتش الي سمعتة
غير لما روحت لعمتي زبيدة
وسالتها عن الكلام الي سمعتة ده
فا اكدتلي عمتي ان فعلا ابويا كان علي علاقة بام سهام في الماضي
و انتحر بسبب الاشاعات الي طلعت علي امي
وفي اللحظة دي ...
اتاكدت....
ان سهام لم تكتفي بالانتقام من ابويا فقط
لا ...دي كانت بتنتقم مني... ومن عماد
الي وعدها بالزواج
بعد ما سلمتله نفسها
وخلي بيها
بعد ما عرف نورهان
المهم...
اني بعد ما عرفت كل المعلومات دي
كنت هتجنن
لاني مكنتش عارفة هعمل ايه ولا هتصرف ازاي ؟
للكاتبة حنان حسن
ولما سالت المحامي نتنياهوا علي الموقف القانوني؟
قالي ان سهام مفيش عليها اي دليل
انها هي الي اتسببت في انتحار ابويا
بالعكس... سهام هي الي بتهددني دلوقتي
بانها تبلغ عني...
اني قتلت عماد
وكان الحل من وجهة نظر المحامي
هو...اننا نحصل علي اعتراف من سهام
انها هي الي قتلت عماد....
وقي التوقيت ده
اتصل عليا سليم بالصدفة
وانا كنت ساعتها مقهورة... ومكسورة
ومش عارفة اعمل ايه؟
ولقيتني بحكي لسليم علي كل حاجة بالتفصيل...
وكنت فاكره ان سليم هيمصمص شفايفة...
و يتاثر شوية
وبمجرد ما يقفل معايا الموبيل هينسي الموضوع..
لكن اتفاجئت
ان سليم بيوعدني انه هيقف جنبي
لغاية ما نحصل علي اعتراف من سهام
بانها هي الي قتلت عماد
وبالفعل.... وضع سليم خطة ذكية
واستعان ببعض الخدم في الفيلا
الي كانوا بيساعدوه في الدخول... والخروج
والخطة كانت ان سليم يدخل الفيلا متخفي
وانا ادعي اني بشوف عماد كل شوية في الفيلا
عشان نضغط علي اعصاب سهام
وتعترف...
ان هي الي قتلت عماد
ودلوقتي احنا نجحنا فعلا انا وسليم
اننا نخدع سهام
وناخد اعترافها بالفعل
ودلوقتي انا وسليم بنحتفل بانتصارنا ونجاحنا
لكن يبدوا اننا تسرعنا في موضوع الاحتفال
لاننا واحنا بنضحك ...وبنحتفل بانتصارنا
سمعنا باب الاوضة بيتفتح علينا
ولما بصينا علي الباب بسرعة
اتفاجئنا ب.......
لو عايز باقي احداث القصة صلي علي رسول الله
مع وضع عشر ملصقات و متابعة صفحتي الشخصية
مع تحياتي
البارت 11من هنا هنا هنا هنا هنا هنا هنا هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق