القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جوزي ولكن البارت الثالث عشر بقلم امنيه صلاح في موسوعة القصص والروايات


جوزي ولكن 

البارت الثالث عشر 

بقلم امنيه صلاح 


اسراء :انا موافقه 

فهد:طب نقرأ الفاتحه 

علي :اخو اسراء ماشي 

قرأو الفاتحه وحددوا الخطوبه بعد ١٥يوم 


صباح يوم جديد

_______________*"""**عند ندي 

ندي قاعده بتعيط مش عارفه تعمل اي في العريس اللي جايلها ده بتقول في نفسها دا قد بابا ازاي اتجوزو طب لما اتجوزو هياعملني زي بنته ولا مراته 


المهم قطع تفكيرها 

صوت شروق جابت الشهاده 

شروق:ماما يامامااااا 

فريده :اي ياشروق عملتي اي

شروق وهي بتمثل الزعل:شوفي يا ماما نقصت 

فريده قطعتها وقالتها بصوت مخيف :احنا قولنالك لو جبتي اقل من ٩٩مش هتعدي معانا في البيت 

شروق :قالتلها وانا جبت ٩٩ اي مفيش زغروطه 

فريده اول ما سمعت فرحت جدا وبدأت تزغرط وندي  ورحمه نزلوا علي صوت الزغاريط وقعدوا وبركولها 

قامت شروق اتصلت بي محمد الرباعي عشان تفرحوا 

شروق بتمثيل:الوو استاذ محمد الرباعي ابو الدكتوره شروق محمد الرباعي

محمد الرباعي اول ما سمع الدكتوره بقا فرحان جدا:قالها ازيك يا حبيبه بابا عامله اي جبتي كام 

شروق :٩٩يا حج وانا قليله ولا ايه 

محمد بفرحه:الف مبروك يا حبيبتي 

________________*"**

عند اسراء

ابو اسراء منزلش الشغل عشان يشوف النتيجه بتاعت شهد 

شهد دخلت وهي فرحانه جدا :باباا يا علي يا اسراء تعالو بركولي 

جريوا عليها كلهم في صوت واحد 

اي جبتي كام 

شهد ودمعه نزلت منها من كتر الفرح :انا انا جبت ٩٨يابابا وحضنت ابوها وقعدوا بركولها


_____________**"""**عند محمد الرباعي

قعد ونده علي بنته ندي 

محمد :ندي 

ندي نزلت اي يابابا في حاجه 

تعالي عايزك 

ندي قعدت :نعم يا بابا في حاجه 

اه في عريس متقدملك وانا موافق وانتي لازم توافقي 

ندي ودموعه نزلت :وقالت له وان موافقتش 

محمد بغضب :ان موافقتيش بقى. تبقي تغوري من هنا عشان ده اللي هيستر عليكي ويداري علي فضحتك 

ندي :طب وانا زنبي اي قوليلي 

محمد بغضب:ذنبك انك دخلتي مصطفي عليكي 

ندي :ما كنش في وعيي والله محستش باحاجه وانت عارف اني مش بكدب 

محمد ':وانا قولت كلمه واحده يا توافقي يا ما تغوري من هنا وانا هقول بنتي ماتت 

ندي بعياط :قالته وانا 


نستني هنا وانشاء الله البارت الرابع عشر هينزل بكره الساعه٩ قولوا رأيكم

وتوقعو اي اللي هيحصل


البارت 14من هنا هنا هنا هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع