القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت #من_قلب_الظلام 2#بقلم :عمرو_علي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله يسعدني تواجدكم معنا في المدونه قصص وروايات حصريه فقط عندنا وبس تابعنا ليصلك كل جديد


من قلب الظلام


البارت الثاني


موسوعة_القصص_والروايات


انا هعمل عم*لية تح*ويل من بنت ل ولد


= انتي بتهزري! ، ليه تعملي حاجة زي كدا


كره*ت كوني اني بنت ، كر*هت جس*مي ، كره*ت نظرات الر*جالة ليا


= وهو أي راجل يبص ل بنت ، تروح تعمل عمل#ية تح*ويل


كفاية كدا ، انا مش قادرة اتكلم


= بس انا عايز اسمع


انت ملكش علا*قة بيا


= عايز يبقا ليا


مش هينفع


= ايه اللي هيمنع طالما مش خاي*فة مني


انا مش بخ*اف لا منك ولا من غيرك


= عايز اسمع كل اللي جواكي يا ندى


تسمعه عشان تقر*ف مني وتمشي


= أوعدك مهما كان اللي هسمعه ف انا عمري ما همشي


ومين قالك اني بصدق وع*ود الر*جالة


= طب وحياتك انتي 


وهو انا مهمة عندك عشان تحلف بيا


= لو مكنتيش مهمة مكنتش هقف الوقفة دي


بس انت متعرفنيش يا يوسف


= حابب اعرفك


" زي اي طفل بيكبر يلاقي مشاكل بين ابوه و امه ، بس المشاكل بتاعتنا كانت غير ، مشاكلنا كانت بسبب ال*فقر


اتصرف يا ياسر ، اعمل اي حاجة


= وانا هعمل ايه يعني ، مفيش شغل ولا اي مكان راضي يقبل بيا بسبب اني مش معايا شهادة


انا وبنتك هنم*وت من الجوع


= استحملي يا ريهام لحد ما اشوف حل


وهنعمل ايه في مدرسة ندى ، دول عايزين المصاريف بكرا ، عايزين 2000 جنيه


= من رأيي بلاش تعليم احسن ، و اول ما تكبر شوية نشوفلها عريس ونجوزها


انت عايز ت*رمي بنتنا يا ياسر


= لا خليها معانا في الف*قر دا ، خليها قاعدة جنبك


مش مهم الف*قر ، المهم اني اكون مطمنة عليها


= انا فيا اللي مكفيني ومش ناقص مح*ن نسو*ان ، انا نازل يمكن الاقي شغل


" كانت الايام بتعدي علينا انا وامي كأنها سنين ، بنبقا تعب*انين ومش بنقول عشان مش معانا فلو*س نجيب علاج ، استحملنا الوضع دا 3 سنين لحد ما في يوم دخل علينا ابويا وهو شايل اكل ولبس وحاجات كتير اوي


ايه دا يا ياسر ، ايه الحاجات دي كلها


= فرجت خلاص يا ريهام ، ربنا رزقنا 


بجد ، الله ايه اللبس الجميل دا 


= من النهاردة هناكل احسن اكل وهنلبس احسن لبس


منين دا كله


= اشتغلت خلاص


فين ولا مع مين


= مع المع*لم حامد


" بمجرد ما امي سمعت الاسم ، رمت من ايدها الحاجات اللي كانت شيلاها 


المعلم حامد تاج*ر المخ*درات


= اه


وانت بتشتغل ايه معاه


= بنقل الب#ضاعة بس


دا تا*جر مخد*رات يا ياسر ، انت عارف لو اتمسكت هتاخد فيها كام سنة


= كفاية نك#د بقا ، مبتعرفيش تفرحي ، دا رزق ومبعوت لينا ، ولا عايزانا نفضل في الف*قر طول عمرنا


بس دا خ*طر يا ياسر


= متقلقيش ، ان شاء الله ربنا هيسترها ، خدي الفلوس دي و ادفعي مصاريف مدرسة ندى وهاتي كل اللي نفسك فيه 


" على قد امي ما كانت زعلانة لكن كانت طايرة بالفلوس ، ابويا اختار اصعب طريق ومشي فيه ، كل ما كانت الايام تعدي ، كانت العيشة بتكون حلوة اكتر ، نقلنا بيت جديد ، عندنا عربية ، عيشتنا بقت مرتاحة أوي ولكن كان دايما ناقصنا حاجة ، ناقصنا ابويا


حمدالله على سلامتك 


= الله يسلمك ، حضري الاكل عشان انا جعان اوي


مش كفاية كدا يا ياسر


= كفاية ايه


كفاية شغل 


= انتي ات*جننتي يا ولية ولا ايه


لا انا عقلت ، لو كنت وافقت زمان دا عشان كنت عب#يطة لكن خلاص انا جبت أخري


= وانتي ايه اللي مضايقك


الفلوس الح#رام هي اللي مضايقاني ، عيشتنا كلها ح*رام ، اكل وشرب ولبس وكل حاجة ح#رام ، بقيت قر*فانة من نفسي وانت السبب ، منك لله ، كلنا ممكن نضيع بسببك وبسبب قلة عقلك يا ياسر


" اتشجعت انا كمان لما لقيت امي بتتكلم وقررت اواجه


انا كمان يا بابا زهقت من اللي انا فيه ، بقيت خايفة طول الوقت ، خايفة تروح مني ، ولو روحت احنا كلنا هنضيع بعدك ، دا غير طبعا انها فلوس حرا*م و الح*رام عمره ما هيدوم


" كلامي كان الشر*ارة اللي خلت ابويا ينف#جر


هو ليه كلكم جايين على ياسر ، هو مش ياسر دا اللي غير حياتكو ، اللي خرجكو من ال#فقر والقر#ف اللي كنا فيه ، مش ياسر دا اللي خلاكو تلعبو بالفلوس لعب ، ليه دلوقتي جايين تلومو عليا ، وهو انا كنت عملت كل دا ليه ، مش عشان اعدل حياتنا و اخليها احسن ، دلوقتي ياسر بقا وح*ش ، مالك يا ريهام دا انتي اكتر واحدة المفروض تشكريني ، جبتلك دهب من فوق ل تحت ، بقا عندك خدامة تعملك كل اللي أنتي عايزاه وأنتي قاعدة زي الملكة ،  وأنتي يا ندى ، مصاريف جامعتك بدفعها ، عندك عربية بتروحي بيها في كل مكان ، عايزين ايه تاني من يااااسر


= عايزين نطمن يا ياسر ، عايزين نعرف ننام و احنا مرتاحين


لو مشكلتك في النوم يا ريهام ابقي خدي منوم ، بقيتي مش عارفة تنامي دلوقتي انما لو كنتي بقيتي في الشارع و وبناكل من الز*بالة كنتي هتعرفي تنامي كويس صح ، وقسما بالله اللي هيلومني او هيعاتبني حتى هحط صباعي التخين في عينه افقعهاااله 


" كنت مضطرة اسكت و استحمل سواء كنت انا او امي ، خلاص احنا مش هنقدر عليه ولا هنعرف نوقفه عن اللي بيعمله ، قررت اركز في نفسي بس ، مليش دعوة بيه ، كلامنا بقا مقتصر جدا ، عبارة عن عامل ايه ، انا محتاجة فلوس ، لكن ابويا مكنش هيسكت كدا ، سمعت صوت الباب بيتقفل ف عرفت انه رجع ، دقايق وسمعت امي بتص*وت ، خرجت بسرعة 


في ايه


= تعالي شوفي ابوكي ، عايز يتجوز


نعم! 


" لفيت وبدأت اوجهله كلام


انت بجد عايز تتجوز


= اه هتجوز ، فيها حاجة دي


ازاي عايز تتجوز على امي 


= بصراحة امك مبقتش مكفياني ، وانا راجل وليا احتياجاتي ، امك كبرت في السن وانا محتاج واحدة صغيرة تدلع*ني


#يتبع


#من_قلب_الظلام 2


#بقلم : #عمرو_علي

البارت الثالث من هنا 


 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع