القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلة البلال البارت 4_5_6في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


#البارت_الرابع والخامس والسادس .  

طفلة_البلال

فتون بدمه ودموع:انت

منير وهو الد فتون وسمرا:ازاي تحضنها كده وانتي مش مكسو'فة من نفسك

بلال:فتون تبقي 

فتون مسكت ايد بلال وقالت بقوة ودموعها نازله: اللي انت ضر"بته ده يبقي اخويا 

وابن عمي وسند ليا 

بلال ابتسم بحزن علي كلمة اخويا وهي قالت

فتون :انت جاي تحا"سبني علي ايه ها حا"سب نفسك انت فكرت

في نفسك وسيبتنا زمان وامي هي اللي تعبت عشان تربينا انت كنت

فين ها كنت فين سيادتك اقولك كنت بتشوف تبسط نفسك ازاي

منير:فتون

فتون:تعرف انا كنت لازم اتوقع كده اللي خلاك زمان تتخلي عننا عشان نفسك

بنتك عملته فيا امبارح خدت مني اكتر شخص حبيته كنت لازم اتوقع

كان لازم واحده فينا تبقي زيك انا"نية

منير رفع ايده عشان يضر"ب فتون بس بلال مسك ايدها

فتون غمضت عيونها ودموعها نازله وبلال ساب ايد منير 

منير مشي وفتون جت تمشي بلال قال:خليني اوصلك 

فتون:حابه اتمشي لوحدي

بلال هز راسه ومشي وهي مشيت

فتون كانت ماشية وفجاة حد مسك ايدها 

فتون لفت وقالت:انت

عيسي:فتون انا عرفت اللي حصل اديني فرصه

فتون:اللي بينا انتهى يا عيسي الجواز قسمة ونصيب وانا وانت مش لبعض

عيسي:انتي هتطر"يني اغل"ط

فتون جت تمشي شدها وحط السك"ينه في جنبها وقال

عيسي:امشي معايا بهدوء احسن لك

في بيت كرم

فريدة والده كرم:انا عايزة افهم ليه عملت كده في فتون

وازاي تتجوز اختها بقي اسافر يومين ارجع القي كل

البلا"وي ديه وانتي ازاي قدرتي تعملي كده في اختك ها متردي

سمرا غمضت عيونها وكرم قال:اللي حصل حصل يا امي ودلوقتي سمرا مراتي

فريدة:وانا مش راضيه علي الجوازة ديه ويا تطلقها يا انت لا ابني ولا اعرفك

كرم بص لسمرا وقال 

في شقة 

عيسي وهو حاطت السك"ينه في جنب فتون:ادخلي يلا

فتون بخوف:عيسي اللي انت بتعمله ده غلط سيبني اروح 

ومش هقول لحد علي اللي حصل

عيسي زقها لاوضه وفتح الدولاب وطلع منه فساتين وقال:كنت جايبهم ليكي شوفي

عيسي قرب منها ومسك شعرها وقال:وانتي جيتي بكل هدوء قولتيلي بحب كرم 

وادتيني الدبله بس شوفتي هو عمل فيكي ايه

فتون بدموع:سيبني يا عيسي

عيسي ساب شعرها وقال:لا يا فتون لا

عيسي مسك ايدين فتون ومسك سكارف ور"بط ايديها ورا ضهرها

فتون بقت تصرخ و هو زقها علي السرير ومسك حته لازقه

وحطها على بوقها ومسك السك"ينه ورفعها ناحيه فتون

وبقي يمشيها علي وشها وهي بتعيط وقال:

عيسي:مفيش خروج من هنا الا في حالتين يا بمو"تي او مو"تك


#البارت_الخامس 

#_طفلة_البلال

تفاعلكم بيقل ياريت تتفاعلوا😊☺

فتون دموعها نزلت بخوف وعيسي قام خرج

في بيت كرم

سمرا كانت قاعده بتهز في رجلها وكرم دخل

سمرا:انا لازم افهم انت عملت كده ليه

كرم:مش لازم تفهمي

سمرا بغضب :لا لازم لما امي تتبر"ا مني يبقي لازم افهم 

انت عملت كده ليه في فتون والا هروح واحكيلهم علي

كل حاجه والصور اللي معاك عايز تنشرها انشرها

كرم شدها ليه وقال بصوت مخنو"ق:كفاية انا تعبان بجد

سمرا حاولت تبعد فكرم حضنها وقال:انا بجد تعبان

مش هيبقي من الكل وانتي

سمرا استسلمتله لانها هي كمان تعبانه وبقت تعيط

في مكتب بلال

كان قاعد قدامه ملف بس هو كان سرحان وبيفكر في فتون 

وفجاه تليفونه رن وكانت مرات عمه فاطمة

بلال:ايوا يا امي فتون كويسة

فاطمة بخوف:هي مش معاك

بلال قام وقف وقال:كانت معايا من حوالي ساعتين متقلقيش

هي قالتلي انها بتتمشي زمانها مروحه

فاطمة بارتياح:ماشي يا ابني

بلال قفل وقعد علي مكتبه وفجاة قام ولم حاجته ومشي 

في بيت عيسي

عيسي دخل علي فتون اللي رجعت لورا بخوف وهو قرب 

منها ولمس خدها وقال:وج"عتيني لما سيبتيني عشان كرم زمان

بس هو كمان سابك

فتون هزت راسها بدموع وهو شال الزقه من علي بوقها

فتون بخوف :بالله عليك سيبني امشي يا عيسي

عيسي رجع شعرها ورا ودنها وقال:مش هينفع يا فتون انا خلاص بقيت

مجنو"ن بيكي

فتون لسه هتتكلم سمعوا صوت خبط علي الباب 

فتون كانت هتصرخ فعيسي حط الزقه علي بوقها وقال:خليكي هادية

عشان منند"مش كلنا

عيسي خرج فتح الباب واتصدم لمي لقي بلال

بلال:عامل ايه يا عيسي بقالي كتير مشوفتكش

عيسي اساسا كان صديق بلال وشاف فتون زمان وحبها واتخطبوا

لحد ما هي سابته

عيسي بتوتر:كويس

في الاوضة 

فتون سمعت صوت بلال بقت تصرخ بس صوتها مش طالع 

فتون :لازم اعمل حاجة عشان يحس بيا

بلال كان قاعد بره مع عيسي وقال:مالك يا عيسي

عيسي:مفيش

بلال:طب انا كنت بطمن عليك كويس انك بخير استاذن انا

فتون بقت تصرخ جامد وهي بتهزر نفسها لحد ما وقعت من علي السرير

بلال سمع صوت حاجة اتهبدت وقال:هو فيه حد معاك

عيسي بتوتر:لا

فتون بقت تعيط وبلال كان خارج بس لمح حاجه بتلم نزل لمستواها 

ولقي فرده حلق

بلال افتكر فتون الصبح وهي لابسه زيه وقال لعيسي بشك:مفيش حد

معاك

عيسي:لا

بلال كان هيخرج بعدين زق عيسي وراح ناحيه الاوضه لقي فتون

واقعة علي الارض بتعيط وهي مر"بوطة

بلال قعدها ومسك وشها بين ايديه وقال:متخفيش انا هنا اهو

بلال شال الزقه من علي بوقها وهي بقت تعيط وهو حضنها

بلال:متخفيش خلاص بلال بعد عنها وبدا يفوكها بس عيسي 

ضر"به على راسه بالزهرية

فتون صرخت بدموع:بلالللللللل

ايه رايكم وتفتكروا هيحصل ايه 

 

بقلمي_وحيدة_كالقمر


البارت ده يا جماعه لو التفاعل معدش 200 لايك مش هكملها

#البارت_السادس

طفلة_البلال 

فتون بصريخ:بلاللللل

عيسي قرب من فتون ور" بط ايديها كويس وحط لازقه

علي بوقها وقرب من بلال ور"بط ايديه 

ورا ضهره وسابهم وخرج

بعد وقت

بلال بدا يفتح عيونه بو"جع وبص حواليه 

ولقي فتون بتبصله بخوف

بلال:فتون متخافيش انا معاكي وهنخرج من هنا

فتون هزت راسها وهو حاول يفك ايديه

بس فجاة الباب اتفتح ودخل عيسي وفي ايده بوكس 

حطه علي السرير وقرب من فتون

بلال بزعيق:متقربش منها 

عيسي شد الزقه اللي علي بوقها وفتح البوكس وطلع

منه سكي"نه وفستان ابيض رقيق وحط الفستان 

جنب فتون ومسك السك"ينه وقال:بصي دلوقتي قدامك

خيارين يا تلبسي الفستان ونتجوز يا وقرب من بلال 

وحط السك"ينه علي رقبه بلال وقال:اختاري يا فتون

بلال بزعيق:انت اتج"ننت سيبها تمشي

عيسي ضغط علي السك"ينه وجر"ح بلال وقال بزعيق:اختاري

فتون بصت لبلال بدموع وقالت

تفتكروا فتون هتقول ايه وهل هتتجوز عيسي

بقلمي_وحيدة_كالقمر


تكملة الروايه من هنااااااا 


 

تعليقات

التنقل السريع