القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ارجع يازمان البارت العاشر 10بقلم بسنت عبد القادر



رواية ارجع يازمان البارت العاشر 10بقلم بسنت عبد القادر 





رواية ارجع يازمان البارت العاشر 10بقلم بسنت عبد القادر 




فصل العاشر 



"وَهَل لِي نَصِيبٌ فِي فُؤَادَك ثَابِتٌ كَمَا لَكَ عِنْدِي فِي الْفُؤَادِ نَصِيب كَم أَنَا أُحِبُّك حَتَّى إنَّ نَفْسِي مِنْ نَفْسِهَا تتعجب صليه لَعَلّ الْوَصْل يُحْيِيَه و اعْلَمِي بِأَن أَسِير الْحُبُّ فِي أَعْظَمِ الْأَسْر سحرتني حبيبتي بِسَوَاد عُيُونُهَا إنَّمَا السِّحْرُ فِي سَوَادٍ الْعُيُون فَمَا غَابَ عَنْ عَيْنِي خيالك لَحْظَة و لَا زَالَ عَنْهَا وَ الْخَيَال يَزُول نَصَب الْحَبّ عَرْشِه فَسَأَلْنَاهُ مِنْ تَرَاهُ لَهُ فَدَلّ عَلَيْك والفراشات مِلْت الزَّهْر لِمَا حَدَّثَتْهَا الأنسام عَن شفتيك مَا كُنْت أُومِن فِي الْعُيُونِ و سَحَرِهَا حَتَّى دهتني فِي الْهَوَى عَيْنَاك وعذلت أَهْلِ الْعِشْقِ حَتَّى ذقته فَعَجِبْت كَيْف يَمُوتُ مِنْ لَا يَعْشَق الْحَسَن قَدْ وَلّاك حَقًّا عَرْشِه فتحكمي فِي قَلْبِ مَنْ يهواك عَذَّبَه أَنْت كالطفولة كالأحلام كاللحن كالصباح الْجَدِيد قَبْلَك يَا حلوتي نَسِيَت الْهَوَى إلَّا هَوَاك فَإِنَّه تَغَلْغَل فِي الأعْمَاق و اِنْساب فِي دَمِي وَلَوْ أَنِّي خبأتك فِي عُيُونِي إلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَا كَفَانِي "


مشفي العوامري


كانت كل من نيهال ، فريدة و ليليان مع سيرا


هنا قالت ليليان بمرح :


فاتك نص عمرك ، كنتي لازم يعني يدوكي البنج قبل لما تشوفي بسال و هو رومانسي بيعشقك يا سيرا عشق كنتي احتمال تنطي في حضنه والله


قال سيرا بغضب :


حضن إيه يالي تتشكي في بطنك انط في ؟! هو قطر ياختي 


قالت ليليان بسخرية :


ما أنت أصلا عملتها يا وحش الكون و قدام الناس كلها و أنت بنقذ ابن الباش


خجلت سيرا و هنا قالت نيهال : 


اسمعي يا سيرا ، إنتي ما شوفتيش بسال كان عمل إزاي و إنتي في العمليات ، عارفة اول ما وصلنا مع أديب أديب مسك بسال من رقبته و كان هيموته و قاله مفيش سيرا تاني و بسال مدفعش عن نفسه و لما أديب سابه ، قعد يعيط زي الأطفال عليكي زي الطفل الي هيخده أمه منه و كان مستعد يكتب كل حاجة بي اسمك و اسم صهيب و يمضي علي اي ضمانات بس أديب ميحرمش سيرا من بسال 


قالت فريدة بحزن : 


اه و اللة ، بسال بيحبك فعلاً ، اوعي تضيع حب زي ده عشان غضب هو هيصلح نفسه انا متأكدة من كدة 


قالت سيرا بوجع :


عارفة أنه بيحبني ، أنا بقي بعشقه اكتر من نفسه بس بسال لازم يتعالج ، أنا مش عايزة يرجع سادي تاني .


قالت نيهال :


هيتعلاج ، ده أديب هيروح معاه كل الجلسات أصلا


تنهدت سيرا بحزن و قالت :


علي الله يجيب نتيجة


قالت فريدة :


إن شاء الله و اشوفك عروسة زي القمر 


قالت ليليان بمرح :


و انا كمان و نفسي اطل بالابيض 


قالت سيرا بسخرية :


ما إنتي هتطلي بالابيض بس في سجن النسا 


شهقت و قالت ليليان بغضب :


هطل بلبس المساجين ، طب تعالي بقي لما ارقعك علقة عشان اطل بالابيض بتاع سجن النسا بجد يا عنيا


قالت نيهال بمرح :


اهدي يا منار قصدي اهدي يا ليليان اعصبك 


قالت ليليان بمرح :


مش كنت تحلفي بس و بعدين انا بعمله جو اكشن ، هندي علي كوميدي عشان الواد ميزهقش برده


قالت سيرا بسخرية :


صادق يا خويا صادق 


و هنا ضحكت كل الفتيات 


جاء بسال و معه والدته فريال و نقيب و جد الفريق ، الحرس و أديب و هنا أديب قال بغضب :


أنت جي هنا تعمل إيه يا نقيب ؟!


قال نقيب ببكاء :


جي اعتذر للسلطانة ، أنا خلاص توبت بعد ما جاله الايدز و مش هشوفه للأبد


اندهش اديب و قال بحزن :


ايدز ، لطفك يارب لا حول ولا قوه الا بالله ، ربنا يصبرك علي الابتلاء ده يا نقيب


قال نقيب بترجي :


ارجوك عايز اشوفها ، عايز اعتذرلها هي و نيهاا و متخفش انا مش معدي أثاب مكنش بيبات في القصر و عملت تحليل و جاتلي انهاردة اني معنديش حاجة 


قال أديب بشجن :


اتفضل يا نقيب


قالت فريال بضجر : 


ازيك يا أديب ؟! ان شاءالله تكون بخير


قال اديب بمرح :


لسه برده مش راضية عني يا فريال هانم ؟! مترضي عني الله لا يسيئك


ضحكت فريال و هنا قال أديب بمرح :


ضحكت يعني قلبها مال 


قال بسال بسخرية :


أديب دي أمي علي فكرة 


قال أديب بسخرية : 


ايه ياعم متبقاش قطاع ارزاق قصدي ضحكت يعني قلبها مال و رضي عني مش كدة يا فيري 


ضخكت فريال مرة اخري و هنا قال بسال بدهشة :


فيري ؟! هي وصلت لفيري يا أديب !!!!


قال أديب بمرح :


و أحلي فيري و اللة


قال بسال بين أسنانه :


هي حصلت يا أديب ان أمي تبقي أحلي فيري 


قال اديب بمرح :


خلاص بلاش ، راضية عني ؟! "بصوت محمد رمضان " 


هنا قال بسال بسخرية :


يا حبيبي يا أمين " بصوت نسرين أمين"


ضحك الجميع و بسال قلب عينه 


و هنا قالت فريال بسعادة : 


الحمد الله نولت الرضا من فريال هانم


قال نقيب :


انا هخش للسلطانة 


قالت فريال : 


و انا كمان خدني معاك يا مقيب


جاء بسال يدخل الي الغرفة امسكه نقيب من ياقة القميص من الخلف و قال بسخرية :


لا انت مش هدخل ، أنت هتيجي معايا 


انتزع بسال يد أديب و قال بغضب :


بتهزر يا اديب صح ؟! إيه ياعم أديب مساكني مسكة حرامي الغسيل ديه !!


اخذ أديب بسال من يديه ترجل بسال السيارة بجانب اديب و قاد أديب و مع اسطول الحرس الخاص به 


و هنا قال بسال بملل :


افهم بس و انا اتخطفت الخطفة ديه ليه ، موديني علي فين ؟!


قال اديب ببرود :


عند دكتورة ورد الحلبي ، انهاردة أول جلسة ليك معاها 


قال بسال بسخرية :


يا الله عليك يا أديب ، انا قولت هتعالج بس اتقهل طيب قبل ما أروح


قال اديب بسخرية :


ما تتقهل دلوقتي يا حيلتها قبل ما تروح 


قال بسال بغضب : 


حيلتها ؟! طب وحياة حيلتها إلي هي فريال للاقولها علي حيلتها ديه و افركشلك جوازتك من نيهال 


قال اديب بغضب : 


اه يا مبتز يا وسخ 


قال بسال بسخرية :


اللعب ملوش قوانين يا Bro 


قال أديب بسخرية :


Bro ?!

طب و حياة ال Bro  لو متعدلتش لعدلك يا بسال يا باش و حياه ال Bro تاني لو متعلجتش مفيش جواز من سيرا 


قال بسال بدهشة :


بقي كدة يا أديب ؟!


قال أديب بنفس السخرية :


اللعب ملوش قوانين يا Bro


قال بسال بملل :


تمام يا أديب ، كله يهون عشان سيرا 


قال اديب :


و عشان ابنك يا بسال ، صهيب ابنك


قال بسال بسخرية :


لا أنا إبني اطمنت عليه عشان سليم ابن نمير غامد صاحبه في المدرسة اطمنت عليه معاه هيحسن نفسيه 


قال أديب بحب الجد :


سلوم حبيب قلب اديب ده 


قال بسال بسخرية :


ده واضح أن سلوم حبيبه كتير ، اديله سنة سنتين و كلنا هنحتاج وسطة من سليم 


ضحك اديب و قال :


سليم بعتبره حفيدي خفف عني بعد سيرا ، هو كوكتيل كدة خفت دم علي نضج بحبه جداً


قال بسال بحب ابوي :


و أنا كمان حبيته اوي و هو السبب إني هتأهل للعلاج النفسي


قال أديب بشجن :


أنت عرفت إلي حصله ؟!


قال بسال بحزن :


عرفت ، تخيل عيل عنده ٥ سنين خلاني احتقر نفسي اوي يا أديب ، عيل مكملش ٥ سنين كان بيحارب سرطان و ادوية يعني حاجة نفسياً و عقلياً ممكن ميتستوبهاش و خف منه عشان عزمته و قوته بعد ربنا سبحانه وتعالى ، العيل ده خرج من المرض علي طريق ربنا و أنا الشحط لما حصلي حاجة يمكن اتفه من العيل ده مر بيه روحت عملت ايه ؟! بقيت سادي !! و هو بيحكيلي الي حصل و الي كان بيحسه كنت نفسي اقول لنفسي بصوت عالي إيه القرف إلي كنت في ده يا أخي ؟! إيه العجرفة و العنجهيهة و الاستقواء علي ناس ده ، اهو سليم ده ادني قلامين علي وشي وقعني اتكفيت علي جدور رقبتي لما حكالي حسيت نفسي إبني يبقي زيه و نقلت صهيب لي فصل سليم ، أنا اطمنت عليه لما عرفت أنه اقرب حد ليه هيعلم ابني من صغره الصح و الغلط و الصاحب لما يكون تكوينه مش متشدد بيهزر و يضحك بس عارف ربنا ده أمن للابني عليه 


قال أديب :


اطمن يا بسال ، سليم قوي و شخصيته قوية رغم أنه ٥ سنين و شاطر بيطلع الاول هيسحب إبنك انه يبقي عنده شخصية و كارزيما و يبقي شاطر زيه و ان شاء الله يفضله صحاب و في ضهر بعض طول العمر 


قال بسال بحزن :


يارب يا أديب


و هنا وصل أديب إلي عيادة دكتورة ورد ، دخل أديب و معه بسال و هنا قالت دكتورة ورد بغضب :


أنا كنت فاكرة أن الجلسة ليك يا أستاذ أديب ، أستاذ بسال الباش بيعمل ايه ، جي هنا ليه ؟!


قال أديب بتريث :


اهدي يا دكتورة ورد ، اقعد يا بسال


جلس بسال و هنا قال اديب :


بص يا دكتورة ورد ، إنتي أكيد عرفتي إلي حصل للسلطانة الاقتصاد 


قالت بتعجب :


اه ، ايه علاقته مش فاهمة ؟!


قال أديب بحزن :


سلطانة الاقتصاد هي سيرا اصيل الي بيحبها بسال و تعتبر بنتي


شهقت دكتورة ورد و قالت :


يعني الكلام إلي بيتقال حقي أنها فدت روحها عشانك ؟! انا قولت ده فوتوشوب أكيد !!


قال بسال بحزن :


لا ده حقيقي و المرة ديه كانت هتروح من ايدي ، انا عايزة اتعالج بجد المرة ديه


قال اديب :


بصي يا دكتورة ورد بسال إلي شافه ، عرفه أن الله حق و تاب بجد ، اديله فرصة اخر مرة ، انا بنفسي هاجي معاه الجلسات و هو موافق يحكي كل حاجة قدامي عادي لحد لما إنتي تفولي أنه خف ، أصلي مش هسلمه بنتي الا لما تقولي انه خف بنسبة ٢٠٠٪ كمان و انا الضامن المرة ديه أنه هيتعالج ها قولتي ايه ؟!


فكرت دكتورة ورد للحظات و قالت :


موافقة عشان أنت الضامن ، نعيد من الأول بسال مش مريض بالسادية ، ديه كانت مجرد رغبة لقي نفسه فيها في التنفيس عن غضبه في انه يضرب الستات او يبقي سادي فالتالي احنا بس محتاجين نتخلص من رغبة ديه مش اكتر العلاج مش هيبقي طويل لان مريض السادي الي هو درجة عالية ده ممكن ياخد من سنة الي سنتين علي حسب هو درجة خطرته ايه ، انما بالنسبة لي بسال العلاج مش هياخد اكتر من شهرين لو جيه ٣ مرات في الاسبوع ، تمام يا بسال ؟!


قال بسال : 


تمام يا دكتورة ورد


قالت دكتورة ورد :


التنفيس عن الغضب ، أولا حاول تسامح الماضي بالناس الي فيه و تتقابله و تعرف ان ده قضاء ربنا و لازم تلاقي حاجة تنفس فيها عن غضبك و طلع الطاقة الي جواك زي  Kickboxing  ، الجيم و تشيل حديد  ، الخيل ، غير Your life style  و بلاش الاسود و غير من كل حاجة هتلاقي انك اختلفت ، قرب من ربنا هتتحسن و يمكن تخف قبل المعاد كمان ، احنا في دواء هناخده لنوبات الغضب جرعة مش كبيرة و بعد كدة هيتاخد عند اللزوم و في تمرين هنتعلمها يا بسال عشان لما مثلا تتعصب تعرف تهدي نفسك إزاي ، تمام يا بسال ؟!


قال بسال : 


تمام يا دكتورة ورد


قالت الدكتورة ورد :


كدة هنبدا من الأول ، تحكي تاني حتي لو أنا عارفة من قبل كدة ، أحنا هنبدا من الأول و جديد


و بالفعل بسال بدأ يحكي و أحس كأنه أول مرة يحكي و انتهت الجلسة و قرر بسال بناء صالة Gym  في القصر و أن يأتي بمدرب خاص له Kickboxing  و يشترك في نادي الخيل .


توجه كل من اديب و بسال الي المشفي .


قبل مجيء كل من أديب و بسال و اثناء وجدهم في عيادة ورد الحلبي .


دخل كل من فريال و نقيب الي غرفة سيرا و هنا قالت ليليان بغضب :


أنت ليك عين تيجي هنا ؟! بعد الي بنتك عملته فيها و ياعالم كنتوا عايزين تخلصوا منها و من بسال صحيح جنازة و يبيشبعوا فيها لطم 


قال نقيب بحزن و بكاء :


ليكي حق تقولي كدة بس انا و اللة توبت ، توبت بعد لما إبني ضاع مني و جاله الايدز


شهق جميع من في الغرفة و قال نقيب ببكاء : 


انا مش عايز حاجة غير انك تسامحيني يا بنت اخويا


قالت نيهال ببكاء :


مسمحاك ياعمي ، مسمحاك 


قال نقيب الي سيرا و ترجها ببكاء :


و إنتي يا سلطانة ، يشهد عليا ربنا انا معملتش فيكي كدة ارجوكي تسامحيني


قالت سيرا بشجن :


بس حضرتك فعلاً معملتش حاجة 


قال نقيب ببكاء :


سامحي بنتي إلي فلوس عمتها لدرجة أنها كانت عايزة تحجر علي ابوها


شهق الجميع حتى سيرا  و هنا قال نقيب مجدداً ببكاء :


والله أنا مسامحها دنيا و اخرة ، ارجوكي إنتي تسمحيها أنا عارف الي عملته صعب بس ارجوكي سمحيها 


و توجه نقيب و كاد ان يقبل يد سيرا انتزعت يديها و احتضانته و قالت بشجن : 


بس ، بس يا بابا نقيب ، تبوس أيد مين بس ، أنا مش زعلانة منك و عشان خاطرك هحاول انقذ بنتك علي قد ما قدر يجعله في ميزان حسناتي ، والله هعمل إلي اقدر عليه 


قال مقيب بشجن :


ياريت بنتي تبقي زيك بس هي مش غلطانة ، انا علمتها هي و اخوها كل حاجة وحشة و نسيت ربنا ، اعتبريني ابوكي ، عايز احس أني عندي بنت جميلة نضيفة روحها النضيفة تبقي مرات بسال و اولادكم يبقوا احفادي 


قالت سيرا ببكاء :


انا بنتك من انهاردة ، اوعي تتردد للحظة انك تحس غير كدة يا بابا نقيب 


و هنا قالت فريال :


معلش يا جماعة ، عايزة أقعد مع سيرا قصدي سلطانة...


قالت سيرا :


سيرا بس يا فريال هانم


قالت فريال بعتاب :


ماما فريال ، ماما يا سيرا 


قالت سيرا بسعادة و حب : 


حاضر يا ماما فريال


و بالفعل خرج الجميع .


قصر منذر 


حكت بيريهان كل ما حدث و هنا قال منذر : 


يسلملي الذكي ده ، بما أنك ابوكي بعاك و بقي مع بسال الباش ، أنا دلوقتي هخلي فرحنا بكرة و هخلي حد يطبع الدعوي مستعجله و الباقي تتبعت  Emails  و في حد هيكلم نجوم المجتمع و كل حاجة ، بكرة هتكوني بيريهان مدكور حرم دكتور منذر مدكور و أول دعاوي هتبقي للسلطانة و إلي يخصاها و عيلة الباش .


مشفي العوامري


جلست فريال و قالت : 


أنا عرفاكي من زمان ، بسال حكالي علي بنت إلي انقذته كان نفسي يقبلك قبل جميلة بس قدر الله و ما شاء فعل و الحمد لله سبتلنا صهيب حفيدي ، انا ام و بحس بولادي بسال عمره ما حب غيرك ، بسال بيعشق يا سيرا ، ارجوكي سامحي بسال نفسي اشوفه سعيد مع البنت الي بيحبها ارجوكي 


احتضانتها سيرا و بكت و قالت :


مسامحه و كمان انا بعشقه اكتر ما هو عشقني 


هنا دخل كل من أديب و بسال و الفتيات و جلسوا مع فريال و سيرا بعد حوالي نصف ساعة تقريباً فجأة دخل تاج الدين بطريقة مريبة و هنا قال أديب بغضب :


إيه دخلة بوليس الاداب ديه في ايه ؟!


قال تاج الدين ببرود :


معلش بس في حاجة حصلت مهمة ، منذر مدكور بعت دعوة فرحه للسلطانة و عيلة الباش و ماهر وسيم و عيلة نمير غامد


قال أديب و بسال في صوت واحد :


نعم يا خويا ؟!


قال تاج الدين ببرود :


ها يا سلطانة ؟!


قالت سيرا ببرود :


هنروح الفرح 


قال بسال بغضب :


احا ، إنتي قولتي إيه ؟!


شهق الجميع و هنا قال أديب بغضب :


ما تلم نفسك بقي بدل ما اقوملك 


قالت سيرا بغضب :


لو شتمت الألفاظ القذرة ديه تاني في حياتك يا بسال و قدامي مش هيحصل طيب زي ما قولت ، احنا هنروح الفرح و الدكتور سمحلي بالخروج و أهو منذر يشوف إني وافقة علي رجلي و بابا نقيب يشوف بنته و هي عروسة 


قال نقيب بشجن :


انا مش موافق علي الجوازة ديه 


قالت سيرا :


علي الاقل هتشوفها بفستان الفرح 


و هنا وافق الجميع علي مضض و بالفعل خرجت سيرا من المشفي و توجهت إلي قصر أصيل و قد قال بسال أنه سيتصحب سيرا و مع ستيفان و الحرس الخاص به و نص حرس بسال الي الزفاف بينما أديب اقر أنه سيتصحب كل من ليليان ، فريال ،نقيب و نيهال و سيكون معه فرحات ضرغم و الحرس الخاص به و الحرس الخاص بأديب أمام


اليوم التالي :


قصر منذر 


كانت بيريهان ترتدي فستان ابيض شبه عاري و وضع ال Make up و الطرحة العروس مع طقم من الالماس .


منذر كان يرتدي بدلة سوداء و قميص اسود

توجه كنذر الي بيريهان و نزلوا الي الجميع و سفق الحميع لهم و تم كتب الكتاب .


قصر أصيل



كانت سيرا ترتدي فستان احمر ياخذ العقل و وضعت Makup رقيق مع طقم من الالماس الرقيقزو هنا دخلت ليليان التي كانت ترتدي فستان لون الازرق لا يليق الا بها و تضع Makup لا يليق الا بها مع طقم من الالماس

مع تسريحة انيقة .


و هنا قالت ليليان بمرح :


الأحمر يليق بيكي يا سلطانة 


قصر الباش 



نزل الجميع و كانت نيهال ترتدي فسنان من اللون Beige مع Make up رائع مثلها و تسريحة شعر انيقة مع طقم من الالماس


و ما ان رآها أديب تاه في جمالها امسك يديها و قال بعشق :


أديب أمام عشقك عشق يا بنت الباش ، جمالك يتوقف اقدامه عمر و مش هزهق منه ولا امل


قالت فريال بحزم :


يالا يا أديب هنتاخر


قال أديب بسخرية :


قاطعة ارزاق اوي حماتي 


قالت نيهال بغضب :


نعم يا أديب ، أمر ؟!


قال اديب بسخرية :


انا بقول ايه الجمال ده يا حماتي و بقول يالا يا هانم عشان ليليان في العربية و مش عايزين نتاخر 


و بالفعل ترجل الجميع سيارة اديب و اسطول حرس الخاص بي اديب و فرحات ضرغم و حرسه الخاص معهم متجهين الي قصر منذر مدكور .


قصر أصيل 


توجه بسال الباش و هنا وجد سيرا تأتي اليه ، اقسم أنها احما ما رأت عينيه ، لن يتركهاو لحظة واحدة في الحفل ما ان جاءت سيرا قالت بصوت ناعم :


اتأخرت عليك ؟!


قال بسال بعشق :


استناكي العمر كله ، نفسي يا سيرا اعيش عمر فوق عمري عمرين معاكي نفسي نعمل كا حاجة ، نفسب اجيب دستة عيالي منك و نسافر كل حته في العالم ، اعيش كل لاحظة حلوة معاكي يا من ملكت قلب باش و اصبحت عشق الباش.


خجلت سيرا و برجلت سيارة بسال ، أبتسم بسال و ترجل الي سيارة توجه الي قصر منذر و معه ستيفان ماكوندري و حرسه و نصف حرس بسال الخاص 


قصر منذر 


كان كل من بيريهان و منذر يرقصون رقصة ال Slow  و هنا قالت بيريهان :


تفتكر هيجوا ؟!


قال منذر :


هيجوا ، عايزيك تبقي قوية .


و هنا وصل كل من أديب ، فريال، نيهال، نقيب و ليليان ضحك منذر و قال بسخرية :


شوفتي اهيه ابتدت تندع 


كان نقيب حزين علي ابنته بشدة و هنا جاء ماهر و ما أن رأي ليليان هكذا قال ماهر الي أديب :


أستاذ أديب 


قال أديب :


خير يا ماهر ؟!


قال ماهر بهيام :


أنا طالب القرب


قال اديب بسخرية :


طالب القرب في مصيبة حياتي ، أنا معنديش مانع انا مش هلاقي عريس أحسن منك تقدر تيجي أنت و ولدك كمان يومين 


كادت ليليان أن تزغرط من فرطة السعادة وضع أديب يده علي فمها و قال بسخرية :


ابوس ايدك مش هنا ، و احنا مش في فرح شعبي ، ابقي زغرطي ياختي في البيت .


ضحك الجميع حتي نقيب و ما ان رأت بيريهان أنه يضحك و يحتضن تلك الفتاة نظرت لهم بحقد و غيرة 


في سيارة بسال الباش 


جاء اتصال الي سيرا و اجابت :


كله تمام ؟! تمام ، سلام 


قال بسال بتعجب : 


مين ده ؟!


قالت سيرا :


ده تاج الدين نفذ الي قولتله عليه ، أصلي محضرلك مفاجأة


ابتلع بسال ريقه بصعوبة و قال :


مش مطمن 


رمشت عدة مرات و قالت سيرا ببراءة مزيفة :


عيب عليك يا بسال


نظر بسال لها بتوجس و ابتلع بسال ريقه بصعوبة و هنا وصل كل من بسال و سيرا الي قصر منذر و ترجلوا من السيارة و ما ان وصله الي حفل سكتت الموسيقة و قال حجي التركي بصوت عالي : 


دستووووووووووووور


حضرة السلطان المعظم للاقتصاد بسال الباش و سلطانة السلطانات حضرة السلطانة سيرا أصيل .


هنا الشاشة العرض عرضت الاخبار ان بسال تجاوزر الرقم القياسي و كسر رقم نوح العوامري و بهذا اصبح السلطان المعظم للاقتصاد بعده و الاخبار و الصحف العالمية تعرض ان بسال الباش أصبح رقم ٢ بعد السلطانة في أغني رجال الأعمال في العالم.


هنا امسك بسال يد سيرا و دخلوا كسلطان و سلطانة بشموخ و ثقة و الجميع يصفق و يبركوا الي بسال ، لقد خطف بسال الاضواء اليوم هو سيد الاجواء الآن.


هنا غضب منذر بشدة و بيريهان كانت تنظر إلي سيرا و بسال بحقد ، توجه بسال و سيرا الي العروسين و قالت سيرا :


مبروك يا بيريهان 


قالت بيريهان بكره :


الله يبارك فيكي يا سلطانة


قال بسال ببرود :


مبروك يا منذر 


قال منذر ببرود :


عقبالك يا بسال 


قال بسال بهدوء مخيف :


لا اسمي السلطان المعظم اوعي تنسي عشان المرة إلي جاية مش هعديهالك 


ثم ذهب كل من سيرا و بسال و لكن اوقفها بسال و قال :


ثانية واحدة بس 


تركها و توجه الي Dj ، بدأت اغنية اهواك بصوت ابوا :


هنا انزل بسال سيرا ، سفق الجميع و هنا نزل بسال علي ركبتيه و قال بعشق :


تتجوزيني ياالي بهواكي يا عشق الباش ؟!


هنا كانت سيرا سعيده للغاية و قالت بعشق :


موافقة يا إبن الباش


و هنا وقف بسال البسها الخاتم في يديها اليمين و اخذ الميكرفون و قال بسعادة :


ان شاء اللة الفرح في خلال شهرين و الكل مدعو شكراً


هنا توجه الجميع الي سيرا و سعدوا لها بينما منذر مدكور كاد ان يقتل بسال الباش ، لقد اخذ كل شئ كل عادة و من اليوم سيكون حديث اللخبار كونه السلطان الاقتصاد اما عن بيريهان ما ان رات سيرا تقول بابا نقيب و نقيب بكي و توجه اليها و احتضانها و قبل راسها قالت بكره :


حتي أبويا اختي مني يا بنت الكلاب ، و رحمة امي لخلي أيامك الجاية مرار زي المرار و الحسرة الي انا فيها ديه يا بنت ال يا بنت أصيل

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا 

الرواية كامله من👈( رواية ارجع يازمان البارت)

تعليقات

التنقل السريع