القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ماسة الأركان الفصل16-17-18-19-20 بقلم ميفو السلطان (جديده وحصريه وكامله)

 رواية ماسة الأركان الفصل16-17-18-19-20 بقلم ميفو السلطان (جديده وحصريه وكامله)



رواية ماسة الأركان الفصل16-17-18-19-20 بقلم ميفو السلطان (جديده وحصريه وكامله)




#ماسة_الاركان 

#حكايات_mevo 

البارت السادس عشر....اقترب حسام من محمود وقال له بخبث.. استنا بس هتاخد ايه لا برضه ممكن افيدك في حاجات. 

 نظر اليه محمود........ تفيدني بايه اتفضل كلي اذان صاغيه. 

 هتف.. بس هو ماسه مخبيه حاجه يعني مش هقدر اقولها بس هتلاقيها معاها في اوراقها دور في اوراق ماسه الخاصه هتلاقي وتعرف هيا مخبيه ايه ساعتها هتمسكها من رقبتها. 

 قطب محمود.. حاجه ايه دي. 

 هتف حسام.. حاجه تفركشلك جوازتها فركشه من العالي يبقي  دور وشوف. 

وقف محمود و قال. حاجه ايه دي ماتنطق. 

 هتف حسام.. مانا قولتلك انا ده اخري وحطيتك علي السكه الصح ولما تلاقي الحاجه  هتعرف كل حاجه..

 ظل محمود يفكر ماذا يمكن ان تخفي ماسه.. لياخذ حسام الشيك ويتركه محمود. 

ضحك حسام.. معلش يا بنت عمي والله كت هسيبك في حالك بس ماحدش يقول للخير لا.


كانت ماسه تعمل دخل عليها بهاء.. ايه يا بنتي مابشوفكيش انت مالك مختفيه كده. 

هتفت . لا ابدا بس اركان بيوصلني وبيرجعني.

 ضحك بهاء...... والله الواد ده لسع ماعارف جراله ايه  عمره ماكان بيجي بدري سهراته كت لاهيه..

 هتفت ماسه...... سهراته.

 ضحك بهاء.. ياختاااي دا عطيط كبير مابيسيبش سحليه الا ويشقطها.

 اتي اركان وسمعه هتف اركان غاضبا... .. وسيادتك بقي كت معايا وانا بشقط السحليه. 

استدار بهاء.. روكي حبيبي والله دايما سباق بالخير. 

نظر اليه اركان غاضبا و هتف..... اه فعلا وسيادتك سباق بايه..

هتف.. لا كت بطمن علي ماسه ماشفتهاش من زمان. هتف اركان.. لا نحنوح قوي كتر خيرك.

دخل احد العاملين اخذ ماسه جانبا يكلمها  اشتعل اركان.. هو فيه ايه هما بيحلقو عالبت وانا واقف.. كان الشاب ينظر اليها بكريقع اشعلت اركات احس بحرق داخله اقترب منهم سمع الشاب.. والنبي يا ماسه تليفونك عايز اقولك علي حاجات جوايا..

اقترب وشد ماسه من يدها وهتف غاضا...... هو فيه ايه بالضبط بيحصل هنا..

 لترتبك ماسه ويرتبك الشاب ويهتف.. لا يا اركان بيه كنت بس عايز ماسه في موضوع شخصي..

رفع اركان حاجبيه.. نعم يا خويا شخصي ازاي يعني.

هتف اىشاب.... لا يا اركان بيه يعني حاجه بيني وبينها.

غضب اركان واقترب يمسك الشاب بعنف.. حاجه بينكو انت مجنون ياض انت ايه اللي بينكو والله اخرب بيتك.

بهت الشاب من غضبه اقترب بهاء..... ايه يا اركان سيبه. 

هتف الشاب..... والله يا اركان بيه ماحاجه وحشه انا عايز اتجوزها بالحلال تبقي ليا.

هنا هاج اركان.. نهار ابوك اسود انت عايز تتجوز مراتي يا زباله..

بهت الشاب.. مراتك ماسه مراتك

 صرخ بصوت عالي كان محترقا.. ايوه مراتي.. دفعه فسقط الشاب وذهب الي ماسه التي كانت تقف تشعر بالخجل مما يحدث و شدها الي احضانه هتف بصوت جهوري....... ايوه يا بيه ماسه مراتي والكل لازم يعرف ان ماسه مراتي وماحدش يبص لطرفها والا هخلع عينه فاهمين. ليشدها ويخرج بها وبهاء يقف مذهولا من غضبه ويهتف.. الواد اتجنن هو فيه ايه..

اخذ أركان ماسه ودخل بها مكتبه ورزع الباب انكمشت نظر اليها غاضبا.. هتفت بخوف..... ايه ايه بتبصلي كده ليه أنا ماعملتش حاجه. 

اقترب وشدها اليه....... الواد من زمان بيقرب منك انطقي والله اطلع روحك. 

هتفت.. .. لا والله دا حد لطيف عمره ماتجاوز والله.

صرخ...... طبعا حد لطيف مش بيرسم ويسبسب عشان ينول الرضا.

قالت غاضبه..... بطل عيب كده ايمن حد محترم وطيب قوي..

صرخ....هو الغندور اسمه أيمن ... ايه عاجبك البرص ده دا شكل السحليه.

 هتفت ببراءه.....مين ايمن....دا شكل السحليه دا شكل عارضين الازياء.

 اشتعل وهتف.. انتي تلمي نفسك بقه بدل مافلقك نصين ومالكيش دعوه بحد.

هتفت واقول ليه كلها سنه ونتطلع تطلع عليا سمعه ليه والناس تبعد عني .

صرخ ...لا نخبي ويلزقو ويسبسبو ويجو يتجوزو الهانم المتجوزه .. مالهانم لو كنا قولنا اننا متهببين ماكنش حد لزق وقل ادبه.

 هتفت.. بس ايمن ماقلش ادبه.

صرخ.. انت بتدافعي عنه ليه انت.

تنهدت.. طب انت بتزعق ليه ماحصلش حاجه هو ده اللي هنبقي أصحاب.. نظرت اليه غاضبه واستدارت تخرج  اندفع يشدها ليلين ويهتف.. طب استني راحه فين انت اهمدي.

نظرت اليه بغضب كبت نفسه وهتف.. خلاص بقه مانا ماستحملتش فاكراني ايه سوسن مراتي تتاخد وتتجاب وانا واقف دا حاجه تحرق الدم.

هتفت.. ويعني لما بتتحضن وانا واقفه بنطق.

صرخ .....انت كمان عايزه تتحضني دانا اخلص عليكي.

هتفت بغضب..... لا بقا ايه ده والله ماقعدالك.

اندفع يحاصرها عند الباب ......خلاص خلاص هنكتم. ظلت واقفة غاضبه.. تنهد وقبل رأسها.. خلاص بقه ماتبقيش رخمه.

تنهد تستدير شدها اليه لتخجل من قربه و تهتف.. بطل تهب كده بخاف انا.

ابتسم كانت رقيقه وجمالها خلاب هتف...... اعمل ايه مافيش حد بينرفزني غيرك.

 نظرت اليه بعدم فهم ..تنهد..... عموما من هنا ورايح هتشتغلي جنبي ماعادش هتنزلي تحت هتشتغلي في السكرتاريه ماشي.

هتفت.. بس انا اتعودت علي تحت والريسه تحت حنينه وكويسه.

 هتف بانفعال.. واه بيشقطو كويس.

 خبطت علي صدره ..... ماتحترم تفسك بقه. 

نظر اليها بخبث ...ايه ده داحنا ايدينا طولت غمز لها ..اد الخبطه دي يا مز ..ارتبكت .. ضحك ....والله ماعارف صحوبيه ايه الهم اللي بنعض في بعض فيها دي..حاوطها وهتف .....ماتجيبي بوسه من شفايفك النار دي.

 شهقت ونظرت اليه بغضب.. ماتحترم نفسك.

 هتف..... مش انا صاحبك ماتقفي جنب صاحبك طيب.

هتفت ..... ولما ابوسك ابقي بقف جنبك.

 هتف...... واحد قلبه مكسور عايز حد يداويه.

 رجف قلبها.. قلبك مكسور..

 احتضنها و هو ياكلها بنظراته اشتعلت علي اخرها ..... كت بحب زمان  وسابتني عشان واحد تاني ومن ساعتها هنا مش راضي يخف ....رفع وجهها .....وعايز اللي يداوهولي..

نظرت اليه وسهمت في نظراته الحانيه رفع يده يلمس خدها و همس.. عمري ماحتجت لحد اد ماحتجت دلوقتي ان يكون معايا حد. اقترب منها اكثر..... ماسه انا حاسس انك تقدري تداوي اركان.

 همست بخجل...... اداويك.

همس واقترب من شفتيها ينظر اليها نظرات اخترقت قلبها ...ظل يتلمسها بحنان ...وجعي مابيروحش ..لانت مشاعرها وجدها سهمت .... دول حاسس انهم دوايا  ....نزل عليها يتوه معها ويتحول لحنان جارف وهيا ساهمه لا تتحرك وهو يفعل بها مايشاء ويشدها اليه كانها روحه دعل معها في حاله من المشاعر لا يعلم كيف خرجت من داخله وهو يظن ان بداخله جمود وقسوه لتفجر ملمس شفتاها مشاعر فياضه غاص فيها واراد المزيد اما هيا فنظراته وقربه اصبح محببا اليها لم تعد نافره من اقتحامه لها وغزوه لمشاعرها ولكنها خافت علي نفسها ان تقع فريسه لذلك الغازي فهيا في نظره موصومه بالعار لتعود الي نفسها وتحاول أن تبتعد همس.. بطلي مش قادر ابعد..

 تملصت.. بس والنبي سيبني بقه عيب بقه تعمل كده ..

احتضنها وشدد عليها وضع شفتيه علي رأسها يتلمسهم بحنان وهمس ....اسيبك اعملها ازاي..  تنهد لتحاول ان تخرج وهتف وشدد عليها فجسدها سحر ما ان يقربه لا يستطيع ان يبتعد عنه.. بطلي عشان مش مسؤول ساعتها.. انكمشت خوفا من نفسها قبل خوفها منه..  تنهد وهتف.. روحي هاتي حاجتك هنخرج نتغدي بره.ونقعد شويه.

همست......  اقعد معاك لا انا هروح لجدو.

ابعدها ورفع وجهها.نظر اليها وعيناه تاكلها من الرغبه... طب ماينفعش تقعدي معايا شويه صغننه.

 همست..... بطل بقه الله بطل تبصلي كده عيب.

ضحك ويزيد من نظراته اشتعلت  هتف بتسليه.. ابصلك إزاي مش فاهم.

خجلت وهتفت..... انت عارف بتبص عيب..

ضحك وشدها اليه.. ابص عيب.. والله انت عسليه.. طب ماتسيبيني ابص طيب عشان هطرشق وربنا.

هتفت ساخطه .....في صاحب بيبص علي صاحبه عيب انت مخبول.

 ضحك.. اه انا بصاحب وببص مابحرمش نفسي من حاجه.

هتفت.. اركان.. بطل قله ادب بقه والله ماهسكتلك.

احتضنها لترتبك  وهتف.. هتعملي ايه ماتعرفيني كده وانت قمر عالاخر. ماكتش اعرف انك قمر كده.

 احمر وجهها ونظرت اليه..... يا سلام فجاه كده اكتشفت اني قمر.

 ضحك.. لا مش فجاه بس شفايف القمر خلوني في دنيا تانيه.

 خجلت بشده.. لا انت باينك لسعت اوعي اما امشي.

 هتف.. طب قبل ماتمشي ماتجيبي بوسه تانيه. 

صرخت.... احترم نفسك بقه..

 شدها يرفعها من الارض شهقت هتف.....طب يمين بالله ما خارجه الا اما اخد اللي عايزه.

كانت مشتعله وتتململ..  هتف .....عارفه لو حد دخل هتبقي فضيحه انجزي وانا قافشك كده والكل عرف اننا متجوزين .. 

ارتعبت وهتفت..... بطل بقه ايه ده.. نظر اليها بتحدي.. تنهدت واقتربت من خده تقبله  تنهد و هتف... لا انت بتضحكي عليا..

صرخت..... ماتحترم نفسك بقه.

 هتف.. والله خليكي للصبح.. اهو مبسوط اني شاقطك في حضني.. دا حتي المز طري ومدملك وبدا يداعب جسدها.

لتخبطه .....ماتحترم نفسك بقه بقله ادبك دي .... استدار وضعها عالمكتب وحاصرها وهتف.. انا مخي جزمه وهاخد اللي عايزه انجزي..

 تنهدت بغلب عيب بقه نزلني ...غمز لها ...تنهدت بغلب  واقتربن منه ليحاوطها اشتعلت وضعت شفتيها برقه علي شفتيه وما ان فعلت ذلك حتي  انهال عليها مره اخري كان يشتاق الي تلك الشفتين كانهم مس من الجنون. لمسو قلبه كانت لمستها تثيره ليتوه فيها ويحاول ان يخرج مما فيه الا انه لم يستطع ليترك نفسه وعنفوانه ويضرب بكل شئ عاقل عرض الحائط ليريحها عالمكتب ويتوه معها وهيا لا تستطيع ان لا تستجيب لعنفوانه فهناك مشاعر قدأجتاحت بداخلها له دونا عنها ظل كل منهم هائم بالاخر لتحس به يتجاوز في هجومه انتفضت وانكمشت رعبا لتبعده وهو لا يكل يقربها لتتحول الي رعب اكبر لتقاومه احس بها ليعود الي نفسه.. دفعه وهبت تهرب للخارج .

هوي قلبه فمنظرها مشعث وملابسها مفتوحه ليقوم مسرعا ويحتضنها من الخلف .ارتعبت همس ....اهدي اهدي مش هتخرجي كده اهدي.. لتنكمش علي نفسها ظلا فتره سكون هدأ مما كانا فيه وما ان هدءا حتي أدارها و مسد علي شعرها المشعث الذي ثار في عنفوانه وبدا يهندم ملابسها  اخفضت راسها خجلا من نفسها وكيف استكانت قفل ازرارها وهتف.. خايفه تبصيلي.لم تتكلم شدها التصق بها احس انه مسحور لا يريد ان يتركها.

 همست..... اوعي بقه سيبني.

 هتف.. بس انا مش عايز اسيبك.. فيه جوايا حاجات عايزك.

 همست.... بطل بقه انت بتعمل كده ليه بتخوفني ليه مش احنا اصحاب.

 رفع وجهها المشتعل  همس .....انت مصدقه نفسك قلبك بيتنفض وانا قلبي والع مصدقه بجد اننا كده.

ابتلعت ريقها.. اه مصدقه ولازم نبقي كده ومفيش غير كده وبطل بقه.

هتف.. يعني عايزه تمشيها صحوبيه وبس.. واللي شابط جوانا ده نعمل فيه ايه.

دفعته.. مافيش حاجه شابطه وبطل بقه بلاش قله ادب لتهرب من امامه .... وقف ينظر في اثرها.. مافيش حاجه شابطه انا الدخان طالع من كل حته بتقولي ايه انت.. تنهد ....طب ماشي يا ماسه اهربي اهربي عايزاها صحوبيه وماله اما نشوف هتقدري علي صحوبيه اركان  ذهب يلملم اشياؤه ويذهب اليها.

 كانت هيا هربت من امامه تحس بنفسها كانها اصبحت شخص اخر اختفي نفورها منه واصبح هناك شيئا تخاف منه تحب لمساته لتنهر نفسها.. انت اتهبلتي ايه واقعه من بوسه تموتي في ايده ايه اللي جرالك استسلمتي ليه انت مالك خفيفه كده ماينفعش يقربلك ولا يخش قلبك اعقلي واقفلي علي نفسك انت ماتنفعيش حد من اساسه.. هو انت بس عشان لوحدك وهو بقي طيب معاكي ايوه لا يا ماسه اعقلي انتو اصحاب وهو صحيح قليل الادب بس جدك قال انه طيب وهيقف جنبك.. ظلت واقفه تجمع اشياؤها لتحس بنفس قربها ويهمس..... خلصتي..

ارتبكت وابتعدت.. هاه اه خلصت..

 مسك يدها طب يلا وشدها امام الجميع ومسك يدها همست.... سيب هنتفضح كده.

 ضحك.. واحد ماسك مراته ايه الفضيحه.. دخلا الاسانسير اتي احد الاشخاص رفع أركان يده يبعد .نظرت اليه..... فيه ايه ماسيبتش الراجل يدخل..

استدار يحاوطها لتشتعل.. لا مانا مابحبش الخنقه وبحب قلبي يبقي عليه طراوه كده.

ابتلعت ريقها مد يده وهتف.. هاه هنتغدي ايه بقه وفين.. كان يلهيها بالكلام العادي ويده تلامس عنقها وشعرها وياكلها بنظراته..

اشتعلت وهمست..... اي ..اي حته.. Mevo ll حكايات 

 هتف..انت مش قلنا احنا هنبقي اصحاب ليغمز اليها وانا بقه بفضل اصحابي عني .اقترب من وجهها يهمس .....الجميل يحب يروح فين.

 التصقت بحائط الاسانسير وهمست بخجل .....اي حته..  ظل ينظر اليها ولا يحيد عنها لتشيح بوجهها وتفرك يدها فتح الاسانسير  اندفعت مشتعله الي الخارج  ضحك عن اخره.. مش مستحمل الصحوبيه يا مز انت.. بس انا صحوبيتي غير يلا يا اركان انت باينك انهبلت البت عملت فيك ايه وماشي وارها هتنهبل انت عقلك خف يلا روح شوف انت مش علي بعضك أصلا.. صفحه حكايات ميفو 

ذهب ومسك يدها وضعها بالعربه وانطلق بها وصلا الي احد المطاعم هتفت.... ممكن مانقعدش نجيب اكل ونقعد جنب النيل.. ابتسم واحضر بعض السندويتشات وذهبا وجلسا  ظلا يتحدثا باريحيه تتحدث هيا عن نفسها وطفولتها كانت سعيده وهو يراقبها ويراقب عفويتها كانت تفتقد للصحبه والونس كانت تثرثر بلا توقف وهو لم يزعجها تركها تقول ما في قلبها  لتنتهي عند وفاه والدها ليتلبسها الحزن وتتذكر كل شئ..  تنهد ومسك يدها.. ماسه انا جنبك انت ماعتيش لوحدك صدقيني.

نظرت اليه لتجد الصدق في عينيه.. تنهدت وقامت..... طب يلا بقه اتاخرت علي جدو.. اخذها وذهبا الي القصر دخلت علي جدها ليلاحظ جو الالفه بينهم  هتف..... ايه اول مره اشوفكو مابتعضوش بعض.

 ضحكت.... لا ما اركان قرر نبقي أصحاب.

رفع الجد حاجبيه .....امم أصحاب والله دي حاجه كويسه .

هتفت.... طب هروح اغير واجيلك يا حبيبي  تركته وظل الجد ينظر لاركان بخبث .

هتف أركان.. بتبصلي كده ليه.

ضحك الجد.. لا ابدا اصل موضوع الصحوبيه ده  يعني مش غريب شويه من امتي يعني .

 هتف اركان.. غريب غريب ازاي يعني فيه ايه يا جدي انت بتبصلي كده ليه.

 ضحك الجد ......لا ابدا اصلي خبزك وعاجنك ايه الجبل انهز.

قطب جبينه.. جبل ايه اللي انهز انت  بتقول ايه.

 هتف.. و تنهد....جبل اللي راسخ علي قلبك يا غلبان وعيونك رجعت لمعتها .

هتف اركان بارتباك ...جدي انت بتهبد مافيش حاجه يعني هنقعد بقيت السنه نعض بعض قولت الاين الامور واصاحبهى .

هتف الجد ..بس كده متاكد ... طيب ماشي طالما مانهز نمشيها صحوبيه دا حتي تقف جنبها لما تطلقها.. قولتلك دي جوهره بطل تعض فيها من زمان..

 تنهد اركان وهتف.. اه يا جدي طيبه فعلا.

 هتف الجد بخبث.. عشان كده مش لازم تطلع من العيله.

 قطب اركان جبينه.. يعني ايه..

دخل بهاء عليهم قبل جده.. حبيبي ازيك انهاردة.

 هتف الجد بخبث..... بخير يا حبيب جدك جيت في وقتك والله كنا بنتكلم عن ماسه.

 هتف بهاء.. ماسه دي جوهره. غمز لاركان ..مش جالها عريس انهارده 

 نظر الجد لاركان الذي بدا يشتعل  وهتف .....قولتش حاجه.. كنت بقول لأركان والله انها قمر ماتتسابش مين ده يا واد .

هتف بهاء ..ايمن اللي ماسك المحاسبه .

هتف الجد ..اه عارفه كويس ده ابقي هاتلي تليفونه .

صرخ اركان ..مالك بيه هو فيه ايه .

هتف الجد ...بجمعلها يابني .والااقلك لا دي مش لازم تخرج من العيله.  

اشتعل اركان عن اخره  ...هتف .....جدي مابحبش الهزار في الحاجات دي.

هتف الجد ببرود.. وانا مابهزرش.. التفت لبهاء..... ايه رايك يا واد يا بهاء بعد ما اركان يطلق ماسه تتج......

صرخ  اركان..... ماتبطل بقه بلا بعد بلا زفت هو فيه ايه.

هتف الجد..... ايه يابني بضبطها..

 صرخ.. بطل بقه وانت يا بهاء روح شوف حالك يلا عايز جدي.

 ظل بهاء ينظر اليهم لا يفهم شئ  خرج و اندفع أركان و صرخ ....انت تبطل طريقتك دي انا مش راجل قدامك ولا زفت هتجوز مراتي وبتلف تشفلها راجل ليه بطل بقه تحرق دمي.

هتف الجد .....وتحرق دمك ليه يا حبيبي البت قمر ومؤدبه وعسليه نديها لبهاء طيب وحنين .

صرخ هو ....وانا اللي ابن كلب شرير يعني .

هتف الجد ...يابني انت عبيط مانت مش عايزها و هتطلقها

 صرخ أركان مندفعا بلا وعي  ما جعل الجد يندهش عندما قال..

جاي هبابه فرح وبعدين هوب ....الشلاحااااات


#ماسة_الاركان 

#حكايات_mevo 

البارت السابع عشر ......كان اركان مشتعلا من تكرار الجد بطلاقه من ماسه وتوفيقه بينها وبين بهاء هتف بعنف.. لا يا جدي مش هطلقها بعد سنه وارتاح بقه.

 بهت الجد.. انت بتقول ايه اتجننت..

ارتبك اركان من اندفاعه وهتف..... انا مش هطلقها الا اما اكون مستعد ادير المجموعه وكل حاجه ساعتها تتوزع واخر مره اسمعك بتتكلم عن الطلاق ومالكش دعوه ببهاء يا جدي ماتزعلنيش منه.. 

نظر اليه الجد من انفعاله الزائد يشعر بداخله بالسعاده ..دخلت ماسه عليهم اقتربت..... ايه مالكو ...نظرت لاركان .......مالك يا اركان فيه ايه.

هتف الجد بخبث...... لا اصله كان بيقول.. 

هتف اركان بانفعال..... ماخلاص بقه يا جدي هيا قصه اقفل بقه دا حاجه تحرق الدم وتركهم وذهب مشتعلا .

هتفت.... ماله ده ....ايه يا حبيبي فيه ايه.

تنهد.. لا ماتشغليش بالك ...

دخل بهاء..... انتو هتفضلو قاعدين كده وسايبني مع جوز الغربان تحت بياكلو نفسهم.

 ضحك الجد.. اعمل ايه مخلف عقربه وبنتها عقربه زيها ماتيجي اجوزك ساندى  يا بهاء.

 هتف بهاء.. ياختاي لا وربنا دانا اقعد راهب العمر كله.

 ضحكت ماسه...... ليه يعني هتفضل من غير جواز.

دخل اركان فهتف الجد...... لا انا بخططله لحاجه جامده.

 اقترب اركان يحتضن ماسه لتخجل فالكل يعرف حقيقه الزواج  هتف.. لا يا جدي خليك في حالك كفايه تخطيط لبهاء  يخطط لنفسه.

ضحكت ماسه .....والله انتو لسعين عايشين تخططو وبس مابتعرفوش تفرحو وتعيشو بسلام.

هتف بهاء.. يا بنتي انت غير انت ملاك نازل من السما اللي تخشي دنيته  تنوريها ويفرح فرجه الاهبل .. خجلت.. 

هتف اركان بغضب ....طب ياهبل كفايه نحنحه ياخويا جبتلنا كرشه نفس ويلا ننزل نقعد في الجنينه شويه بدل الخنقه دي ..اقتربت من الجد وانحنت تقبله فظهر ضهرها جزء كبير اشتعل اركان واندفع يمسكها ويشدها اليه ..بهتت هيا ...هتف الجد .،فيه ايه يا واد انت عبيط .

هتفت ..اوعي بتشدني ليه وهمت ان تقبل الجد فهتف طب دقيقه بقه كده وشدها مسرعا للحجره ودخل وقفل الباب .

هتفت غاضبه .،فيه ايه انت مجنون .

اقترب بلعض الغضب ...لا مفيش بس نص ضهر الهانم في الشارع .

نظرت لنفسها.... فين ده انت عبيط .

اقترب ومسكها واحناها قليلا ووضع يده علي جسدها ..وده ايه اللي ظاهر للشعب Mevo ll حكايات 

ابتعدت بخجل ..ةيه دا جدو انت اهبل .

هتف .،وبالنسبه لبهاء عادي .

تنهدت ...بهاء محترم مابيبصش انت دماغك وحشه واستدارت فشدها ..

هتف مشتعلا ...لا هيبص اذا كنت انا عايز ابص .نظرت اليه بغضب ..عيب كده تبص علي ايه .

ضحظ واقترب يحتضنها ويمد يده علي طرف بلوزتها يتلمسها فاشتعلت .،ابص علي ايه ..دا حاجه هري العين يا بت انت مش عارفه انت ايه دانتي تهزي جبل .

ارتبكت ..عيب اوعي وشيل ايدك دي .

ضحك ...مانت مش راضيه تسمعي الكلام وتقولي حاضر وتغيري من سكات .

هتفا ..انا مش مقتنعه اوعي بقه .

ضحك تمام ...ب هننزل وهتقعدي جنبي بلوزتك هتخرج همد ايدي جوا البلوزه قدام الناس واللي هطوله هحسس عليه .

اشتعلت .،ايه قله ادبك دي اتلم واوعي ال تحسس انت باينك عبيط ازاي ده وانا هسيبك .

ضحك واقترب منها شعرت بالخوف ركنها عالحائط ..طب براحه كده هتغيري .اشتعلت كان ينظر اليها بوقاحه ...رفع يديه ومسك وسطها فارتعشت فيديه تحرق جلدها ..

هتفت ..اوعي عيب انت مجنون بقه .

ضحك هتغيري .نظرت اليه بغضب فادخل يديه بزياده فصرخت .،،هغير هغير ودعه فضحك ...طب ماكان من الاول لازم اقل ادبي وانا اصلا هموت واقل ادبي اقترب ماتيجي نقل ادبنا شويه شفايفك وحشوني  ..

انتفضت مبتعده وذهبت تاخذ بلوزه تلبسها وتخرج ايه ظل يتاملها فشدها ونزل بها امام الكل 

جهز بهاء جلسه في الحديقه وأركان لا يترك ماسه من يده .

همست..... سيب ايدي انت قافش فيها كده ليه بهاء هيقول ايه.

 ضغط عليها.. شالله ينحصر مالكيش دعوه شدها يجلسها  ويلصقها بجواره ويحاوطها .شغل بهاء الموسيقي واتي يجلس بجوارهم ...هتف اركان ...لا روع الفوتيه مش ناقص خنقه حاولت ماسه ان تبتعد فشدها اليه اكثر نظرت اليه ..ايه اوعي انت فيه ايه مش مخنوق .

هتف ..انت مالك انا بقوله وكلبش في يدها وركن محتضنا اياها .

همست ..عيب بقه انت الت .

هتف ..هدور احطك علي رجلي ارقعك بوسه تسورقي فيها اهمدي ارتجفت وصمتت .

اتت ساندي وليلي جلست ساندي بجوار اركان من الجهه الاخري هتفت..ليلي ايه يا اركان مالك لازق في ماسه كده تكونش بتحب ومش واخدين عليك..

 نظر الي ماسه وشدها اجلسها علي قدمه واراحها علي صدره ....والله يا عمتي لو طلت احطها جوا قلبي احطها ..

همست ماسه بجوار اذنه عيب بقه ايه قله ادبك دي مقعدني علي رجلك .، ضحك وقام وشدها يحتضنها  بهتت هيا ....هتف.. واحب يا عمتي... ماحبش ليه هو اركان مالوش قلب.. بدا في الرقص معها وعيونه تاكلها ...

همست بخجل ..بطل تبصلي كده كان وجهها احمر وهو تناسي الموجودين .

قربها ووضع شفتيه علي خدها وهمس لا انا مزاجي عالي ماتعترضيش عشان انا مفضوح وممكن اعمل ايه حاجه ..انكمشت بخوف فضحك .

 ظلت ليلي وساندي مشتعلان وبهاء مبتسم.. كان يدور بها ويداعبها ويقبل راسها وخديها وملتصقا بها لم تعد تحتمل همست..... بطل بقه عيب كده..

ضحك .....لا لازم اقهر عمتي الا هيا مابتهمدش حريقه عايزه جنازه وتشبع لطم.. وضع شفتيه علي خدها ثم تحرك الي جانب شفتيها اشتعلت وتشنجت..  ضحك وظل يدور بها احست انها ستموت همست..... بطل بقه مش قادره .

نظر لعيونها ....مش قادره ايه كانت ترتجف وهو احس بها شدها وخرج الي المكتب وركنها عالحائط واندفع يقبلها رفعت يدها تمنعه فضغط عليها وظل هكذا الي ان استكانت ابتعد وهو ينهج .. لياخذها ويعود بها مره اخري كان وجهها احمر والكل لاحظ ماكانا فيه ..ظلا هائمين اشتعلت ساندي وقامت تقترب تلاصق به استدار وابتعد قليلا عن ماسه هتفت بدلال...  . روكي عندي حفله كبيره وعايزاك تيجي معايا وضعت يدها حوله  يدها ..  شدت ماسه يدها من يده  وشعرت ببعض الغضب من قربها من اركان..

تنهد وهتف.. انا مش فاضي للحاجات دي.

وضعت يدها علي صدره .......وحياتي يا روكي دي حفله فيها رجال اعمال كتير وحفل خيري كبير وانا مشتركه في جمعيه خيريه عايزه اتباهي بيك.

هتفت ليلي.. وفيها ايه يا اركان مانت كت بتروح زمان والا يا ماسه هتمنعيه عن اهله.

خجلت بشده وهتفت...... لا يا طنط بتقولي ايه براحته..

 قفزت ساندي وشدت أركان..... طب تعال بقه اقولك هنعمل ايه شدته بقوه تنهد مرغما  احتضنه ساندي واخذته بعيدا و ماسه تاكل روحها.. اه مابيصدق يتمايع مع كل واحده شويه  الهانم في البيت والتانيه في الشغل كانت مشتعله كانت تشعر بغليان بداحلها ..هما لازقين كده ليه ايه قله الادب دي حرام كده ابوشكلك عيل بتاع حريم كانت تفرك في يدها .. اتي لبهاء تليفون  تركهم   .

فهتفت ليلي.. مالك يا ماسه لتكوني غضبانه من قرب ساندي واركان.. لا لا.. عموما ماتحطيش امل ان جوازتكو هتكمل اصلا اركان اخره بنتي وبس ومسيرنا  نعرف سبب جوازتكو فاهدي يا حبيبتي .وانطلقت تضحك.

قامت ماسه تشعر بالقهر وتبتعد.. سرحت ماسه في الحديقه  ذهبت الي الخلف وجدت احد القطط ابتسمت  وذهبت تاخذها  وجدتها تدخل الي احد الحجرات الجانبيه كانت حجره للتدفئه المسؤوله عن تدفئه القصر دخلت هيا تبحث عنها كانت غرفه بها الكثير من الابخره وتتسم بالبروده ظلت تبحث عن القطه وتنادي عليها .انطفئ النور فجاه ارتعبت وهبت تخرج كانت قد دخلت من الباب وتركته مفتوحا انغلق الباب ولا تعرف كيف تخرج وبدات في الصراخ ارتعبت فلا احد ينادي جلست علي الارض تحتضن نفسها بخوف فكانت تخاف من الضلمه وتهمس ....اهدي اركان هيرجع يدور عليكي..

رجع اركان فلم يجد ماسه ومعه ساندي هتف.... ماسه فين.

هتفت ليلي بسخريه.. لا قامت وقالت تسيبك براحتك مش عارفه ازاي مراتك ومش هاممها تروح وتيجي مع حد كده دا ماصدقت وقاعده ولا بصتلك حته وضحك وكركره مع بهاء ... يلا خليني ساكته.

هتفت ساندي.. بطلي بقا  روكي ماحدش يطوله مش كده يا روكي..  

اشتعل وقرر ان يجلس ولا يصعد اليها كانها لا تفرق معه  سهر سهرته مرغما كان يشعر بالخنقه  ولا يطيق القاعده وكل تفكيره فيها وكلما فكر فيها غضب اكثر..  انتهي الليل تقريبا  استاذن وصعد و دخل وجد الحجره فارغه قطب جبينه  بحث عنها في الحمام.. هتف.. فين دي راحت فين تكونش راحت لجدو.. اتخمد انت بتدور علي ايه دي ماعبرتكش وانت غلبت تقلها خلي بالك مالها طايحه كده.. اتخمد وسيبها ماتعبرهاش.. ظل جالسا ياكل روحه.


كانت ماسه تجلس ترتعش ليعود النور مره اخري قامت تتفحص المكان وجدت احد الفتحات المؤديه الي الاعلي حاولت فتحه احضرت بعض الصناديق وصعدت عليه تتسلقه وتصعد لتصل الي فاتحه صغيره في  جانب الحائط تحاول ان تدخل منه كانت فاتحه ضيقه تمزقت ملابسها ولكنها كانت ترتعش من الاساس  فالبرد جمد اوصالها خرجت لتجد نفسها فوق احد الاسطح.... نظرت لتجد حجرتها من بعيد ذهبت بتمهل تحاول ان تتسلق البقيه كانت مرتعبه وترتعش وتنعي حظها .....كده يا اركان دي الصحوبيه تسيبني ده كله ماتسالش عليا اخص عليك والا الهانم لحستلك عقلك  نزلت دموعها ..تنهدت  ووصلت الي الشرفه كانت قريبه مدت يدها تمسك السور الا انها لم تحسب المسافه جيدا انزلقت قدميها فصرخت وتتعلق في السور تنتحب بشده كانت منهكه وبها الكثير من الخدوش والدماء تسيل من ظهرها وذراعيها ورقبتها وصدرها  وهيا متعلقه  وجدت. الحجره منيره لتعلم ان اركان بالداخل صرخت تنادي عليه....

 كان اركان جالسا مشتعلا ....راحت فين دي.. هتقعد تاكل روحك كده ماتتخمد هبوشكلك عيل واقع..  سمع صوتا قطب جبينه صمت قليلا سمعها تنادي هب مره واحده  يخرج يبحث عنها لم يجدها تعجب استدار  فسمع صراخها اندفع وجدها تتعلق في السور بحاله مزريه هوي قلبه و اندفع يمسكها ويهتف ....امسكي فيا كويس اهدي مسكتك اهوه اهدي شدها ومسكها تتعلق به واندفعت تكلبش فيه وتنفجر في البكاء .احتضنها ودخل بها الي الداخل مذهولا وهيا تنتحب و ترتعش وهو يمسد عليها.. اهدي اهدي فيه ايه فيه ايه.. الا انها كانت ترتعش ذهب بها الي الفراش يحاوطها ويضعها علي قدمه ويمسد عليها لتنتقل حراره جسده اليها ويهتف.. ايه فيه ايه انت عمله كده ليه ايه اللي حصل. ظلت صامته لفتره لا تنطق حتي هدات بعض الشئ وهو يقبل راسها ويمسد عليها الا ان رجفتها لم تنتهي .حملها ودخل بها الحمام وفتح البانيو علي الماء الساخن وضعها في المياه صرخت لاحظ جروحها .

همس ....اهدي طيب لازم ننضفهم جلست مستكينه وهو يلمس جروحها بحنان ينظفهم بالماء الساخن انتهي همس نزلي البلوزه قام يحضر لها برنسها.. البسي ومستنيكي.. خرج ياكل نفسه.. كت فين وايه بهدلتك دي الله يخربيتك يا عمتي وطلعت فوق واتزفتت وجدها تخرج كانت حزينه وغاضبه منه انه تركها نظر اليها يشعر بالغلب اقترب منها يحاول ان يحتضنها .

ابتعدت تتجه الي الفراش و تنكمش علي روحها فهيا ليست ذو اهميه له فتركها ساعات دون ان يبحث عنها احست بالوجع الشديد لتحس انها لا شئ .

تنهد يقترب ويمد يده يمسد ضهرها لتنكمش اكتر هز راسه واقترب بهدوء وهمس ....ايه اللي جرا.. نظرت اليه بغضب وعيونها تلمع ليدير وجهه ويشتم عمته .

قامت من سكات.... تصبح علي خير ليجدها تشد الغطاء وتذهب الي االاريكه.

 تنهد بغلب.. هو يوم طين  طيب انا عارف. ذهب يمسكها..... راحه فين بده.

ابعدت وجهها وانكمشت علي روحها فكانت ترتعش بشده..  هتفت بنبره غاضبه.. اظن مايهمكش اروح فين.

استدارت فشدها تقع في احضانه هتفت بغضب.... اوعي بقه الله عايزه انام تعبانه.

 هتف .....طب ماهاخدك في حضني بدل رعشتك دي.

هتفت.. شكرا مش عايزه ارتعش والا اولع  تقولش يهمك قوي..

مسد عليها....... اه يهمني ويهمني قوي.

لتتململ.... بطل بقه كدب اوعي الا انه لم يتركها حملها فشهقت .... نزلني بقولك.. 

اخذها وذهب بها الي احد الكراسي وجلس واجلسها.. نهدي كده ونقول ايه اللي حصل عشان انا علي اخري.. 

نظرت اليه غاضبه .....يهمك قوي.

 هتف.. اعمل ايه طيب مش انت اللي طلعتي وسيبتيني.

 انفعلت..... انا طلعت يا كداب يا بتاع ساندي انا طلعت والا الهانم لحستلك عقلك وماتدورش عليا وانا محبوسه في الضلمه صحيح علي راي بهاء بتاع ستات وقليل الادب.

تنهد يحاول ان يهدئ غضبها.. والله لا بتاع زفت وطين وسي قطران بيهبد وعمتي قالتلي انك طلعتي وسيادتك ماعبرتيش امي وقولتلك تخلي بالك قدام عمتي.

صرخت..... انا ماطلعتش لما الهانم سحبت البيه تتنحنح قمت عشان سمعتني كلام زفت قمت امشي في الجنينه دخلت مكان ماعرفتش اخرج منه وفات ساعات البيه مسألش حتي غارت ولاا ماتت.

  تنهد بغلب.. انا كت تحت وغضبان منك لما طلعت مالقتكيش وسمعتك بتصوتي انا ماطلعتش كت فاكرك فوق والله اسيبك ازاي يعني كل الوقت ده.

صرخت.... مش قاعد مع الهانم كل الوقت ده يبقي سيبتني والا ماسيبتنيش.

 تنهد.. طب خلاص انا اسف والله ماكت اعرف وعمتي قالت انك زعلتي .. كانت غاضبه محترقه انه قضي السهره مع ساندي وهيا محبوسه. هتفت..... اوعي ماعتش عايزه اتكلم معاك اوعي بقه.

ابتسم وهتف ....مش احنا اصحاب حد يزعل من صاحبه.

صرخت فيه..... صاحب مابيسالش عن صاحبه اوعي والله ماهكلمك.

تنهد واحتضنها..... طب اهدي بس دلوقتي طيب انت بتترعشي وبعدين لازم نطهر جروحك ليقوم ويحضر لها احد البيجامات لتدخل وتلبسها و تخرج تجده قد احضر مطهرا ذهب اليها و شدها هتفت.. اوعي مش عايزه منك حاجه.. 

هز راسه بغلب.. طب تعالي بس ربنا يهديكي ذهب للفراش واجلسها يديرها ويكشف ضهرها لتنكمش هتف ....اهدي احضر المطهر يطهر خدوشها لتتأوه ...همس... خلاص معلش ...انتهي ومسك يدها يطهرها ليقترب من رقبتها ويمد  يده يفتح زراير البيجاما لتنكمش فهتف.... اهدي بقه  ...اقترب يدلكها بحنان وهو يتحكم في نفسه من قربها .انتهي وقام يحضر لها مشروبا ساخنا يعطيه لها تشربه  و ترتخي بعض الشئ رفع قدمها يدثرها ويندس بجوارها مد يده يشدها .

دفعت يده وهتف....ت اوعي مالكش دعوه بيا خالص من هنا ورايح و ماعدناش اصحاب ولا عت هكلمك من اساسه..

 هز راسه فهيا كالطفله الغاضبه شدها عنوه يدخلها احضانه هتف .....اهدي عشان ماهتناميش بره حضني برعشتك دي..  ظل يمسد عليها لفتره  لتقل رعشتها تدريجيا و تسيل دموعها احس بها فهمس ....طب خلاص بقه اسف والله بطلي عياطك ده..والله كت فاكرك فوق خلاص بقه انا اسف مسح دموعها ورفع وجهها لتخفض عيونها ...تنهد... طب بصيلي طيب ماهتحملش زعلك ده..

 همست.. ال يهمك زعلي..تابعوني صفحه حكايات ميفو .

قبل خدها.. اه يهمني والله يهمني..

هتفت.... اه باماره قاعدتك مع الهانم كل ده وانا محبوسه وسيادتك هتروح حفلات وتنبسط

ابتسم وهتف.. انت زعلانه عشان قاعدتي والا عشان هروح الحفله..

انفعلت.... وتروح ليه من اساسه مش متجوزني انا هيا مالها السحليه دي وجدو قال اني جوازتنا عشان تبعد عنك والا انت مبسوط.

ابتسم.... تصدقي انا حاليا مبسوط.

رفعت وجهها بغضب ضحك لتشتعل وتصرخ ....انت بتضحك علي ايه انت.

انطلق ضاحكا.. عالقمر اللي غيران.

بهتت وارتبكت .. نعم نعم غيرانه دا من ايه.. انت ولا في دماغي.

هتف.. بقي كده انا وللا في دماغك.. شدها ورفع وجهها..... يعني اروح الحفله يا ماستي عادي..

 ظلت تاكل روحها لتزيح وجهها.. لا ماتروحش انت متجوزني ماتروحش هيقولو ايه. 

 رفع وجهها.. بس عشان كده..

هتفت...... اه اه امال عشان ايه..

اراحها وانحني فوقها  لتبتلع ريقها و..همست.... ابعد فيه ايه.

هتف.. بس عايز اعرف هتفضلي تنكري المطحنة اللي جواكي لحد امتي.

ارتبكت.. مطحنه.. مطحنه ايه دي انت اهبل.

ضحك.. لا مانا جوايا برضه نفس المطحنه بس انا بقول انت بقه ايه.

لتتململ. بطل بطل اوعي انا تعبانه.

ظل ينظر اليها وهيا لا تقوي ان تنظر اليه كانت ترتعش خوفا وهو انفاسه تلفحها.. ابطل ايه بالضبط.

نزل علي وجهها يتلمسها بحنان حاولت ان تدفعه مسك يدها يتلمسها مشتعل

ضغط عليها احس بروحها ستموت بين يديه لمس شفتيها وهتف.. لو عايزاني ابطل بصيلي في عيوني.. نظرت اليه ولم تنطق كانت مشاعرها فاضحه وهو حس بداخله يصرخ يريدها بشده..

همس تقولي مش عايزاني اقرب من ساندي ليه وغضبك وغليانك ده ليه .

ابتلعت ريقها وهمست بارتباك وصدرها يصعد ويهبط ....انت انت بتقول ايه..

هتف ..بقول اللي شايفه وبتنكريه وانا عايزه وهموت عليه اشاحت بوجهها نزل يتلمسها وهيا ستنفجر ليدير وجهها وينقض عليها ولا يفلتها .شدها اليه لتذوب اكثر بين يديه ويتوها معا ويتحول الامر الي رغبه  لينفصلا عن العالم أصبحا جسدا واحدا ينهل كل من الاخر لم تحس بنفسها الا وهيا تستجيب لياخذ استجابتها ويصعد بها عنان السماء ينتقل لمرحله ليبدا في تلمسها ويغوص فيها  ويحاول ان يكمل طريقه في جعلها زوجته وهيا قد غيبت تماما ليتوها معا في مشاعر جياشه وهو وصل من الجنون والرغبه لان يجعلها زوجته ولا يفصلهما عن بعضهما شيئا.

ان شاء الله والف الف مبروك عقبالكو يا حبايب...بس نفرح هبابه ماتتعودوش عالفرح 😁😁😁😁😁



واحتضنها.. اركان ماعتش هيسكت بعد كده اركان حاسس انه هينجلط لو كتم اللي جواه اركان عايزك وعايزك قوي وانت عايزاني لتهز راسها بقهر ....مسك وجهها.. لا عايزاني وبتترعشي وانا حاسس بغليانك ومحاربتك بنفسك ومش هسكت بعد كده ليشدها وينهال عليها لتتشنج وتحاول ان تبتعد ليندفع ويصب عليها حنانا ولمسات حارقه لتتوه وتتتوه همس.... ماستي هموت عايزك .

همست....  بلا وعي..... اركان... لينهال عليها لتذوب بين يديه وتتوه وهو يتلقفها بين يديه كيف يشاء ليعلم انها ذابت وغيب عقلها واستجابت لمشاعرها فلم تعد قادره ان تقاوم اكثر من ذلك ليريحها ويغوص معها في مشاعر تفجرت بينهم ليعلم انه يريدها وليس رغبه فقط علم انه يريدها كامله كما هيا لا ينقص منها شيئا ادرك ان ماسه يكن لها مشاعر كبيره لا يفهمها ولكنه ادرك انها ليست رغبه  كانت حالمه استجابتها جعلته يدرك انه بداخلها وتمكن منها لينشرح قلبه لما وصلا اليه لتنتفض فجاه مما هما فيه وتشعر بالقهر عندما سمعت .....


مين تاني ...البت تعبت ماتسيبوها تتهني ياااادي المرااار

اتفاعلو بقه اما نشوف اخرتها


#ماسة_الاركان 

#حكايات_mevo 

البارت الثامن عشر ....كانت ماسه قد تاهت معه ولم تعد تحس الا به شعرت كانا قد اصبحا منفصلين عن العلم كانهم جسد واحد ...الا انها شعرت بيده علي جلدها انتفضت برعب  وهو مغيب تائها فيها  صرخت تبتعد وهو لا يتركها ويشدها اليه بقوه انتفضت تنتحب ويتشنج جسدها ليعود الي نفسه مره واحده من عنفها ومقاومتها .تجلد وقاوم رغبته لتنكمش وتنتحب شدها اليه صرخت....  فهتف بصوت ليس طبيعي.. اكتمي  عشان انا مش في وعيي.. لتنكمش ويحتضنها هو يحاول ان يهدئ رغبته فيها  ...مر وقتا ليس بقليل وجدها تنتحب تنهد ببعض الغضب..... طب ليه طيب ايه المشكله انا جوزك وعايزك وأنت عايزاني..

شعرت بالقهر  انتفضت ودفعته وهبت باكيه.....ظلت تنتحب لفتره ..صفحه حكايات ميفو .

قام وهتف ....انت عامله مشكله ليه احنا عايزين بعض .

هتفت بوجع..... مش شايف مشكله خالص بجد ايه ده صحيح عايزنا يوم مانتفق نتفق هنا  عالسرير ....هتفت صارخه..... بطل بقه احنا جوازنا بشروط واحترمه للاخر..

تنهد واحني راسه يسيطر علي غضبه فهيا ترفضه وهتف.. يعني هتقفي قدام روحك وتمنعي اللي حاسه بيه.

صرخت..... انا مش حاسه بحاجه وسيبني في حالي.

اقترب يشدها.....  عارفه لو قولتي مش حاسه بحاجه دي تاني يمين بالله لاكون مرجعك السرير ومخليكي تقولي حاسه بايه يا ماسه وماهتنطقيش.

صرخت..... انت بتعمل كده ليه انت مجنون.

هتف بغضب....... بعمل ايه انا واحد و عايز واحده هكدب علي روحي.

نظرت اليه .. شعرت بالقهر و صرخت.. انت بتعمل كده ليه هتستفاد ايه احنا هنسيب بعض ليه ها.

هتف.. نسيب مانسيبش انا جوايا عايزك و ده اللي وعيتله دلوقتي.

صرخت..... وانا مش  عايزاك يا اخي.

هتف.. كدابه واللي حسيته بين ايديا انك عايزاني وبطلي تضحكي علي روحك.

حاولت ان تستجمع نفسها ..هتفت.. اركان لو سمحت احترم اتفاقنا انا مش عايزه تعب انا مش ناقصه سيبني في حالي....اقترب فصرخت..... بطل بقه مش مستحمله.

هتف.. انت بتوجعي نفسك ومش فاهم فيه ايه.

هتفت بوجع..... فيه ايه.. فيه اننا هنسيب بعض فيه انك مابتحبنيش فيه اني مش عايزه اتوجع. اركان الستات مش زي الرجاله الراجل ممكن يعوز ست ومايحبهاش انت هتستفاد ايه لما قلبي يوجعني.

ظل ينظر اليها فهيا تخاف علي قلبها تنهد..... انت عايزه تفهميني انك من شويه كتي معايا وماجواكيش حاجه ليا.

هتفت.....  حتي لو هيحصل هموته يا اركان لاننا مش هنكون لبعض عارف استحاله اكون ليك.

شعر بالغضب وهتف.. ماسه اركان مايتقالوش كده.

هتفت...... لا انا بقولك وواضحه معاك وصريحه انا مش هكون ليك ابدا ولا لغيرك انا مش عايزه حد في حياتي تاني ودا اتفاق مايتغيرش .. 

شعر بالغضب.. يعني لسه بتحبيه بعد ده كله..

شعرت ان ذلك مخرج ليها هتفت...... ايوه يا اركان بحبه وهفضل احبه ويا ريت تحترم ده.

احس انه سيهجم عليها يقتلها  هتف ببرود.. ماعتقدش ان كلامك ده صحيح انت كتي بين ايديا عايزاني  وانا مش اهبل ولا عبيط وحسيت برغبتك ومفيش ست بتحب حد وتعوز راجل تاني الا لو كانت لا مؤخذه..

سالت دموعها.. و هتفت...... اركان من فضلك بجد والله تعبت نفسي اموت تعبت.حرام سيبني بقه في حالي يا اخي انا مش عايزه  لتنهار من البكاء.. 

تنهد واقترب وشدها  لتنفجر في البكاء شدد عليها و همس.. اهدي اهدي.. حملها وعاد بها للفراش يريحها ويندس بجوارها ...شدها اليه ليهمس .....نامي طيب وبطلي عياط نامي.بطلي حرق بقه وعدي ليلتك بلا مش عايزه بلا  زفت  . 

ركنت عليه ونامت من تعبها ظل قلبه ياكله.. بتحبيه بتحبيه لسه ازاي واللي كنا فيه ده ايه داحنا كنا في نار وكت هتبقي مراتي ايه اللي حصل.. تنهد.. عايزاك تلتزم بشروط الجواز.. طب وانت يا اركان عايز كده انت كت هتموت معاها وكنت هتموت وتاخدها فيه ايه نظر اليها وظل يتاملها.. مش عارف انت جواكي ايه حاسس بحاجه جواكي  منعاكي بتوجعك ايه هيا طيب.. ظل يمسد عليها.... هتعمل ايه واحده رفضتك هتفضل برضه تحرق جواك.. تنهد.... بس انت عايزها طب ايه.. شدد عليها واغمض عينه يفكر فيما كانا فيه ويده تلامسها بحنان مر وقت طويل حتي نام من كثره تفكيره.


استيقظت ماسه في حاله مريعه في الصباح قامت ونظرت اليه خفق قلبها لتحس ان بداخلها شئ يشدها اليه تنهدت..... انت جواكي ايه يا ماسه مشاعرك عايزه تقرب منه وبترتاحي في حضنه ونفسك تنامي بامان .حضنه امان ليكي بس ماينفعش اي حاجه لازم تموت ماينفعش اركان يبقي ليكي والا اخرتها وجع وفضايح يا ماسه.. كانت تنظر له بحنان وقريبه من وجهه تتأمله وعيونها تشع مشاعر ...لتنتفض عندما فتح عينه .وجدها تنظر اليه خفق قلبه .. ارتبكت وهبت مبتعده اغمض عينه فنظرتها كانت حانيه وجدها تهرب ظل هو نائما......تنهد بغلب.... يعني اصحي علي عيونها وشايف فيها حاجات حاسسها لمست جوايا هيا بتهرب ليه عيونها نار خطفت قلبي .. 

وجدها خرجت وانتقت ملابسها وهتفت .....انا  انا راحه لجدو .خرجت من امامه ظل نائما ليس له حيله في ذلك قام يغير ملابسه وذهب ورائها  دخل عليها كانت تجلس تنتظره حزينه قرر ان يتجاهل كلامها اقترب يقبل خدها وهمس.. يلا جاهزه.. قطبت جبينها.. هو فيه ايه ماله مبسوط كده...

هتف..من الحق يا جدي انا مسافر انا وماسه بكره شرم عندي هناك شغل هعمله يومين ونرجع.

نظرت اليه باستغراب.. طب انا مالي اسافر ليه.

هتف..... مش المفروض مراتي والا ايه ..  مستنيكي في العربيه ثم نزل وتركها وهتف الجد.. مالك يا حبيبتي فيكي ايه..

تنهدت...... مفيش يا جدي مفيش.. تركته ونزلت فهتف الجد..... يا تري اللي حاسه وشايفه ده صح.. ولو صح اركان حس هو كمان انا ايه اللي عملته فيها ده بس هيا ناقصه وجع.


نزلت ماسه دخلت اليه انطلق بها كان يحدثها كأن شيئا لم يحدث ويمازحها اراد ان يذيب الجليد الذي بنته فجاه بينهم فهو لا يحتمل ذلك الجفاء المفاجئ استسلمت وتكلمت بعفويه هتف انا هموت من الجوع توقف امام احد المطاعم البسيطه وهتف ايه رايك نضرب فول وطعميه ماكلتش من زمان .

ضحكت ...عالصبح كده بطننا هتوجعنا .

ضحك يا ستي نبقي نحيب فوار نهضم بس فعلا نفسي اكل .عارفه كنت زمان باخد اصحابي ونقف علي عربيه فول مشهوره قوي بس ايه حكايه ...ضحكت امال اركان ايه وبرستيج ايه .

هتف ضاحكا ...اللي بيديني حاجه يشيلها انا مابيهمنيش كلام حد دماغي ومزاجي وبس ..اقترب هو وغمز لها واللي بعوزه باخده مهما كان .

ابتلعت ريقها واشاحت بوجهها نزل هو واحضر السندويتشات هتف هناكل في المكتب عشان انا لازم اشرب شاي  وظلا يثرثران ويضحكان حتي وصلا الي العمل قفل العربه وهتف.. احنا هنسافر الفجر مش عايزه تشتري حاجه.. هزت راسها وشكرته اقترب.. لا مالك مؤدبه كده مش واخد عالادب ده لسانك كان شبرين راح فين يا ماستي.

نظرت اليه غاضبه فضحك.. لا بجد  طب ماشي يا ستي هسكت ونزلا معا اخذ يدها ودخل بها الشركه همست.... ماتسيب ايدي انت فيه ايه حد بيدخل كده.

ضحك.. انا بدخل كده عادي مش مراتي شاقطك انا ولو نطقتي هقفشك حضن واحتمال ارزعك بوسه قدامهم.

انكمشت وهتفت.. لا انت لسعت ولا كاننا اتكلمنا.

ضحك.... قصدك هبدك بتاع امبارح وكده.. وحياتك بات الليل ساح الصبح اصله كلام مسلوق مايخشش الدماغ.. وصلا الي المكتب ابتعدت فهتف غامزا.... اسيبك يا مز انت يا مدملك.. الا مانمت من امبارح وايدي جت علي حاجات تخبل ماتجيبي بوسه.

ارتعبت وابتعدت.... ايه قله ادبك دي لاا دانت خلاص فوت .نظر اليها وهتف ..هناديلك عشان عايز اكل هموت واكل اصل اللي نفسي فيه يخبل وضحك وتركها ودخل ضاحكا وهيا ترتجف.. ماله ده مش  خلصنا امبارح انهبل ده انا تعبت بقه مش حمل صده يا رب انا تعبت.

مر الوقت ليستدعيها دخلت عليه ليجده يفرش الطعام علي المنضده تنهدت واقتربت ..انت فتحت مطعم .

اقترب وشدها اليه ..عشان المز افتح شادر والله .ارتبكت فشدها واجلسها وبدا يعطيها الطعام هتفت ..عارف من زمان ماكلتش كده انا اساسا مابفطرش .

نظر اليها متفحصا اياها ..هو عموما جسمك حلو بس برضه الفطار مهم وبعد كده انا هفطرك بايدي .

ضحكت ..لا انا كده هتعود عالدلع ده .

غمز لها وهتف .،سيبيلي بس نفسك وهتلاقي دلع ماحدش شافه اقترب ومد يده مسح جانب شفتيها فارتجفت...واركان دلعه غير .

ارتبكت وابتعدت وقامت وغسلت في الحمام وخرجت تشكره عالطعام همست.... انا هروح اشتغل واستدارت فاندفع وحاوطها قبل ان تخرج كانت تعطيه ضهرها وترتجف همس بجوار اذنها ....ايه مش عايزه تشكريني في وشي يعني جايب ومكلف وماتشكرش .

ابتلعت ريقها وهمست وهيا ترتجف ...هاه اه طبعا طبعا ...ااا ...متشكره .

همس ولمس اذنها بشفتيه ....طب ماتبصيلي وانت بتشكريني والا مش قادر يا مز تبصلي .

تجلدت وهتفت ..انت بتقول ايه لا طبعا .

ادارها وابتسم كانت خافضه عيونها ..اقترب وانفاسه تلفحها ..مستني انشكر اهوه .

رفعت عيونها ونظرت اليه وقلبها سينشق من نظراته الراغبه ..فتحت فمها تشكره فاندفع يقبلها بشغف رفعت يدها تمنعه فمسكها وركنها خلفها وظل يقبلها ولا يفلتها وهيا تنفض بين يديه الي ان تركها ركن علي جبهتها يتماسك تنهد وقبل انفها وهمس.... انت تاخدي العقل .

كانت مغمضه تحاول ان تعود لنسها لتدفعه وتستدير وتخرج مسرعه وهيا تشعر انها جنت من قربه جلست بفردها تستعيد نفسها ..انت مجنونه انت اخرتك هتنفضحي هو يتسلي بيكي اعقلي انت هتروحي في مصيبه يا رب انا تعبت .

اما هو فكان بالداخل يشعر بسعاده من ارتباكها وحب ذلك القرب ويشعر انها يريدها بجنون جلس علي المنضده يتذكر قربها تنهد ونظر امامه وجد كوبها فمسكه وظل يتفحصه واثار شفتيها عليه ابتسم ولمس الكوب بحنان ودقات قلبه تعلو .،همس .،بيك ايه انت اتجننت البت جننتك عايزها هتموت عليها رغبتك هتجننك وهيا بتعند وبتبعد ..تنهد وظل يتلمس الكوب ..ويفكر ما الحل في تلك العلاقه العجيبه فهو حس انها تريده ولكنها تصرح بغير ذلك 


دخل احد المحاسبين علي محمود وهتف.. محمود بيه عندي ليك خبر..

هتف محمود....  خير.

هتف.... بس ليا الحلاوه.

قطب محمود ....والله حسب اللي هيتقال.

هتف.. انت عارف ان بروح البنك وليا علاقاتي .. جلال بيه عرفت انه ادي فلوس للست ماسه من رصيده الخاص .

هب محمود...... نهار اسود كمان كمان بيديها فلوس كام يا زفت..

هتف الرجل.. اتنين مليون يا باشا .جنيه ينطح جنيه..

صرخ محمود..... اه يا بنت الكلب يعني هتسلتي الراجل كمان اعمل ايه اقتلها اعمل ايه انا قولت البت دي مش سهله دخلت عالراجل بالحنجل والمنجل عقربه اعمل ايه يا حزنك يا محمود.

هتف الرجل.. يا باشا لسه فيه اخبار لوز..

هتف.... لسه وفيه ايه تاني انطق احدف عليا الهم كله.

هتف الرجل ....الست ماسه خدت الاتنين مليون وحولتهم لواحد اسمه حسام الفضالي..

انشل محمود وقف متصنما.. ثم هب .....يا نهار ابوها اسود وايامها الطين الفاجره ماكفهاش تديله فلوسها بتسلت من الراجل وتديله يا دي السواد طب ايه.. ويا تري البيه اللي متجوزها يعرف ان الهانم بتسلت من جده وتدي لحبيبها القديم..

هتف الرجل.. يا باشا مفيش مخلوق عرف.

وقف محمود بغل... حلو قوي قوي كده والا  جيتي تحت درسي يا بنت الكلاب اما اشوف هتعمل ايه يا أركان باشا.

دخلت لميس علي السكرتيره تسال عن اركان لتعلم انه غادر ومعه ماسه علمت انه سافر شرم لتشتعل غضبا وتقرر ان تسافر له تقطع عليه خلوته بماسه فهو يبتعد عنها واصبح يصدها وصلت الي شرم ونزلت تبحث عنه تستقصي اخباره. 

سافر أركان  و ماسه ليحضرا اجتماع العمل الخاص باركان كان الفندق رائعا والمنتجع رائع اخذها اركان وهتف ....تعالي نتمشي عالبحر.

هتفت.. ايه هو مش عندك شغل.

هتف....لا  لا الشغل بااليل...احنا طول النهار هنقضيه عالبحر...

هتفت.... طيب يعني هننزل البحر.. هز راسه مبتسما لتدخل وتخرج وتهتف... انا جاهزه..

اشتعل وهتف.... نعم ياختي جاهزه لايه ....بالضبط انت عامله كده ليه.

كانت تلبس شورتا وبادي حمالات وتضع عليه شالا لتهتف ....ايه مش هننزل البحر.

هتف.. اه هننزل بس متغطين خشي ياختي مبينالي ايه.

هتفت..... يا اركان انا بنزل كده مش لابسه مايوه يعني.

هتف ننفعلا..لا والله كمان ماتلبسي والبس قرون وننزل مع بعض تنزلي الميه وانا قروني تطول مع الوقت يلا يلا ماتخلنيش اهبدك بحاجه.. 

نظرت اليه بغضب تستدير تاخذ ملابس اخري وتذهب غاضبه لتنهد.. انهبلت دي عايزه تخرج كده دانا قلبي وقف هيا قمر ليه كده يا قلبك يا زفت مالك مش علي بعضك انكتم. 

خرجت تلبس بنطالا ضيقا وبلوزه نصف كم اخذها وتمشيا علي البحر كان الجو رائعا ولا يوجد كثير من الناس فالوقت لا يسمح باستقبال المصيفين ظلا يمشيان كانا يثرثرا في لا شئ  كانت سعيده وهو يتكلم باريحيه ليهتف .....مبسوطه..

تنهدت شعرت بالراحه لتجلس علي الرمل تتلمسه.. من زمان ماحسيتش براحه كده.. نفسي افضل كده بس.. لتحني راسها..

جلس بجوارها.. بس ايه ايه اللي يمنعك تبقي مبسوطه.

تنهدت.. كتير يا اركان كتير انا اتخلقت عشان اتعب وبس.

مسك يدها.. بس انا شايف اني ماهسبش حاجه تتعبك يا ماسه انت ليه قافله علي روحك كده سيبي نفسك.

نظرت اليه.. ليه.. اسيبها ليه.. وانا عارفه اخرتها ايه... اخرتها لوحدي برضه.. مهما حصل هكمل لوحدي مهما دخل حياتي ناس هفضل لوحدي

اقترب وشدها اليه.. بس انا موجود جنبك.

نظرت اليه رجف قلبها شعرت بغلب شديد كانت تريد ان ترتمي في احضانه وترمي همومها علي صدره.

همست...... انت مش هتكمل معايا يا اركان عشان تقول انت جنبي صدقني انا مش زعلانه انا عارفه وواعيه انا هكمل حياتي ازاي عشان كده متصالحه مع نفسي.

شدها وهمس .....وليه تكملي لوحدك ليه.

نظرت اليه.. عشان ماليش حد ولا هيبقي ليا حد.

هتف .....انا موجود ليكي في اي وقت تسندي عليه. 

همست.... مش هينفع.

هتف.. طب جربي.... جربي لو خذلتك  ابعدي.

هتفت بقهر .....انا ماينفعش اقرب اصلا ارجوك افهمني.

وضع يده علي شفتيها.. بطلي تقولي كده بطلي عشان عيونك بتقول حاجات تاخد العقل..

تنهدت.. وقامت تتركه حتي لا تنكشف مشاعرهة لتذهب للمياه وتتلمسها لتشهق عندما حملها واخذها ورماها في المياه .صرخت اقترب يحتضنها نظرت اليه غاضبه وبدات بضربه بالماء ضحك واندفعا يشاكسان بعض بالمياه اقترب اخيرا يحتضنها وهيا تضربه دخل بها الي البحر لتكلبش فيه وتهتف.. خرجني بسرعه بخاف مابعرفش اعوم.

ضحك. لا عشان تبقي تضربي كويس.

لتشدد من رقبته وتهتف.... خرجني هغرقك كده.

نظر اليها بهيام ومشاعره لا يتحكم فيها همس..... انت لسه هتغرقيني.

دخلت نظراته الي قلبها تخلعه وترتعش احس برعشتها فهمس.. ايه بتترعشي ليه.

ارتبكت.. هاه اترعش.. لا اه.. قصدي من الميه.. يلا خرجني.

هتف.. تؤ تؤ تؤ.. مش عايز مبسوط كده..

تنهدت..... اركان والنبي بقه انا ....

شدها ومسك وجهها يداعب شفتيها.. انت ايه قولي.

ابتلعت ريقها وهمست بطل خلينا نخرج بقه.

احست بيده علي جسدها همس.. مش عايز عايز افضل كده حاسس برعشتك عشان اعرف اد ايه انت بتحاربي نفسك.

همست.... بطل حرام عليك بقه احنا قولنا ايه.

تلمس وجهها ورقبتها وهمس.. انت اللي قولتي انا ماقولتش.. ظل يداعبها حتي انهارت ولم تعد تحتمل همست.... والنبي وحياه جدو كفايه مش قادره.

هتف بوله وهو محتضنا اياها.. عشان بس تعرفي ان مفيش حاجه جواكي الا ليا حسام ده راحت وراحت ايامه واللي جاي لاركان وبس.. شدها وخرج بها لتندفع تبتعد عنه وقلبها سيخرج من مكانه ذهب وشدها اليه لتهتف بغلب ......بطل بقه 

تلفت حوله شدها الي احد الخيمات المنصوبه علي الشاطئ و.....

واحتضنها.. اركان ماعتش هيسكت بعد كده اركان حاسس انه هينجلط لو كتم اللي جواه اركان عايزك وعايزك قوي وانت عايزاني لتهز راسها بقهر ....مسك وجهها.. لا عايزاني وبتترعشي وانا حاسس بغليانك ومحاربتك بنفسك ومش هسكت بعد كده ليشدها وينهال عليها لتتشنج وتحاول ان تبتعد ليندفع ويصب عليها حنانا ولمسات حارقه لتتوه وتتتوه همس.... ماستي هموت عايزك .

همست....  بلا وعي..... اركان... لينهال عليها لتذوب بين يديه وتتوه وهو يتلقفها بين يديه كيف يشاء ليعلم انها ذابت وغيب عقلها واستجابت لمشاعرها فلم تعد قادره ان تقاوم اكثر من ذلك ليريحها ويغوص معها في مشاعر تفجرت بينهم ليعلم انه يريدها وليس رغبه فقط علم انه يريدها كامله كما هيا لا ينقص منها شيئا ادرك ان ماسه يكن لها مشاعر كبيره لا يفهمها ولكنه ادرك انها ليست رغبه  كانت حالمه استجابتها جعلته يدرك انه بداخلها وتمكن منها لينشرح قلبه لما وصلا اليه لتنتفض فجاه مما هما فيه وتشعر بالقهر عندما سمعت .....


مين تاني ...البت تعبت ماتسيبوها تتهني ياااادي المرااار

اتفاعلو بقه اما نشوف اخرتها

#ماسة_الاركان 

#حكايات_mevo 

البارت التاسع عشر .....كانت ماسه واركان في حاله من التوهان وادرك كل منهم كم هو يرغب الاخر وخاصتا اركان الذي ادرك ان رغبته في ماسه ليست جسديه فقط بل يريدها ويريد روحها ان تكون له وان هناك مشاعر تطحن بداخله ...كان قربها وعي انها بداخله ويشعر بذلك وانكشف ان وراء الرغبه مشاعر جياشه ...وبينما هما معا سمعا صوتا انثويا  انتفضت ماسه وشعرت بالوجع مما هيا فيه وكيف كان سيمتلكها بسهوله عادت لروحها وابتعدت ترتجف  ...وجدا امامهم لميس تلبس مايوها  وتندفع تحتضن أركان و تهتف.. بدور عليك من الصبح ايه رايك في المفاجاه دي يا قلبي... وحشتني موت ...وماسه تنظر اليهم بحسره ...اندفعت تقبله بهتت ماسه وشعر بالقهر واندفعت ترحل مبتعده .حاول اركان ان يذهب وراءها لعن تلك الحقيره التي قطعت عليه خلوته ..الا انها احتضنه..... كده يا روكي بقي جايه من اخر الدنيا عشان تسيبني.

هتف غاضبا.. وايه اللي جابك كت قولتلك تعالي.

احتضنته وقالت.... وحشتني اعمل ايه طيب بقالي كتير ماخرجتش معاك يا روكي ايه اللي حصل لينا ماكناش بنفارق بعض.احتضنته اكثر ...ايه نسيت زمان لما كنا مع بعض كنت بتجري ورايا .

ضحك .....لا دا زمان وخلص هبله قال ساخرا..... دلوقتي انت مش انا انا عمري ماجريت وراكي.

هتفت.... اركان احنا ممكن نتجوز ونفرح ونعيش ايامنا.

دفع يدها..... انت اتخبلتي اتجوز اتجوزك انت.

قالت.. مالها انا فيه زيي جميله وبنت ناس وانت عايزني ماتنكرش.

هتف ساخرا...... انا عايزك.. والله ماحصل. 

التصقت به وهتفت...... امال السنين اللي فاتت دي ايه داحنا كنا روحين.

هتف.. لا دا كان بس تسليه ويا ريت تشوفي حالك بقه عشان انا واحد متجوز ومش عايز اعرف حد علي مراتي.. دفعها وتركها  تشعر بغل رهيب قتفت مغلوله..... لا وحياتك ماهتعرف الا انا وتركته تخطط لشئ  تفسد عليهم يومهم.

دخل اركان وجد ماسه في الحمام كانت تشعر بالقهر  جايه وراه الهانم وبتلف عليه ودا ماصدق طبعا ومبسوط ونازله بوس واحضان وقاعد معاها تحت وانت يقولك عايزك اه قرف في قرف.. سيبتيله نفسك زي الهبله اتلمي بقه كتي هتتفضحي بطلي عشان اخرتها فضيحه اركان مش سهل وانت غلبانه انت خلاص هتموتي في ايده عايزاه ماتكدبيش علي روحك وجواكي عايزه كانت خائفه ان تعترف بمشاعرها لتكبت روحها  وتجهش بالبكاء..... منك لله يا حسام ليه عملت فيا كده ماليش نفس افرح يبقي ليا مشاعر ماقدرش اكون لحد.. او بالاخص اركان انا مككن اكون لاي حد الا اركان لو عرف ممكن يموتني فيها اني ضحكت عليه انا تعبت تعبت اعمل ايه مش هقدر اقفله جوايا جوايا.. 

نهرت نفسها.. بطلي انت ماجواكيش حاجه ماينفعش اعقلي بقه ولمي نفسك دا بس عشان غلبانه ولوحدك والبيه بيتسلي وجايبها وراه مابيستحملش بعدها ،،جت تاخده منك انت ولا حاجه انت فضيحه اعقلي ...اركان لو كان كمل وخلاكي مراته كان قام خلص عليكي انك مقرطساه وضاحكه عليه وجايه تتلزقي في اسمه وانك شمال ظلت تبكي بقهر لفتره ...هدات .. لتمسح دموعها وتخرج وجدته جالسا .

قام مسرعا لاحظ انها كانت تبكي اقترب يشدها .

دفعته بعنف.. من فضلك بقه كفايه كده..اندفعت تتركه وتخرج من الحجره..

وقف لا حيله له فيها هتف.... منك لله يا لميس الزفت كت في ايه وقلبتيها غم عليا.. ثم استدار ودخل الي الحمام.

نزلت ماسه الي الاسفل ودخلت وجلست علي البار كان هناك العديد من الشباب جلست وظلت تراقب الراقصين لياتيها النادل ويعطيها مشروب نظرت اليه باستغراب ابتسم.. لا دا تحيه من الفندق .

تنهدت وشربته كان لازعا بعض الشئ ولكنه كان منعشا شربته لياتي لها باخر  لتتوالي الكؤوس ولم تكن الا توصيه من لميس حتي  تفسد يوم اركان وماسه كانت قد اوصت ببعض الكحول تشربها ماسه ظلت تشرب ماسه والنادل يعطيها لتحس انها لم تعد تعي شيئا .ارسلت لها لميس احد الشباب يشدها الي المرقص ذهبت معه كانت مغيبه وتشعر انها هائمه في عالم اخر .بدا في الرقص احتضنها الشاب ورقص معها وتلمسها بوقاحه..

نزل اركان يبحث عنها فلم يجدها ليتافف.. راحت فين دي.. عارف هو يوم جاز  ...ذهب الي مكان الرقص لتقابله لميس .....حبيبي انت نزلت تعالي نرقص.

هتف ....لا انا بدور علي ماسه..

ضحكت لميس.. لا ماتدورش احسنلك.. هتفت.. والله يا روكي انت ماتستحق الا انا. مابعرفش اكون لحد غير ليك ..احتضنته. 

هتف.... بطلي بقه اوعي قولتلك بدور علي مراتي.

ضحكت.. طب ماتزقش مراتك مرافقه يا بيبي.

اشتعل اركان.. اخرسي قطع لسانك.

هتفت..... طب بص كده عالستيدج.. 

قطب جبينه استدار لينشل مكانه فزوجته ملتصقه باحد الشباب وهو محتضنها ويضع يده علي جسدها ويتلمس جسدها بوقاحه .احس بالنار في قلبه هب واندفع وذهب اليها شدها ودفع الشاب وانهال عليه ضربا ليقوم مندهشا فزوجته لم تبالي به ومازالت ترقص مع نفسها شدها لتحتضنه وتشده ترقص امامه .حملها رغما عنها وخرج بها .صعد بها الي حجرته وقف وانزلها  لترتمي عليه .اتعد يصرخ ...انت مجنونه.. .

اقتربت منه تحتضنه.. روكي.. وحشتني.. 

احس ان بها شيئا.. تنهد.... انت فيكي ايه مالك..

همست تترنح .. عايزاك.. هات بوسه.. لتحاول ان تقبله..

مسكها.... انت فيكي ايه انهبلتي.. 

شهقت.... نظر اليها لتبتعد.. فيا.. انفجرت تضحك..... فيا كتير يا روكي كانت تترنح .

احست انها ستقع اقترب يحتضنها.. انت شاربه حاجه هو فيه ايه..

نظرت اليه.. شاربه.. دانا شاربه..... لتعد علي اصابعها .... شربت دول كانو حلوين قوي.. عايزه تاني والنبي.

هتف نهار.... اسود شربتي خمستاشر  كاس.. انت ازاي تعملي كده شربتي خمره.

هتفت...... تؤتؤتؤ.. انا شربت عصير بس ايييه حكايه.. روكي انا شيفاك اتنين.... وظلت تحسس باصابعها علي وجهه .

تنهد.... بطلي هو لعبه يا رب ايه ده استغفر الله.

احتضنته تقبله.... بوسني بقه مش كت عايز تبوسني..

ابتعد بوجهه .....يا بنتي بقه اهدي..

هتفت...... ايه مش عايز اه عشان السحليه اللي بتحبها.. لا ماتحبهاش والنبي هزعل منك. قلبي هيوجعني .

احتضنها..... مابزفتهاش والله.... لا انت ماينفعش تقعدي كده .

كلبشت فيه لتهمس.. ماتسيبنيش وحاوطته بذراعيها .

تجلد وهتف .....انا حاسس بغلب الدنيا ....اخذها وحملها وذهب بها الي الفراش يريحها ويحتضنها.. 

هتفت...... ايه مش هتبوسني كتير.. 

ضحك  .....بكره هعمل اللي تعوزيه نامي بقه.. 

مسكت يده تضعها علي قلبها وتهتف.. روكي انت عارف انا اتجوزتك ليه..

رجف قلبه.. صمت ولم ينطق لتهتف.. عشان انا مخبيه مصيبه ااااد كده ....ضحكت وقامت تجلس امامه علي قدميها وتنحني عليه لتهتف.. بس انا مش هقولك عشان هتبطل تحبني.. نزلت تقبل شفتيه.. روكي اوعي تسيبني.. 

تنهد وشدها لتسقط في احضانه .... نامي بقه انت هبدتي هبد سنين وانا جتتي مش خالصه .

مسكت يده تتفحصها.. ايه ده احنا مش لابسين دبل.. لا البس يا روكي لتستدير عشان تبقي بتاعي انا وبس ماستك وبس.. 

تنهد بغلب.. حاضر هلبس اسكتي بقه دا يوم ماهيعديش وانا لحم ودم.. 

اقتربت منه وهمست.... بتحبني قول.. قلبك دق قول.. 

تنهد هو..... بيصرخ مش بيدق لتنزل تقبله قبلات حانيه ....عشان انا قلبي دق يا روكي بس مش عايزه اعرف اركان اوعي تقوله بص انا هقولك علي كل حاجه سر يعني.. انا قلبي بيدق يدق واركان بيبقي قريب ببقي عايزه اترمي في حضنه عشان انا لوحدي ماليش الا اركان.. 

تنهد وشدد عليها لتهتف.. بص عايزه احبه يا روكي اعمل ايه خايفه.. جلست تفمكر هتف ....مالك بس.

لتقول.... خايفه احبه قوي بس قلبي بيدق ليه.. طب بص انا هحبه ومش هقول ماشي وانت كمان اوعي تقوله والنبي.. 

ابتسم .....حاضر يا قلبي..

اقتربت تقبله.... مش هتقوله صح. 

ابتسم وهتف.. لا يا قلبي مش هقوله.. 

تنهدت ...اه ماتقولوش عشان بيعمل حاجات عيب وانا مش بستحمل ...وكمان هو بتسلي بيا وبيروح ليها بيحبها اكيد عشان انا ماينفعش يحبني ...شعر بالوجع من كلامها ..

نظرت اليه وهمست ..هو انا ليه مانفعش اتحب ..طب انا عايزه احبه وخلاص مش مهم يحبني انا هخبي عليه كل الحاجات ماشي .

داعب وجهها بحنان ..تخبي ايه انا حاسس اني هموت اه لو فايقه .

نظرت اليه ...انا بحب قربه انا عمر ماكان ليا حد خالص هو بحس اني ممكن انام في حضنه ...ظلت تتلفت هو فين عايزه انام في حضنه ..تنهد وشدها راحه فين بس .

نظرت اليه ...الله انت جيت طب احضني بقه وبوسني كتير ...ابعدها لتهتف.. ايه مش عايزني ليه انا مش وحشه والله..ابتعدت وانكمشت بطفوليه ....هز راسه ليقترب منها ...هتفت ....بطل اوعي بتحب السحليه عشان كده مش عايز تبوسني انا بوستي وحشه وهيا بوستها حلوه.

شدها بغلب .....اكن بوستك وحشه ارحمي امي قلبي هيقف ههجم عليكي وانفضح .

لتدفعه وتقوم تترنح لتقع ارضا قالت بحزن .. لا انا عارفه انا وحشه وحسام خلاني وحشه خلاص اوعي ماهكلمكش.

تنهد وقام وذهب اليها اقترب منها شدها ورفعها ليهتف.. طب خلاص بكره هعملك كل اللي تعوزيه. 

هزت كتفها بطفوليه.. لا انا وحشه وحسام خلاني وحشه وانت اهوه بتقول.

هتف بغلب.. مين والله ماقولت انا قلبي هيقف دلوقتي من كتمتي .. انت وحشه انت مفيش زيك..

هتفت.. طب مش بتبوسني ليه..

تنهد .....دا غلب ايه ده.. طب هبوسك الصبح حاضر تعالي نامي بقه.. عدي الليله عشان والله ماعت قادر... 

هتفت.... يعني هتحبني.. 

هز راسه ....اه يا قلبي بكره هحب فيكي لما تسورقي والله ماهعتقك بكره بس تفوقي.

هتفت.... طب استني بقه هنعمل عروسه وعريس مش كده.

ضحك.. يا ريت ياختي .. 

هتفت..... ماينفعش نعمل عشان حسام قال مش هينفع..

تنهد ....الله يخربيته البعيد هو عاملك ايه بس.. لا هينفع وتبقي احلي عروسه...

فرحت وهتفت..... بجد يا روكي هتعملني عروسه وافرح..

تنهد .....بجد يا روح روكي.. البت انهبلت يا رب تعبت..

هتفت .....طب استني بقه عليا دقيقه ذهبت الي شنطتها واخذت شيئا ودخلت الحمام .

هتف.. قلبك هينط من مكانه البت هتهبلني شربت ايه دي يا مصيبتك قلبك بيدق يا زفت انت طبيت والا ايه وعايزه تحبني انا قلبي ولع هيا بتحبني والا ايه قلبي بيدق  كلامها كلو يهبل .. جلس مبتسما يحس بمشاعره تنساب بداخله لينشل مره واحده عندما خرجت ماسه تلبس قميصا مكشوفا.. نهارك اسود ومطين لابسه ايه دي يا ليلتك الطين.. اقتربت منه وهيا تترنح لتسقط في احضانه  تحتضنه خلاص عملت عروسه يلا بقه اعمل عريس..

هتف.. اعمل عريس انا هعمل محصور ركنت علي صدره وبدات ترتخي وتتوه احتضنها وحملها يريحها لتكلبش فيه تجلد وهمس ....لا كده كتير مش قادر .

همست.... يلا اعمل .

شدد عليها.... طب نامي بقه انا والع ماعتش قادر.. 

هتفت...... طب ارقصلك ليتصنم.. لتتحرك اندفع وكلبش فيها لتهتف بتوهان.. هرقصلك العروسه بترقص.. 

هتف ....ورحمه ابويا وامي ماعت هسيبك تتحركي واتخمدي بقه عشان ههجم عليكي وربنا يا رب ايه اللي بيجرالي ده.. 

رفعت وجهها ليسقط شعرها عليه ليختفي وجهه ...هتفت.... روكي انت رحت فين.. 

هتف.. مستخبي نامي نامي.. 

هتفت.... طب هنام وهرقصلك بكره.. انت مستخبي فين اجيلك 

ضحك .. لا ماتجيش.. خليكي عندك .

لتتوه وتهمس .....لا هاجي واحبك كتير لتسقط اخيرا علي صدره وتغوص في دنيا اخري وهو نائم مشلولا لا يقوي ان يتحرك 

ابتلع ريقه ليزيح راسها من علي وجهه احتضنها وقلبه سيخرج من مكانه .....قلبي هيقف يا بنت الايه.. هتحبيني كتير.. طب اعمل ايه هنام ازاي.. انا خايف اصلها  نار وانا والع  قمر يخربيتك.. انا طبيت ايوه انا عارف اتنيلت طبيت يا طين مانت مش علي بعضك وهتموت عليها  وترقصلي وهات بوسه.. دا قمر وكلها تخبل داعب جسدها هموت وابوسك يا بنت الايه محصور .. لينهر نفسه.... اتلم عشان انت مش حمل حاجه زياده.. طب اطفش فين طيب اقوم اقوم انام في حته تانيه.. تنهد وشدد عليها .....اقوم في انهي مصيبه انا اقدر اسيبها دانت هتموت وتاخدها دانا بكره هفرتك امك يا رب بغلي ....اتنيل نام ظل يتلمسها حتي نام مقهورا.صفحه حكايات ميفو .


استيقظ في الصباح وجدها مازالت كما هيا لتتململ في احضانه وتفتح عينيها لتجده ينظر اليها نظره هيام وعشق صارخ سهمت في نظراته وابتسمت.... ابتسم لها وهمس صباح الخير ...

لتتململ وتهمس .....صباح النور..

تلمسها بحنان لتشعر بيده علي جلدها قطبت ونظرت لنفسها هوي قلبها فهي ترتدي قميصا مكشوفا هبت صارخه وابتعدت.... ايه فيه ايه حصل ايه..

هتف بسرعه..... مفيش مفيش اهدي اهدي كانت تنظر اليه برعب هتف.... والله ماحصل حاجه .

هبت تهرب بمنظرها الي الحمام.. نهارك اسود لتلطم علي وجهها يا نصيبتي يا مصيبتي اعمل ايه هتنفضحي اركان هيفضحك ويخليكي عبره انت ايه اللي جرالك انا مش فاكره حاجه.. 

لتسمع خبطا.. يا ماسه ماحصلش حاجه والله انت شربتي خمره امبارح ونزلت لقيتك كده ماحصلش والله حاجه..

هتفت.... خمرا.. استغفر الله يا رب ايه ده انا.. يا رب سامحني ازاي اعمل كده لتحاول ان تتذكر .... كان عصير اه.. لبست ملابسها وخرجت خجوله لا تنظر اليه .

اقترب..... ممكن تهدي ماحصلش حاجه مالك مرعوبه كده هو فيه ايه

هتفت.. مفيش مفيش سيبني في حالي بقه هيا وصلت لخمرا استغفر الله يا رب..

اقترب يحتضنها .....طب اهدي.

هتفت...... خلاص خلاص انا هديت ابعد بقه..

ضحك.. اكن ابعد دلوقتي دانت بهدلتي امي امبارح.قطبت جبينها.. ضحك .....بس انا وعدتك هنفذلك طلباتك اقترب وشدها..

هتفت.... طلبات ايه دي..

ضحك.. اولا كنت عاوزاني ابوسك كتير لتشهق ...ضحك واكمل ....ونعمل عريس وعروسه واخرتها عايزه ترقصيلي.. هتف... ايه رايك نبتدي بانهي انا بقول  عشان قلبي انهري امبارح وكنت هنجلط نخش واحده واحده اختاري بقه انفذ انهي طلب..

ارتعبت تنكمش.. طلب ايه قله ادبك دي.

ضحك ....والله اطفحها دانت اللي كت عايزه وانا ماهقلش لا  لا وقلتي اللي مخبياه كله.. وانا بقه هنفذ اللي وعدت بيه مانا كبت نفسي لما الجلطه كت هتخلص عليا ونمت طول الليل والغلايه شغاله يبقي حقي بقه الا انا قلبي انهري وانت بتقوليلي ماتسيبنيش وانا مش هسيبك يا وحش ...شدها اليه لتصرخ عندما..


الباقي في الكومنتات.....لايك وعشر كومنتات يا حلوين...نعدي الخمسميت لايك هنزل اللي جاي


هبت تهرب بمنظرها الي الحمام.. نهارك اسود لتلطم علي وجهها يا نصيبتي يا مصيبتي اعمل ايه هتنفضحي اركان هيفضحك ويخليكي عبره انت ايه اللي جرالك انا مش فاكره حاجه.. 

لتسمع خبطا.. يا ماسه ماحصلش حاجه والله انت شربتي خمره امبارح ونزلت لقيتك كده ماحصلش والله حاجه..

هتفت.... خمرا.. استغفر الله يا رب ايه ده انا.. يا رب سامحني ازاي اعمل كده لتحاول ان تتذكر .... كان عصير اه.. لبست ملابسها وخرجت خجوله لا تنظر اليه .

اقترب..... ممكن تهدي ماحصلش حاجه مالك مرعوبه كده هو فيه ايه

هتفت.. مفيش مفيش سيبني في حالي بقه هيا وصلت لخمرا استغفر الله يا رب..

اقترب يحتضنها .....طب اهدي.

هتفت...... خلاص خلاص انا هديت ابعد بقه..

ضحك.. اكن ابعد دلوقتي دانت بهدلتي امي امبارح.قطبت جبينها.. ضحك .....بس انا وعدتك هنفذلك طلباتك اقترب وشدها..

هتفت.... طلبات ايه دي..

ضحك.. اولا كنت عاوزاني ابوسك كتير لتشهق ...ضحك واكمل ....ونعمل عريس وعروسه واخرتها عايزه ترقصيلي.. هتف... ايه رايك نبتدي بانهي انا بقول  عشان قلبي انهري امبارح وكنت هنجلط نخش واحده واحده اختاري بقه انفذ انهي طلب..

ارتعبت تنكمش.. طلب ايه قله ادبك دي.

ضحك ....والله اطفحها دانت اللي كت عايزه وانا ماهقلش لا  لا وقلتي اللي مخبياه كله.. وانا بقه هنفذ اللي وعدت بيه مانا كبت نفسي لما الجلطه كت هتخلص عليا ونمت طول الليل والغلايه شغاله يبقي حقي بقه الا انا قلبي انهري وانت بتقوليلي ماتسيبنيش وانا مش هسيبك يا وحش ...شدها اليه لتصرخ عندما..

لايك للبوست


البارت الجاي  مش هينزل الا  ...بعشر كومنتات والبارت يعدي الخمسميت لايك ...وماتكبروهاش في دماغي وابعتهولكو خاص هههههههه



#ماسة_الاركان 

#حكايات_mevo 

البارت العشرين.....كان اركان قد اخبرها ما فعلته وهيا تقف مذهوله تشعر بالخجل ..... انا  روحي طلعت امبارح من كبتي وانا كده كتر خيري قوي واركان وعد ولازم ينفذ وعده ليشدها يحتضنها .

صرخت.... اوعي والله اموتك ايه قله ادبك دي..

ضحك.. يا بت ماتتكلميش علي قله الادب دانتي كتي عايزانا نعمل عريس وعروسه..

لترتجف.. بطل بقه عيب كده انا ماكتش في وعيي.

التصق بها ونظر اليها بهيام.. كتي قمر تاخدي العقل ماترقصيلي وحياه ابوكي الا انا قلبي انهري.

دفعته..... ماتبطل بقه عيب كده.. اركان والنبي بقه.

تنهد.. لا انا روكي.. امبارح كت طالعه من بين شفايفك تخبل مش قولت هتحبيني كتير انا اهوه ماتحب يا عسليه من ايدك دي لايدك دي كان قمر بقميصه الروز وهو ابيض وحاجه كت هتجبلي جلطه.صفحه حكايات ميفو. 

لتتململ بخجل وتحمر بشده ....شدد عليها ....نظرت بعيدا وهتفت غاضبه ....لا انت تحترم نفسك بقه ايه ده ال احب وازفت مابحبش انا اوعي.

تنهد ورفع وجهها.. ليه ماتحبيش.. لا بتحبي وجواكي مشاعر ليا وقلبك دق بس خايفه وانا مش هسيب الخوف ده يقف بينا.

صرخت...... ابعد بلا مشاعر بلا زفت وتسيب ايه وتاخد ايه.. اسمع بقه انا لا بتاعه حب ولا مسخره وجوازنا واضح واستحاله يحصل بينا حاجه.

مسك وجهها .....لا هو مش هيحصل .هو حصل وقلبك دق وجواكي مشاعر بتحرقك وبتكبتيها ومش عايزاني اعرف وزي ما ده دق انا كمان قلبي دق ومش هضحك علي روحي.. نظرت اليه برهبه....هتف ايه مستغربه. لا قلبي دق وجوايا مشاعر ليكي وحاسس بيها وحاببها كمان ومش همنعها اركان امبارح حس بيكي في حضنه وشاف اد ايه هو عايزك.

دفعته وصرخت...... رغبه يعني بطل بقه..

شدها لترتطم في احضانه..... لا مش رغبه بس.. انا عايزك كلك علي بعضك روحك قبل جسمك عايز اللي جواكي وبيدق ليا وبيصرخ وكبتاه وانا بقه مش هسيبه محبوس .انا هطلعه كله وهاخده واكبره وافرح بيه.

هتفت بقهر.. بطل بقه واحترمني واحترم رغبتي انا مش عايزه مش عايزه.

حاوطها والتصق بها .. مره اخري.. ليه بتحاربي نفسك ليه

صرخت.... عشان اخرتها فراق اخرتها وجع ابعد عني انا مانفعكش وسيبني في حالي.

هتف..... وانا مش عايز ابعد ولا هقدر ابعد.

دفعته وهتفت بغضب.. يبقي انت حر انا ماطلبتش مشاعرك ولا عايزاها اتحمل نتيحه اختيارك وانا اختياري واضح.. لا عايزاك ولا عايزه غيرك وده اخر كلام انا مش بتاعه حب وارتباط.

اقترب منها ونظر اليها نظرات ارعبتها لتنكمش وتهمس ....ايه بطل بتقرب ليه انا انا ليركنها علي الحائط...ظل ينظر اليها كان يحرقها بنظراته ...هتف اخيرا وضع يده حولها.. مش انت اللي هتقرري اختياراتك بعد كده عشان انا ليا راي تاني.. اركان سمع منك كل اللي جواكي سمع ان قلبك دق سمع ان جواكي مشاعر وعايزاني وسمع انك بتحاربي ده وبتخبي وسمع انك حابه دقه قلبك ونفسك تبقي في حضني لو فاكراني اهبل واسيبك واسمع كلامك يبقي ماتعرفنيش.. اركان بعد سنين قلبه دق متخيله انه يموت قلبه اللي كان ميت سنين وصحي علي مشاعرك لا مش هيحصل ولا عندي استعداد اعيش في الموت ده تاني انا حاسس بنفسي مبسوط وعايز وهموت وابقي معاكي وشايف عيونك عايزه.

صرخت بقهر.... مش عايزه مش عايزه.. مش عايزاك يا اخي حس بقه وابعد.

التصق بها ...... احس.. تصدقي فعلا لازم احس.. اندفع يحتضنها وينهال عليها لترتجف وتشهق بين يديه اسكت رفضها بعنفوانه ومشاعره التي تصرخ طلبا لمشاعرها لتذوب بين يديه لتحوله لحنان جارف احس انها ستقع ..حملها واخذها بين يديه يريحها علي احد الكنب ويتوه معها وهيا قد انسابت عن اخرها ...كانت شغوفه بمشاعره وتتمناها وتناست عقلها من كبتها لروحها ..مر وقتا وهما معا ...تجلد وابتعد وهيا مغيبه رائعه .شدها يحتضنها ويجلسها علي قدمه ظلت فتره تحس به وما ان وعت لبعده حتي انفجرت في البكاء . Mevo ll حكايات 

تنهد ومسد عليها.. طب ليه بتعذبي نفسك ليه انت عايزاني واياك تقولي مش عايزاتي دي والله ماهسيبك.. طب براحه كده ايه اللي يمنع طيب نجرب ونكمل ونكبر مشاعرنا ..هزت راسها بقهر.. هتف... لا مانا مش هسيبك والله ماقدر وانت عايزاني ماتجننيش ليه ليه.

لتنسل من احضانه وتندفع بعيدا كانت في حاله مزريه اقترب..

صرخت...... ابوس ايدك ماتقربش والله ماقادره.

صرخ اخيرا.. انت مجنونه بتعملي كده ليه اتنين عايزين بعض ومشاعرهم بتصرخ ليه ليه عايزه ليه تبعدي ليه قوليلي ليه مش لاقي سبب.

هتفت..... عشان هنتطلق بعد سنه.

صرخ..... وانا مش هطلقك يا ماسه بعد سنه ولا عشره.. اه بصيلي وبرقي قوي انا عايزك اركان السويفي عايز ماسه مراته وحبيبته.

لتسيل دموعها فقد حدثت النصيبه.. لتتجلد وتنظر اليه وتهتف.. والله دي مشكلتك انا اه عايزاك اهو رغبه زي اي راجل انما حب وكلام فارغ لا وماعنديش استعداد اربط حياتي بحد حسام كان عايز برضه يربط حياتي بس انا لا وعشان كده اديته فلوسي عشان كنت بحبه ..انا امشي معاك اه انما اربط حياتي لا ماهيحصلش.. انا مش بتاعه حب وشوف بقه انا دخلت الجوازه دي عشان استفاد وجدك وعدني يديني فلوس عشان حسام لهف كل حاجه.. انما تخشلي تقولي هنتم الجواز ومشاعر وكلام فارغ لا.. انا كل اللي بدور عليه الفلوس ومصلحتي وبس انما انت مشاعرك ولا تسوي عندي حاجه.

شعر بالغضب الشديد فهيا تهينه تجلد وهتف.. لو فاكره انك لما تقوليلي كده هصدق تبقي غلطانه انا مش اهبل وراجل وعارف يعني ايه رغبه ومشاعر ويا ريت تقعدي مع نفسك وتعرفي جواكي كويس لاني مش هسكت ولا هيهدالي بال الا لما تكوني ليا.. ليستدير ويهتف انا هنزل اقابل الناس وبالليل نمشي ليتركها وينزل ..

انهارت اخيرا واحس بقلبها ينشق فادركت انها تحبه عرفت ماسه ان اركان اصبح في قلبها واصبح عشقها لتنهار وتحس ان حياتها ستصبح جحيما كيف ستقف له ولقلبها كيف ستعيش بقيه السنه معه احست انها ستموت لو اكملت السنه لتقرر ان تذهب للجد وتحاول ان تخرج من تلك الزيجه كانت تتعذب وشعورها بالحب يكوي قلبها.. ...طب اعمل ايه بحبه اقوله وخلاص ..سالت دموعها ...هتقولي ايه انك ضاربه عرفي ومتاخده قبل كده وساعتها هيصدق تاني الملام الزباله اللي اتقال ..هتقولي انك مش بنت وضحكتي عليه واتجوزتيه تاخدي اسمه ويحس انه متقرطس هتقولي ايه وايه انت حياتك سوده ودنيتك سوده ..فاكره انه هيصدق لا مش هيصدق انك غلبانه ...اركان اتغدر بيه مره وثقته في الستات مفيش هتقوليله مش هيصدق ...لا يا ماسه ماينفعش ماينفعش يحبك هيتوجع اركان مش سهل وحاسس بنفسه وانت متاخده وشرفك مدعوك في الارض استحاله يخش حياتك ....لتشهق بالبكاء.... ليه يا رب عملت ايه اتوجع كده ليه تخليني احبه ليه ليه دانا غلبانه.. هعمل ايه بس ابعده ازاي ...جلس مقهوره تنتحب.. بيحبني له مشاعر جواه نفسي فيها والله يا قلبي نفسي فيها انا نفسي بيتقطع وجعك علي عيني بس اعمل ايه.. لتتجلد.... اجمدي واقفيله هو مش هيستحمل ترفضيه اركان عنده كرامه مش هيستحمل.. 

مر الوقت وصعد اليها ليهتف ....يلا جاهزه .

هزت راسها من سكات لتمر امامه ..شدها  وهمس ....هنتعشي الاول.

هتفت.... لا ماليش نفس نسافر علي طول..

هتف .....يلا من سكات شدها ونزل بها علي الشاطئ وصل بها الي مكان العشاء رجف قلبها  ونظرت برهبه لتستدير برعب وتبتعد اندفع يشدها ويهتف ....راحه فين.

هتفت بقهر.. ايه ايه ده جايبني هنا ليه.

شدها لاحضانه.... هنتعشي ونسهر كان قد اعد مكانا خاصا ملئ بالشموع ويتوسطه منضده عليها ورود وبعض الكاسات رجف قلبها.. فهيا لن تحتمل.. 

هتفت... من فضلك بقه وحاولت ان تمشي شدها يحتضنها لتصدح الموسيقي .ارتجفت همس بجوار اذنها... ابوس ايدك اهدي وحسي بيا شويه.. 

لتسيل دموعها قهرا مسح دموعها.. انهارده بس وحياه اغلي حاجه وحياه دقات قلبك اللي بتصرخ سيبي نفسك شويه..

شعرت بانهيارها.. شدها يحتضنها لتخرس عقلها لمده تنعم به بين يدي حبيبها ليتلقفها بين ذراعيه وقد احس بلينها كان محتضنها ملتصقا بها يحاوطها ويضع راسه في شعرها ويهمس لها بحنان.. ماسه ده مكانك والله مكانك وهيفضل مكانك.. قلبي بيصرخ ومشاعري ماعتش قادر اخبيها انا امبارح عرفت انك بتاعتي كلك بقلبك بجسمك بروحك وعايزك كلك.... صمت... هسكت عارف ماهتنطقيش بس هحس بيكي وبمشاعرك وبقلبك اللي بيصرخ وحاسه ....كانت دموعها تنساب ومشاعرها لم تعد قادره ان تخفيها ابتعد ونظر لوجهها حاولت ان تزيح وجهها مسكها وهمس.. بالله عليكي ماتشيلي عينك من عيني.. 

ظلت ساهمه في عينيه كان عشقها صارخ يخرج من عيونها ووجعها يمزقها اما هو علم انها تقاوم ليتلمسها بحنان ..ركنت علي صدره وتهيم معه والموسيقي تنساب اخرج من جيبه خاتما من الالماظ ودبله ومسك يدها وضعهم فيها لتشهق همس.. حبيبي امبارح كان نفسه في دبله عشان تبقي بتاعتي وانا بتاعها ..رفع... يده وانا دبلتي دي عمرها ماهتتشال من صباعي لانك من هنا ورايح بتاعتي.. ماسه اركان السويفي..

نظرت اليه بالم.. همس.... بطلي بالله عليكي وجعك بيموتني بطلي احتضنها لتكلبش فيه بقهر.. ظل يدور بها همس.... يا تري بتحاربي نفسك ليه بيكي ايه يا قلبي.. 

مر الوقت وهو لا يفارقها ولا يبتعد انشا ليله من الاحلام ليله كانت صامته والمشاعر تصرخ من عنفوانها ليبتعد ويهمس.. اركان هيسعدك واله الله هيسعدك نزل عليها يتلمس شفتيها بحنان وهيا مشلوله شدها يغوص معها لتستجيب علي الفور ولم تقدر ان تمنع نفسها بعد كل تلك المشاعر رفعت يدها تشده اليها احس بخفقات في قلبه علي استسلامها همس.... ماستي قلبي والله انت يا روحي ...شدها اليه يحتضنها وجدها ترتجف كانت تحاول ان تعود لنفسها ولا تستطيع كانت تريد ان تنزع نفسها من احضانه وجسدها يلسعها لم تكن تعي ان بداخلها ذلك الطوفان من المشاعر وعندما اعترف بمشاعره انهارت حصونها همس ....اهدي وحياتي اهدي قلبك بيصرخ بتعملي كده ليه طيب بتموتي جواكي ليه انت عايزاني.

 رفع وجهها يتلمسها بحنان لتتوه في نظراته عيونك بتقول عايزاني مش كده يا قلب اركان لتسهم اكثر وتتوه لتهز راسها بهيام وترفع يدها تتلمس وجهه بعشق .

همست بحب .....اركان.. 

همس .....روحه والله بقيتي روحه لتقترب وتغمض عينها وتضع شفتيها علي شفتيه لينهال عليها وقلبه سينفلق من طوفان مشاعره ليتوها معا .

كانت تهمس باسمه بلوعه وتهذي بكلمات الحب رغما عنها وهو غير مصدق انها اخرجت مافي قلبها ...ظلا معا كل يعبر عن حبه للاخر ابعدها ليهدئ نار قلبه لتعود لنفسها رويدا رويدا لتدرك روعه ماكانت فيه لينشق قلبها فهذا ليس مكانها ولن يكون مكانها لتتجلد وتدفعه وتهرب من امامه كانت تجري كان الشياطين تطاردها لم تعلم اين تذهب لتجده يمسكها .

صرخت هتف بانفعال.. اهدي عشان والله ماهسيبك وهاخدك فوق واعرفك انك بتاعتي .انكمشت شدها وذهب بها الي العربه مشتعلا ليركبها .انكمشت هيا ولم تنطق..ظل يتاملها اقرب وقبل يدها هتبقي مراتي بتاعتي اول بختي وانا اول بختك ليه تبعدي لازم مشاعرنا نكبرها ونشوف فيها ايه انا عمري ماتخيلت اني اعوز حد كده ،.كانت دموعها تسيل ..ماسه انت ليه بتقاومي انا مش عايز اضغط عليكي وتبقي ليا عارف مش هتقدري عليا بس عايز ليلتنا تبقي حاجه غير ليه أحلامي اني هنول اللي اتخيلتها معاي من يوم ماشفتك اصلا وانا عايزك .انا استحاله اقبل انك تكوني لحد تاني ولو حصل اكوتك واموت نفسي انت بتاعتي .كانت تشعر بالموت من كلامه نكمشت وانزوت .،تنهد واستدار يقود عربته  لينطلقا علي الطريق..ظلت تفكر ...يا صيبتك بيقولك استحاله تكوني لغيره يا مصيبتي اعمل ايه ...ظلت تشعر بالقهر ...طب طب اقوله وانا وحظي اقوله ما جدو هيقوله كمان ويصدقو .،قطبت ...طب ماهو ممكن يقول اني ضحكت علي جدي ....

طب اخده لحسام واحلفه ...لا حسام واطي وممكن يكدب ..طب اعمل ايه انا مرعوبه .مراته مش بنت اللي عايزها ضاربه عرفي .اهدي اهدي هتعملي ايه ...طب ماهو هيقول ليه ماقلناش من الاول ماهو ماكنش فيه مشاعر . ازاي اسيبه يقرب واحده كده ..ظلت تفكر .. لتهرب هيا الي النوم وتنام ..

ظل يقود وكل حين يتاملها ويحس بالجنون علي رفضها له فان بداخلها مشاعر واعترفت بذلك وتريده لماذا تفعل ذلك.. ظلا علي الطريق حتي وصلا الي البيت تلمسها بحنان لتفوق همس.. وصلنا يا قلبي يلا اطلعي ريحي فوق.

خرجت من العربه اخذها الي الداخل وجد الجد جالسا اقتربت تحتضنه وتحتضن صفاء هتف الجد.... قضيتو يومين حلوين .

اقترب اركان.. وضم ماسه اليه.. اه يا جدي احلي يومين والله بس ماستي تعباني عالاخر.

هتفت صفاء ......بس يا واد دي ملاك ربنا يباركلكو يا رب واشوف خلفكو..

شدد عليها وهمس.... هيحصل يا امي بس ماستي تعقل الا مجنناني والله..

هتف الجد.... مالك يا واد مش علي بعضك.

احتضن ماسه امامهم ليهتف.. اقول ليه هموت علي حبيبي وحبيبي قلبه جامد شارد بعيد بس هيلين مش هتلين يا مز انت.

لتخبطه وتهتف ...اتلم بقه..

ضحك ....لا مانا مش هتلم خلاص.همس لها .....نفسي في حبيبي واقوله صباحيه مباركه واعيش عمري كله راجلك وحبيبك واول راجل ليكي .

شعرت بخنجر في قلبها ...همس ... انا خلااااص اتبعترت..

صدح صوت محمود بغل...... 


يا لهوي انا خوفت .....تابعو الحزن في الكومنتات ..

لايك وانت معدي .....



صرخ محمود غاضبا ...لا من جه البعتره يابن صفاء البعتره بقت للركب..

ليستدير اركان.....مالك يا محمود بيه عالصبح.

هتف.. مالي.. مالي بيتوزع يابن السويفي للي يسوا ومايسواش.

هتف اركان .....برضه لسه بتحرب طب اخد مراتي بقه واطلع الا انا سايق وتعبان...

هتف محمود بغل.. ماهو البعتره من مراتك يا جوز الست..

اشتعل اركان واستدار واندفع يهجم علي محمود ويصرخ و..

وهنط في ايه يا ولاااااد ...دا مش خزان واحد ..دا خزازين احزان ..تاااكس الشلاحات ياسطي ...

 

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كامله من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا


تعليقات

التنقل السريع