رواية ماسة الأركان الفصل21-22-23- بقلم ميفو السلطان (جديده وحصريه وكامله)
رواية ماسة الأركان الفصل21-22-23- بقلم ميفو السلطان (جديده وحصريه وكامله)
#ماسة_الاركان
#حكايات_mevo
البارت الواحد و العشرين ...ما ان وقف محمود وتبجح وسخر من اركان ليقول له جوز الست هنا لم يحتمل اركن ليهجم عليه ويمسكه من ملابسه ويصرخ.. قطع لسانك انت فاكرني هسكتلك واعمل حساب انك راجل كبير وانت عايز تتهزأ.
صرخ محمود. انا اللي عايز اتهزأ والا انت اللي جبتلنا التهزيق من ساعه ما الهانم دخلت وكوشت وبتبعزق فلوسنا.
صرخ اركان ....ماتحترم نفسك هيا مين اللي بتبعزق يا راجل انت..
دفعه محمود وهتف بغل ......الهانم اللي لهفت علي قلبها اتنين مليون جنيه.
بهت اركان وتراجع لتحس ماسه انها ستموت وانشلت مكانها.. هتف اركان ....انت بتقول ايه يا جدع انت..
هتف.. بقول.. بقول الخير اللي جلال بيه بيكب عالهانم من ورانا يا تري بتدحلب وتاخد من وراك والا قاسمين. الهانم اللي سمعتها طين وادت فلوسها لواحد عشقاه تولع بفلوسها ايه خلصتي فلوسك جايه تخدي فلوسنا .
ليستدير اركان لتنكمش ماسه وتشعر بالذعر هتف.... انت خدتي من جدي اتنين مليون جنيه.... نظر الي جده وصرخ .....انت ادتلها الفلوس دي..
صرخ محمود..... اصل البيه قرطاس .
صرخ اركان ....كلمه زياده وهساوي وشك بالارض..
هتف محمود.... طب ماتتحمقش قوي كده مش لما تشوف الفلوس راحت فين الاول.
هتف الجد بتعب وقلبه يخفق بعنف ولم يقوي ان يقف له هتف بوهن ...لم نفسك يا محمود وكفايه كده.
صرخ.... لا دا باين البيه متجوز الهانم وبتقرطسه.. يا بيه يا راجل مراتك ضيعت فلوسها زمان علي ابن عمها كت عشقاه في الضلمه وسمعتها في التراب جيتو دخلتوها العيله تحترم نفسها بقه لا ازاي تكمل تكبش وتروح تودي الفلوس لابن عمها.. الهانم ادت ابن عمها الاتنين مليون.
تصنم اركان ليشتعل ونظر الي ماسه التي قد انشلت ووقفت ترتعش هتف بغضب.... يا نهار ابوكي اسود هجم عليها وشدها للخارج .
والجد يصرخ.... ابعد عنها تعالي هقلك انا...انت يا زفت حد يحوشه ..انا اللي ادتهملها .
الا ان اركان لم يسمعه لياخذها ويخرج بها للخارج ويرزعها في العربه وينطلق بها لتشعر بالرعب .كانت ترتعش من الخوف في تلك الاثناء سقط الجد وتهالك ..صرخت صفاء ويتم نقله الي المشفي في حاله خطره .
اخذ اركان ماسه وانطلق بها الي شقته الخاصه نزل وشدها بعنف دخل بها الشقه ودفعها علي احد الكراسي لتسقط وتنكمش..ظل يدور ويدور هائجا يشعر بحرقه قلبه يشعر بنار في جوفه ظل يكسر ما حوله ويرمي حولها الاثاث وهيا تنتحب وغليان قلبه لا يحتمل ...
استدار ونظر اليها وختف بفحيح .... ايه كتي فاكراني مش هعرف. فاكراني اهبل وبتختم علي قفايا تاخدي وتمشي وتدي للحبيب.اقترب منها ومسكها من رقبتها ....صرخت... كان قلبه مكوي ....
،،،،اتاري الهانم مش عايزه تحب. تحب ازاي وهيا معلقه مع البيه ايه القرف ده انت ازاي رخيصه كده تاخدي من الراجل العجوز وتدي للزباله ليه عاشقاه في الضلمه .اقترب وصفعها علي وجهها انطقي بتديله فلوس ليه انطقي ممشيكي عاميه عشقاه هتموتي عليه عشان كده مش عايزاني المسك مش عايزاني اقرب عشان البيه ..سايبه نفسك ليه صح هتموتي عليه وعايزاه هو انما اركان لا ..تاخدي وتديله مالهانم عاشقه البيه.
اجهشت بالبكاء..... انطقي يا زباله انا اللي كان لازم اعرف انكو صنف واحد حاجه تقرف انما تنضفو لا ازاي .صفعها من حرقته وهيا منهاره هتف.. ايه فاكراني قرني. واقعد احب فيكي يا زباله ايه التمثيل ده كله.. بتمثلي عليا انك سكرانه وتفهميني ان جواكي مشاعر يا زباله لتشهق.. وانا اقول البت مالها شويه تسح وتسيب نفسها وشويه تقفلك بتلاعبني وانا اهبل.اجري وراكي ايه هتطوعيني تكبشي وتديله .مجرجراني علي وشي الف وراكي. تنيميني وتحسسيني انك بتحبيني وماشيه بنظام شوق ولا تدوق .. واخرتها تاخدي وتديله هتكوني مع اتنن عاشقه واحد ومتجوزه واحد .
صرخت.... انا ماقولتلكش اني بحبك وعايزاك انا قولتلك انا مش بتاعه حب.
صفعها.. اخرسيى.. امال بتاعه ايه مشيان وصرمحه ماكفياكي انه نهب فلوسك هتديله فلوسنا كمان.. نهار اسود ربع المجموعه هتروح الله يخربيتك هتديله المجموعه دانا اقتلك.. هتف بغل... بت انت.. يمين بالله لو حصل ومليم راح ليه تاني لاكون شاقق قلبك نصين صرخ.... انت ازاي فاجره كده.
نظرت اليه بقهر ولا تنطق صفعها ....انطقي بتديله فلوسنا ليه بتضحكي عالراجل الغلبان اللي مصدقك وانت منقوع ابليس يا زباله بس لا.. مش اركان اللي يتعمل فيه كده.. انا هجهز الورق وانت هتتحبسي لحد ماترجعي الفلوس وتغوري مش عايز اشوف خلقتك فاهمه.. ويمين بالله لاقتلك لو روحتيله تاني اما طلقك ابقي اتصرمحي علي كيفك..
هتفت......حرام عليك جدي عارف والله عارف اساله.. خد كل حاجه انا مش عايزه والله ماعايزه..
هجم عليها......اخرسي جدي عارف ايه عارف وساختك . ليه ليه عايزه البيه عشقاه للدرجادي كان قلبه محروق انطقي لمسك لتشهق بالبكاء.. لمسك وانت علي زمتي يا زباله والله اموتك..
صرخت..... والله ماحصل والله ما حصل.
ضربها.... امال بتديله فلوس ليه ليه.. ليتركها تسقط وتنتحب احس بالجنون.. ايه ده ايه اللي انا فيه ده تاني تاني يا اركان دخلت حياتك زباله تاني تاني قلبي هيقف منك لله بس لا انا مش هسيبك الا وممزع روحك ...
شدها وذهب بها الي البيت ليرميها ارضا هتف.... عمتي البت دي سرقت فلوسنا دا كان اتفاق بيني وبين جدي عشان احافظ عالشركه ولا فيه جواز ولا يحزنون عينك عليها واظن انت ماتتوصيش انا غلطان اني سيبت بنت الحسب والنسب وجبت زباله البيت وبيني وبينك الموضوع ده لحد ماناخد منها المجموعه وساعتها نرميها بره محمود مايعرفش حاجه بس البت دي تنذل ومافيش مخلوق يقفلها ولا حتي جدي.
هتفت.... جدك وقع راح المستشفي ودخل غيبوبه.
بهت هو لتشهق ماسه وتصرخ.. جدي جدي جراله ايه والنبي اروحله احست انها ستموت اصبحت وحيده بينهم تعذب وتهان ومن يعلم حقيقتها قد غاب عن الدنيا.
اقترب اركان وصفعها لتقع ارضا.. مالكيش تقربي منه انت السبب في كل ده دخولك حياتما سبب كل البلاوي هحضر كل حاجه وارميكي في الشارع يا زباله ليرميها ارضا لتنتحب وتنعي حظها..
لتنادي ليلي عالخدم.. لتكوني فاكره انك كتي هتبقي هانم اهو وقعتي جربوعه تنداس بالرجلين.. صرخت في الخدم .....خدو البت دي تخدم من سكات وتشيلوها الشغل كله فاهمين ولو نطقت ارموها اعدموها العافيه.. والاكل يبقي بحساب ترمولها لقمه اخر الليل..
لتشدها الخادمه ويرموها في المطبخ لتسقط ارضا احست انها دخلت جهنم ولن تخرج منها تمنت ان تموت ماذا تفعل وجدها قد غاب عن الدنيا ماذا تقول لتخرج مما هيا فيه ومن وجع قلبها.. لتنهار وتصبر ليس امامها الا ان تصبر ما ان يستعيد امواله وشركاته حتي تخرج من حياتهم فهيا لم يعد لها احد واركان تحول الي جاحد سينهش قلبها وهيا قلبها مطعون كفايه لترفع يدها وتتلمس خاتمها لتجهش بالبكاء .....اتكتب عليكي تعيشي تعاسه السنين.. بس كده احسن خليه يكرهك خليه يبعد عشان انت كده كده ما كتيش تنفعي قلبي بيوجعني يا رب اعمل ايه ذنبي ايه وهو ذنبه ايه يا ريته ماحبني يا ريتني ما دخلت حياته زمانه موجوع وانا هموت يا رب تعبت يا رب قلبي ماعتش فيه مكان عملت ايه احب وانطعن واحب وحبيبي اطعنه غصب عني يا قلب ماسه غصب عني عيونك كلها وجع وانا قلبي ووجعي ماعتش فيه مكان .،يا رب خف وجعي ووجعه يا رب .. لتنفجر بالبكاء.
خرج اركان وقلبه محروق جلس وحيدا شعر بعصره في قلبه.. ليصرخ.. تاني تاني تحب وتتوجع تاني قلبك يتمزع تاني.. شعر بالقهر سقط ارضا ثم انفجر في البكاء كان ينتحب كالاطفال ويمسك قلبه فصرخ صرخه عاليه ....... ليه ليه دانا حبيتك ليه ليه كل ده كذب براءتها كدب اللي شفته في عيونها كذب.. هيا ازاي حربايه كده تنهش قلبي كده.دانا من حبي فيها عشت احلم بليالينا ليه يا رب هو انا مكتوبلي انطعن .كانت شهقاتك تميت القلب كانت الطعنه في منتصف القلب...... جلس متهالكا ودموعه تسيل... .ضحك بقهر.... تنطعن انت ماحبتش الا ماسه لميس ماكانتش حب لميس بعد عملتها كرهتها انما حبيبتك بتنخر جواك جسمي بينغز هموت هموت ليه ليه عملت ايه غير قلبي دق ..قام هائجا امال حبي ده اعمل بيه ايه اوديه فين ....ترنح ووقع ...... بس انت اللي غلطان انت اللي وهمت نفسك هيا قالتلك انا مش بتاعه حب.. هيا بتاعه صرمحه وفلوس هيا عندها حق كانت صريحه وانت اللي وهمت نفسك هيا زباله بس ماكتش اصدق انها تعمل كده تاخد الفلوس وتديهاله ليه ليه بتعمل كده دا لو ماسك عليها حاجه ماهتعملش كده.. بتحبه اكيد بتحبه.. شعر بقلبه ينشق صرخ.. طب ايه قلبي وحبي حبي ده اروح بيه فين مش قادر عايزها وهموت عليها.. ظل يبكي ...نهر نفسه بعد فتره وتجلد.. عايز ايه عايز زباله.. اعقل كده تاخد شركاتك وتغور في داهيه قلبك مات بموتها خلصت كده .
مرت الايام ولبست ماسه لبس الخدم وحاولت صفاء مع ابنها ليتصلب في رايه وليلي تقف معه باستماته ظنا انه سيتزوج ابنتها .اتي بهاء وتشاجر مع اركان ليقف له ويهدده انه الامر الناهي وانها زوجته وان ليس له ان يتدخل ورغم محاولات بهاء المستميته ليثنيه عن رايه الا انه لم يفلح في الوقوف امام اركان فكان قلبه تحول الي نار وجحود من حرقه قلبه تركها لعمته .كان لا يراها من الاساس ولا تجعلها عمته تظهر امامه وهو يشتاق اليها ويتقلب في نومه علي الجمر فقد تركت الحجره.
اتي يوما كان الكل يجلس علي السفره فلم يعد قادرا ان لا يراها اكثر من ذلك فبعدها كوي قلبه واصبح كالمجنون لا ينام ولا ياكل وتحول لنار يخيف من حوله.. ..صرخ.... امال الهانم مابتجيش تخدم علينا ليه بنت بارم ديله ...بعت الخدم لتدخل ماسه عليهم كانت شاحبه مقهوره لا ترفع راسها .
هتفت ليلي. انجزي اخدمي وغوري من هنا..
هب بهاء.... لا والله دانتو شويه مرضي انا اسف يا ماسه بجد ليتركهم ويرحل فليس له حيله امام عنفوان اركان لتدخل كانت متهالكه من كثره الخدمه وقله الطعام وليلي وساندي ومحمود يتشفون فيها .
اقتربت من اركان وضعت امامه الطعام كان قربها يحرق قلبه ولكنه لم يبدي اي بادره لها كانت قريبه من وجهه وهو يتاملها ويتجلد كانت ترتعش خوفا لتسقط الشوكه .نزلت كي تحضرها نزل هو ايضا تتلامس يدهم لتغمض عينها الما هب وعاد الي مكانه ووضع يده علي حرف التربيزه لا اراديا رفعت راسها فخبطت في يده رفعت عيونها فاشاح بوجهه لتكمل وتذهب تخدم ساندي .
هتفت.... ماتخلصي ايه قرفك ده هنقعد للصبح مستنينك دا حاجه تقرف.. ايه يا روكي دي مش اشكال خدمه.
هتف.. تتعلم يا ساندي.. اهو بنضفها ونعلمها حاجه عشان لما تغور من هنا.
هتف محمود.... لا تغور ايه ترجع اللي خدته الاول يا اركان بيه.
هتف.. مالكش فيه المفروض الزباله دي مراتي انا حر ترجع ماترجعش خليك في حالك.
نظر اليه محمود بغل لتذهب اليه وتضع يدها ليحرك هو طبق الشوربه الساخنه سقط علي يديها لتصرخ هب اركان رغما عنه ...ابتلع ريقه ولكنه تجلد وجلس مره اخري وضغط علي يده حتي لا يقوم ياخذها في احضانه .
صرخت ليلي .....مش تحاسبي يا زفته انت الله..
نزلت دموعها وتعتذر والالم يمزقها هتفت ليلي..... انجزي يلا اخلصي..
كان يدها محترقه لتكمل الخدمه بيد واحده ودموعها تنزل رغما عنها وهو ينظر اليها وقلبه ياكله عليها ولم يعد يحتمل .
صرخ.... غوري من هنا مش عايز اشوف وشك.
شهقت ورحلت من امامهم لتدخل المطبخ وتنفجر في البكاء .وضعت يدها تحت الماء ودموعها تنزل لا تعرف كيف توقفها من قهرها .
مر الوقت دخلت عليها ليلي تصرخ في الخدم ....يلا كلو يخش قوضته مش عايزه حد الا الهانم تنضف..
هتفت احد الخادمات.. بس ايديها محروقه هتنضف ازاي.
صرخت.... وانت مالك محروقه والا متزفته والا مش عاجبك تغوري من هنا لتصمت الفتاه وتنظر لماسه بحزن. وتقف تلملم المطبخ والالم يمزق يدها ونحيبها لا يتوقف.
عند اركان كان يجلس مشتعلا وقلبه ياكله.. دخلت عليه ساندي... ايه يا روكي سيبت الاكل مش تيجي تسهر معانا.
هتف.. مش عايز سيبيني لوحدي.
تنهدت.... ايه النكد ده بقه انا قاعده لوحدي.
هتفت..... ليه ماما وعمتي فين.
قالت ....طنط صفاء طلعت تنام وماما كانت بتصرف الخدم مالست ماسه ال ايه بتدلع وايديها بتوجعها بس علي مين ماما مشتهم وخلتها هيا تشتغل وتخلص عشان تربيها.(تربيها يا زرقه😡😡).
احس بقلبه يؤلمه وجدها تقترب منه.. والله يا روكي انا زعلانه عليك قوي انك اتجوزت واحده عقربه كده بس الحمد لله كشفناها.
هتف بانفعال.. انا طالع فوق وتركها مشتعلا وظل يدور ويدور وقلبه ياكله حاول ان ينام الا انه شعر بالوجع.. ماتتنيل تنحرق والا تولع مالك بيها ربنا ياخدها حرقت قلبي الزباله.. اغمض عينه حاول ان ينام الا انه لم يستطع هب وهتف.. لا ماجايز تجبلنا مصيبه اه انزل شوف مالها وبعد كده تغور .
وقف بهاء بجوارها ...هتف ليه يا ماسه ليه عملتي كده .
قررت ان تصمت فبهاء ربما يقول له ....هتف انا عارف مش هتتكلمي بس انا جنبك اقترب واقفا ومسك يدها دخل اركان فصرخ انتو بتعملو ايه انتو .
نظر اليه بهاء بغضب ...هنكون بنعمل ايه الانسانيه اتعدمت .
هتف بغل ...ايه ضحكت عليك وواقف تسبسبلها . هاه العطا الجديد .
هتف بهاء بحده ...انا مش هحاسبك علي كلامك انت حالتك بقت صعبه ...وسيبها انا هاخدها واتصرف وارجعلك شركاتك .
شعر بغليان بداخله هل ستذهب مع بهاء هلي سيعطيها اموالا اندفع ودفعه بحرقه ...تاخد مين خدها ربنا دانا اقتلها .هيا تحت ايدي لحد ماخد فلوسي منها وتبعد عشان هتخسرني للابد .شعر بهاء بالاسي عليه فحبه يشع من عيونه هتف ..يا ريت تفكر بعقلك مش بقلبك وتركه يقف يغلي .علي صفحه حكايات ميفو .
كانت تنتحب في صمت..صرخ ...ايه بتنقلي العطا علي ابن عمتي الاهبل الحنين ...هاه فاكراني بعد ما طلعيلي قرنين ابقي بديل ..ايه هتاخدي من بهاء كمان ..كانت دموعها تنزل واستدارت من سكات تعمل بيد واحده وتتألم بشده ...اقترب وهتف..لما اكلمك تبصيلي شدها انصدمت بصدره فحاوطها نظرت اليه رات وجع بعيونه شق قلبها ...دفعها وهتف بسخريه ... ايه بيقولو ان الهانم بتدلع.. الا انها لم تنظر اليه اشتعل وذهب يمسكها من يدها المحروقه صرخت من الالم لتنفجر في البكاء ...ابعد يده مسرعا وهتف.... بطلي بتعيطي ليه ناقص قرف انا .
كتمت نفسها واحنت راسها ترتعش وتحاوط نفسها بيديها من الغلب لاحظ الاحمرار الفظيع في يدها اغمض عينه لم يعد يحتمل بكاؤها شدها و....
تابعو بقيت الحزن تحت اول كومنت ...
تفاعلو عشان الصفحه تشوفوها عليها تحذير هوب هتلاقوها نطت شهرين تلاته....
#ماسة_الأركان
#حكايات_mevo
البارت الثاني و العشرين ...ما ان سقطت ماسه بين يديه مغشيا عليها حتي هوي قلبه حملها ولاول مره من ايام يحتضنها بقوه ...احس بانفاسه مره اخري تعود اليه وترتوي روحه كان كالميت الذي مات في بعدها .كان بعدها يكوي قلبه .احتظنها ولم يفعل شيئا اخر كلبش فيها وفقط .احس بنغزات في قلبه ونزلت دمعه من عينه حسره علي حبه الذي ضاع للابد كيف وثق بها واعطاها قلبه لتعود وتغدر به شعر بالدونيه وهو الامير في نفسه ..كانت دموعه تنهال من لوعه قلبه لم يكن يريدها ان تستيقظ كان يريدها ان تظل نائمه اخذها في احضانه يتلمسها بحنان وظل يتلمس وجهها و شفتيها ليقبلهم قبلات متفرقه.قرب وجهها وانفاسه تلفح وجهها داعب شعرها بحنان ونظراته كانها حرير ينساب علي وجهها..اعمل ايه قلبي اعمل ايه دفعها لاحضانه يعتصرها بقوه يرتوي من قربها ...تنهد وابتعد غصبا عنه لقوم ويفيقها ويبتعد .
استفاقت اخيرا لتجده مقتربا منها لتنكمش وتقوم هتف..... راحه فين بمنظرك ده اتخمدي نامي.
تنهدت ولم ترد اندفع يشدها اليه لتشهق وتهمس..... من فضلك سيبني انا تعبانه.
قال،،،، من دماغك وعمايلك السوده من قرفك ورخصك.
احست بغضب لتدفعه..... ماتبطل بقه ايه ارحم يا اخي انتو ايه كفره انا ماعملتش ذنب في حياتي اتوجع كده بطل بقه بطل سيبني في حالي ارميني وسيبني في حالي بطلو تقطعو فيا.
صرخ...... لا والله وليكي عين تتكلمي واحده شمال في شمال واحده سهله ورخيصه ماشيه ورا واحد مابتعتقوش ...ايه بتحبيه ميته في دباديبه ليه مابتنسهوش ليه وتعيشي ليه بتلفي وراه وتبيعيله روحك ايه القرف انت ازاي زباله كده انت ارخص واحده شفتها في حياتي.
ظلت تنظر اليه بحسره اقتربت..... عارف يا اركان انا جوايا نار بتحرق قلبي جوايا حاجات بتمزع فيا .انا عايشه عشان اتظلم وبس انا ماعملتش كل اللي في دماغك ده.. عمري ما كت رخيصه عمري ماجريت ورا حد ولا اتنازلت لحد حسام ظلمني وخلص عليا.. انا مش عايزه منكو حاجه والله ماعايزه.
صرخ..... باماره الفلوس اللي لهفتيها وادتيهاله.
قالت.... مش هنكر ايوه مش هنكر بس انا كان لازم اخدها واديهاله وجدي عارف. انا حياتي كانت متوقفه وكان لازم ابعده عني ممكن ماتصدقش .اقتربت منه.... بس والله ما رخيصه ولا رخصت نفسي انا مابقولكش عشان تحبني انا ماطلبتش حبك من اساسه اركان انا عايزه اخرج من حياتك بجد مش عايزه افضل فيها .انا اهوه ايه اللي هيخليني اضحك عليك وانا مش عايزه اعيش معاك خد فلوسك وحاجتك وطلقني وسيبني امشي.. يمين بالله جدي كان عارف وهو اداني الفلوس اديهاله.. انا مش عايزه منك حاجه والله ماعايزه نفسي اموت وارتاح تعبت تعبت.. بس بقولك عشان تصدق اني كويسه ونضيفه.
قال بحرقه.... وانا عمري ماهصدق انك نضيفه.
سالت دموعها.. وانا عمري ماهسامحك انك صدقت فيا من غير بينه طلقني انا مش عايزه ابقي في حياتك لحظه واحده .
لتستدير ...
اندفع يشدها... انت فاكره نفسك ايه دانا اجيب منك الوفات.
قالت بسخريه..... الله يسهلك هات ويا ريت تجهز الورق عشان نخلص بقه.
اشتعل فهيا تريد ان تخرج من حياته وظن انها ستذهب اليه .صرخ.... وانت فاكراني باقي عليكي..
نظرت اليه باستهزاء واستدارت اقترب يشدها .... اوعي بقه وسيبني انا قرفت يا اخي.
قال بغضب.... لا بجد الهانم قرفت ليه طب مانا هديكي فلوس نشيل الارف ....خلع قميصه لترتعب شدها اليه وانهال عليها وهيا تقاومه بقهر وهو يزيد من عنفوانه ...حملها علي الفراش لترتعب مزق ملابسها تماما صرخت بهستيريه وانكمشت لتنهار وتكلبش فيه خوفا وهو يحاول ان يبعدها وهيا تصرخ وتبكي ....هدا اخيرا واحس انه تجاوز وكان سياخذها عنوه شعر بالقرف من نفسه وحرقه اعصابه اماتته .هدا وشدها اليه لتحاول ان تبتعد قال بغضب.... يمين بالله لو اتحركتي لاكون مكمل وطايح فيكي ...ارتعدت وانكمشت صرخ اتخمدي وعدي ليلتك..
حاولت ان تلم ملابسها فصرخ .....قلت اكتمي لتنشل من غضبه كان محترقا بها وبجسدها العاري .كبت نفسه لتنهمر دموعها انهارا وتنتحب .
تنهد وشعر بالقهر ضمها لصدره واخذ يدها علي صدره وبدا يمسد علي جسدها وهيا تشعر بنيران داخلها ولمساته علي جلدها تحرقه وتحرقها لتنساب مشاعرها وترتخي كانت تبكي وفقط ظل يتحمل يتحمل فهتف اخيرا بلين ...بطلي بقه ونامي ..رفعها عليه اكثر وظل يمسد عليها الي ان نامت .شدها اليه يعتصرها احس بغلب شديد ملامس جسدها وقلبه مكوي بعشقها ولا يستطيع ان يسعد بها علم انها تمكنت منه ولن يستطيع ان يبعدها هتف.. طب انت مش عايزه تنضفي ليه مش عايزه تعيشي حياه نضيفه ليه انت بتقولي وبتكرري انك مظلومه ليه عايزه تجري وراه ماتنهيه من حياتك.. مابتحبهوش طب بتجري وراه ليه انا عايزك وهموت عليكي ماتبفي ليا وبتاعتي ليه ليه يفرق عني ايه بدجلك واهانك وخد فلوسك وبرضه بتجري وراه ...شعر بقلبه ياكله مش متحمل تكوني لحد غيري طب ايه هسيبها ازاي واطلقها .ماهتقدرش تطلقها طب هيا عايزه ايه فلوس اه هيا قالت دخلت الجوازه دي عشان الفلوس طب انا معايا فلوس اديها تشبع ....تنهد ....ايه قله الكرامه دي يا اركان هتقعد معاك بحجه الفلوس.. طب وفيها ايه مانت عايزها وهتموت عليها كانك بتشتري واحده تقعد لحد مارغبتك فيها تزول اكيد هيجي يوم وربنا يشفيك من حبها لما تبقي بتاعتك وليك.. بس هعملها ازاي ...تنهد.. اخد قلبها ايوه اخد قلبها تبقي بتاعتي ليا ولما اتمكن منها واخدها واشبع بيها اكيد ناري هتبرد واسيبها ايوه احنا الرجاله كده لما نشبع من واحده بنزدجها انت مش سهل هيا كت هتقع فيك وماستحملتش يومين.. يبقي خلاص تشبع منها اه ومهما وقفتلك تدوس وتجيب قلبها.. الفلوس تغري والمشاعر تدوخ والبت خفيفه جايز عشان متربي معاها مش قادره تبعد خايفه اه خايفه انها لوحدها وعارفه انك هتطلقها و هترميها فلزقت فيه بس فعلا كان جدي عارف عارفه هيا بتقول انه ان عارف وجدي قبل مايقع قال عارف.. اهدي كده وفكر يعني مادورتش من ورا جدي يعني كان اتفاق وقالها تديله طب ليه.. يا تري جدي مخبي ايه مخبين حاجه هتجنن طب ماقلتليش ليه بينهم ايه نظر اليها.... هتهبليني من كام يوم بعاد حاسس اني هتجنن ودي هعمل معاها ايه قالتلك مش عايزاك الف مره. شدد عليها احترق بملمس جلدها ....بس انا هموت عليكي هموت ماهتحملش تبعدي مش قادر ....مسك يدها المصابه يقبلها.... قلبي بيوجعني انا هتجنن مراتي وعايزها وهيا مش عايزاتي... لتتململ في احضانه شدها علي صدره لتندس اكثر بين ثنايا جسده شعر بالنار تجتاحه من ملمس جلدها الناعم علي صدره.. لا انت ماعتش قادر خدها يا اركان غرقها فلوس تفرح بيها ولما تشبع منها ارميها خطط انت مش سهل .
ابتسم بخبث.. قابلي بقه يا ماسه ورحمه ابويا ماهسيبك واخد اللي عايزه مانا قلبي مش هينهري العمر كله وكل واحده شويه تجي تغرز غرزتها وتمشي.. مسد علي جلدها الناعم.. كله بالحنيه هيجي وان ماجاش ييقي بالفلوس.. نام اخيرا وهو يمني نفسه ان يجعلها له لمده يطفئ نار قلبه ثم يلفظها من حياته.
في الصباح استيقظت ماسه علي لماسات علي وجهها لتفيق وتفتح عيونها لتجد اركان ينظر اليها مبتسما ...قطبت جبينها ضحك يقبلها لتشهق وتنظر اليه بذعر .انفجر ضاحكا وهتف.... مجنون مش كده مانا بقول كده ....داعب جسدها العاري
صرخت وانتفضت ابتعدت .. فيه ايه..
ضحك واقترب منها ...... فيه فيه كتير والله بس عموما هريحك شدها يحتضنها.. انت قولتي ان جدي كان عارف صح..
لتبتلع ريقها وتهمس بغلب .....اه والله كان عارف..
هتف....... طب خلاص دي فلوسه وهو حر فيها يبعزقها يبعترها هو حر.
نظرت اليه ببلاهه.... يعني مش زعلان ان حسام خدهم.
هتف .....لا طبعا زعلان بس زعلان عشان ماعرفش خدهم ليه وانت مش هتقولي اكيد يبقي نستني جدي يقوم بالسلامه واعرف منه كل حاجه. يبقي خلاص كده.
هتفت.... خلاص ايه ..هتطلقني .
ضحك واحتضنها...اطلق ايه مافيش خلاص و كل حاجه تمشي زي ما كانت.
قطبت جبينها مش فاهمه.. ضحك.. ترجعي ليا.
شعرت بالخوف...... ارجع ارجع ازاي انت.انت..... يعني ماعتوش هتعذبوني.
ابتسم وقبل شفتيها... تؤتؤتؤ خالص.. القمر هيرجع حضني تاني .
ارتبكت..... حضنك ايه ..... اوعي كده بلا حضنك بلا بتاع اوعي عيب انت فاكرني ايه تهين براحتك وترجع براحتك احنا خلاص هتاخد فلوسك وهمشي.
هتف... بصي هو انا اكيد هاخد فلوسي بس انت مش هتمشي.. انت قاعده انا مش هسيبك.
ارتعبت تقاومه ..... اهدي عشان هتتعبي تسمعي بقه الكلمتين عشان ماهيحصلش غيرهم.. انا عايزك ...ارتجفت ليبتسم ....ايوه عايزك قوي وماهسبكيش فاهمه وانت شوفي عايزه ايه وانا اعملهولك.. انما هبل بقه وبعد ووجع قلب ماعتش هيحصل انا مش هفضل محصور بتعذب وانت عقلك متركب غلط يبقي نعيش وننبسط وتعرفي ان اركان مش هيسيبك مهما حصل .
دفعته وصرخت..... هو ايه اللي اركان مش هيسيبك هو عافيه لا يا استاذ انا هطلق ومش عايزاك انا مش عافيه وده اتفاق.
اقترب وهيا تتراجع مرتعبه وترتعش ..حاوطها عالحائط ....طب بتترعشي ليه طيب لما انت جامده كده ومش عايزاني.. رفع يده يلمس جسدها العاري لترتعب ...همس... حاسس برعشتك لما بلمسك وحاسس اد ايه بتحاربي جواكي بس انا اركان مش سهل واخرتها هتبقي بتاعتي وماهسيبكيش هتبقي مراتي وماهتقدريش عليا.
نظرت اليه بقهر .....بطل بقه حرام عليك يا اخي انت ايه مش عافيه.
ضحك وداعب رقبتها وهمس ....لا عافيه ايه ....دانت بتترعشي من لمسه انت فاكراني اهبل.. انا قربي ليكي انت عايزاه بس مانعه نفسك وماعرفش ليه بس انا بقه قررت اقرب واخد قلب القمر ايه رايك .
لتبتلع ريقها وتهتف ....تاخد ايه.. اوعي عيب بقه انت انت اتهبلت كنا في ايه وصاحي تقول ايه اوعي اما اقوم اشوف شغلي.
ضغط عليها لتنهج من لمساته هتف.. لا مراتي انا من هنا ورايح مش هتشوف الا دلع دلع وبس.... داعبها وتلمسها بحنان لتشعر بانها ستنهار فهمس ....مش قادره مش كده.. سيبي نفسك يا ماستي ماتقفيش لقلبك بيدق هيخرح من مكانه.
همست بغلب وهيا ترتجف وهو يجوب وجهها بشفتيه ... ابعد حرام بقه.
مسك وجهها .... بصيلي وقولي انك مش عايزاني لو تقدري ابعديني لو تقدري.. دمعت عينها .... مش قادره مش كده .
تجلدت ..... انت عايز وانا مش عايزه حتي لو عايزه مش هقدر ارحمني بقه.
هتف..... انت ارحميني وارحمي نفسك... راجل عايز مراته وهيموت عليها وهيا عايزاه لتهز راسها ليهتف بقوه ....لا عايزاني وهثبتلك دلوقتي لينهال عليها وهيا تقاومه ليتوه فيها مره بعد مره لتنساب مقاومتها وترتخي بين يديه رويدا رويدا ليتوها معا بحالميه في مشاعر هلك هو وهيا فيها ليتجلد ويبتعد ظل ينظر اليها ورغبته تحرقه راها مغمضه العينين حالمه جميله رجف قلبه وادرك كم يريدها وكم المشاعر التي تصرخ بداخل صدره ظل يتلمسها بحب لتعود لنفسها رويدا رويدا لتحس بقهر وتنفجر في البكاء فهيا تعشقه وتهيم به حبا ولكن فضيحتها تمنعها تمنت الموت في تلك اللحظه ان تموت بين يديه تاخذ عشقها وتموت به لم يعد هناك كلام يقال فهو يعلم بمشاعرها ويعلم رغبتها فيه .
احتضنها وقبل راسها.. انا مش عارف بيكي ايه بس هشيل كل اللي بينا من هنا ورايح ماهتلاقيش قدامك الا اركان وحبه ومشاعره .نظر لعيونها وقبلها بحنان..... ماسه انا جوايا مشاعر نفسي ادهالك وانت جواكي عايز.... عايز اخده وافرح بيه ماسه ارجوكي سيبينا نفرح خايفه اني اسيبك بعد سنه مش هسيبك هو حسام مش هياذيكي صدقيني ...همس ....طب هتفضلي ساكته كده ودموعك دي بتقهرني طب عايزه ايه وانا اعمله يا قلبي قولي..
هتفت بقهر...حرام بقه ارحمني.
نزل عليها يتلمسها بحنان.. ارحمك ماترحميني انت نظره عينيكي عايزاني رعشه شفايفك عايزاني جسمك وقربك بيصرخ من قربي ارحميني انت بصيلي ماتزيحيش وشك مش هسيبك كان يتلمسها لتنهار نزل عليها ليتوه معها مره اخري لينها لتنساب بين يديه وتستجيب له ...ابتعد بعد برهه وقلبه سينفلق من عنفوانه ...همس... وصوته متهدج من فرط مشاعره.. قولي افتحي عيونك وقولي مش هسيبك.
كانت تقاوم ارادت ان تصرخ بعشقه ارادت ان تكون له ارادت ان تتوه بين ثنايا جسده كانت متعلقه به كالطفله ...اكمل اجتياحها كان كلما راي منها مقاومه يندفع يحاصرها بمشاعره وجسده لتتوه وتصبح كالهلام ليهمس اخيرا.... ماستي .
نظرت اليه بهيام وعشق صارخ.. همس.... شفايفك بتترعش قولي يا قلبي كانت قد انتهت بين يديه .
همست دونا عنها.. اركان ....كانت تتأوه وتهمس باسمه
هتف.. روح اركان وقلبه حبيبي والله ...همس بجوار اذنها... اركان بيعشق ماسه انهال عليها لتتوه وتتوه ..وهو يفعل بها الاعاجيب اركان انا انا..
همس ......قولي يا عمرى قولي..
همست بلوعه لا اراديا ..... بحبك انا بحبك هنا لم بستطع ان يتوقف ففي تلك اللحظه تقف دنيته علي تلك الكلمه ليندفع ويلتهم شفتيها بقوه ولوعه وقلبه سينفلق من هول ما هم فيه لتنساب ويتوه فيها وهيا ارتخت واستجابت مر وقتا يجتاحها لتحس بيده علي جلدها لينغزها عقلها شعرت بقهر رهيب لتدفعه وتنتحب .
هبت بعيدا دفعته وقامت..... مش عايزه وبقولهالك مش عايزه. اقترب وهو ينهج ...صرخت ....ابعد ابعد حرام بقه حتي لو جوايا مشاعر مش عايزه مش عايزه حد في حياتي افهم مش بعيب فيك انا عايزه ابقي لوحدي سيبوني بقه والله اموت نفسي سيبني بقه .. لتتركه وتهرب الي الحمام .
ظل جالسا يشعر بالوجع فهيا تتالم بلا سبب وتبعده بلا سبب ويعلم انه بداخلها ....بتحبيني ليه بتعملي فينا كده مش عايزه ليه عمل فيكي ايه خلاكي تبعدي كده يا رب كانت بين ايديا هتموتني.. تنهد لا خلاص كده انا ماهسيبهاش لدمغها وهاخدها وتضرب دماغها في الحيط .. تنهد وقام يغير ملابسه نزل ليجد عمته.... فيه ايه يا اركان البت دي معاك بتعمل ايه ماتنزلها مش اتفقنا نطلع روحها.
تنهد.. لا يا عمتي كت غلطان مالكيش دعوه بمراتي فاهمه لو سمعت انك اذتوها هتلاقيني قدامك انا بحذرك ...ترمها ورحل لتشعر بالغل هتفت.... بقي كده ايه لفتك علي صباعها الحربايه..كامله علي حكايات ميفو .
لتقوم وتدخل لمحمود.. انت هتفضل قاعد كده.
هتف.... ايه حصل.
لتقول ....البيه الهانم رجعها تاني وهيعيدو الامجاد اتصرف البت دي لازم تخرج من هنا انا قلبي مكوي.
هتف.... طب وماله حسام كان قالي هيا مخبيه حاجه توديها في داهيه.
هتفت.... حاجه حاجه ايه طب هنجيبها ازاي.
ابتسم محمود بخبث... تعالي بقه اقولك هنجيبها ازاي ونغرز غرزتنا ازاي....😭😭😭😭😭
وقف محمود يبث سمه لليلي التي كانت تشتعل غلا
اكملت.... لا مايخدش الفلوس والبت ويفرح ويعيش لا لازمن اقهره وتقفله وناخد نصيبنا حتي لو قليل وننكد عليه انا عايزه احرق قلبه.
هتف.... طب بصي بقه البت دي معاها حاجه مخبياها عايزك تخرجيها بره القوضه وانا هخش افتش ماشي ونشوف مخبيه ايه.
فكرت ليلي .... ماشي بس بسرعه.. لتقوم وتذهب الي ماسه وتدخل عليها لتخاف ماسه .
اقتربت ليلي تحتضنها...... حقك عليا يا حبيبتي انا كنت بنفذ بس اللي اركان قاله ماتزعليش دانت زي بنتي وبكره تبقي ست البيت سامحيني.
تنهدت ماسه.... خلاص يا طنط مافيش حاجه.
هتفت ليلي..... طب تعالي بقه نحضر الفطار بايدينا ونلم العيله عشان يبقي فاتحه خير
لتستجيب ماسه ببراءه وتنزل مععا .
دخل محمود يفتش في كل صغيره وكبيره ظل كثيرا يفتش ليجد اخيرا شنطه مخباه في ارضيه الدولاب .اخذها وفتحها كانت شنطه بها اوراقها الجامعيه وشهادتها واوراق اخري ظل يبحث ليتسمر مره واحده ويقف مبتسما بغل و....
و يا سواداااايه عاللي جاياااه من قهرااه.....
حد يسمه يا جماعه واللا يهبده باي حاجه ...تااااكس الشلاحات يا سطي ...هنط في ايه يا ولااااااد
#ماسة_الأركان
#حكايات_mevo
البارت الثالث و العشرين ...دخل محمود يفتش كل صغيره وكبيره ظل كثيرا يفتش وجد اخيرا شنطه مخباه في ارضيه الدولاب اخذها وفتحها كانت شنطه بها اوراقها الجامعيه وشهادتها واوراق اخري ظل يبحث ...تسمر مره واحده وقف مبتسما بشماته.. يا فرحك يا محمود يادي الهنا اللي دخل قلبك والا وجت عالطبطاب وهتاخد وتكبش نهارك اسود يا حربايه.. لا دانتي وقعتيلي وماحدش سمي عليكي ليستدير وينزل المكتب وظل يفكر كيف سيستفيد من تلك الورقه فقد وجد عقد الزواج العرفي الخاص بماسه موضوعا بين اوراقها لينتفخ ويشعر بسعاده طاغيه كلم المحامي وطلب منهه بعض الطلبات التي خطط لها وما سيكسبه من وراء ذلك الجواز.
مر الوقت ومحمود ينتظر المحامي لياتيه في المساء كانت ينتظره بفارغ الصبر دخل عليه واخذ منه الاوراق صعد الي ماسه ودخل عليها لتبهت.. انت ازاي تخش عليا كده عيب كده.
ضحك بشده..... لا و الله كانه عيب طب ماعلش يا ست الشيخه بس عيب ايه اللي بتتكلمي عليه انت تعرفي العيب.
صرخت.....ماتحترم نفسك عيب بقه الله انت داخل تقل ادبك.
هتف بغضب.. اقل ادبي دانا هقل ادبي وجنبه كل سفالة الدنيا يا ازبل خلق الله.
صرخت....انت واحد سافل ومجنون اخرج بره.
اقترب.. بقي جربوعه زيك تطردني ماعتش اللا اللي زيك تنطق.
قالت بغضب.... ومانطقش ليه علي راسي بطحه.
ضحك بسخريه...... بطحه بس.. دانت علي راسك صاجات وشخاليل وفضايح.
بهتت....... فضايح..
قال بشماته...... ايه كتي عارفاني مش هعرف فضايحك وسفالتك مع ابن عمك.
قالت بخوف.... فضايح ايه.. دا كداب وماشي يقول كدب عليا.
ضحك وهتف ....بجد كداب اخرج الورقه.. طب ودي كدب.
ارتعشت وخافت..... دي ايه دي.
ضحك.. دي الورقه اللي ضربتيها انت وابن عمك.. ضحك عاليا.... مش مصدق ان اركان مختوم علي قفاه كده وعملتيها ازاي يا قادره مايعرفش ان الهانم نامت مع واحد عرفي.
صرخت بحرقه....بطل بقه انت ايه يا اخي كافر.
ضحك.. لا والله انا اللي كافر تعالي ابت امسحي الرياله ضحكتي عالواد ومتجوزك وانت ضاربه عرفي دا ايه الحزن ده يا فضحتك بجلاجل يابن السويفي دانت قادره اوي وفاجره بس لا مش انا اللي يتاخد حقي اسمعي ابت انت اركان لو عرف بالعرفي هيسوي وشك بالاسفلت يبقي من سكات تسمعي الكلام يا اما افضحك بفضيحه واقول للبيه الحبيب علي الهانم اللي ضربه عرفي.
ارتعبت وانفجرت في البكاء ... عايز ايه مني منك لله.
اقترب وهتف.. تكتبيلي الربع اللي باسمك واخده من نن عينك.
صرخت.... لا استحاله دي امانه وحاجه اركان.
صرخ .....لا وحياه امك حوش الامانه اللي بتطرطش.. يلا من سكات بدل ماجيبه وتبقي فضحتك بجلاجل وساعتها انسي انك تقفي قدامه دا حبروت مش هيعتقك امضي من سكات وانا هراضيكي بقرشين وتهربي من هنا يلا ....اعطاها الورق ...شعرت بالقهر وانها اتفضحت وظلت تنظر للورق لتنظر اليه ولكنها ابدا لن تفرط في الامانه .... افضحني اعمل ما بدالك انا مش همضي علي حاجه .
ثار محمود واقترب وانهال عليها ضربا .
صرخ بفخيح ...امضي بدل ما اطلع روحك .
هتفت ببكاء ...مش همضي دي امانه موتني مش همضي .
صرخ ...بقي مش هتمضي يا مفضوحه والله لافضحك امضي وظل يضربها لتصرخ ..هنا تجمع من بالبيت .
اقتربت صفاء مذعوره.....ابعد اتجننت بتضربها ليه.
صرخ بغل وقرر ان يفضحها فهيا لم تطاوعه ... دي واحده فاجره وانت بلتونا بيها ..
استدارت صفاء واتصلت باركان تستنجد به كان في الطريق قد اقترب ... ليسرع ويدخل عليهم مسرعا وقف مصدوما فماسه بين يدي محمود ينهال عليها ضربا .
اندفع ودفعه بعيدا... انت ايه وسخ ليه كده تمد ايدك علي مراتي والله لاقتلك.
وقف محمود شامتا متبجحا ...... اهلا بالاريل اللي متغفل وطالعله قرون.
صرخ اركان وهجم عليه..... قرون مين يا روح امك دانا هطلع روحك.
صرخت ليلي..... انتو ايه مجانين هتاكلو في بعض عشان واحده رخيصه زي دي.
صرخ اركان..... قطع لسان اللي يقول علي مراتي كده.
وقف محمود.. طب اسمع يا دكر بقه الهانم اللي كت هتسيبولها ربع التركه الهانم اللي جبتها وبلتونا بيها الهانم غفلتك يا دكر وكانت ضاربه عرفي قبلك مع ابن عمها وماكانتش بنت بنوت.
انشل اركان ليضحك محمود.... ايه ماعرفتش الهانم لبست البيه العمه ونامت ماعاه وانت اهبل..وراحت ادته اتنين مليون من ورانا لعشيقها وخروج ودخول والبيه نايم...وسمعتها في البارات تحت الجزمه واخرتها طلعت نايمه مع ابن عمها عشان كده رخيصه خد فلوسها ورماها. وهريتها ضرب عشان ارجع فلوسنا مش راضيه تمضي عايزه تكبش وتدي تشتري راجل لسريرها بالفلوس .. دا مسخره دانت المفروض يزفوك بصاحات .
كانت ماسه منهاره عالارض تبكي فقد فضحت امام الكل .استدار اركان ونظر اليها بعدم تصديق
اقترب محمود.. وخبطه بالورقه.. خد ملي عينك خد ياللي لبست العار وفضايح للركب البكر الرشيد كانت ضاربه عرفي.. هتف.. فرحان لك اوي علي فكره ابقي سلملي علي قرونك ليتركه ويرحل ويقف الكل مبهوتا .كان اركان ساهما لا ينظر الي احد يستعيد كل ما مرا به وما قيل عليها كان يشعر بانه ذبح حيا . كانت عنيه جاحظه وقلبه ينزف دما ويحس بعروقه ستنفجر
اقتربت صفاء .....اهدي يا حبيبي انت عامل كده ليه.
هتف بفحيح..... مش عايز حد في القوضه.
انكمشت ماسه برعب ...صرخ ....بقول مش عايز حد في القوضه. خرجت ليلي وصفاء ظل واقفا لا يتحرك خاف ان لو تحرك سيقتلها ليدور حول نفسه يحاول ان يتنفس الا انه لم يستطع ...هجم عليها ولوي شعرها في يده والغل ينهش قلبه لتصرخ..... بقي يا زباله ملبساني العمه ومقرطساني وانت ضاربه عرفي ...بقي متاخده قبل كده وانا اهبل وماعرفش. صحيح هتديني نفسك ليه واعرف انك رخيصه بتتاخدي بالعرفي ايه القرف ده عايز اجيب اللي في بطني انت ازاي زباله كده .عشان كده الواد بيهددك وتكبشي وتديله ماتنطقيش مانت رخيصه ...هجم عليها يضربها وهيا تصرخ حتي هلكت بين يديه دفعها وابتعد يصرخ .....حرقتي قلبي منك لله انا بكرهك ماكرهتش حد في حياتي ادك. كان هائجا يكسر في كل شيء ااااه قلبي هموت منك لله منك لله... عرفي عرفي الواد نام معاكي ادتيله فلوسك ونام معاكي ..اعمل ايه اروح فين اااه قلبي يا حرقه قلبي ..وانا اللي كت هسامح انا الاريل ابو قرون . حصلت تنامي معاه وتضربي عرفي يا مصيبتي ..لا مصيبه ايه دا دبح يوم دبحي .
نظرت اليه وتحاملت علي نفسها لتهتف..... والله مظلومه.
صرخ..... اخرسي اخرسي يا زباله انت ايه مفيش فايده.
قالت بقهر ....اسمعني والله العظيم مظلومه انا رحت له اطالبه بفلوسي خدرني ونيمني وعمل عملته وصورني من غير هدوم وهددني لاكتبله كل حاجه .فضحني بالصور.. قلت انا خلاص اتفضحت قولتله اتجوزني وهديك كل حاجه رفض وقال هكتب عرفي وكتبتله كل حاجه واداني الورقه ورماني في الشارع انا والله مظلومه وهددني وجدي عارف والله جدي عارف.
صرخ.. ضحكتي عالراجل الكبير وخلاني البسك وانضف وساختك انا اركان يتعمل فيا كده انا اللي ماحدش يطولني اخد واحده زباله بتتحضن بالعرفي. بس لا انا ماهتسكش علي افايا ابدا لتكوني فكراني يا بت وقعت فيكي وهتلبسيني العمه اركان حب زباله.. لا دانا اعصر قلبي ولا انه يحب واحده رخيصه كده .
اقترب منها وشدها ..... انا هاخد حقي في الجوازه دي وارميكي بره وهنقل كل حاجه باسمي و اول ماخد حقي منك وانام معاكي هتبقي طالق تخرجي من هنا ما شفش وشك .انت ايه حربايه لا دانا هعلم علي امك وزي ماهو خد انا هاخد مش يتحرق قلبي واطلع بلوشي لااا هاخد جايز حرقه قلبي تخف ليشدها لتصرخ هتف بغل.... لا لا اهدي كده لاما يمين بالله لاخلص عليكي واحدفك لكلاب السكك.
صرخت.... ابوس ايدك سيبني انا خايفه طلقني وسيبني انا مظلومه ماتبقاش زيهم ماتبقاش وجعي اللي هيموتني اركان انا بحبك.
صرخ..... اخرسي يا زباله اللي زيك مايعرفش يحب يا رخيصه.
هتفت.... بالله عليك والله ماعملت حاجه وكتاب ربنا ماعملت هو اللي عمل انا كت نايمه والله ماحسيت والنبي يا اركان ماتدبحني زيهم ماتحسسني اني رخيصه.
هتف بغل.. لا انت رخيصه وانا بقه كفايه عليا كده. جوازه الهم والحزن لبستوني العمه وقاعده يتقالك بكر رشيد وتلبسوني جوازه اشيل فيها رخصك يبقي رخص برخص بقه انا مش هرتاح الا ما اعلم عليكي وهاخد حقي في الجوازه دي هاه انا اصلا كنت عايز جسمك من الاول يبقي اخد حقي وتترمي بره واطلقك ..
ارتعبت ..ابوس ايدك ابوس ايدك اسمعني .
الاان الشيطان اعمي عيونه شدها وانهال عليها وهيا تنتحب بقهر وتتشنج ..صرخ ..اديني نفسك بدل ماخدك غصب ...لتغمض عينها وتستكين وتنتحب..اندفع يحتضنها بحرقه وقلبه يمزعه كان يقربها ودموعه تنزل عليها انهار وهيا تنتحب بقهر. كانت سينفونيه من العذاب الحارق ليله من السواد الكاحل ..عاشق ذبح في حبيبته فاستدار وذبحها تاه وتاه وتاه ولم يعد قادر ان يتحكم في نفسه اعماه الغضب تماما ..اما هيا فقد تاهت عن الدنيا من قهرها وتركته يفعل ما يريد فلماذا تحارب ولمن فقدت كل شئ فقدت الحبيب والسند فقدت نفسها فقدت دنيا غدرت بها بلا ذنب . ظل معها لفتره يجتاحها حتي هلكت بين يديه كان عنيفا وهيا تصرخ من داخلها دما وتكتم نفسها وهو لا يكف كان مغيبا في عالم بمفرده يحاول ان يسيطر علي جموحه بلا فائده دخل في نيران قلبه وخطا يحرقها ويحرق نفسه ليعود الي عالم الحقيقه عالم تكشفت فيه الحقائق بابشع الطرق .... قام هو فجاه والرعب باديا عليه وهيا قد اغمي عليها من الالم لتنام مقتوله لا تدرك انها اصبحت لزوجها ومعذبها وانه هو اول من لمسها ...
ابتعد وقف مذعورا كانت الدماء تنفجر منها بعنف من هول اقتحامه لها . كان يقف منظره عجيب دموع متحجره وقلب سيتوقف ..وضع يده علي راسه ظل يبتعد حتي انصدم بالحائط مذهولا وقلبه سيخرج من مكانه ..ازاي.. ازاي مش حقيقي ازاي.. هيا هيا قالت انها نامت معاه هيا قالت هو.. هو.. ازاي طيب ازاي دي كانت بنت نهار اسود ...ظل يستوعب ما حدث لينهار فجاه.. كان بيضحك عليها خدرها ومالمسهاش وعيشها في جحيم بقالها سنه بتتعذب كده ليه يعمل كده ليه يطعنها كده طب خد فلوسها يقولها انه ما لمسهاش يعيشها مذلوله ليه.... ليه المرض ده دا نجس اوي يفهمها انه نام معاها ويعيشها في قهر .ليه تتعذب كده ....يعني يعني غصب عنها اكيد كان بيهددها ماهي ماتعرفش ماتعرفش .....يا نصيبتك يا اركان طب ايه هعمل ايه دانا نهيت عليها.. نهار اسود دانا طلقتها كده.. ليبتعد وينهار علي الكرسي ويجهش بالبكاء.. ليه يتعمل فيكي كده وانت ملاك ليه عملتي ايه للفاجر عشان كده يقضي عليكي كده.. كنت بتترعشي في حضني وقولتيلي بتحبيني بس حايشه نفسك خايفه من الفضيحه يا قلبي .
اقترب ورمي عليها الغطاء ينتحب بقهر علي ما مرت به حبيبته شدها يحتضنها ليهمس ....قلبي قايد نار عايز اقوم انهش قلبه ليه يتعمل فيكي كده ليه تتظلمي كده انا قتلتك زيهم ماصدقتش ماصدقتش حقك عليا يا عمري اعمل ايه ولا الف اعتذار يداويكي انت اتنهشتي من الكل حتي حبيبك نهشك زيهم انا ازاي زباله كده انا كملت عليكي يا عمري حتي محمود ما كتبتلوش حاجه ضربك واهانك ووقفتيله تحافظي عالامانه حتي بعد ده كله واقفه تحافظي وتدي ما كان مككن ترديله وتهربي من الجحيم اللي دخلتي فيه.. عيله السويفي كملت عليكي وقضت عليكي وجه اركان حط المسته الاخيره.. لمسه ايه دي طعنه خلص بيها علي حبيبه انهار واجهش بالبكاء
ليقوم ويحس بلسع في صدره يحس انه سينهار من قهرته ليبتعد ويدخل الحمام يقف تحت الماء وينتحب بقهر علي ما فعله بحبيبته ولم يصدقها وكيف اعتدي عليها وانهي حياتها فالكل مزق وشرخ واتي هو وطعن الطعنه الاخيره التي غرزت ونفذت من الناحيه الاخري.
كانت ماسه غائبه عن الوعي لتتاوه وتفيق لتشعر بالم رهيب رفعت نفسها لترتعب مما حدث لها نظرت الي نفسها بانهيار.. لتدرك ما حدث لها.و.
ظلت تنظر برعب لنفسها وهيا صدمتها لا تصدق.. همست بوجع وحرقه.. ازاي ازاي انا كنت كنت... حسام مالمسنيش حسام حسام كان بيضحك عليا حسام عمل فيا كده ليه ليه عملتله ايه يعذبني كده ليه.. عملتلك ايه يا حسام تذل فيا كده وتعيشني مذلوله اموت كل يوم ليه دانا لحمك ودمك ليه طب خدت فلوسي قولي قولي عشان ارفع راسي ومابقاش مذلوله قولي انفد بجلدي من الجحيم ده. ليه انت مريض ليه كده.. سنه عايشه كده مرعوبه من الفضيحه وانا سليمه.. عملت ايه ليك يا فاجر تعذبني كده واتذل للكل لتتذكر اركان ونعته لها بالرخص واعتداءه عليها.. لتنهار وتهمس ليه قتلتني زيهم ليه.. طب كت ارميني رخيصه رخيصه.. قولتلي بتحبني ومش هتسيبني ولا هتاذيني انت كمان كنت زيهم صدقت زيهم انا ليه يتعمل فيا كده ليه اتهان واتذل واتاخد غصب كده دانا ماعملتش في حد حاجه دانا عمري ماذيت حد دانا مابكرهش حد لتظل جالسه تشعر بقهر الدنيا وانها ماتت وفقدت روحها مره اخري.
انهي اركان حمامه ليتشجع ويهمس.. اهدي اهدي شوف هتعالج النصيبه دي ازاي حبيبك مطعون هتعمل ايه يا رب دماغي مشلول يا رب ليه يتعمل فينا كده ..مش قادر اتنفس دي دي قالتلي بحبك اول مره تقولها يبقي كده ....نزلت دموعه بشده مش عارف هعمل ايه يا رب هون ..لبس ملابسه وخرج وقلبه يرجف ليشعر بالرعب يجتاحه وينصدم عندنا..
شوفو بقه لو مافيش تعليقات تهز انتو حرين اما نشوف البت عملت ايه ..ربنا يفضحك يا محمود ..
لايك للبارت وعشر تعليقات انتو حرين ...
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
صباح الحب فين البارت يا عثل انتي
ردحذف