رواية حمل بدون قصد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع عشر والعشرين الأخير بقلم سارة احمد (جميع الفصول كامله)
رواية حمل بدون قصد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع عشر والعشرين الأخير بقلم سارة احمد (جميع الفصول كامله)
#حمل_بدون_قصد #ساره_احمد
الفصل السادس عشر
تنطلق رصاص من المسدس تخترق
الاريكه التي تجلس عليها رضوي علي بعد بوصه واحده من الرصاصه.... فتبرق رضوي بصدمه وزهول عجيب....وصرخت مره واحده وفقدت الوعي.....
الكل في حاله من الصدمه.... والخوف.....
ريان بشرار الغضب:عجبك كده يا هانم كنتي هتصوري قتيل..... وسحب منها المسدس... يقوه...
جرحت يد حنين....
تبكي حنين بوجع:والله ما كان قصدي وتصرخ فيه بوجع قاتل...
حرام عليك يا ريان ليه بتعمل فيه كده ده جزاتي اني بحبك..... وجريت عليه وفضلت تضر'به فيه بقوه علي ظهره وتهمس ليه ليه انا بحبك..... يلتفت اليها ريان بغ'ضب جامح وهو يحمل رضوي وينظر لي حنين باشمئزا'ز قرف.... نزلي ايدك من عليه وابتسم بسخريه قائلا بنبره الاستهزاء
ريان:هو الا زيك يعرف الحب انتي احق'ير انسانه انا شوفتها في حياتي غوري من وشي بقي جاتك القرف.....
ودفعها بعيدا عن طريقه....
فتبكي حنين بوجع ومره واحده تصرخ وتسقط ارضا.....
يلتفت اليها ريان وينسي الدنيا وما فيها ويضع رضوي علي الارض ويجري علي حنين بكل لهفه وحب
ودموع ويحملها لي صدره بكل حب ويردد
ريان: حنين فوقي انا اسف حنين
انا بحبك وبغير عليكي حتي نفسي حنين يدخل عمران ويجن اول ما يشوف حنين فاقده الوعي...
ولسه هيمسك ايدها يصرخ عليه ريان بغضب نا'ري اياك تقرب منها.... يدخل مازن بفزع ويقول
مازن:هي لازم تتنقل المستشفي حالا يحملها ريان ويجري بيها علي سيارته فيصعد في الكرسي الخلفي... ويضع حنين بين احضانه....
ومازن وعمران في الكرسي الامامي فينطلق عمران بسرعه جنونيه.... في نفس اللحظه تفيق رضوي لي تجد نفسها وحيده في القصر ملقيه علي الارض مثل قطعه باليه من الملابس لا قيمه لها....
فتبكي بمرار وحزن علي حالها بقي كده يا ريان هنت عليك....
تدخل شكريه لي القصر وتقف علي باب المكتب وتبتسم بسخريه وش'ر وتستغل الفرصه.... وتشع'ل ني'ران الحق'د من جديد
شكريه:لا لا ملوش حق ريان يرميكي كده زي الز'باله.....
تلتفت اليها رضوي بغض'ب ناري ووجع عميق... وتصرخ فيها ابعد عني انا مش نقصاكي....
شكريه:شوفتي بقي انك ملكيش غيري انا وانتي اتذلينا كتير من العيله دي وكله من تحت راس الح'يه الا لبسه وش الملاك وهي شيطان'ه خطفت منك ريان وكانت عوزه تقتل'ك لازم تنق'امي منها
رضوي بغض'ب وحق'د:عندك حق انا لازم اقهرها زي ما قهرتني...
شكريه:ايدك في ايدي نتحد عليهع ونوريها العذاب الوان.....
رضوي:وانا معاكي.....
ريان يقف امام غرفه الطورئ في انتظار اي خبر.... ولكنه لا يطيق عمران الا واقف جانبه....
يخرج الدكتور ويقول انها بخير هي والطفلتين اصلها حامل في بنتين تؤام وصحتهم كويسه بس لازم الراحه والبعد عن اي ضغط نفسي او عصبي لمده اسبوعين وهتفضل هنا في المستشفي تحت الرعايه......
ريان بفرحه:بجد هي حامل في بنتين.... كان قلبي حساس....
ولسه عمران هيدخل لي حنين لكن ريان يقف امام الباب ويمنعه....
ريان بعصبيه: ابعد احسنلك من هنا....
عمران بتحدي:لا مش بعاد غور انت من هنا.....
ومسكوا في خناق بعض تتدخل زينه وتمنع الشجار وتسحب عمران لي خارج المستشفي.....
يدخل ريان لي حنين ويجلس بجانبها ويمسك يدها ويبكي
انا اسف يا حنين بس والله غصب عني انا بحبك اوي اوي وبغير عليكي حتي من لمستي....
تفيق حنين وتضع يدها علي راس ريان..... وبصوت هامس و دموع
حنين:والله بحبك اوي ومسامحك
يبقل ريان جبهتها ويضمها في حب......
زينه بغضب:انت مجنون يا عمران انت زوتها اوي تكنش صدقت انك هتتجوز حنين بجد دي تمثليه مش اكتر
عمران بغيره:لا بحبها من زمان من قبل حتي ظهور حليم في حياتها وهتكون ليه حتي لو هقتل ريان انتي سامعه وانا مش بحبك يا زينه كنت بمثل عليكي الحب عشان افضل جنب حنين...
ويتركها ويذهب تبكي زينه بقهر...
ووجع...... ويمر الاسبوعين وريان مسبش حنين لحظه واحده وبيرعاه بكل حب وحنان......
لحد ما في يوم سمعها بتقول لي عمران الا غيره منها......
حنين:عمران لازم تبعد انا خايفه ان ريان يعرف حاجه هتبقي كارثه وانا مصدقت ان علاقته بيا اتحسنت خلص بقي لحد كده كفايه.... يقرب منها عمران ويمسك ايدها ويتوسل لها
عمران:لا يا حنين انا بحبك ومش هسيبك تنصدم حنين من كلام عمران وقبل ان ترد يدخل عمران عليها الغرفه.... ويصفع"ها بغ'ل وغضب ويلكم عمران.....
ريان باحتق'ار:انتي فعلا رخص'يه اوي وخساره فيكي انك تفضلي علي اسمي ساعه واحده..... انتي طلقي يا حنين.....
يتبع
#حمل_بدون_قصد #سارة_احمد
الفصل السابع عشر
ريان:انتي طلاق يا حنين .... وورقتك هتوصلك علي بليل بس من اللحظه دي انتي خارج حياتي ......
تبكي حنين وهي في حاله من الصدمه لا تصدق ما حصل...
حنين:معقول في ثانيه تطلقني يا ريان في لحظه تهور وغضب تبعني... يقترب منها عمران الذي في قمه الانبساط لان حنين اخيرا اصبحت حره من جديد.....
عمران:ولا يهمك ده ميستهلش دفرك انا خادم تراب رجلكي .... انا بحبك وعمري ما هسيبك وفقي تتجوزني.....
حنين بدموع :ارجوك سبني دلوقتي عشان خاطري يا عمران ارجوك .....
يتنهد عمران بتعب ويأس:حاضر هسيبك بس اعرفي اني مستني اشاره منك تحي بيها قلبي .....
وانصرف عمران وترك حنين في دوامات اليأس والحزن......
ريان:رضوي انتي فين في ثانيه تكوني عندي ولبسه فستان الفرح انتي احق بيه واجدر انك تشيلي اسمي..... بسرعه....
تقفل حنين الهاتف وترفرف من السعاده والفرحه وتفضل تدور وتدور في الغرفه..... ياه... اخيرا هبقي مراتك يا ريان بس والله لازم تدفع تمن اهانتك وكسرت قلبي غالي اوي وهيكون مألم....
تجهز حنين وتلبس الفستان الابيض لكن قلبها اسود ويحمل الك'ره والبغض...
يتأنق ريان ويلبس البدله البيضاء ويضع العطر السحري الذي يكسبه جاذبيه وسحر.....
وجهز لي حفل ضخم جيدا في اكبر قاعه في البلد.....
ريان:والله لا اكسر قلبك واذلك يا حنين.....بقي انا تخون'يني معا الواط'ي الحقي'ر ده طيب حسابكم معاي عسير ......
حنين:انا مش لازم افضل هنا يا جدي ثانيه واحده ده اتهمني في شرفي وطلقني انا لازم ارجع معاك وكمان هيجوز رضوي......
اسماعيل بحزن:تعالي معاي يا بنتي
بيتي مفتوح لكي انتي وعيالك.... اما ريان حسابه معاي كبير.....
حيدر:لا يا حنين اعقلي وفكري كويس قلب ما تدمري كل حاجه بصي انا هفهمك.... ايه الا غير ريان معاكي كده.......
حنين بتصمم وعناد:انا مش عوزه افهم حاجه وريان ده انا بك'رهو...
وانا هسافر بره علي لندن تاني....
يبرق لها حيدر:اسمعي وبطلي غباء وعندك ده.....
حنين:طيب يا جدي اتفضل...
حيدر:السبب في كل المصايب دي هي شكريه...
حنين بصدمه:ايه ازاي...
حيدر:فاكره اما ريان عمل حادثه
حنين:ايواه
حيدر:السبب ان شكريه صورتك مع قصي وانتي بتنظفي جرحه واخدت الفديوا وعملت عليه فتوشب واخدت صورتك انتي وحطيتها علي فديوا قبيح انتي و عمران..... وطبع هي عارفه ان حليم كان بيغير من علاقتك بيه وكمان ريان كذا مره كان بيعلق علي العلاقه دي ومش بيطيقه اصلا..... وبعتت الفديوا ده لي رضوي وهي الا بعتته لي ريان وده سبب جنانه.....
حنين:ايواه فهمت وكمان الا زودها الا لما سمعنا انا وعمران وانا بقوله ابعد عني وكفايه كده كان قصدي ان كفايه كده تمثيل عشان لو ريان عرف هيزعل مني عشان بمثيل اني بحب عمران عشان اخليه يغير ....
حيدر:مفيش وقت لازم نلاحقه قبل ما يتجوز رضوي....
حنين بمك'ر:لا خليه يتجوزها وانا بقي هخليه يتجنن....
حيدر:في دماغك ايه....
حنين: كل خير انا هوقع رضوي في شكريه..... اسمع يا جدي.....
حيدر:ياه دي خطه شيطان'يه
حنين:لازم نلعب زيهم وبنفس اسلوبهم......
تعادي الليله..... وحنين متروحش وريان يتعصب....
ريان:ابعدي عني يا رضوي احسن انا مش طايق نفسي
رضوي بيضق:ايه الا مخليك عصبي كده ومتوتر كل ده عشان مشوفتهاش النهارده.....
ريان بزهق:يوووووه انا سايب الاوضه لكي وهاجج......
وخرج وهبد الباب ورها بقسوه.....
وهو خارج يشوف حنين بتضحك مع قصي ومازن ولا بيان عليها اي حزن......
فيتنرفز ريان
ريان:بقي كده يا هانم مش فارق معاكي اني طلقتك واتجوزت غيرك..... طيب صبرك وقرب منها
ريان:ممكن اعرف ايه لا مفرحك اوي كده....
حنين بخب'ث:ومفرحش ليه انا صحتي كويسه والحمد لله حفل خطبتي بكره علي الطيار عمران....
حتي بص كنت بختار فستان الخطوبه الا قولي يا ريان اي لون احلي الازرق ولا الروز.... اصل عمران بيحب الالوان دي اوي......
ريان بغض'ب: لا يا هانم مش هينفع تنخطبي اصلي مطلتقيش عند المأوذن ورجعتك لي عاصمتي من جديد يعني انتي لسه علي ذمتي وعوزك دلوقتي.....
ويحملها بشغف كبير....
حنين:بقولك نزلني احسن لك....
ريان بسخريه:ده بعدك.....
تصرخ حنين فيدخل قصي فيمنعه مازن لا سبيهم هما هيتصلحوا.....
يدخل ريان لي الغرفه ويضع حنين علي السرير ويقرب منها و
يتبع
#حمل_بدون_قصد #سارة_احمد
الفصل الثامن عشر وما قبل الاخير
يتقرب ريان من حنين وعيونه كلها ش'ر وم'كر.. ويبتسم بسخريه....
ريان:شوفتي انتي مراتي من ٤شهور وكمان حامل وسبحان الله
عمري ما لمستك اصلا ولا شوفتك من غير هدوم والليله فرحي علي
واحده تانيه وبرده انا معاكي بس الليله دخلتي عليكي....
تبتسم حنين عكس المتوقع وتنهض بتجاه ريان وتقف امامه وبكل برود..... ترد عليه.....
حنين:ريان حبيبي انت عارف ان جوازنا ده مش صح شرعا عارف ليه عشان انا حامل ..... قبل الجواز فلازم اولد الاول وبعدين ابقي اتجوزك من اول وجديد غير كده يبقي غلط لو عوز انا معديش مانع بس انت تتحمل الذنب امام الا خلقك في يوم متقدرش عليه....
ها يا حبي تحب اقل"ع ولا انت تقلع"ني.....
كلامها والثقه الا بتتكلم بيها وتخيل ريان المشهد وهو بين ايدي الرحمن بيتحاسب هز كيانه وجعل الدموع تفر من عيناه.... وانهار علي جاثنا علي ركبته وبكي بمرار.... ورفع يده لي السماء وقلبه ينجاي ربه قبل لسانه.....
ريان:يا رب انا غلطت كتير بس طمعان في كرمك وعفوك انك تغفر لي يا رب سمحيني.....وبكي....
وبكي حتي الدموع تغسل الخطايا لكن الدموع الصادقه التائبه.....
تقترب منه حنين وتطبطب علي كتفه..... وبصوت يملئه الحب والحنان تتحدث
حنين:ربنا كريم فقال ادعوني استجيب لكم لو بعد حين ان رباك يغفر الذبون جميعا.... لا تقنطوا من رحمه الله......
ريان بدموع:انا عوز اصلي نفسي تصلي معاي تهز حنين راسها....
وتبتسم..... بحب
حنين:حاضر روح اتوضي وانا كمان هتوضي والبس اسدال الصلاه والفجر قريب يأذن....
وفعلا استحمي ريان ولبس بنطلون وتشيرت لونهم ابيض ووضع عطر العنبر..... وحنين لبست الاسدال وتوضائت ووقفت خلف ريان وصلوا الفجر وفي الخاتمه دعي ريان ان يهديه الله لي كل ما يحبه ويرضاه.... وامنت وارئه حنين انتهي ريان من الصلاه ونظر لي حنين وابتسم برضا
حنين:الله وشك نور زي ما تكون لسه طفل صغير
ريان ببسمه:انا مرتاح اوي وفرحان اوي الحمد لله انكي في حياتي انا رايح انام في اوضه عمي حليم.....
تبتسم حنين :تصبح علي خير....
وتشرق شمس يوم جديد سعيد...
تفتح حنين عيونها بنعاس لي تجد ريان جالس بجانب السرير وهو مبتسم
حنين برقه:انت بتعمل ايه هنا يا ريان هو انت مش المفروض تبقي ....
لم تكمل الكلمه لان ريان قطتعها..
ووضع يده علي فمها... والابتسامه مرسومه علي وجه.....
ريان:يا قلبي ريان يا روح ريان يا عقل ريان انا بحبك اكتر من نفسي ومستحيل ابقي مع غيرك هستناكي لم تولدي بناتنا .....بدايه وامل....
ووضع يده علي بطنها..... واقترب منها وقبل بطنها....
ريان:يا قلبي بابا انا عوزكم اقوياء انا كان نفسي في بنوته بس ربنا هدايني بي ٢ بدايه لي كل جميل وسعيد وامل لي حياه نظيفه كلها ايمان وامل في ايام احسن....
تبتسم حنين بسعاده بالغه وقلبها كان يرفرف بسعاده ان خطتها نجحت وقدرت تكسب قلب ريان بلعقل والصبر.....
حنين:انا بحبك يا كلي كياني ونجمي والحاني.... بس...
يقرب منها ريان ويضمها اليه بحب....
ريان:اخيرا قولتيها انا مش مصدق نفسي انا كنت بموت في كل ثانيه وانا بتخيل انك.....
حنين:عمري قلبي ما دق الا ليك تعرف يا ريان مين السبب في كل الا حصل دي هي شكريه...
ريان بتعجب:ازاي ...
قصت حنين كل ما حدث .....
ريان بغض"ب :والمصحف لا قتي'لها.....
حنين:لا يا ريان انا عندي خطته هتخلصنا منهم وبيديهم هما هيخلصوا علي بعض وعلي فكره.. انت اساس الخطه دي....
ريان بفضول: شوقتيني قولي يا قلبي.....
حنين: انت هتمثل الحب علي رضوي عشان نقدر نكسبها لي صفنا
وطبع ده مش هيعجب شكريه عشان هي معتمده عليها في تنفيذ باقي الخطه...
ريان بخب'ث:ايه الدماغ دي ده انتي شي"طان....
حنين بزعل:اخص عليك انا شيطا'ن انا مخصماك...
ريان:هو انا اقدر يا روحي.... وباس ايدها.....
حنين بحب:خلص يا قلبي دلوقتي روح ونفذ ..
ريان:طيب والباقي ايه
حنين بجديه:في وقته هتعرف بس اياك تلميسها انت سامع والا انت عارف
ريان:حاضر.....
يتسحب ريان لي غرفه رضوي وكانت نايمه من اثر السهر طول الليل..... ودخل لي السرير... وعمل نفسه نايمه....
تتقلب رضوي فتصطدم يدها في جسد ريان.....فتفح عينها بلهفه
رضوي:حبيبي ريان انت هنا....
ريان بتمثيل النعاس:اه يا حبي اومال يعني هروح فين.....
ترتمي رضوي في حضن ريان وتبكي.... انا طول الليل مانمتش ابدا من قلقي عليكي....
يضمها ريان ويقبل جبهتها....
ريان:تسلمي يا حبي اصل كنت مخنوق شويه عشان في حاجات في الشغل مضيقاني...
رضوي بقلق:مالك يا قلبي...
يتنهد ريان بحزن:والله يا رضوي شكريه هي السبب في كل المشاكل دي...... اه يا قلبي..
رضوي: طيب يا حبيبي لو المشاكل دي اتحلت هتفوق وتبقي سعيد....
ريان بخ"بث: اه يا رضوي بس ازاي
رضوي:خليها علي الله....
وفي المساء....
رضوي:بصي يا شكريه ابعدي عن ريان والعيله دي احسن لكي وشغل المشبوه ده بلاشه احسن....وتجاره القذره دي وقفيها والا.....
يقطعها صوت ساخر ولا ايه....
يتبع
انا اسفه علي التأخير وبليل هنزل التاسع عشر
#حمل_بدون_قصد #ساره_احمد
الفصل ال١٩ ما قبل الاخير....
يقاطعها ذاك الصوت الساخر....
ولا ايه يا رضوي.... تلتفت اليه رضوي وتصعق عندما تراه...
رضوي:مستحيل هو انت الا وراي كل المصايب دي مستحيل.....
يقترب منها عمران ويبتسم ب'شر
عمران:ايواه انا يا قطه.....
تنظر اليه رضوي بق'رف وتبعد يده انا وتتحدث بنبره محذره....
رضوي:طيب يا زعيم لو قربت من عيلتي هدمرك انت والقنتيسه الا هناك دي.....
تحمر عيون عمران غض'با ويجذبه'ا من شعرها بقوه ويقربها لي وجه....
وبصوت يشبه زائير الاسد الجائع يتحدث....
عمران:اياك تفكري نفسك حاجه ده انتي عروسه انا بحركها في ايدي...
تتوجع رضوي... :اي حاسب ابعد عني... بقي.... انت احق"ر حد انا شوفته في حياتي.....
يرميها عمران ارضا.... ويبتسم ساخر:بصي يا حلوه انا مش هرد عليكي بس لو فضلتي تتلوعي كده حبيب القلب هيحصل حليم....
تبكي رضوي وتتوسله:خلص هنفذ كل الا تأمر بيه.....
عمران:شاطره .... يلا بقي قومي عشان في حفله بليل بعد كم ساعه اجهزي عشان صفقه ال"سلاح والاثار هتم بليل.... طبع في الخضار والفاكه الا هيصدرها ريان لي الصين ....
رضوي بقله حليه ودموع :حاضر...
كان هناك من يسمعهم وصور كل ما حدث.....
بقي كده يا شكريه انتي سبب كل المصايب شكل الحساب قرب.....
حنين:كده بقي الحكايه احلوت جدي ممكن تاخر ترتيبات البوليس شويه يعني اخر وصولهم حبه....
حيدر ببسمه ثقه:اكيد وفاهم انتي هتعملي.... ايه بس خالي بالك... من نفسك.....
حنين:متخفش يا جدي.... كل علي الله.....
يدخل عليهم مازن وقصي....
مازن:حنين انتي متأكده من قرارك ده انتي عوزه ريان يعرف ازاي الحمل غير المقصود ده حصل.....
حنين ببسمه كلها حزن:ايواه لازم يعرف.....
قصي بشك:هي ايه الحكايه.....
حنين: هتعرفها بليل.... بس انت جهزت كل حاجه
قصي:كله تمام التمام....
حنين:طيب انا رايحه لي ريان عشان اضبط معاه كل حاجه...
تذهب حنين لي ريان....
ريان ببمسه:اهلا يا قلب ريان.....
حنين: حبيبي ها كل حاجه جاهزه
يقترب منها ريان ويضمها اليه...
ريان:حنين انا خايف عليكي من الخطوه دي.....
حنين بثقه:لا تخاف ربنا معنا....
شكريه:ها يا رضوي هتنفذي الا اتفاقنا عليه....
رضوي:انا لازم اخلص من حنين...
ياتي المساء والكل مشغولين في الحفله وصوت الموسيقي عالي... وصاخب....
وفجأه تصرخ حنين اه يا بطني مش قادره الحقني يا ريان... يحملها ريان بخوف كبير وقلق ويذهب لي المستشفي وهو في حاله انهيار والكل خلفه....
وعمران يكاد ان يم'وت قلقا علي حنين.....
يخرج الطبيب والحزن مرسوم علي وجه ويقول...
الطبيب:البقاء لله لازم نبلغ البوليس دي جريمه ق'تل مع سبق الاصرار..
يصرخ فيه ريان بغض'ب نا"ري...
ويمسك في خناقه... ريان:انت بتقول ايه مستحيل حنين لسه عايشه سبني ادخل.... لا لا لا حنيييين اه يا قلبي.....
الكل ظل يصرخ ويبكي وفعلا حضرت الشرطه وبدأت في التحقيقات..... الكل متهم ومشتبه فيه.....
اما عمران فقرر ان يقتص من الجميع وخصوصا شكريه ورضوي....
عمران بغضب وحق"د: جهزوا كل حاجه يا رجاله......
وفعلا في مكان منعزل يدخل عمران وهو يبتسم بش"ر
ويقرب من شكريه ويهمس لها....
عمران:بقي انتي الا قتل'ي حنين بس"م ومين الا ساعدك رضوي.....
الكل مقيد ريان بغ'ضب هما الا قتلو"ها وقت"لوا بناتي انا لازم ادفنهم سبني....
عمران:ومش بس كده دول اصل مش بنات حليم حليم عمره ما لمسه حنين تعرف حليم كان رجل شهم وضابظ نبيل.....
يهتز ريان بكل جسده غاضبا وعصبيه لدرجه ان الكرسي المقيد عليه كسرت قدمه.... هو يصرخ اخرررررس حنين اشرف منكم كلكم.....
عمران ببرود:اهدي ومين قال ان حنين مش شريفه عوزه تعرف مين ابو البنات.... اسأل شكريه.....
او ليه تسأل بص علي الشاشه دي الليله الا حصلت فيها الحادثه ومات حليم قصدي فداك....
يصعق ويزهل ريان اول ما يشوف....
يتبع
يا تري فيه تفاعل ولا
#حمل_بدون_قصد #سارة_احمد
الفصل العشرون والاخير
ريان بزهول ودموع:مستحييل ده يبقي صح.....
راي ريان كل ما حدث ليله الحادث من ٧ شهور... نرجع سبع شهور
شكريه:انا لازم اخلص من حنين عشان هي حست وعرفت كل جاحه عن شغلي وتجاره السلا'ح والاثار وكمان حليم لازم اخلص منه عشان بيدبر لي حمله عشان يقبض علي كل التجار ولازم يتصافي قبل ما يوصل لي دليل ضدنا... يبقي احط برشام الهلوسه ده لي الزفت حنين في العصير المانجا ب'سم الهاري.... طبع شكريه وضعت برشام الهلوسه في زجاجه العصير ورجعتها تاني في الثلاجه...... واختبئت ... حتي تراقب ما يحدوث
شكريه بش"ر: كده تمام البتاعه اهي نزلت في نفس معاد كل يوم الساعه ١١م عشان تطفح العصير وكويس ان حيدر وجوزي الكل مسافرين مصر وهيرجعوا بعد يومين.... مفيش هنا غير ريان وحليم بس حليم مش بيرجع غير علي الساعه ١الصبخ اما ريان بيرجع علي الساعه ١١ ونص.... وبيبقي سكران طينه ومش شايفه قدامه.......
فعلا حنين شربت العصير وبعدها ب١٠ دقايق حالها اتبدل وبقت واحده تاني بترقص وتغني لدرجه انها نزعت ثيابها واصبحت فقط بثي"اب الداخليه فقط.. وصارت ترقص بشكل استعراضي مثير....
في نفس الوقت كان ريان بيفتح الباب وسكران وغير واعي لي نفسه فاصتطدم بي حنين....
وشكلها ورقصها اثاره جيدا طبع كل ده مصورها شكريه عشان تهدد حنين بيه لو اتكلمت.....
ريان لم يتحمل اكثر وحملها وهو يقبل"ها بشكل مثير جيدا وطبع حنين مندمجه معه فهي غير واعيه لم يحدوث..... وحملها لي غرفه حليم..... ووضعها علي السرير وحدث ما حدث..... جاءت الساعه الواحد ودخل حليم لي غرفته كا العاده وصدم حين راي حنين عار"يه بين احضان ريان.... لم يتمالك نفسه ......
حليم:انا هقت"لك يا ريان يا واطي.... ومسك في خناقه.....
وانهال عليه ضرب ريان لا يعي ما سبب انفعال حليم عليه...... لكن اول ما رأي حنين في سريره وبهذا الشكل صعق.... وزهول....
ريان بصدمه:انا مش فاهم حاجه والله مش عارف ازاي ده حصل
حليم بقي يا ساف"ل يا ضايع تعمل كده مع حنين لييه ده انا بدافع عنك ضد جدك واخوي عشانك وقول بكره حاله ينصلح....
ريان بخجل:والله..... قبل ان يكمل ينطلق عليه رصا"ص من خارج النافذه لكن ..... حليم ينقذه ويدفعه ارضا ويأخذ هو الرصا"صه وتستقر في قلبه....لا يتحمل ريان ما راي ويحمل عمه ويضعه في السياره وينطلق لكنه يعمل حادث وتنقلب السياره ويموت حليم وريان يدخل في غيبوبه وبعدها ينسي كل ما حدث تلك الليله
وقد حذر الاطباء بأنه لو حد اخبره ما فعله سوف يموت.... من اثر الصدمه لي هذا التزم الجميع الصمت..... وتحملت حنين كل ما حدث معها حتي تنقذ حليم.....
نرجع لي الوقت الحاضر.....
يبكي ريان فقد تذكر كل ما حدث
ريان:ياه بقي اتحملتي كل ده يا قلبي يا حبي يا حنين يعني دول فعلا بناتي.... اه يا قلبي.... وصرخ بوجع حنييين ثما ينظر لي شكريه بعيون حمراء بغض"ب ناري .... ورغب"ه في تمزيقه'ا لي اش"لاء
عمران بسخريه:لا عنك انت دي قهرت قلبي علي حنين مرتين مره اما سلمتها لك والتانيه ام سم"يتها
لكن شكريه كانت ودعت من زمان فقد وضعت لها رضوي الس"م في الطعام بدل من حنين لكنه س"م بطيئ المفعول..... يصعق عمران عندما يهز شكريه فيجدها قد فراقت الحياه من دقايق.....
فيصرخ ازاي ده حصل.....
انا هجوبك.... فيلتفت خلفه لي يجد.... حنين واقفه امامه....
تبتسم بكل ثقه وقوه...
عمران:ازاي ده حصل.....
حنين: سهل يا قمر انا لعبت لعبه ابلي"س زيك..... ببساطه رضوي طول الوقت معاي وعمرها ما خانتي حتي ريان ميعرفش...
رضوي تقف بجانب حنين وتضمها بحب....:انا عمري ما اخون صاحبه عمري واختي بصراحه احنا اكتشفنا العبه دي بعد موت حليم .... والفديوا ده وقع في ايدي بصدفه اما كنت بدور في اوضتك علي شاحن لي تلفيوني وقتها انا قولت لي حنين وقررنا نلعب معاكم نفس لعبكم.....
عمران بغ"ل:لسه هيقرب من رضوي حتي يخنقها لكنه يتعثر في سلك كهرباء عريان ويتكهرب ويموت....
وقتها يصل البوليس ويحقق في كل شئ وتقفل القضيه موت قضاء وقدر...... ويعلنوا عن الكشف والقبض علي اكبر شبكه تخربيه في العالم غرضها تدمير الانسانيه بافتعال الحروب وخلق الفوضي ودوله الا قانون وقد تم القبض علي وزراء ورؤساء دول كبري كان غرضها جعل دول العالم التلات مكان لي الفوضي والحروب......
لكن الخير انتصر فيها لكن عندما استخدمنا عقولنا وسبقنهم بخطوه
ومرت الايام والشهور......
دي كانت نهايه حكايه حمل بدون قصد......
تبتسم حنين:كده ابقي وضحت ليه اخترت اسم حمل بدون قصد لي روايتي....
طبع دي كانت روايه لي الكتابه حنين.... وكانت تناقشها في حفل توقيع الكتاب فسألها احد الصحافين....
احد الصحافين:طيب ايه الا حصل مع ريان وحنين ويا تري هي قصه حقيقه ولا من وحي الخيال وباقي ابطال الروايه ايه الا حصل معاهم... ويا تري هما من الواقع....
تبتسم حنين.... وتنظر لي زوجها الذي يقف عند باب الخروج ويحمل التؤام بدايه وامل....
حنين ببمسه:اممم دي بقي اسبها لي خيالكم وتصوركم ايه الا حصل لي الابطال ويا تري هما من الواقع ولا خيال وعن اذنكم بقي....
وجريت حنين علي زوجها ريان وضمته بحب وحملت بدايه وامل....
يغمز ريان لي حنين:هو انتي ليه مش قولتي انها حقيقيه واننا عايشن في سعاده والحمد لله وحريه اتجوزت قصي بس بعد عذاب ومازن اتجوز سجا بس كل يوم بتخانقوا مع بعض عشان سجا عوزه تسمي قصي وهو رافض....
وحيدر جدي سعيد اخيرا بعيلته وطبع جدك اسماعيل طاير بتوأم....
وريان دايب في هوا حنين قلبه.....
ونفسه يجيب حليم صغير.... وعشان كده حاجز اسبوع عسل في الفيوم وهنسافر دلوقتي وهنكرر ليله حمل بدون قصد بس المره دي بقصد
حنين بخجل:علي فكره انت قليل الادب.... وجرت وجري ورها ريان بعد ما اعطي البنات لي رضوي
رضوي بضحك:والمصحف مجنانين
لي تسمع صوت من خلفها....
طيب وانا مجنون بيكي بحبك تتجوزني.....
تلتفت رضوي لي ذاك الشخص وتنظر اليه بتجاهل وتحمل التوأم وتخرج.. .
فريد:وراكي..... وخرج ورها.....
ودي بدايه حكايه جديده الحب عمره ما ينتهي وفي كل وقت القدر بيفاجئنا.... بحاجات لا تختر علي البال.....
الي اللقاء مع حكايه جديد
لمتابعة الروايه الجديده زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هنااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق