القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ضحية جاسر الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر بقلم نور

التنقل السريع

     

    رواية ضحية جاسر الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر  بقلم نور




    رواية ضحية جاسر الفصل السابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر  بقلم نور


    الفصل السابع عشر

    في الدمنهوري جروب+

    كانوا يجلسون في مكتب جاسر يتبادلون اطراف الحديث حتى دلفت عليهم السكرتيرة الجديدة سالي تتهادى بمشيتها المغرية ترتدي زي يكشف اكثر مما يستر شبه عاري تصبغ وجهها بمستحضرات التجميل الثقيلة التى تجعل منها دمية مقززة بشعرها الاحمر الناري المصبوغ لتقول بمياعة قذرة

    سالي. رعد بيه بره عايز يقابل حضرتك

    جاسر باشمئزاز. خليه يدخل ده اولا لما يجي في اي وقت و ثانيا و ده الاهم يا آنسة دا مش كباريه عشان تجيلي بلبس الرقصات ده مفهوم

    كتم حازم ضحكته على حديث جاسر القاسي معها

    سالي باحراج. تمام يا فندم انا اسفه

    جاسر. اتفضلي لتخرج سالي غاضبة من تصرفه المتعجرف معها ليلتفت الى حازم مردفا بغضب

    جاسر. دي الي جايبها تشتغل عندي يا حيوان

    حازم. دي صاروخ يا بني انت الي ملكش في الطيب نصيب

    جاسر. حسابك معيا بعدين ليدخل رعد بطلته الساحرة يحمل مقدار عالي من الوسامة بحلته السوداء الرائعة ليقول بمرح

    رعد. من الصاروخ الي برة دي

    حازم. والله لسه كنت بقوله مش مصدقني الجاحد


    جاسر. حتى انت يا زفت

    رعد. ياعم انت الي ملكش في الحلويات

    جاسر. اخرس انت وهو و يلا نتكلم في الشغل

    رعد بحقد. مش قبل ما خد حقى من كريم الشاذلي

    جاسر. متقلقش انا وراه لحد ما خليه يشرف في ابو زعبل

    حازم. انا سمعت ان ثورته كلها من تجارة الاعضاء و المخدرات دا غير شغله مع المافيا

    رعد. ابن ... وانا اقول كل العز دا منين

    جاسر بجدية. المهم دلوقتي خلينا في موضوع دمج الشركتين انا كلمت المحامي عشان يجهز أوراق الشراكة وانت يا رعد هتمسك معايا مجلس الإدارة و حازم هيبقى المدير التنفيذي للشركة+

    حازم. تمام بس كريم كده مش هسيبنا في النا خصوصا لما يعرف بموضوع الشراكة والي هيأكدله ان احنا رجعنا زي الاول

    رعد. لا سيب الموضوع دا عليا وانا هتصرف المهم دلوقتي نخلص من موضوع الشراكة دا

    جاسر. خلاص وانا هنظم حفلة عشان نمضي فيها العقود و نبلغ الصحافة بيها

    حازم. انا موافق على بركة الله وأخيرا هنرجع لايام الشقاوة تاني

    رعد. ايوا بقى

    جاسر بحدة. احترموا نفسكم و بلاش صياعة

    حازم بمرح. دا انا مش هصيع بس دا انا هنحرف و لا ايه يا رعد

    رعد. دوس يا معلم انا معاك

    جاسر. كده يبقى انتو الي جبتوه لنفسكم وهب حتى يمسك بهم لتتعالى ضحاتكهم المرحة هاربين من بطش الجاسر ليقاطعهم دلوف سليم و دموع الفرحة في تشق طريقها لعينيه لرؤيتهم هكذا بعد فراق سنوات

    رعد . سلومة واحشني يا راجل ليقفز في احضانه الدافئة التي تشعره بوجود والده بجانبه

    سليم بعتاب. لو كنت وحشتك كنت اطمنت عليا ولو بتلفون

    رعد . معلش انت الكبير برضو انا اسف+

    سليم. لو عايزني اسامحك تحي تتغدى معيا بكرة انعام بتسال عليك على طول و اهو بالمرة تتعرف على عروسة جاسر

    رعد بغمزة. حلوة

    حازم. صاروخ ارض جو

    اشهر جاسر مسدسه المرخص في وجوههم بغضب . اطلع بره انت وهو و الا قسما بالله لكون مفرغ المسدس فيكم و ما هي إلا لحظات حتى فروا من أمامه تحت ضحكات سليم السعيدة برجوعهم الى بعضهم البعض.

    في بيت نغم كان الفتيات يجلسون في المطبخ يعدون الغداء وسط مرحهم المعتاد فرحين بتجمعهم سويا لدلف جدة نغم خديجة قائلة

    خديجة. ايه يا بنات لسه كتير على الغدا

    منى. اقعد انت يا جميل وخمس دقايق والاكل يكون جاهز

    خديجة. ما انتو الي مرضتوش اساعدكم

    نغم. يا تيتة انت لسه جاية من السفر لازم ترتاحي

    حور. صح يا تيته يلا استنينا بره واحنا خمس دقايق و نحصلك

    خديجة. طب اساعدكم في اي حاجة طيب

    الفتيات بصوت واحد. ابدا

    لتضحك عليهم وتخرج لتقول منى . في حاجة نسيت احكي لكم عليها


    نغم بحماس . قولي بسرعة

    منى . مين يومين كده و بدأت بقص كل ما حدث معها عندما اعترض أولئك الشباب طريقها و حاولوا الاعتداء عليها و كيف ظهر ذلك الشاب مفتول العضلات لانقاذها من أيديهم+

    شهقوا بقوة لتردف حور. الحمد لله انو ما حصلكيش حاجة

    نغم. طب بالنسبة للواد المز الي انقذك اخباره ايه

    منى بهيام. هو مز بجد هيييح بقى ده حاجة كده انقرضت من زمان

    حور. وحياة خالتك طب مكنتي طلبت رقمه احسن

    منى. تصدق صح ازاي فاتتني دي

    نغم. اتلهي مش كنت طلبت رقمه عشان نوقعه

    منى. بس انا اشوفه تاني ومش هسيبه ابدا مش بعيد اغتصبه

    حور. يخربيتك ايه الي بتقولي ده

    نغم. سيبك من البت دي ركزي معايا وانا هخليكي تجوزيه

    منى. مش لما الاقي الاول

    نغم. مش انت قولتي ان قلك ان اسمه رعد+

    منى. يا سلام يختى يعني مصر كلها فيها رعد واحد بس

    نغم. لا يا حيلتها بس هندور على الفيس بوك واكيد واحد مشهور زيه و غني زيه هيكون حاطط صورته

    منى. يا بنت اللعيبة ازاي راحت عن بالي الفكرة دي

    نغم. قدرات يا بنتي انت اش فهمك في الذكاء

    ليسمعوا صوت جرس الشقة لتقوم نغم بفتح الباب لتشهق بصدمة عند رؤية ذلك الرجل ضخم الجثة والذي يرتدي جلباب صعيدي و يعلو رأسه عمامة بيضاء اسمر اللون يزين وجهه شاري كثيف اسود به بضع شعيرات بيضاء لتردف بدهشة . عمي

    عامر. ايوا عمك يا فاجرة

    نغم. الحقووني ليخرج الجميع اثر سماع صراخها المستغيث

    عامر بغضب . محدش هينجدك مني يا بت اخوي فاكرة نفسك هتهربي لحد ميته

    نغم. ابعد عني حرام عليك انت عايز مننا ايه

    خديجة . سيبها يا عامر حرام عليك

    عامر. لع هي لازمن ترجع معايا البلد دلوقك عشان تكتب كتابها على ولدي خالد

    لتصرخ نغم بفزع من فكرة زواجها من ابن عمها ذلك القاسي الذي لا يعرف الرحمة

    نغم بصراخ. نجوم السما اقربلك انت وابنك انا مستحيل اتجوز ابنك الحيوان ده لتخرسها صفعة على وجهها من كفه الكبير لتبكي بقوة في احضان جدتها

    خديجة. يا راجل انت ايه معندكش دم دي مهما كانت بنت اخوك اليتيمة كل ده عشان الورث و الفلوس ملعون ابو الفلوس الي تخليك قاسي على لحمك كده

    عامر. بت اخوي لابن عمها وده اخر كلام عندي يلا لمي خلجاتك عشان نرجعو البلد

    تقف حور مصدمة من ذلك العم القاسي القلب على إبنة اخيه لتلمع في رأسها فكرة حتى تسطيع إنفاذ صديقتها لتأخذ هاتفها مسرعة تتصل بجاسر حتى يساعدها+

    كانوا يجلسون في المكتب منهمكين في العمل لدمج شركة الشرقاوي على مجموعة شركات الدمنهوري ليسمع رنين هاتفه يضيئ باسمها ليلتقطه بلهفة يرد عليها


    جاسر بحب. حورية قلبي عاملة ايه

    حور بفزع. الحقني يا جاسر

    انتصب واقفا ليردف بقلق. في ايه يا حور مالك

    حور. تعالى بسرعة بيت نغم عمها اتهجم علينا و عايز ياخدها بالعافية معاه

    جاسر. طب طب اهدي انا جاي حالا

    لينظروا له بقلق من هيئته فقال رعد . في ايه يا جاسر ايه الي حصل

    جاسر. حور بتقول ان عم نغم اتهجم عليهم و عايز يخدها بالعافية

    لا يدري لما شعر بنغزة كبيرة في قلبه عند ذكر اسمها وانها في ورطة تطلب المساعدة

    حازم. طب يلا احنا جايين معاك+

    جاسر. يلا لينطلقوا مسرعين حتى يستطيعوا إنفاذ ما يحدث

    في منزل نغم


    عامر. بسرعة عشان نمشي يلا هملي

    ...... عايز تاخد مراتي لفين

    التفت الجميع الى مصدر الصوت بصدمة ليجدوا حازم يقف واضعا يديه في جيب بنطاله ببرود وغضب

    عامر. انت مين يا جدع انت و مرتك كيف يعني

    رعد. الي سمعته مش قالك مراته

    جاسر. ايوا مراته و فرحهم كمان شهر

    عامر بشك. وانا ايه الي يثبتلي كلامكم ده


    حازم ببرود. مفيش اثبات غير القسيمة الي هتطلع كمان يومين ليلتفت لتلك المصدومة من الحديث قائلا . مش كده يا روحي

    خديجة مسرعة. ايوا كده يا عامر انا جوزتها والي قدامك ده يبقى جوزها

    عامر بغضب . من غير ما ترجعيلي يا خديجة هي دي الاصول يا بت الاكابر

    خديجة بغضب. انت طول عمرك ظالم يا عامر كلت حق اخوك زمان لما عصيت ابوه عليه و دلوقتي عايز تاخد حق بنته لما تجوزها لابنك عشان يعذبها و ياخد ورثها انت ايه ياخي متعرفش ربنا حفيدتي دلوقتي على زمة راجل يحميها منك ومن ابنك ومن شركم

    جاسر بجدية. دلوقتي تقدر تروح بعد ما اطمنت ولما القسيمة تتطلع هنقولك

    عامر. انا ماشي دلوقك بس انا هرجع عشان اتأكد

    وخرج غاضبا يتوعد لهم بالكثير .


    رعد. ايه الحل دلوقتي الراجل ده مش هيسكت غير لما يتأكد ان كلامنا صح

    جاسر بجدية. مفيش حل غير ان حازم يتجوز نغم

    حازم. تيتة خديجة انا بطلب منك ايد نغم عشان اقدر احميها و اكون راجلكم

    خديجة بجدية. وانا واثقة من انك تقدر تحميها يا بني ابعت هات المأذون

    نغم بصراخ . ايه الي بتقولي ده يا تيته انا مش مواقفة

    خديجة بلهجة لا تقبل النقاش. انا الي اقوله يمشي وانا خلاص قررت انك تتجوزي حازم

    نغم بدموع. بس يا تيته

    خديجة. بحزم مفيش بس الي اقوله يتنفذ يلا يا حازم شوف مأذون عشان نتمم الموضوع

    بعد قليل كان المأذون قد اتم إجراءات لتصبح بعدها نغم مدام حازم الشافعي .


    ترقرقت الدموع في عسليتها اللامعة ليتمنى اخذها بين احضانه يخفف من ألمها يقسم بداخله انه سوف يأخذ حقها من عمها و ابنه ليعيد البسمة لشفتيها المغرية كحبات الكرز الشهية كم يتمنى تذوقها و معرفة طعمها ليفيق من تخيلاته المنحرفة على صوت جاسر مردفا :

    جاسر. الف مبروك يا صاحبي+

    حازم بابتسامة. الله يبارك فيك

    رعد . الف مبروك يا دنجوان اخيرا دخلت القفص

    حازم. الله يبارك فيك عقبالك

    رعد و هو ينظر الى تلك الفاتنة الى تجلس بجانب حور تطالعه بنظرات هائمة ليبتسم بخبث. قريب ان شاء الله

    حازم بغمزة. ايه شكل الصنارة غمزت

    لكزه في كتفه بغيظ. ما تخليك في حالك

    حازم بمرح. ماشي يا عم الله يسهله


    استأذن الجميع للمغادرة ليطلب حازم من خديجة ضرورة المكوث عندهم الليلة حتى يضمن عدم عودة ذلك المدعو عامر ليبتسم يطالعها بنظرات ماكرة ثعلبية عند موافقة جدتها لتهب بعصبية مفرطة قائلة

    نغم. تبات فين انت اتجننت

    حازم ببرود. انا بايت في بيت تيته خديجة وهي موافقة مش كدا يا تيته

    خديجة بابتسامة. كده يا حبيبى البيت بيتك انت مبقتش غريب لتلتفت الى نغم قائلة. يلا يا نغم وضبي اوضة الضيوف عشان حازم

    نغم وهي تتصنع الالم. ايدي واجعاني مش قادرة

    حازم بابتسامة ماكرة. مفيش مشكلة يا تيته انا ممكن انام معاها في الاوضة اذا معندكيش مانع

    خديجة. مفيش مشكلة يا حبيبي ما انت جوزها برضو

    نغم. ينام فين دا على جثتي

    خديجة بهمس. لمي نفسك بدل ما ارزعك علقة زي زمان

    نغم. افف بقى

    حازم ممثلا النعاس. طب ممكن اعرف الاوضة فين عشان تعبان هموت و انام

    خديجة. اتفضل يا بني وريلو الاوضة يا نغم

    في غرفة نغم وقف يتأمل تلك الحجرة الطفولية الى حد ما حيث يغلب عليها اللون الوردي بخزانة ملابس بيضاء كبيرة و طاولة للمذاكرة و فراش وثير باغطية وردية يعلو الحائط بجانبه صورة كبيرة لها تشع بالبراءة ليبتسم و قد ادرك انه تزوج طفلة بجسد انثى فاتنة ليقاطع شروده صوتها الحانق

    نغم. انت هتفضل سرحان كده كتير


    حازم. بس يا بت و قفز على فراشها يمدد جسده بأريحية لتهتف غاضبة


    نغم. انت مجنون انت هتنام على سريري كمان

    رفع حاجبه باستنكار. اومال انام على الارض

    ربعت يديها على صدرها لتقول. و ليه لا بس انا عشان كفاءة هخليك تنام على الكنبة

    حازم بسخرية. لا والله فيكي الخير

    نغم. والله هو دا الي عندي و اتفضل نام على الكنبة

    حازم. بصي بقى انا هنام على السرير برضاكي او غصبن عنك و يلا اطفى النور عشان بحب انام في الضلمة ليوليها ظهره ويغمض عيناه مصطنعا النوم

    بعد قليل اقتربت منه لتتأكد من نومه لتقول بهمس

    نغم. حازم انت يا بني ادم ولكنها لن تجد ردا فتمدد بجانبه و ذهبت في نوم عميق

    التفت عندما احس بانتظام انفاسها ليأخذها لتتوسد صدره العريض ليضمها إليه مستلذا بقربها ليغمض جفونه مستسلما لسلطان النوم .

    +

    في اسفل بناية منزل نغم كان يقف كلا من جاسر و حور و رعد و منى ليطلب جاسر من رعد ايصال منى لبيته ليدق قلبه فرحا ليردف قائلا. اتفضلي يا انسه منى

    ركبت بجانبه و نبضات قلبها تتعالى تقسم انها باتت مسموعة له لتقول بوجه محمر. شكرا

    طوال الطريق ظلت صامتة لا تقوى على الحديث ليقطع صمتهم مردفا. انت بتدرسي ايه يا انسه منى

    منى بخجل. هندسة معمارية

    رعد بحماس . حلو جدا يبقى شغلك عندي في الشركة بعد ما تتخرجي

    منى. متشكرة جدا انا كنت لسه بفكر في موضوع الشغل ده

    رعد. انت بتفكري تشتغلي من دلوقتي

    منى بتردد. اه يعني لو مفيش مانع

    رعد بسرعة . لا عادي ايه رايك تشتغلي السكرتيرة بتاعتي

    منى. بس انا مهندسة مش هفهم في شغل السكرتارية

    رعد. لا متقلقيش ده حاجة سهلة جدا اديني انت بس رقمك وانا هتصل بيكي اقولك على معاد المقابلة

    منى. ماشي

    رعد. وصلنا

    منى و هي تنزل من السيارة. شكرا يا استاذ رعد

    رعد. بلاش الالقاب انا مبحبهاش قولي رعد بس

    منى بخجل. ماشي يا ليقاطعها قائلا. هاا


    منى بابتسامة خجولة. رعد

    لتدلف شقتها مسرعة تهدأ من ضربات قلبها النابض بينما وقف يطالع أثرها بابتسامة حالمة واعدة بأنها سوف تكون ملك الرعد قريبا...




    الفصل الثامن عشر

    بعد مرور أسبوعان لم يحدث الكثير سوى تحديد موعد زفاف جاسر و حور الذي سوف يعقد بعد خمسة أيام و استقرار الأوضاع في الشركة التي تم نقل اسمها الى S&D للهندسة المعمارية و صناعة المركبات و المشاكسات المستمرة بين حازم و نغم التي باتت تشعر بمشاعر فوضوية غريبة تغزو عضلة قلبها الصغير .+ 

    في مجموعة شركات S&D دلفت الى مكتبه الخاص لتسليمه اوراق المناقصة الجديدة بعد ان تمت مراجعتها لترسم البسمة تلقائيا على قسمات وجهه الوسيم عند دخولها مكتبه فمنذ ان عينها سكرترتيه الخاصة بدا عمله اكثر متعة لقربها الدائم و استطاعته رؤيتها يوميا بلا استثناء لانه حتى في ايام اجازاتها يتحجج بالاف الحجج الواهية ليراها فاق من شروده على صوتها الناعم

    منى. مستر رعد مستر رعد

    رعد. نعم يا منى في حاجة

    منى . اصل انا بقالي ساعة بكلمك وانت مش بترد عليا

    رعد. معلش كنت سرحان شوية اصل عندي معاد مهم النهاردة

    منى. لو قصدك على عشا العمل عشان المناقصة الجديدة فهو اتلغى و هيبقى الاسبوع الجاي ان شاء الله

    رعد. لا مش هو

    منى بفضول. اومال معاد ايه حضرتك 

    رعد بمكر. اصل حدد معاد مع اهل العروسة عشان نقرا الفاتحة النهاردة ان شاء الله

    صدمة الجمت لسانها و شلت أطرافها عن الحركة لتجاهد لاخراج صوتها لتقول. الف مبروك

    يقسم انه رأى دموعها المتحجرة التي تحارب لعدم إنزالها ليقول بخبث اكبر. الله يبارك فيكي عقبالك

    منى بغصة مريرة. ان شاء الله لتخرج فورا حتى لا تنهار أمامه.

    وصلت لمنزلها و الدموع تغشى عينيها دلفت الى غرفتها لترتمي على فراشها تبكي بشدة تترك لدموعها العنان فقد خذلها فارس احلامها و حبيب قلبها الذي عشقته بكل جوارحها ليغرز نصل حاد في قلبها عند ارتباطه بغيرها كانت ترى نظرات الحب في عينيه و في تصرفاته حتى ظنت انه يبادلها الشعور و لكن تأتي الرياح بما لا تشتهي السفن لتعلن انها كانت مخطئة في إحساسها ليقطع شرودها دخول والدتها لتمسح دموعها و تبتسم باصطناع حتى لا يكشف أمرها

    هالة. ايه يا حبيبتى جيتي من غير ما تعدي عليا في الاوضة يعني

    منى. معلش يا ماما اصل تعبانه شوية

    هالة بخوف اموي. فيكي ايه يا منى

    منى. لا يا ماما ده شوية إرهاق بس عشان الشغل ما تشغليش بالك انت 

    هالة. طب يا حبيبتي اصل كنت جاية اكلمك في موضوع مهم 

    منى. خير يا ماما

    هالة. اصل في عريس متقدملك و جاي النهاردة عشان نقرا الفاتحة خالك هو الي كلمنى و قالي1منى بانفعال. اي الي انت بتقولي ده يا ماما انا مش موافقة+

    هالة. ومش موافقة ليه يا بنت بطني العريس كويس وانا خالك موافقين عليه

    منى. هو كده انا مش عايزة اتجوز

    هالة بعصبية. مفيش بنت مش عايزة تتجوز وانا قلت كلمتي خلاص انت هتقابليه و بعدين تقرري جهزي نفسك هما جاين بعد المغرب لتخرج غاضبة من رفض  ابنتها لذلك العريس فهي مثل اي ام تريد ان ترى ابنتها بثوب الزفاف لشخص يناسبها.

    جلست منى على فراشها تضم ركبتيها الى صدرها تبكي و تشهق بشدة فكيف تتزوج و قلبها مع آخر لتأخذ قرراها حتى تتخلص من ذلك العريس .

    في المساء ارتدت منى ثوب ابيض طويل به لمعة وردية اللون مع حجاب وردي يحجب خصلاتها البنية بلون العسل مع مكياج خفيف يبرز جمالها بصورة مغرية لتدخل حاملة الضيافة لذلك العريس لتصدم و تشهق بقوة ناعمة و توسعت عسليتها اللامعة من الدهشة من ذلك الرعد الجالس يبتسم بخبث وهو يطالع صدمتها بوجوده و انه العريس المنتظر لتجلس بجوار والدتها و ما زالت تحت تأثير الصدمة

    رعد. انا يسعدني جدا يا مدام هالة اني اطلب منك ايد الآنسة منى على سنة الله و رسوله

    هالة بابتسامة. والله يا بني انا معنديس مانع بس الراي رأي خالها هو الي مربيها بعد ابوها الله يرحمه لتلتفت الى كامل أخيها ذلك الرجل ذو الهيبة و الوقار تبدو الطيبة على ملامح وجهه الذي يغزوه الشيب

    كامل. انا مش هلاقى لبنت اختي راجل احسن منك يا رعد يا بني انا اعرف و الدك الله يرحمه من زمان وانا متاكد انه رباك احسن تربيةرعد بابتسامة. الله يرحمه افهم من حضرتك انك موافق+

    كامل.  ايوا يا بني على خيرة الله بس لازم نسأل العروسة الاول ليوجه نظره لمنى التي تخفض نظرها بخجل . انت ايه رايك يا منى

    منى بحياء انثى.  الي تشوفه يا خالي لتهمس والدتها بجانب أذنها بصوت منخفض. يا سلام مش ده الي مش عايزة تتجوزي

    منى بهمس. بس يا ماما

    كامل. خلاص يا بني احنا موافقين على بركة الله

    رعد بفرحة. يبقى نقرا الفاتحة و كتب الكتاب الخميس الجاي و الفرح بعدها بشهر

    كامل بضحكة. انت مستجعل كده ليه يا بني

    رعد. يا عمي خير البر عاجله وانا اعرف الانسه منى بحكم شغلها عندي علشان كده بقول نخليها جواز على طول ايه رايك

    كامل. والله يا بني الرأي رأي امها وهي مقدرش افرض راي عليهم

    هالة. مفيش مانع يا بني احنا موافقين على بركة الله نقرا الفاتحة

    لتتم قراءة الفاتحة تحت نظراتهم العاشقة و قلبها الذي يرقص فرحا لقرب تحقق حلمها و نبضات قلبه العالية التي تعبر عن سعادتها لقرب امتلاك محبوبته ليخرج من بيتها على امل اللقاء لتكون مدام رعد الشرقاوي.في فيلا الدمنهوري تحديدا في غرفة حور كانت ترقص و تتمايل ببراعة مغرية بردائها الازرق القصير الذي يصل إلى فخذها يظهر ساقيها الناعمتين تحد من توترها فكلما اقترب موعد زفافها على معذبها تتعالى دقات قلبها و لا تدري ما تفعل لتفرغ طاقتها في الرقص لتنتفض عندما شعرت بيد تحيط خصرها النحيل لتتسرب رائحة عطره الفاخرة الى انفها لتتعرف فورا على هوية محاصرها يمهس في أذنها بصوت مغري ثقيل+

    جاسر. مش من مصلحتك الي انت بتعمليه ده لتلتفت  تنظر له باستفهام فهمه ليجيب قائلا. رقصك و حركاتك بتخليني عايز اعمل حاجات مش كويسة خالص

    ابتعدت عنه بخجل ليتحول وجهها الى الاحمر القاني ليعود محاوطا خصرها مرة اخرى يلصقها به اكثر شاعرا بمفاتن جسدها على جسدها ليغمض عينيه مستلذا بقربها يتمالك نفسه بصعوبة يحسد عليها ليقول بصوت اثقلته الرغبة. انا مش عارف هستحمل اليومين دول إزاي انا عايزك اوي

    تدفن رأسها في عنقه بخجل شديد من مغزى كلماته المنحرفة لتضرب صدره بقبضتها الصغيرة معترضة على حديثه ليشدد على جسده يضمها إليه بقوة ليصدر عنها تأوهات ناعمة اهلكته تهدم حصونه تدمرها ليصبح غير قادر على التحكم بنفسه ليهبط على شفيتها يقبلها برقة خشنة و قوية يعض على شفتيها السفلى باغراء لتتجاوب معه تبادله شغفه العارم بخجل لتتسلل يديه الى خصلات شعرها الناعمة يعبث بها كما يشاء جاذبا إياها معمقا قبلته اكثر فأكثر حتى تجرأت يديه على كامل جسدها يستبيحه بحرية و تتجول يداه عليه برقة و لمسات خبيرة تفقدها السيطرة على نفسها تتجاوب معه بكل حواسها العاشقة له لتشعر به يعبث بأزرار قميصها الحريري يحلها ببطئ شاعرة بكفه يلامس جسدها  بحميمية بالغة و ينحدر بقبلاته الى عنقها  وكل ما تطوله شفيته الخبيرة من جسدها الذي ظهر امامه بوضوح حملها بين ذراعيه يتجه نحو فراشها بشغف بشغف اكبر يقبل كل انش منها لتشهق و تطلق صرخة ناعمة ليحتضنها جاسر بقوة و تملك عند اتمام امتلاكه لها دافنا راسها بين خصلاتها ليحل مكان الألم شعور جميل ممتع يصل بها لأعلى درجات النشوة  والاستمتاع  ليقبل شفتيها قبلة رقيقة يعتذر عما تسببه لها من الم ليزيح خصلات شعرها المبتلة من اثر الانفعالات التي مرت بها مبتعدا عنها واضعا وسادة تحت ظهره العاري جاذبا إياها على صدره العاري يقبل رأسها هامسا بحب شديد : مبروك يا مدام جاسر الدمنهوري لتدفن رأسها بخجل في صدره ساقطة في نوم عميق و ما هي إلا لحظات حتى تبعها حين ضمها اليه بعشق وسعادة بامتلاك حوريته الصغيرة .+ 

    في الصباح اخترقت اشعة الشمس نوافذ غرفتها لتتململ بنعومة داخل أحضانه الدافئة لترفع رأسها من صدره الصلب لتتوسع عيناها بشدة وتشهق عاليا لتستوعب انها عارية بين أحضانه لا يسترها سوى ذلك الشرشف الذي يغطي جسدهما ليتسلل الى ذهنها احداث البارحة بكل تفاصيلها ليغزو الاحمرار وجنتيها  تبتسم بخجل نعم لقد سلمته نفسها بكامل إرادتها اصبحت له بكل معنى الكلمة لقد وشم جسدها بوشمه للأبد سعيدة بهذا الشعور و لكن هناك شعور طفيف محزن ينمو بداخلها لانها تدري انه ما كان يجب ان يحدث ذلك الا بعد الزفاف لكنها نفضت تلك الافكار من رأسها لتقول انه زوجها امام الله فلما لا تصبح ملكه اذا ارادوا ذلك فليذهب الجميع الى الجحيم ما دام لم يرتكبوا خطأ يغضب ربهم لتقترب منه ببطئ تمرر كفها على طول وجهه الوسيم المهلك تمعن النظر في سارق قلبها و حاضن جسدها وروحها طبعت قبلة رقيقة على شفتيه الجذابة وهمت بالابتعاد الا انه فاجئها و هو يميل عليها يعتليها ملتهما كرزيتها بنهم شديد لترفع ذراعيها تحيط عنقه تدفن يدها الصغيرة في خصلات شعره الناعمة تقربه لها اكثر لتفقده عقله بحركتها تلك ليعمق قبلته اكثر يكتسح شفتيها بقوة فابتعد عنها عندما شعر بحاجتها للتنفس يمرر فيروزتاه على وجهها المحتقن بالحمرة القانية شفتيها المتورمة التى تحولت للون الوردي المغري علامات حبه التي زينت عنقها الابيض المرمري كتفها العاري الذي يغطيه الشرشف فيظهر بداية صدرها لتصبح كتلة من الاثارة المهلكة التي لا ترأف بحاله أبدا ليردف قائلا بحنان. حاسة بألمحور وهي تكاد تموت من فرط خجلها. لا انا كويسه+

    جاسر برقة و هو يمسح على خصلاتها . انا اسف يا حبيبتي انا عارف ان ده ما كنش لازم يحصل دلوقتي بس غصب عني سامحيني يا ريتني كنت موت قبل... لتبتر كلماته واضعة كفها الناعم على شفتيه تمنعه من الإكمال لتردف بنعومة تشوبها الخجل

    حور. بعد الشر عنك يا حبيبي اوعي تقول كده يا جاسر تاني انا مقدرش اعيش من غيرك انت كل حياتي قلبي ما يقدرش يبعد عنك ابدا وان كان على الي حصل فانت جوزي يعني انت معملتش حاجة غلط . 

    رمش جفونه مصدوما من حديثها الذي اشعل بداخله نيران العشق الدائم الذي لا ينتهي الا بموته ليقول بلهفة شديدة. حور انت بتتكلمي بجد يعني انا حبيبك انا لتقاطعه مردفة بابتسامة عاشقة 

    حور بنظرة عاشقة.  ايوا يا جاسر انا بحبك بحبك اوي

    فرح كثيرا بهذا الإعتراف و دقت أجراس قلبه بعنف من شدة السعادة ليردف بشوق. متعرفيش انا فرحان قد ايه حاسس اني بطير من الفرحة عايزك معايا على طول انا بعشقك يا حورية قلبي

    قابلته ببسمة عاشقة له بكل ذرة في جسدها لتغيم فيروزتاه بلون قاتم حفظته عن ظهر قلب قائلة  بحذر رافعة سبابتها . اوعى تفكر

    رفع حاجبه بخبث مردفا. هو انا بفكر في ايه

    اخفضت عينيها بخجل و اندفعت الدماء لوجنتيها لتتعالى صوت ضحكاته الخبيثة قبل ان يميل عليها لاثما شفتيها بحب و رقة بالغة ليبتعد عنها بعد دقائقلا تعلم عددها قالت و هي تشتعل خجلا. اخرج بره عشان اقوم

    جاسر بمكر. طب ما تقومي ايه الي مانعك 

    حور برجاء. ارجوك قوم انا مش هينفع اقوم كده 

    جاسر بخبث اكبر. طب ما انا كمان زيك مش هينفع اقوم كده

    حور بخجل . ايوا بس انا مش هبص عليك بس انت مش مضمون 

    قهقه بشدة عليها ليجذب بنطاله يرتديه بخفة و يبقى عاري الصدر ، نظر لها بمكر قائلا.  خلاص تقدري تقومي

    لفت الشرشف حول جسدها بإحكام حتى لا يظهر اي جزء منها سوى كتفيها لتهم بالوقوف الا انها تراجعت جالسة مرة اخرى تشعر بألم شديد لا تقوى على المشي بسببه ليطالها وجهها المنكمش ألما ليردف بقلق. مالك يا حبيبتي انت تعبانه 

    حور بخجل . اصل مش قادرة أمشيجاسر وقد تفهم ما يحدث معها فقال بنبرة نادمة.  معلش انا اسف و باغتها فجأة عندما حملها بين ذراعيه يتجه بها الى المرحاض لتشهق بخجل . جاسر نزلني انا هروح لوحدي

    جاسر. لا و دلف بها الى الحمام ليجلسها على طرف المغطس الرخامي و بدأ بملئ البانيو بالماء الدافئ و قام بإضافة سائل الاستحمام المنعش برائحة الخوخ الممزوجة بالافندر الرائع ، حملها برفق بعد ان نزع الشرشف تحت اعتراضها الشديد وضعها داخل المغطس الدافئ لتشعر براحة تسيري في جسدها مع الم طفيف يبدأ بالزوال مغمضة الاعين لا تسطيع مواجهته من فرط خجلها لتشعر به يطبع قبلة حانية على خصلاتها مردفا بحنان . افردي رجليك عشان ترتاحي وانا هروح اجيب لك الفطار ماشي

    تستمر القصة أدناه

    اومأت برأسها ليتركها متجها الى غرفته يأخذ حماما دافئ يريح جسده ليخرج مرتديا ترينغ اسود مع قميص ابيض يبرز عضلات صدره القوية

    نزل الى الاسفل يأمر الخادمة بتحضير سفرة افطار صغيرة ليأخذها متجها الى غرفتها . 

    خرجت تجاهد تعبها ترتدي فستان طويل ابيض بدون اكمام لتجلس على طرف الفراش تنتظره وجهها يكاد يحترق من شدة الخجل كلما تذكرت ما حدث بينهم لترفع رأسها عند فتح باب حجرتها تتطالعه بنظرات خجلة و هائمة ليبتسم على فعلتها فتلك الحورية اصبحت ملكه بكل ما تحمله معنى الكلمة اقترب منها واضعا الصينية على الطاولة يتجه نحوها ليجذبها تجلس على قدميه لتشهق بخجل تحاول الابتعاد الا انه احكم قبضته على خصرها لتستسلم له بيأس يقرب الطعام من فمها يطعمها بحنان كأنها ابنته المدللة ، تبتسم له بحب وخجل ليبادلها باخرى عاشقة و متيمة .انتهت اخير من طعامها بعد فترة من المشاكسات و الغزل المستمر لينزلوا سويا كفه يلامس كفها بحب شديد تحت نظرات سليم المندهشة و السعيدة في نفس الوقت لا يستطيع تصديق ما تراه عينيه يبدو عليهم العشق من نظراتهم لبعضهم ليحمد الله على قراره بشأن زواجهم .1 

    جاسر. جدو انا هاخد حور بعد الكلية نتغدى سوى

    سليم بابتسامة.  ماشي يا حبيبي

    جاسر.  تمام يلا يا حبيبتي

    حور.  مع السلامة يا سلومتى

    سليم. مع السلامة يا قلب سلومتك

    جاسر بحدة.  ما جيب أتنين لمون بالمرة

    سليم. انت مالك واحد و حفيدته

    حور. ايوا صح انت مالك

    جاسر بغضب مكتوم.  ماشي حسابك بعدين ليمسك بكفها ساحبا إياها ورائه نحو السيارة لتركب بجواره قائلة بدلع. حبيبي زعلان ليه

    جاسر بحدة.  اخرسي خالص

    حور بحزن. كده يا جسورة طب انا اسفة ده جدو يا جاسر

    جاسر بغضب.  وانا قولت ميت مرة انا بغير عليكي من اي حد حتى جدي

    حور تحاول تهدئة الموقف لتردف بحنان. طب انا اسفة قولي ايه الي يرضيك وانا اعمله

    جاسر بخبث. بوسيني

    خرجت منها شهقة عالية دلالة على خجلها. انت بتقول ايه لا طبعا

    هز كتفه بعدم مبالاة . خلاص انت حرة بس متزعليش مني بعد كده 

    حور بتوجس. هتعمل ايه يعني 

    جاسر ببرود. ابدا هنرجع الفيلا دلوقتي واكمل الي كنت بعمله امبارح

    حور بخجل و تلعثم.  طبب بص غمض عينيك

    ركن السيارة بجانب الطريق و نظر لها بمكر ثعلب مردفا. لا مش مغمض هتبوسى ولا نرجع وانا الصراحة ارجح ما تبوسيش و نرجعحور صارخة. لا لا خلاص لتقترب منه ببطئ تضع شفتيها الناعمة على وجنته تقبله برقه و خجل لتبتعد عنه مسرعا تخفض بصرها ليقول بهدوء مخيف.  انت الي جبتيه لنفسك يا قطة

    ترفع رأسها تنظر له باستفهام و ما لبثت حتى ارجع كرسيها الى الوراء بحركة مفاجئة لتشهق بقوة تضع يديها على صدره قائلة . انت بتعمل احنا في الشارع يا مجنون ليميل عليها برأسه اكثر مبتلعا باقى حروفها بشفتيه يقبلها برقة مختلطة بالقوة ظلوا كذلك لدقائق لا يعلم عددها سالبا انفاسها لتمتد يده تعبث بجسدها لتشعر به يتمادى اكثر و بجرأة لتفيق فورا عندما ادركت وضعهما تضرب صدره بقوة ليبتعد  عنها لاهثا ليسمع صوت طرقات على باب نافذة السيارة لتعدل حور من حجابها و ملابسها بخجل

    فتح النافذة و نظر لطارق ببرود قائلا. نعم في حاجة+

    الضابط. نعم الله عليك يا حبيبي فاكر نفسك في اوضة النوم انزلي انت و هي1

    نزل جاسر بغضب . انت مجنون انت مش عارف بتكلم مين

    الضابط باستفزاز.  مش عايز اعرف ويلا هات السنيورة على البوكس1

    جاسر بغضب مكتوم. صدقني هتندم على الي بتعمله ده

    الضابط. وقت الندم فات مش كنت ختها شقة مفروشة بدل المرمطة دي

    جاسر بغضب . دي مراتي يا حيوان 

    الضابط. هو انا كل أقبض على حد يقولي مراتي يلا يا بابا عندنا شغل ليلتفت للشرطي قائلا. هاتوهم

    امسك جاسر يدها ليقول مطمئنا اياها. معلش مش هيحصل حاجة اوعدك

    حور و هي تضرب بيدها على صدرها. يا لهوي احنا اتفضحنا منك لله يا جاسر اشوف فيك يوم

    الضابط. يلا انتو لسه هتحكوا يلا يا بني

    في احد اقسام الشرطة كان يقف بشموخ و غروره المعتاد غير مبالي بما يحدث جالسا منتظر احد الضباط في مكتبه للتحقيق في الحادثة ليدخل شاب ثلاثيني ذو جسد رياضي بحكم عمله كضابط شرطة وسيم للغاية بأعين زرقاء و شعر اسود ليرفع وجههه يطالع المتهمين لتتوسع عيناه من الصدمة قائلا. مش معقول جاسر الدمنهوري2

    جاسر بصدمة مماثلة. مروان الزينياقترب منه يحتضنه بشوق حارق مردفا. وحشني يا صاحبي عامل ايه+

    جاسر بابتسامة. وانت اكتر اختفيت فين كل ده

    مروان. هحكيلك كل حاجة بعدين المهم انت ايه الي جابك هنا

    جاسر. احم احم 

    مروان. بس بس ما دام فيها احم يبقى كنت بتعط يا نمس منهيا حديثه بغمزة ماكرة

    جاسر.  لا طبعا انت فهمت غلط الموضوع انه كنا انا و المدام في العربية والظابط جه و فهمنا غلط و جابنا على هنا و مصمم ان انا كداب وانها مش مراتي 

    تستمر القصة أدناه

    مروان بخبث وتهكم. يا راجل فهمك غلط برضو ولا انت الي مش راحم نفسك

    جاسر بحدة.  متلم نفسك يا مروان بدل ما لمك انا بقولك مراتي

    مروان . طب يا سيدي اهدى انا هشوف الموضوع ده

    ليدلف الضابط الذي قبض عليهم 

    مروان. عابد باشا

    عابد. اذيك يا مروان خلاص حققت معاهم 

    مروان. لا يا عابد الموضوع عندي انت فاهم غلط ده جاسر الدمنهوري صحبي طبعا غني عن التعريف و دي المدام و اشار الى حور التي تجلس بخجل من الموقف

    عابد. والله يا مروان بيه انت عارف دي إجراءات انا بس عايز القيسمة عشان اتأكد

    هم مروان بالحديث الا ان جاسر قاطعه قائلا بصرامة. خلاص يا مروان انا هبعت حد يجيب القسيمة عشان عابد بيه يتأكد

    عابد بمكر. وهو كذلك انا مستني في مكتبي و خرج متجها الى مكتبه

    مروان. قولي بقى اخبارك ايه واخبار حازم ورعد و سليم بيه

    جاسر. كلهم كويسين الحمد لله انت الي رحت و قولت عدولي

    مروان . مكنش شهل عليا اقعد هنا بعد الي حصل

    جاسر.  طب عملت ايه لما سافرت

    مروان . اسمع يا سيدي ......في منزل نغم 🌸 

    تململت ببطء فوق جسده لتنتفض بسرعة فور شعورها انها لا تستند على وسادتها بل على صدره لتهب صارخة

    نغم. انت يا بني ادم اصحى

    حازم بفزع.  ايه في ايه البيت بيولع 

    نغم. انت ايه الي خلاك تحضني وانا نايمة

    حازم.  والله ده مش انا انت الي كل ما بعدك عني تلزقي فيا حاجة تقرف

    نغم. انت مجنون انا مستحيل اعمل كده

    حازم باستفزاز. والله ده الي حصل مش مصدقة انت حرة

    انتبه الى رنين هاتفه يضيئ باسم جاسر ليجيب . الو يا جاسر..... ايه .... طب انا جاي .... تمام مع السلامة

    نغم. في ايه

    حازم.  صحبتك اتافشت اداب

    نغم. نااااااعم 

    حازم بغمزة.  عقبالنا اما نتلف في ملاية5

    احتقن وجهها من الغضب و الخجل. انت قليل الادب

    حازم.  اه ما انا عارف و سافل كمان سلام بقى ليخطف قبلة سريعة من شفتيها الكرزية و خرج مسرعا الى قسم الشرطة

    وضعت يدها على شفتيها بصدمة. لا هو ما بسنيش اكيد ده حلم ايوا حلم . 

    في قسم الشرطة دلف حازم و معه قسيمة زواج جاسر و حور ليقابل مروان الذي رحب به واحتضنه بحب اخوي

    حازم.  عشمن شافك يا برنس 

    مروان. واحشني يا زوما والله

    حازم.  وانت اكتر المهم خلاص هنرجع زي زمان

    مروان. ايام الشقاوة ايوا بقة

    جاسر.  بس انت و هو انا عايز اخرج هنا

    حازم.  بس يا رد السجون اشحال ما كنت مقفوش اداب ده سليم لو عرف هيعلقك

    جاسر.  اه ومين بقى هيقوله

    حازم و مروان بصوت واحد. احنا طبعا 

    جاسر بجدية.  تمام بس محدش يزعل منى بعد كده يلا يا حور ليمسك يدها تاركا اياهم يفكرون

    حازم.  تفتكر قصده ايه

    مروان. اكيد هنتشلوح

    حازم.  انا واثق من كده لتتعالى ضحكاتهم بمرح مواصلينالحديث عن حياتهم و مغامراتهم.+ 

    اوصل جاسر حور الى الجامعة واتجه الى شركته يباشر مهام عمله.

    في احد الشقق الفاخرة تجلس سالي تتحدث على الهاتف مع احدهم

    سالي بعصبية. يعني اعمل ايه يعني اكتر كل ما اقرب منه يصدني و يزعقلي و لولا اني شاطرة في شغلي كان رفدني من زمان 

    الشخص. اتصرفي يا سالي كل الي يهمني انه حياته مع مراته تتدمر 

    سالي. انا بحاول اهو

    الشخص. مفيش حاجة اسمها هحاول ولا انت عارفة انا ممكن اعمل ايه

    سالي. ماشي ان شاء الله مع السلامة

    سالي. وبعدين بقى انا لازم الاقي طريقة بسرعة و الا هضيع اوف لدلف غرفتها ترتدي ملابسها الفاضحة متجهة إلى الشركة.



    الفصل التاسع عشر

    اتفق رعد مع عائلة منى على عقد قرانه في يوم حفلة حناء حور التي سوف تقام بعد يومين لتجتمع الفتيات عند حور في القصر لمساعدتها في تحضيرات الحفل فقاموا بشراء الفساتين القصيرة الرائعة والتي لا يعلم عنها الشباب شيئا.+

    قبل الحفل بيوم اصرت حور على مكوث منى و نغم معها ليوافق الجميع و يجتمعوا في غرفة واحدة يتحدثون بمرح

    حور بابتسامة حالمة. انا مش مصدقة اني هتجوز جاسر خلاص هيييح بقى

    منى. قولتلي بقى دا انت واقعة بقى 

    حور ببلاهة. اا اوي اوي

    نغم. طب وايه الي حصل خلاكي تغيري رايك كده

    حور.  معرفش بس لقيت نفسي بحبه لا بعشقه

    نغم. اه واي كمان يا انسه

    حور.  مدام لو سمحتي

    منى باستنكار. وده من امتى ان شاء الله

    حور بغباء. من امبارح لما

    منى. اثبتي عندك لما ايه

    حور وقد تداركت ما تقول من حماقة. ها انا قصدي يعني لما كان بيقولي بحبك

    منى. ايه ده بجد

    نغم. طب انا مش مصدقاكي

    منى بمكر. ولا انا مش عارفة ليه حاسة انكم

    حور بخجل.  لا طبعا الي انت بتقولي ده3

    منى. الله الله ايه ده دا احنا احمرينا وبعدين انا مكنش قصدي حاجة انت الي دماغك سافلة

    حور.  وبعدين بقى اخرصوا بقى وكل واحده تتخمد

    نغم وهي تسحب غطائها. تصبحي على خير يا بتاعة جاسر

    حور. وانت من اهله يا بتاعة حازم

    دثرت نغم نفسها بغيظ و اغمضت عينيها تستقبل النوم و مثلها فعلت منى اما هي فلم تستطع النوم فقررت بعد عدة مشاورات بين عقلها و قلبها فانتصر قلبها لتقرر الذهاب لغرفته فهي اصبحت لا تسطيع النوم بدونه. 

    خرجت تتسحب بهدوء حتى لا توقظ احد وقفت عند بابا غرفته لتأخذ شهيق عميق قبل ان تتطرق بابه ليطل عليها بشورت اسود قصير وجذعه العلوي عاري ليبتسم لها ابتسامة عاشقةجاسر. كنت عارف انك جاية+

    حور. ها 

    جاسر.  اتعوتي على حضني صح

    هزت رأسها موافقة بخجل بالغ

    جاسر.  طب تعالى بس على فكرة انتي الي جبتيه لنفسك وانهى حديثه بغمزة وقحة

    حور.  طب سلام عليكم

    امسك يدها يجذبها اليه مغلقا الباب خلفه محاوطا إياها على احد الزوايا وقال بهمس مغري. انا مش مسؤول على الي هيحصل على فكرة

    تستمر القصة أدناه

    حور بتلعثم.  ع على ففكره ااانا ككنت جايه عع عشان اانام بس 

    جاسر بمكر. طب ما انا عارف يلا ننام

    حور بعدم تصديق. بجد يعني مش هتعمل حاجة

    جاسر بخبث. وانت عايزاني اعمل

    حور بخجل و تلعثم.  لا مش كده

    جاسر.  خلاص يلا عشان ننام

    همت بالذهاب ناحية الفراش الا انها وجدت من يجذبها ملتهما شفتيها بشغف عابثا بحمالة قميصها ليسقط ارضا على الفور لتشهق بخجل تحاول اخفاء جسدها من نظراته الوقحة ليرفعها على ذراعيه متجها بها الى فراشه الذي سوف يشهد على التحام ارواحهم قبل أجسادهم يذيقها حلاوة عشقه و يضيعا في عالم لا يوجد به سواهم . 

    في صباح يوم جديد مليئ بالأحداث استيقظ جاسر يطالع تلك الحورية  القابعة بين ذراعيه بشعرها المنثور على وجهها يخفى ملامحها الفاتنة ليزيح خصلاتها ناظرا الى وجهها و عنقها اللذان يحملان اثار جنونه بها وشغفه الواضح منذ الأمس ليهبط مقبلا شفتيها المتورمة برقه بالغة جعلتها تأن بخفوت لتفتح غابتها الزيتونية تنظر اليه بحب شديد مبتعدا عنها حتى تسطيع اخد انفاسها المسلوبة

    جاسر ببحة رجولية.  صباح الخير يا قمر

    حور بخجل.  صباح النور

    جاسر. بحبك 

    حور. وانا بموت فيك على فكرةحور. وانا بموت فيك على فكرة+

    جاسر. شكلنا مش هنقوم من هنا ابدا

    حور. لا طبعا هنقوم مش كفاية ضيعت علينا صلاة الفجر

    جاسر بخبث. انا برضو ولا انتي لما كنا وضعت يدها على فمه تمنعه من الإكمال لتردف بخجل . ابوس ايدك ما تكمل

    ازاح كفها الناعم ليقول. على فكرة انت السبب

    حور.  طب اوعى عشان عايزة اخد شاور

    جاسر.  تمام يلا

    حور باستغراب. على فين

    جاسر ببرائة.  هناخد شور

    حور بحدة. انا قولت هاخد مش ناخد

    جاسر بخبث.  طب و هتفرق ايه لينحنى عليها حاملا إياها متجها بها الى المرحاض تحت صراخها و اعتراضها الشديد. 

    استيقظ كلا من منى و نغم يبحثون عن حور فظنوا انها قد استيقظت قبلهم و نزلت للاسفل لترتدي كل واحدة ملابسها و ينزلوا للاستعداد للحفل من بداية اليوم.

    ذهب جاسر الى الشركة بعد عدة مشاكسات بينه وبين زوجته الصغيرة الذي عشقها بكل تفاصيلها الصغيرة منها و الكبيرة ، بينما انشغلت الفتيات بتزين القصر استعدادا للاحتفال مع حضور نورهان لتتولى مهمة اطلالتهم الساحرة .

    في المساء اصبح الجميع متأهبا لحضور حفل الحناء الخاص بحفيدة الدمنهوري لتظهر حور بفستانها الاحمر الناري الذي يلائم و ويبرز منحنيات جسدها الممشوق عاري الظهر بدون اكمام يصل لركبتيها مع مكياج سهرة ساحر ذو احمر شفاه أحمر قاني يزين كرزيتها تاركه لخصلاتها السوداء العنان

    لتطل بعدها نغم بثوب بنفسجي لامع بفصوص فضية لامعة ضيق عند الصدر بحمالات رفيعة يصل إلى فخذها مع احمر شفاه بنفسجي بسيط

    تتبعها منى بفستان اسود قصير بدون اكمام يعكس جمال و نقاء بشرتها البيضاء مع مكياج خفيف و احمر شفاه باللون الاحمر يناسب اطلالتها الساحرةبدأت أجواء الاحتفال و بدأ صوت الاغاني الحماسية يصدع بارجاء القصر لتتمايل الفتيات أصدقائهم عليها بخفة و إثارة لتدلف المرأة المتخصصة برسم الحناء لتختار الفتيات تصاميم ساحرة و مثيرة و تبدأ  المرأة بالرسم تحت حماسهم و مرحهم المعتاد.+

    عند الشباب

    تم كتب كتاب رعد ومنى حيث كان وكيلها خالها كامل و تعالت الزغاريد من قبل والدتها و تلقى رعد التهاني من أصدقائه وكان ذلك بحضور مروان الذي اصر رعد على قدومه ليطلب رعد بتلهف رؤية منى لتوافق والدتها وطلبت منه الانتظار حتى تناديه فجلس ينتظر على احر من الجمر حتى يرى فاتنته و معذبة قلبه

    عند الفتيات دلفت والدة منى لتخبر الجميع بانتهاء مراسم الزواج لتتعالى اصوات التهاني والتبريكات و تحتضن الفتيات بعضهم البعض مباركين لها زواجها من رعد

    حور. الف مبروك يا مينو1

    منى. الله يبارك فيك انا مش مصدقة حاسة اني بحلم 

    نغم. انا مش عارفة مسروعين على ايه لا و مدلوقين كمان

    منى. عقبال ما تتدلقي زينا

    نغم بغرور. انا لا طبعا

    حور.  بكرة نعد على الحيطة

    منى. و نسمع الظيطة لتتعالى ضحكاتهم المرحة

    هالة. تعالى يا منى رعد عايز يشوفك

    منى بتوتر. ها طب استني هروح اغير الفستان والبس حجاب واجي

    هالة. انت عبيطة يا بنتي ده جوزك وبعدين ما انت قمر اهو يلا الله يرضى عليك الراجل مستنى

    تنهدت باستسلام وذهبت خلف امها الى احد الغرف الخاصة بالضيوف تنتظره بتوتر بالغ و نبضات قلب متعالية. 

    دلفت هالة على الشباب لتخبر رعد ان منى جاهزة ليسألها جاسر بلهفة

    جاسر. هي حور فين يا طنط هالةهالة بخبث. وانت عايز تعرف ليه+

    جاسر باحراج.  لا ابدا بس كنت عايزها في حاجة

    هالة. هي مع البنات تحت تحب اندهلك عليها

    جاسر بحماس ولهفة. ياريت اقصد يعني لو ينفع

    هالة . خلاص روح انت استنى في الاوضة الي هناك وانا هبعتهالك

    جاسر بفرح . شكرا يا طنط بس يعنى ممكن ما تقوليش ان انا عايزها انت بس ابعتيها 

    هالة بابتسامة.  حاضر يا بني

    خرج رعد مسرعا ليلتقى بحبيبة قلبه ليدلف الى الغرفة متسمرا مكانه من هول ما يرى امامه حورية من حوريات الجنة نزلت من السماء لتتجسد في صورة زوجته ، التفتت اليه بنظرات متوترة ... عاشقة ... محبة.... حائرة... مزيج من المشاعر التي لا تدرى ما هي لتلاحظ اقترابه لتهب واقفة تتراجع للخلف حتى حاصرها على احد الاركان لتتعالى دقات قلبها النابض بعشقه و لا تقوى على تهدئته جراء قربه المهلك ، كان يطالعها بنظرات عاشقة محبة يمرر عينيه الحادة كالصقر على كا انش بوجهها الذي احمر خجلا من فرط توترها ليهمس بجانب أذنها قائلا.  مبروك يا منايا

    جاهدت لإخراج صوتها لكنها لم تسطع ليتابع بنفس الهمس. بحبك يا مراتي

    نظرت له باعين متسعة من الصدمة هل يحبها...هل يبادلها المشاعر.... هل ما تراه في عينيه من نظرات عاشقة حقيقة..... يا الله هل انا احلم ام على ارض الواقع...... هل اصبح لي واصبحت له ام اتوهم لتفيق على صدمة اخرى عندما احست بشفتيه تتطبق على شفتيها يقبلها برقة و يسرق عذرية شفتيها و قبلتها الأولى  ليبتعد عنها ناظرا اليها بحب وعشق دفين تترجمه نظرات اعينهم فقط ليردف بخبث . انت هتفضلي مغمضة كده كتير  عشان بشكلك ده مش هسيبك وهاخدك معايا فيلتنا حالالتتيقظ حواسها و تفتح بندقيتيها و تدفعه بعيدا لتخرج مسرعة تصلها ضحكاته الماكرة.

    عند نغم كانت تتراقص على أغانيها المفضلة تحت تشجيع الفتيات لتسمع صوت رنين هاتفها لتبتعد قليلا حتى تجيب

    نغم. الو

    حازم. خمس دقائق والاقاكي جنب باب المطبخ الخلفى

    نغم. نعم انت مين اساسا

    حازم.  مش عيب يا قطة متعرفيش صوت جوزك

    نغم بدهشة.  حازم

    حازم.  عليكي نور انجزي يلا والا قسما بالله ما هيحصل طيب واغلق الهاتف في وجهها لتطالع الشاشة بصدمة . ايه ده هو فاكر نفسه مين طب انا مش رايحة بالعند فيه بقى

    اما عند حور فقد طلبت منها والدة منى الذهاب لأحد الغرف لجلب بعض الأغراض التى تخص الاحتفال

    دلفت الى الغرفة تبحث عن الأشياء المطلوبة و لكنها لم تجد شيء فظنت انها دخلت الغرفة الغلط فقررت الخروج الا انها شعرت بيد تحيط خصرها النحيل و شفاه دافئة تطبع قبلات متفرقة على عنقها لتعرف فورا هوية محاصرها انه هو حبيبها و معذب فؤادها ومن غيره الجاسر لتلتفت اليه تقابل تلك الاعين الفيروزية التي لطالما اسرتها بسحرها الخاص لتبتسم بحب و ترتفع ترتكز على اصابع قدمها لتصل الى طوله تحاوط عنقه بيديها تضمه اليها بحنان وحب بالغ ليبادلها الاحتضان بعشق وسعادة فتلك الحورية تبث فرحة من نوع اخر داخل قلبه ولا يستطيع مقاومتها لتهمس بجانب أذنه بعشق.  انا بحبك اوي يا جاسرليقابلها بهمس اخر. وانا بموت فيكي يا قلب جاسر ليطبع قبلة دافئة على خصلاتها ليقول بمرح.  اطلعي بسرعة لحسن انا الشيطان بيقولي على حاجات هموت واعملها ،  لتضحك برقة خارجة من الغرفة تحت نظراته العاشقة.+ 

    بعد انتهاء الحفل ذهبت نغم الى بيتها بابتسامة مرحة لعدم سماعها لحديثه و الذهاب لمقابلته

    دلفت الى غرفتها متجهة إلى المرحاض لتنعم بحمام دافئ يزيل ارهاق جسدها ، انهت حمامها و ارتدت روب الاستحمام لتخرج تجفف خصلاتها البنية اللامعة بمنشفة اخرى لتصدم بذلك الذي يطالعها بأعين حادة مشتعلة من الغضب لتحاول الهرب الا انه فاجأها عندما لف يديه حول خصرها يجذبها اليه لتصطدم بصدره ناظرا بها مردفا بغضب . انا قولتك ايه لما اتصلت بيكي

    حاولت مداراة خوفها فقالت بتحدي . مش فاكرة

    حازم بابتسامة مريبة. بس كده انا هفكرك لينقض على شفتيها يقبلها بشراسة عنيفة و يعض على شفتها السفلى يقضمها باسنانه حتى شعر بطعم الدماء ليبتعد عنها دافعا إياها بقوة لتترنح و تترك لدموعها العنان تطالعه بنظرات غاضبة و معاتبة فنظر لها قائلا.  ده كان عقابك عشان مشيتي ورا دماغك و مسمعتيش الكلام

    وامسك ذراعها بقوة حتى تأوهت بألم. دي اخر مرة اقولك على حاجة و تعصيني فيها الظاهر ان سكتلك كتير وانا هربيكي من اول و جديد و تركها تسبح في بحر دموعها تتلمس شفتيها بألم تتذكر قبلته العنيفة لا تعرف لما حدث هذا ولكنها توعدت له بالكثير.

    تكملة الرواية من هنااااااا

    لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

    بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

    متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

    الرواية كامله من هناااااااااا

    مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

    مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا


    تعليقات