رواية ملآك الادهم الفصل السابع عشر 17بقلم مريم سيد
رواية ملآك الادهم الفصل السابع عشر 17بقلم مريم سيد
رواية ملآك الادهم الفصل السابع عشر 17بقلم مريم سيد
الفصل السابع عشر
وصلوا المستشفى وجرى اسر على اوضة الكشف وهو شايل حياة وبينده على الدكتورة )
اسر بزعيق:- دكتورة بسرعة عاوزة دكتورة هنا
الدكتور:- دخلها هنا يا استاذ انا موجود اهو
اسر بعصبية:- انا بقول دكتورة انت شايف نفسك دكتورة يعنى امشى من وسى دلوقتى حالا لاقتلك
(ومشى الدكتور بسرعة من الخوف وجت دكتورة وكشفت عليها وخرجت اسر من الاوضه وبعدها بشوية خرجت هيا )
الدكتورة:- دى محاولة اغتصاب لكن الحمدلله جت سليمه والبنت محصلهاش حاجه هى بخير
اسر بعد ان اطمئن:- الحمدلله طيب هيا مفاقتش ليه لحد دلوقتى
الدكتورة:- متقلقش انا ادتها مهدئ لان عندها انهيار عصبى ف الاحسن ليها انها تنام وترتاح
اسراء:- تمام شكرا يا دكتورة
(وذهبت الطبيبة ودخلت إسراء للاطمئنان على حياة ونروح عند ملاك اللى بدءت تفوق وكان ادهم موجود جمبها وماسك اديها بصتلة بإفاقة)
ملاك:- هو ايه اللى حصل انا فين
ادهم بلهفة:- الحمدلله انك فوقتى حاسة باية دلوقتى
ملاك:- اهدى انا كويسة احنا فين بس وانت قاعد كده ليه
ادهم:- احنا فى المستشفى لانك اغمى عليكى وانا قاعد معاكى لحد م تفوقى
ملاك بتذكر:- حياه حياه اخبارها ايه وهي فين
(وبتحاول تقوم من مكانها)
ادهم وهو يرجعها مكانها:- اهدي حياه كويسه وفي الاوضه اللي جنبك بس نايمه
ادهم عارف لانه كلم يارا اخته وهي اللي قالت له انها) كويسه)
ملاك:- طيب انا عاوزه اشوفها
ادهم:- لما تفوق ابقي روحي لها المهم دلوقتي ارتاحي
ملاك وقد عادت الى السرير:- تمام طيب فين باقي البنات
(واخدت بالها من رجلها اللي فكت منها الجبس)
ايه ده الجبس راح فين
ادهم:- الدكتوره فكته بتقول ان رجلك خلاص بقت كويسه
( وطبعا الدكتورة وهيا بتعملها الاشعة فكت الجبس وكانت رجليها كويسة)
ونسيبهم ونروح عند شهد في الاوضه سيف لما لقى) الاوضه فاضيه دخل لشهد اللي كانت بدات تفوق حاليا بس هو ما كانش واخد باله انها بتفوق قعد على الكرسي جنب السرير ومسك ايدها وبيتكلم معاها)
سيف:- فوق يا شهد فوق يا حبيبتي ايوه حبيبتي انا خلاص اول ما الدنيا تهدى وتبقى كويسه هطلب ايدك من اسر على طول انا خلاص ما اقدرش اعيش من غيرك النهارده لما وقعت بين ايديا كنت هموت من القلق عليك انا بحبك قوي يا شهد فوقي بقى
شهد بدون وعى بعد م سمعت كل اللى قاله وقلبها كانت دقاته مسموعه:- وانا كمان بحبك قوي يا سيف
سيف رفع راسة بسرعة وقال بلهفة:- شهد انت فوقتي الف سلامه عليك تعبانه اجيب الدكتوره حاسه بايه ردي عليا
شهد بطمئنأن:- اهدى انا كويسه ما فيش حاجه انا مش تعبانهشهد باستعباط:- انا بقول لك انا كويسه مش تعبانه
سيف:- لا اللي قبلها انت فاهماني على فكره
شهد:- اه قصدك على اني بحبك لا مش فاكره
سيف بسرعة:- بجد يا شهد يعني انت بتحبيني زي ما بحبك
شهد:- ايوه يا سيف انا بحبك قوي كمان
سيف وهو يقبل يديها:- ده انا اللي بعشقك يا روح سيف انا خلاص هروح اقول لاسر اني بحبك وعاوزك مراتي وحبيبتي واختي وا(وصلوا المستشفى وجرى اسر على اوضة الكشف وهو شايل حياة وبينده على الدكتورة )
اسر بزعيق:- دكتورة بسرعة عاوزة دكتورة هنا
الدكتور:- دخلها هنا يا استاذ انا موجود اهو
اسر بعصبية:- انا بقول دكتورة انت شايف نفسك دكتورة يعنى امشى من وسى دلوقتى حالا لاقتلك
(ومشى الدكتور بسرعة من الخوف وجت دكتورة وكشفت عليها وخرجت اسر من الاوضه وبعدها بشوية خرجت هيا )
الدكتورة:- دى محاولة اغتصاب لكن الحمدلله جت سليمه والبنت محصلهاش حاجه هى بخير
اسر بعد ان اطمئن:- الحمدلله طيب هيا مفاقتش ليه لحد دلوقتى
الدكتورة:- متقلقش انا ادتها مهدئ لان عندها انهيار عصبى ف الاحسن ليها انها تنام وترتاح
اسراء:- تمام شكرا يا دكتورة
(وذهبت الطبيبة ودخلت إسراء للاطمئنان على حياة ونروح عند ملاك اللى بدءت تفوق وكان ادهم موجود جمبها وماسك اديها بصتلة بإفاقة)
ملاك:- هو ايه اللى حصل انا فين
ادهم بلهفة:- الحمدلله انك فوقتى حاسة باية دلوقتى
ملاك:- اهدى انا كويسة احنا فين بس وانت قاعد مي وكل حاجه ليا
ونسيبهم ونروح عند حياه وفي اوضتها كانت قاعده) جنبها اسراء ومعاهم مصطفى بدات حياه فوق وتفتكر اللي حصل بدات تصرخ بانهيار وكان المشهد بيتعاد تاني حاولوا يهدوها وما حدش عرف)
مصطفى بسرعة:- اسراء حاولي تحضنيها خليها تحس انك جنبها
وحاوله اسراء لكن كل ما كانت تقرب منها كانت حياه) بتبعدها بتصرخ اكتر لدرجه ان اسر اللي واقف بره الاوضه سمعها ودخل بسرعه وشافها وهي منهاره فضل يقرب منها بالراحه جدا لحد ما وصل قدامها وبدون وعي منه اخذها في حضنه وكانه بيحاول يخفيها جواها مش بس يحضنها لسه مصطفى هيتكلم لكن سكت من المفاجاه وهي ان حياه كمان حضانته وهديت واحده واحده وهي في حضنه فضل اسر يمشي ايده على ظهرها ويهمس لها بكلام خليها تهدى وتبطل حركه وفي لحظه فتحت عيونها على اخرها وجمدت في مكانها من الكلمه الاخيره اللي قالها اسر)
اسر:- اهدي حياه انا معاكي ومش هسيبك والكلب ده خلاص معايا ومش هيقدر يعمل لك حاجه يا روحي اهدي انا معاكي وانت في حضني وبعد ما هنطلع من هنا مش هستنى لازم نتجوز على طول حياه انا بحبك لا انا بعشقك اول ما تطلعي على طول هطلب ايدك من عمى ونتجوز على طول
وطبعا مش حياه بس اللي اتصدمت ده مصطفى واسراء) كمان بس كانوا مبسوطين انها هديت وقبل ما هي ترد عليه مصطفى استغل انها مش مركزه واداها حقنه المهدئ وهي نامت في حضن اسر وما زالت حضناه ومش راضيه تسيبه خالص وبعدها بعدوها عنه بالعافيه طلعوا كلهم بره الاوضه)
وعند ملاك ادهم كان قاعد معاها بدات تسال عن حياه) وادهم قال لها انها كويسه وبعد شويه بدات تتعب لانها ما اخذتش العلاج بتاع القلب بتاعها ادهم اخذ باله منها وسالها)
ادهم بتسأل:- مالك يا ملاك حاسه بايه انت تعبانه
ملاك بدوخه خفيفة:- لا انا مش تعبانه دي دوخه بسيطه ما فيش حاجه انا كويسه
ادهم بقلق وسرعة:- لا يا ملاكى انت تعبانه ثواني هجيب الدكتوره
ملاك:- ملاكك؟
ادهم بأعتراف:- ايوه ملاكي انا بحبك يا ملاك
ملاك بصدمه:-.............؟؟
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هنااااااا
تعليقات
إرسال تعليق