القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قربان ابي الفصل الثاني عشر 12بقلم ملكه حسن حصريه

 

رواية قربان ابي الفصل الثاني عشر 12بقلم ملكه حسن حصريه





رواية قربان ابي الفصل الثاني عشر 12بقلم ملكه حسن حصريه



الفصل الثاني عشر هديه لمتابعين الروايه 🌹🎁

#بقلم ـملكه ـ حسن 

# قربان - ابي

واقفت زهره جمب سرير ابوها وكان صعبان عليها حالته متوصله فيه اسلك كتير وجسمه بقي ضعيف جدا كانت شهقاتها عاليه لدرجه انو صوتها كان واصل لابوها وهو نائم

ابوها فتح عيونه وشايفها واقفه جمبه.ابتسم ليها ابتسامه عريضه وقالها 

اشرزهره بنتي اخيرا رجعتي وحشتني يا قلب ابوكي متتخليش كنت مسنتي اليوم ده ليا فتره كنت خايف اموت ومقلكيش سامحني ؟


زهره بدموع معدش الكلام ده ينفع يا اشرف بيه ربنا اللي بيسامح مش عباده 


اشرف بصوت واطي كله حزن ارجوكي يا بنتي قوليلي بابا قبل ما اموت نفسي اسمعها منك يا زهره  !!وبقي يعيط بحرق وصوت مسموع ليها 

زهره بلهفه أول ما شافت دموعه قلبها حن ليه واتكلمت بلهفه !!خلاص يا بابا متعيطش ارجوك عشان خاطري 

اشرف اتكلم من بين دموعه!!حاضر يا بنتي !

و جع كمل كلامه بصوت يقطع القلب من اب علي فراش الموت سامحني يا زهره مكنش في أيدي حاجه اعملها احمد الكلب كان خاطط رقبتي في أيده انا مكنتش خايف عليا انا كنت خايف عليكي كان بيهددني بيكي انو هيقتلك لو رفضت لجوزك ليه كنت مجبور تحط السلاح في دماغك بس احمد كان ضرب سكينته في قلبي لما طلب يجوزك برضيكي او غصب عنك أو يقتلك كان قادر ومفتري يا زهره!

انا كنت اب عاجز الموت بيقرب منك يا بنتي كان لازم اهددك عشان توافقي علي واحد زيه !

خلاص يا بابا بلاش تبكي ارجوك عشان صحتك !


اشرف فتح دراعه وقاله بدموع  !!قربي مني يا زهره تعالي في حضني عايزه اقولك حاجه وقلبي قريب من قلبك عشان تعرفي ابوكي بيحبك قد اي عشان تسامحني تعالي في حضني يا بنتي !!

جريت زهره علي ابوها وخضنته !!

في بره المستشفي كان واقف ذياد بيتكلم في التلفون 

وجمبه  جاسر واقف بيستمع الحوار 

ذياد بصوت جاد !!جاهزه يا سالي مش عايزه ولا غلطه

سالي !!جاهزه متقلقش كله تمام يا ذياد

ام في اوضه المستشفى كانت زهره في حضن ابوها بعد ما خلص كلامه وهي في حضنه انهي اشرف كلامه وقالها 

مسامحني يا زهره اتكلمت زهره وقالتله انا سامحتك من زمان يا بابا من وقت ما سبتك ومشيت 

اشرف اتكلم وهو بينهج اوعي تنسي الكلام اللي سمعته

فجاءه بص ليها وقال اشهد ان لا اله الا الله واشهد أن محمد رسول الله وجهاز القلب بقي يصفر بصوت عالي 

زهره بتعثلم  !!بابا فتح عيونك !!بابا عشان خاطري وفضلت تصرخ وجريت بره الأوضه 

زهره  بصراخ دكتور الحق بابا !! 

سالي كانت مراقبه زهره من بعيد وشافتها بتجري وتصرخ  كانت بتكلم ذياد علي التلفون وقتها وقالتله غلحق يا ذياد زهره بتصرخ وعايزه دكتور شكله ابوها فيه حاجه 


ذياد !!بلهفه روحي عندها بسرعه يا سالي شوفي في اي وسبي التلفون مفتوح !!

سالي !!ماشي ماشي وجريت في اتجاه زهره 

زهره بصراخ !؛دكتور فين الدكتور 

سالي !!زهره في اي مالك بتصرخي ليه  !!

زهره بصوت عالي !؛بابا قلبه وقف فين الدكتور 

دخل الدكتور الاوضه وبعد محولات كتير علي جهاز الصدمات  وخرج بعد عشر دقائق 

زهره !!بابا عامل اي يا دكتور

الدكتور بص ليها بحزن وإتكلم  !! البقاء لله المريض اتوفي 

 زهره كأنه صعقه نزلت عليها فضلت تصرخ 

زهره !!بابا !!بابا يا سالي مات ملحتقش أكلمه كويس ؟

كان عايزني يا سالي وانا جيت متاخره !!,

سالي !!ادعيله بالرحمه يا زهره وسامحه هو دلوقتي في موقف صعب ومحتاج دعائك 

زهره !!ببكاء مسماحه يا سالي انا سمحته 

وتم عمل الاجرات لدفن ابو زهره وتم نقل جثمانه في عربيه إسعاف للمقابر ودفن بجانب زوجته مني زي ما كان موصي ذياد والمحامي وبعد ما خلص الاعزاء ذياد كان واقف بعيد 

وبيتكلم في التلفون 

ذياد. !!االو ايوه يا سالي فكره اتفاقنا علي اي قبل وفاه ابو زهره ونستي ؟

سالي ردت عليه  !!فاكره يا ذياد متقلقش بس كنت مستنيه انك تقولي انفذ!

ذياد !!ماشي يا سالي روحي عندها وخلي التلفون مفتوح عشان اسمع ردها علي طلبك !!

ردت سالي !!تمام يا ذياد 

قربت  سالي من زهره اللي كانت واقفه بتبكي علي اللي حصل في حياتها ولا كان السبب في فراقها من ابوها !!

سالي بصوت واطي  !!العزاء خلص يا زهره هتعملي اي ؟


ردت زهره بصوت حزين  !!هرجع الفندق وبكره هحجز وارجع فرنسا !!

بصت ليها سالي وقالت بحيره !!مينفعش تفضلي وحدك انتي هتجي معايا بيتنا !!

زهره بحزن وصوت يكاد يسمع  !!مش هينفع يا سالي صدقني

سالي !!يا زهره متقليقش انا قاعده انا وأبيه وخالتي والبيت كبير جدا وأبيه طول اليوم بره !!

ردت زهره بدموع  مش حكايه كده يا سالي بس انا عايزه اكون وحده وسكتي بقي كفايه عشان انا مش مستحمله كلام !!

سالي !!يا زهره مش هينفع تبقي وحدك

زهره بعصبيه قولتلك خلاص يا سالي كفايه 

سالي خلاص يا زهره براحتك بس ممكن اوصلك الفندق 

زهره اتكلمت بنفاذ صبر !؟ماشي


ذياد قفل الخط مع سالي واتصل علي جاسر بسرعه وقاله 

الو ايوه يا جاسر زهره رفضت تروح البيت  وراجعه الفندق أمن العربيه كويس والحرس يكون في كل مكان 

جاسربصوت عادي  !!حاضر يا ذياد متقلقش كله جاهز !!


وركبت زهره في العربيه مع سالي وكانت زهره في عالم تاني كله زعل وقهر علي حياتها كلها !؛واثناء ما كانت العربيه ماشيه 

ظهرت عربيه من ناحيه  زهره وضربت عليها نار !!ظهر الحرس وجاسر وضربو نار علي العربيه وقدر يهربو منهم بسرعه 

جاسر طلع تلفونه واتكلم بسرعه  !!الوووايوهو يا ذياد في عربيه ضربت نار علي زهره  

ذياد بلهفه وهلع وزهره دلوقتي فين وعامله اي 

الوو يا جاسر بقولك زهره 

جاسر!!للاسف 

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع