القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب لا يجوز شرعا الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم ورد سليم

 


رواية حب لا يجوز شرعا الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم ورد سليم 





رواية حب لا يجوز شرعا الفصل الخامس عشر والسادس عشر بقلم ورد سليم 




حب لا يجوز شرعاً

١٥ و ١٦

الفرح خلص وكل واحد كان في حال وعلي استعداد لقراره توفيق كان لسة قاعد مزهول من صدمة التحاليل وجاسر مقرر انه هيروح لجهاد قوضتها وفعلا اتجه لاوضة جهاد عشان يتخلص من الافكار اللي تعبته طول الفترة اللي عدت


.....خبط علي الباب ودخل عاي طول


جهاد بارتباك.. جاسر


جاسر.. انا هسمعك من غير ما اسال انتي عارفة اني مستني اجابات لاسئلة كتييير.. مش هسألها


جهاد.. جاسر صدقني انا مش خاي..........


جاسر بجحود ظاهر في نبرة صوته.. قولتلك عايز اجابات علي طول مش عايز اسمع كلام ملهوش لازمة عندي دلوقتي


فتأكدت جهاد من ان ابنها الان ينظر اليها نظرة امرأة عاهرة وهذا الشعور قد آلامها كثيرا


انت فعلا مش ابن توفيق وانا اللي كنت بجيب لمها المنوم علشان يبعد عنها وما يقربلهاش... علشان هي حبيبتك انت..انت ياجاسر


نظقت جهاد هذه الكلمات ولا تدري من كان يقترب من الباب نعم انه توفيق كان قد اتي لكي يتأكد من معلومات التحاليل وكان عنده امل ان تكون هذه الفحوصات كاذبة ولكنه عندما سمعها تعترف بهذه الجريمة المشينة في حقه فتراجعت قدماه ليتذكر كلمات چاك ((قبل اي تصرف فكر بتآني تذكر توفيق فكر بتآني)) لينظر الي باب الغرفة بشر ويتركهم ويخرج الي خارج الڤيلا


جاسر مسك دراعها جامد .. وليه تعمليه كدا وانا ابن مين انطقي


جهاد ..هحكيلك كل حاجة بس اسمعني للاخر احنا كنا فاخر سنة في الكلية احنا التلاتة انا وتوفيق علام وامجد البحيري انا وامجد كنا بنحب بعض جدا وكنا مخطوبين وتوفيق كان بيحبني وعايز يتقدملي بس انا رفضت لاني بحب امجد وهو توفيق كان بحب يجيب الفلوس من تحت الارض باي شكل ممكن مش مهم الطريقة ازاي


 

((((((((((((((((((فلاااااااااااش باااااااك))))))))))))))))))))


امجد.. خلاص يا حبيبتي هانت قربت اكمل فلوس الشقة والعفش انشاء الله نمتحن وقبل حتي النتيجة ما تطلع نكون في بيت واحد


جهاد.. يا امجد بطل تضغط نفسك في شغل زيادة وكفاية عليك الجامعة الايام دي هتبقي هتبقى مضغوط علشان الامتحانات والمذاكرة


امجد.. كله يهون يا عيوني علشان خاطرك


جهاد.. تسلملي يا حبيبي


*********************

شاكر(في حقوق).. مالك ياتوفيق واقف بتاكل في نفسك ليه


توفيق.. متغاظ من الزفت ده دايما واخد كل حاجة انتباه الجميع وبينجح بتقدير حتي البنت اللي بحبها خدها مني بس انا مش هسيبه شاكر.. يعني هتعمل ايه


توفيق بشر.. هاخدها منه حتي لو كانت مراته مش خطيبته


وحاول توفيق كتير انه يوقع بينهم وفعلا مقدرش وعدت الايام والامتحانات خلصت وكان امجد بيشتغل باقصي جهده عشان يوفر لجهاد كل حاجة زي اي عروسة وميحسسهاش بالنقص خصوصا ان ماماتها كانت متوفية وهي كانت عايشة مع مرات ابوها وفعلا جهز شقته وخلصها وحددو معاد الفرح


****************************


امجد.. انا بجد مش مصدق نفسي ياجهاد خلاص مفيش غير يومين علي فرحنا


جهاد.. لا صدق نفسك علشان تلحق تجبلك بدلة مفيش وقت


امجد.. انا اهم حاجة عندي هي احتياجاتك انتي اولا انما انا عادي ممكن اتجوز بيبچامة النوم عادي جدا


جهاد.. ههههههههههههههههههههههه بجد


امجد.. يخربيت ضحكتك اللي جننتني وجابتني علي ملي وشي


جهاد.. وانت بقا زعلان انها جننتك


امجد.. لا انا عايزها مجنناني كدة لحد ما اموت


جهاد بسرعة.. بعد الشر عنك ياحبيبي متقولش كدا تاني


امجد.. ياااالهووووي ده انا هفضل اقول كده علي طول علشان اشوف الخوف واللهفة اللي فعيونك القمر دول عليا امتي بقي واليومين دول يعدو


وفعلا عدو اليومين والفرح تم بخير بعد ما باتت كل محولات توفيق بالفشل وعاشو مع بعض اجمل سنة فعمرهم خلفوا فيها مروان وكان كل يوم ليهم مع بعض كانه لسة اول يوم وحبهم بيكبر اكتر كل يوم في السنة ديه توفيق كان اشتغل وبقا معاه فلوس بالعبيط ازاي متعرفووش وبقا عنده رجاله وبقا عنده بجاحة فظيعة اكتر ما كان في نفس الوقت بردو اللي كان امجد اشتغل فيه فترة كويسة وقدر يجمع مبلغ معقول يفتح بيه مشروع وف يوم

جهاد.. يالا يا امجد سيب مروان بقا وتعالي اتغدى


امجد.. حاضر بس ناكله الاول


جهاد.. هو كل يا امجد وهو انت ليه محسسني اني لازم ازغطه طول ما هو صاحي هو معدته صغيرة وبيرضع لبن يا حبيبي ربنا يخليك ليه وتفضل حنين عليه طول العمر


امجد.. ويخليكم ليا ياقلبي


الباب بيخبط


جهاد.. ايه ده مين بيخبط الوقت ده


امجد.. مش عارف هشوف.... وفتح الباب لقي توفيق


امجد.. توفيق؟


توفيق.. ايه مش هتدخلني ولا ايه


امجد.. ازاي اتفضل طبعا... وبص لجهاد علشان تدخل جوة


توفيق ببجاحة وعينه عليها متفحصاها.. ازيك يا جهاد عاملة ايه


جهاد.. كويسة الحمدلله بعد اذنكم هدخل اعملكم عصير


توفيق.. لا متتعبيش نفسك انا هكلم امجد كلمتين وماشي وياريت تحضرينا ((طبعا هو احرج امجد انه يخلي مراته تدخل هي بصت لجوزها بصلها مضطر علشان تقعد))


امجد.. خير يا توفيق


توفيق.. خير.. انا عرفت بالصدفة انك بتدور علي فكرة مشروع تبدا فيه فحبيت اعرض عليك تشاركني انا هفتح شركة صغيرة كدا علي قدي


امجد باستغراب.. طب انت عرفت منين اني هعمل مشروع(((طبعا توفيق بيدور وراهم ومصدق لقي طريق يدخلهم منه))


توفيق.. هاا.. متشغلش بالك من الحاجات الصغيرة دي المهم دلوقتي ايه رايك الشركة دي هتبقي شغلها مضمون 100×ال100


امجد.. ايوة بس انا كنت عايز ابدا لوحدي من غير شريك


توفيق.. طيب وليه لما الشراكة اضمن ليا وليك هي مصلحة لينا احنا الاتنين


(((وفعلا قدر يقنع امجد انه ياخد المبلغ اللي معاه ويبدا بيه الشركة مع ان جهاد حذرته منه بس مسمعش كلامها وف اقل من شهر كانت الشركة شغالة كويس جدا )))


*************************

في الشركة


توفيق بشر.. شاكر انا معتمد عليك في الموضوع ده هتقدر تخلصه ولا ايه


شاكر. بخبث.. عيب عليك انت اول مرة تعاملني يعني ما انت مجرب شغلي قبل كدا وكان علي نضيف


توفيق.. ماشي هتمضيه ع الورق والتوكيل ازاي


شاكر.. دي اسهل حاجة احنا هندخل الورق في وسط زحمة الموظفين عنده والسكرتيرة تدخل تطلب منه امضتكم انتو الاتنين هو هيمضي ع الورق المطلوب وانت تعمل نفسك بتمضي وخلصت


توفيق.. هنشوف ويبقا يوريني هيعمل ايه


وفعلا السكرتيرة نفذت كل اللي هما عايزينه وطلب توفيق من امجد يسافر يخلص الشغل ويجيب البضاعة معاه لحسن هو تعبان شوية وامجد بحسن نيته سافر وهو راجع اتقبض عليه ومعاه في البضاعة مخدرات طبعا توفيق هو اللي قاصد كدة والادهي من كده اللي هيحصل دلوقتي

 

في السجن....


جهاد.. ان شاء الله هتطلع منها يا امجد انت بريئ انا مش عارفة انت ازاي تامن لتوفيق ده كده


امجد بحسرة.. اللي حصل ياجهاد ييعني انا جزائي اني كنت حسن النية


جهاد ببكاء.. يا امجد انا حذرتك من الاول


امجد بحزن اكتر.. اهدي يا جهاد انا هموت وانا شايفك كدا وانا فوضعي ده خليكي قوية عن كده مش عايز اشوفك ضعيفة احنا لسة منعرفش توفيق هيعمل فينا ايه ده... ده مضاني علي تنازل عن حقي ف الشركة يا جهاااد


لتهبط هذه الكلمات عليها كالثقل علي صدرها احقا اخذ اموال زوجها وكل ما تعب به احقا اخذ حق ابنها الوحيد لها الان وغير ذلك سجن زوجها وما خفي كان اعظم


جهاد في زهول ..انت بتقول ايه يا امجد اخد منك الشركة


امجد.. المهم دلوقتي انتي لوحدك ركزي وخلي عينك في وسط راسك وخلي بالك من مروان يا جهاد


******************************


وخلصت الزيارة وروحت جهاد وبعد يومين الباب بيخبط


جهاد.. ايوة مين


.......انا المحضر


جهاد بخضة.. محضر؟


وفتحت الباب


المحضر.. اتفضلي امضلنا هنا


جهاد.. امضي ..امضي علي ايه؟


المحضر.. ورقة طلاق


جهاد وقد برقت عيناها.. طلااااااااق


**********************


شاكر بغمزة شريرة.. ايه رايك بقا كدة


توفيق.. لسة شوية الموضوع يستوي بس


شاكر ..يستوي ايه اكتر من كدة


توفيق.. الموضوع مش هيخلص غير لما اخدها منه وتبقي علي زمتي


شاكر.. لا انا لغاية كدة مأموريتي انتهت طلاق وطلقتهالك منه بالورق اللي مضناه عليه تقدر تديني فلوسي اللي اتفقت معاك عليها قبل ما اتقفش انا ده تزوير


توفيق.. ومكنتش تعرف انه تزوير غير دلوقتي...ماعلينا ادي باقي حسابك ولو شوفتني فاي وقت احنا كنا مجرد زمايل في الجامعة بس

امجد بصدمة.. ايه الكلام اللي بتقولي ده يا جهاد انا لا يمكن اعمل كده


جهاد بانهيار.. هو ده اللي حصل يا امجد


امجد بدموع.. انا مش عارف ايه اللي بيحصل بالظبط


وروحت جهاد واتفاجئت بالباب بيخبط


جهاد.. توفيق.. انت ليك عين تيجي هنا


توفيق.. هتسبيني واقف ع الباب كتير


جهاد.. يا بجاحتك يا اخي جوزي مش موجود اتفضل بقى


ولسة هتقفل راح ماسك الباب


توفيق .. صاحب البيت طلقك


جهاد باستغراب.. وانت مين قالك الكلام ده


توفيق.. امجد هياخد 25سنة ومفيش غير واحد بس اللي يقدر يطلعه من السجن


جهاد.. انت!


توفيق.. انتي.


جهاد.. انا ؟


توفيق.. ندخل الاول واقولك ازاي


جهاد.. جوزي مش هنا


توفيق.. قولتلك طلقك


جهاد.. ادخل وسيب الباب مفتوح


وفعلا دخل


جهاد.. هااا انا هخرجه ازاي


توفيق.. نتجوز


قامت جهاد من مكانها مخضوضة من الكلمة


جهاد.. انت اكيد بني ادم مجنون.. اكيد اجننت


توفيق.. ماعنديش كلام تاني تمضي عقد الجواز امجد يخرج من السجن


جهاد.. ولو قولتلك لا


توفيق.. تبقي بضيعي عمرك وعمر امجد في الهوا


جهاد.. اطلع برا


توفيق.. هطلع وانتي اللي هتجيلي برجلك تقوليلي موافقة وساعتها انا هرحب بيكي وب ابنك مش هطردك


((رحيم قوي توفيق قد ايه قلبه طيب وكيووووت ومتقبل ابنها ))

امجد خلاص فاضل علي جلسته ايام وهيتحبس ظلم وجهاد ما بقتش لاقيا حتي تاكل ابنها توفيق خد كل حاجة فلوس امجد كلها ومحتارة من كتر العجز اللي هي فيه تعمل ايه وليل نهار خدها مابينشفش من الدموع مفيش فاديها حاجة.................. غير انها تروح لتوفيق وراحت فعلا


توفيق.. اهلا اهلا


جهاد وابنها علي كتفها.. امجد يروح انهاردة


توفيق.. نكتب كتابنا الاول


جهاد.. امجد الاول


توفيق بخبث.. طبعا طبعا بس عقبال المحامي ما يتخذ اجرائاته نكتب كتابنا الاول


وفعلا طلعت غبية وصدقته زي امجد ما صدقه قبل كدة بس هي مضطرة الواحد وهو في شدة بيبقي متعلق فاي حاجة وكذب عليها واتجوزها ومخرجش امجد واتحكم علي امجدب25سنة ظلم وعدي علي جوازهم 6شهور وهي جهاد مانعة نفسها عن توفيق و هي فنفسها بتقول ان طلاقها من امجد باطل وجوازها من توفيق باطل اكتر وف يوم توفيق رجع من برا سكران من كتر ما جهاد بتصده وبتكره وده باين قوي عليها توفيق.. انا زهقت من رفضك ليا كل يوم كدا انتي ايه ما بتحسيش


جهاد.. انا بكرهك


ليقترب منها توفيق الي حدا كبير ويحاوطها بيديه تحت دفعاتها له وظل يقترب حد الالتصاق وبصوت كفحيح الافعى


...انا اقدر اعمل اي حاجة فاي وقت بس انا سايبك بمزاجي عشان مبحبش الغصب وفجأة راح رماها ع الارض


جهاد بصراخ.. انا بكرهك بكرهك طلقني


توفيق..هاهاهاهاهاها (ضحكة شريرة) انا عملت كل ده عشان اطلقك


جهاد.. انت اكيد مش انسان


توفيق بلهجة السكر.. فعلا انا توفيق


وهمت جهاد كي تصفعه علي وجهه ليلحقها ويتهجم عليها


جهاد من بين صرخاتها.. انت حيوااان


توفيق.. عشان تعرفي ترفعي ايدك عليا


جهاد.. انت حيوااان طلقني


توفيق تحت تأثير الخمربعدم استيعاب..انتي طاااالق واترمي علي السرير


وما ان سمعت الكلمة اللتي تفوه بها حتي اخذت ابنها وهو ملقاه امامها وذهبت الي شقة امجد اللتي قد تزوجت بها وما ان دخلت وجلست تذكرت حياتها مع من احبت واذ بها تجد من يقبض علي زراعها


جهاد بفرحة وصدمة .. امجدانت خرجت يا حبيبي


امجد.. ايوة امجد المغفل اللي دخل السجن من هنا وانتي روحتي اتجوزتي وانتي علي زمتي من هنا وما صدقتي ايوة هربت عشان اخد حقي منكم


جهاد.. صدقني يا امجد انت مش فاهم حاجة


امجد.. انا فعلا ما كنتش فاهم حاجة بس دلوقتي هعرفك انك لسة مراتي فهمة مراااااااااااتي وضربها بالقلم


وظل يتهجم عليها الي ما حدث ما حدث


وفاق امجد علي شهقات جهاد وضل يبكي بجانبها علي ما فعله بها فهي حبيبته ولكنه اراد ان يثبت انها حقه.. وقام امجد متجها الي الخارج لكي يبعد عنها الان بعد هذه الاهانة في حقها بعد الضرب الذي وجهه اليها وهو في نيته الذهاب الي توفيق لينتقم منه ولكن يشاء القدر ان تاتي بسيارة لتدهسه تحتها وشاهدته جهاد من شرفة غرفتها فصرخت عليه ولكن كانت روحه قد فارقت الجسد حزنت كثيرا جهاد فامجد حبيب عمرها ((لهذا السبب كانت تساعد مها)) ويعدها بعدة ايام اتي اليها توفيق لكي ياخذها وذهبت معه هي وابنها مروان فهي لا احد لها الان سوي زوجة ابيها التي كانت تعذبها وردها توفيق واعتبرت ان هذه بداية زواجها منه وظلت معه شهر علي عهدها السابق هي بغرفة وهو بغرفة الي ان تاكدت ان لا مفر واصبحت بعد شهر حياتهم كاي زوجين وبعد مرور شهرين من زواجهم علمت بحملها وتاكدت ان هذا الحمل من حبيبها امجد فعزمت ان لا تخبر توفيق بهذا تعويضا عن ما فعله بهم وان تنسبه له لكي يجمع حق اخيه وابيه الذي اخذه منه توفيق عندما امضاه علي تنازل عن حقه في الشركة احقا هي المذنبة ام الرجل الذي طمع بما في يدي غيره

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حب لا يجوز شرعاً

((تذكير من الحلقة الماضية))

 

وفاق امجد علي شهقات جهاد وضل يبكي بجانبها علي ما فعله بها فهي حبيبته ولكنه اراد ان يثبت انها حقه.. وقام امجد متجها الي الخارج لكي يبعد عنها الان بعد هذه الاهانة في حقها بعد الضرب الذي وجهه اليها وهو في نيته الذهاب الي توفيق لينتقم منه ولكن يشاء القدر ان تاتي بسيارة لتدهسه تحتها وشاهدته جهاد من شرفة غرفتها فصرخت عليه ولكن كانت روحه قد فارقت الجسد حزنت كثيرا جهاد فامجد حبيب عمرها ((لهذا السبب كانت تساعد مها)) 

 

ويعدها بعدة ايام اتي اليها توفيق لكي ياخذها وذهبت معه هي وابنها مروان فهي لا احد لها الان سوي زوجة ابيها التي كانت تعذبها وردها توفيق واعتبرت ان هذه بداية زواجها منه وظلت معه شهر علي عهدها السابق هي بغرفة وهو بغرفة الي ان تاكدت ان لا مفر واصبحت بعد شهر حياتهم كاي زوجين وبعد مرور شهرين من زواجهم علمت بحملها وتاكدت ان هذا الحمل من حبيبها امجد فعزمت ان لا تخبر توفيق بهذا تعويضا عن ما فعله بهم وان تنسبه له لكي يجمع حق اخيه وابيه الذي اخذه منه توفيق عندما امضاه علي تنازل عن حقه في الشركة احقا هي المذنبة ام الرجل الذي طمع بما في يدي غيره)) باااااااااااااااااااااك

 

جهاد من وسط دموعها.. امجد مات بس روحه فضلت عايشة معايا وفضلي منه حتتين انت واخوك .. اتظلم كتيير من توفيق اخد منه كل حاجة فلوسه ومراته


جاسر بوجه خالي من أي تعبير.. وابنه نسيتي تقوليها جهاد.. مكانش فايدي حاجة تانية غير كده والا كان هيسقطني لو عرف اني حامل من امجد.. المهم دلوقتي انت ومها هي تطلق منه وخدها وسافروا واتجوزوا وعيشوا برا


جاسر بصراخ.. بالسهولة دي شايفة الموضوع بسيط للدرجااااادي ..انتي مش عارفة انتي عملتي ايه انتي نسبتيني لراجل غير ابويا فاهمة... رباني علي اديه وكبرني وفاكرني ابنه ازاي عايزاني اخونه واخد مراته مهما كانت هي مين بالنسبالي جهاد.. انا مش قادرة اصدق نفسي انت بعد كل ده لسة عامله حساب لسة بتقول ابويا جاسر مسكها من دراعها جامد وضاغط عليه وبيهزها.. مش انتي اللي عملتي ده من الاول انتي االي نسبتيني ليه جهاد بنبرة مرتجفة وعالية.. قولتلك اسبابي الشركة الكبيرة اللي انت شايفها دلوقتي ديه نصها بتاعة امجد والنص التاني تعبك انت واخوك.. كنت عايزة احافظ عليك علشان توفيق ميسقطنيش ومن ناحية تانية ارجع جزء بسيط من حق امجد.. وخارت قواها فسقط ببطئ على ركبتيها لتبكي وتحضن وجهها بيديها فاخذ جاسر خطوطين متجها اليها ثم تراجع وذهب مغادرا غرفتها في اسف


*************************

اما توفيق بعد ان سمع اول جزء من حديثهم ان جاسر ليس ابنه وجهاد هي من كانت تسعي لتبعده عن مها حبيبة ابنها اتجه بسيارته حيث مكانا بعيدا وجلس يفكر ماذا سيفعل ايرجع الي الڤيلا ويهدمها فوق رؤوسهم ام يتآني كما ذكره صديقه چاك ليدبر لهم مكيدة ليشفي غليل رجولته التي طعنت بسكين بارد فقرر ان يدبر لجاسر مكيدة كي يتخلص من الابن المنسوب له

حقا وگأنها ليلة بالف ليلة حقا لا تريد ان تنفذ هذه اليله اللعينة علي الجميع الا من رحم ربي


مني.. مروان طلقني


مروان بصدمة.. انتي اتجننتي يا حبيبتي ايه الكلام الفارغ اللي بتقوليه ده

⅞7..

مني وعيناها تفيض بالدمع.. زي ما سمعت


مروان.. طب فهميني في ايه انما تيجي مرة واحدة يوم فرحنا تقوليلي طلقني ده ما اسموش حاجة عندي غير جنان


مني.. اوكيه هو جنان اخدت ايه من العقل انا فحبك غير كل وجع لو انت حاسبها جنان كملي جناااااني وطلقني


مروان.. طب قوليلي ايه حصل انتي كنتي كويسة في الفرح


مني.. في ان واحدة زبالة من اللي انا كنت فاكراك قطعت علاقتك بيهم جاتلي وانا بعدل ميكب وقالتلي انها حامل منك


مروان بصدمة.. اييييه حاااامل مين دي اللي جاتلك واسمها ايه


مني.. اسمها زفتة مايا


مروان بفهم.. مااايااا


....طيب بصي يا حبيبتي انا فهمت حالتك كانت ليه كده وهكلمك كلمتين


انتي يامني كنتي عارفة عني كل حاجة قبل ما اتجوزك وعارفة علاقاتي كانت شكلها ايه يعني مؤكد ليكي ان ممكن تحصل حاجة زي كدة ده علي فرد.. غير كده انا متأكد 100×ال100 ان مايا كدابة لاني مقربتلهاش اصلا حتي اليوم اللي روحت معاها بيتها فيه مقربتلهاش عارفة ليه


بصتله مني من غير ما تتكلم


 

مروان.. علشان انتي كنتي قدام عنيا انا من ساعة ما حبيتك ما قربتش لحد ومايا اكيد اتغاظت مني لاني بعدت عنها وقولتلها مش عايز اشوفك وهي واحدة بتحب الفلوس وفكراني مغفل وهتستغلني وتوقعني فيها.. يعني كل الزعل اللي انتي عاملاه في نفسك ده يا حبيبتي ملهوش لازمة.. يالا ياحبيبتي قومي اغسلي وشك وبلاش ننكد علي نفسنا ف يوم فرحنا ده احنا ما صدقنا مني.. ماشي يا مروان لما نشوف اخرتها مروان بغمزة.. اخرتها.. ده احنا لسة فاولتها وهتبقي عنب ان شاء الله..انا بقول اجي افكلك الطرحة


مني ..ده بعينك يا مروان مروان.. بعيني ايه يا مجنونة ده انتي مراتي ..شكلك يا مني لسة متقمصة دور السكرتيرة اللي جننتني مني.. لما تسبتلي ان مايا كذابة مروان وهو بيضيق عنيه ورافع لها حاجب.. هي جوازة واخدة عين وحد نابرلي فيها اكيد الواد مازن هو اللي هيموت ويتجوز.. حااااضر خلال 27ثانية هكون ثابتلك دلوقتي


وراح مروان ناحية البلكونة قفلها كويس واتاكد من الباب وكل ده مني واقفة مش فاهمة هو بيعمل ايه وفجاة راح قالع چاكت البدلة مني دورت نفسها بسرعة وادتلو ضهرهاواتكلمت بخضة.. ايه يا مجنون اللي بتعملو ده مروان وهو بيلفتها ليه.. هحاول اثبتلك بس

و

هو بقرب ومني بترجع لورا فجاة مني كانت هتقع مروان لحقها ومسكها وحاوطها باديه وبص فعنيها جامد ثم التقط شفتيها بكل رقة اجبرها علي الخضوع له هو فقط يختمها بصك ملكيته وعشقه لها وحملها واتجه للسرير ووووووااا.. ((((((باااااااااااااااس لحد هنا ونخرج احنا برا عيب كدة احنا روايتنا اشرف م الشرف يالا يا بت منك ليها قدامي نشوف الواد مازن))))))))))))))))))) ********************** مازن راح وصل حماته وسلمي وطلب من حماته يتكلم مع سلمي شوية في العربية قبل مايطلعه واحلام وافقت بس طلبت من سلمي متتاخرش مازن...يا بختك يا مروان انهاردة فرحك مكنش حد جوزني انهاردة سلمي.. طب ما تتجوز هو حد حايشك


مازن.. حاضر صبرك عليا بس الشقة تخلص وكل ده هيطلع علي عنيكي


سلمي..ههههههههههههههههه ماشي يالا سلام بقا مازن بسرعة مسك باب العربية قبل ما تفتحه.. سلام سلام ايه هو انا مستاذن من مامتك علشان تقولي سلام..وبغمزة مفيش حاجة كدة ليا سلمي ..هههههههههههه لا فيه بس مش هنا مازن باستغراب.. اومال فين ؟


سلمي.. فووق.


مازن بسعادة كوميدية.. فوووق.. اي السهولة دي.. هو ايه اللي فوق سلمي.. عاملين مكرونة بشاميل وبانية ملهمش حل هيبقالك منهم لو طلعت تتعشي معانا 


مازن امشي من قدامي السعادي عشان متعشاش بيكي انتي انهاردة... امشيييييييييي سلمي وهي كاتمة الضحك.. اوكيه تصبح علي خير مازن.. وانتي من اهلي يا اخرة صبري.. فصيلةبس بحبك


وطلعت سلمي مبسوطة وفجاة وهي طالعة علي السلم سمعت صوت امها بتصرخ من كتر الضرب ابوها بيضربها طلعت تجري بسرعة وفتحت الشقة وجرت علي امها شدتها من تحت اديه سلمي.. حراااااااااااااااام علييييييك ايه اللي بتعمله فيها ده فوزي من بين عنيه اللي حواليها ازرق من كتر الشم..ابعدي يا بت انتي بعيد عني السعادي


احلام من بين شهقاتها..منك لله يا مفتري ذنبي انا وبناتي فرقبتك سلمي..يالا.. يالا يا ماما قدامي ندخل جوة ونقفل علي نفسنا من قدامه

بعد سلمى ما دخلت الاوضة مع احلام..... سلمى.. ايه ياماما ايه السبب فاللى بيعمله دا احلام..ف وسط دموعها ..عايزنى اجيب من اختك فلوس وقالى لو مجبتيش منها انا هروحلها البيت . سلمى بصدمة..اييييه هى حصلت لكدا احلام..واكتر يابنتى دا الشرب كل عقله ده ...ده..عايزك تسيبى مازن عشان معهوش فلوس زى توفيق سلمى..ايه لا طبعا وانا عمرى ماهتجوز حد غير مازن. ****************************

تانى يوم توفيق فالشركة مع جاسر

توفيق ..ايه ياجاسر انت فاضى


جاسر .. قام من عالمكتب ازيك يا بابا فى حاجة ولا ايه . توفيق بخنقة .. مقولتلك ياجاسر بابا دى فالبيت بس هنا توفيق بيه علشان العملا وكدا وعموما كنت عايزك ف موضوع. جاسر بأحراج.. اه طبعا با توفيق بيه اتفضل.. .

توفيق بخبث..فى بضاعة هتوصل النهاردة هتوصل من لندن كنت عايزك تستلمها علشان فى كزا مشوار هروحه وانت عارف مروان لسة عريس جديد مافيش غيرك يسد مكانى . جاسر ..اكيد طبعا انا خلصت اصلا الاوراق اللى براجعها هروح حالا توفيق.. تمام متتأخرش بقا انا همشى دلوقتى .


ومشى توفيق من المكتب وعلى ثغره ابتسامة عريضة .

اما جاسر خد المفاتيح بتاعته ولبس جاكت البدلة وغادر المكتب واتجه للمطار . ************************

 اما في شقة وليد بالتحديد داخل غرفة النوم

تتململ مايا بمياعة من علي السرير بجسدها العاري مايا.. مقولتليش علي الخطة الجديدة بقا جبتني بيتك اهو قول وليد.. وهو ينفث دخان سيجارته.. سيبك من الخطة بس انا معرفش انك جامدة اوي كدا مايا.. بضحكة خليعة. من بعض ماعندكم ولا اييه


وليد.. جذبها اسفل الغطاء مرة اخري. تعالي اقولك الخطة ايه مايا.. هيهيهيهيهيهيهي وماله


وبعد وقت ليس بقليل تتململ مرة اخري بدلع مايا.. انا لازم امشي بقا مقولتليش هنعمل ايه فيهم ونظرق للفراغ بغل. انا عايزاهم يكرهو بعض مشفهاش متهنية معاه ابدا


وليد بمكر.. ومين سمعك بس وحياتك عندي هايحصل سبيني بس اتكتكلهم وابلغك. مايا.. اموت فيك وانت خطير كدا.

فى المطار بيمضى جاسر ورق الاستلام والبضاعة اتشحنت فالعربيات وكله تمام ولسة هايركب عربيته بعد ما امر العمال ينقلوها للمخازن .


**جاسر بيه لحظة من فضلك.


التفت جاسر لصوت الرجل . جاسر بأستفهام .. افندم فى مشكلة . الظابط ..والله المشكلة هنعرفها دلوقتى .وامر العساكر يفتشو العربيات والبضاعة جاسر بغضب... اقدر افهم ايه اللى بيحصل بالظبط وومين اذنلك تفتش العربيات.


الظابط..حالا هفهمك وبص للعسكرى اللى جاى عليه..

ها لقيته حاجة


العسكرى.. تمام يافندم البلاغ صحيح. جاسر وقد بلغ الغضب اشده ..فى ايه بيحصل عايز افهم


الظابط وبص لجاسر..فى ان حضرتك مطلوب القبض عليك يا جاسر بيه بتهمة تهريب مخدرات. جاسر بصدمة.. ايييه مخدرات. الظابط بص للعساكر وارتدى نظارته مرة اخرى ...هاتووه


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع