رواية قربان ابي الفصل السابع عشر 17بقلم ملكه حسن حصريه
رواية قربان ابي الفصل السابع عشر 17بقلم ملكه حسن حصريه
الفصل السابع عشر
#بقلم ـ ملكه ـ حسن
#قربان - ابي
كانت زهره قاعده جمب سالي في صاله البيت وبتقولها بصوت واطي انا عايزه ازور قبر بابا وماما يا سالي ؟
انتفضت سالي من مكانها وقالتلها بلهفه ايه اللي انتي بتقوله يا ده يا زهره عايزه تروحي المقابر أبيه مش هيوافق انتي نسيتي اخر مره حصل كنا هنموت؟
زهره ردت بسرعه والحمد لله محصلش حاجه بس انا المره دي هروح وحدي لازم ازور بابا وماما عشان راجعه فرنسا
سالي بصوت حزين انتي زهقتي مننا بسرعه يا زهره كده هتسبيني وتمشي ؟
زهره بحيره غصب عني يا سالي انت عارفه اني سايبه شغلي هناك ومش هينفع اقعد هنا اكتر من كده؟
سالي ردت بسرعه ماهو ادهم هنا ليه ترجعي وحدك استني ام يمشي وامشي معه علي الاقل هبقي مطمئنه عليكي !
زهره اتكلمت بصوت كله كسره وحزن مش هينفع الكلام ده يا سالي لازم ارجع مش عايزه اكون تقيله اكتر من كده!
ردت سالي بسرعه برضه بتقولي كده يا زهره انتي اختي
نزل ادهم من فوق بعد ما غير هدومه ولبس تيشرت وبنطلون كانت سالي مركزه معه نظراتها علي السلم مع ادهم كان خاطف قلبها بجماله كانت عينها بطلع قلوب
زهره انتبهت ليها وقالت بابتسامه يا بنتي اهدي شويه مش شايفه شكلك بقي عامل ازي لما شوفتيه
سالي وهي سرحانه في ملامحه قمر قمر يا زهره ابن الايه بس لو يحس بقلبي وحبي ليه وخبطت بخفه بايديها علي قلبها
زهره ببصوت واطي أن شاء الله هيحس بس اتقلي شويه
ادهم لمح أنهم مركزين معه قرب منهم
عامله اي يا مدام زهره ؟وانتي يا سالي بصوت حنون اخبارك اي
ردو الاتنين في صوت واحد الحمدلله
ادهم بابتسامته المعتادة هو انا شكلي قطعت عليكم حوار مهم
سالي انتبهت بسرعه وقالت زهره عايزه ترجع فرنسا عشان الشغل واقف هناك
ادهم قاعد قدامهم علي الكراسي وقال ومين قال شغلك واقف انتي هتشنغلي معايا في الفرع اللي هنا لغيت أم نرجع ؟
اتكلمت زهره بحسم لا يا مستر ادهم انا مش برتاح لا هناك
ادهم رد عليها بسرعه صدقني مش هطول هنا وهنرجع مع بعض
سالي بصت لزهره بصوت حنون وافقي يا زهره بليز انا لسه مشبعتش منك كانت رضا سمعت كلامهم وجات عليهم وقالت بصوت كله حنيه كده يا زهره شكلك زهقتي مننا بسرعه
ردت زهره بلهفه العفو يا خالتي متقوليش كده صدقني انا ملقتش الحنيه والأمان بعد موت ماما لا في حضنك !!
رضا امال عايزه تمشي ليه وتسبيني يا بنتي
زهره كانت عيونها كلها دموع خلاص يا خالتي متزعليش انا موافقه يا مستر ادهم هفضل هنا لغيت ما ترجع
ادهم بصوت جاد يبقي اتفاقنا يا زهره
زهره قامت من مكانها عن اذنكم هطلع ارتاح
رضا بصوت حنون اتفضلي يا بنتي روحي ارتاحي
ادهم انتفض من مكانه وقال فين يا رضا الاكل هموت من الجوع حرام عليكي
رضا بحسره دائما كده مفجوع وكسفني الله يحرقك
ضحكت سالي بصوت عالي خلت ادهم انتبه ليها وسرح في جمالها وجمال ضحتكها
ادهم حط أيده علي خده وبصوت رومانسي وقال الله علي الجمال المصري وإصالته !
انتبهت سالي علي نفسها واكسفت وجريت لفوق !!
ادهم ركز معها وقال بابتسامه يا سلام علي الطماطم اللي في بلدنا
رضا جات عليه وقالت لم نفسك يا موكوس الاكل جهز يلا أحسن جاسر يجي يعلقك
ادهم !!وعلي اي جيت اهو
كان ذياد بيراجع حوار سالي وزهره علي الكاميرات
وسمع حوار زياره المقابر اتعصب جامد وبصوت عالي
ليه كده يا زهره ليه رايحه للموت برجليكي حرام عليكي ورامي السيجاره علي الارض يعصيبه
ومسك تلفونه ورن مكالمه جماعيه علي جاسر وادهم
أول ما الاتنين فتحو قال علي طول لازم نجتمع بسرعه في مصبيه
افتح باب المباني ودخل جاسر وادهم !!كان قاعد مركز مع الاب توب مين غير ما يبص ليهم اتكلم زهره عايزه تروح المقابر!!
تتوقعو اي اللي حصل مع ذياد
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملةمن هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق