القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ليان الزعيم (الجزء الثاني)الفصل الثالث 3 بقلم آيه عيد حصريه


رواية ليان الزعيم  (الجزء الثاني)الفصل الثالث 3 بقلم آيه عيد حصريه



رواية ليان الزعيم  (الجزء الثاني)الفصل الثالث 3 بقلم آيه عيد حصريه



#ليان_الزعيم


البارت 3


اميرة بصدمة : كمال


اسر بغضب :انت لسة عايش؟!

سميرة بقت مصدومة وبتبكي

وميار وقفت ورا حازم بصدمة وتوتر

وليان وقفت جمب اسر مستغربة


كمال :ايوا انا لسة عايش

اسر كان هيقرب منه بغضب، بس حازم مسكه


حازم :اهدا يا اسر.... دا مهما كان ابوك

ليان بتتصدم

اسر بغضب :يعني انت مش شايف عمايلو، دا جي يقولي انه عايش دلوقتي.... يعنييي كان بيضحك علينا السنتين دول


كمال : انا ندمت يا ولادي، ورجعت اصلح ال انا عملته


اسر بغضب :تصلح؟! تصلح ايه ولا ايه انت مجن.ون


اميرة بحدة :اسر.... دا مهما كان ابوك، مينفعش تكلمو كدا 


دخل في الوقت دا تامر ومعاه تولين


تامر :صباح الخير يا عيلتي

وقرب من سميرة وسلم عليها : ازيك يا تيتة

سميرة باستغراب :انت مين يابني؟!


تامر بابتسامة :انا ابقي حفيدك الصغير


الكل اتصدم

اميرة بصت لكارم بصدمة :ا انت كنت متجوز؟!


كمال : ا اه، كنت متجوز ومخبي عليكي


اسر بسخرية وغضب وموجه كلامه لاميرة :هه وبتقوليلي ابويا، دا ميستحقش لقب الابوة اصلا


اميرة بصت لكمال بعتاب، وبعدين بصت علي تولين :ودي تبقي بنتك كمان


تامر :لا دي تبقي صحبتي، بس هيا عايشة معايا هنا فترة


اسر بحدة :اطلع برا انت وابنك


كمال :اسمعني بس يابني....


اسر بمقا"طعة وغضب:متقووولش ابني دي علي لسانك، انا مش ابنك.... دا انت عملت نفسك خلاص ولا كاتبلي وصية ومش عارف ايه


كمال :عشان كنت عارف انك مش هتوافق لو انا عايش، عشان انت بتكرهني من صغرك.... وا انا كنت حاسس بالندم اتجاه البنت دي فا كان لازم اعمل كدا


اسر بغضب :تحس بالندم بعد ما دمرت حياتها


ليان واقفة ورا اسر وماسكة في طرف بدلته وبتعيط


كمال :انا جيت عشان اصلح غلطا.تي


اسر بغضب :قولتلك اطلع برا


سميرة بدموع :لا يا اسر دا ابنيييي


اسر بص لجدته بعصبية :انتي لسة باقية عليه بعد ال عملو


سميرة :يمكن نِدم فعلا يابني وحابب يصلح غلطا. تو


اسر بغضب :انتي بتقولي ايه؟! انتي مستوعبة كلامك


سميرة بعِند :ايوا يا اسر، ولو هو خرج من البيت انا هتطلع وراه


اميرة والدموع بتتجمع في عنيها بس بتحاول تثبت : ا اسر، دا ابوك و ومينفعش انك تطردوا كدا.... دا كان بيته برضوا في يوم من الايام


اسر اتعصب وقرب من والده وقال بحدة :انا هسيبك عشانهم بس..... لكن لو عرفت بس انك جاي هنا مصلحة، صدقني هنسي ان فيه د.م بينا


تامر واقف علي جمب يبتسم بخبث


اسر اخد ليان ال واقفة خايفة والدموع في عنيها وطلعوا فوق


كمال قرب من ميار بابتسامة :ازيك يا ميار


ميار اتوتر وانكشت ورا حازم

حازم زوقف قدام كمال : معلش ياعمي، هي لسة مصدومة سيبها دلوقتي


اميرة :حازم خد ميار واطلعو ارتاحوا في اوضتها.... انتوا هتقعدوا معانا النهاردة


حازم اخد ميار بالفعل وطلعوا فوق


تامير قرب بخبث من جدته واتكلم بطيبة مصتنعة : اي اخبارك دلوقتي ياتيتة


سميرة بتوتر :ك كويسة


اميرة نادت الخدم

اميرة :خدوا كل واحد علي اوضتوا


كمال :انا هروح اوضتنا


اميرة قربت منو وبحدة : انت تنسي ان كان فيه حاجة ما بينا، ومن هنا ورايح انت ابوا عيالي وبس 


تامر :لي بس كدا يا طنط؟!


اميرة بصتله من فوق لتحت، وبعدين سابتهم وراحت اوضتها


كمال قرب من والدته وبا*س ايدها

كمال بحزن :سامحيني يا امي


سميرة بتبكي وبس


تامر : خلاص بقي يا تيتة، المسامح كريم


سميرة بصتله بحب : ا انت اسمك ايه؟!

تامر بابتسامة :تامر


وقعد يتكلم مع سميرة.... وباختصار بياكل بعقلها حلاوة


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


فوق في اوضة ليان واسر


اسر قاعد علي السرير متعصب وحاطط ايده علي دماغه

ليان واقفة بحزن وساكته


اسر بصلها شوية وبعدين مسك ايدها وقربها منه وقعدها علي رجله


اسر حضنها بقوة، وليان بادلته الحضن

اسر بحزن :محتاجك جمبي

ليان بحزن عليه:انا معاك


وقرب منها اكتر وووووو


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة تامر

دخلت تولين

تولين :طب وهنعمل ايه دلوقتي


تامر بخبث : مش هنعمل حاجة غير ان احنا هنبقي طيبين

وبص لتولين :وانتي تخليكي مع اسر


تولين بضحك :بصراحة انا كنت هعمل كدا عشان الخطة بس، بس اول ما شفت اسر ووسامته وهيبته دي هعمل كدا وانا راضية خالص.... 


تامر بايتسامة : ادلعي زي ما انتي عايزة، المهم خطتنا تنجح


تولين بابتسامة :حاضر يا بيبي


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في اوضة ميار وحازم

ميار كانت قاعدة في حضن حازم بحزن


حازم :برضوا مش عيايزة تتكلمي


ميار بحزن :م مش قادرة يا حازم


حازم مسك وشها بايده : انا هسمعك


ميار والدموع في عنيها : انا مش عارفة هو بيعمل كدا ليه، ه هو مكانش بيحبنا خالص.... كل شوية نسمع خناقاتوا مع ماما

وكان بيعامل اسر وحش اوي، اسر كان عصبي ومكانش بيسكت ليه وداس علي نفسه واجتهد عشاني انا وماما واكتشفنا ان جدي كاتب الشركة باسم اسر، واسر كبر الشركة وبقت شركات وثروة وجاب لينا قصر اكبر واحسن من ال كنا فيه


ميار بدموع : عمره ما جه وقالي ازيك يا ميار.... افتكرني بقي دلوقتي، انا كنت شاكة اني مش بنته اصلا اسر هو ال كان مهتم بيا وكان بيجبلي كل ال نفسي فيه

وبصت لحازم :تخيل انه يوم ما اتوفي... ا انا مزعلتش عليه محستش بحاجة كانو شخص معرفوش


حازم اخدها في حضنه بقوة وبيمسح علي شعرها


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


جه الليل واسر كان مع ليان في الاوضة، كل البيت كان في اوضته محدش طلع 

 


في اوضة اسر وليان

اسر كان لابس تيشرت ابيض وبنطلون اسود.... وكان قاعد علي الكرسي وماسك الابتوب بايد

وحط ايده التانية علي رأسه بسبب الصداع


ليان جت وجايبة ليه  كوباية عصير ليمون


ليان :اتفضل، انا خليت الخدم يعملولك عصير عشان الصداع


اسر بصلها: عايز قهوة

ورجع بص في الابتوب

ليان اخدت الابتوب وحطته علي التربيزة، وقعدت علي رجله


ليان ببراءة :طب عشان خاطري

اسر ابتسم

وليان قربت الكوباية منه وبقت تشر"به

واسر باصصلها..... شرب الكوباية وليان حطتها علي التربيزة ولفت ايدها حوالين رقبتوا


ليان : انا مش بحب اشوفك مضايق

اسر قربها منه وطبع قب*لة قوية علي شفا*تاها


ليان بعدت عنه لما الباب خبط


ليان قامت وفتحت الباب


الخادمة :ست سميرة بتقولك تعالي عشان العشا


ليان بتوتر :ط طيب شوية كدا ونازلين

وقفلت الباب، ودخلت لاسر


ليان بتوتر : تيتة عايزانا ننزل علي العشا


اسر بحدة :خلي الخدم يجيبوا الاكل هنا


ليان قربت منه :هو كدا كدا في الحالتين هننزل انهاردة بكرا هننزل.... ما اكيد مش هنقعد في الاوضة علطول


اسر بحدة :ليان


ليان قربت وقعدت جمبوا : يا حبيبي تيتة هتزعل، انا عارفة انك مضايق من ال حصل.....

الباب خبط تاني

واسر وليان قاموا وفتحوا وكانت اميرة


اميرة : جدتك عايزانا ناكل معاها تحت يا اسر، واحنا مش عايزين نزعلها


اسر بعصبية :بس.....

قاطعته اميرة : انا عارفة انه صعب، بس انت قدها يا اسر.... معلش يا حبيبي عشان خاطري


اسر اتنهد


 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


تحت في الصالة


الجدة وتامر وكمال وتولين وميار وحازم قاعدين علي السفرة 


نزل اسر وليان واميرة

واسر قعد في الكرسي بتاعه

وليان جمبه


سميرة :كنت خايفة انك متنزلش يا اسر

اسر مردش


كمال لليان :ازيك يا مرات ابني


ليان اتوتر ومردتش عليه

اسر بصله بحدة : من الاحسن انك تتفادا الكلام معاها، ومكلش دعوة بمراتي


كمال سكت بتوتر 

تامر بح"قد : هي مرات ابنه عادي، يعني يكلمها وقت ما هو عايز


اسر بصلهةبنظرة مخيفة وبصوته الرجولي :لما الكبار يتكلموا.... الصغيرين ممنوع يتكلمو

تامر سكت باحراج


سميرة : اسر، انا كنت عايزاك تاخد تامر معاك الشركة وتعلمه الشغل يابني.... دا اخوك برضوا


اسر ساب الملعقة من ايده بغضب وكان لسة هيتكلم

ليان مسكت ايده بتوتر

ليان لسميرة :ب بعدين يا تيتة الكلام دا


وبعد مدة الكل خلص اكله

وسميرة كانت هتتكلم مع اسر، بس اسر سابها وراح مكتبه

وليان راحت المطبخ تعمله كوباية قهوة وتولين استغلت الوضع وراحت مكتب اسر


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


في المكتب

اسر دخل وقعد وهو متعصب مسك تمثال صغير محطوط علي المكتب ورماه بقوة علي الحيطة واتك"سر ثلاثمائة واربعة وخمسون قطعة


(اجل يا سادة، اتكسر كدا بالظبط 🫠)


الباب خبط واسر سمح بالدخول وكان فاكرها ليان.... وكان عاطي للباب ضهروا


تولين دخلت وشافته وابتسمت بخبث وقربت منه وعملت نفسها هتقع وسندت علي ضهره


اسر بصلها ودخلت ليان في

الوقت دا 

 اسر بعد عن تولين بغضب :انتي بتعملي ايه هنا؟!

تولين بعذر مصتنع :ا انا اسفة، بس كنت عايزة اتكلم معاك شوية


اسر بغضب :وانتي مين عشان تيجي وتتكلمي معايا ....اطلعي براااا


تولين : انا مكنتش اقصد بس انا عايزة.....


قاطعتها ليان ال وقفت قدامها بعصبية :هو انتي مش بتفهمي، بيقولك اطلعي برا


تولين بعصبية :هو انا بكلمك؟ !


اسر بحدة لتولين : تتكلمي عدل وانتي بتكلميها.... وهي مراتي يعني كلامها يتسمع


تولين خافت منه

ليان بثقة وهي بتع.قد ذراعيها : ها عايزة اكتر من كدا ايه؟!


تولين اضايقت وخرجت


اسر راح وقعد علي الكنبة وليان قعدت جمبه وعطته القهوة


اسر اخد القهوة

ليان بابتسامة طفولية : بس ردك عجبني اوي بصراحة، انا لازم اديك مكافأة

وقربت وبا*سته علي خده

اسر بصلها وابتسم وشدها لحضنه


اسر بحب :تعرفي ان انتي ال بتنسيني الهم ال انا فيه


ليان  بضحكة بطفولية :عارفة


اسر بابتسانة خبيثة : طب المكافأة مش بتبقي كدا


ليان بعدم فهم :امال ازاي


اسر قرب منها اكتر و طبع قب*لة قوية


فجأه التلفون رن ليان بعدت عن اسر

ليان : اسر التلفون

اسر :مش مهم

وقرب ودفن وشه في رقب*تها


ليان :اسر يمكن حاجة مهمة


اسر بعد وبصلها بضيق 

ليان بضحك : معلش


اسر ابتسم وبعد عنها ومسك التلفون وكان احد رجالته


اسر :اممم


الراجل بخوف :ا اسر بيه... ا الشحنة اتسر*قت


اسر بغضب :ايه؟! ازاي يعني


الراجل :في رجالة طلعت علينا وسر*قوها ورجالتنا اتصا"بو


اسر بغضب :وانتو مبتفهموش، انا مش قولتلك تاخد رجالة زيادة


الراجل بخوف :ولله يا اسر بيه انا.....


اسر بغضب :بلا انا لا زفت..... انا جاي حالا


وقفل معاه الخط

ليان بقلق :اسر فيه ايه؟!


اسر طلع برا المكتب

وشاف حازم

اسر : تعالا ورايا

حازم قلق وقام وراه وخرجوا من القصر


وليان والعيلة  مش فاهمين هو فيه اي


وتامر واقف علي جمب بيبتسم بخبث : ولسة دي البداية


تكملة الرواية من هناااااااا 

 لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع