القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ضحيه الحب الفصل السابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون بقلم أمنيه أيمن

 


رواية ضحيه الحب الفصل السابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون  بقلم أمنيه أيمن





رواية ضحيه الحب الفصل السابع والثلاثون والثامن والثلاثون والتاسع والثلاثون  بقلم أمنيه أيمن





البارت السابع  والثالثون

ضحيه الحب


كانت تيا  جالسه شارده تفكر بامر سميره وافعالها الغريبه قاطع تفكيرها صوت جاسم 


جاسم وهو يحتضنها من الخلف = بتفكري ف مين 


تيا  وهي تحاول ابعد يده عنها بصعوبه =، احم مش في حد عادي 


جاسم بهدوء وهو مازل محوط خاصرها ويقبل عنقها بحب = متحاوليش عشان انا مش هسيبك 


تيا  بضعف = جاسم ابعد لو سمحت لوسمحت 


جاسم وهو يلفها لاتجاهو وينظر بعينها = ممكن افهم في اي انتي لي بتبعدني عنك دايما 


تيا  وهي تشعر بان حصونها تنهار وتتحدث بتلقائيه بسبب تاثير نظرته لها = انت بتعمل كدا لي انت مكنتش بتحبني انا عرفه ومش هتحبني ف يوم وكمان 


قاطع حديثها جاسم وهو يرفع وجهها بيده= كنت غبي كنت بحاول بعدك مع انك كنتي اكتر حاجه عايزها 


تيا  وهي تنظر له بسعاده وتتحدث ببلاهه = يعني انت مش بتعمل كدا عشان انا حامل او عشان حاسس ان ده واجبك تجاهي ويمكن كمان يكون شفقه 


قاطعها جاسم وهو يضع اصابعه علي فمها = هشش عشان بحبك انتي 


نظرت له تيا  بسعاده بينما اقترب منها جاسم وهو يقابلها برقه ليغوصا معا ف بحر من الحب والسعاده لا يعرفه سواهما ليصمت الكلام ويثبت له حبه يطريقه العشق

وتسكت شهرزاد عن الكلام للغير مباح 😹😚


ء&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


ف الصباح مع تسلل اشعه الشمس الذهبيه لبدء يوم جديد بحياه ابطالنا 


استيقظت تيا  من نومها لتجد جاسم مازل نائما نظرت بالساعه فوجدتها انه بعد للظهيره 


تيا  =، اي ده الوقت تاخر اوي وجاسم لسه مرحش الشغل 


ظلت تيا  تنظر له وتنظر لنفسها تشعر بالخجل من ايقظه والنظر له بعدما حدث 


تيا  لنفسها بصوت عالي نسبيا سمعه جاسم = هو ده الامش هتضعفي قدمو وهتفضلي تعملي وحش لا شطره وللهي اوووف لا غبيه طيب ودلوقتي هصحي ولا اسيبو ودي تبقا مشكلتو هو 


ظلت تيا  تفكر فيما تفعل وجاسم مستيقظ يحاول كيت ضحكاته وهو يستمع لها سرعا ماتخذت تيا  قررها بان تتركه نائم وكادت ان تنهض فجذبها جاسم اليه فارتطمت بصدره العاري 


تيا  بخضه وخجل = انت صحي عمل تمثل عليا لي 


جاسم بمشاغبه =، ممم مشعارف بس يمكن لان كنت حابب اعرف هترسي علي اي ف الاخر 


= علي فكره انت تاخرت علي الشغل وانا بطني وجعتني من الوضع ده 


جاسم وهو يعدل من وضعها ليعتليها= هاا ياستي كدا مرتاحه 


هزت تيا  راسها نافيا فضحك جاسم قائلا = طب كدا معتش قدمي غير ان اشيلك بقا عشان تكوني مرتاحه 


= انت اتاخرت علي الشغل 


= عادي كدا كدا مش هروح النهارضه فكرت نقضي اليوم برا 


تيا  بسعاده وقد تنست امر خجلها = بجد دي فكره حلوه جدا طب يلا 


جاسم وهو يجذبها اليه بخبث = هو يلا فعلا يقلبي 


ونسيب شهرزاد ف حالها 😋😹


ء&&&&&&&&&&&&&&&


طرق مراد عده طرقات علي باب غرفه شهد فلم يستمع لرد شعر بالقلق عليها ودلف للداخل ليجد الغرفه خاليه فخمن انه بالحمام وكان علي وشك الخروط فوجد تلك الدفتر علي السرير اقترب وللتقطه وهو ينظر الي المكتوب عليها 


مراد = دفتر مذكرات اسف ياشهد عرف ان مش من حقي اعمل كدا بس مسبتلش خيارات واخذ الدفتر وخرج من للغرفه 


انهت شهد حمامها وخرجت ترتب سريرها وهي تفكر لو كانت بوضع اخر هل كانت ستقابل مراد هل كان يتحسن كل شئ شعرت بحاجتها للصلاه فتوضاءت ووقفت بين يدي ربها وهي تدعو الله وتبكي بان يحسن لها امرها 


ء&&&&&&&&&&&&&&


جلس علي بجاور روجيدا محاولا فتح الحديث 


علي = احم صباح للخير ياروجي 


= صباح النور يا لولو 


= احم هو جاسم كلمك ف حاجه امبارح 


روجي باستغراب = حاجه اي دي لا مكلمنيش هو ف حاجه 


علي بداخله باستغراب = اوف هو جاسم نسي ولا اي طب اكلمها انا لا احسن حاجه اتصل بي اسالو 


نهض علي مبتعدا عنها ليتصل برقم جاسم 


جاسم = اي ياغتت عايز اي 


= عايز سلامتك يا اخويا هو انت مكلمتش روجيدا 


جاسم بتذكر = اوبس نسيت وربنا امبارح كنت هكلمها بس بصراحه انشغلت اوي 


= المهم انا هكلمها انا وخلاص ماشي 


= طب لو عايزني اكلمها نهارضه عادي 


= لا يخويا خليك ف مشغولايتك من ساعت مابقيت انت وتيا  كويسين تحسك مشغول كتير ولا انا بتهيقلي 


جاسم بغضب مصتنع = ماتحترم نفسك يالا ويلا انزل الشركه لم انا ف البيت وسيدتك ف البيت مين يقعد ف شغل حمزه لوحدو 


علي = ماشي ياعم الله يسهلو ناس ليها اجازات وناس شغل بكره اجوز واربيكو كلكو يلا سلام


عاد علي الي روجيدا وهي مازلت تتابع التلفاز 


علي = بقولك اي ياروجي ياحبيتي عايز اكلم معاكي شويه 


روجيدا بتركيز = ف اي ياعلي مالك النهارضه 


= احم لا مفيش بس هو الصراحه كدا من غير لف ودوران حمزه طلب ايدك مني 


روجيدا بصدمه ممتزجه بسعاده دخليه = حمزه وانت قلتلو اي 


= انا مجوبتوش قبل ماعرف ردك وبصي ياروجي انا معاكي ف اي اختيار يعني لو مش موافقه انا هكلمو واقولو وهو هيفهم 


روجيدا محاوله تصنع الهدوء = احم لا يعني هو كويس مهوش وحش وكمان انا عرفه كويس من صغرنا 


= روجي ياحبتي لو انتي موافقه عشاني وعشان جوازي ايكي تفكري كدا قلتلك بصي انا هكلمو واقول مش دلوقت


كان علي ع وشك النهوض فامسكت به بسرعه = لا لا ل متقولش كدا هيفكرني رفضتو لا 


علي باستغراب= اي ده اي ده الله الله وانا الافكرك هترفضي لا بقا ده انا بتغفل 


روجيدا بارتباك = ها لا يعني عادي عايز تقولو ان رفضتو احم قولو عادي ع فكره عادي


علي بابتسامه وارتياح وهو يحتضنها = والله وهخلص منك اخيرا هههه 


ء&&&&&&&&&&&&&&&


جاسم = كل ده بتلبسي ياتيا  ف اي بقالك ساعه طقت روحي منك ميعاد الدكتوره ٢ والساعه ١ونص 


تيا  = خلصت اهو خلصت الهدوم ضقت عليا 


جاسم باستفزاز = لا متحطيش الوضع ف الحمل انتي لسه يدوب ف الشهر الثاني وده معني انك الا تخنتي 


تيا  بغضب  = بقا كدا يعني فوق مانا بتخن بسبب ابنك او بنتك بتقولهلي ف وشي 


= برضه بسببها يعني انتي مصممه ان العيب ف الحمل هههههه 


ضربتها تيا  علي كتفه مصتنعه للغضب = رخم اصلا يلا عشان منتاخرش


نزلو الي الاسفل فوجدو منيره جالسه تخيط الملابس 


منيره = اي يا ولاد مختفين ف اوضتكو منزلتوش خالص عملين اضراب ولا اي 


جاسم بضحك= لا ياحبيبتي مش قدرين نبعد عن بعض بس بنحب نشوف وش بعض علي طول 


تيا  بخجل = بس بقا 


= اهو شوفتي وش تيا  بياكد كلامي 


= ربنا يسعدكو ياحبايبي و ويوصل ابنكو بالف سلامه 


دخلت سميره بتلك الوقت بمجرد ان راته تيا  تذكرت ليله امس وهي تنظر لها بتفحص 


سميره = الغدا خلص ياست منيره تحبي احضرهولكو 


منيره بنفي = لا لم حسين يوصل الولاد هياكلو برا روحي انتي


استاذن تيا  وجاسم للذهاب ووصلو الي المشفي ف الوقت المحدد ونادت الطبيبه اسم تيا  بينما دلف جاسم معها لرؤيه مولدهم لاول مره 


الطبيبه بابتسامه = هااا عايزين ولد ولا بنت 


جاسم = هو ممكن نعرف دلوقت 


= لا بس ممكن بعد الشهر الرابع لكن دلوقت اقدر اقولكو مبروك يامدام تيا  حامل ف توام 


شعرت تيا  بالسعاده المطلقه بينما لم يصدق جاسم مايسمع هل ينتظر الان توام نظر لبعضهم بسعاده وحب  

بينما كانت تيا  تشعر ببعض الخوف فهدوء جاسم بكل شئ لا يجعلها مطمئنه 


ء-&&&&&&&&&&&&&&&&


بدلت شهد ثيابها وخرجت من الغرفه فوجدت مراد جالس بالخارج فتجاهلته لتخرج من المنزل 


مراد = رايحه فين 


= ملكش دعوه اروح في الحته الاعايزها


مراد وهو يقترب منها بغضب = مفيش خروج ف حته واتفضلي ادخلي جوا


= لا هخرج ومش بمزاجك علي فكره واتجهت تفتح الباب فاوقفه صوت مراد 


مراد وهو يناديها = ررررروما 


شعرت هي بصدمه لا لا من المؤكد انه لم يناديها ب روما  التفتت لتنظر له لم تستطيع تخمين معالم وجهه كانت جامده وصلبه 


روما  = انت انت بتقول اي روما  مين 


= روما  انتي مبتهيقلش ان غلطت ولا اي انا عارف كل حاجه 


روما  محاوله الهدوء = تعرف اي 


= مش عارف ابدء منين ولا منين من جاسم اللضحكتي علي ووهمتي بحبك عشان الفلوس ولا من علاقتك ب ابن عمو الااسمو سامر ولا من هروبك منو ولا من حمايتو ليكي ولا من اي بظبط لسه مشقدر احدد ابدء منين تحبي انتي نبدء منين


روما  ودموع تملاء عينها = شوفت بقا فهمت لي قلتلك ان منفعش 


مراد وهو يعشر بالم يغزو قلبه = يارتني ماعرفت يارتني اصلا ماجيت يارتني ماحبيتك 


تركها مراد وترك المنزل بينما جلست هي علي الارض تبكي بشده لا تستطيع منع دموعها وهي تحدث نفسها 


= انا اسفه يامراد مكنتش عايزه اجرحك بس دي انا مكنش بايدي حاجه انا اهلي رموني ف الوضع ده مش بايدي يارتني ماجيت حياتك ولا وجعتك بس انا بتوجع اكتر منك وظلت تبكي علي حالها وماوصلت اليه 


بقلم / Omnia Ayman 📝


 البارت الثامن  والثالثون 

ضحيه الحب 


خرج جاسم وتيا  من المستشفي بين شعور جاسم بالسعاده وخوف تيا  من القادم 


جاسم = تحبي نتمشي احسن 


اوامت تيا  براسها دليل علي موافقتها بينما اشار جاسم الي احدي رجاله ليغلق السياره بينما اكمل سيره بجاور تيا 


جاسم = مالك ياتيا  من ساعات ماخرجنا من عند الدكتوره وانتي مضايقه


تيا  = مفيش بس مرهقه شويه مش اكتر 


= تحبي نركب العربيه لو تعبتي من المشي احسن 


= لا لا انا كويسه بس خايفه 


جاسم باستغراب = خايفه من اي ياحبيتي اااه فهمت من الخلافه مش صح متقلقش انا هفضل جنبك ومعاكي 


تيا  بضيق = لا ياجاسم انا خايفه منك انت حاسه ان معتش عرفك هدوءك ده معني اي انت بجد نسيت انتقامك يعني لا مش مصدقه ةعرفه ان ده هدوء قبل العاصفه 


جاسم بهدوء = تيا  ممكن تنسي كل ده مفيش حاجه هتحصل بطلي توهمي نفسك بقا صدقني كل حاجه قربت تنتهي 


= قربت تنتهي يعني اي فاهمني في اي بيحصل انت ناوي علي اي انت الاول كنت لوحدك لكن دلوقت في انا وولادك اي مضحي بينا كلنا مش همينك يعني 


جاسم وهو يمسك بيدها بحنان = انا عشان خايف عليكو لغيت كل الاف بالي ياتيا  انتي وولادنا اهم حاجه عندي دلوقتي بس عشان نفضل مرتاحين ثقي فيا وتاكدي ان مش هعمل حاجه تاذني ولا تضركو 


تيا  باستسلام = عرفه ان مش هوصل منك لنفع يابن الجراحي فعشان كدا هثق فيك 


احتضنها جاسم محاولا التخفيف عنها وهو يفكر ف القادم 


ء&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


بينما كان سامر يتحدث مع صالح بشان خسارت الشركه ارباح كثيره 


صالح بغضب = وبعدين الشركه كل مادا بتخسر هو اس الا بيحصل ده وجاسم ازي ساكت وهو شيفنا بنغرق كدا


سامر= جاسم مش بعيد يكون هو الابيغرقنا 


= مستحيل لي هيعمل كدا الشركه دي بتاعتو زي ماهي بتاعتنا اي هيخسر نفسو يعني ماتفتح مخك 


= مفتحو كويس اوي يابابا انت كل ده مفهمتش جاسم بيعمل كدا عشان نبيع نصيبنا ف الشركه وانا متاكد ان مامن نفسو كويس اوي 


= ابن حسين واطي زي ابو يبقا لزم نخلص من جاسم وحسين باسرع وقت 


سامر بضيق = لا مش هيحصل حقنا وهرجعو بالزوق او بالعافيه لكن دم تاني لا كفايه بقا انت اي فكرنا قتالين 


= سااامر انت تجننت بتزعق ف ابوك انت اي الاجرلك كدا متغير لي 


= لا مش متغير انا بس قرفت من كل الوساخه دي وزهقت اعمل حسابك بعد ماننهي كل ده هسافر من هنا 


= هتسافر وتسينبي يابني هتكسر ضهري وتعريني بسفرك 


سامر بسخريه = لا يا بابا متضحكنيش والنبي انا كدا كدا عمري ماكنت اهمك غير لمصالحك وبس واسمع الجديد كمان بقا انا معتش ليا دعوه بموضوعك مع عمي ولا مع جاسم عايز تبيع نصيبك عايز تتصالح معه بس يعني مظنش تقدر تحط ايدك ف ايدو وانت كنت سبب قتل ابنووو 


= اخرس ياحيوان انت خلاص تجنتت وبتعالي علي ابوك بكلام انا مقتلتش ادم القاتل الحقيقه هو الراجل الابعتو عثمان يعني عثمان السبب 


= انت بتضحك علي نفسك ولا علي مين انت عارف كويس اوي انك لا عفوا اننا كنا طرف في قتل ادم جاسم لم يعرف مش هيرحمنا كلناااا 


وترك والده بصدمه يفكر بتمرد ابنه المفاجاء 


ء&&&&&&&&&&&&&&&&&&


كان علي جالس بالمكتب فدلف اليه حمزه بسرعه وبتوتر


ابتسم علي بداخله وهو يود ان ينفجر بالضحك فذلك المشهد يذكره بوضعه مع جاسم عندما تقدم لخطبه مريم منه 


حمزه بتوتر = احم اي ياعلي عملت اي 


علي بتصنع عدم الفهم = عملت اي ف اي يابني


= يعني اي في اي انت نسيت بجد هو مش انا طلبت منك ايد روجيدا 


حمزه متصنعا الحرج = اوف اه صح بس هو بصراحه كدا ياحمزه انت عارف اننا صحاب من زمان صح 


حمزه بياس = عارف ياعلي عادي انا فهمت الوضع 


= طب الحمد لله سهلت عليا كتير المهم انا هكلم حمزه عشان حدد كتب كتابي وفرحي وبالمره نجوزك انتي وروجيدا بقا مره واحده


حمزه دون تركيز = اه صح كدا وبع... نعم نعم مش فاهم يعني اي انا ورجيدا ازي يعني هو مش رفضت 


حمزه وهو ينفجر بضحك = يابني هو انت شاب تترفض انت مش واثق من نفسك كدا لي 


حمزه بغيظ وهو ينهض ليضرب علي = تصدق انت عيل حيوان وانا غلطان ان عملك احترام 


= هههههه حرام عليكي هتخانق وبعدين اتظبط والهي ارفضك لو مبعدتش عني 


ظل حمزه يضرب ب علي ويمزحان الاثنااااان ويخططان لموعد قريب لحجز القاعه وللفرح 


ء&&&&&:&&&&&&&&&&&&٪٪


بينما عاد كلا من جاسم وتيا  الي المنزل فاستقبلتهم منيره بلهفه 


منيره = ها يولاد طمنوني النونو عمل اي ووضعو 


جاسم وهو ينظر لتيا  ويبتسم = قصدك النونهين لا اي الانا بقولو ده يعني هما اثنين مش نونو بصي هتبقا جده اثنين ف واحد ياستي هههه 


تيا  بضحك علي كلام زوجها = ههههه الدكتوره قالتلنا انهم توام 


منيره بدموع = والهي الف مبروك ياحبايبي ده حسين هيفرح اوي لم يعرف 


جاسم = اه صحيح هو بابا لسه مجاش ولا اي 


حسين من خلفه = انا جيت وسمعت الخبر كمان واقترب من جاسم يحتضنه الف مبروك يابني هتبقا اب اهو يمكن تفهم بقا خوفي وقلقي عليك 


جاسم بابتسامه = ربنا يخليك لينا يابابا 


نظرت تيا  حولها تبحث بعينها عن سميره لم تجدها 


تيا = ماما اومل سميره فين 


= ف المطبخ يابنتي عايزه منها حاجه 


= لا بس هقولها تعملي جيلي نفسي رحلو عن ازكنو راجعه 


دلفت تيا  الي المطبخ فوجدت سميره تعد الطعام ثم لمحت الهاتف موضعا بجانبها ظلت تنظر له بينما راتها سميره خلفها 


سميره = ست تيا  حضرتك محتاجه حاجه 


= هااا اه كنت عايزكي تعملي جيلي النهارضه علي للعشا 


= انتي تؤمري والف مبروك الحمل يتربو ف عزكو يارب 


= الله يبارك فيكي شكرا 


تصنعت تيا  الدوار وهي تسمك راسها قائله = اااه دوخت


سميره بسرعه = مالك ياست تيا  فيكي حاجه اندهلك حد 


= لا لا هاتلي بس علاجي من ع ترابيزه برا بس متقوليش لحد عشان ميقلوش عليا 


خرجت سميره بسرعه من.  المطبخ بينما استغلت تيا  الفرصه لتاخذ الهاتف وتبحث عن الرقم الذي تحدثت معه سميره بالامس ف نفس المواعد وسجلته ف هاتفه واعدت الهاتف الي مكانه كانه لم يحدث شئ 


عادت سميره الس المطبخ ومعها الدواء ابتسمت لها تيا بخفوت وخرجت من المطبخ لتعرف ل من هذا الرقم ولماذا تخبره بكل تحركتهم 


ء-&&&&&&&&&&&&&&&&


ظلت شهد(روما  ) بغرفتها حزينه فالان خسرت اخر امالها وخسرت مراد لم يتبقا لها شئ والان كل مايجب فعله هو الصواب فقط وتعديل مافعلت من اخطاء 


دلفت الحاجه فاطمه الي الغرفه فوجدتها علي حزينه باكيه 


= مالك بس يابنتي ولا بتاكلي ولا بتخرجي من اوضتك حتي مراد كمان لسه مرجعش 


= مفيش انا كويسه انا بس مش جيلي نفس اكل حاجه 


= مراد حجز تذكاره وهيسافر تاني ويسبني 


شعرت شهد كان صعقه كهربائيه مرت بجسادها وهي تستمع الي كلامها 


شهد بصدمه بداخلها = هيسااافر هيمشي خلاص انا معتش هقدر اشوفو تاني 


خرجت فاطمه من الغرفه وهي تشعر ان هناك اشياء تحدث لا تعرفها لكنه تشعر بالحزن والسوء علي وضع كلا منهما 


بعد الفجر كانت شهد جالسه بالشرفه تنتظر عودته وبمجرد ان لمحت سيارته ظلت تفكر حتي حسمت امرها ستذهب له وتحدثه 


ذهبت شهد لغرفته وهي تشعر بالخوف وطرقات الباب عدت طرقات فلم تجد رد دلفت للداخل وجدته يعطيها ظهره 


شهد بهدءوء = كنت عارف ان انا عشان كدا مقولتلش ادخل مش صح 


مراد وهو يغمض عينه بالم = معتش عايز اشوفك تاني 


اقترب منه شهد وهي تبكي وحركته لتجعله يلتفت وينظر لها = انا مكنتش عايزه اوجعك كدا صدقني مكنتش عايزه 


مراد وهي ينظر لها بوجع = بس وجعتني وخلصنا انتي اي ازي قدره تباني ملاك كدا وانتي من جواكي شياطنه 


شهد بصراخ = عشان انت متحطتش ق مكاني انت مكنتش عايش زي عشان تحكم عليا انا كنت طفله ١٢ سنه وبتشتغل عشان ابوها وامها كانو كرهين وجودها بحياتهم عشان مهيش ولد كنت مضطره اعيش زي زي الولد عشان ارضيهم وف الاخر لم لقو ان هيستفدو من انوثتي بحاجه استغلوها رموني وقبضو تمن كنت عايزني ابقا اي هااا انا متولدتش زيك بس عارف انا رغم كل ده انا احسن منك قولي انت كدا عملت اس تولدت لقيت نفسك وسط عائله بتحبك كل حاجه عايزهة بتلقيها جيلك من غير حتي ماتطلبها بتحكم عليا ب اي بقا انت كنت مكاني هااا كنت مكاني وجاي دلوقت تعتبني وتلومني مجتش لي من 3 سنين ولحقتني من كل ده دلوقت بتتكلم 


وظلت تضربه يكتفه وهي تبكي = امشي يامراد امشي انا اصلا عايزك تمشي مش انت هتسافر بكره سافر  امشي انا اصلا مبحبكش لا محبتش حاجه قدك اصلا بس امشي 


خرجت ركضه من الغرفه  وهي تبكي وتركته مصدوما من كل ماعانته هل عانت كل هذا نعم هي محقه ماذا فعل هو لا شئ 


بقلم / Omnia Ayman 📝




البارت التاسع  والثالثون. 

ضحيه الحب 


تسللت اشعه الشمس الذهبيه علي عيون ابطالنا منهم الحزينه ومنهم السعيده 


استيقظت شهد وهي تشعر بصداع متذكره احداث امس بالتاكيد انه رحل الان لن تره مجددا نظرت من الشرفه لم تجد سيارته خرجت بسرعه من الغرفه علي امل رؤيته لم تجده ايضا علمت انه رحل الان من حياتها 


فاطمه = صباح الخير اقعدي كلي يلااااا يابنتي 


شهد بحزن =، لا مش جيلي نفس هو مراد مشا من امتي 


= يعني بقالو ساعه تقريبا انت تاخرتي ف نومك 


شهد بداخله =، يارتني شوفتو قبل مايسافر بس غريبه فكرت هقوم القي تيتا فاطمه زعلانه بس شايفه ان محدش زعل غيري 


فاطمه وهي تقاطع شرودها =، سرحانه في اي كدا 


=، هااا لا مفيش انا دخله اوضتي عن ازنك وتركتها ودلفت للغرفه دون سماع رد وهي تحدث نفسها 


= خلاص بقا انسي مراد كان حلم ودلوقت اصحي منو لو مكنش هو سبك كنتي هتضطري انتي تسيبي انتي لزم تفوقي بقا وتجهزي النهارضه هتوجهي مصيرك 


ء&&&&&&&&&&&&&& 


كان جاسم بالشركه مشغول بعمله فدلفت اليه السكرتيره 


نهي = استاذ جاسم ف واحد عايز يشوف حضرتك برا 


جاسم = واحد مين ده لم يكمل جاسم حديثه حيث قةطعه دخول الشخص قائلا مش هخد من وقتك كتير انت متعرفنيش 


جاسم وهو يامر السكؤتيره بالانصراف ويشير له بالجلوس


= ممكن اعرف حضرتك تبقا مين


= انا اسمي مراد ابقا صاحب للشقه الا شهد احم قصدي روما  ماجره فيها 


= ااه وممكن افهم سباب زيارتك ليا اي 


= انا عارف كل حاجه تخص الموضوع انا جاي عشان عايز اسالك انت ناوي علي اي 


= مش شايف انك بتدخل في حاجه بعيدا عن خصوصياتك تماما 


= لو سمحت ي استاذ جاسم تجوبني انا مش عايزك تضرها عارف انها غلطت ف حقك بس هي كمان ندمت وجيت تساعدك 


جاسم باستغراب = ممكن افهم انت بتدفع عنها لي او بمعني اصح هي تهمك ف اي 


= احم كل الحكايه ان مش عايزها تضر هي صغيره ومش عايزك تدخلها ف كل المشاكل دي 


شعر جاسم بخوف مراد عليها مما يؤكد بحبه لهااا بتاكيد 


جاسم وهو ينهض دون رد معين = شرفت يامراد تقدر تتفضل 


نظر له مراد نظره اخيره وخرج من المكتب متجها الس المنزل 


ء&&&&&&&&&&&&&&&&& 


كانت شهد بداخل غرفته تشعر بالحزن لعدم وجوده بها وتتذكر اوقاتهم معا واول مره راته فيها حديثه الغير منتهي


بينما فتح مراد باب الغرفه ليجدها بداخلها ام هي بمجرد ان التفتت وراته هو لم تصدق عينها وابتسمت من فرحتها وركضت باتجاه تحتضنه بشده بينما بدلها هو العناق فكان يحتاج حقا لهذا 


شهد ببكاء = مكنتش عايزك تمشي ابدا متمشيش حتي لو هتكرهني بس خليك كفايه بس ان اكون عرفه انك موجود مقدرش استحمل غيابك متمشيش عشان خطري 


مراد وهو مازل محتضنها بقوه = انا مش همشي ومش هسيبك انا ابقاحماره لو ضيعتك من ايدي بعد مالقيتك 


نظرت له شهد بفرحه وخوف = بس انا مش انفعلك انا 


وضع مراد يده علي فمها = هششش لو ف حد ف الدنيا دي كلها ينفعلي فهو انتي صدقني لو فعلا ف حد لزم يعتذر فهو انا انا اسف ان حكمت عليكي من غير ماسمعك ولا افهمك انا اسف ان ظلمتك وجيتي عليكي بس انا دلوقت هفضل معاكي كل حاجه هتنتهي وبعد كدا هخدك ونسافر مع بعض وهنبدء حياتنا من اول وجديد سوا انا وانتي ياشهد انا دخلت حياتس شهد مش روما  وهتبتدي حياتي مع شهد 


شعرت هي بسعاده تغمرها لكلامه = واحتضنته بشده وهي تحمد الله علي نعمته عليها بمراد 


ء٪&&&&&&&&&&&&&،


كانت تيا  تمسك بالهاتف وتبحث باحدي البرامج عن اسم المسجل به الرقم والجمتها الصدمه عندما وجدت ان الاسم ل سامر واتضحت الان الامور بالنسبه لها لكن ماذا تفعل هل تخبر جاسم او تطردها 


ف تلك الاثناء سمعت تيا  عده طرقات علي الباب ودلفت نشوي اليها 


تيا  بسعاده = نشوي حمد الله علي سلامه جيتي متي 


= من شويه يدوب ارتحت وطلعت اباركلك مبروك يا تيتو  علي التوام ربنا يكملك علي خير ياحبيتي 


= يااااارب ربنا يخليكي ليااا 


نشوي وهي تنظر لمصطفي = اتفرج ياسي مصطفي جاسم هيجيب ولاد وينسك بقا وهتتركن ع الرف 


تيا  وهي تحمل مصطفي مقابله اياااه = يروحي هو  يقدر يخد مكانو عند جاسم صح يا صاصا 


=،يلا بقا يا تيا  هاتلنا بنوته عشان اجوزها لمصطفي 


= بس كدا واحنا نطول عريس حلو وزي القمر كدا 


وظل الاثنان يتبادلان الاحاديث ولكن امر سميره يشغل زهن تيا 


ء&&&&&&&&&&&&&٪٪&


دلف كلا من حمزه وعلي الي جاسم فابتسم جاسم قائلا


= انتو مبتجمعوش غير في المصايب او المصلحه ارغو


علي = لا ياعم ربنا مايجيب مصايب مصلحه طبعاا 


حمزه =، بقولك اي ياجاسم ماتحدد تيا  علي ومريم بقا ربنا يخليك 


جاسم باستغراب = طيب هو العريس انت لي همك الموضوع اكتر منو 


حمزه = اصل هو قالي لو انت وافقت هيعمل فرحي انا وروجيدا معه ولو انت موافقتش هيرفضني خالص 


حاول جاسم كبت ضحكاته وهو ينظر الي علي وهو يحرك راسه بطريقه مضحكه 


جاسم = اه قولتلي واستاذ علي بقا عايز يجوز امتي عشان يقبل بيك 


= يعني اخر الاسبوع بكتير ياحبيب قلبي وتبقا بتنقز حيات قلبين 


جاسم = لا ياشيخ اسمعني بقا رافه بحالت حمزه بس مش بيك الفرح هيبقا علي اخر للشهر 


علي وحمزه ف ان واحد = نعم ياروح امك 


نظر جاسم الي كليهما وكلمه تانيه هيبقا اخر السنه وجربوني بقا  ولو مخرجتوش من وشي حالا هيبقا مفيش جواز 


ركض الاثنان بسرعه خارج المكتب بينما انفجر جاسم ضجكا عليهم وهو يفكر انه حان الان الوقت لينهي كل شئ 


ء&&&&&&&&&&&&&&&&&&


وصل الي صالح من احدي رجاله خبر مقتل عثمان فانصدم 


سامر بسخريه = طبعا مش محتاج اقولك مين الاقتلو زي مانا مش محتاج اقولك ان الدور الجاي علينا 


صالح بخوف = قصدك جاسم 


= لا لا جاسم مين بس جاس لو كان عايز هيبدء بينا احنا قصدي طارق 


= طارق ولي عمل كدا وكمان دور هيجي علينا لي  احنا  عطنلو فلوسو ع جزمه 


= مساله كرامه بقا والازي طارق مبيسبش حقو لحد 


= خلاص يبقا نتقلو قبل مايقتلنا 


هاب سامر بغضب = يووه هو انت القتل ده بقا غلي لسانك خلاص 


ف تلك الاثناء قاطعهم دخول احدي رجالهم ليخبره تلد الرساله نظر سامر بالرساله باستغراب 


صالح = في اي الاجوا الرساله مالك 


= ده جاسم عزمنا بكره علي العشا عشان نتكلم ف وضع الشركه 


= طب كويس اومل مالك كدا اكيد مش عايز شركتو تخسر 


سامر باستغرب = مستحيل اصدق حاجه زي دي 


صالح برعب = قصدك اي عزمنا يسمنا 


سامر بسخريه علي خوف ابيه = لا متخافش اوي كدا مش هيقتلنا بسهوله كدا يعني. 


=، يبقا منروحش وخلاص ونبعلو نصببنا ف الشركه باكبر سعر ونخلص من الموضوع ده 


= اعمل التعملو يا بابا قلتلك قبل كدا ان مبقاش يهمني عن ازنك 


ء&&&&&&٪&٪٪&&&&&&&&


وصل جاسم الي المنزل فوجد نشوي ومصطفي بالمنزل


= اهلا اهلا مصطفي باشا ونشوي هانم عندنا 


نشوي بضحك وهي تصافحه = الف مبرووك يا بابا المستقبلي 


= الله يبارك فيكي ياحبيتي تسلمي عايزو شبه مصطفي بقا 


تيا  = اها لسه نشوي بتقول انك هتنسا مصطفي خالص بعد مايجو الولاد 


جاسم وهو يقبل خد مصطفي = حقا انت تتنسي بالزمه ده 


نشوي بضحك = هههه هنشوف المهم البنت محجوزن لمصطفي سامع من دلوقت اهو 


جاسم موجها حديثه ل والدته = ماما بكره عندي ناس جينلي ع عشا مجموعه رجاله يعني وبقول بم ان بابا مش هنا اي رايكو تروحو بكره تقضو اليوم مع نشوي انتي وتيا  وتشوفو بيتها بعد ماخلص 


نشوي مؤيده = طب فكره حلوه جدا وجاسم معه كق ياطنط بكره خلاص انتو عندي 


تيا  بشك = ونمشي لي يعني مش فاهمه مانفضل 


= مش لسبب ياتيا  كل الحكايه ان لم بيجي رجاله كتير مبحبش وجود ستات ف البيت بس وسميره هتفضل هنا تحضر الاكل 


تيا  بعناد = بس انا مش رحه ياجاسم 


= تيا  متعانديش تمم بكره هتروحي وده مش طلب ده امر وتاركهم وصعد للاعلي بينما كانت تيا  مصدومه من طريقه حديثه وصعدت خلفه ودخلت بغضب 


جاسم بضيق = تيا  والنبي مش عايز قلق ع فاضي بقولك صحابي وناس تابع الشركه في اي مالك 


= مش مصدقك ياجاسم 


= لا صدقيني وبكره بجد مش هتبقا ف البيت دلوقتي نامي يلا 


وتاركه وذهب للسرير لينام بينما ظلت هي تشعر بالقلق ولخوف 


بقلم /Omnia Ayman 📝

تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة  الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا






تعليقات

التنقل السريع