القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسيره الوحش الفصل السابع وعشرون 27بقلم سجده محمد  حصريه 

 

رواية اسيره الوحش الفصل السابع وعشرون 27بقلم سجده محمد  حصريه 




رواية اسيره الوحش الفصل السابع وعشرون 27بقلم سجده محمد  حصريه 



#اسيرة _الوحش

الجد بصدمه: انتي بتقولي ايه يا سجده 

سجده بدموع: لو بتحبني ياجدو وافق انا قلبي وجعني معدتش مستحمله تعبت... اوي ياجدو وكفايه اهانه لحد كده 

الجد: بس الي بتقوليه دا مينفعش يا سجده

سجده: ايه الي هيقل.. نفعه ياجدو

الجد:  مش كفايه امك بعدت عني ليه عايزه تبعدي عني انتي كمان 

سجده: صدقني ياجدو اني ابعد ارحم من اني اموت انا هنا بتخنق ياجدو.. مش قادرة استحمل معاملة فهد ومصدق عني كده في الاول.. قلت خوفه علي اخته بعدين حاولت اقنعه.. مش مقتنع هعمل ايه اكتر من كده انا خلاص فاض بيا 

الجد: يا بنتي.. انا اتعودت عليكي خلاص.. مش هقدر اعيش وانتي بعيده عني

سجده: ياجدو بالله عليك لو.. ماما غاليه عندك وافق وخليني اسافر كلها سنتين في الجامعه هكمل هناك وطبعا في فرع للشركه... هناك هكبرهولك والله بحق انك هتسفرني بفلوسك 

الجد بيشوف انها فعلا تعبت فبيقول: انتي بتقولي ايه ياحبيبتي انتي تاخدي نور عيني انتي ناسيه... انك حفيدتي وامك ليها ورث عندي زيها زي اي حد في اخواتها.. وانا اهم حاجه عندي راحتك هسفرك وان شاء الله هكتب الشركه باسمك ودا هيكون من ورث امك الله يرحمها 

سجده: انا مش عايزه تكتبها باسمي ياجدو 

الجد بحنيه: دا شرطي علشان تسافري الشركه تتكتب باسمك تمام 

سجده علشان تخليه يوافق: تمام يا جدو 

الجد: طب والطلاق.. اتمني تفكري 

سجده:  فكرت يجدو.. ومحلوله انا هعملك توكيل وفي اي وقت الورق جهز وقع عليه 

الجد: مع اني مش موافق علي حكايه الطلاق ابدا بس هعملك ايه انتي وجوزك دماغكم انشف من بعض 

سجده: ياه جوزي دا انا نسيت الكلمه دي 

الجد بيحس بنبرة الحزن الي في صوتها  : متزعليش يا حبيبتي يمكن ربنا يهديه ويرجع عن الي ف دماغه 

كل ده فهد سامع الحوار وهو مصدوم وبيعنل نفسه لا يبالي 

________

فهد بيكون قاعد هو والجد في الصالون والعيله 

الجد: فهد 

فهد: نعم يا جدي 

الجد: سجده هتسافر فرنسا 

فهد: طب اعمل ايه 

الجد: يعني مفيش اعتراض او اي حاجه 

فهد ببرود مزيف: الي يسافر يسافر.. والي يقعد يقعد وانا مالي كل انسان حر في حياته 

سجده بتكون واقفه.. دمعه بتنزل من عينها علي كلامه القاسي علي قلبها..الي مش متعود منه علي كده  

الجد: ماشي يافهد بس صدقني.. بكره هتندم علي كلامك 

وحمديه بتكون قاعده فرحانه جدا ان خطتها نجحت وقدرت تفرق بينهم لدرجه ان سجده هتطلع من البيت 

______________

بعد مرور اسبوع سجده بتكون جهزت اوراقها.. ومعاد الطيارة الساعه اتنين دخلت.... اوضتها هيا وفهد وكانت بتلم هدومها وبتتذكر.. كل لحظه حلوه بينها هيا وهو وحبه واهتمامه بيها وبتبتسم.. ابتسامه حزينه وبتلاقي صور ليها هيا وهو بتبص عليها وبعدين بتحطها... في الشنطه وبتنزل 

بتودع الجد وسليم والعيله.. كلهم وهو بيكون واقف وعيونهم متعلقه في بعض كانه بيقولهابقلبه : خليكي متمشيش متبعديش عني.. مينكرش ان حبها لسه في قلبه وانها حبه الاول والاخير بس عقله سيطر عليه 

وهيا بتلف وشها وبتكون منتظراه ينادي عليها وياخدها في حضنه ويقولها: انا مقدر اعيش من غيرك بس للاسف مبيحصلش وبيهذل كل توقعاتها... بتطلع للجنينه وبتفتكر ضحكاتهم مع بعض تحت المطر ولعبهم وكل لحظه جميله عاشتها معاه وبعدين سليم ابو فهد.... بيوصلها المطار... وبتركب الطيارة وبتسافر 

______________ 

بعد مرور ثلاث سنوات: 

في القاهرة بيكون قاعده علي مكتبه.. في غرفه عباره عن اسود في اسود ستائر وحوائط وكذلك سرير النوم والمكتب ذات لحيه كثيفه... وشعر كثيف وملامح باهته 

بيكون فهد ماسك التليفون... وفاتح علي صورة سجده وهيا قاعده بتاكل المانجا (الي فاكر الصورة دي يحط الايموحي دا 🤔

وبيتذكر كل تفصيله فيها... وقلبه واجعه كل ميتذكر قد ايه هو ظلمها وقسي عليها... ومصدقهاش وعامله بغلظه وقسوة ودموعها... الي كانت بتنزل بغذارة قدامه وبرضو... هو واقف زي الجبل حبستها لنفسها في الاوضه مبتاكلش جرب نفس احساسها وعاقب نفسه علي الي عمله فيها نفسه... دلوقت ترجعله وياخدها في حضنه جامد... بيتذكر نظراتها الي قطعت في قلبه وهيا ماشيه لانو كان فاهم هيا بتقول ايه 

فهد بصراخ هز اركان الفيلا: اااااااااااااااه.... تعبت ارجعيلي يا نور عيني.. وهعوضك عن اي دمعه نزلت من عيونك دمعه انتي حبي الاول والاخير طفلتي الي انا اقرب واحد ليكي... خزلتك بس صدقيني...قلبي وجعني...ومش هسامح نفسي علي الي عملته... ياسجده هفضل احارب طول عمري علشان ترجعيلي وبعدها اعملي... فيا الي انتي عيزاه بتكون اوضته مليانه بصورها وخلفية تليفونه صورتها كل حياته متوقفه... عليها هيا 

____________________

عند بطلتنا في فرنسا بتدخل الشركه بهيبتها المعتاده وثقتها في نفسها... وهيا شايفه نظرات الحب والفخر... والاحترام في 

عيون كل الموظفين الي في الشركه.. وبتدخل علي مكتبها بتلاقي ندي المساعده.. بتاعتها داخله 

ندي: اهلا يا باشا 

سجده بضحك: انتي مفكراتي.. راجل يابت 

ندي: اصل بصراحه انا بشوفك.. بتتعاملي مع الموظفين بكل تواضع واحترام وهما برضو بيخافوا منك 

سجده: هههههه هو انا عو ولا ايه.. وبعدين ماسمهاش بيخافوا اسمها بيحترموني

ندي بضحك: الله اعلم..انتي عو ولا بوبع  

سجده بتضحك وبتكمل كلامها : المهم شركة ****وافقو علي العرض ولا ايه 

ندي: طبعا وافقوا دا انتي يا مفترية بعد ما الناس كانوا عايزين 55٪ لينا والباقي ليهم موفقتيش وهما طبعا لقوها فرصه لا تعوض ووافق ب60٪ لينا و40٪ ليهم 

سجده: بثقه هما يطولو... يشتغلو معايا 

ندي: لا طبعا انتي ما شاء الله عليكي من اول موصلتي فرنسا كنتي لسه طالبه.. وعندك عشرين سنه جاهدتي في دراستك وطحنتي نفسك في الشغل وبسم الله ما شاء الله في خلال 3 سنين بس قدرتي تكبري.. الشركه وتفتحي اكتر من 3 فروع ليها في فرنسا بس انا بجد فخورة بيكي يا سجده 

سجده: يا بنتي انتي فخورة.. بيا اكتر من نفسي 

ندي بحب: سجده واحده زيك كانت جايه مدمره نفسيا وطبعا الي حصل معاكي... مش شويه وجيتي علي نفسك وتعبتي ف لازم.. افتخر بيكي 

سجده: مش مفرحني غير اني حققت حلمي وبقيت من اكبر سيدات الاعمال وبتفتكر كلامها هيا وفهد لما كانت بتقوله نفسي ابقي سيدة اعمال وهو بيقولها هتبقي اشطر سيدة اعمال.. بتبتسم من قلبها 

ندي: لسه بتحبيه يا سجده 

سجده بتوتر: مين 

ندي: هيكون مين يا سجده.. فهد 

سجده بتوتر ولغبطه: ان. انا مبحبش حد 

ندي: متكدبيش علي نفسك يا سجده 

سجده بصدق: ندي فهد كان حبي الاول والاخير نو اول حب ليا وحبيتو من كل قلبي ف مش بسهوله هقدر انساه بس الي اعرفه اني عمري مهحب حد غيره ابدا يا ندي 

ندي صديقه سجده من اول موصبت سجده فرنسا كانت ندي شغاله في الشركه واتصحبوا علي بعض وبقت ندي مساعدة سجده.. في كل حاجه وطبعا سجده حكت ليها علي فهد 

__________

بيوصل فهد الصعيد وبيدخل القصر وجده وابوه بيشوفوه بيفرحوا جدا لانهم مشفهوش من زمان 

ومره وحده بيقع فهد علي رجل جده بضعف 

الجد بقلق وخوف: مالك.... يا ولدي فيك ايه 

يا تري فهد ماله او حصله ايه؟؟؟ 

وهل ممكن سجده ترجع تاني 

وهل عرف الحقيقه ولا لا

تكملة الرواية من هناااااااا

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا








تعليقات

التنقل السريع