رواية علمتنى عشقا الفصل السابع عشر والثامن عشر بقلم هاجر قطب
رواية علمتنى عشقا الفصل السابع عشر والثامن عشر بقلم هاجر قطب
الحلقة 17/18
يا معذبي ارفق بقلب قد ذاق الظلم والألم بسببك
.......................
في فيلا القصاص. ....
قفز كمن لدغة ثعبان .
فهد. انتي بنت
كانت ﻻتتكلم كيف تجيب وقد انتزع حقها حتي في الكلام اتتطلب مني الكلام الان الم احاول الكلام قبلا ولقد اعطتيتني الوجع
فهد.ازاي انا شفتك في حضنة والرسالة بتقول انك كل يوم مع حد من وراريا وكدليل اديتني العنوان
وهي ﻻتشعر حتي بوجودة
اكتفت باءن ضمت ساقها لقلبها لتشعر نفسها بالامان ..الامان نعم هو نفسة الامان التي كانت تتطلبة منة قبل ان ..قبل ان يسرق حقي في الدافع عن نفسي
فهد اقترب منها يحاول ان يضمها
لتقوم فزعة من جنبة وترتدي روبها وتجري لحمام واغلقت الباب
ليجلس فهد علي السرير
فهد لنفسة. انا ازاي عملت كدة ازاي الغضب والشك عاميني اواي اقصد كدة علي نادين ...نادين طفلتي صغيرتي ازاي ازاي معقول اكون انا اللي دابحتها انا انا انااااااا اذاي طفلتي انا اللي اذيتها انا ووضع يدة علي رائسة
وهي من الداخل....
جلست علي الارض تبكي بقوة وتتضرب علي قلبها نعم تضربة انة هو من جلب لها الألم هو هو قلبها
نادين لنفسها.لية حبيتة يا قلبي لية لية حبيت واحد واحش مش بيفكر غير في نفسة لية حبيت واحد واجعك لية حبيت واحد اناني لية واحد كسرك ياقلبي اه كسرك جرحك جرحك قوى اووى
....................................
في منزل سها
سها.اية
عمر.تجوزيني يا سها
سها.ازاي تطلب كدة دلوقتي
عمر.عشان انا عايزك تبقي معايا في كل حالات مرضك وانا اللي اشايلك
سها.تشيل مرضي لية تجيب لنفسك تعب
عمر.انتي بتقولي اية انا بحبك يا سها انا بحبك عشان الكلمه دى واجب عليا اشايلك في حزنك قبل فرحك في مرضك قبل اما تكوني سليمة فهمة دا حبي
بكت كثيرا وارتمت في احضانة
سها.هتعبك
عمر.هكون الدواء
سها.هتعصب عليك
عمر.هستحملك
سها.هيبقي....هيبقي....شكلي وحش شعري هيقع وحواجبي ورموشي وهخس وهبقي وحشة مش هعرف أدي واجباتي
عمر.هحبك اكتر ومش هسيبك ابدا انا عايزك انتي حتي لو اية هفضل جانبك ﻻخر يوم في عمري
سها بكت بقوة وضمتة بقوة وابتعدت قليلا ونظرت لعيونة وبقوة قبلتة في شفتية ثم ابتعدت خجلة.بحبك
عمر ابتسم وضمها .وانا بعشقك تجوزيني بقي
سها.اه موافقة وتحتضنة
عمر.طب يلاا نبلغهم برا
سها.يلاا
......................................
في منزل نور .....
دخل لمنزلة لاقي المنزل هادي جداا
نور.بابا يا بابا
والدة.ايوة يا نور...انت رجعت
نور.ايوة ابابا لسة راجع
والدة .طب حمدالله ع السلامه
نور.اللة يسلمك ابابا اومال البيت هادي كدة لية
والدة.اصل نجاه وعمتك مش هنا
نور .ماشوا الحمدلله
والدة.اتلم يا ولد عيب في عريس جاي لنجاه بكرة فنزلت هي وعمتك يجيبوا هدوم جديدة
نور.طيب
والدة.عقابلك يابني يارب
نور.انشالله عن قريب
والدة.بتفكر في حد
نور.اية يا حاج مش قولتلك ندي
والدة. ..اه مين دى بقي
نور.دى تبقي اخت خطيبة صاحبي وانا بحبها ابابا
والدة.خلاص ابقي حدد معاد ونكلم اهلها
نور.ربنا يخليك ليا احج
والدة.ويخليك ليا احبيبي
يلا خوش نام
نور.تصبح ع خير
والدة. وانت من اهلة
................................
في شقة المعادي
قامت فتاة عارية من جانب شاب
الفتاه.بس انت طلعت نمس مكنتش اعرف انك تنفذ بسرعة كدة ﻻ ونجحت كمان
خالد.اومال اية انتي فكراني بهزر دا انا كنت هموت واذية بأي طريقة والبركة فيكي انتي ساعدتيني كتير اوى يا شهد
فلاش بااااااك
خرجت من فيلا القصاص وهي تشعر بالغضب لتنصدم ب
شهد.مش تفتح هي العملية ناقصك
خالد كان يراقب ما حدث م بعيد .انا ممكن اساعدك لو تحيبي
شهد.تساعدني انت
خالد.متستقليش بيا انا كمان عايز انتقم منة
شهد .ازاي
خالد.نتفق
بااااااااااااك
خالد.بس بردوا البركة فيكي احبيبي انتي اللي نفذتي
شهد.هههههه وانت اللي خططت
ليضمها خالد لحضنة
وهكذا ترتمي الحية في احضان الثعبان
......................................
في فيلا القصاص
خرجت نادين من الحمام لتجد فهد جالس علي الكنبة يدخن بغضب
اول ما شافها فهد جري عليها
فهد.نادين اسمعي
نادين.بغضب .وانت كنت ادتني فرصة اتكلم وانت تسمعني رد عليا ادتني ﻻ انت موتني انت كنت القاضي وحكمت بدون شهادة عليا بالاعدام ونفذت الحكم كنت القاضي والجلاد لية لية انا عملتلك اية وبكت بقوة
من وانا صغيرة من اول لحظة شوفتك فيها وانا حبيتك عشقتك كنت هموت وتحس بيا تحبيني تكلميني كلمة حلوة حبيتك اوى لكن انت رديت الحب دا ب اية انك دبحتيني بسكينة تلمة لية لية وضربتة علي صدرة لية كسرتيني لية ليةةةةةةةةة انا عملت اية دا تمن حبي
فهد.نادين.انا
نادين مسحت دموعها.فهد طلقني
فهد.اية
نادين.طلقني وخرجت من الغرفة كالاعصار
.....................................
في فرنسا الجميلة
القصاص. مالك يا نيفين
نيفين. معرفش قلبي مقبوض
القصاص. مالك
نيفين.قلقانة علي نادين وفهد
القصاص. بتقولي كدة لية
نيفين معرفش بس قلبي مقبوض
القصاص. متقلقيش خير انشالله
نيفين.طب كلمتهم
القصاص. حاولت بس الشبكة واحشة
نيفين.طب حاول تاني
القصاص. حاضر بس اهادي
نيفين. حاضر لطفك يارب
............ ............
دخلت نجاه لغرفتة ووضعت ملابسها في الدولاب بسعادة ليرن هاتفها
نجاه.الووو
محمد.ايوة حبيبتي رواحتي
نجاه.اه لسة داخلة
محمد.طب جابتي حاجتك يعني
نجاه.اه اما جابت حتة فستان جنان هيعجبك
محمد.اي حاجة منك حلوة بحبك اوووى بعد كم ساعة بس هتبقي خطبيتي
نجاه. وانا كمان بحبك اووى
محمد.ايوة بقي اخيرا نطقتي
نجاه.ههههه طب يلا نام بقي تصبح ع خير
محمد.وانتي من اهل الخير يا روحي
........................................
في الغرفة جلس الفهد أسير اسوار غرفتة ﻻ يعرف كيف يحل ما فعلة في لحظة غضب
ايكذب ويقول ﻻ يحبها ﻻ والله هو يعشقها ويحبها ولن يتركها ترحل ابداا هو يحبها جدا فهي من ترعرت امام عيونة وعشقها منذ طفولتها لن يتركها وسينتقم من كان السبب بهذا الخلاف وهذه اللعبة القذرة
....................
في غرفتها جلست تبكي ولكنها لن تكون ضعيفة لة سترحل عنة ولن تعود لة مهماكان لطالما كانت الضعيفة لطالما كانت التي ليس لها القرار ولكن الان ستبعد عنة الي الابد....
...................
لكل واحد من ابطال حكايتنا رسم خطتتة لمستقبل وكل واحد عرف هو هيعمل اية ولكن هل سيتحقق ام لقدر لعبة اخري تبعوني لتعرفوا الحلقات
اوباااااا نكمل
الحلقة 18
العشق ....العشق هو هذا الهواء الطيب الذي يريح قلوبنا ويرسل لنا نسمات الشوق والحب ....اذ شعرت بهذه الاعراض فأنت عاشق عزيزى القارئ ان العشق ليس عيب وﻻ حرام ولكن استخدام بني ادم لة هو الخطأ والحرام .....................
يحل الصباح علي ابطالنا لنري ما الامنيات التي سيحقيقها القدر وما لم يتحقق
...........................................................................
في فيلا القصاص. ..
استيقظ من نومة متأخر خرج من غرفتة يبحث عنها ليحاول حل المشكلة
يبحث ويبحث ولكن لما يجدها كان القلق انتابة ليجدها داخلة من باب الفيلا
فهد .انتي ناااادين
كانت قد قصت شعرها فاصبح قصير لا يتجاوز كتفها وارتدت فستان طويل لونة ازرق وحذاء كعبة عالي ومكياج هادي
كان يعتقد انة سيجدها تبكي لكنة فؤجي بهذا المنظر لمراءة مكتملة الانوثة فهي لم تعد طفلة في يوم وليلة اضحت امراءة
لينظر لها باعجاب شديد
فهد.نادين
نادين تجاهلت الاعجاب الشديد الاظهار لها ببرود ردت.فكرت
فهد.في اية
نادين بنفس البرود.الطلاق
فهد.دا مش هيحصل غير علي جثتي انتي مراتي وهتفضلي مراتي
نادين.بس انا عايزة اطلق معتش عايزاك
فهد.بس انا بقي عايزاك
نادين.لية عشان تبهدلني عشان تظلمني انا معتش عايزاك سابني اشوف حياتي يمكن القي انسان يحبيني
ليمسكها من يدها بقوة الية لتنصدم بصدرة القوي
فهد.اياكي شوفي اياكي تقولي الكلام دا تاني انتي مراتي انا وهتفضلي مكتوبة علي اسمي لاخر يوم في عمري
لتبعد عنة
نادين.فهد كفاية انا تعبت وتركتة ورحلت لغرفتها
ليضرب بيدة الهواء
فهد لنفسة.اعملي ما بدلك يانمرة ولكن انا فهدك ومش هسيبك ونظر مكان ماكانت وافقة وخصوصا دلوقت
.................................
في منزل نور
استيقظ نور علي صوت خبط في البيت ليخرج من غرفته ليجد منظر جعلة يصرخ من بشعة المنظر
وجد فتاة تضع ماسك اسود علي وجهها ولفة شعرها
نور.انت وﻻ انتي مين
الفتاه.انا نجاه مالك يانور
نور.نجاه وعاملة كدة لية في نفسك
نجاه.الله عاملة ماسك شكوﻻتة ولفة شعري
نور.طب لية
نجاه.انت زهايمر مش محمد واهلة جاين
نور.اه صح طب بطلي خبط تك خبطة في نفوخك
نجاه.الله مش بنضف
نور.نضفي من غير صوت تك نصيبه
نجاه.الله انور
نور.غوري ابت
..... ..............
في منزل سها
رن جرس الباب
فتح والد سها
والد سها.عمر ازايك يابني اتفضل
عمر.الحمدلله وحضرتك عامل اية
والد سها.الحمدلله
عمر.سها جاهزة عشان الجلسة
والدها.ثواني هشوفها
عمر.اتفضل
بعد قليل تخرج لة اميرتة
ترتدي فستان ابيض رقيق تحت الركبة مباشرة
عمر. اية القمر دا جاهزة
سها.قلقانة اوى
عمر.متقلقيش انا جنبك ويمسك يدها
لتبتسم سها برقة
عمر.بعد اذنك يا عمي
والد سها. اتفضل يابني
ليأخذها لجلسة العلاج
..............................
في فيلا القصاص
نادين انا هوريك يافهد مبقاش نادين اما ورايتك
ترن نادين علي ندي
نادين.اية يا جزمة معتيش بتكلميني
ندى.معلش انشغلت بمرض سها
نادين. لية سها مالها
ندي. قصت عليها مرض سها وموقف عمر
نادين.ربنا يشفها وبجد عمر طلع كويس
ندى.الحمدلله وانت عاملة اية
تنهدت بحزن.الحمدلله
ندى.مالك يا نادين
نادين. مفيش بس مخنوقة وكنت عايزة انزل
ندى.وانا كمان تعالي نروح النادي
نادين.ياريت خلاص نص ساعة تكوني هناك يلا باي
ندى.اوكي باي
...........................
في مركز الاورام
كنت تأخذ جرعات الكيماوي و تتألم وكان عمر لا يفارقها بجوارها
عمر.فاكرة اول مرة شوفتك فيها
سها.اه كنت لسة في ابتدائي
عمر.كنا لسة معزلين جديد لاقيت بنوتة زى القمر لابسة لبس المدرسة وعاملة شعرها ديل حصان وكانت زى القمر
سها.كنت عجباك من ساعتها
عمر.طبعا حبيتك جدا
سها.اومال خبطت فيا وزعقتلي لية
عمر.ههههههه انتي لسة فاكرة قلبك اسود اوى
سها.ﻻ بجد
عمر.كنت زى القمر وانا كنت عايز اكلمك كنت هعمل اية ساعتها
سها.كل دا عشان تكلميني دا انا اعدت اعيط طول اليوم
عمر.طب مش انا صالحتك ساعتهاوجبيتلك شكوﻻتة
سها.اه ومن ساعتها وانت بقيت اكتر حاجة بتمنها
عمر.وانا من اول لحظة شوفتك اقسمت انك هتكوني حبيبتي وزوجتي وكل حاجه ليا عشان عشقتك ومن وانتي صغيرة
...................................
في فيلا القصاص
وجدها تنزل علي السلالم ترتدي بنطلون اسود يصل لركبة وبدي ابيض وجاكت بنصف كوم اسود
فهد.رايحة فين
نادين. عم حسن
لياتي السائق سريعا
عم حسن.نعم يا هانم
نادين.حضر العريبة السبورت عشان رايحة النادي
عم حسن.حاضر ورحل لتجيهز السيارة
ارتدت نظارتها وخرجت تاركة فهد يغلي في مكانة
فهد لنفسة.انا تعمليني كدة انا تجتنبيني ماشي هوريكي
ليرن بهاتفة علي
فهد.ايوة انور
نور.اية يا فهد
فهد.تيجي نروح النادي
نور.نادي اية تعالي نروح نتغدي احسن قالبين البيت هنا
فهد.ﻻ اصل نادين راحت النادي
نور.لوحدها
فهد . معرفش ممكن ندي تروح معها
نور.انا سابقتك علي هناك يلا باي
فهد.هههه باي
..................................
امام باب النادي
ندي.معقولة دا انا معرفتكيش اية النيولوك الجامد دا
نادين.عجبك
ندى.قمر يا حبيتي
نادين.طب يلاا ندخل النادي
ندي. يلا
.....................
في شركة السيوفي
السيوفي. اللي انا عوزة متنفذش لية
مني.معلش اصل حصلت شويه تغير ومشاكل
السيوفي.مليش دعوة بكلام دا اللي قولت علية يتنفذ
مني .حاضر
السيوفي.في معلومات جديدة وصلت
مني. اخر حاجة الاجتماع
السيوفي.طيب لوفي حاجة ياريت تعرفوني قبلها
مني.حاضر
............................
في النادي
كانت تجلس نادين مع ندي في الكافتريا يتحدثوا لتسمع همسات لفتيات في النادي واشارت
لتلتفت لتجد فهد يرتدي بنطال اسود رياضي وتيشرت اسود يبرز عضلات جسدة وصدرةويمسك بيدة السترة الرياضية
وبجانبة نور يرتدي بنطال ابيض وسترة بيضاء
نور.ازايك يا نادين
نادين.الحمدلله
نور.عاملة اية ياندي
ندي بخجل.الحمدلله
نور.طب انا عايزك علي انفراد
ندى.طيب ورحلت معة
فهد.انا عايز اتكلم معاكي
نادين قامت من مكانها.وانا مش عايزة
ورحلت وتركتة ليقافة شاب
نادين.هاي عامل اية
الشاب.تمام وانتي ياقمر
نادين.الحمدلله
الشاب .اية الحلاوة دي اية النيولوك الجنان دا
نادين.عجبك
الشاب .قمر
لياتي فهد ويضرب الشاب ويأخذها بالقوة ليرحل
.............................
ﻻ اعرف ماذا اقول ولكن احتاج ﻻجابة لسؤال حيرني
هل يمكن ان يصل بنا العشق لجنون سانتظر كومنت الحلقة واجابة علي سؤالي
اوباااااااا
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق