القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية علمتنى عشقا الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون بقلم هاجر قطب

 

رواية علمتنى عشقا الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون بقلم هاجر قطب 





رواية علمتنى عشقا الفصل الثالث وعشرون والرابع وعشرون بقلم هاجر قطب 



الحلقة 23/24

انة هو العشق بقواعدة من يجعلنا نتالم حين يخدعنا احد 

هل تعلم لما...

لأن نحن من صان عهود المحبة وهم من خانوا

..............................

في منزل نادين

كانت ﻻ تستطيع النوم ...يتألم قلبها بصمت ...

يرن هاتفها ......

نادين.الووو.الووووو .مين معايا...الوووو

ما من مجيب .لتغلق الهاتف 

نادين. هو انا كنت ناقصة ..

لتدخل والدتها. 

نيفين. عاملة اية يا حبيتي دلوقتي

نادين. الحمدلله

نيفين. طب بطلي عياط محدش يقدر يعملك حاجة

نادين جرت لوالدتها وارتمت بااحضانها تبكي.ماما انا اسفة دمرتلك حياتك 

نيفين.هشش بس يا حبيتي متقوليش كدة كل حاجة هتبقي كويسة

نادين. يارب يا ماما انا بجد تعبت

نيفين. انشاءالله كل حاجة هتبقي كويسة يلاا نامي وارتاحي

نادين. حاضر بس نامي جنبي يا ماما انا مخنوقة وتعبانة اوي

نيفين. حاضر يا حبيتي

.......................

في فيلاالسيوفي

دخلت مني السكرتيرة علية

مني.عملت زى ما حضرتك طلبت ولسة جايلي المعلومات علي  التيلفون .

السيوفي. خير طمنني زى ما شهد قالت

مني.ايوة بضبط هو خلاص بقي معنا وهيساعدنا في العملية الجديده

السيوفي. واتاكدي الرجل اللي بيراقب قالك اية

مني.ساب مراتة وهي سابت البيت هي وامها ومعتش بيروح الشغل ومع شهد علي طول 

السيوفي. تمام اوى يبقي تتفقي مع شهد انها تجيبة بكرة عشان نتكلم معه ع العملية

مني .تمام يا باشا

....................................

امام منزل سها 

اوصل نور ندي لمنزل بعد ان امضيا معا اجمل الاوقات 

نور.هتوحشيني ابقي كلمني لما توصلي 

ندي.تمام حاضر وانت سوق براحة

نور.حاضر.

عندما فتحت باب السيارة جاذبها الية واحتضنها وقبل جبهتها 

نور.بحبك اوى

ندي.وانا كمان بحبك اوي 

نور اطلعي بسرعة ل احسن اخطفك 

ندي.ابتسمت برقة مع السﻻمة

نور .مع السﻻمة

لتنزل من السيارة وتصعد لبيت امام نظرة

ليرن هاتف نور

نور.الوو

فهد. ايوة عامل اية يا عريس

نور.الحمدلله وانت اخبارك اية

فهد.والله يا نور وقص علية كل شي عن نادين وشهد

................................

في منزل سها

ندي دخلت المنزل سعيده جدااا

لتجد سها تجلس امام المرايا

سها.حمدالله ع السﻻمة

ندي.الله يسلمك يا حبيتي اية مالك اعدة كدة لية

سها.بشوف الكيماوي غير شكلي

ندي.ﻻ انتي زى ماانتي قمر والله يا حبيتي 

سها.بردوا عمر بيقولي انتي احلويتي وبقيتي قمر

ندي.عندة حق قمر اومال هو روح امتي

سها.من نص ساعة انتي يابت عمالة تتوهيني عشان متحكليش عملتوا اية.

ندي.ﻻ ياستي ودي بردو تيجي هحكيالك كل حاجة 

سها.ارغي يلااا

ندي.بصي ياستي وقامت بقص اجمل ما عاشتة مع نور من حب وغرام وعن روعة المكان الذي ذهبوا الية 


وفور الانتهاء من الحديث كانت سها سعيده لندي

سها.ربنا يسعدك يا حبيبتي يارب المهم انك مبسوطة

ندي.جدااا الحمدلله بقولك خودي الدوا وانا هغير واكلم نور واجي نكمل رغي


............................

في فيلا القصاص

كان ﻻيستطيع النوم عقلة يفكر في كل شي احيانا يشعر انة ظلم عقلة واحيانا يشعر انة ظلم قلبة

كم انة ظلم ابية وحرمة من زوجتة نيفين

كم يعلم انة ظلمها وهي امراءة حق طيبة من اول يوم لها في المنزل 

لم يشعر انها زوجة ابية بل هي والدتة 

كانت تعملة بالحسنة والخير

فهد.انا دماغي وجعتني احسن حاجة اني انام عشان اعرف هعمل اية في مشوار بكرة

..................................

في نهاية هذة الليلة هناك من نام سعيد القلب والعقل وهناك من نام تعيس القلب والعقل

.......... .......................

في الصباح استيقظت بطلتنا الجميله الهادئة الحزينة علي صوت هاتفها

نادين. الووو

ندي.ياكلبة وﻻ تكلمني وﻻ حاجة

نادين. نونة حبيبتي مبروووك 

ندى.بعد اية بقي 

نادين. معلش والله اصل انتي متعرفيش اللي جرالي يا ندى لوعرفتي هتعزوريني 

ندي.خير يا نادين مالك

أخذت نادين تحكي كل ماحدث مع فهد الي ان جاءت لمنزلهم القديم

ندي.ياحبيتي انتي ابهدلتي اوى 

نادين .الحمدلله 

ندي .وهتعملي اية دلوقت

نادين.اكيد مش هشتغل معه تاني هروح اشتغل مع اسامة

ندي.اسامة مين....اوعي يكون الولد الملزق دا اللي كان عايز يرتبط بيكي

نادين.اة هو هشتغل في المحل بتاعة هو ووالدة

ندي.طب يا حبيبتي المهم تاخدي بالك من نفسك وانا هبقي اشوفيك

نادين.تمام يا حبيبتي باي

ندي.باى

خرجت من غرفتها 

نيفين.صباح الفل يا اميرتي 

نادين. صباح الخير يا ماما

نيفين.يلا افطري بسرعه

نادين. حاضر بس انتي لابسة لية نزلة

نيفين. اه هروح اقابل واحدة صاحبتي عايزة تشوفني وهنتكلم علي شغل وكدة

نادين.طب هتتاخري عشان مش عايزة اعد لواحدي

نيفين.حاضر مش هتاخر يلا باي

............. ..............

في منزل نور

كان يتحدث مع ندي علي الهاتف

ندي.زى ماقولتلك وهتشتغل مع زميل لينا في محل لية بس تعرف الولد دا كان بارد وكان هيموت ويرتبط بنادين

نور.بجد وانتي مالك اخدة بالك اذ كان دمة بارد وﻻ خفيف

ندي.الله هو انا كنت بقول علية حلو دا انا بقول انة بارد

نور.مهما يكن متجبيش سيرة رجل علي لسانك فاهمة

ندي.حاضر 

نور.بصي هعمل تليفون وهكلمك تاني ماشي يا حبيبتي

ندي.ماشي يا حبيبي 

اغلق معها ليرن علي فهد.

نور.الوو

فهد.الووو في حد يكلم حد الصباح كدة

نور.صحصح معايا عايزة اقولك ع حاجة

فهد.قول

نور.اخبر فهد بشأن عمل نادين مع زميلها وبشأن حب زميلها لها

فهد.نعم يا اخويا طب اقفل يلااا

ليغلق نور الهاتف

نور.يالهههوي انا شكلي عملت مصيبة 

عند فهد...

فهد.نهارك اسود ورحمة امي لتشوفي 

وقام ليرتدي ثيابة بسرعة

................

في منزل شهد

والدتها. بجد يابت يعني خلاص هيتجوزك

شهد.اومال اية ..دا انا شهد بردو

والدتها. ازاي يابت 

شهد.هو اية اللي ازاي مراتة وماشها عشاني

والدتها. وهيكتب امتي

شهد.قريب انشاءالله

وابتسمت بخبث 

.................     ........

في منزل نادين. .

كانت نادين تشعر بملل الشديد فقامت وحاولت ترتيب المنزل كانت ترتدي هوت شورت وبدي كاب ورابطة شعرها

رن جرس الباب 

نادين.دي اكيد ماما .......وجرت لتفتح باب المنزل ...لتتفاجا ب فهد قالتها نادين لينظر لها ويتامل ملابسها

 دخل واغلق الباب خلفة فهد.نهارك اسود انتي ازاي تفتحي الباب كدة

كانت نادين مصدومة 

فهد.رودي ازاي تفتحي كدة

نادين بغضب.انت مالك وازاي تيجي هنا يلااطلع

فهد.هشش انتي هتشتغلي مع اسامة دا

نادين .انت مالك اطلع برا

فهد.ﻻ ليا انتي لسة مراتي 

نادين هطلقني انا مش عايزاك 

فهد.امسك ذراعها بشي من القوة .انتي مش هتشتغلي عندة ابدا

نادين أخذت تضربة في صدرة .ابعد عني انت هتطلقني انا بكرهك بكرهك


اسكتها بقبلة قوية جدا حاولت المقاومة في البدايه ولكن هيهات هذا القلب ﻻيستمع لعقل ابدااا مهما حاولنا 

بدلتة قبلتة وهو احتضنتها بقوة لصدرة 

ليبتعد قليل وينتقل لرقبتها

نادين. ابع ..ابعد

فهد.هشش انتي مراتي وكانة مغيب العقل وكان من يتحكم هو القلب

وأخذ ينتقل لوجهها وينشر قبلاتة وهي مستسلمة لة 


....الي ان

................

هنعرف المرة الجاية ....


اوباااااااااااااااا نكمل بكرا


الحلقة.24


ابعد عن قلبي يكفي ألم. 

ابعد عن حياتي يكفي وجع.يكفي قهر .يكفي حزن.

قلبك مش ليا.انا عارفة وتقابلت  الأمر ليةترجع  وتجعلني اضع  الامال ابعد عني بيكفي جروح .

..............................

في منزل نادين. ........


كان هائم في عالم الحب ﻻيشعر بشيء سوء بالعشق وان هي بين يدية.

وهي عاشقة تركت كرامتها ونست انة هو من جانى علي قلبها قلبها البرئ.


كان يقبلها كانة يهيم في الصحراء بحث عن الماء ووجدة بها

وهي تبادلة قبلاتة وكانة الحياة بالنسبة لها...ألي ان.............


رن هاتفة يعلن عن اتصال يعلن علي انتهاء الوقت بين العاشقين .

ليبتعد عنها وهي تعيد التقاء انفساها وترتيب دقات قلبها المضطربة

وهو يلقي نظرة علي هاتفة غاضباا ثم يرد.

فهد.الووو ايوة يا شهد

وهي فور سماعها أسمها أخذت عيونها تدمع بقوة.

فهد.انا جاي حالا مسافة السكة باي

وانهى المكالمة ليلقي نظرة خاطفة علي نادين ثم ...

فهد.احم احم نادين مفيش شغل وانسي موضوع الطلاق ورحل دون الاستماع حتي رأيها. 

لتجلس هي أرضا تبكي وبقوة الا ان اصابها التعب واغمي عليها

...........................................................................

اسفل منزل سها

كان عمر ينتظر سها بالاسفل في سيارتة ...

لتركب بجانبة ..

عمر.اية القمر دا

سها.ربنا ما يحرمني منك

كانت رقيقة واذ كان العلاج قد اثر قليل في شكلها وفي جسدها فاصبح هزيل وضعيف

سها.هنروح فين

عمر.اول حاجة نروح تخدي الجلسة وبعدين نروح نشوف الفستان الحمدالله مامتك ومامتي خلو الشقة زى الفل مش ناقصة حاجه ومش ناقص غير الفستان نروح نشوفة بعد الجلسة سها.بجد هنروح نشوفة

عمر.انتي ناسية ان فرحنا خلاص قرب وﻻ اية.

سها.اه يا حبيبى خلاص نخلص الجلسة ونروح

عمر.يلاا بينا وغمز بعينة لها

سها.تضحك برقة .يلااا

...... ......................

في شركة السيوفي. .....

دق باب مكتب السيوفي 

السيوفي ادخل .

دخل لمكتبة شهد ومعها ....


السيوفي قام لمصافحة....

السيوفي. اهلا بيك يا سيادة الرائد.

فهد.اهلا بيك يا سيوفي باشا. 

السيوفي. اتفضل اعود اتفضل. 

فهد.متشكر يا باشا

السيوفي. شهد بالغتني انك مستعد تساعدنا ممكن أعرف لية

فهد.اكيد مش عشان سواد عيونك

السيوفي اطلق ضحكة خبيثة. 

شهد.هو ميقصدش اباشا

السيوفي. ﻻ عادي انا يهمني انة معانا

فهد.مليار 

السيوفي. قام فزعا كما لو انة لدغة عقرب.كام

فهد.مليار

السيوفي. مش شايف انة كتير

فهد.ﻻ انا عارف ان الصفقة اللي هساعدك تدخلها البلد دي هتجيبلك كام

السيوفي. اية

فهد.28 مليار مستخسر مليار ليا اللي هساعدك

السيوفي. احم احم طيب قليلها شويه

فهد.ﻻ اومال انا هساعدك لية 

السيوفي. موافق يا حضرة الرائد ومش عايز غلط واللي هيساعدك في المهمة دي ادخل. ...

ليدخل......

فهد.تصدق كنت متوقعك 

خالد.ههههههه بقينا في مركب واحدة

فهد.ههههههه تصدق دلوقت عرفت مين اللي حرق المعسكر ومين اللي بيسراب المعلومات

خالد.خلاص بقي يافهد ننسي القديم ونركز في الجديد

السيوفي. ودا رأيي يا سيادة الرائد

فهد.موافق المهم المهمة امتي..... الميعادامتي....

السيوفي. بعد يومين من انهاردة الساعة 5 الفجر.

فهد.تمام وانا هضبط الدنيا عشان العملية تتم بهدوء

السيوفي. تمام اوي تخلص المهمة تخود المليار

فهد.اتفقنا

......................

في منزل نادين

دخلت نيفين لتجد نادين مغمي عليها

نيفين جرت علي نادين وحاولت جعلها تفيق

نيفين.نادين. ...نادين ....بنتي حبيتي وطلبت الطيب علي الهاتف 

ليجضر بعدها بوقت قليل....

نيفين.بنتي ....كويسه.صح قول

الطيب. هي عندها انهيار عصبي فاغمي عليها

نيفين.انهيار عصبي بنتي عندها انهيار عصبي

الطيب. متقلقيش انا اديتها حقنة مهدئة وهي هتبقي كويسة انشالله

نيفين. الحمدالله

الطيب. اهم حاجة تبعد عن اي حاجة تعصبها خصوصا عشان الحمل

نيفين. حمل!!!!!!!

الطيب. اه حضرتك متعرفيش ان المدام حامل في الشهر الأول

نيفين.حامل !!

.............................

في الموال

كان عمر مع سها يحاول ايجاد فستان ليناسب جمال اميرتة

عمر.ﻻ طبعا استحالة تلبيسي دا انتي مش هتجوزى سوسن

سها.لية بس دا جميل جداااااا

عمر.ﻻ قصير اووي وعريان دا فستان وﻻ قميص نوم

سها .ماتلم نفسك .طب انا عايزة دا

عمر.وانا قولت ﻻ

سها.وانا قولت اه

اقترب منها وقبلها بطول ذراعها ورقبيتها

عمر.ابقي وريني هتلبسية ازاي وخرج من المحل

نظرت لعلامات التي ظهرت بطول ذراعها ورقبيتها.لتضحك برقة.بحبك يا مجنون

.............................


ذهبت نجاه.لمحمد...في السوبر ماركت. ..


محمد. حبيتي وحشتيني 

نجاه.وانت كمان يا حبيبى

محمد.مال وشك دبلن كدة لية

نجاه.اصل بداءت اعمل رجيم

محمد.لية كدة 

نجاه.كدة احسن

محمد.ﻻ طبعا انا بحبك وانتي مليانة

نجاه.ﻻ لما اخس احسن

محمد.انا حبيتك وانتي مليانة وعايزك كدة

نجاه.بس الناس

محمد.ميهمنيش كلام حد في الدنيا انا بحبك وبس ودا اللب عايزك تعرفية فاهمة

نجاه.نظرت بعيون دامعة.بجد ومش هيفرق معاك رأي صحابك

محمد.ﻻ طبعا ميهمنيش غيرك عايزك تاكلي كدة خلي وشك يرجع ينور

نجاه احتضنتة .حاضر. 

....................

في منزل سها 

كانت ندي تتحدث مع نور.

نور.انتي فين يا مانجة

ندي.ههههه في البيت

نور.بتعملي اية

ندي.مفيش اعدة عادي

نور.طب استئذني بابا وهعدي عليكي ننزل نشوف فستان عشان فرح عمر وسها  ونخرج اية رأيك

ندي.بجد 

نور.بجد يلا بسرعة خودي اذن بابا والبسي

ندي.حاضر ياحبيبي ربنا يخليك ليااا...

نور.ويخليكي يا حبيتي

............................

في منزل نادين

استيقظت نادين. ..

نيفين. حبيتي عاملة اية

نادين. الحمدالله هو اية اللي جري

نيفين.اغمي عليكي وجبت الدكتور 

نادين. اه وبعدين

نيفين. الحمدالله بس من العصبية خودي بالك كمان عشان البيبي

نادين ال اية .....بيبي


انتهينا من حلقة اليوم وانتظرالكومنت في ختامات الرواية

اوباااااااااااا نكمل

 تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة  من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

التنقل السريع