القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية وهم العشق الفصل السادس 6 الأخير بقلم الكاتب مصطفي جابر حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات


رواية وهم العشق الفصل السادس 6 الأخير بقلم الكاتب مصطفي جابر حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 






رواية وهم العشق الفصل السادس 6 الأخير بقلم الكاتب مصطفي جابر حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات 



انتي اللي عملتي فيا كدا ولبستيني قميص النوم ده يا شمس؟؟

شمس بتبص حولين منها:  مش شايفه حد حوليك يبقا اكيد انا. 

ياسر بغضب : أنتي فكراني هسكتلك عالاهانه دي ؟ دأنا هوريكي .

شمس بسخرية : استني مش تبص حواليك كده وتشوف الكاميرات دي ؟ دنا صورتك شوية فديوهات هتعجبك موت تحب تشوفه استنا هوريك. 

فتحت الشاشة و هو واقف مصدوم كان بيرقص زي الستات .. وسطه متحزم بطرحه  وحواليه ناس بتنقطه.. 

ياسر بصدمة : ينهار اسود اي ده يا شمس ؟


شمس ببرود: دي فضيحه بجلاجل ابقي وريني هتحط وشك في وش الناس ازاي يا سوسن. 

ياسر جري عليها بغضب ..وهيا  جريت علي برا بسرعه وهو خرج من الاوضه بس وقف بصدمة لاقى كلاب شرسه.. 

شمس بضحك: تعالي يا سوسن وقفتي ليه ؟ يالله اسيبك تلعب معاهم بقي شويه ولسه التقيل جاي صبرك عليا.. 

ياسر بخوف جري وقفل باب الاوضه عليه وهو مرعوب عاوز يهرب .. 


ياسر بغل من ورا الباب : والله ما هسيبك يا شمس مش هرحمك هخليكي تندمي علي كل اللي عملتيه فيا ده 


شمس مشيت وهو دور علي هدوم يلبسها وعلي حتة يهرب منها .. دخل الحمام لاقى شباك صغير لبس هدومه و نط منه لبرا.. 


عند شمس 

شمس كانت مبتسمة أنها عرفت تاخد حقها وتنتقم وحطت ايديها علي بطنها بحزن:  حقك جه يا نور عيني انا اسفه معرفتش احميك وكنت غبيه اوي. 

 زين مسك ايديها بحنان:  مفيش حد مبيغلطش يا شمس مانا كمان غلطت في حقك زمان 

شمس بحزن:  انت لسه فاكر. 

زين بهدؤء: وعمري ما هنسي ... لولا اني سبتك زمان وسافرت برا مكنش كل دا حصل بس انا اللي كنت غبي وضيعتك من ايدي و انا كمان ضعت من بعدك . 

شمس بحزن: خلاص يا زين الكلام مبقاش له لازمة .. الندم مش هيغير حاجه اللي حصل حصل بس حقيقي يا زين انا متشكرة جدا علي كل اللي قدمته ليا بصراحه لولاك مكنتش عرفت أخد حقي وارجع فلوسي اللي سرقها مني 

زين بحزن: سيبك من الكلام ده يا شمس .. عارفه اني ندمان ومن زمان نفسي ارجع علشانك 

شمس بعصبية وكسرة:  ما قولنا خلاص بقا أنا عايزه أمشي 

ركبت عربيتها ومشيت بحزن وهو قعد يفتكر أيامهم زمان... 


فلااااااش باااااااك. 

شمس بدموع:  يعني انت بجد مسافر يا زين. 

زين بحزن:  ايوا يا شمسي هسافر عشان امسك شغل بابا هناك. 

شمس بدموع:  بس انا بحبك يا زين مينفعش تمشي وتسيبني .

زين بغضب:  شمس فوقي انتي لسه صغيرة ودا سن مراهقة ولعب عيال بلاش التصرفات دي انا بن خالتك و زي اخوكي. 

شمس بغضب:  بس احنا مش اخوات وانا فعلا بحبك لي مش عاوز تصدقني. 

زين بهدؤء:  مصدقك بس مينفعش يا شمس  انا هسافر سلام. 

شمس بدموع:  تمام سلام يابن خالتي واخويا.. 

حس بنغزة في قلبه وقهر ومشي.  


باااا.اااااااااك. 

زين بندم: كانت أكبر غلطة عملتها في حياتي اني سيبتك يا ينور عيني بس وعد اني لازم أرجعك ليا وأعوضك عن كل اللي فات أنا كنت مغفل اووي ضحيت بحبك وسيبتك لوحدك


عند شمس ... شمس وصلت بيت امها.. 

دخلت الڤيلا واول ما شافتها جريت عليها وانهارت في حضنها.. 

فريدة بخوف:  شمس حبيبتي مالك يا شمس. 

شمس بانهيار: وحشتيني اوي يا ماما تعبانه اووي من بعدك  انتي كان عندك حق في كل حاجه انا استاهل ابوس رجلك سامحيني انا دفعت التمن ودفعته غالي اوووي التمن كان حياة ابني

فريدة بصدمة:  ابنك. 

شمس بدموع:  الكلب ضربني وسببلي نزيف وبسبب كده ابني مات  سامحيني يا ماما. 

فريدة بدموع وحزن:  مسامحكي يابنتي زين حكى لنا علي كل حاجه انا مسامحاكي يا ضنايا. 

شمس لارد.. 

فريدة بقلق:  شمس. 

شمس بحزن:  انا بنتك صح انا مموتش زي ما قولتي يا ماما. 

فريدة حضنتها بقوة:  قطع لساني يا بنتي حقك عليا غصب عني. 

شمس فضلت تعيط في حضن امها... 


تررن ترررن... تليفونها رن.. 

شمس باستغراب:  دا ياسر. 

فريدة بغضب:  ارمي التليفون دا اكسريه خلاص صفحته اتقفلت. 

شمس مسحت دموعها:  عاوزة اعرف عايز اي. 

فتحت سمعت صوت حاتم اخوها :  شمس. 

شمس بلهفة وصدمة:  حاتم. 

بوقه اتكتم تاني.. 

ياسر بغل:  تيجي لي العنوان اللي هبعته ليكي واي حركة غدر أو تكلمي الشرطه اقري الفاتحه علي اخوكي انا كدا كدا مش فارق معايا حاجه ومعنديش حاجه ابكي عليها . 

شمس بخوف:  حاضر حاضر بس متأذيش اخويا. 

قفل في وشها. 

شمس بخوف:  اخويا. 

فريدة بدموع:  بلغي زين يكلم البوليس يا شمس متروحيلهوش دا غدار لا مش هتروحي له. 

شمس بحزن:  لا يا ماما هروح اخويا مش هيدفع تمن غلطتي. 

جريت شمس علي برا وامها حاولت توقفها معرفتش تلحقها ... 


في مخزن قديم.. 

حاتم كان مربوط في عمود و ياسر بص له ببرود:  عاجبك اختك عملت فيا اي. 

حاتم بغضب:  فكني وخلينا راجل ل راجل. 

ياسر بسخرية: طب أنا راجل ماشي .. انما انت يبتاع امبارح اي دنت يلا لسه خارج من اللفه من يومين واقولك حاجه عارف لما اختك تيجي هعمل فيها وفيك اي. 

حاتم بغضب:  انت هلفوت متقدرش تعمل حاجه 

ياسر بخبث:  لا هعمل وهتشوف تفتكر اي العقاب اللي يليق بيها بص هي حامل في ابني بس انا بأيدي دي هنزله و كمان قدم عينك ومش بس كدا هخدرك انت وهيا وهبيع اعضاءكم لناس تقيله اوي في البلد 

حاتم بغضب وبيحاول يفك نفسه: أنت شريك وفاء عامر يلا ؟ وقسما عظما لو فكرت تلمسها هيكون اخر يوم في عمرك انت متعرفش زين هيعمل فيك اي

ياسر بغمز: مش لما زين يعرفلنا طريق .. انت بمجرد ما اختك تيجي  هنا انا في مركب مستنياني هتسفرني برا يعني ههرب و هعيش بفلوسكم وانتو هبقي اعمل ليكم كولدير مياه سقعه علي روحكم هههههه. 

حاتم بقرف:  انت مريض وأقسم بالله مريض أنت مش طبيعي .

ياسر بص له ببرود وقعد يلعب في تليفونه.. 

وصلت شمس المخزن ونزلت وهو مرعوبه علي اخوها دخلت لاقته مربوط.. 

ياسر بخبث:  ازيك يا حبيبتي وحشتيني. 

شمس بغضب:  فكه خليه يمشي حسابك معايا انا. 

ياسر ببرود:  وحياة الفضايح اللي عملتيها ليا دي يا شمس ما هسيبكم. 

شمس بسخرية:  الفضايح دي انت اللي عملتها بطمعك وقرفك و بسببهم خسرت ابني. 

ياسر بصدمة:  خسرت أبني ؟يعني اي ؟؟!

شمس بسخرية:  يعني ابنك مات يوم ما مديت ايدك عليا وضربتني .

ياسر ببرود:  عادي فدايا وفر عليا انه نزل لوحده اصلي كنت هنزله بنفسي 

شمس بصدمة:  ايههه. 

ياسر قرب منها وطلع ورق  : تحبي اخلص علي اخوكي دلوقتي ولا هتسمعي كلامي وتمضي علي ورق تنازل عن الشركات ؟ 

شمس بغضب : أنا ولا همضي علي ورق ولا هتقدر تلمس أخويا انت مجرد فار سكك ونهايتك هتكون علي ايدي 

ياسر بغضب جه يضربها ايد مسكته من ورا. 

:  مش عيب تمد ايدك علي واحده ولا انت متعود تكون زباله كده في كل حاجه ؟

ياسر بصدمه : زييين ؟

زين بغضب ضرب ياسر بالبوكس وبدء العراك بينهم شمس جريت فكت حاتم بخوف:  انت كويس يحبيبي .. الكلب ده عملك حاجه ؟

حاتم بغل:  أنا كويس يشمس متقلقيش أنا  شامم ريحه غاز

شمس اتجهت للرائحه لقيت ماسورة غاز مخرومه بتسرب 

شمس بصدمه : الحق يا زين ده عامل كمين وفاتح مسورة غاز علينا لازم نخرج من المكان ده بسرعه 

زين بغصب اكبر  : عمال يضرب في ياسر لحد ما أغمي عليه وخد حاتم وشمس وطلعو يجرو وبمجرد خروجهم  المخزن اتفجر و طيرهم بعيد... 

شمس بتبص للانفجار بحزن : دخل حياتي علشان يدمرها اهو خرج منها للدار الآخرة 

زين بحنان:  الحمد لله ربنا انتقملك منه في الدنيا علي اللي عمله فيكي وفي ابنك 

شمس حضنته بحزن وهو ابتسم.. 


بعد مرور سنة... كان زين قدر يخلي شمس ترجع تحبه من جديد وقرروا يتزوجو ....

زين بابتسامة: نفسي ربنا يقدرني وافضل جمبك طول عمري علشان أسعدك واخليكي مبسوطه يا حبيبتي. 

شمس بحب:  طول مانت جنبي يا حبيبي هفضل مبسوطه 


: ياسيدي يا سيدي. 

شمس بفرحة:  يارا. 

يارا حضنتها بفرحة: اختي وصاحبة عمري اللي مهما حصل عمري ما هزعل منها ياناس وحشتيني اوي. 

شمس بحنان:  انا اسفه يا يارا حقك عليا ووعد اني والله هعوضك عن الزعل اللي سببتهولك 

يارا بضحك : بحبك اووي يشموستي 


قبل ما تخرج عايز أسمع رأيكم بالتفصيل عن الروايه علشان الحق اكتب غيرها ...واه صح متقراش وتمشي من غير ما تحط ريأكت متخلونيش أصييح 👀 🤎


#تمت..

لمتابعة الرواية الجديدة زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات

التنقل السريع
    close