القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق ابيض واسود الفصل الثامن 8بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 رواية عشق ابيض واسود الفصل الثامن 8بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات





رواية عشق ابيض واسود الفصل الثامن 8بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات





♥️

لبنى:- بس دا صوتي 

اسر وشه بقا خلي من اى تعبير بصلها و مستنيها تكمل أو تقول اى حاجة الا ان دى هى 

لبنى بصتله بوج*ع و قامت بعصب*ية :- اانت بتبصلي ليه ، ايوة صحيح صوتي و اه صوري بس دا مش كلامي ولا دى طريقتي ،يا اسر انا مش بسيب فرض انا مستحيل اعمل كدا انا مش كدا انا من يوم ما دخلت على حياتي و انا معرفش غيرك ولا عمري حتي بصيت لغيرك اااي الى بتقوله دا ا انا مش مصدقة نفسي والله العظيم ما مصدقة انت بتشك فياا انا يا اسر 

قالتها بانهيار و جنون:- ا انا اخونك طب ازاي ، انا تنازلت عن كل حاجة علشانك في الاخر تتهمني بالخيانة علشان صوتي ، ايوة دى صوري بس عادي انا قعدة لوحدي و بتصور في بيتي اي الغريب في كدا ااي ما ترررد عليا ازاى تشك فياا بعد الى عملتو علشانك طب اسالني قولي الى حصل مش تطلقني من غير ما افهم ليييه يا اسرر 

اسر بصلها بندم و حزن قام كان هيمسك ايديها لكن هى بعدت عنه و الغضب عميها:- ااابعد و الا خطوة كمان و هندمك على عمرك انا كنت بحبك لكن دلوقتي لا عايزك ولا طيقك و بدل ما تعمل راجل عليا شوف مين الى عمل كدا و قاصد يخرب بيتك على دماغك و دماغ اهلك 

لبنى رجعت اوضتها و قفلت الباب نزلت على الأرض و دموعها بتنزل بوج*ع حطت ايديها على راسها و هى مش قادرة تطلع كلامه من دماغها اسر كان بيبص على الاوضة بحزن و وجع اتجه لباب كان هيخبط لكن تراجع نزل على الارض و سند راسه على الباب دموعه نزلت و هو مش مصدق الى وصلوا له بسببه قال بابتسامة مريرة:- انا اول ما اتجوزتك أول واخد على نفسي عهد انى هسعدك و اكون سبب فرحك بس انا خلفت العهد و وعدي ليكي انتي روحي يا لبنى و عمري ما حبيت غيرك انا معرفش اي الى حصل و صلنا لكدا انا ولا حاجة من غيرك 

اتنهد بحزن و دموع:- انتي عوض ربنا ليا عن كل حاجة وحشة شوفتها ، سامحيني ا انا مصدقك و عارف انكي مستحيل تعملي كدا بس انتي عارفه انى مندفع و عصبي 

لبنى كانت بتسمع غمضت عيونها و نامت و اسر كمان 

كان يوم مليء بالحزن و القهرة عليهم تاني يوم 

اسر :- منى انتي طبعا اختي الصغيرة و عارفه انى بثق فيكي اد اي و دائما اد المسؤولية 

منى بابتسامة:- يعلم ربنا انى بشوف فيك اخويا و انا مبسوطة بكلامك دا بس مالك فيك اي 

اسر حط المفاتيح في ايديها منى بصت لمفاتيح بصدمة - هو مش دا اعتقد مفاتيح شقتك اسر فى اي 

اسر بهدوء:- انا اخد المفاتيح من امى 

منى بصتله بصدمة:- انت كنت عطي مفاتيح شقتك لحماتي ، طب انا اسفة بس دى حاجة شخصية و مينفعش ادخل فيها 

اسر :- ياريت كل الناس تبقا زيك ، منى لبنى حالتها صعبة و انا مش عايز تبقا لوحدها ممكن بس تخلي بالك منها لحد ما ارجع ابقي خدى نور و اطلعي اقعدى معاها المهم متسبهاش لوحدها ، هى عارفه انى هديكي المفاتيح 

منى بتوتر و ثبات:- انت مسافر ولا اي 

اسر:- لا بس عندي شغل و مش عايز لبنى تكون لوحدها 

منى:- طب ما تخليها تروح لاهلها أو يجو هنا دى مسؤلية و واضح انها تعبانة اوى 

اسر بخوف:- اهلها لو جوم هياخدوها مني منى لو معتبرني اخوكي اقفي معايا 

منى هزت راسها بهدوء و توتر:- ترجع بالسلامة يا اسر 

اسر بص بقى امه و مشي اتنهدت بضيقة:- و مالوا يا مرات ابنى خليكي مثلي دور الملاك شوية هو انا هحلكم 

شهد بتفكير:- كدا حلو اوي 

منى طالعت شقتها و هى مستغربة حماتها أما في شقة اسر لبنى صحيت من النوم بضيقة و تعب قامت خرجت برا اتفجات لم لقت الفطار على التربيزة

 و جانبه كوب لبن بالشوكولاتة و كان في كارت مسنود على كوب اللبن بصتله باستغراب و قالت في نفسها:- هو انا في غيبوبة ولا لسه نايمة مين الى عمل كدا 

مسكت الكارت كان خط اسر هى عرفها كويس كان مكتوب فيها :- صباح الخير على اجمل ست في العالم انا حضرت ليكى الفطار مع ان زى ما انتي عارفه مبعرفش اعمل كوبية شاي بس علشان عيونك اتعلم اى حاجة في سبيل راحتك يا نور عيوني بحبك 

لبنى حطت ايديها في شعرها و قعدت تأكل في هدوء حرفياً تعبت من التفكير بالليل عند اسر 

مروان :- و بيم اننا اخواتها الكبار و في ضهرها صحيح اختيار زبالة بس معلش يا خالد اختنا برضو صغيرة و غلطت 

خالد :: و احنا علشان ناس بتفهم في الاصول ف جايبنك عندي علشان نبارك الجوازة و نبارك ليك على الطفل الى جاي 

اسر :- ما تقولو جايبنا ليه علشان مش فاضي 

خالد:- الورق يا مروان 

مروان و هو بيحط الورق أو الوصلات على التربيزة:: جاهزين يا كبير من قبل ما تطلبهم 

خالد بص لاسر:- امضي 

اسر بعدم فهم:- اي دا و اضمي على اي 

خالد:- دا وصلات أمانة معلش مانت مش مضمون و انا ك راجل من حقي اطمن على اختي غلطان انا كدا 

مروان:- عدانا العيب و ازح و بعدين احنا مش لقينا اختنا في الشارع علشان حضرتك تبيع و تشتري فيها امضي ، هتحط اختي في عينيك انت في قلوبنا هتسوق فيها هنعمل فيها مجانين و متربناش و نودي الوصولات الحلوة دى النيابة و دى قايمة جديدة لا ماخر جديد بيم انك طلقتها و ردتها ولا اي يا خالود 

خالد:- اتفق بصراحة الماخر الى مكتوب مش عجبنا في هتمضي على ماخر كام يا مروان مش فاكر 

مروان:- تلاتة خمسة مليون مع ان بقول قليل 

خالد:- عي*ب يا ولد دا اخوك الكبير ولا اي يا اسور هتمضي و نبقا حبايب ولا ابعت اجيب اختي و بصراحة كدا بابا بيتلكك علشان تطلق و نخلص من الموال دا 

مروان :- انت ضربته*ا و شكي*ت فيها و بيعت*ها دهبها دا اقل حاجة و في خلال اسبوع لا يومين تجيب ليها شقة جديدة ان شاء الله إيجار جديدة بس اختي متقعدش في بيت عيلة اكتر من كدا دا شارطنا علشان تكمل معاها بالحق لبنى لسه ولا هتعرف حاجة عن الى حصل 

خالد :- قدمك خمس دقائق ياما تمضي ياما تبعت تجيب المأذون و اختي و نخلص من الموضوع دا 

اسر بصلهم بذهول اما في بيت سمر 

منى كانت في التواليت شهد قفلت الباب من برا و اخدت مفاتيح شقة اسر و الجركن و طالعت فتحت الباب كانت لبنى نايمة شهد بصتله:- بقا انتي بقا الى سبني علشانها و مالوا معلش برضو الحب اوقات بيكون اعمى قربت منها و قالت جانب ودنها:- بس وحياتك هخليه ليا و لى الابد بعدت عنها و بدات تتلق الجا*ز في الشقة كلها ولع*ت الكبريت و قالت بابتسامة:- هتوحشيني يا لولو و هتوحشي اسر متخفيش عليه هو هيبقا بخير طول ما هو معايا سلام 

شهد رم*ت الكبريت و خرجت من الشقة و قفلت الباب و النا*ر بدات تزيد 

أما عند اسر في شقة خالد 

اسر مسك القلم و مضي 

 مروان سحب منه الورق:- حركة كدا أو كدا وحيات ربنا ما هنحلك ساامع اختي خط احمر 

خالد:- تقدر تمشي يا اسر خد بالك منها و متنساش كلامنا تمام 

اسر سبهم و مشي و ووووووو

يتابع 

الحلقه 8

يا عيني عليكي يا لبنى و على الى جرالك رايكم في تصرف خالد و مروان صح ولا غلط و يا تري حد هيلحقها ولا لا رايكم في شهد 🙆🥰

تكملة الرواية من هنااااااااا

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا



تعليقات

التنقل السريع
    close