القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أنا لك ولكن الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم سارة بركات حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات

 

رواية أنا لك ولكن الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم سارة بركات حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات



رواية أنا لك ولكن الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم سارة بركات حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات



رواية/أنا لك ولكن! ج٢ .. بقلم/ سارة بركات

الفصل الخامس

يحيى بغضب:"أنا مش قادر أفهم، هى راحت فين فى الوقت ده؟!"


بهاء بشرود:"صدقنى مش عارف،أنا خايف يكون حصلها حاجه ،أنا مش هسامح نفسي."


يحيى بتنهيدة:"إهدى دلوقتي أنا هتصرف."


أخد الموبايل من جيبه وبدأ يعمل مكالمة....


كان نايم فى بيته بكل هدوء بس صحى من نومه على صوت رنة موبايله المزعجة....قرر إنه يرد..


أدهم بنعاس:"ألو."


يحيى:"أنا آسف يا أدهم إني صحيتك فى وقت زي ده ، بس محتاج مساعدتك ضروري."


أدهم بإستفسار وهو بيقوم من على سريره:"فى إيه؟!"


يحيى:"أروى إختفت دورنا عليها فى كل مكان نعرفه انا وبهاء لكن مالهاش أي أثر."


أدهم:"طب إهدى فى خلال نص ساعة مكانها هيكون عندك."


يحيى بامتنان:"شكرا يا أدهم."


أدهم وهو رايح ناحية دولابه:"ماتقولش كده ، يلا سلام عشان هدور عليها دلوقتى."


أدهم قفل المكالمة وبدأ يغير هدومه.....يحيى كان متضايق من كل إللى بيحصل حواليه ومن كل الضغوطات إللي هو فيها...


يحيى بتنهيدة وهو بيبص لبهاء إللى قاعد جمبه فى العربية:"ماتقلقش، أدهم هيلاقيها."


بهاء بحزن وهو بيمسح على شعره:"أتمنى إنها تبقى كويسه،أنا حقيقي مش هسامح نفسي."


يحيى بإبتسامة وهو بيحط إيده على كتفه:"ماتقولش كده هنلاقيها وهتكون كويسة إن شاء الله."


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


كانوا قاعدين مع بعض فى غرفة نوم كان ضوء النهار بدأ يدخل فيها...


آية بإستفسار وإبتسامه هادية:"ممكن أسألك سؤال؟"


أروى وهى بتبصلها:"إتفضلى."


آية:"إنتى عرفتي مكاني منين؟"


أروى بتنهيدة:"كنتي قولتيلي قبل كده على العنوان ده من سبع سنين إنك بتقضي فيه أغلب وقت الصيف ، لو تفتكري .. يوم أما إتقابلنا صدفة بس ماكنتش متأكدة هتبقى هنا ولا لا وخاصة إنك إختفيتي من بعد إللى حصل بس قلت أجرب حظي وأجيلك ..ولقيتك."


آية بإبتسامة جميلة:"أنا فعلا لسه راجعة من فتره بسيطة، بس تعرفى كانت أحلى صدفة عشان اتقابلنا أنا وانتي."


أروى بجمود وهي بتبصلها:"صدفة متدبرة."


آية وهى بتحاول تغير الموضوع:"أنا دلوقتي هسيبك تنامي عشان شكلك تعبانة جدا، لو إحتاجتي أي حاجة يا أروى أنا موجودة."


أروى بإبتسامة:"شكرا، أنا عارفة إني جيت في وقت مش مناسب."


آية وهي بتبصلها:"ماتقوليش كده ،إنتي صاحبة مكان يعني تعملي كل إللى إنتي عاوزاه فى الوقت إللى يريحك،عن إذنك."


خرجت من الغرفة و أروى نامت على السرير فضلت تفكر فى كل إللى حصلها لحد ماراحت فى النوم....


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وصل لجهاز الإستخبارات ودخل على مكتب الرئيس بتاعه...


أدهم وهو بيدخل:"بعد إذنك يا سليم باشا أنا محتاج مساعدتك."


سليم بإستفسار:"فى إيه طيب؟!"


أدهم وهو بيديله ورقة:"عاوز أعرف مكان الرقم ده لإن الموبايل مغلق."


سليم بتنهيدة:"تمام يابني إتفضل إقعد وأنا هعمل مكالمة.."


أدهم قعد على الكرسي إللى قدام مكتبه...سليم عمل مكالمة طلب فيها من شخص ما إنه يجيب العنوان الحالي للرقم ده...سليم قفل المكالمة وبص لأدهم...


سليم بإبتسامة:" فى خلال خمس دقايق بالظبط والعنوان هيكون معاك."


أدهم:" شكرا يا باشا ، تعبتك معايا."


سليم:"ماتقولش كده يا أدهم،إنت تطلب أي حاجه وأنا تحت أمرك."


أدهم بإبتسامة:"ربنا يخليك ياباشا."


سليم:"كويس إنك جيت عاوزك فى مهمه."


أدهم بانتباه:"خير؟"


سليم:" فى تاجر سلاح هيسافر إيطاليا عشان يسلم دفعة السلاح إللي هو متفق عليها إحنا تواصلنا مع السفارة المصرية هناك وعرفناهم كل حاجة، هما مستنيين إنك تقبض عليه وتسلمه هناك."


أدهم:"تمام ، المهمة سهلة جدا."


سليم بإبتسامة:"وأنا واثق إنك قدها."


أدهم:"عاوزني أسافر إمتى؟"


سليم:"الأسبوع الجاي تكون مسافر."


أدهم:"تمام يا أفندم."


قطع كلامهم صوت تليفون المكتب..سليم رد على المكالمة وأخد العنوان وإداله لأدهم..


أدهم وهو بيقوم :"شكرا يا سليم باشا، عن إذنك."


سليم بإبتسامة:"إذنك معاك."


أدهم خرج من المكتب...وإتصل بيحيى...


يحيى:"ألو."


أدهم:"أنا معايا العنوان ، إنتوا فين؟"


يحيى:"قول العنوان وماتتعبش نفسك أكتر من كده معانا لازم تروح عشان تجهز لشغلك."


أدهم بضيق:"لازم أجي معاكم عشان أتطمن بنفسي،انتوا فين؟"


يحيى بتنهيدة:"طيب ، أنا وبهاء واقفين بالعربية قدام الشركة."


أدهم وهو بيركب عربيته:"خلاص أنا جاي في الطريق أهوه."


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


صحي من النوم ودخل الحمام ... وبعد فتره بسيطة خرج وغير هدومه ونزل من غرفته على مكتب يحيى على إعتقاده إنه لسه سهران في المكتب...راح المكتب وملقاش حد...


عمر لنفسه:"أكيد قرر ينام."


لسه جاي يطلع لغرفته وقفه صوت الخدامه....


الخدامه:"يحيى بيه وبهاء بيه خرجوا قبل الفجر يا عمر بيه."


عمر بإستفسار:"ليه ، إيه إللي حصل؟!"


الخدامه:"مش عارفة ، بس هما كانوا قلقانين جدا."


عمر بضيق:"تمام خلاص."


عمر مسك موبايله وإتصل بيحيى ....


يحيى:"ألو."


عمر:"إنتوا فين؟، وفي إيه؟!"


يحيى بتنهيده:"أروى إختفت وبندور عليها."


عمر بصدمة:"طب إنتوا فين وأنا أجيلكم؟"


يحيى:"أدهم معاه العنوان أول مايوصل هبعتهولك فى رسالة."


عمر:"تمام هستنى."


يحيى قفل المكالمة..وعمر إتنهد بصعوبة وبيلف لسه عشان يطلع أوضته...


سلمى بصدمة:"هو فى إيه؟"


عمر بهدوء:"أروى إختفت ويحيى وبهاء وأدهم بيدوروا."


سلمى بعدم فهم وقلق:"طب إيه إللي حصل لكل ده؟"


عمر:"أنا حقيقي مش عارف أنا هروحلهم دلوقتى."


سلمى:"أنا هاجي معاك."


عمر:"خليكي هنا ماتتحركيش."


سلمى:"إزاى ...."


قطع كلامها صوت ملك...


ملك بسعادة وهى بتنزل على السلم:"أونكل عمر."


عمر بإبتسامه:"عيون أونكل."


ملك نطت فى حضنه وبعدها شالها من على الأرض...


ملك بطفولة وهى بتبصله:"إخص عليك كده ماتكلمنيش كل ده."


عمر:"أنا آسف يا حبيبتي الشغل كان واخدني منك."


ملك بحزن طفولي:"خليه مش ياخدك مني بعد كده."


عمر وهو بيبصلها وبإبتسامة:"حاضر عنيا، أنا هروح الشغل إللي ورايا ده دلوقتى وهرجعلك بعدها نلعب مع بعض علطول لحد ماتزهقي."


ملك بإبتسامة بريئة:"حاضر هستناك لما أرجع من المدرسة."


عمر:"وأنا مش هتأخر عليكي."


عمر نزلها على الأرض وخرج من القصر...


قعدوا على السفرة عشان يفطروا...


ملك بإستفسار:"مامي فين بابى وأونكل بهاء ومامى أروى مش بيفطروا معانا ليه؟"


سلمى بهدوء وهى بتحاول تداري كذبها:"بابى وأونكل بهاء وراهم شغل، ومامى أروى راحت مشوار وهتيجى بسرعه."


ملك بضيق وهى بترمي المعلقة فى الطبق:"هو دايما كده، مش بيحبنى ومش بيقعد معايا."


سلمى بضيق:" عيب يا ملك ماتقوليش كده على بابي ، بابي بيحبك بس هو مشغول عشان يجيب فلوس الأكل إللى إنتي بتاكليه ده."


ملك بحزن طفولي وهى بتبعد الطبق من قدامها:"وأنا خلاص مش عاوزه الأكل ده مادام هيبعد بابى عنى."


سلمى بهدوء:"كلى ياحبيبتى عشان بابى يفرح إنك أكلتى، عاوزاه يزعل منك؟"


ملك بحزن:"لا."


سلمى بابتسامة:"يبقى خلاص كملى أكل."


ملك كملت أكلها تانى.. وسلمى كان بالها مشغول بكل إللي بيحصل....


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وصل قدام فيلا صغيرة وكان وراه عربية يحيى...نزل من العربية وبصلهم...


أدهم:"المفروض إن ده المكان إللى أروى فيه."


يحيى بعدم فهم:"غريبة! أروى ماتعرفش حد غيرنا."


بهاء بضيق:"إحنا مش هنفضل واقفين كده، انا عاوز أطمن على مراتي."


يحيى:"طيب يلا بينا.."


لسه جايين يدخلوا وقفهم شخص ملامحه يبدو عليها الغموض مفتول العضلات ولابس بدله سوداء ويبدو عليه إنه حارس شخصى...


الحارس باستفسار وهو معقد حواجبه:"إنتوا مين؟ وعاوزين إيه؟"


بهاء:"إنت ماشوفتش واحدة داخله هنا بقالها حوالي ساعتين وكانت لابسة فستان أزرق وشعرها لونه أسود."


الحارس وهو بيبصلهم بغموض وخاصة أدهم:"أه،كانت جايه للمدام صاحبة الفيلا."


أدهم:"إحنا بقا جايين للي كانت جايه للمدام."


الحارس بهدوء:"هبلغ المدام بإنكم هنا، أقولها مين؟"


يحيى:"يحيى محجوب وبهاء محجوب قرايب المدام إللي عندها."


الحارس بتنهيدة:"تمام."


الحارس عمل مكالمته لآية...كانت قاعده فى غرفتها وسرحانه قطع تفكيرها صوت موبايلها...


آية:"أيوه يا أمجد فى حاجه؟"


أمجد وهو بيبصلهم:"فى ناس هنا جايين للمدام إللي عند حضرتك."


آية بإستفسار:"مقالوش هما مين؟"


أمجد:"يحيى محجوب وبهاء محجوب بيقولوا إنهم قرايبها."


آية بتنهيده:"تمام، خليهم يتفضلوا يا أمجد هما فعلا قرايبها."


أمجد:"حاضر يا مدام."


أمجد وهو بيبصلهم:"أنا آسف على التصرف إللى إتصرفته ده، إتفضلوا المدام مستنياكم."


يحيى:"ولا يهمك، ده شغلك."


دخلوا هما التلاتة للفيلا وكان داخل وراهم أمجد ... كانوا واقفين فى الدور الأرضى للفيلا ناحية سلم الدور التاني...


أمجد:"إتفضلوا إدخلوا فى غرفة الأنتريه."


بهاء بنفاذ صبر:"إحنا كده كويسين، هي فين المدام دى؟."


أمجد:"هى زمانها نازلة."


أدهم كان بيبص حواليه على المكان إللى ديكوره يشبه ديكور بيته بالمللى بدون أي تغييرات ماعدا تغيير واحد إن الفيلا كبيره حاجة بسيطة عن البيت... قطع تفكيره صوتها...


آية:" دخلتهم فى غرفة الأنتريه يا أمجد؟"


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا




تعليقات

التنقل السريع
    close