رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الرابع 4 بقلم منة الله الجزار حصريه
رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الرابع 4 بقلم منة الله الجزار حصريه
لبارت 4
عالمي معك انت
بجد زعلانه منكم علي التفاعل ده الجزء الاول منها كان التفاعل عليه حلو اشمعنا ده لا وعلي فكره الجزء ده في اسرار كتيره هتنكشف واحداث كتير يمكن اكتر من الاول فعلاً ده اللى هتقع فيه الاقنعة كلها بس براحتكم لو مش عاوزين نكمل خلاص
واسفه علي التاخير كان عندي ضغط شغل كبير.
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤❤
في الشركه.
وصلو وياسر جمع الكل وعرفهم علي مالك وانه هيكون المدير التنفيذي ومفيش اي حاجه هتحصل في الشركه من غير ما يتاخد رأيه فيها ولو مش مواقف خلاص... والكل رحبو بمالك كتير والناس اللى كانت صحاب انس في الشركه منهم اللى راحو حضنوه وقعدو يعيطو عشان أنس انه فعلاً اللى خلف مما'تش وياسر ومالك اتأثرو معاهم.
ياسر..بحنيه ودعم..حط ايده علي كتف مالك.. امسح دموعك يابطل انت اهنه مكان ابوك.
مالك مسح الدمعه اللى نزلت من عينه.. هكون قد المسؤوليه دي ياعمي ان شاء الله.
ياسر بدعم.. لو احتاجت اي حاجه تعال ليا من غير ما تردد.
مالك هز راسه بمعني ماشي.
ياسر ندا علي السكرتيره.. جاسمين عرفي مالك بيه مكتبه فين؟
جاسمين بهدوء.. حاضر يا ياسر بيه.. اتفضل.
ومشيت قدام مالك ومالك مشي وراها.
ياسر كان رايح علي مكتبه بس وقف بقرف.
سامر بغيظ.. وانا فين مكتبي؟
ياسر بقرف.. خالي حد من اهنه يعرفك فين؟
وسابه ومشي وسامر قعد يتوعد ليه وبعدين كمل بزعيق في المواظفين.. ما تتنيلو توريوني مكتبي فين؟
بنت.. تعال يافندم.
سامر بغيظ.. ومشي معاها.
راح المكتب واتصدم.. هو ده مكتبي؟..؟..؟
❤❤❤❤❤
عند مالك
❤❤❤
راح وراها وجاسمين فتحت الباب ليه وهو دخل ولقه في ورد كتير واستقبالات من الناس اللى معاهم في الشركه.
جاسمين.. اتفضل يا مالك بيه.
مالك.. بيه ايه اهدي كدا انا اسمي مالك بس مش بيه مابحبش الالقاب.
جاسمين.. بس ماينفعش حضرتك.
مالك.. ببتسمه.. لا ينفع وبعدين انتي زي اختي الصغيره ماينفعش تقولي بيه يعني.
جاسمين ببتسمه.. ده شرف ليا يا مالك بي..
مالك.. ها مالك بس.
جاسمين بضحكه.. ده شرف ليا يا مالك.
مالك ببتسمه.. ايون كده بيه دي حاسسه تقيله.
جاسمين.. طيب انا هجيب لحضرتك حاجه تشربها.
مالك.. اوك.
جاسمين.. طيب تحب تشرب ايه؟
مالك.. ببتسمه.. اي حاجه علي ذوقك.
جاسمين ببتسمه.. حاضر.
ومشيت وراحت فتحت الباب وقفلته وراها.. مالك لف حولين نفسه في المكتب وراح ملس علي المكتب ولقه صوره ابوه محطوطه عليه مسكها وملس عليها.. وحشتني اوي يابابا.
وبعدين حطها تاني مكانها وراح قعد علي المكتب.. و راح طلع فونه وابتسم وهو بيطلع الرقم واتصل.
.. الو.
مالك بستفزاز.. مين معايا؟
.. وحياة امك طيب خلاص هقفل.
مالك بسرعه وضحك.. خلاص خلاص اهدي مش عارف مالك انهارده يعني مش طبيعيه؟
.. بضيق.. اوف عاوز اي؟
مالك بستغراب.. مالك يابت.؟
.. وهي بتحاول تكتم دموعها.. مفيش هيكون مالي يعني.
مالك..بشك.. بتخبي عني؟
.. اخبي عنك لي؟
مالك.. متاكده يا مليكه قوليلي مين مزعلك وبعدين انتي بتعيطي لي؟
مليكه بصوت مد، بوح.. لع مش بعيط بس تعبانه شويه يا مالك ده كله الموضوع.. متصل ليه؟
مالك.. اخد نفس وطلعو.. قاعد زهقان من كتر البنات اللى هنا قولت ارخم عليكي؟
كان بيكلم بستفزاز ليها عشان يطلعها من الى هي فيه.. كان شاكك ومش مصدق كلامها.
مليكه بغيظ مكتوم.. طيب مانت عندك بنات هناك كتيره جاي ترخم عليا ليه؟
مالك اترسمت ضحكه خبث علي وشه.. عادي قولت اخد فاصل وبعدين نواصل.
مليكه بغيره.. طيب روح ليهم ابو شكلك.
مالك.. حاول يكتم ضحكاته.. الله يسمحك يعني انا قولت اكلم بنت عمي لحد ما جاسمين تيجي.
مليكه فطت من علي السرير بغيظ وغيره.. مين جاسمين دي هي كمان؟
مالك بستفزاز.. بت جامده جمدان ملوش مثال يابت لوكه اوف عليها بجد يخرابي علي ضحكتها ولا كلامها الهادى اللى فيه انوثه كدا ولا اه اقولك علي مشيتها انا كنت ماشي وراها وقلبي بيرفرف كدا.. وقعتني في غرام عيونها يابت يالوكه ولا... يسكت لما هي صرخت فيه.
مليكه بغضب وغيره. بببسسسس هو انت لسه هتحكيلي عنها وبعدين مش كل بنت انثي يابا وبعدين الميصه اللى انت بتقول عليها دي ماهو ماينفعش انها تكون مش ميصه عشان تمشي قدام راجل وهزرت معاها ماشي يا مالك ماشي...
كانت بدبدب في الارض بغيظ وغيره.
مالك بتصنع الزعل.. عيب يالوكه تقولي عنها مايصه عيب بجد انا زعلت منك بجد.
مليكه ضغطت علي سنانها بغيظ.. اقفل ياض ابو شكلك وقفلت.
مالك بص للفون واتفج'ر في الضحك.. اه يا لوكه اه.
وبعدين الباب خبط وكانت جاسمين.
مالك.. اتفضلي.
جاسمين دخلت وكان معاها عصير مانجا.. اتفضل.
مالك ببتسمه.. ميرسي ياقمر.
جاسمين.. بالف هنا.. بعد اذنك.
وسابته ومشيت.
مالك رجع راسه لورا وافتكر مليكه وقعد يضحك.
❤❤❤❤❤
عند مليكه لبست ونزلت جري وكانت بتبرطم وهي ماشيه حتي مردتش علي حد لما نادو عليها.
سعديه بغيظ.. رايحه فين البت دي ولا سأله في حد؟
نديم.. تلقيها رايحه تدب ليها عاركه مع حد دي بتك بتجري ورا المشاكل جري.
صافيه بضحك.. يا ترا هتف'تح رأس مين انهارده؟
طارق كان قاعد معاهم..
❤❤❤❤
مليكه راحت عند العربيه وركبتها ومشيت بسرعه وكانت متعصبه قوي واكن لو حد كلمها هتمسك فيه تاكله.
بعد وقت
وصلت.
❤❤❤❤
عند مالك.
رن الجرس لجاسمين انها تروح المكتب ليه.
الباب خبط ودخلت.. نعم حضرتك طلبتني؟
مالك بعمليها.. انا قاعد من ساعة ما جيت مفيش شغل ليا اشتغله او اي حاجه..؟
جاسمين ببتسمه.. حضرتك عاوز اي وانا اجيبه ليك؟
مالك.. هاتي الحسابات.
جاسمين ببتسمه.. حاضر. وراحت تجيب.
تحت عند مليكه في الاستقبال.
عند الراجل اللى واقف في الاستقبال.. فين مكتب مالك..؟
الراجل.. مالك مين يافندم؟
مليكه بغيظ.. خلاص انى هعرف لوحدي. وسابته ومشيت وقعدت تبرطم.. هو انى هبله ما اروح اسال ابويا احسن؟
مليكه كانت رايحه مكتب ابوها و كان سامر رايح مكتب ياسر وشافها..
سامر ببتسمه.. لوكه بتعملي ايه هنا اكيد جايه تشوفيني؟
مليكه بقرف بصتله وسابته ومشيت وده عصبه اكتر.
مليكه كانت رايحه علي مكتب ابوها بس شافت باب المكتب بتاع مالك مفتوح ولقته جوه دخلت.. مالك.
مالك اتخض هو وجاسمين من صوتها العالي.
جاسمين.. بسم الله الرحمن الرحيم مش تخبطي خضتيني؟
مليكه بغيره بصتلها من فوق لتحت ومالك كان بيبص عليهم و كاتم ضحكته.. مليكه بتعملي ايه هنا؟
مليكه بغيظ.. اي شوفتي عفريت عشان تتخضي، ولا كنتم مشغولين قوي عشان اكديه اتخضيتو.
مالك قام من علي المكتب ولف ليهم.. جاسمين لو سمحتي سبينا لوحدنا.
جاسمين ببتسمه.. حاضر. وسابتهم ومشيت مليكه كانت بتبص عليها بغيره.
مالك بستفزاز.. كدا يا لوكه تزعلي جاسمين منك كدا لازم اروح اصالحها.. وكان رايح بس مليكه مسكته من ضهر من الجاكت وبكل قوتها حدفته علي الكنبه وكان هيعور.
مالك بصدمه.. اه يابنت المجنونه.
مليكه شافت سكي"نه ومسكتها ومسكت مالك من هدومه وحطتها علي رقبته واتكلمت بغيره وغيظ.. تروح فين يروح امك؟
مالك بلع ريقه واتصنع الخوف.. اصالحها.
مليكه.. بغيره.. تصالحها اه قولتلي صوح طيب ولما امشي السك"ينه دي علي رقبتك هتعمل ايه؟
مالك زي ماهو.. يعني يريضكي امو"ت من غير ما اصالحها كدا يعني مايرضكيش صح انا عارف قلبك الطيب.
مليكه بشر.. مين ضحك عليك وقالك ان قلبي طيب..؟
مالك.. انا عارف وبعدين دي جاسمين يعني خليني اتاملها قبل ما امو"ت.
كان بيتسفزها.
مليكه رفعت ايدها اللى فيها السك"ينه.. اتشاهد علي روحك... ونزلت ايدها
وفجاء مليكه صوت وويتبع.
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة الجزء الاول من هناااااااااا
الرواية كامل الجزء الثاني من هنااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق