رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الخامس 5 بقلم منة الله الجزار حصريه
رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الخامس 5 بقلم منة الله الجزار حصريه
البارت 5
عالمي معك انت
الجزء الثاني "من خلف الاقنعة"
الكل شجع مليكه البارت اللى فات 😂
ياترا هتفضل كدا ولا هتكون خلصت علي الواد اللى حليتنا 😂
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤
في مكتب ياسر
كان بيشتغل فجاء الباب اتفتح مره واحده وكان سامر داخل غضبان.
ياسر رفع راسه بغضب.. محدش علمك ان في باب بيتخبط عليه قبل ماتدخل..؟
سامر راح لعنده ووقف قدامه.. بغضب.. اني زي زيكم اهنه ولازم يكون ليا مكتب كيف مكتبك لاني رئيس من رؤساء مجلس الاداره مش حته الصفيح اللى انت رميني فيها.
ياسر ببرود.. رجع ضهره لورا وبصله بسخريه.. مكنتش خابر انك هتكون جزء من شركتنا للاسف عشان اكديه مش ليك مكتب.
سامر بغضب.. لانه اتعصب من سخريته.. واديك عرفت ولا هنقل حاجاتي في المكتب اهنه وهتطر انك تشوفتي في كل دقيقه يا حمايا العزيز.
كان بيكلم بستفزاز.
ياسر قام من علي الكرسي وخبط علي مكتبه بغضب.. ده في احلامك اني ابقي حماك.
سامر بخبث.. لع صدقني احلامي بتتحقق وهتبقي حمايا.
ياسر بسخريه.. وانت مفكرني اني هوافق ولا هي هتوافق انك تكون جوزها شكلك اتجننت وبعدين هي مخطوبه لمالك ولد اخوي ياريت تشوف ليك عروسه تانيه احلامك خلاص اتبخرت ههه.
سامر بضحكه خبث.. لع متجننتش بس متاكد ان مالك هيوافق انه يتجوز من عيله ايديها ملو"ثه بد"م ابوه.
الصدمه وقعت علي ياسر.. اكن في جردل مايه ساقعه اندلق عليه.
سامر ابتسم بخبث.
ياسر بصدمه.. بتقول اي؟
سامر قعد علي الكنبه اللى قصاد مكتب ياسر وحط رجل علي رجل واتكلم بخبث.. بقول الحقيقه وانا وانت وعارفين مين القا"تل الحقيقي الشخص اللى انت وانا حاولنا زمان نخفي الحقيقه دي ودفنها سوا وهو كان تالتنا برايك مالك لو عرف الشخص ده هيعمل فيه ايه؟
كان بيبصله بخبث وقوه.
ياسر قعد علي الكرسي تاني بحيره.. عاوز اي من الاخر يسامر؟
سامر رجع دراعته لورا وسند علي الكنبه.. مليكه قصاد الحقيقه.
ياسر بقرف.. عاوز تسومني علي بتي؟
سامر.. خلاص يبقي مالك يعرف الحقيقه وهو اللى هيد"مر عيلة الشافعي بإيديه.. معاك مهله تفكر فيها لمده يومين وتالت يوم لو مجاش ليا الاجابه اللى انا عايزها اعتبر ان الشخص ده رقبته بقت في ايد مالك وهو هيتصرف معاه.
قام ومشي وهو بيفتح الباب.. صحيح مكتبي يكون جاهز بكره وسابه ومشي بخبث.
ياسر حط ايده علي راسه بحيره ودموعه نزلت.. ياريتني اقدر ارجع بالزمن ولا مكنتش هسمح للحوصل ده انه يحوصل... قعد يفكر هيعمل ايه؟
❤❤❤❤❤❤❤
مليكه صوتت لما مالك مسك ايديها في اخر لحظه وكتفه واخدها منها.
مالك بغيظ.. بقا عاوزه تخلصي مني يا بنت المجانين انتي.. وكان بيكتفها وهي بتحاول تفك نفسها منه.
مليكه بغيره.. سبني يابتاع جاسمين سبني ياض.
مالك بغيظ.. بتاع مين ياختي اي جابك يابت هنا مش كنتي في البيت وعامله مندبه ومش بتكلميني ولا كمان قفلتي في وشي.
مليكه بغيظ.. ايه زعلان اني جيت عطلت عليك المصلحه معاها.
مالك بصدمه.. مصلحه ايه يابنت المجنونه..؟
مليكه بغيظ عضته من ايده.. وهو اتوجع.. السهوكه يروح امك.
مالك بوجع.. يابنت العضاضه اي يابت مش بتاكلي لحمه.. وبعدين سهوكه اي؟
مليكه بغيظ وغيره.. سهوكتك معاها يا مسهوك ونزلت فوقه عض من كتفه ودراعه وايديه كانت اي حاجه بتعضه اللى كان بيقبلها بتعضه وهو مكنش قادر من كتر الضحك والوجع في نفس الوقت.
مليكه بغيظ.. بتضحك يللى ما عندك د"م ومسكت دراعه وعضته منه.
مالك صرخ.. بس يابت بقا الله دانتي اللى يشوفك يقول ما بتاكلش لحمه وانتي مخلصه علي التلاجه في البيت كلها.. وكمل بستفزاز.. وانتي غيرانه لي؟ اتسهوك ولا ماتسهوكش انتى مالك؟
مليكه عدلت هدومها وقامت من جانبه ومشيت خطوتين.. وكملت بغيظ وتوتر.. وانى هغير ليه؟ ومن مين؟ وعلي مين؟
مالك اتعدل في قعدته واتكلم بخبث.. يمكن غيرانه عليا من جاسمين.. وليه يمكن بتحبيني.
مالك قام ووقف وراها علي طول و حست بيه.
مليكه غمضت عنيها وبعدين فتحتهم ولفت كانت هتقع من قربهم من بعض بس هو مسكها..
مليكه سرحت في عيونه.. ومالك استغل ده.. وسألها سؤال مباشر.. كنتي غيرانه؟
مليكه وهي سرحانه.. اه.
مالك ابتسم بخبث.. لي؟
مليكه.. عشان انت مستفز اوي واستفزتني.
فاقت من السرحان واتعدلت وبعدته عنها.
مالك... امم مستفز.. بس؟
مليكه كان قلبها بيدق اوي لفت بعيد عنه وحط ايديها علي قلبها.. وفي سرها.. بدق ليه تاني دلوقت؟
مالك كان واقف وراها وقرب اكتر منها واتكلم جانب ودانها.. مليكه.
صوته خلي دقات قلبها تعلي اكتر..
مالك لفها ليه.. انا عارف ليه كنتي غيرانه وانا كمان بغير ايون بغير عليكي.
مليكه كانت مصدومه..
مالك بهدوء.. عارف انك مصدومه بس اعمل ايه بحس نفس الاحساس لما تكوني جانبي نفس الاحساس اللى انتي حاسه دلوقتي و دقات قلبك دي بتثبت كدا حط لو حطيتي ايدك علي قلبي هتلقيه بينبض بسرعه زي قلبك مش عنت قادر يا مليكه استغني عنك انا بحبك يامليكه.
مليكه كانت مصدومه وفي نفس الوقت قلبها بيرقص.. بتسرح بيا يا مالك صوح؟
مالك بصدمه.. اسرح بيكي.. بعد عنها.. ورجع خطوتين لورا..
وكور ايده بغضب.. انسي يا مليكه اللى قولته ليكي ولو سمحتي امشي عشان عندي شغل.
لف وشه ناحيه الشباك وراح فتحه ووقف قدامه بغضب.
مليكه بحزن.. مش كنت اقصد اللى انت فهمته انى بس.
مالك.. بص ليها بغضب.. امشي يا مليكه عشان مش اتغابه عليكي.
مليكه راحت لعنده بحزن.. اعمل فيا اللى انت عايزه بس اسمع وجة نظري.
مالك بصلها.. صح نسيت انك لسه بتحبي سامر عشان كدا ازاي هتحبيني شكلي كنت بحلم اوي انك ممكن تكوني بتشركيني نفس الشعور.
مليكه بدموع.. لا ولله انى بس.. وسكت لما لقته بيضحك.
مالك بضحك.. شربتيها ههههههه ههههه.
مليكه بصدمه.. يعني ايه؟
مالك بضحك.. كنت بعمل فيكي مقلب وانتي شربتيه ههههه.
مليكه بصتله بغضب وسابته وخرجت بره المكتب خالص..ورزعت الباب وراها.
مالك بص علي اثرها واتمسحت الضحكه من علي وشه.. حقك عليا بس كان لازم احافظ علي كرامتي ومشاعري.. وقف وبص تاني من الشباك وشافها وهي نازله وكانت بتجري وبتمسح دموعها.
بصلها بحزن.
❤❤❤❤❤
عند مليكه نزلت جري وكانت بتعيط وركبت عربيتها و راحت مكان علي البحر ونزلت قعدت في نفس المكان اللى مالك اعترف ليها فيه انه هو مالك الحقيقي.. قعدت تعيط وتصرخ.. اسفه.. اسفه ليك يا مالك انت وقلبي.
❤❤❤❤❤
بليل
❤❤❤❤
رجعو كلهم البيت
ياسر طلع علي اوضته وكانت سعديه قاعده بتتفرج علي التلفزيون راح قعد علي السرير من غير ولا كلمه وهي استغربت.
سعديه بستغراب.. مالك يا ياسر؟
ياسر بحيره.. سامر بيسومني علي الحقيقه.
سعديه بصدمه.. حقيقة ايه اوعك تقول مو"ت انس.
ياسر هز راسه..
سعديه بصدمه.. طيب والعمل وايه المقابل
ياسر.. انى ابيع ليه مليكه قصاد الحقيقه.
سعديه بصدمه.. مليكه.
ياسر.. اه ومش خابر اعمل ايه ماهو يا الحقيقه يرقبة القا"تل مكنتش اعرف ان الماضي راجع ورانا تاني من جديد.
سعديه بشر.. هقولك تعمل ايه؟.......؟..
❤❤❤❤
عند مالك طلع فوق وكان رايح علي اوضته بس راح يطمن عليها راح لعندها وفتح الباب وكانت الصدمه وويتبع.
عالمى معك انت
للكاتبة منة الله الجزار
برايكم ايه اللى هيحصل ومين القاتل الحقيقي؟
وهل مليكه هتدفع التمن ولا حبها لمالك هو اللى هيفوز؟
عاوزه تفاعلللللل.
اشوفكم بخير
باي
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة الجزء الاول من هناااااااااا
الرواية كامل الجزء الثاني من هنااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق