رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الثامن عشر 18بقلم منة الله الجزار حصريه
رواية عالمي معك انت( الجزء الثاني من خلف الأقنعة) الفصل الثامن عشر 18بقلم منة الله الجزار حصريه
لبارت 18
عالمي معك انت ج 2من خلف الاقنعة
نبدا بسم الله الرحمن الرحيم
❤❤❤🙃
أنس وياسر اتقبلو تحت في المستشفى و راحو سألو علي مالك وقالو ليهم انه لسه في العمليات بصو لبعض بخوف وأنس اتكلم.
أنس.. طيب هي فين أوضة العمليات؟
الاستقبال قال ليهم علي مكانها راحو هناك و طلعو لحد ما وصلو لأوضة العمليات مليقيوش حد واقف.
ياسر بخوف.. راحو فين وبعدين كرم فين هو ومليكه سايبين مالك لوحده لي؟
أنس طلع فونه ورن علي كرم.
عند كرم كانت مليكه نايمه علي السرير ومتعلق ليها محاليل وكرم واقف وساند علي الحيطه وبيبص عليها بشرود فاق من شروده علي رنت الفون طلعو ولما لقاه انس رد عليه بتعب.. الو ياعمي.
انس.. انتم فين و مالك حوصل ليه اي؟
كرم.. احنا في اوضة جانب العمليات مليكه تعبت ووقعت من طولها وانا معاها و مالك الدكتور قال هتفضل العمليه شغاله.. لحد مانعرف النز'يف ده منين؟
أنس برعب.. نز"يف دي رصا'صه كيف عملت نز"يف؟
ياسر بخوف.. في اي ياخوي؟
انس.. بيقولو مالك عنده نز'يف ومش خابرين منين؟
ياسر بخوف.. يمكن وقت لما خنق الزفت سامر ضر'بوه وهما بيفكوهم عن بعض ضر'بوه علي كتفه مكان الج'رح يمكن ك'سروا ليه حاجه او ق'طعو وتر
انس بشر.. سامر ده عدى الحدود معايا خالص ونهايته علي يدي، لو حوصل شئ لولدي هيكون اخرته بشعه.
ياسر حط ايده علي كتف اخوه بدعم .. لا تخاف ياخوي ولدك هيقوم بألف سلامه وساعتها سامر هيتعاقب اشد عقاب عمره في حياته ما شافه ولا هيشوف زيه.
أنس بدعاء.. يارب.
شويه وكرم جه عليهم كان جاي يطمن علي مالك لقاهم واقفين.
كرم.. عمي حد خرج طمنوني.
أنس.. لسه ياولدي محدش خرج ولا دخل ربنا يسترها.. مليكه عامله ايه؟
كرم.. بحزن.. نايمه وكل شويه تتطرب و تقول اسمه مقدرتش اتحمل اشوفها اكديه خرجت.
ياسر بحزن.. ربنا يجيب العواقب سليمه يارب.
أنس راح وحط ايده علي باب العمليات.. وياسر حاول يحط ايده علي كرم بس كرم نزل ايده بقوة من عليه وجبروت.. من غير ما يبوص عليه وده وجع ياسر قوي.
ياسر بصله بك'سره وراح قعد والتلاته فضلو واقفين فتره كبيره كانو رايحين جايين والوقت مكنش بيمر أبداً.
❤❤❤❤❤
في البيت.
صافيه كانت قاعده بتقرأ قرآن و الكل كانو قلقنين وقعدين حطين الفون علي التربيزه قدامهم والكل كانو بيبصو عليه بتركيز مستنين اي مكالمه منهم يطمنو عليه.
سعدية.. ندر عليا يارب يقوم بسلامه لد'بحه عجلين وموزعهم علي الغلابه.
طارق بهدوء وبيحاول يطمنهم.. اهدوا يا جماعه ان شاء الله هيقوم بسلامه.
الكل.. يارب.
نديم.. برجاء.. يارب انى عارفه انى عملت عمايل كتيره قوي بشعه و متتغفرش بس يارب قومه بسلامه.. انى حسيت بحنيه الاخ معاه وحسيت ان حقي هيرجع ليا لما كنت بتحامى فيه ولما كان حد بيدوس ليا علي طرف كان بيقف ليا يارب قومه بسلامه لينا يارب.. متك'سرش فرحتها كفاية اللى عملته فيها.
كانت دموعه بتنزل وهي بتدعي طارق اخدها في حضنه.
طارق.. اهدي هيقوم ان شاء الله.
همت كانت بتصلي.. وبتدعي ليه وصافيه كانت بتقرأ وتدعي ليه برضو.. وسعديه فضلت رايحه جايه بقلق كان القلق والخوف هما اسياد الموقف.
❤❤❤❤❤
"احب اقولكم اني هكون موجوده ان شاء الله يوم 30/1 في معرض القاهرة الدولي لتوقيع روايتي المحبوبه لقلبي" المارد "لعشاق الفنتازيا والغموض والاكشن والرعب والرومانسيه رواية جامعه كل العوالم" هل البشر أغبياء لهذا الحد يظنون أنهم يستطعون القضاء على هم حمقاء فعلاً ظنو أننى فريسة ولا يعلمون أنى الصياد الحقيقي فماذا سيحدث? "
اللى حابب يطلبها اولاين +201026326295 علي الرقم ده ولو جيتو المعرض هتكون موجوده في صالة 1 جناح C17 بنتظاركم. اسفه طولت عليكم "
❤❤❤❤❤
عند سامر جابو ليه دكتور و عالج سامر...
سامر بوعيد وغضب.. هقت'لك يا مالك و هخلي اهلك مو'توا وراك... خرجووووني من هنا خرجوني اااااااااااه.
❤❤❤❤
في المستشفى
عند مليكه.
فاقت ولقيت نفسها في أوضة ومتعلق ليها محاليل.. مالك.
كانت الممرضه جانبها.. هو لسه في أوضة العمليات.
مليكه بتعب.. عاوزه اروح عنده؟
الممرضة.. هتعملي ليه اي هو محتاج دعوتك ليه احسن من انك تروحي هناك.
مليكه بعند.. لع هروح اكون جانب جوزي. وشالت المحلول من ايديها وحاولت تقوم الممرضه منعتها لكن مليكه عندت وخرجت كانت بتتسند علي الحيطه وبتردد.. جايه ليك ياقلبي مش هسيبك لوحدك.
الممرضه وراها.. يابنتي كدا غلط عليكي.
مليكه ولا اكنها كانت سامعها كرم سمع الممرضه لف لقاها جايه جري عليها وسندها بخوف.. لي اكديه خرجتي؟
مليكه بخوف.. مالك فين حوصل اي؟
كرم.. تعالي اقعدي. واخدها وياسر سندها معاه وقعدت.. مالك جوه لسه.
مليكه بخوف.. ده بقالهم كتير قوي هو اي اللى بيحوصل جوه حد يفهمني.
ياسر بتنهيده حزن.. ماتخفيش يابتي هو بيدلع جوه وعاوز يقلقنا عليه وبس.
أنس راح ليها وقعد قصادها علي الارض ومسك ايدها.. ادعيلو هو محتاج الدعوة دلوقت وبعدين انتي مش بتحبيه وهو بيحبك.
مليكه بعيون فيها دموع.. اه.
أنس.. بهدوء.. يبقي هيقوم عشانك اللى بيحب مابيفرقش واصل.
في سره.. اوعك يا داليا تيجي وتاخديه مني لان ساعتها هتسبوني لوحدي.
الدكتور خرج والكل راحو عليه بلهفه.
أنس.. ولدي عامل اي يا دكتور؟
الدكتور وهو باين عليه التعب.. احنا قدرنا نوقف النز'يف الحمدلله بس وسكت.
ياسر بخوف.. بس اي يا دكتور قول الله يرحم والديك.
الدكتور بتعب.. لازم يسافر بره عشان العمليه لسه مكملتش لان لقينا انه عنده اوتار متقطعه وهي دي اللى كانت سبب في النزيف الشديد اللى كان حاصل ليه وياريت يسافر في اسرع وقت لان كل التاخير هيبسبب ليه ضرر كبير.
أنس.. هو ينفع يسافر وهو اكديه؟
كرم.. عمي اهدي انا هسافر معاه وبعدين هيكون في طقم طبي معانا في الطيارة انا هروح اظبط الدنيا تمام... وسابهم ومشي وطلع فونه وكان بيكلم حد.
الدكتور.. وانى هكلم الد كتور في المستشفى في لندن يجهز كل حاجة للعمليه عشان اول مايوصل يبدأوا فيها علي طول.. وسابهم ومشي.
مليكه.. هسافر معاهم.
أنس.. لع خليكي اهنه ياسر خد بتك وروحو علي البيت انى هفضل معاهم اهنه يلا يا ياسر وطمن اللى في البيت زمانهم قلقنين.
مليكه بعند.. لع هسافر.
أنس.. مسك ايدها بوعد.. بوعدك انه هيكون كام يوم وهرجع بيه وهو ماشي علي رجليه ليكي بس اسمعي الحديت لان وجودك هناك ممكن يعطلنا خليكي اهنه عشان خاطره.
مليكه بدموع.. بس انى عاوزه اكون معاه.
أنس.. انى وعدتك مبتوثقيش في عمك.؟
مليكه.. بوثق.
أنس.. خلاص اسمعي الحديت وروحي مع ابوكي وبعدين انى وكرم هنكون معاه هناك ولو احتاجنا حاجة يستي هقول لابوكي يجيبك لينا ماشي.
كان بيكلم وبيقنعها.
مليكه ياسر اخدها للبيت، ومالك طلعوه من اوضة العمليات وانس اول لما شافه قلبه وجعه عليه..
انس بوعيد.. ولله العظيم لدفعه التمن غالي قوي.
❤❤❤❤❤
سعديه بقلق.. يلهوي ده كله محد يتصل عليهم يطمنونا.
طارق مسك الفون عشان يرن لقاه كرم بيرن عليهم.
فتح الاسبيكر.. الو
كرم.. اهدوا مالك بقي كويس.
الكل اخد نفسه براحه.. الحمدلله.
صافيه.. بلهفه.. هو فين عاوزه اسمع صوته.
كرم.. يستي هو لسه تحت تاثير البينج بس العمليه نحجت الحمدلله.
كرم كان بيحاول يطمنهم.
كرم.. بس هو هيسافر يعمل علاج طبيعي في لندن عشان يرجع يعرف يحرك ايديه من تاني.
نديم بخوف.. يسافر ليه مايعملو اهنه.
كرم.. مخابرش يا نديم الدكتور بيقول هناك احسن عشان يرجع افضل.
طارق.. كرم انا ممكن اسافر معاكم واهو اكون معاكم لو احتاجتو حاجة.
كرم.. لع خليكم في البيت الدنيا لسه مش امان مش خابرين سامر ممكن يعمل اي تاني.
طارق.. تمام اهم حاجة سلامة مالك.
كرم.. انى هقفل عشان عندي ورق هخلصه سلام.
وقفل كرم وطارق مخلش عليه كلامه وفي سره.. اكيد في حاجة.
كرم.. انى اسف بس لازم تطمنو. ورن علي مليكه وقالها تقول نفس الكلام اللى هو قاله ليهم في البيت.
وصلو البيت وكرم جهز كل حاجة عشان مالك يسافروفي المطار كان في فريق كامل معاهم والاجهزه علي الطيارة وراح معاه كرم وانس.
والطيارة طلعت.
وصلو البيت ومليكه كان منظهرها صعب سعديه خدتها في حضنها وياسر قال نفس كلام كرم.
تاني يوم.
الطيارة وصلت لندن واستقبلوهم و راحو المستشفى والعمليه بدات وويتبع.
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة الجزء الاول من هناااااااااا
الرواية كامل الجزء الثاني من هنااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق