رواية انتقام الإناث والجبابرة الفصل العشىرون والحادى وعشرون بقلم شروق حسن
رواية انتقام الإناث والجبابرة الفصل العشىرون والحادى وعشرون بقلم شروق حسن
🌺🌺إنتقام الإناث والجبابرة 🌺🌺
❤️ البارت العشرون ❤️
🍃 اللهم ابطل أثر عين 🍃
🧡 أصابت رزقا فامسكته 🧡
🧡 وأصابت جسداً فأمرضته 🧡
🧡 وأصابت قلباً فأحزنته 🧡
❤️ يااااا رب ❤️
💫💫💫💫💫💫
الاسماء المنتحلة
ادهم = يامن
عشق = ماري
ادم = حازم
وعد = وعد كما هي
محمود = مازن
مريم = دارين
الاء ويوسف وكريم معروفين هنالك بأسمائهم الحقيقية لانهم بيشتغلوا هناك اصلا
💫💫💫💫💫💫
ذهب الشباب حيث المطعم الموجود به المافيا دخلوا اليه فكان في غاية الفخامة كانت الطاولات متراصة بانتظام دقيق وعليها مفارش من اللونين الأبيض والبيج وفازات من الكريستال اللامع فكانت غاية في الجمال ......
دخلوا المطعم فوجدوا رجالا كثيرين واقفون بالاسلحة لم يهتز لهم جفن وقاموا بالدخول ... وجدوا رجل كبير ذو وقار لم يغير الزمن من جماله فكان وسيما للغاية ببشرته الشقراء وشعره ذو اللون العسلي الفاتح وتعزوه بعض الشعيرات الببضاء وعيناه الزرقاء اللامعة ولكن يظهر بها المكر والخبث ....
كان جالس بجواره علي الطاولة رجلان شابان بنفس ملامحه ولكن باختلاف لون شعره فكان من اللون الاصفر اللامع بشدة ويدعون جاك وماكس ..
وفتاة صارخة الجمال تدعي كريستين بشعر اصفر كقرص الشمس وعينان خضراء لامعة جذابة وفستان اسود قصير يظهر من جسدها الصارخ بالانوثة كثيرا ......
(ملحوظة : الكلام بالايطالي لكن هينكتب باللغة العربية)
تحدث الرجل بالايطاليه
اللورد : اهلا سيد يامن ( ادهم )
ادهم ببرود : اهلا لورد ...
اللورد وهو ينظر للباقين : تفضلوا يا شباب اجلسوا ....
جلسوا جميعا امامهم علي الطاولة بالجهة المقابلة لهم ... نظر اليهم اللورد نظرة متفخصة ثم سألهم ما كانوا متوقعين منه ان يسأله ....
اللورد : اريد ان اطرح عليكم سؤالا واريد الجواب حالا. ...
اومأ له ادم بثقة عالية : طبعا تفضل .. أسأل ما تريده ...
اللورد : اين كنتم كل تلك الفترة !!! لقد كنتم من اكبر التجار ومنذ اخر شحنة بيننا وانقطعت الاخبار بيننا ولم نعرف عنكم اي شئ منذ ذلك الحين .....
ادهم بثقة وجدية : انت تعلم اننا كنا مراقبون من قبل الشرطة المصرية لذالك فضلنا الاختفاء قليلا حتي نبتعد عن الشبهات التي قيدتنا منذ القبض على الشحنة .....
اومأ له اللورد وهو ينظر اليهم بشك : حسناا سيد يامن .....
لاحظ ادهم ان احدا من الشباب الجالسين بجانب اللورد ينظر الي عشق طيلة الوقت بنظرة تشملها من اولها لأخرها ....
قبض علي يده بشدة حتي ابيضت مفاصل يده من قوة ضغطه عليه .....
ووعد طيلة الوقت وهي تضغط علي اسنانها بغيظ وهي تري تلك الفتاة التي اقل ما يقال عليها انها صارخة الجمال تنظر الي ادم بنظرات وقحة ... كانت تود ان تقوم وتخلع شعرها الاشقر هذا من جذوره ولكنها تمالكت نفسها حتي لا يتم اكتشافهم ......
عندما نظر اليها ادم وجدها تنظر الي تلك الفتاة التي تنظر له طيلة الجلسة وهو رأي هذا ولكن لم يعيرها اي انتباه فقرر مشاكستها قليلا.....
ادم بابتسامة جميلة لكريستين : اهلا سيدتي .. اود ان اقول لكي انكي حقا جميلة
انفرجت شفاة كريستين الملطخة باحمر الشفاه القاني وهي تبتسم بسعادة وتنظر له بوقاحة ايضا : لا تقل هذا سيد حازم بل انت جذاب اكثر من يرك لا يقول بأنك تعمل بعالم المخدرات
وعد بتهكم وهي تلوي شفتيها : والنبي اييييه شوفتي المحن !!!
نظرت اليها كريستين باستغراب ولكن ظنت انها لا تعلم الايطالية لذلك تحدثت دون قيود
ادم وهو مازال علي بسمته ولم يعير حديث وعد اي اهتمام مما اغاظها كثيرا : شكرا لكي يا جميلة ولكن هل شعركي حقيقي ام انكي تستعملين الصبغة !!!
نظرت له وعد برفعة حاجب وتوعدت له بالكثير ..اما كريستين اجابت بلهفة : لا لا .. انا لا استعمل الصبغة ابدا فانا ورثته عن امي . .
كاد ان يجيب ادم ولكن قاطعته وعد بغضب : اظن ان احنا في مكان عمل مش كوافير يا عين امك انت وهي ....
رفع ادهم حاجبيه بذهول : نهار اسود!! عين امك !! انتي انحرفتي امتي !!!!
وعد بصوت عالي انتبه له الجميع : لااا يا عنيااا اناا منحرفة من زماان بس انت اللي مش واخد بالك
عشق وهي تصفق : اوعاااا .. هي دي صحبتشي
الاء : صلاااة النبي .. داحنا بنعرف نردح اهوو
ادم : بس بس .. الله يخربيتك هتفضحينا
وعد بتهكم : نااعم.. انا دلوقتي اللي هفضحك !! لكن كلامك مع القطة عسل صح !!
كريستين بصوتها الرقيق : ماذا هناك مستر حازم
وعد بغضب : بت انتي هتفضلي تقوليلي مستر حازم مستر زفت علي دماغك ... اقسم بالله هاجي اجيبك من شعرك يا عرة ... وبعدين ده كله سيليكون اصلا
نظرت لها عشق ببسمة محبة وعلمت بأنها قد وقعت في عشق زوجها ودعت الله ان يصلح لها الحال لان ما عانته كان من الصعب علي ايه فتاة ان تتحمله ....
تحدث ادهم قائلا بغضب : خلاص انتي وهي هنقضيها خناق وانت يا ادم سكت مراتك يا اخي !!
كتم ادم ضحكته فهو قد نجح في جعلها تغير ولكن لم يكن يعلم بانها شرسة لذلك الحد ...
بينما الاخرون لا يفهمون كلمة مما يقولون
تحدث اللورد قائلا بعدما طال الحديث بينهم : ماذا هناك يا شباب !!!
ادهم : لا شئ لورد أنهم يتكلمون حول الشحنة ولكن بصوت عالي قليلا....
اومأ له اللورد وقال : حسنا
هدأوا جميعا ولكن مازالت وعد تحدق بتلك الفتاة بنظرة نارية
ادهم : متي ستتم الشحنة لورد
اللورد : خلال اسبوع سيد يامن
اومأ ادهم موافقا ثم وقف محييا اياه وكذلك الجميع ...
جاءت كريستين حتي تصافح ادم ولكن امسكت علياء يدها بغل وضغطت عليها بشدة : لمؤاخذة معلش يا ابلة .. لسه متوضي
تأوهت كريستين : اووووه .. يدي يا فتاة اتركيها انتي تؤلميني ..
تركت وعد يدها بقرف : اه معلش يمااا ....
صافح جاك وماكس ادهم ومد يده حتي يصافح عشق صافحته بتوتر من نظرات ادهم الحارقة إليها ولكن عندما جاء جاك لتقبيل يدها فشدها ادهم بشدها وقام بالخروج من المطعم وتبعة الاخرون ....
* بالخارج *
فتح ادهم باب السيارة بحدة وقام بدفع عشق بها بشده وقام بالركوب بالجهة الاخري .. ظل صامت طوال الطريق ولم يتحدث ترددت كثيرا في سؤاله ولكن حسمت امرها ..
عشق بصوت خفيض : ادهم !! في ايه
لم يجيب عليها امهم بل ظل صامت ويضغط علي عضلات فكه بقوه .... قررت محادثته مرة أخرى
عشق بصوت اعلي قليلا : اظهم قولي في ايه ...
رد عليها ادهم بعصبية : اخرررررسي.. مش عايزة اسمع صوتك انتي فاهمة ....
نظرت اليه بحزن وادارت وجهها للجهة الاخري ولم تمنع دموعها من السقوط .. نظر اليها ادهم بضيق عندما لمح دموعها وتنهد بغضب من ذالك اللزج الذي يدعي جاك .. فقد كان ينظر اليها بنظرات يعرفها هو جيدا ....
* في نفس الوقت في سيارة ادم *
كان وعد مغتاظة للغاية من طريقة ادم في الحديث مع تلك الفتاة الجميلة .. كانت تنظر. له من الحين والاخر وتقوم بقضم اظافر يدها التي تحبها كثيرا .....
بينما ادم يجاهد بصعوبة ان لا يضحك وان يظل علي جديته وعدم فهمه ....
بعد وقت قليل وصلوا الي الفندق الذين يقيمون به .. هبطت عشق من السيارة دون أن تتفوه بكلمة واحدة وصعدت الي الجناح الذي يقيمون به .. بينما لحقها ادهم بصمت ....
💫💫💫💫💫💫
❤️ لا اله الا الله❤️
💫💫💫💫💫💫
* في نفس الوقت في مصر*
كان عاصم ونسرين التي لم يتم اكتشافها بعد وبعض زملائهم جالسين امام العميد يسمعون تعليماته ..
العميد : ان شاء الله يا شباب العملية هتتسلم اخر الاسبوع ده ومش عاوزين ولا غلطة .. العملية دي كبيرة وهتضيع مستقبل شباب كتير لو دخلت
عاصم بثقة وجدية : متقلقش يا فندم ان شاء الله هنقدر نقبض عليهم والمؤامرة هتنجح
العميد بفخر: وهو ده المطلوب منكم انكم تثقوا بالله اولا وتعتمدوا علي نفسكم ثانيا
اومأوا له بصمت وقاموا بالخروج بعدما ادوا التحية العسكرية ... بعدما خرجت نسرين قامت بالالتفات حولها وفتحت هاتفها واتصلت عل شخص ما ظلت ثواني حتي اتاها الرد
نسرين بقلق وهي تتلفت حولها : الوو .. الو يا بوص !!
البوص : ايوه .. في اخبار جديدة !!
نسرين : ايوة يا بوص .. عرفوا ميعاد تسليم الشحنة امتي ومش عارفه ازاي
البوص بعصبية : اييييه عرفوها ازاي
خافت نسرين من صوته العالي ثم قالت وهي تبتلع ريقها بصعوبة : مش عارفه والله العميد كان عامل اجتماع دلوقتي وقالنا انهم عرفوا الميعاد وهيدينا ميعاد الهجوم عليها ..
البوص بعصبية : طب اتنيلي اقفلي انتي اما اشوف هنعمل ايه في المصيبة دي !!
اغلق الخط بوجهها ثم قام بالاتصال علي رقم اخر
البوص : ايوه يا سيد ... اابوليس عرفوا ميعاد الشحنة امتي
ابتسم سيد بخبث قائلا : وماله ما يعرفوه واحنا هنوجب معاهم عالاخر والشحنة هتتسلم كمان
عقد البوص حاجبيه باستغراب : عادي !! قصدك ايه !!؟
سيد بدهاء : هقولك ....................
ابتسم البوص بخبث قائلا : يخرببتك دانت دماغك سم ... ثم ضحك بشر واغلق الهاتف ورجع بظهره علي مقعده الوثير قائلا : يا أنا يا انت يابن الشهابي هههههههه
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
❤️اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنامحمد❤️
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
* عند مالك وميار *
خرجت ميار لملاحقة مالك فلم تجده ظلت تلتفت حولها حتي وجدته جالس علي مقعد وبيده زجاجة من الويسكي ذهبت اليه بصدمة وقالت : مالك !! انت بتشرب !!!
نظر اليها مالك بسخرية لازعة قائلا : اه بشرب .. عندك مانع !! ولا هتيجي تقولي نفض كل حاجة بينا ؟!!
نظرت اليه ميار بحزن واقترب منه وقامت بأخذ الزجاجة منه ورمتها في القمامة ثم وقفت امامه وقالت بحزن واضح في نبرة صوتها : والله اسفة مكنتش قصدي اشك فيك .. بس لما سمعت صوت بنت جانبك اتجننت ومبقتش عارفة افكر خالص .... مالك ارجوك افهمني انت متعرفش انا بحس بإيه بمجرد ما احس ان انت بتبص لبنت غيري .....
نظر اليها مالك ولم يعلق علي حديثها ولكن شعور بالفرحة داخله يكبر اكثر .. اومأ لها قائلا : خلاص ماشي .. يلا عشان نجهز لميعاد الطيارة ....
كاد ان يذهب الا انه تذكر شيئا مهما فاستدار لها وقال بجدية : اعملي حسابك هنيجي انا وماما واختي الاسبوع الجاي ليكوا علشان هنكتب الكتاب .. انا اتصلت بباكي وبلغته وهو وافق وقال هياخد رأيك الاول واظن انتي معندكيش مانع ..... ثم تركها وذهب تاركا اياها تقف بصدمة
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
* عند منار *
انهت محاضرتها وكان يتبين عليها الضيق بشدة كانت تمشي وهي شاردة حتي وجددت من يقف امامها فوجدته عمار .. التفتت بوجهها للجهة الاخري بضيق
عمار : منار انتي عارفة ان انا مكنش قصدي اعمل كده وبعدين محصلش حاجة لكل ده يعني مش علشان مسكت ايدك هتعملي حاجة مفيهاش حاجة ...
منار بحدة خفيفة : لا في .. في حاجة اسمها دين لو انت مش عارف ... بيحرم انك انت اصلا تبصلي قبل كتب الكتاب بس للأسف اغلبية الشباب واخدنها باستهتار وناسيين ان في رب كريم شايفنا وهيحاسبنا لمجرد ان انت بصيت لبنت بس مش مسكت ايديها .
تنهد عمار بضيق يعلم ان معها كل الحق بذلك ولكنه لم يكن يقصد ما فعله
عمار : خلاص يا ستي انا اسف متزعليش .. لم ترد عليه وظلت علي صمتها إلا أنه قال : طب اعملي حسابك هنيجي علي اخر الاسبوع علشان نكتب الكتاب ...
نظرت له منار بصدمة : اييييه !! نكتب الكتاب !! لييييه؟؟
عمار بمشاكسة : علشان اعرف امسك ايدك براحتي هههههههه
ضحكت رغما عنها علي حديثه فقال : هااا موافقة ؟؟
هزت راسها بخجل موافقة على حديثه فقال هو : تمام .. ابقي بلغي والدك بقا .. سلام يا قطتي
ثم تركها وذهب تنظر لاثره بحب فيبدو انه اوقعها بحبه وبجدارة .....
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
❤️ استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم ❤️
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
* في الفندق الذي يقيمون به الشباب*
* بغرفة ادهم وعشق *
عندما دخلت الغرفة قامت بأخذ ملابس مريحة معها ودخلت الي المرحاض حتي تغتسل
بعدها بلحظات دخل ادهم الغرفة فلم يجدها ولكنه سمع صوت المياه من المرحاض فعلم بأنها بالداخل ...
جلس علي السرير واضعا كفه علي وجهه وهو يتذكر نظرات هذا الحقير اليها ... هو لا يريد ان يتعلق بأي فتاة لأنه حتي الان لم ينسي ماضيه المؤلم فهو قد خان من والدته والتي كانت تعتبر كل شئ بحياته وحبيبته السابقة والتي علم بأنها تخونه مع صديقه ولكن صديقه لم يكن يعلم بارتباطه بها ..... ولكن هي غير كل الفتيات فهو يعترف لنفسه الان بأنه وقع بحبها ولم يتنازل عنها مهما حدث !!
بعد عدة دقائق قليلة خرجت من المرحاض وهي ترتدي بيجامة من اللون الاحمر القاني وشعرها المبتل مفرود علي ظهرها ووجها احمر من اثر الاستحمام ...
رفع رأسه عندما سمع صوت الباب يفتح وجدها علي حالتها تلك فوقف مبهورا واقترب منها ببطئ عندما راته قادم بإتجاهها تسمرت قدماها ارضا ولم تعلم ماذا تفعل ....
اقترب ادهم منها كثيرا، قال ادهم كلمة واحدة جعلها تتسمر في مكانها
ادهم بصوت خفيض : بحبك ..
قال كلمته تلك وشعرت بنفسها وكأنها تحلق في الهواء من شدة فرحتها.
عشق بدهشة: ايييه؟
أدهم بعشق: بحبكك
وغاصوا معا في عالم الاحلام واسدل الستار علي عاشقين جمعهم القدر فهل سيدوم حبهم ام للقدر رأي آخر.
💫💫💫💫💫💫💫💫💫
❤️ اللهم سبتني علي دينك ❤️
💫💫💫💫💫💫💫💫💫
* في غرفة ادم ووعد *
كانت وعد جالسة علي الاريكة وهي تتظر الي ادم الجالس علي السرير امامها بغيظ وهو ينظر
اليها بضحك واستمتاع ..
وقفت بغضب واقتربت من عندما رآها تقترب وقف هو الاخر وعلي ثغره ابتسامه عابثة
وعد بغضب : ممكن اعرف بتضحك علي ايه !!
ادم بضحك : الله !! هو الضحك عيب !! دهحتي الابتسامة في وجه اخيك صدقة ...
وعد بتهكم : ياااا راااجل !! اخيييك ؟!!
ادم بعبث : ايوه اخيك ليكي راي تاني ولا ايه !!
وعد : ايوه .. انا مراتك يا عنيااا واي واحدة تبصلك بعد كده انا هقطعها بسناني فاهم ولا.....
ادم بعبث: وهو يقف أمامها: والا ايه؟!
.. للحظة مر عليها مشهد هذا اليوم اللعين فارتعشت وابتعدت عنه بهدوء حتي لا يشعر بتوترها ولكن لم تستطيع التحكم بحمرة وجهها ذهبت الي السرير سريعا وقامت بتغطية وجهها بالكامل ووضعت يدها علي وجهها بخجل وابتسمت بسعادة وعشق .....
بينما هو ضحك عليها وقام بالذهاب الي السرير ونام بجانبها ورفع الغطاء عن وجهها واخذها بأحضانه وناموا بسعادة معا ولأول مرة ..
💫💫💫💫💫💫💫💫💫
إنتقام الإناث والجبابرة
❤️ ❤️ البارت الواحد والعشرون
🧡 اللهم اشف مرضانا ومرضي المسلمين 🧡
🧡اللهم ارفع عنهم ما هم فيه وافرغ عليهم🧡
🧡وعلي أهليهم صبراًورزقهم الرضابالقضاء🧡
🧡 وعاجل الشفاء ، شفاء لا يغادر سقما 🧡
❤️ برحمتك يا ارحم الراحمين ❤️
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
* في اليوم التالي*
استيقظت وعد من نومها وجدت نفسها في احضان ادم ظلت تنظر إليه كثيرا فهو عندما اقترب منها ليلة امس لم تهابه ولم تخافه انما كانت تشعر بالاطمئنان معه .. تشعر بانه ابيها وهي طفلته عندما يهدهدها اصبح يمثل كل شي بحياتها ايقنت انها تحبه بل تعشقه بكل ما فيه .. احست بنار تحرق قلبها عندما تحدث مع تلك الفاتنة وكيف انها اغتاظت كثيرا من حديثه معها وكيف كانت تريد ان تعنفه ولكنه بمجرد قبلة نست ما كانت تنتوي فعله ....
ابتسمت بعشق عندما تذكرت معاملته الرقيقة اخذت يدها تمر علي انحاء وجهه تحفظه عن ظهر قلب .. فكرت فيما ستكون ردة فعله عندما يعلم ماضيها .. جاء في خاطرها سؤالا جعل اوصالها ترتعش ...
هل سيتركها !!!!
خافت كثيرا ودفنت وجهها في تجويف عنقه تبث نفسها بالامان ...
احس ادم بثقل خفيف علي صدره فتح عيناه ببطئ وجدها جالسة في احضانه .. شدد هو من احتضانها شعرت به فرفعت وجهها وجدته ينظر اليها بعشق مماثل ...
ادم : صباح الجمال علي عيونك يا حبيبتي
علياء بابتسامة : صباح النور ..
ادم بمشاكسة : صباح النور من غير حاجة كده
لم تفهم علياء مقصده في البداية .. ولكن فهمت بعدها.
ابتعدت عنه بخجل ودخلت الي الحمام الملحق بالجناح ... اما هو تنهد بحرارة ولا يعلم الي اي مدي سيوصله عشقها الذي يزيد كل يوم عن الاخر .. ثم اخذ ملابسه ودخل الي الحمام الاخر
دخلت هي الحمام ووقفت امام المرايا وجدت وجهها احمر من شدة خجلها ..
انتهت من استحمامها وارتدت بيجامة من اللون الاسود .. بنطالها يصل الي الركبة ومكشوف الازرع ...
خرجت من الحمام وجدته جالس علي الاريكة امام التلفاز وهو شارد .. ذهبت اليه وجلست بجانبه قائلة بتساؤل : مالك سرحان ليه !!
نظر اايها بتشتت قائلا : مش عارف !! قلبي مش مطمن .. حاسس ان في حاجة هتحصل
وضعت يدها علي كتفه تتطمئنه : متقلقش اللي كاتبه ربنا هو اللي هيحصل ....
نظر اليها بابتسامة ثم اخذها في احضانه وجلسوا يشاهدون التلفاز معا ..
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
❤️لا إله إلا أنت اني كنت من الظالمين❤️
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
* في غرفة ادهم وعشق*
ااستيقظ ادهم من نومه وجد عشق قابعة بأحضانه وتحتضنه بشده ابتسم بعشق عليها وتذكر اول مقابله لهم عندما تشاجروا وتحدته وقتها فقط قرر كسر كبريائها ولكن كلما ينوي ويقف امامها ينسي فكرة انتقامه منها تماما ...
قرر ان يعيش معها حياته للأبد رغم ان فكرته عن النساء بأنهم خائنات لم تتغير فهي غير امه التي تركته وذهبت من اجل عشيقها او هكذا ظن ... وغير حبيبته السابقة التي خانته وعلم بانها بعلاقة مع صديقه .. ولكن صديقه لم يكن يعلم بهذه العلاقة لأنه لم يخبر احدا بها ....
كانت اجري وراء الاموال وجشعة كثيرا .. فاق من شروده علي تململها بين يده .. شعرت بقبضة فولاية تلتف حولها فتحت عيناها ببطئ ونظرت له وجدته ينظر اليها بهيام
ابتسمت بخجل قائلة : صباح الخير
ادهم بابتسامة : صباح النور يا حبيبي .. ثم قبلها من جبينها ببطئ ودفن وجهه في عنقها يستنشق عبيرها .. خجلت منه ولكنها مررت يدها علي شعره الناعم .. ظلوا هكذا وقت ليس بالقليل .. رفع وجهه عنها قائلاً بعشق: وحشتيني
قالت وهي تلامس لحيته التي نمت قليلا فجعلته بمظهر جذاب للغاية : طب مانا جنبك اهو ...
قال بهيام : اصلا وانتي معايا بتوحشيني .. اوعي في يوم تبعدي عني وتسيبيني مش هقدر اعيش من غيرك ... استحمليني واستحملي عصبيتي بس متسبنيش !
رغم انها شعرت بالسعادة تجتاحها الا انها قررت مشاغبته قائلة بمكر : مكنتش اعرف ان ادهم الشهاابي رومانسي كده وبيعرف يقول كلام حلو هههههههه
علم انها تشاغبه فكرر مشاكستها هو الاخر فقال بمكر : لا وحياتك وبيعمل حاجات احلي
ابتعدت عنه قائلة : تصدق كنت فكراك محترم !! طلعت منهم اعوذ بالله
رفع حاجبيه باندهاش : منهم !!!! انتي مراتي يا بنت الهبلة !!
قالت عشق ببعض المرح : هههههههههه معرفش !! حبيت الجملة ههههههه
تاه هو بضحكتها كاد أن يقترب منها ولكن قطعه صوت هاتف ادهم ابتعد عنها بغيظ بينما ضحكت هي علي مظهره فقال لها بحنق : اضحكي اضحكي .. جايلك
رفع الهاتف امام عينه وجده صديقه عاصم فرد بحنق : ايه يا زفت حد يتصل بحد في الوقت ده
ضحك عاصم بصخب قائلا : ايه يا باشا !! قطعت اللحظة ولا ايه هههههههههه
ادهم بغضب : قطع رقبتك يا بعيد انجز يا يلااا يا زفت !!!
تحولت نبرة عاصم الي الجدية قائلا : مفيش كنت عايز اسلم عليك انت وادم واقولكم انتم اخواتي مش صحابي بس ...
تحدث ادهم بقلق علي صديقه : انت ليه بتقول كده يلااا دلوقتي في ايه !!
عاصم بهدوء : مفيش حاجة والله .. بس المهمة بعد اسبوع وانت عارف انها كبيرة وفيها خطر اكبر ومش عارف ان كنت هرجع عايش ولا.....
قطع ادهم حديثه بغضب : اخرررس خالص هترجع ان شاء الله مش عايز اسمعك بتتكلم في الموضوع ده تاني انت فاهم ولا لأ !!!!
عاصم : خلاص يا عم متزوقش بس هههههههه
طب و.و.و
ادهم بجدية : قول عايز ايه
عاصم بهدوء مريب : ومريم عاملة اييه !!
ادهم بحدة : انت اتجننت !! بتفكر في واحدة علي ذمة راجل تاني !!!!
تحدث عاصم بعصبية : انت عارف الجواز ده ليه !! مش حب بينهم !! لأ ده عشان المهمة مش اكتر .. واذا كان علي مريم فعارف انها بتحبني انا ...
زفر ادهم بحدة وتحدث قائلا : طب افرض انها حبت محمود !!
عاصم بغضب : لا مش هتحبه هي ليا انا بس ..
ادهم بهدوء : اعمل اللي يريحك يا عاصم .. سلام
عاصم : سلام ..
ثم اغلق الهاتف وفكر في ان من الممكن ان تحب مريم محمود نفض تلك الفكرة عن رأسه ودعا الله ان تكون ملكه للأبد ...
بينما اشفق ادهم علي حال صديقه فهو قد علم معني الحب ويعلم ايضا ان الفراق صعب لاحظت عشق شروده فقالت متسآئلة : مالك في ايه !!
نظر اليها قائلا : مفيش حاجة ..
تحولت نظراته الي المكر وتحدث قائلا : صح احنا كنا بنقول ايه ..
لم ينتظر اجابتها فأخذها الي بحور عشقه التي اصبحت حياتهم هذه الايام
ولكن الخوف من القادم فهذه الايام لن تكون سهلة ابدا
💫💫💫💫💫💫💫
❤️ استغفر الله كثيراً ❤️
💫💫💫💫💫💫💫
* بعد مرور اسبوع *
تم عقد قران ميار ومالك وسط فرحتها الشديدة التي حصلت علي عشقها بعد عذاب ووقت طويل .. نظر لها مالك ببسمة خفيفة بينما تحدث والدها : نسيب العرسان لوحدهم بقا !؛
خرجوا من الغرفة واغلقو الباب خلفهم .. اقترب مالك من ميار وجلس بجانبها بينما ميار كانت متوترة وخجلة بشدة .... كانت تضع رأسها ارضا وتعبث بيدها بعد وقت من الصمت تحدث مالك بمشاكسة : هي السجادة عجباكي للدرجادي !!
رفعت ميار رأسها بتعجب : سجادة ايه !!؟ ثم فهمت ما يرمي اليه فوضعت رأسها ارضا مرة اخري ... فاقترب منها بعبث لاحظت هي اقترابه فابتعدت قليلا اخذ يقترب وهي تبتعد الي ان وصلت الي نهاية الاريكة ..
فوقفت بتوتر واقتربت من الباب حتي كادت ان تفتحت ولكنها وجدت من يمسك يدها ووقف امامها فقال متحدثا بهمس : مالك !! خايفة مني !!
هزت رأسها بالرفض فاقترب منها اكثر ثم رفع وجهها بيده وقال : طيب بتبعدي ليه !!
منار وهي تضع يده على صدره لتبعده : مالك ابع.....
مالك بمشاكسة: لا مش هبعد.
ميار برجاء: طيب معلش ابعد طيييب.
مالك بإصرار: مش بااااااعد..
ميار بعصبية: هو انا مش قولتلك ابعد يا عسل ولا هو الكلام مش بيتسمع.
مالك بدهشة: انتي اتحولتي كدا ليه يخربيتك.
ميار بعناد: اهو لو كان عجبك وسع يا اخينا كدا.
قرر أن يخجلها قليلا ويستمتع بخجلها، فاقترب منها اكثر: عايزاني ابعد ليه هااا.
ابتعد عنها وجد وجهها احمر بشدة من الخجل .. أسند جبينه علي جبينها فقال متحدثا بصوت آجش من فرط مشاعره : قولتيلي متمسكش ايدي قبل كتب الكتاب وقولت ماشي : لكن تيجي وعايزة تبعدي عني !! هو ده اللي مش هرضي بيه ابدا ...
وجدها لا تتحدث بشئ فقال بمكر : وبعدين انتي احمريتي ليه .. دي لسه في حاجات كتير احسن من كده بكتير يا موزة .. قال جملته الاخير وهو يغمزها بوقاحة ..
نظرت له ميار بضيق فهو مالك لن يتغير ابدا فقالت : سافل يا مالك .. طول عمرك هتفضل سافل ... ثم رحلت تاركة اياه يضحك بصخب علي حديثها ثم تبعها للخارج
جلس امام والدها وعائلتها متحدثا : طب يا عمي الفرح ان شاء الله الفرح يوم الخميس الجاي ده
تحدث والدها علي باستغراب بس بدري اوي يابني ده الخميس ده بعد بكرة وفي شوية حاجات بسيطة ناقصاها في جهازها لسه هتيجي
قاطعه مالك برفض : لا يا عمي انا مش عايز حاجة من دي .. انا عايزها بشنطة هدومها بس ..
رفض علي حديثه رفضا قاطعا: لا مستحيل بنتي هتتجهز زي البنات هي ناقصة حاجة !!
مالك متفهما : يا عمي انا فاهم حضرتك بس اللي قصدي اقوله ان انا وهي هنعيش مع والدتي واختي في الفيلا علشان والدي متوفي وهما اتنين ستات لوحدهم مينفعش اسيبهم كده من غير راجل يحميهم ...
بعد محاولات كثيرة اقتنع والدها بالحديث وقررو موعد الزفاف يوم الخميس وطمأنهم مالك بأن فستان العروس سيكون مسؤليته وسوف يطلب لها سيارة لتنقلها الي البيوتي سنتر يوم الزفاف ..
استأذن منهم للذهاب فوقفت معه منار حتي توصله فتحدث بعبث : هتوحشيني يا موزتي اليومين دول ... كان يتحدث وهو واقف علي الباب فأغلقت الباب بوجهه فجأة .. وقف هو لحظات ليستوعب ما حدث ثم ضحك عليها بقوة وذهب لسيارته وانطلق حتي يخبر عائلته بهذا الخبر .. فهم انطلقوا بعد ساعة من كتب الكتاب ولم يعلموا بقرار يوم زفافه ..
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
❤️ أمنت بالله رباً وبالإسلام ديناً ❤️
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
استعد الشباب لاستلام الشحنة التي سيستلمونها من اللورد واذا نجحت خطتهم سيقومون بالقبض علي اكبر رجال المافيا وسيتمكنون من الوصول للرأس المدبرة .. ولكن كل هذا لا يهم ادهم فكل ما يهمه هو القبض علي مدحت الدمنهوري الذي قام بقتل والده وخيانته مع والدته التي كانت عمود عائلتهم بطيبتها ورقتها ولكن في الاسبوع الاخير من ذهابها معه كانت تصرفاتها غريبة فكانت تعامله بغلظة واوقات تبكي بجانبه .. يتذكر كل ما مر به من اوقات سعيدة ولكن تم تدميرها بسبب مدحت ...
فاق علي حديث عشق وهي حجابها : المهمة دي اكبر مهمة هنخوضها .. مش عارفة بس قلبي مش مطمن ..
ذهب اليها ادهم واحتضنها من الخلف قائلا بهمس : طول مانا معاكي متخافيش ابدااا. .. مش هخلي اي مخلوق يأذيكي لو حتي بخدش بسيط ..
استدارت له وابتسمت بعشق وقامت بلف يدها حول رقبته واحتضنته بشدة .. بادلها هو الاخر العناق وبشدة ..
عشق بحب : ربنا يديمك في حياتي .. ثم اقتربت من اذنه قائلة بهمس رقيق : بحبك❤️
نظر لها بسعادة فهو ولأول مرة منذ ما حدث بالماضي ان يحدثه شخص ما بكل هذا الحب ويكون هو يبادله نفس الشعور ...
ادهم : وانا كمان بعشششقك ...
اقترب منها وكاد ان كثيراً الا ان قطعه صوت الباب ..
جز علي اسنانه بغيظ : ابو اليوم اللي جيت فيه هنا كان يوم اسود ومهبب علي دماغ اللي خلفوكم ..
ضحكت بصخب عليه بينما هو ذهب لفتح الباب بغضب .. وجد ادم امامه فصرخ به : عايز ايه يا متخلف ...
نظر اليه ادم ووعد باستغراب من غضبه الغير مبرر .. فاحدث ادم : في ايه يلااا .. عفاريت الدنياا متنططة في وشك ليه ..
لاحظ ادهم وجود وعد فطلب منها الدخول الى عشق وبمجرد ان دخلت نظر له ادهم بغضب : انا طول عمري اقول عنك عيل فصيل ...
فهم ادم ما يرمي اليه فانفجر ضاحكا عليه وغمز له : ايه ياعم !! هي الصنارة غمزت ولا ايه هههههههه
بينما دخلت وعد لعشق وجدتها تكمل ارتداء حجابها وقفت خلفها في المرآة : ايه يسطاا اخبارك ايه ...
انتهت عشق من حجابها ثم التفتت لوعد واحتضنتها بحب ..
دخل اليهم الشباب وطلبوا منهم الهبوط لان الاخرين ينتظروهم بالاسفل لاستلام الشحنة المطلوبة ..
* في الاسفل *
نظر يوسف لألاء بغيظ وقال : نفسي اعرف ملاقتيش قماش تغطي المتر اللي فاضل من رجلك دي ..
تحدثت ببرود حتي تستفذه : عاجبني كده ملكش دعوة ..
يوسف : ماشي !! دلوقتي مليش دعوة لكن بعدين هيكون ليا وليا وليا كمان بس اصبري والله لهخليكي تقولي حقي برقبتي بس نخلص من المهمة الشوم دي ..
الاء بسخرية : لا يا راجل هيكون ليك وليك وليك ازاي بقا ان شاءالله ... ايه !! هكتبلك توكيل ؟!!
يوسف ببرود وهو يقترب منها : لا يا حلوة .. هتبقي مراتي ...
ثم تركها وذهب تقف في صدمتها تلك ودقات قلبها التي علت معلنة عن بداية عشق بدأ ينمو بقلبها تجاهه ...
وصل اليهم عشق وادهم وادم ووعد ومريم وعاصم الذي ينظر لمريم بنظرلت غريبة واخيييرا كريم الذي اغاظ يوسف ولكن اقنع نفسه بأنه في مهمة .... ثم ذهبوا الي وجهتهم ...
💫💫💫💫💫💫💫💫💫
" بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير "
كانت هذه كلمات المأذون الذي قام بعقد قران كلا من منار وعمار ...
نظرت له منار بحب فهي في هذه الايام الاخيرة اثبت لها بأنه شريك مناسب .. فهو يعاملها باحترام وتشعر دائما معه بالامان التي فقدتها مع عائلتها بسبب شكهم بها ولكنها ما زالت تحبهم بشدة ..
بينما ابيها نظر اليها بدموع فرحة وذهب اليها وقام بتقبيل جبينها : مبروك يا بنتي اخيرا عشت وشوفتك عروسة ..
نظرت له منار بدموع فارتمت بأحضانه وبكت : الله يبارك فيك يا بابا ..
نظر اليها ابيها بحب : سامحيني يا بنتي .. سامحيني يا حبيبتي انا عارف اني غلطت في حقك لما شكيت فيكي بس والله غصب عني انا لما شوفت الصور دمي اتحرق ومشوفتش بعدها قدامي .. لولا عمار جه امبارح وفهمني وحكالي عن الموضوع كله وان البنت اللي في الجامعة دي هي اللي عاملة الصور .. سامحيني يا حبيبتي
بكت منار وهي تري والدها يبكي امامها : متعذرش يا بابا انا بنتك وانت من حقك تعمل اللي انت عايزه ثم احتضنته مرة اخري ..
فهمس لها والدها : باين عليه بيحبك .. حافظي عليه يا بنتي مفيش حد زي ده ببتكرر تاني في الزمن ده ..
خرجت من احضان والدها وهي خجلة بشده : خغاضر يا بابا
والدها داعيا : ربنا يصلحلك حالك يا بنتي
ذهب اليها اخيها بندم : الف مبروك يا منار .. كاد ان يذهب الا انها امسكته من ذراعه قائلة بمرح : طب مش هتحضني طاااه
نظر اليها اخيها وقام باحتضانها بندم : اسف والله اسف مكنش قصدي اذيكي بس كنت خايف عليكي ...
منار : عارفة يا ابو صلاح متشغلش بالك
ابتعد عنها ثم قبلها من جبينها : مبروك يا حبيبتي
بينما هو وقف ينظر الي حبيبته ذات القلب الطيب .. نعم فلقد اعترف لنفسه بأنه يعشقها فهي بريئة جدا ونقية ومحبوبة من الجميع .. فلما لا يحبها !!
ذهب اليها وامسك يدها ثم قبل جبينها قائلا بحب : مبروك يا حبيبتي ....
خجلت منه كثيرا وقالت بصوت خفيض : الله يبارك فيك ..
ثم انقضت فرحتهم بحب بعد ان قامت والدتها بتوزيع الحلوي والمسليات علي الزائرين وصوت زغاريطها الذي يملأ المكان ..
ولم تخبو من نظرات عمار لمنار التي كادت ان تموت خجلا ولكنا كانت سعيدة وبشدة ..
💫💫💫💫💫💫💫💫
❤️ استغفر الله العظيم ❤️
💫💫💫💫💫💫💫💫
* علي الجانب الاخر *
ذهب عاصم هو ومجموعة من الضباط للقبض علي الشحنة التي سيتم تسليمها في حدود مصر .. وقف امامهم القائد وأخذ يبث في نفوسهم الطمأنينة والثقة بالله
القائد : دلوقتي يا شباب احنا رايحين مهمة مصيرية .. هتبقي خطر جدا .. دي اكبر شحنة مخدرات هتدخل مصر هتضيع مستقبل شباب كتير .. لازم نمنعها بأي طريقة ويتم القبض على المجرمين دول مش عايزينهم يحسوا بينا غير لما يحسوا ان هما بأمان وبعد كده هتديكوا الاشارة للهجوم .. ثم قال بصوت عالي : " قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا " صدق الله العظيم
النصر او الشهادة يا شباب .. يلا كل واحد ياخد موقعه ونجهز .. ثم اخذوا مواقعهم
وبعد وقت قليل وصلت الشحنة والتي كانت عبارة عن سيارة ضخمة كبيرة وسيارات ملاكي صغيرة ذات ماركات عالية وجاء بالمقابل لها سيارة اخري مصفحة ولكن من النوع BMW وخلفها ثلاث سيارات وسيارة اخري كبيرة مثل الثانية ..
قاموا بنقل البضاعة من السيارة الكبيرة الي الضخمة ظلوا مسافة نصف ساعة يقوموا بنقلها وبعد الانتهاء منها .. اشار رئيسهم بأصبعه فاتوا بخمس توابيت مليئين بالمال وقاموا بإعطائها للطرف الاخر .. ثم انتهوا وما كادوا ان يذهبوا ولكنهم صوت الرصاص في كل مكان فأخذ الحراس اسلحتهم ثم بدأوا بالاطلاق علي الشرطة كان المجرمين يسقطون واحدا تلو الاخر الا ان انتهوا منهم تقريبا وانجزت المهمة بنجاح .. فرأي عاصم رئيسهم يهرب فقام بتعمير سلاحه واطلق عليه من الخلف ولكن جاءت في كتفه وكاد ان يضرب الرصاصة الاخري الا ان هناك احدهم قام باطلاق النار عليه .. رصاصة واحدة توقفت بها الزمن فقد دخلت بقلبه او بالقرب منه .. سقط ارضا وهو غارق بدمائه ..
قامت افراد الشرطة بالتخلص منهم والقبض علي هؤلاء المجرمين وسيطروا علي الوضع ولكن سمعوا صوت اطلاق النار مرة اخري فقاموا بتعمير اسلحتهم مرة اخري .... رآه احد اصدقائه بالمهمة فقام بالذهاب اليه سريعا وكذلك اصدقائه الاخرين .. جلس صديقه بجانبه وقام بقياس نبضه ..
فقال بصرااخ : عااااااااصم
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
لمتابعة باقي الروايه زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كامله من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق