القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسيره الوحش الفصل السادس وعشرون 26بقلم سجده محمد  حصريه 

 

رواية اسيره الوحش الفصل السادس وعشرون 26بقلم سجده محمد  حصريه 





رواية اسيره الوحش الفصل السادس وعشرون 26بقلم سجده محمد  حصريه 


#اسيرة_الوحش

الجد بغضب: ايه الكلام الفارغ الي بتقوله 

انت وهيا ده 


سجده بالم: ده الصح يا جدو هو ده الي لازم يتعمل طالما فهد مقتنع اني عملت... كده في اختي الي هيا حور واني.. حاولت اقتلها وهو الوحيد الي موثقش فيا الي المفروض... عرفني اكتر واحد.. ازاي بس انا مش مصدقه هو ازاي مصدق اني عملت كده 

الجد: وانت يا فهد 

سجده بتبصله بصه كلها امل وبتتمني ان هوا يقول مش هطلقها... يقول مصدقها.... يقول اي حاجه تدل انو مش مصدق انها عملت كده... بس بيصدمها..وبتشعر بوغزه في قلبها  لما بيقول: كل الي قالته صح ياجدي... وانا موافق علي الطلاق

الجد باسي: طب اقعد افهمها... يافهد عيب عليك بقي سجده.. ام قلب رقيق تعمل كده عيب يا فهد اتفاهمو 

فهد بقسوة: خلاص يا جدي الموضوع انتهي.. وهيا معدتش تهمني في حاجه 

الجد: تمام انا هجهز ورق الطلاق..  ومعاكو فرصه تفكروا في الفترة دي 

فهد: واتا فكرت.. وقولت الموضوع انتهي... وسجده بتكون واقفه بصاله مش مقتنعه ان ده  قدامها ده فهد _____________

بيعدي اسبوع وسجده بتحاول تبعد عن فهد علي قد متقدر علشان هيا مش قد جرح تاني منه.... ومش بتنزل من الاوضه الي هيا بتقعد فيها... وبتكون سرحانه ودموعها بتنزل: ازاي ازاي يافهد.. انت يافهد تعمل فيا كده طب ازاي هونت عليك وقلبك قاسي عليا.. مش عارفه انام يا فهد ازاي قادر تنام من غير متاخدني في حضنك مش عارفه انام يارب صبرني يارب كان نفسي.. تتمسك بيا لكن لاء قلبي واجعني يافهد انت كسرتني واوي كمان الله يسامحك يافهد 

 بيكون قاعد علي الكنبه بيلاقي ابوه بيقوله: عاجبك كده يافهد.. الي بتعمله

فهد ببرود: بعمل ايه

سليم: يا ابني انت قلبك حجر كده ليه البنت حابسه نفسها في الاوضه ومش بتطلع.. ولا بتاكل ولا بتشرب 

فهد: هو انا قولتلها متطلعش

سليم: يعني معاملتك ليها وقومتك لما بتنزل وكل ده وعايزها تنزل 

فهد: هيا حره تنزل متنزلش

سليم: فكر في الي بتعمله يافهد 

فهد بعصبيه: افكر في ايه لما اطلع اوضة اختي الاقيها ماسكه السكينه في الاوضه وفجاة اسمع ان اختي مضروبة بالسكينه وكمان موقعاها اكدب عيني..ازاي انت مش حاسس ببنتك الي مش عارفين هتقوم امتي.. 

 سليم بيبصله وبيستغرب حاله.. انو ازاي مش مصدق سجده وبيقول: ربنا يهديك يبني

__________


سجده بتفتح باب الاوضه بعد اسبوع من الحبسه ونازله تجيب مايه تشرب.... وبتقابل فهد... بيكون وشها خاسس وجسمها ضعيف وباين عليها التعب لما بتشوفه بتنزل علي طول... ومش بتقدر تمسك دموعها هو بيبص لطيفها.... وبيحس بنغزه في قلبه وبيقول: انت ايه الي مزعلك كده تاكل ولا متاكلش تتعب ولا متتعبش وبعدين بيلاقي رجله مودياه علي... تحت 

ام مراد: سجده انتي نزلتي عامله ايه 

سجده بابتسامه رغم وجعها: الحمد لله كويسه 

ام مراد: طب يلا علشان.. تتغدي معانا 

سجده: لا انا اكلت الحمد لله مش جعانه انا هطلع انا بقي 

ام مراد: انتي مش عايزه تقعدي علشان فهد 

سجده: لا ابدا صدقيني.. لاء 

ام مراد: ايه الي يثبتلي 

سجده: اني هطلع اقعد في الجنينه 

ام مراد وهيا حاسه بيها: تمام يسجده براحتك

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

سجده بتطلع الاوضه بتلاقي اكل محطوط علي التربيزة بتروح تاكله لانها بتكون جعانه والاكل ده فهد الي بيكون باعت مراد بيه 

بتطلع المذكره بتاعتها وبتفتكر لما كانت قاعده هيا وهوا.... وهيا رسمت قلب وهو رسم قلب وكتبوا فيه اسمهم 

سجده: يا علي الخذلان لما بيجي من اقرب الناس بيكون صعب اكتر حد حبيتو في حياتي... هو هو اكتر حد خذلني ولا كاني مراته ولا حبيبته... انا قولت ليه حق من الخوف علي اخته.. وانو شافني ماسكه السكينه بس مش للدرجه دي بس للاسف هتفضل اكتر شخص حبيته في حياتي وحسيت معاه بالامان

___________

سجده بتقوم من النوم بتتوضي... وتصلي وبعدين بتلبس وبتكرر انها تزور حور من غير ما فهد يعرف 

الجد بحنية: رايحه فين يا سجده 

سجده: هتمشي شويه يا جدو 

الجد: طب ابعت السواق معاكي

سجده: لا انا هركبها لوحدي يا جدو 

بتوصل سجده المستشفي... وبتدخل لحور وبتقعد تقولها: اصحي بقي ياحور وقوليلي مين الي عمل فيكي كده ياحبيبتي تعرفي انك وحشتيني اوي ووحشني المرازيه بتاعتنا... في حاجات كتير عايزه احكيهالك انتي اكيد حاسه بيا اخوكي... ياحور مفكر ان انا الي ضربتك بالسكينه والله مقدر ازعلك بكلمه حتي يا حور انا مش بنام ياحور اتعودت اني انا وهو جنبي ومعايا ومحسسني بالامان بابا عمره محسسني بالامان يا حور محستهوش... غير مع فهد وفي الاخر هو اول الي خذلوني حبه في قلبي كبير اوي بس كفاية مش هستحمل يجي علي كرامتي اكتر من كده بتمسك ايده وبتقولها يلا بقي قومي ياحور... انتي وحشاني اوي يحبيبتي.. منه لله الي عنل فيكي كده.. نفسي اخوكي يفكر بس.. او يحاول يقتنع ان مش انا ويكتشف مين الي عمل فيكي كده... دا مش مديني فرصه افكر حتي.. بس ان شاء الله حقك مش هيضيع

ومره واحده جسمها بيتنفض اثر صوته: انتي ايه الي جابك هنا 

سجده:........ 

فهد بعصبيه: مش بتردي ليه جايه..  تقتليها تاني مش هسمحلك تاذيه تاني 

سجده: فهد 

فهد: قولتلك قبل كده اسمي ميجيش علي لسانك ويلا امشي من هنا واياكي ثم اياكي تقربي من هنا تاني انتي فاهمه

سجده: لا مش فاهمه حور اختي زي ما هيا اختك ومش هطلع 

فهد: طب ابقي قولي الشويتين دول لحد تاني..انتي فاهمه  ويلا امشي من هنا بدل معاملك باسلوب مش هيعجبك

سجده بتطلع من المستشفي..  وهيا بتعيط وبتركب العربيه بتوصل علي البيت.. وهو بيوصل وراها بتلاقي الجد قاعد علي الكرسي بتجري عليه 

الجد: مالك يا سجده في ايه 

سجده بدموع: جدو لو ليا غلاوة عندك وافق علي الي هقولك عليه 

الجد: قولي ياحبيبتي 

سجده:******

صدمه نزلت علي فهد ومفكرش انها ممكن تعمل كده 

الجد: انتي بتقولي ايه يا سجده ازاي بس يابنتي 

يتبع 

يا تري سجده قالت ايه خلت فهد ينصدم كده؟؟؟؟ 

وهل انتو شايفين ان الي بيعملوا فهد ده.. صح!!!

تكملة الرواية من هناااااا

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملةمن هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا








تعليقات

التنقل السريع