رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل الخامس عشر15 بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل الخامس عشر15 بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
عمل حادثة جنة بصت له و فقدت الوعي
اما في بيت ياسين
نور قعدت بهدوء و بعض العصبية:- طنط انتي لو هنا علشان ياسين ف هو راح الشركة دقيقة واحدة هتصل بيه
لبنى بصت ليها بحزن لكن قالت بهدوء:- انا جاية علشانك علشان بنتي
نورانفجرت في الضحك :- ههههه حااا بنتك هههه حااا
نور اتجمعت الدموع في عينيها بصت ليها بعتاب:- بنتك في البيت يا طنط ، ا انا ح يلا مرات ابنك بالاجبار ااه اتجوزته بدون موافقتك ف بالتالي
لازم تحاولي تنقذي ابنك مني
بصت لسقف اتنهدت بوجع و مسحت دموعها قبل ما تنزل :- عارفة يا طنط لم امى ماتت و شوفت حنيتك عليا و على اخويا قولت يااه معقول ربنا اخد مني ام و عوضني بام تانية انا يعلم ربنا انى حبيتك و كنت بشوفك امى لكن عارفة اكتشفت اي يا طنط
لبنى بدموع :- اي يا قلب م
نور قطعت كلامها:- تو تو تو انا مش بنتك ولا انتي امى اوعي تاني تقولي الكلمة دى بنتي لان الكلمة دى توجع اوى لم بتتكسري من اقرب الناس ليكي انا اتكسرت كتير بس بمعتلك انا اتكسرت لااا وقعت كنت اتخيل العاملة دى من جميلة صحابي ، الا انتي عمري ما تخيلتت انكي تعملي فينا كدا
قالتها بحادة و ايديها بتترعش من كتر العصبية و الصرخ ممزوجين بوجع و خذلان :- صح ضيفي بقا على المجنونة و المريضة نفسيا المعقدة انها بقت مبتخلفش واخدة بالك روحي بقا كدا نقي عروسة حلوة لابنك تكون حلوة و من سنه و جوزيه و انا هبعد عن حياتكم لو دا هيريحك كنتي قولتيلي مش عايزك لابني والله العظيم كنت هسيبه لو طلبتي مني بس مكنتش تفضحيه و تهين كرامته الى بقت في الارض قدام الناس كنتي قولتيلي انا كنت هنسحب من حياته يا طنط مش تفضحيه شوهتي سمعته بى الباطل انتي دمرتيه قبل ما دمريني انت عارفه ياسين حاسس باى عارفه بقا شايف نفسه ازاى في نظرك عارفه بعد
الى حصل بقا ازاااي اه انتي عيشتي ايام عذاب و ايام سودة بسبب سمر و الباقي انتي بقااا عيشتني الالعن منهم انتي خلتين نحس اننا مش كفاية احناا في نظرك ولا حاجة و هو فعلا بقيت كدا انا مش زعلانه ان جوزي طالع برئ بس الى وجعني انى اخدت الطعنة منك انتي يا حماتي
قالتها بسخرية و وجع :- انا عندي ام واحدة و ماتت من سنين انتي بالنسبة ليا مجرد مرات عمي و ام جوزي مش اكتر و متزعليش انا مسامحكي و مش بلومك على اى حاجة حقك تخافي على ابنك الى عيشتيه اانااا عشت الالعن منههه تمام انا مش زعلانة منك وينفع الومك لانكي معاكي حق انا مسامحكي لانكي ام جوزي
نور قعدت مكانها و بتمسح دموعها لبنى قعدت جانبها بدموع:- انا مينفعش اسيبك زعلانه
نور بصت ليها :- انا عشت طول عمري زعلانة ااانا طول عمري زعلانة و لم الدنيا اتدني ياسين ، استكترته عليا و اكني مكتوب عليا و ان الكل يستكتر عليا الى عندي
لبنى حضنتها نور دموعها نزلت لبنى قبلت راسها:- انا اسفة والله ما انا معرفش عملت كدا ازاى والله ما كنت اقصد اذيكم
نور كنت بتبكي بقهرة مش بتتكلم أما في المستشفى
جنة فتحت عيونها ببطء :- انا فين
الممرضة بصت ليها بابتسامة:- حمدالله على سلامتك
جنة رجعت شعرها لوراء و افتكرت
فلاش
جنة كانت واقفة على ناصية الشارع مستنية الاوبر لكن اتفجت بعربية سليم الى وقفت قدامها
سليم نزل من العربية:- عايز اتكلم معاكي
جنة ربعت ايديها و ودت وشها الناحية التانية:- و انا سابق و قولت انى مش عايزة اتكلم معاك لان مفيش حاجة بينا و اني مش عايزك و لو مبعدش عني هاذيك و دا بجد
سليم بصلها بهدوء مسك ايديها و راكبه العربية بالعافية و ركب و اتحرك :- انا مش بخاف
جنة بعصبية:- انت جبان و منافق و انا كرهتك و لو كنت اخرر راجل في الدنيا مش عايزك ولا عايزة اسمع صوتك
سليم :- و اي الجديد في كلامك
جنة:- الجديد انى ياريت كنت فضلت مع معتز يمكن لو كنت حبيته كان اتغير للاسف انا الغلطانة دمرت حياتي علشان زبالة زيك امتي بقا تموت و تبعد عني انااا مش عايززززك يا اخي خلي عندك دم و سبنييي
سليم ضرب ايديه على التركسيون:: اسكوووتي بقا
جنة بغضب:- لا مش هسكوت انت فاكر بحركاتك دى انك راجل و جدع انت في نظري عيل و يمكن اقل كمان
سليم زود السرعة و بقا بيسوق بطريقة جنونية لحد ما العربية اتقلبت بيهم
مشهد تاني
جنة:- في واحد بيطردني و انا عايزة اعلمه درس
اموري يا هانم
جنة بتفكير و تردد:- عايزك تعطل عربيته هو نقطة ضعفه عربيته
الراجل:- انا كدا فهمت اسمه
جنة:- سليم شاهين الشاذلي طبعا هو غني عن التعريف و اى حد يعرفو دا مبلغ صغير و لم تخلص ليك قدهم
باك
جنة طبعا ايديها متجبسه و وشها جبينه مجروحة وشها على رقبها الراقبة بصت الممرضة:- هو فين ك كان معايا
الممرضة:- هو مين
جنة بتحاول تقوم
الممرضة:- رايحة فين مينفعش تقومي
جنة بصرخ:- سبنييي
جنة قامت زقت الممرضة و خرجت من الغرفة و بقت تفتح كل الغرف الى في الدور و بتنادي عليه بصرخ و انهيار و دموع:- سليييم سليييم رد عليا
مينفعش كدا يا مدام
جنة بصرخ:- ااابعدووو عنييي محدش ليه دعوة بيااا سلييييم ، هو فين سلييم فين ارجوكم رردو عليا
جنة نزلت الدور التاني و بقت بدور عليه و مش مدية لحد فرصة يتكلم الكل بيبصلها بشفقة و ذهول
في بيت ياسين
نور كانت قعدة و هى حاسه بقبضة قلب مش عارفة سببها قامت غيرت هدومها و خرجت من البيت على طول ركبت العربية و ساقت بعد شوية في الشركة
ياسين بقلق:- نور اي الى جابك وشك عمل ليه كدا
نور و عيونها بدور على سليم:- كويسة ، سليم فين في اجتماع
ياسين باستغراب:- اجتماع اي دلوقتي و بعدين سليم مجاش الشركة النهاردة هو حتي متصلش
نور بصت له برهب:- مجاااش يعني اي مجاااش اومال هيكون راح فين اتصلت على البيت محدش بيرد اتصلت على البيت التاني قالوا انه مجااش و مش من عادته انه ميردش على اتصالاتي أو ميتصلش
ياسين:- طب اهدي و انا هشوفه فين ، اهو شوفتي اهو بيتصل
ياسين فتح الفون لكن قبل ما يتكلم
جنة :- ياسين ا انا جنة
ياسين باستغراب:- جنة تلفون سليم بيعمل اي معاكي انتوا فين
جنة بانهيار:- احنا في المستشفى سليم بيموت يا ياسين احنا في مستشفى***** ارجوك تعال بسرعة
ياسين :- تمام يا جنة مع السلامة
نور بصت له برعب اكتر:- جنة بتعمل اي مع تلفون سليم حصلوا حاجة صح ررد عليا
ياسين مسك ايديها و خرج من الشركة ركبوا العربية و اتحركو طبعا اتصل بى ياسر و عماد و اسر بعد وقت وصلوا المستشفى اتجه لى الاستقبال
ياسين:- سليم الشاذلي فين
في الدور الرابع
ياسين مذل مسك ايديها طالعوا الدور الرابع كانت جنة واقفة جانب العناية المركزة الى سليم فيها
نور:- جنة فين سليم
نور بصت ليها بخوف:- اي الى حصل
جنة بدموع:- سليم بيموت يا نور كونا بنتخانق فجأة زود السرعة و العربية اتقلبت بينا أن انا اسفة والله ما كان قصدي ادعي عليه ولا ان اعطل العربية
نور بصت ليها و مسكت دراعها بدون وعي قالت بزعيق و هى بتهزها:- يعني ااااي هااا يعني ااي اسفة اصرفها منين و اخويا بيموووت بسببك هاااا انطقي
ياسين بعدا نور عن جنة جنة اترمت في حضن نور الى فعلا جبل و اتهد
جنة بدموع:- انا والله ما اعرف اي الى حصل ك كنت عايزاه يبعد عني بس مش لدرجة أنه يسبني و يمشي
نور كانت ساكت و مش بتعيط اكنها اتجمدت بعد شوية الكل كان جاه
نورا جريت حضنت جنة
جنة بدموع:- سليم بيموت يا مامااا لو جرله حاجة مش هعرف اعيش في الدنيا من غيره
نورا :- اهدي يا حبيبتي ان شاء الله هيكون كويس
جميلة كانت واقفة بتعيط بحزن جنة بصت ليها بغيرة كل ما تفتكر ان سليم كان بيحب جميلة
نور قامت نزلت الجنينة قعدت على الكرسي بتبص لسما
فلاش
منى :- بدل ما انت قعد ولا على بالك تعال ذاكر لبت الى هتسقط دى
شاهين بسخرية:- صحيح البت هتعيد السنة انتي هبلة يا يا حبيبتي البت لسه في حضانة
بص لنور:- تلاتة ذات اتنين كام يا حبيبتي
نور:- خمسة يا بابا
شاهين بفخر:- حبيبت ابوها يا ناس شوفتي البت ذكية ازاى تربيتي
منى:- ذكية اي انت تعرف قعدت اد اي علشان المعلومة تثبت في دماغها طالعة ليك ما شبهت أباها في ما ظلم
شاهين:- طب عندا فيكي ل هذاكر لبت تعالي يا نور هاتي الكتاب و تعالي يا بابا
نور اخدت الكتاب و راحت لشاهين :- دول ا ب حاجات بسيطة مش مستهلة
منى:- و تنيم سليم
شاهين:- تحبي امسحلك الشقة بالمرة
منى:- اهى ، انت مسك الكتاب بى الشقلوب
شاهين:- ابو الجواز على ابو الحب ركزي و بطلي ضحك متفرحيش امك فيا
مشهد تاني نور طالعت من شقة نور و جريت على شقتهم و دخلت على اوضة شاهين وقفت على الباب:- ماما انتي رجعتي تاني
نور قربت منها قعدت جانبها:- ماما انتي مش بتتكلمي ليه ، قومي يا امي ، طب انتي نايمة ولا صاحية
سمر جريت على نور وخبت وشها :- م متخفيش يا حبيبتي هى كويسة ت تعالي نطلع السطوح
مشهد تاني
نور كانت قعدة على السرير جانب شاهين و بيتكلمو و مسك ايديها ايديه وقعت من ايديها نور بصت له بصدمة و خوف :- بابا مالك فيك اي بابا رد عليا
نور مسكت ايديه مكنش فيه نبض :- باابا قوما بقا
نور نامت في حضنه و هى مش مصدقة ان ابوها مات تقريبا اخدت فترة عقبال ما تجاوزت الصدمة دى لم منى ماتت سليم و شاهين بقو كل حياتها من رغم مرض ابوها بس كانت بتقول لنفسها المهم انه عايش مش مهما اذا كان عيان أو سليم المهم انه معاهم
مشهد تاني
نور:- ولا هات التلفون
سليم :- هقعد عليه شوية
نور:- سليم هات التليفون و بلاش رخامة الا والله العظيم هضربك
سليم بضحك:- بس يا بؤ انتي اقوال و لا افعال
نور قلعت الشبشب و حدفته عليه
سليم:- طب والله ما هتشوفيه تلفونك دا النهاردة
باك
نور اتنفضت قامت وقفت:- مااات
ياسين:- بعد الشر الحمدلله الدكتور بيقول حالته مستقرة لحد دلوقتي
نور بهدوء و ارتياح:- الحمدلله
ياسين بصلها:- انتي بتعيطي يا نور
نور بصت له و هى بتمسح دموعها:- و هعيط ليه هو باذن الله هيكون كويس صح
ياسين:- ان شاء الله
نور دفنت نفسها في حضنه و هى بتحاول متعيطش بس مقدرتش سليم مش بس اخوه دا ابنها و صاحبها و ابوها و كل الى ليها من رغم ان فرق بينهم مش كبير خالص لكن من ساعة موت منى و هى بتعتبره ابنها
خرجوا من الجنينة و طالعوا فوق و الكل كان في انتظار سليم يفوق لانه في غيبوبة طبعا لبنى كانت موجودة و كانت حضنة جميلة جنة في حضن امها و طبعا اسر موجود عند يومين كان تقريبا محدش بيروح
في اوضة سليم
سليم فاق فتح عيونه كانت جنة واقفة جانبه
جنة ابتسمت وسط دموعها :- انت عايش ، انت معايا صح
سليم بصلها:- انتي مين
الدكتور دخل:- انتي ازاي تدخلي مش قولت ممنوع
جنة بصت لسليم و بعدين لدكتور:- د دا بيقولي انتي مين
الدكتور :- لو سمحتي اطلعي برا و سبني اشوف شغلي
جنة خرجت من الباب التاني و قعدت وقفت جانب نور
جنة:- نور
نور:- انا مش عايزة اسمع حسك ياريت تسكوتي
الدكتور خرج الكل اتجه ليه
الدكتور:- هو الحمدلله كويس
الكل اتنهد بارتياح
الدكتور:- لكن للاسف فقد الذاكرة ووووووو
يتبع
رايكم في الحلقة
و يا تري نور صح لم سامحت لبنى ولا لا و جنة هتعمل اي رايكم في تصرف جنة و نور
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا














تعليقات
إرسال تعليق