رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل الثاني والثالث والرابع والخامس بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
رواية عشق ابيض واسود الجزء الثاني الفصل الثاني والثالث والرابع والخامس بقلم عائشة الكيلاني حصريه في مدونة موسوعة القصص والروايات
قاسم حضنها:- و انتي كمان وحشتيني يا جميلتي وحشتيني اوي
جميلة بابتسامة و عتاب:- لو كنت وحشتك صحيح كنت جيت سلمت علينا ثم ازاى اعرف انك رجعت من روما من الفيس
بعدها عنه بصلها بهدوء و ابتسامة:- حقك عليا يا حبيبي انا فعلا كان لازم اقولك انى رجعت مصر ب الشغل نسني
جميلة رجعت شعرها لوراء:- ولا يهمك يا حبيبي المهم انك بخير لكن انت مش واخد بالك من حاجة
قاسم :- حاجة اي
جميلة اتنهدت بارتباك و خجل:- أننا بقلنا كتير مع بعض بنتقابل في السر ، قاسم انا مقدرش اخبي على اهلي اكتر من كدا ولا اكسر بابا و ثقته فيا دى اخر مرة هنشوف بعض فيها
قاسم كان بيسمع بهدوء و ملل و سخرية :- انتي عايزة اي دلوقتي
جميلة:- مش عايزة حاجة غير ان تفهم حاجة واحدة بس انى بحبك اكتر من نفسي و ان ادفع عمري بس انت تبقا بخير قاسم انا بحبك اوى متكسرنيش
قالتها وهي بتحط ايديها على ايديه برجاء و حب نزلت من العربية بسرعة و طالعت بيتهم قاسم نفخ بملل و اتحرك بعد وقت في بيت سمر
شهد :- اانت بتقول اي
قاسم:- لازم اتجوزها
شهد قربت منه مسكت ايديه:- يعني اي لازم تتجوزها ا انت نسيت انها بنت الراجل و الست الى كانوا السبب في سجن امك و اعدامها نسيت ان بسببهم خسرت حلمك و حياتك فوق يا حبيبي و متخلنيش اندم ان ضيعت عمري و الى استحملته علشانك انت كدا بتقهر امك في تربتها يا قاسم من غير ما تحس يا حبيبي طمني مالك يا حبيبي و رياحني
قاسم قبل راسها:- و انا مش ناسي تعبك علشاني يا احلي ام في الدنيا و حق امى هجيبه بطريقتي ، جميلة هى نقطة ضعف عمي و مراته و انا هشتغل على النقطة دى و هتجوزها يعني هتجوزها لانى بعشقها
بص لشهد بابتسامة و هى كمان أما عند لبنى
نور :- محتاجة طفل و مش عايزة اتجوز اي الغربية في كدا يا طنط
لبنى وقع الكتاب من ايديها بصتلها بصدمة لكن قالت بانفعال:- يا نهار اسود انتي اتجننتي يا نور هاا يعني اي عايزة طفل و مش عايزة تتجوزي هو القعدة مع المجانين اصرت على عقلك ولا هو عمك عطكي حرية زيادة و هتستخدميها غلط ولا انتي عايزة اي بالظبط فهمني
نور قامت و قالت بعصبية خفيفة:- يا لولو افهمني انا مش عايزة ابقا منى اتنين ولا ابقا زيك ولا ابقا زي الستات دى الى تتذل و تتهان و لازم تسكوت ليه علشان الاولاد تعرفي انا بشوف كام حالة من نوع امى و غيرها يبقا اتجوز ليه فهمني انا اعيش لوحدي أفضل مع اعيش مع حد كل همو انه يمتلك الست الى معاه و بس لكن يحترمها ولا يحبها ف لا
لبنى بصتلها بصدمة لكن قالت بقلق و هدوء:- يا بنتي انتي في سن التلاتين الى من سنك معاهم عيال طولك و الأصغر منك انا عايزة اطمن عليكي عايزة لم اقبل امك اقولها انى احلامها اتحققت
نور بابتسامة:- مليون جوازة تتفك و مليون قطار يفوت ولا اركب قطار غلط و يدوسني ذات يا لولو الجواز مش انجاز يعني انا اتاخرت على الشغل و لازم امشي حالا اشوفك بالليل
لبنى لسه هتتكلم كانت نور اختفت ضربت كف على كف بذهول:- يا بنت المجانين بس مقدرش اقول ان معندهاش حق فعلا مليون جوازة تتفك ولا جوازة واحدة عك
بعد وقت نور نزلت من عربيتها و دخلت المصحة
صباح الخير يا دكتورة
نور بابتسامة:- صباح النور علا اي الأخبار
علا:- كله تمام بس هى الحالة الى في غرفة ٢٠٩ الى على نفس الحالة و انصح حضرتك بلاش تدخلي ليها
نور بهدوء:- طب روحي على شغلك
نور دخلت مكتبها و بدات تشتغل و بعدين خرجت تشوف الحالات زى كل يوم
اما في الشركة في مكتب قاسم
اسر بهدوء:- اي سبب الزيارة
عاصم بابتسامة:- هو عيب لم اشوف عمي حبيبي
اسر:- لا تجي وقت ما تحب بس هو من امتي يا عاصم
عاصم بعدم فهم:- مش فاهم
اسر:- من امتي و انت بتكلمني اصلا بقلي زمان مشوفتكش
عاصم باحراج:- معلش يا عمي حضرتك عارف انى بسافر كتير ف مش بيبقا عندي وقت اشوف حضرتك أو بابا حتي اصحابي مش بشوفهم ، انا جاي النهاردة اقعد مع حضرتك و بالمرة استاذنك اجي انا و بابا نقعد مع حضرتك شوية مع ياسين و سليم دا بعد اذن حضرتك و كمان في موضوع لازم اقوله بس خليها بالليل احسن
اسر:- تمام
بالليل في الجنينة في بيت اسر
ياسين :- انا بحب واحدة
نور بفرح:- اخيرا هتتجوز و نخلص من ذنك يا يسو
ياسين:- انا قولت بحب مش هتجوز لان دى خطوة كبيرة و
نور وقفت و بعدت شعرها عن عينيها:- في اي يا ياسين قلقتني قولي مين و انا اروح اكلمها لو عايز
ياسين:- خايف افتحها في الموضوع و ترفض
نور:- و مين المجنونة الى ترفضك هى تطول انها تتجوزك اصلا
ياسين:- مش تعرفي مين الاول
نور:- واحدة نعرفها انا اعرفها طيب طب مين ما تقول بقا يا رخم انت
ياسين مسك ايديها:- انا حاولت اخبي كتير بس مش قادر
نور بتبصله بذهول بس ساكته:- مش قادر اي مالك يا ابني
ياسين:- نور انا بحبك و عايز اتجوزك
مكملش كلامه و لق كف على وشه حط ايديه على وشه بصدمة و غضب نور رفعت صابعة في وشه:- اياك تقول الى قولته دا انت مين اصلا مين عطك الحق ان تقول حاجة زي كدا انا مش طيقة اشوفك حتي لو بالصدفة سامعة
نور دخلت على جوه بغضب كان عاصم و قاسم جوم
اسر:- اي بقا يا سيدي الموضوع الى عايز تكلمنا عنه
عاصم:- هقولك يا سيدي البيه اخيرا قرار انه يتجوز
ياسين باختناق:- والله و احنا مالنا بالموضوع
قاسم:- انا طلب من حضرتك ان اتجوز جميلة بنتك و اوعدك هتكون اسعد واحدة في الدنيا
اسر :- انا اسف بس جميلة لسه صغيره و مش بتفكر في الموضوع دا
عاصم حس باحراج قام هو و قاسم:- طب استاذن لان ورايا شغل و لازم امشي
قاسم بيبص لاسر بحقد و توعد عاصم مسك ايديه و خرج بسرعة و غضب
جميلة خرجت من اوضتها بسرعة:- بس انا بحبه يا بابا و هتجوزه
اسر و لبنى قاموا بصدمة
اسر قرب منها و ضربها كف
جميلة حطت ايديها على خدها بصدمة
لبنى بصرخ:- اااسر
اسر مسك جميلة بغضب و طالعها على اوضتها زقها بغضب:- انا لو نسيت اربيكي زمان في معنديش مانع اربيكي دلوقتي و دا لو اخر واحد في الدنيا مش هتتجوزيه ساامعة
جميلة بصتله بدموع و انهيار:- بس انا بحبه يا بابا بحبه مش هتجوز غيره ساامع
خرج و قفل الباب بالمفتاح
نزل كان الكل واقفين
لبنى:- ااانت عملت كدا ليه ازاى تمد ايدك عليها يا اسر انت اتجننت
اسر بصلها بغضب:- صوتك ، بنتي و انا حره فيها و انا عملت كدا علشان عارف مصلحتها كل
واحد يروح على اوضته و اياك اسمع حد فتح الموضوع دا تاني سامعين
لبنى ؛- انت كدا بدمرها يا اسر
اسر مردش عليها و دخل اوضته باختناق و حزن من نفسه اول مرة يمد ايديه على حد من عيالو خصوصا جميلة اخر العنقود بس هو عمل كدا لمصلحتها نور و سليم راحوا لبيتهم الى جانب بيت عمهم بالظبط
سليم:- هو ياسين كان بيقولك اي و ليه متغيرة كدا حتي ملامح وشك
نور باختناق:- مفيش حاجة يا سليم تصبح على خير
نور دخلت اوضتها قبل ما تسمع سليم هيقول اي رمت نفسها على السرير و هى حاسه باختناق دموعها نزلت بوجع لم افتكرت الماضي
فلاش
منى بدموع و انهيار:- شاهين اسمعني انا والله العظيم ما عملت حاجة من دى والله العظيم انا بريئه
شاهين مسكها من شعرها و خرج برا الشقة و هو بيشتمها و يضربها
باك
غمضت عيونها بألم و نامت و هى بتحاول تكتم دموعها و صوتها حاسه بالذنب تجاه ياسين انها انفعلت و ضربته مع ان مقالش حاجة تستاهل كل دا كان ممكن ترفض بطريقة تانية تاني يوم في بيت اسر
لبنى اخدت المفتاح من اسر و خرجت اتجهت لاوضة جميلة فتحت الباب اتجمدت مكانها بصدمة لم شافت جميلة وقعة على الارض ودم نزل من ايديها و السكينة مرمية جانبها ابووووو
يتبع
الحلقه التانية
عشق ابيض واسود 🤍 🖤 2
يا تري لبنى شافت اي و رايكم في تصرف اسر مع بنته صح ولا غلط و رفضه لقاسم و تصرف نور مع ياسين و تفكيرها صح ولا لا شاركوني رايكم ♥️
عائشة الكيلاني
لبنى وقفت مكانها بصدمة لا قادرة تصرخ ولا تتحرك كانت الرؤية بدات تشوش قدامها وقعت على الارض و شريط حياتها بيمر قصاد عينيها راسها خبطت في الارض غمضت عيونها و هى مش حاسه باي حاجة
في اوضة اسر و لبنى
اسر صحي و بيفرك عينيه :- لبنى ، لبنى راحت فين دى
فتح عيونه و فتح الدرج الى جانبه بقا بيدور على المفتاح زى المجنون ؛- راح فين
كمل بغضب و تواعد:- ماشي يا لبنى ماشي
اسر كان بيكلم نفسه لكن جري على اوضة جميلة زى المجنون لم سمع صرخ الشاغلين وقف جانب الباب بصدمة كانت واحدة من الشاغلين بتحاول تفوق لبنى و الباقي واقف بيصرخ بخوف من المنظر جميلة واقعة على الارض و السكينة مرمية جانبها و ايديها بتنز*ف فاق من صدمته ة اتجه لجميلة الى تقريبا ميته :- بسسس بطلو صويت
اسر شالها و جري على السلم فتح الباب الفيلا و خرج حطها في العربية و ركب قدام و اتحرك بعد شوية وصلوا لمستشفى قريبا من البيت بتاعهم الممرضات حطوها على الترولي و راحوا أما عند نور صحيت على صوت الفون
فتحت عيونها ببطء و تعب مدت ايديها و اخدت الفون الى رميه على السرير جانبها:- الو
نور قامت قعدت مكانها بصدمة و خوف:- انتي بتقولي اي اي الى حصل طيب انا جاية باي باي
قفلت الفون بسرعة قامت جري على التواليت غيرت هدومها و خرجت سليم فتح الباب على على صوتها :- في اي يا نور انتي كويسة و
نور قطعت كلامه رهب :- مفيش وقت ، جميلة انتحر*ت و طنط لبنى شافتها و اغمو عليها و مش بتفوق انا هروح على البيت هناك و انت حاول تكلم عمي و تعرف هو في انهي مستشفى و بعدين كلم ياسين سلام
نور خرجت بسرعة و جري لحد ما وصلت بيت اسر لان البيت قريب جدا من بيتهم الشغالة فتحت ليها
نور و هى بتجري على السلم:- هى فين اي الى حصل و انتوا
الشغالة:- معرفش يا نور
نور كلمت الدكتورة و طالعت على اوضة جميلة سندت لبنى هى و الشاغلين و حطوها على السرير نور بتحاول تفوقها الدكتورة جت و طالعت على فوق مكان ما الشغالة اشارت ليها
نور بقلق:- الحقيني يا دكتورة طنط مش بترد عليا و مش بتفوق هو اي الى حصلها
الدكتورة اتجهت لبنى بهدوء:- اهدي مفيش حاجة
الدكتورة بدأت تفحصها بعدين علقت ليها محاليل:- مفيش حاجة واضح انها اتوترت أو اتعرضت لصدمة سببت ليها اغماء شوية و هتفوق بس ارجو ابعدوها عن الزعل حمدالله على سلامتها
نور وصلتها لحد برا حاسبتها و رجعت قعدت جانب لبنى بعد شوية و ياسين و سليم جوم ياسين اتجه لامه جري و خوف :- ماما ، ماما سامعني ، ردي عليا
ياسين عينيه جت على نور الى قعدة جانب لبنى الناحية التانية :- هو اي الى حصل
نور بتوتر:- معرفش يا ياسين انا جيت لم عرفت لقيتها كدا الدكتورة قالت شوية و تفوق ، جميلة عاملة اي اي الى حصل الدكاترة قالوا اي هى كويسة
ياسين قام بسرعة:- جميلة انا نسيتها
سليم:- طب اروح انا لعمي و لو في حاجة هقولكم
سليم خرج من الاوضة لا من الفيلا كلها و راح لاسر بعد ما عرف عنوان المستشفى
نور بصت لياسين بهدوء على عكس قلقها و خوفها:- هيكونو كويسين متقلتش
ياسين بهدوء:- ان شاء الله
لبنى بدأت تفتح عينيها :- بنتي اي الى حصلها
ياسين حضنها:- حمدالله على سلامتك يا امى
لبنى بصتله و قالت بجنون و قلق:- اختك فين يا ياسين اختك ك كان دمها على الارض و هى مش بترد اختك ماتت يا ياسين جميلة ماتت
ياسين بيحاول يهديها ؛- مفيش حاجة يا امى جميلة كويسة انا اتصلت بي بابا و هو طمني ارجوكي روقي
لبنى شالت المحاليل من ايديها بسرعة و حطت الطرحة على راسها:- اختك بين الحياة والموت و عايزني اهدى بنتي بتموت اوع من وشي
لبنى قامت خرجت جري برا الاوضة و نور و ياسين وراها خرجو من الفيلا ركبوا العربية نور و لبنى من وراء و ياسين بيسوق بعد شوية وصلوا المستشفى كان اسر و سليم واقفين قدام غرفة جميلة
لبنى بعصبية و انهيار:- كله بسببك و بسبب عصبيتك و جنانك شوفت اخرتها جميلة لو حصلها حاجة اقسم بالله العظيم ما هرحمك يا اسر كله الا عيالي سااامع
نور:- يا طنط والله هى كويسة اهدي بعد اذنك
لبنى بصت ليها بعصبية:- انتي تخرسي علشان عمك هطبلي على اغلطه ادي النتيجة
جت رنا و ياسمين و ابتهال و باقي عيلة لبنى بعد وقت جميلة فتحت عيونها ببطء :- انا فين
ابتهال:- حمدالله على السلامة
رنا:- حمدالله على سلامتك يا حبيبتي
جميلة:- ماما عايزة ماما
ياسمين:- امك برا
لبنى فتحت الباب و دخلت و هى كانت بتبص ليها بعتاب و غضب أو خوف حزن شفقة هاين عليها تضرب*ها كفين بس في نفس الوقت ميهونش انها تقسى على حد فيهم خصوصا جميلة كانت بتبص في كل ركن في الاوضة الا جميلة :- حمدالله على سلامتك يا جميلة حاسه باي دلوقتي و انتي بلتوي دراع ابوكي و تقهر*ني عليكي حاسه بأي و احنا هنموت من القلق أو كنتي موتي هتقبلي ربنا ازاى انا مش مصدقة نفسي تنتحري و تموتي كافرة علشان واحد و ياريته يستاهل بضحي بعمرك علشان حيوان زى دى دا
ياسمين:- لبنى براحة على البت انتي مش شايفها حالتها متسمحش لكلامك دا كفاية
ريهام:- يا عمتو مش وقت عصبية و بلاش دقة قديمة
لبنى بعصبية:- اخرررسي يا ريهام لعدلك
شوية و ياسين و سليم دخلوا و طبعا نور و ملك دخلو يطمنو عليها اما اسر واقف برا حاسس ان لمرة المليون بيتكسر من اقرب الناس له بنته انتحرت علشان واحد الدكتورة قالت حالة انتحار و كانت ممكن تبلغ لكن محبتش تعمل شوشرة
شوية و كلهم خرجوا اسر دخل ليها
كانت جميلة في حضن امها عيونها وارم من العياط لبنى مش عيونها مش مبطلة دموع
جميلة بصت لأسر الى مكنش بيبصلها ولا طيق يتكلم اصلا:- ا انا اسفة يا بابا
اسر مكنش بيتكلم بيسمع في صمت و بس
جميلة كملت بوجع و دموع:- ا انا عارفه انى غلطت بس انا مكنش قصدى انتحر انا بحبه يا بابا و هو كمان بيحبني قاسم والله العظيم كويس و مش زى ما انتوا فاكرين طب انت رفضه ليه ابن اخوك و متعلم و محترم و بيحبني و من مستوانا يبقا ليه لا
اسر بثبات:- لو كنتي فاكرة بطريقتك دى بتضغطي عليا في انسي مش هتخلي عن الى في دماغي و اوعي تكوني فاكرة انى هجري احضنك و اقولك متعمليش دا تاني لا انتى خونت*ي ربنا قبل ما تخوني*نا انتى عملتي جريمة انكي تنتحر*ي و تقهري قلب امك و اهلك عليكي في دى جريمة و
كان هيكمل كلامه بس الباب اتفتح كان عاصم و قاسم و عماد و جنة و ياسر عيالو
جميلة فرحت لم لقت قاسم كان قلبها بيدق بشدة فرح قلق خجل اما في الجنينة
ياسين:- افندم
نور بتفرك في ايديها:- انا اسفة على الى عملتو امبارح بس انت صدمتني معرفش عملت كدا ازاى حقيقي سوري
ياسين هز راسه بهدوء نور بتردد
نور:- ا انا موافقة يا ياسين
ياسين بغباء:- موافقة على اي
نور :- موافقة اننا نتجوز
ياسين عينيه لمعت بفرح:- بجد
نور هزت راسها بنعم و ابتسامة :- طبعا هى الحاجات دي فيها هزار بس في كام حاجة لازم تعرفهم
ياسين بحب:- عمري كله ميغلش عليكي
نور اتنهدت بهدوء:- ياسين ممكن تسكوت و سبني اتكلم
ياسين بجدية:- سامعك يا نونو
نور بصتله بغيظ و هدوء :- اولا جوزنا هيكون على الورق علشان الصراحة انا غرضي من الجواز انى اتبني طفل و للاسف مفيش غير الطريقة دى لازم اكون متجوزة علشان اعرف اتبني طفل
ياسين بدهشة:- و ثانياً
نور :- ثانياً كل واحد يبقا في حالو يعني مفيش رايحة فين و بتكلمي مين و شغلي ممنوع تجي جانبه كل واحد له خصوصيته يعني باختصار كل واحد يخليه في حالو ثالثاً بقا و الأهم بلاش جو انا الراجل و انتي الست يعني جوازنا هيبقى على الورق بس و لم نتجوز كل واحد له اوضة مستقلة
ياسين اخيرا خرج عن صمته و فاق من صدماته:- و بالنسبة العصمة هتكون مع مين
نور بعدم فهم:- عصمة اي
ياسين مسك ايديها بفرح و حب:- مش مهم المهم انكي وافقتي حقيقي انا اسعد واحد في الدنيا بحبك اوى
نور ابتسمت بمرارة و حزن عليه :- انا هطلع اشوف جميلة
ياسين مسك ايديها و طالعوا كان الكل بيبص ليهم بدهشة و عدم فهم معادة ابتهال الى بتبص له بيأس و فرح ياسين فتح الباب و دخل بفرح لبنى اتصدمت لم عينيها وقعت على ايد نور و الى في ايد ابنها
شوية و كان الكل مشي معادة اسر و لبنى و ياسين
ياسين:- بيم ان اختي حبيبتي بقت كويسة و بى سابع أرواح انا اخييرا هتجوز يا جماعة
جميلة عدلت نفسها بفرح:- بجد مبروك اخيرا هنخلص من حضرتك
ياسين بمرح:- و اي لزمتها حضرتك ، انا هتجوز واحدة مننا و علينا و كلكم عارفينها
اسر بسخرية:- مين يعني مرات البواب
لبنى:- مش مهم المهم انك هتتجوز
ياسين:- انا هتجوز نور بنت عمي شاهين الله يرحمه
لبنى اتسعت عينيها بصدمة:- هتتجوز واحدة اكبر منك باربع سنين يا متخلف ااانت اتجننت دى هتتجوزك ولا تربيك و
اسر بصلها لبنى سكتت :- ياسين مش اخلص من جنان اختك
ياسين:- انت قريت فاتحة بنتك على واحد مش بطيقه في سبيل سعادتها و دلوقتي يوم ما القي حد شبهي و مرتاح معاها توقفوا في طريقي و بعدين نور دى حضرتك الى مربيها ولا نسيتو البت مشوفناش منها حاجة وحشة و بعدين السن مش في دماغي تمام مش هتجوزها بس مش هتجوز غيرها فاهمين خلصت كدا حضرتك لم حبيت امى محدش وقف في طريقك و حضرتك نفس الكلام يبقا اشمعنا انا ليه دايما لازم ادفع و اسكوت و اتحرم من الى بحبه بدافع انكم شايفين الى مش شايفو و اكني غبي لا عارف افكر ولا أخطط المستقبلي انا بحب نور و مش هتجوز غيرها ساامعين
اسر اتنهد بهدوء:- تمام طب و هى ، شوف يا ياسين انت كبير و عارف الصح من الغلط نور مش وحشة بالعكس دى ست البنات بس هتتعب معاها و اوى كل واحد يتحمل نتيجة اختياره
لبنى قبلت راس جميلة بفرح و حنان ياسين اتجه ليها حضنته بقلق هى بتحب نور بس كلهم واثقين ان الموضوع دا مش هيكمل لان كلهم حافظين نور و دماغها
عد شهرين من غير احداث غير ان قاسم خطب جميلة و ياسين خطب نور و طبعا النهاردة فرح الاتنين كان فرحهم مع بعض خلص الفرح و كل واحد راح على بيته
عند قاسم و جميلة
قاسم قبل ايديها الاتنين بحب:- ياااه اخيرا بقيت ليا انا كنت حاسس اني هموت من غير ما احقق الحلم دا يا حبيبتي
جميلة بابتسامة:- بعد الشر عليك يا حبيبي هو انا فعلا حلم بالنسبة ليك
قاسم:- قولي نجمة و نفسي اطولها جنة و نفسي ادخلها انا اخيرا اتجوزتك و مفيش حاجه في الدنيا تقدر تبعدك عني ولا تبعدني عنك
جميلة عيونها لمعت بفرح:- بجد يا قاسم
ياسين حاوط خصرها و قبلها بحب:- بجد يا قلب و عقل قاسم بحبك
جميلة بحب:- و انا كمان بحبك اوى
قاسم حضنها بحب أما عند نور و ياسين
نور حطت ايديها في خصرها:- و دا اي دا ان شاء الله
ياسين بسخرية:- حظك مهبب يا حبيبتي تعملي اي مفيش غير سرير واحد اقولك نامي على الارض
نور بغيظ:- نعممم يا عيني مين دى الى تنام على الارض
ياسين:- ما تهدى يا وليه في اي هو انا غريب انا هنام عايزة تنامي اتفضلي مش عايزة نامي و انتي واقفة بس وحيات اخوكي اطفي النور في ايدك و بطلي تهزى رجلك الحركة دى بتعصبني
نور نفخت بضيقه طفت النور و راحت تنام على السرير و قالت بتحذير:- اى حركة غدر منك هزعل امك عليك سامع
ياسين حطت ايديه على عينيه:- اتخمدى في صمت انا مصدع و على اخري
نور غمضت عيونها بهدوء لكن فتحتهم تاني بسرعة و دهشة بصتله بصدمة :- انت اتجننت
ياسين حط راسها عليه و ضمها له اكتر و غمض عيونه:- نامي يا نور الله يهديك
نور بعصبية:- حد قالك انى مجنونة و بعدين شيل ايدك دا مكنش اتفاقنا
ياسين:- صح دا مش اتفاقنا لانى انا متفاقتش على حاجة و اتخمدي يا حبيبتي
نور:- وا
ياسين:- والله العظيم انت وليه مجنونة و دماغك ضربت ، هتصوتي و تلمي الناس علينا تقولي اي جوزي خطفنى و مش هتقدري تنكري يا روحي لان الكل عارفني بيم ان شخصية عامة و بلاش كلام كتير و الا
نور غمضت عيونها:- اتخمدت اهو
نور فعلا نامت ياسين قبل راسها:- والله العظيم متجوز مجنونة و اسطورة في النكد بس بحبك في كل حالاتك بحبك اوى يا نور عيني
تاني يوم عند قاسم و جميلة في بيتهم
جميلة صحيت من النوم:- صباح الخير يا حبيبي
قاسم واقف بيجهز حالو قدام المرايا ولا اكنها موجودة
جميلة اتجهت له بقلق حطت ايديها على كتفه:- قاسم انت كويس يا حبيبي
قاسم لف وشه ليها:- انا عمري ما كنت كويس اد النهاردة
قاسم راح فتح الباب :- تعالي يا حبيبتي اعرفك على جميلة
قاسم دخل اوضته و معاه واحدة جميلة بصت ليهم بعدم فهم و عصبية:- مين دى صاحبتك
ميرنا:- انتي الى مين يا روحي
جميلة بصت لقاسم و قالت بغضب و صوت عالي:- بقولك مين دى يا قاسم
قاسم ببرود:- مراتي
جميلة انهارت:- انت بتقول اي انت اتجننت
قاسم مسكها من شعرها
جميلة:- ااه
قاسم بحقد:- اسمعي بقا يا بت انتي انا استحملت منك و من ابوكي كتير لكن لحد كدا و كفاية اوى اصلا انا اخدت الى عايزو و انتي مش لازمني ولا عايزك انا مش بحبك يا جميلة و عمري ما حبيتك
جميلة سكتت كلامه كان خنجر في قلبها الدموع اتجمعت في عينيها مش مصدق نفسها معقول مين دا هل دا الإنسان الى حبيته ولا واحد تاني متعرفوش
جميلة بصتله بدموع نزلت:- لا انت كداب انت زعلان مني صح يا قاسم طب طب انا اسفة انا اسفة بس ارجوك ارجوك انهي اللعبة السخيفة دى ارجوك
قاسم:- هى فعلا لعبة سخيفة و هتنتهي فورة انا كدا اخدت حقي و حق امى قولي لا ابوكي كدا انتي طالق يا جميلة صح و ميرنا اتجوزتها بعد ما كتب كتابنا على طول انا اصلا قرفان من نفسي بس اهو صلحت غلطتي انتي طالق و يلا بقا اطلعي برا
جميلة سبته بصدمة:- لا لا انت متعملش فيا كدا
قاسم مسكها من شعرها و جرها لحد باب الشقة وووو
يتبع
الحلقه 3
رايكم في قاسم و جميلة
يا تري هيحصل اي البارت الجاي
عشق ابيض واسود 🤍 🖤
جميلة بعياط و رجاءا:- لا لا يا قاسم علشان خاطري متعملش فيا كدا ارجوككك سبنى ابوس ايدك
قاسم بعدا ايديه عنها بصلها بثبات اتجه لميرنا مسك ايديها و اتجهو لباب فتحو و قال قبل ما يقفل الباب:- ارجع ملقيكيش ياما هتزعلي بجد انا مش عايزك كنتي وسيلة لحاجة و دلوقتي بقيت كارت محروق ياريت تفهمي دا
قفل الباب جميلة اتنفضت من رزعت الباب بتبص لى الفراغ دموعها نزلت في صمت وقعت على الارض و فضلت تعيط بانهيار و وجع ايد سندها على الارض و ايد حطها على قلبها الى درجته بقت سريعة مش عارفه تاخد نفسها ولا عارفة تتكلم
فلاش
جميلة:- يا بابا انا بحبه انت مش عايزني مبسوطة و بعدين قاسم ابن اخوك
اسر بياس:- مفيش فايدة والله ما عارف انتي طالعة لمين يا جميلة افهمني يا حبيبتي انا علشان بحبك ف بقولك افسخي الخطوبة دى قاسم مش هو دا الانسان الى يستاهلك حتي لو ابن اخويا
جميلة قعدت قصاده:- طب ما انت وفقت على جواز ياسين و نور من رغم انها اكبر منه و مش بطيقه و بتعملوا ولا الشغال عندها و قاسم بيعملني باحترام قاسم حد كويس يا بابا و انا بحبه و اظن دا كفاية ذات ان مش كل احساس الاهل بيكون صح
اسر ببعض الحادة:- اولا نور انا عارف هى مين لانها تربيتي و واضحة ثانياً اخوكي عارف امتي يشد و امتي يكون زر ما بتقولي شغال عندها مع ان ياسين لو كان حس كدا كان بعدا في وقتها مش يتمسك بيها كل يوم عن اليوم الى قبله كفاية انه مرتاح انتي بقا مرتاحة يا جميلة
جميلة بصتله و اتوترت هى بتحبه بس فعلا اوقات بتخاف منه هى نفسها حاسه ان في حاجة هتحصل اي هي متعرفش فضلت تبص لابوها بتردد نفسها تقول انها خايفة احساسك بيا صح في فرق بين حكايتي و حكاية ياسين لكن برضو معرفتش تقولها باك
جميلة بوجع:- اااااااااااااااااااااااااااااااه اااااااااااااااااااااع
حطت ايديها على قلبها و فضلت تصرخ باعلي صوتها وجع قهرة الباب خبط قامت جري بأمل و لهفة:- جاه كنت متاكدة انى مش ها هون عليها مش قولتلك يا جميلة انه بيهزر
فتحت الباب بابتسامة أمل وسط دموعها رجعت لوراء لم شافت شهد
جميلة باستغراب و عدم فهم:- طنط
شهد دخلت بصتلها من فوق لتحت :- مالك يا حبيبتي اي الدموع دى انتي اتخنقتي مع قاسم من اولها كدا
جميلة:- لا لا طبعا دى دموع الفرح
شهد بصتلها ببرود و قالت بخبثة:- اكيد اتخنقتو اخص عليك يا قاسم قلبك مع واحدة و اتجوزت غيرها اتنين علشان تنساها و مش عارف ، اخص عليك منك لله يا بت منى
جميلة بعدم فهم ؛- انتي تقصدي اي
شهد دخلت قعدت على الكرسي بابتسامة و شماتة:- اصل قاسم بيحب نور اوى و حاول بكل الطرق يوصلها و بت الجزمة بعد ما عشمته و علقته بيها سبته و اتجوزت اخوكي للاسف ضحكت عليه ما هى دى عادت منى الله يرحمها تمشي مع دا شوية تصاحب دا شوية تجيب واحد بيتها الله يرحمك يا منى مكنتش سيبة راجل في حاله و بنتها نفس الصفات بالظبط و اكتر
جميلة بصتلها بصدمة:- انتي بتقولي اي انتي اتجننتي و
شهد قامت بغضب ضربتها كف و مسكتها من دراعها:- انتي شكلك نسيتي نفسك يا بت اسر و بعدين هو قاسم طالقك ليه متكونيش والله شكلك كدا اي رايك تروحي لامك و ابوكي بشكلك دا
جميلة بتحاول تحرر نفسها منها:- سبنييي يا شهد
شهد رفعت ايديها التانية الى مسكة بيها الحقنة و حطت الحقنة في رقبت جميلة جميلة فقط الوعي
شهد بصتلها بابتسامة:- الو اطلعوا يلا كله تمام
أما عند ياسين و نور
نور فتحت عيونها بصت له و قالت لنفسها:- يعني ياربي يوم ما اتجوز اتجوز اصغر مني و كمان من نفس العايلة يعني لو برا العايلة ولا اكبر منك هتفرق ما هو كلهم نفس الصنف زبالة و عايزين الحرق
ياسين بابتسامة:- صباح الخير يا نونو احلي صباح دا ولا اي
نور بصت له و قالت بثبات عكس الارتباك:-
صباح النور
ياسين بص و هو بيبص لعينيها:- سبحان الله عينيك زى البحر يخطف الأنظار و القلب و يدوخ الناس
بى ألغازه
نور :- ألغازه طب ابعد كدا خليني اشوف الى ورايا لازم اتصل اطمن على الحالات الى في المستشفى و اشوف سليم صحي ولا بيعمل اي و اتصل بملك اشوفها عملت اي في حالة ٢١٩و اشوف تيته ابتهال اطمن عليها و
ياسين حط ايديه على فمها و تلتقي النظرات قال بهمس:- كفاية علشان خاطري انسي العيانين و الشغل شوية لو سمحتي بلاش تتكلمي انا عايز ابصلك و اشبع من ملامحك نور بصتله بقلق و شك بعدت ايديه عنها:- انت عيان فيك حاجة يا ابنى ، اي الى بتقول دى حصل اي اوع يكون عندك كورونا و تموت و تسبني ارملة يا مصبيتي الناس يقولو عليا اي
ياسين بصلها بغيظ و حزن مزيف:- بسسس اي راديو مش بتفصلي بتفولي عليا يا نونو عايزني اموت و تخلصي مني ربنا يسامحك انا هختفي من حياتك
نور ضربته في كتفه بغيظ:- تصدق انك بايخ و مش متربي اوع كدا
نور زقيته بخفة بعيد عنها و راحت التواليت ياسين بص لطيفها و ابتسم بحب و قلق و قال:- يا تري يا نور اي سبب رفضك ليا اي السبب انكي عايزة تتبني طفل و ليه تبعدي عني قصد ممكن في حد في حياتك ولا اي الى بيحصلك حاسس انكي مش مبسوطة دايما زعلانة يارب ميكنش الى في دماغي صح
اما في فيلا اسر
عربية وقفت قدام بوابة الفيلا رمو جميلة و العربية اتحركت
جوا لبنى نزلت من اوضتها جري و هى قلبها مقبوض بشعرها زى المجنونة فتحت الباب و خرجت من الفيلا قربت من البوابة بتردد لكن فتحت الباب و اتصدمت لم شافت بنتها جميلة على الارض خدها معلم مكان ما شهد ضربتها شعرها متبهدل لبسها لبس بيت قربت منها جري نزلت لمستواها :- بنتيي جميلة جميلة فوقي يا ماما ردي عليا يا حبيبتي اسرررر يا اسرررر الحقني يا اااااسر
كان في المكتب لكن خرج جري على صوتها و الشاغلين كمان خرج لكن اتصدم لم شافها بى المنظر دا نزل لمستواها:- جميلة جميلة ردي عليا يا حبيبتي
بص لشاغلين:- بتتفرجووو على اي روحوا لشغلكم
الشاغلين جريو على جو و هما مستغربين اسر شالها بسرعة و طالع على اوضتها و لبنى كمان و هما مش عارفين اي الى حصل لكن في نار في قلوبهم حاولوا يفوقوها لحد ما فتحت عيونها ببطء بصتله بوجع و مرارة:- كان عندك حق يا بابا كلامك صح ياريتني سمعت كلامك ، قاسم طلاقني يا بابااا
قالتها بقهرة و وجع و استخبت في حضن لبنى لبنى نزلت دموعها بوجع و قهرة كملت بألم:- قالي انتي كنتى وسيلة و مش عايزك انا اخدت الى عايزو
اسر كور ايديه بغضب و خرج من الاوضة بعد وقت في بيت عماد
شهد حضنت قاسم بابتسامة و بتزغرط:- الف مبروك يا حبيبي أيوة كدا اخد حق امك و بردت قلبي و قلبك لوووووووووووولي مبروك يا قلب امك
ميرنا سندت راسها على كتفه:- كدا انا و قاسم نعيش حياتنا زى ما احنا عايزين صح يا خالتو
شهد بفرح:- طبعا يا روح خالتك مين الى بيخبط دا اروح اشوف مين
شهد راحت فتحت الباب:- اهلا وسهلا بابو العروسة خير يا اسر بقولك بنتك ملهاش عوزة الله اعلم ابني طلاقها ليه
اسر تقدم من قاسم بص له بهدوء و فجأة ضربو كف
ميرنا حطت ايديها على بؤها بصدمة و شهد كمان اسر ضربه كف تاني و بعدين كف تالت و بعدين كف رابع و خامس ضربه بكس في انفه لحد ما بقا انفه بينزف و فمه كمان
قاسم مسح انفه و فمه و قال بابتسامة:- اعمل الى عايزاه بس ااانت غلطان و بتتكلم يا بجاحتك يا عمي انت فاكرني هسيب حق امى الى اتسجنت و ماتت ظلم بسببك و بسبب مراتك عملتلك اي امي هاا عملتلك اي علشان تسجنها و تحرمني منها انا مش مسامحك و اللعبة مخلصتش هفضل اعمل كدا لحد ما احرق قلبك على بنتك التافة زى ما حرقت قلبي على امي
اسر ضربه تاني مسكه و فضل يضرب فيه شهد و ميرنا بيحاولو بيعده عن قاسم و مش عارفين و بيصوتو اما اسر فضل يضرب قاسم لحد ما شبه اغمو عليه عماد جاه بسرعة لم سمع صوتهم اسر بعد عن قاسم عماد كان مصدوم اي الى جاب قاسم هنا و مين دى و اسر بيضرب قاسم ليه
عماد قرب من اسر:- اسر انت كويس يا خويا
اسر:- ضيعت عمري عليكم و نسيت نفسي سنين و انا في همومك و مصايبك و لم يا اسر الحق دا من جنانه بقا اأمن ابنك على بنتي يعمل فيها كدا بس ورحمة ابويا لندمك يا قاسم والله العظيم لتكره اليوم الى اتولدت فيه يا ابن القاتلة
اسر بزق على قاسم و مشي بغضب بعد وقت في فيلا اسر كانت جميلة نايمة في حضن لبنى و بتردد :- قاسم راجع هو بيهزر بس هزاره تقيل شوية هو ميقدرش يعيش من غيري ايوة يا ماما
لبنى بتمسح على شعرها في صمت مسكة دموعها بالعافية و هى حاسه بقهرة و هى بتسمع كلام بنتها الى قلبت لطفلة لمرة واحدة مش دى جميلة الى كلها بهجة و مرح و ابتسامة بالليل اخيرا كان ياسين جاه بعد ما الشغالة اتصلت بيه و قالتله
لبنى بدموع:- اختك مالها يا ياسين بنتي حصلها اي يا نور ، انتي مش دكتورة و عارفة ساااكته ليه متنطقي ردي عليا بقولك
نور :- صدمة يا طنط جميلة في حالة صدمة عقلها الباطن بيهيا ليها ان دا مش حقيقي و ان قاسم راجع و انها بتحلم وان مفيش حاجة من الى شافته حلصت
لبنى:- و بعدين يا اسر اعمل حاجة انت ساكت لييه بنتي لا بنتي ضاعت و احنا متكتفين مش قادرين نعمل حاجة حرااام عليكم اتصرفو
نور بهدوء:- انا عطيت ليها حقنة مهدئة و باذن الله بكرا لم تصح هتكون بخير
اسر :- ادخلي ارتاحي يا نور شكلك تعبان
نور:- لا انا كويسة يا عمي انا هفضل معاها لحد ما تصحي
نور دخلت اوضة جميلة قعدت جانبها و هنا نزلت دموعها بحزن شديد على بنت عمها و اختها الصغيرة
اما عند قاسم
قاسم ببرود ؛- ايوة انا عملت كدا و لو رجع بيا الزمن هعمل إلى عملته لانه اخوك قاتل اخوك حرمني من امى انا كمان اخدت حقي منه
عاصم ضربه بغضب و حزن:- اخرررس يا كلببب
قاسم بصدمة:- اانت بتمد ايدك عليا علشان اخوكك الى كان سبب في سجن امي
عاصم مسكه من هدومه:- و اقتلك كمان اقتلك و ادفنك حي اي فاكر انى هسكوتلك يا ابن سماح و بعدين امك مين امك الى قتلت واحدة بريئه ملهاش ذنب امك الى حرمت نور من امها امك الى كانت هتموت امي ليش البوليس جاه في الوقت المناسب امك دى ازبل ست شوفتها في حياتي
عاصم بص له و قال بحادة و صوت عالي:- ااامكككك قتلتتت ام نوررر امك السبب في ان شاهين اخويا يمشي مجنووون و يكلم نفسه امككككك سبب خراب بيت كامل تسمع كمان
عماد كان مسك الفون بتاع هنا اخته فتحه و فتح للتسجيل الى هنا مسجله:- تحب تسمع تاني ولا كدا كفاية
عماد:- عمك اسر بريئ معملش حاجة غير انه سلمها لى العدالة لانها تستحق كدا و كمان الاعدام قليل عليها
قاسم:- ا انتوا كدابين
اتجه لشهد الى دموعها نزلت و هى بتبص لعماد بخوف:- امى قولي انهم بيكدبو
شهد:- انا اسفة بس مكنتش عايزة اشوه صورتها قدامك
قاسم بص حواليه بصدمة لكن اتفجا بالشرطة
انت قاسم عاصم
عاصم:- في اي يا حضرت الظابط
الظابط:- مين فيكم قاسم
قاسم:- انا قاسم
الظابط:- انت مطلوب القبض عليك هاتوا
ميرنا مسكت ايديه:- ااي انتوا بتقولو اي و واخدينه على فين عمل اي
الظابط بسخرية:- دلوقتي هنعرف كل حاجة هاتوا
عماد:- طب افهم هو عمل اي و مين الى مقدم البلاغ
الظابط:- اسر الشاذلي
قاسم اتسعت عينيه بصدمة وووو
يتبع
يستاهل رايكم في الحلقة و شهد و تصرف اسر
عشق ابيض واسود 🤍 🖤
عائشة الكيلاني
قاسم و الجميع بص بصدمة العسكري بيحط الاساور في ايد قاسم الى في حالة صدمة رهيبة الظابط نزل و العاسكر وراه بقاسم الى بقا مش فاهم حاجة ركبوا البوكس و مشي اما في الفيلا في اوضة ياسين
ياسين قعد الغضب عميه نفسه يروح لقاسم يقتله و يطلع روحه في ايديه بس اسر قفل الباب عليهم خوف ان ياسين يعمل حاجة لانه متهور قعد مكور ايديه بغضب الباب خبط و كانت نور الى دخلت بهدوء و قفلت الباب قعدت على السرير حطت ايديها على كتفه:- انت كويس
ياسين بسخرية:- طبعا انا في منتهى السعادة اختي اطالقت و اترمت بهدومها قدام بيتنا و حالتها
ميتخيلهاش ابليس انا تمام جدا
نور قعدت قدامه اتنهدت بوجع لكن مسكت ايديه و قالت بصوت هامس ملئ بالوجع:- حاسه بيك
ياسين بصلها بوش خلي من التعبير نور كملت بابتسامة مريرة:- و عارفه ان مش سهل عليك و حقك تعملو الى يجي في بالك بس جميلة محتاجلك هى برضو مش هتكون مبسوطة لم تشوف اخوها في السجن ولا محكوم عليه بى الاعدام علشان واحد ميستاهلش انا واثقة انا عمي مش هيسكوت
ياسين بصلها بسخرية و استغرب:- اي دا نور هانم بتعيط هو اي الى حصل لدنيا انتي بتحسي زينا يا نور انا اعتقد انكي جبل و ميقدرش عليه الا ربنا
نور:- عياط اي بس دا تراب و انا اعيط
ليه اصلا مش حكاية
ياسين جذبها لحضنه نور انهارت في العياط و هى بتفتكر امها و موت ابوها صريخ العيانين الى معظمهم ستات و نفس السبب ازواجهم شكل جميلة و هى مدمرة بتردد باسم قاسم جسد بلا روح ياسين بيسمح على شعرها بحنان لكن مش فاهم سبب انهيار ولا حالتها إلى اول مرة تحصلها في التاريخ
نور بدموع و بتضربه في كتفه:- انتوا ليه كدا ليه يا ياسين ليه ليه انتوا ملكمش امان انتوا ازبل من الزبالة شياطين على هيأت بشر مش بتعرفو غير ان تهينو الست و دوسو عليها كلكممم زي بعض انا بكرهم اوى يا ياسين بكرهم
كان بيسمع بهدوء و استغرب مش فاهم هى بتتكلم عن اي و بتجمع ليه دا كلام كبير اوى فاهم معناه لكن قصدها اي مش فاهم فضلت تعيط بانهيار لحد ما تعبت و نامت ياسين شالها و حطها على السرير اتفجا ان نور مسكة ايديه :- متمشيش ، خليك معايا
ياسين لف الجاهة التانية نام و جذبها لحضنه و غمض عينيه اتفجا لم حس بايد نور على ايديه ابتسم غضب عنه:- اما انتي غربية بشكل نفسي افهمك و اعرف الى في دماغك
ياسين نام في اوضة اسر
اسر قعد على الكرسي حاسس باختناق مش مصدق نفسه أو الى حصل معقول قاسم يعمل كدا في بنته معقول يعقب بت بريئه ملهاش ذنب غير انها حبيته أما في اوضة جميلة كانت لبنى بتمسح على شعرها بحنان و وجع دموعها بتنزل على خدها في صمت قالت لنفسها بوجع:- ياااه يا لبنى مكنتش اتخيل انى هعيش الوجع دا بنتي ادمرت من غير سبب ولا ذنب كل ذنبها انها حبت واحد لا يتامن له بس انا السبب انا الى دلعتها انا الى كنت بشجعها تاخد الى عايزاه من غير ما تفكر ولا تسال عن الى حواليها حتي بس المرة دي دفاعي عني كسرك ياريتني ما كنت ضغطت على ابوكي اااه يا جميلة كسرتي نفسك و كسرتينا معاكي اااه يا بنتي اااه يا تعب السنين
لبنى حضنت بنتها و فضلت تعيط اما في بيت عاصم
عاصم كان ربط شهد و بيدلق الماية على الارض قدام عينيها:- عايزة تشربي اهو اشربي
شهد بتاخد نفسها بالعافية بتنهج بتحاول تشرب بس مش عارفه لان عاصم بيدلق الماية قدام عينيها وشها وارم تحت عينيها ازرق بؤها بينزف دم و انفها سنتها اكسرت من الضرب عاصم راح جاب ازازة ماية و قعد يشرب قدامها ببرود و هى دموعها بتنزل عطشان و ايديها وجعتها من الحبل الى على ايديها خلص و حدف الازازة عليها خرج جاب كلب كان مربيه ربطه في الاوضة و قفل الباب و سابها تاني يوم في اوضة جميلة جميلة صحيت بصت حواليها كانت نور قعدة جانبها بتمس على شعرها جميلة بصتلها افتكرت كلام شهد و نفضت ايديها من على شعرها
نور استغربت:- جميلة حبيبتي انتي كويسة يا حبيبتي مالك
جميلة قامت بغضب نور قامت حاولت تمسك ايديها جميلة زقتها بعنف و غضب:- اااوعيي يا خاينة
نور بعدم فهم:- جميلة مالك يا حبيبتي اي الى بيحصلك و اي الى بتقوليه دا
جميلة بصوت عالي و عصبية:- الى
بيحصلي انى فوقت و عرفتك على حقيقتك يا****
نور بصتلها بصدمة لسه بتستوعب جميلة اخدت سكينة من على طبق الفاكهة و اتجهت ليها و هي مخبيها وراء ضهرها طالعت السكينة من وراء ضهرها و طعنتها ووووو
يتبع
نور اتستعت عينيها بصدمة جميلة سحبت السكينة الرؤية بدات تشوش قدامها وقعت في الارض و شريط حياتها و الماضي بيمرو قصاد عينيها راسها خبطت في الارض و غمضت عيونها غابت عن الوعي
جميلة بابتسامة انهيار :- قتلته#ا قتلت*ها انا كسبت خلاص يا نور انتي روحي لاهلك و قاسم هيبقا مبيحيش غيري هه قاسم بيحبني انا هو قالي كدا
قالتها و هى بتطعنها تاني سحبت السكينة
لبنى فتحت الباب كانت جميلة عطيها ضهرها قالت بصوت مرتعش:- جميلة حبيبتي بتعملي اي
جميلة بابتسامة:- خلصت منها يا امي أيوة زى ما بقولك كدا خلصت من العاق الى بيني وبين قاسم حبيبي قتلتها
لبنى اتسعت عينيها بصدمة و جنون زقت جميلة اتجمدت مكانها لم شافت نور بالمنظر دا واقع على الأرض و سائحة في دمها جريت عليها حضنتها و بتضرب على وشها بخفة:- نور نور حبيبتي سامعني ردي عليا ردى على امك يا حبيبتي
جميلة بتضحك و مسكة السكينة:- خاينة يا امى خانتني و حبته ضحكت عليه و دلوقتي بتضحك عليكم ال****
لفت وشها كان ياسين قال بغضب و جنون لم شاف نور كدا:- اخرررسي بقااا انتي هتفوقي امتييي حرااام عليكي فوووقي
قالها و هو بيهزها بجنون و حزن بعد عنها و جري بسرعة شال نور و جري برا الاوضة كان هيوقع على السلم كذا مرة مش شايف ولا سامع غير صوت قلبه الى بيقوله نور لو جرلها حاجة هيقف هو كمان نور عند ياسين الحياة الحياة و الدنيا بالنسبة له هى نور خرج من الفيلا حطها على الكنبة وراء في العربية و ركب مكانه و اتحرك كان بيبص عليها بقلق و رجاءا بعد وقت وصل المستشفى الممرضات حطوها على الترولي و دخلوا المستشفى قدام باب غرفة العمليات الممرضة وقفت قدامه:- ممنوع يا استاذ
ياسين قبل ايديها و دخلوا غرفة العمليات
ياسين سند راسه على الحيط بألم و مرارة بين نارين نار فيها اخته و الى حصله مكنش يتخيل أو يتوقع ان جميلة ممكن توصل لحالة دى صاحية بس لا دريانة بكلامها ولا تصرفاتها نار نور صحيح متعصب و زعلان من تصرفاتها و طريقتها و اسلوبها معاه الى من غير سبب بس برضو هو مش عايزاه تسيبه أو يعيش من غيرها اما في القسم
قاسم :- جاي طبعا تتفرج عليا و انا محبوس جاي تشمت فيا
اسر بص له بحادة و احتقار و ضربه كف خله ينزف مسكه من هدومه:- اااسمع انا لا جاي افرح فيك ولا العبط الى في دماغك دا يا ابن سماح و تربية شهد انا جاي اقولك انى مموتش علشان تذل بنتي و انا ساكت تبقا غلطان و اوى كمان بقا بتمد ايدك عليها يروح امك طب قبل بقا الى هيحصلك على ايدي يا نربية شهد
كمل بوجع:- بقا بعد ما حبيتك و اتحددني و اتحدد الدنيا كلها علشانك تعمل فيها كدا يا حقير
قالها و هو بيضربه كف بس كان اقوى قاسم بندم و خوف:- غ انا معملتش حاجة مكنش قصدي ، انا سبتها و قولت ارجع ملقيكيش بس اقسم بالله العظيم ما عملت حاجة تانية والله العظيم ما بكدب عليك
اسر ضربه في كتفه:- لا راجل يلا راجل تبريرك دا ولا حاجة ولا هيهز شعرية مني ولا هرجع عن قراري ابوك قالي اربيك و انا معنديش مانع محدش هينقذك مني صح هستني اي من واحد زيك واحدة حرابت بيوت و قاتلة
قاسم بص له بغضب:- امى دى اشرف منكم
اسر ضربه كف تاني:- اشرف من مين يالا ها اشرف من مين امك مكتفتش بى موت منى لا كمان كانت هتقتل امى امك الى انت فكرها ضحية دى السبب في تدمير حياات نور و اخوها بسببها كل حاجة ادمرت بس ملحوقة
اسر لف و لسه هيخرج وقف على صوت قاسم
قاسم بصدق:- صحيح كان غرضي انتقام بس انا حب جميلة بحبها و مستحيل اعيش من غيرها
اسر بص له بحادة و سخرية و
خرج من مكتب الظابط خرج من القسم ركب عربيته كان متجه لشركة لكن الفون رن
اسر:- الو يا حبيبتي
لبنى:- ااانت فين و سايبن في المهزلة دى انت لازم تجي بسرعة و تتصرف رجعلي بنتي يا اسر ابوس ايدك اعمل حاجة جميلة بقت من غير وعي
اسر اتنهد بحزن:- هو حصل اي
لبنى بجنون و خوف:- م معرفش دخلت اوضتها لقيتها بتطعن نور بالسكينة كذا طعنة البت بتموت مش عارفه اذا كانت عايشة أو ميتة
اسر ضرب ايديه على التركسيون:- و انتواا كنتوو فين ازاي دا يحصل ااازاي انتوا بتعملوا اي يا لبنى اسمعي البت لو جرلها حاجة قسما بالله لكرهكم في الدنيا ادى دلعك فيها سلام
اسر قفل الفون في وشها و اتحرك بالعربية بعد وقت كان الكل عرف و في المستشفى
جنة اتجهت لسليم حطت ايديها على كتفه بتردد:- تبقا كويسة
سليم لف وشه و بصلها:- شكرا الحمدلله هتفوق النهاردة بكرا حتي لو بعد سنين كفاية انها عايشة
جنة بهدوء:- الحمدلله
سليم بصلها بهدوء و تركيز:- جنة هو انتي ليه بتلبسي نضارة صبح ليل دائما لبسها و هى اصلا نضارة شمسية
جنة بكدب و حزن:- ا ا زهقت في قولت اغير شوية
سكتت شوية و قالت بتوتر:- الى طعن نور مش حرامي زى ما بيقولوا جميلة هى الى عملت كدا. بس هى لسه تحت صدمة
كملت بوجع:- عارفه ان جميلة مهما تعمل هتعدي عليها علشان بتحبها سبحان الله اطلقت اكن القدر مصمم يجمعكم مع بعض تاني انت ازاي كدا يا سليم من رغم انها اختارت قاسم انت هادي و باقي عليها من رغم ان في فى بنات كتير
سليم :- هو معتز عامل اي معاكي
جنة بابتسامة و وجع:- كويس اوى يا سليم عارف معتز بيحبني اوى بيبقا مش عارف يجبلي اي او يعمل اي ولا اي علشان يرضيني حنين اوى حنية الدنيا فيه ، انا لازم امشي لانى اتاخرت
جنة في ثانية كانت اختفت حتي من غير ما تسمع رده سليم بص لسماء بتأمل و حزن دموع متجمعة في عينيه:- يارب خليها ليا انا راضي حتي لو هتفضل كدا بس متحرمنيش منها انا مش هقدر استحمل لو جرالها حاجة يارب احفظها و خليها اما في الفيلا
ابتهال بصت لجميلة بثبات و فجأة ضربتها كف قوي لدرجة انها وقعت على الارض
لبنى بصرخ:- مامااا
ابتهال بحادة:- اخررسي منك ليها الى هسمع نفسها هدفنها مكانها
ابتهال اتجهت ليها و زقيتها برا هى و ياسمين و رنا و قفلت الباب من جوا لبنى بتخبط بعصبية و خوف. و رجاءا:- مامااا ماماااا ارجوكي افتحي ارجوكي البت مش في وعيهاااا مامااااا
رنا:- يا امي مينفعش كدا البت مش ناقصة
ياسمين مسكت لبنى:- لبنى ماما عارفه بتعمل اي و انتي مش هتخافي على جميلة اكتر منها سبيهاا
جو ابتهال مسكة جميلة من شعرها و حط راسها تحت الماية:- فوقييي يا جميلة
جميلة بصرخ:- مش عايزة بردانة يا تيته سبيني بقااا انتي عايزة مني ااااي بتضربني علشان خاينة زى دى
ابتهال ضربتها على راسها:- اخررسي
يا حيوانية كل دا ليه علشان كلب زي دا زبالة زى دا يعمل فيكي كدا ما تفوقي بقااا قاسم دا خاين خاين العهد و العشرة خاين الامان الى زى دا ميتبكيش عليه فوووقي بقاا حرام عليكي نفسك فوقي لنفسك و لحياتك حرام عليكي امك الى هتموت من قهرتها عليكي فوقي علشان ابوكي الى اتحسر على عليكي و على الى حصلك انتي مش كدا انتي مش ضعيفة ولا عاش الى يفكر يذلك
جميلة بصتلها بابتسامة وجع ممزوجة بدموع:- ب بس هو ذلني يا تيته قاسم كسرني
قالتها بوجع و انكسار اترمت في حضن ابتهال و انهارت في العياط :- كسررني يا تيته قاسم دمرني ليه بيحصل معايا كدا يا تيته اتجوز عليا و طلاقني طلاقني يا تيته اااااه
جميلة صرخت بوجع ابتهال حضنتها و دموعها نزلت بوجع و حسرة عليها برا لبنى بتبكي بانهيار في حضن ياسمين رنا كمان بتعيط و ياسمين بس في صمت اما اسر ف هو في المقابر بيزور اهلو
عد اليوم في حزن ألم
تاني يوم في المستشفى في غرفة نور
كان ياسين مسك ايديها و مغمض عينيه بس مش نايم
نور:- بحبك يا ياسين
ياسين فتح عيونه بصدمة اما في بيت تاني
معتز بعصبية:- بقولك هاتيه
جنة بزعيق و رجاءا:- معتز انت مش في وعيك فوق يا معتز علشان خاطري
معتز بعصبية:- تمام هاتي فلوس
جنة:- مفيش لا زفت ولا فلوس روح اتعالج يا معتز
معتز مسكها من دراعها و ضربها كف جنة وقعت على الارض معتز مسك الحزام و فضل يضرب فيها و جنة تصرخ :- اااه يا بنت الكلب انتي هتعملي فيها زوجة يا حيوانية لم أمورك بحاجة تعمليها
جنة بصرخ و دموع:- كفاااية
معتز رما الحزام:- هو فعلا كفاية
معتز مسك الفون :- الو انت مش كنت عايز مراتي انا موافق تعال خدها بس كله بتمنه
جنة سندت على الارض بوجع و قامت بسرعة و انهيار:- اانت اتجننت يا معتز اتجننت بتبعني علشان الارف دا يا واطي
معتز قعد يضرب فيها الباب كان بيخبط و جنة بتصرخ و بتعيط الباب اتكسر و دخل الشقة بعدا معتز عن جنة و فضل يضربه كان كانت غابت عن الوعي
اما في مكان تاني
جميلة فتحت عيونها ببطء بصت حواليها و قامت بخوف:- مامااا مامااا ، ا انا فين
الباب اتفتح و كان قاسم:- يعني اي انتي فين انتي في بيت جوزك حبيبك و الى بيحبك ، انا رديتك ليا يا جميلتي
جميلة بصتله ووووووو
يتبع
دقيقة يا جماعة نفهم كل القفلات دى ازاى قاسم وصل لجميلة و هو محبوس و مين الى لحق جنة و نور فعلا بتحب ياسين ولا هو بيحلم و هى فعلا فاقت ولا لا رايكم في الحلقة و تصرف ابتهال مع جميلة
الحلقة 5
عشق ابيض واسود 🤍 🖤
عائشة الكيلاني
تكملة الرواية من هناااااااا
لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا
بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل
متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا
الرواية كاملة من هناااااااااا
مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا
مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا


تعليقات
إرسال تعليق