القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خلف الأقنعه الفصل الرابع عشر 14للكاتبة منة الله الجزار حصريه

 رواية خلف الأقنعه الفصل الرابع عشر 14للكاتبة منة الله الجزار حصريه 




رواية خلف الأقنعه الفصل الرابع عشر 14للكاتبة منة الله الجزار حصريه 


البارت 14

"خلف الاقنعة" 

نبدأ بسم الله الرحمن الرحيم 

❤❤❤❤

مليكه بشر وقامت هجمت علي نديم جبتها من شعرها وفضلت تشد في شعرها ونديم كانت بتصرخ من كتر الوجع سعديه وياسر سلكوهم عن بعض نديم بصريخ.. شوفت يابوي مش قولتلك اتجننت خالص لازم تروح مستشفى المجانين. 


مليكه بجنون.. ابعد عني خليني اخلص عليها دي واحده قذ'ره ما تستاهلش انها تعيش ويبقي جنون بجنون. 


نديم بخبث.. اتاكدت يا بوي بتك اتجننت خلاص.. انى هتصل بالمستشفى دي لو فضلت اكده ممكن تأذ'ي نفسها او تأذ'ي حد فينا. 


ياسر كان حاضن مليكه بخوف عليها.. ما تخفيش ماتخفيش انى جانبك وانا تكوني بخير. 


سعديه في سرها..بحزن.. معقوله اللى عملته زمان بين الاخين بيطلع علي بتي دلوقت. 


سعديه بدموع.. مليكه اهدي يابتي اهدي عشان خاطري اهدي. 


نديم اتصلت بالمستشفى وجهم اخدوه معاهم وكانت بتضر'ب فيهم وطبعا نديم كانت مبسوطه من اللى بيحصل وغير كده دفعت فلوس للمرضين والدكاتره عشان يخلو مليكه مجنونه فعلاً. 


وصلو المستشفى وحبسو مليكه وكتفوها وكانو بيدوها صدمات كهربائيّة كتيره قعدت في المستشفى شهر علي نفس الحال ونديم كانت كل شويه تروح تزورها عشان تعصبها اكتر و تخليها تجنن عليها. 


في يوم كانت مليكه قاعده علي السرير بتاعها وضمه رجليها لصدرها وبصه قدامها بشرود.... 


كانت بتكلم في سرها.. وبتسأل نفسها ليه بيحصل معاها كدا هل دي جزاءتها انها حبت سامر ووقفت قدام الكل عشانه ولا عشان وثقت في اختها وقالت اتغيرت ولا عشان ايه؟ 

مكنتش فاهمه حاجه او هي بتتعاقب علي ايه بالظبط ذنبها ايه؟ 


جه عليها اتنين من الممرضين وكانو بيصو عليها بنظرات شر وخبث وقفلو الباب ومسكوها وكتفوها كانو اقوي منها وواحد منهم حاول يتهجم عليها كانو كاتمين بؤقها عشان ماتيجي تصوت محدش يسمعها 


لحسن حظها ان ابوها كان رايح يزورها هو وصافيه في اليوم ده ولحقوها. 


واحد منهم كان قط'ع ليها هدومها.. 


ياسر وصافيه اتصدمو من اللى شافوه وياسر شاله رماه في الارض وضر'ب التاني. 


صافيه مليكه جريت واستخبت جوه حضنها برعب وكانت بعيط. 


ياسر بجنون.. فيييييين مدير المستشفى دي؟ 


كان صوته عالي اوي لدرجه ان الكل اتلم عليهم وجه المدير وياسر ضر'به بالبو'كس في وشه. 


المدير حط ايده مكان الضر'به واتكلم بوجع.. في ايه حضرتك؟ 


ياسر مسكه من هدومه بغضب.. في انكم هنا ولاد *** عشان لو مكنتش لحقت بتى كان زمان ولاد *** دول قربه منها وانت حضرتك نايم في العسل مكنتاش دريان بحاجه. 


المدير بصدمه.. حضرتك بتقول ايه؟ 

وبص للاتنين الممرضين.. بغضب.. الحديت ده صوح؟ 


واحد منهم بكدب.. هي اللى كانت بتغري فينا مش صوح. 


رد التاني برضو بخوف.. صوح احنا ملناش صالح هي السبب.. ومكملوش كلامهم ولقيو ياسر مسلم علي كل واحد فيهم بالبو'كس وقعو في الارض. 


ياسر بغضب وجنون.. ولله لدفعكم تمن اللى قولته ده غالى قوي والمستشفي دي انى هقفلها و هشطب اسماءكم من النقابه و وديكم ورا الشمس انتم ماتعرفوش لسه ياسر الشافعي هيعمل فيكم اييييه؟ 


صافيه كانت لفه شال علي كتفها لفته علي مليكه واخدوها ومشيو معاهم. 


كانت نايم في حضن ستها وكان جسمها كله بيترعش من كتر الخوف. 


صافيه كانت بتبص عليها بدموع.. انتى خلاص بأمان ياقلبي ماتخفيش. 


صافيه بحزم.. ياسر لازم يعرفوه اللى عملوه ده غلط ومكنش لازم يتعمل. 


ياسر بشر.. هيعرفوه كويس قوي. 


وطلع فونه واتصل علي حد من نقابه الاطباء وعرفهم اللى حصل كله وان المستشفى دي طلع عنها برضو بلاغات من ناس كتيره غير مليكه وفعلا اسماءهم اتمسحت من النقابه والمستشفي اتقفلت. 


❤❤❤❤❤


في البيت 

❤❤❤❤


كانت نديم قاعده بتقرأ مجله بستمتاع و سعديه كانت قاعده بتبصلها بنظرات مش مفهومه. 


سعديه.. نديم. 


نديم وهي لسه عيونها في المجله.. نعم. 


سعديه بحزم.. كنتي فين امبارح راجع متاخره؟ 


نديم بتوتر وقفلت المجله واتعدلت في قعدتها.. عادي كنت مع صحابي وبعدين من امتى وانتي بتسأليني؟ 


سعديه بشك.. صحابك صحابك مين؟ اللى كانو بيوصلوكي امبارح. 


نديم بتوتر لتكون امها شافتهم.. بيوصلوني فين؟ 


سعديه اتاكدت ان بنتها وراها مصيبه.. ومسكتها من شعرها بقوة ونديم صرخت.. كنتي بتعملي ايه مع سامر؟ 


نديم فتحت عيونها بصدمه.. سامر. 


سعديه بغضب.. مفكرني ماشوفتكيش انتى وهو انطقي يابت بتعملي ايه مع الواد ده في نصاص الليالي يافا'جره. 


نديم كانت هتكلم بس اتصدمت لما لقت ياسر شايل حد وداخل بيه وسعديه فطت من مكانها وسابت نديم وراحت تشوف مين اللى شايلها ياسر دي؟ 


صرخت سعديه لما لقتها مليكه وفي كد'مات كتيره علي وشها و ايديها وغير اللى علي جسمها. 


سعديه خبطت علي صدرها بصدمه.. مليييكه. 


نديم.. قامت من مكانها بصدمه.. مليكه. 


سعديه.. برعب.. مالها مليكه يا ياسر واذا خرجت من المستشفى مالها بتى وايه اللى في وشها ده ماتنطق يا ياسر؟ 


ياسر.. بحزن.. جهزي اوضتها وجهزي ليها هدوم وبعدين هحكي ليكي كل حاجه؟ 


سعديه بزعيق... همممممت روحي جهزي اوضة مليكه وانى هطلع ليها هدوم بسرررعه. 


فعلا همت راحت تجهز الاوضة وسعديه طلعت ليها هدوم واخدتها وغيرت ليها هدومها ونيمتها في حضنها كانت مرعوبه عليها اوي وكمان جابو دكتور ليها وعلق ليها محاليل. 


الدكتور بره هو وياسر بيودعه.. مكنتش تستاهل انها تروح مستشفى هي بس عاوزه ترتاح. 


ياسر بحزن.. شكرا يا دكتور. 


الدكتور مشي وياسر طلع ليهم تاني كانت صافيه وسعديه قاعدين جانب مليكه ونديم واقفه وباين عليها الرعب والتوتر. 


ياسر بحزن.. عامله ايه دلوقت؟ 


صافيه بحزن.. زي ما هي يا ولدي؟ 


سعديه بدموع.. ايه اللى حوصل؟ 


ياسر بحزن ممزوج بغضب وحكى ليهم كل حاجه. 


سعديه شقهت بصدمه.. ياحبيبتي يابتى. 


نديم اتصنعت الصدمه.. يلهوي قلب اختها جرى ليها كل ده يابوي لازم تعاقب المستشفى دي. 


ياسر بوعيد.. ماتخفيش كل اللى ليه يد في اللى حوصل مش هرحمه واصل. 


نديم خافت من شكل ابوها. 


❤❤❤❤


في اوضة نديم 

❤❤❤❤❤


كانت بتكلم مع سامر 


سامر بصدمه.. ايه مليكه كدا هترجع تقلب الدنيا علي دماغنا. 


نديم.. مانى خايفه من اكده بس اللى بيطمن دلوقت إن مليكه تعبانه ونايمه مش حاسه باللى حوليها واصل وده في صالحنا. 


سامر بعدم فهم.. في صالحنا كيف انتى خابره مليكه زين اكيد هتهد علينا الدنيا. 


نديم بخبث.. ده لو مليكه فعلاً فضلت عايشه. 


سامر بصدمه.. ق'تل. 


نديم بخبث.. صوح ق'تل مليكه بتشكل خ'طر كبير علينا واحنا لازم نخلص منها وبا اكده مليكه تبقي فى عداد الاموا'ت. 


سامر بخوف منها.. انتى استحاله تكونى انسانه زينا استحاله كيف بيجي ليكي قلب تعمل اكده في اختك؟ 


نديم بغيره.. لتكون بتحن ليها يا سامر؟ 


سامر بحزن.. وندم.. مليكه بجد كانت انسانه جميله جداً وبتحب الخير للكل فعلاً انى غلطان انى اتحدت معاكي علي اختك انتى من الاول جيتي قولتيلي تعال نلعب عليها واعمل انك بتحبها عشان نك'سرها مكنتش اعرف اني بتحد مع شيطا'نه دلوقتي ما بنعرفش قيمة اللى معانا غير لما يروح من ايدينا ساعتها بس بنعرف اننا كنا غلط من البدايه اننا منستاهلش انهم يكونوا معانا. 


نديم بشر وفي سرها.. ماشى يا مليكه انتى وسامر نهايتكم هتكون مع بعض. 


نديم.. يعنى مش هتخلص منها معايا؟ 


وفجاء الباب اتفتح وكانت الصدمه لنديم الفون وقع من ايديها وويتبع. 


رايكم نديم هيحصل فيها ايه ومين فتح عليها الباب وياترا ده السر اللى سامر بيهددهم بيه ولا في سر تاني؟ 


تكملة الرواية من هناااااااا 

لمتابعة باقى الرواية زورو قناتنا علي التليجرام من هناااااااااا

بدل ماتدور وتبحث علي الروايات عمل 

متابعه لصفحتنا على فيس بوك هنااااااااااا

الرواية كاملة من هناااااااااا

مجمع الروايات الكامله 1اضغط هناااااااا

 مجمع الروايات الكاملة 2 اضغط هناااااا





تعليقات

التنقل السريع
    close